Postad 09 October 2011 - 18:19
Postad 09 October 2011 - 20:18
Hej, de av er som har handlat på Musicstack. Första och hitintills enda gången jag gjorde det la säljaren på de avgifter som MS tar ut vilket var lite surt även om jag accepterade. Gör alla MS-säljare så eller bara vissa? Vad är din erfarenhet? På Discogs är det enligt reglerna inte tillåtet vilket är ett plus.
Jag har handlat genom MS 5-10ggr - alltid utan avgifter. Du råkade nog bara hitta en snål säljare...
På det igen!!!
Postad 10 October 2011 - 08:05
Självklart, med "Första och hitintills enda gången" så menade jag inte "sista"
Jag har handlat genom MS 5-10ggr - alltid utan avgifter. Du råkade nog bara hitta en snål säljare...
På det igen!!!
Postad 10 October 2011 - 13:26
Söndermarken #410/1000
Vatten under broarna #654/1000
Postad 14 October 2011 - 10:31
- In the court of the Crimson king, UK 1st press på Pink Island, dock ej A1/B1 matris utan A2/B3
- In the wake of Poseidon, tidig press på Pink Island, dock ej UK, gissningsvis Svensk/Nordisk(?) Finns en [NCB] logo på etiketten men inget "made in..."
ck.jpg 184.5K
0 Antal nerladdningar
Postad 14 October 2011 - 23:52
Kul, byter du ut VPI'n? Bilder!Ingen ny skiva idag men en ny skivspelare på ingång!
Postad 15 October 2011 - 12:59
Spännade!.
Du vill inte avslöja vad det blir?
Den som lever får se
Postad 15 October 2011 - 15:27
Det lär bli en seg söndag....
Postad 16 October 2011 - 16:18
TT Reuter, Skids mm mm mm... Vissa hade jag inte hört på nästan 30 år men kunde ändå
vråla med i refrängerna.
Som denna pärla:
http://www.youtube.c...h?v=sBHc0lpav6Q
Postad 16 October 2011 - 20:03
att gi fan i alltihopa
Postad 16 October 2011 - 20:49
http://www.youtube.c...h?v=NIIcLSAshOA
Postad 18 October 2011 - 11:08
The 'cartoon cover' and 'round cover' counterfeits too are clever copies, but these can be identified by hand-scratched rather than machine-stamped matrix numbers in the run-out groove. The original that was used for the 'round cover' counterfeit had traces of cellotape on its top, which have been copied onto the counterfeit.
Och mycket riktigt
Postad 19 October 2011 - 19:00
Kan varmt rekommendera detta till alla som vill ha ett annorlunda men småtrevligt album att lyssna på i väntan på "50 Words for Snow".
Postad 20 October 2011 - 16:10
Postad 20 October 2011 - 16:25
Under en tid på 70 talet när vi hade oljekris så blev vinylerna tunnare än vad de varit tidigareKanske en dum fråga, men vad är det för skillnad på 180 grams vinylerna och "vanliga"?
och sedan hängde detta på tills Vinylen "försvann"
Det är dels för att återgå till en tjockare vinyl och dels för att man påstår att det blir bättre ljud med mer material
Postad 20 October 2011 - 16:27
Däremot så kan jag tänka mig att 180 gramarna är något mindre känsliga.
Postad 20 October 2011 - 16:39
Detta fann jag på google och det finns många diskussioner därute
When buying and selling records you need to understand what is meant by the phrase, 180 gram vinyl. This has a lot to do with the value of the record because it will be a determining factor in the overall quality of the album. To make records, manufacturers use a technique called pressing. The vinyl is cut into a circular shape and then the pressing process imprints grooves into the vinyl. When the needle on the turntable passes through these grooves, it creates the amazing sound you hear.
180 gram vinyl actually refers to the weight of the vinyl record and it's considered a heavy grade vinyl. The standard record weighs between 120 and 140 grams. This is what a lot of the records were recorded on in the past because they were mass-produced and many companies used the cheaper grade vinyl to save money. However, by doing so, they also sacrificed quality.
Records recorded on this lower grade vinyl will not last as long when played as the heavier grade. The grooves begin to wear down quickly and the sound becomes distorted. They're easier to scratch, causing the music to skip and they break easier, too. This is why some companies chose to use the 180g or 200g vinyl instead of the cheaper grade, although the 200g is very rare. They wanted to provide the public with the best records possible.
This heavier grade is more durable so they last much longer than the cheaper grades. They also have better sound quality, which is something that all music lovers can appreciate. The thicker vinyl allows for deeper grooves to be pressed into the vinyl and this is what helps to create better sound. You won't hear the typical cracking and popping that you'll hear in the lower grade vinyl. These heavier grade records are usually flatter and this also helps to create the quieter sound.
The 180 gram vinyl records are the ones that the true audiophiles search for the most. These are the people who can really appreciate the warm, rich tones they produce. You can play these albums over and over and not have to worry about wearing them out to the point they need to be replaced.
Good reproductions made today use the 180g vinyl and this is what you need to look for when collecting albums. This way, you'll know that you're receiving good quality records that will last. The extra weight in these records also means you don't have to worry about warping, a common problem with the cheaper grades. The next time you buy records, look for the ones made from the 180 gram vinyl.
Postad 23 October 2011 - 15:50
Postad 25 October 2011 - 22:16
Postad 26 October 2011 - 22:41
Köpte faktiskt 3 st skivor i sthlm förra helgen, första köpet på 1,5 år typ. Det blev båda Invasionen LP släpp och en härlig 4x7" box med Off! skiva.
Låter gott
Mitt enda fynd på senaste veckan var en Röyksopp "The understanding".
Postad 27 October 2011 - 23:51
nytt.png 274.85K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 27 October 2011 - 23:55.
Postad 28 October 2011 - 15:40
Prefab Strout "Steve Mc Queen" Utsökta poplåtar som hållt för tidens tand
Emmy Lou Harris: Torsk på 70tals cåntry med Emmy, Ronstadt och Dolly
Stevie Ray: Vill ha en US press, men holländarn funkar tillsvidare
Sade trippel: chansning. Men värre snedköp har jag gjort. Hur är den mastrad tro?
Bifogad fil(er)
Redigerat av Bongo_Mongo, 28 October 2011 - 15:41.
Postad 28 October 2011 - 15:48
Prefab Sprout är sköna att lyssna på. Deras 'From Langley Park to Memphis' är en höjdare. Antar att du redan vet(?) att 'Steve Mc Queen' inte fick heta så i US utan den utgåvan heter 'Two Wheels Good' (samma omslag dock).Det har vart klent med vinylköp ett tag. Här är de senaste hursom helst.
Prefab Strout "Steve Mc Queen" Utsökta poplåtar som hållt för tidens tand
Emmy Lou Harris: Torsk på 70tals cåntry med Emmy, Ronstadt och Dolly
Stevie Ray: Vill ha en US press, men holländarn funkar tillsvidare
Sade trippel: chansning. Men värre snedköp har jag gjort. Hur är den mastrad tro?
Postad 28 October 2011 - 16:02
av deras trumslagare.
Kör EmmyLou nu. Ärligt talat är jag riktigt omruskad. Bland det bästa ljudmässigt
jag hört. Och dessutom bra låtar. Annars brukar man få leta rätt på guldkornen
i tjejernas plattor bland rätt såsig hästjazz.
Postad 28 October 2011 - 16:12
http://www.youtube.c...h?v=76uuKFFArEM
Postad 28 October 2011 - 17:44
Det visste jag inte. Såg dom 1986. Trummis som jag var (och är) blev jag grymt impad
av deras trumslagare.
Kör EmmyLou nu. Ärligt talat är jag riktigt omruskad. Bland det bästa ljudmässigt
jag hört. Och dessutom bra låtar. Annars brukar man få leta rätt på guldkornen
i tjejernas plattor bland rätt såsig hästjazz.
EmmyLou är grym, Inga dåliga gitarrister som har löst av i bandet heller direkt. Nu finns strax en bild på min nya skivspelare i albumet vid intresse.
Postad 28 October 2011 - 18:29
297495_1980915893753_1568863316_31552622_629770626_n.jpg 54.91K
2 Antal nerladdningar
Postad 28 October 2011 - 18:55
Är helnöjd med ljudet som det är just nu men du vet hur det är..
Postad 28 October 2011 - 19:29
VPI Classic,
Postad 29 October 2011 - 09:08
1295:- fick jag betala.Har varit riktigt sugen på att beställa Pearl-Jamboxen men tyckt den varit lite väl dyr. Fick du den till ett bra pris?
Postad 29 October 2011 - 10:41
Harry W. har nog direkt øverføring på kontot från StereophileBra j'vla val. Enligt Stereophiie är det väl bara skivat bröd som toppar
VPI Classic,
Postad 29 October 2011 - 12:12
Classic 1 och 3 tokhyllas överallt nu. Skulle jag vara i köpartagen låg
dom bra till. Gillar träfrack utseendet.
Postad 29 October 2011 - 13:12
Redigerat av exerd, 30 October 2011 - 08:33.
Postad 29 October 2011 - 15:16
I så fall är han på god fot med Absolute Sound också, den gode Harry.
Classic 1 och 3 tokhyllas överallt nu. Skulle jag vara i köpartagen låg
dom bra till. Gillar träfrack utseendet.
Även jag gillar träfracken, Förutom att den låter fantastiskt var retrolooken en sak jag föll för när spelaren kom för ett par år sen.
Mitt ex är två år och jag är andra ägaren. Dom nya har lite rundare form på lådan kanske för att den ska kännas lite slankare vad vet jag, Den är verkligen stor jämfört med en " vanlig " skivspelare.
Armen är lite vinglig att hantera men det är man ju van vid sen tiden som VPI Scout ägare, Hittar inget annat att anmärka på.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
34 bilder

27 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?