Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 augusti 2008 - 15:41

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

japp. min home tangent sticker upp lite. dock inte så irriterande att den bör reklameras

/W

Min också.. typ 0,2 mm märkte först efter jag hade läst tidigare inlägg..

Postad 07 augusti 2008 - 15:49

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

EXTERNT USB-BATTERI TILL DIAMOND???

Men det genererar bara 700mA , medan strömadaptern som följer med Diamond genererar 1A. Vad tror ni? Kommer det att funka?

Strömadaptern som följer med HTC är gjort för att ladda batteriet. HTC's batteri har en capacity- 900 mAh medan din powerpack - 3400 mAh

Postad 07 augusti 2008 - 15:54

slettis
  • slettis
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Strömadaptern som följer med HTC är gjort för att ladda batteriet. HTC's batteri har en capacity- 900 mAh medan din powerpack - 3400 mAh

Ja, jag vet. Men frågan var om 700mA räcker för att driva telefonen, när den är van vid 1A från nätadaptern.

Postad 07 augusti 2008 - 16:00

slettis
  • slettis
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det gör det säkert. Jag laddar alltid min genom USB och den är ju specad för 500mA.

Intressant. Kanske ska våga mig på att investera i ett sådant batteri då... Så om någon vet att det inte funkar: skrik till så fort som möjligt så att jag hinner hejda mig!

Redigerat av slettis, 07 augusti 2008 - 16:00.

Postad 07 augusti 2008 - 16:16

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Nu är detgjort, jag har beställt diamanten från tre med 200kr bomben och 60kr i månaden förmobil. Passar mitt studentplånbok väldigt bra ;) Innan jag märkte dennamobil var jag på vägatt beställa en SE w760 från telia, med bingo. Skulle ha inneburit att jag betalat 99kr förabonemanget och 150kr förmobilen.

Men alltså köpte jag HTC:n och har räknat ut att jag inte betalar mer än lite över tusen spänn mer för den än jag skulle betalat för w760:n, och då är ju diamonden ganska mycket bättre som jag ser det. jag tror (om nu inte tre:s täckning sviker mig) att jag gjort det rätta valet.

Ska också köra en testmånad nu, omjag spenderar hela 200kr på ringa/sms så kommer jag ej ha råd att köpa 3kr/dag surf-grjjen, men det går ca 100kr eller lite över så ska såklart obegränsat surf skaffas :D

Föresten, när var det tre skulle få in diamonden igen? Orkar ej kontakta support om någon här vet det.

Hej! Ett tips till dig är ju att betala 90:-/månaden för mobilsurf istället. Då får du fri datatrafik och behöver inte "snålsurfa". 3 fick in en ny leverans av sina telefoner i tisdags, jag hämtade nämligen ut mitt ex lite tidigare idag och jag har vart på dom 1-2 ggr varje dag typ :D

Postad 07 augusti 2008 - 16:33

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Tjena.

1. Gå in på HTCs hemsida (http://www.htc.com/e...3&cat=2&dl_id=2)
2. Fyll i ditt S/N o ladda hem filen
3. Installera ActiveSync (om du inte redan gjort det)
4. Plugga i telefonen o synka den.
5. Dubbelklicka på den nerladdade filen o följ instruktionerna.

Har du en trelåst telefon verkar de vara lite problem har ja läst. Vissa verkar ha löst det genom att installera en ny SPL.
En bra sida för den som vill byta ROMs är:

http://modmydiamond.info/

Där finns massa information om hur man gör, guider osv.

Lycka till // Liddan

Tack för den utförliga inormationen.

Jag har läst runt lite på modmydiamond samt XDA och har inte varit hundra. Trodde att man behövde byta SPL och grejer även med den officiella ROMen men så var ju inte fallet vilket är tur för jag är inte riktigt 100 på det.
Iaf, ska prova direkt och tack igen.

/McLintoc

Postad 07 augusti 2008 - 17:14

k4rhu
  • k4rhu
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej! Ett tips till dig är ju att betala 90:-/månaden för mobilsurf istället. Då får du fri datatrafik och behöver inte "snålsurfa". 3 fick in en ny leverans av sina telefoner i tisdags, jag hämtade nämligen ut mitt ex lite tidigare idag och jag har vart på dom 1-2 ggr varje dag typ ;)

I tisdags? Jag beställde mobilen i onsdags och har inte fått någon information om det hela, bara kvittot. Borde jag ringa i dit?

OCH, vågar jag ringa dit själv? Har beställt hela skiten med morsans namn, såklart med hennes tillåtelse. Men är ej säker på om det är tillåtet? Kan jag alltsåringa dit och säga vem jag äroch fråga i vilket skede leveransen ärellermåste jag be morsan ringa dit? Kanske dum fråga men är ju inte säker...

Redigerat av k4rhu, 07 augusti 2008 - 17:20.

Postad 07 augusti 2008 - 18:07

Unregistereda349202f
  • Unregistereda349202f
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Problem!!

Efter att ha bytt SIM-kort i min telefon så kan jag inte synca telefonen till datorn. Efter att ha kopplat in telefonen och sedan valt "Active Sync" i telefonen, så händer det _ingenting_ på datorn.

Jag har nu provat typ allt, har "Endat partnership" i Mobile Center, provat att stoppa in det gamla SIMkortet igen, men ingenting funkar.. En sak som kanske är konstig är att ActiveSync inte startas som program på telefonen (finns inte i aktiva program) förrän man manuellt startar det, fast det gör ingen skillnad.

Har prövat att ändra inställning i telefonen (USB till PC) så att avancerade inställningar är okryssad - still nothing..

Startat om datorn+telefonen ett antal ggr också och även provat olika USB-portar. Kör med den nya officiella ROMen.. HJÄLP!

Löste sig genom att koppla in telefonen i en annan dator så den funkade där, sedan tillbaka i gamla datorn! Bra att veta kanske om ngn råkar hamna i samma sits!

Kan man ändra så att inmatningsrutan inte kommer upp varje jekla gång det är något som ska fyllas i?

Ofta är det saker som man inte behöver fylla i utan bara klicka "nästa", och då vill man ju se vad som finns på skärmen inte inmatningsrutan...

Redigerat av Unregistereda349202f, 07 augusti 2008 - 18:04.

Postad 07 augusti 2008 - 18:22

swedishpro
  • swedishpro
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej blir lite irriterad på telefonboken.
Den blandar mailadresser och telefonernummer hej vilt och det är en salig röra, finns det något sätt att sotera telefonkontakterna för sig?

En fråga till också, när man använder det stora tagentbordet som inmatningsmetod för text så finns det inga "?" alltså frågetecken att skriva ut. Hur får man fram det när man använder det stora tagentbordet, med det lilla så går det.

Postad 07 augusti 2008 - 18:32

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jaha fint, här har man suttit och väntat spänt efter att telefonen legat på laddning i 3h. Kommer inte igång med telefonen. När den startat upp ber den mig klicka på skärmen för att konfigurera enheten, när jag tryckt på alla ställen markören finns på hoppar den tillbaks till utgångsläget. Upprepat processen 6ggr utan att jag kommer vidare... vafan?

Postad 07 augusti 2008 - 18:34

MariaTheres
  • MariaTheres
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt en HTC Touch Diamond genom tre och undrar om det finns något man kan göra för att få den snabbare. I menyer och praktiskt taget allt annat bläddrar den ganska segt.. Hoppas någon vet!

Postad 07 augusti 2008 - 18:40

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag har köpt en HTC Touch Diamond genom tre och undrar om det finns något man kan göra för att få den snabbare. I menyer och praktiskt taget allt annat bläddrar den ganska segt.. Hoppas någon vet!

Flasha den... eller köra Diamond TF3D Config Tool... eller ändra lite grejjer i resgistret...

Jaha fint, här har man suttit och väntat spänt efter att telefonen legat på laddning i 3h. Kommer inte igång med telefonen. När den startat upp ber den mig klicka på skärmen för att konfigurera enheten, när jag tryckt på alla ställen markören finns på hoppar den tillbaks till utgångsläget. Upprepat processen 6ggr utan att jag kommer vidare... vafan?

Änvänder du stylus pennan?

Postad 07 augusti 2008 - 18:46

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Flasha den... eller köra Diamond TF3D Config Tool... eller ändra lite grejjer i resgistret...

Änvänder du stylus pennan?

nä, fast det löste sig. tröck för dåligt/snabbt på varje ställe ;)

Postad 07 augusti 2008 - 18:47

Doylen
  • Doylen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hade samma problem...sätt dig i lugn och ro vid köksbordet, koncentrera dig och tryck pennan mot punkterna, förbjudet att vara darrhänt...ge inte upp, du fixar det, promise ;)

Postad 07 augusti 2008 - 18:53

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat min diamond nu och allt funkar mycket bättre nu, snabbare osv. men har ett litet problem.
bilderna i kategorin är väldig suddiga:S och det var dom inte innan uppdateringen, något som har samma problem eller något som har någon tips o så?;)

Postad 07 augusti 2008 - 18:56

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hade samma problem...sätt dig i lugn och ro vid köksbordet, koncentrera dig och tryck pennan mot punkterna, förbjudet att vara darrhänt...ge inte upp, du fixar det, promise :D

hehe, jo det kan nog ta ett par dagar innan man lyckas utföra allt genom att trycka rätt osv. att kolla vilken spl-version som var installerad från default tog t ex tre försök ;) SPL-1.37.000 innebär att telefonen är säker att flasha?

Postad 07 augusti 2008 - 19:00

Unregistered231a875b
  • Unregistered231a875b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har ett litet problem med min diamond som jag hoppas nån kan lösa åt mej. jag kan inte skicka MMS över 300 kb. när jag lägger in filen står det. "ditt meddelande på 348k överskrider sändningsgränsen på 300k. ta bort en del innehåll och försök igen."

Postad 07 augusti 2008 - 19:04

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

har ett litet problem med min diamond som jag hoppas nån kan lösa åt mej. jag kan inte skicka MMS över 300 kb. när jag lägger in filen står det. "ditt meddelande på 348k överskrider sändningsgränsen på 300k. ta bort en del innehåll och försök igen."

Är det inte så att maxgräns för ett mms ligger på just 300kb? Har inget med telefonen att göra vad jag vet.

Postad 07 augusti 2008 - 19:06

Unregistered231a875b
  • Unregistered231a875b
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Är det inte så att maxgräns för ett mms ligger på just 300kb? Har inget med telefonen att göra vad jag vet.

jag fick mms:et av en kompis och skulle bara vidarebefodra det och de funkar inte för att filen är för stor.

Postad 07 augusti 2008 - 19:36

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

jag fick mms:et av en kompis och skulle bara vidarebefodra det och de funkar inte för att filen är för stor.

Då markerar du bilden, väljer komprimera i menyn och sedan väljer en mindre upplösning och kvalité.
välj sedan komprimera i menyn.

/W

Postad 07 augusti 2008 - 20:26

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
ska försöka lägga över mina kontakter från den gamla telefonen till nya, men kan inte importera kontakter eftersom activesync säger att det inte går för att outlook inte är installerat. installerade outlook, men fortfarande samma problem. den känner inte av på något sätt att outlook är installerat... hur göra?

Postad 07 augusti 2008 - 20:31

Unregistereda349202f
  • Unregistereda349202f
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Mer frågor:

Någon annan som har problem med att få 3G-täckning med Tele2? Fick idag ett nytt SIM-kort men har inte fått in någon 3G/HDSPA täckning på hela dagen (vart omkring vid S:t eriksplan i Stockholm)! Har använt de automatiska inställningarna i telefonen..

Vad kan vara fel? Inte kul o sitta på GPRS hela tiden..

Redigerat av Unregistereda349202f, 07 augusti 2008 - 20:32.

Postad 07 augusti 2008 - 20:39

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Någon som har/vet var det finns några bra spel till Diamond? Tjejen o jag ska ut o åka lite i helgen och hon vill gärna ha lite att göra på vägen....tur att man har en teknikintresserad tjej med ;)

Postad 07 augusti 2008 - 20:56

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Mer frågor:

Någon annan som har problem med att få 3G-täckning med Tele2? Fick idag ett nytt SIM-kort men har inte fått in någon 3G/HDSPA täckning på hela dagen (vart omkring vid S:t eriksplan i Stockholm)! Har använt de automatiska inställningarna i telefonen..

Vad kan vara fel? Inte kul o sitta på GPRS hela tiden..

Kör oxå tele2 och det jag kan dela med mej av min egen erfarenhet är att tele2 är sämre än sämst när det kommer till täckning. där av det billiga priset. smakar det så kostar det.
Jag bor i centrala GBG och har ingen 3G täckning i min lägenhet.
Se dock till att du har din band inställning på auto (GSM-3G switch).
Annars är det bara att svälja stoltheten och va nöjd me det billiga priset.

/W

Postad 07 augusti 2008 - 21:02

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nån som kan hjälpa mig och förklara varför min E-post inte fungerar? Det står nåt om synkroniseringsfel. Däremot kan jag kolla mailen när jag är uppkopplad mot trådlöst nätverk men hittar den inget trådlöst så kan jag alltså inte kolla mail via gprs. Det är ju bara mailen som inte fungerar.. Jag kan surfa.. uppdatera vädret och så vidare

Nån som vet vad detta kan bero på? ÄR det nån inställning som gör att den inte klarar av att kolla mailen om den inte hittar uppkoppling via Wi-Fi?

Postad 07 augusti 2008 - 21:05

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Har uppgraderat till nya ROMen, men nu kan jag inte byta bakgrundsbild.

Har ni fått det o funka?

EDIT:

Jag som tappa bort mig helt. Det funkar precis som det ska.

De har även fixat så att larmet går i vibbrator-läge. Menun år mycket bättre (hastigheten).

Men nya ROMen är HTC Diamond Touch världens bästa lur!! ;)

Redigerat av yoniii, 07 augusti 2008 - 21:26.

Postad 07 augusti 2008 - 21:07

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

ska försöka lägga över mina kontakter från den gamla telefonen till nya, men kan inte importera kontakter eftersom activesync säger att det inte går för att outlook inte är installerat. installerade outlook, men fortfarande samma problem. den känner inte av på något sätt att outlook är installerat... hur göra?

PPCPimBackupV2.8_wm2005 den e ruskigt bra när det handlar om kontakter och flyttning och sånt---

Postad 07 augusti 2008 - 21:43

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag har samma gula sken på min också. Ganska exakt likadant utseende som du hade.
Hur gick det med din retur? Är det så här på alla eller har vi bara haft otur?

Jag bifogar några fler bilder på hur skärm-defekten ser ut på min Touch Diamond. Så en stor varning till er andra att kontrollera era skärmar noggrant eftersom det här felet tydligen existerar på flera stycken.

Då blir det att returnera sitt ex. Tråkigt när man precis har fått den. Undrar hur länge det tar att få tillbaka den alternativt få en ny. Tyvärr är den inte köpt i en fysisk butik :-(
Bifogad fil  Screen_error_1.jpg   23,34K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Screen_error_2.jpg   21,48K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Screen_error_3.jpg   31,83K   2 Antal nerladdningar

Postad 07 augusti 2008 - 21:45

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Och för mig går det mindre bra... får inte in mina gamla kontakter. Vet inte om ActiveSync själv letade reda på vart dom var, för jag minns inte vart dom sparades ;) Sen kan jag inte få in nya romen heller, när jag ska påbörja uppdateringen av befintlig rom så kan inte inte ansluta och ber mig kontrollera om kabeln sitter i, men den hittar vilken version jag använder...

Postad 07 augusti 2008 - 22:19

Sjufyrasju
  • Sjufyrasju
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Kör oxå tele2 och det jag kan dela med mej av min egen erfarenhet är att tele2 är sämre än sämst när det kommer till täckning. där av det billiga priset. smakar det så kostar det.
Jag bor i centrala GBG och har ingen 3G täckning i min lägenhet.
Se dock till att du har din band inställning på auto (GSM-3G switch).
Annars är det bara att svälja stoltheten och va nöjd me det billiga priset.

/W

Eller också slutar du svamla. Tele2 har i princip samma 3g-täckning som Telia. Det skiljer tiondels decimaler på täckningen...

Virre: Gå in på Inställningar/Kommunikation/Inställningar/Telefon Sedan fliken band och välj nätverkstyp WCDMA.

Redigerat av Sjufyrasju, 07 augusti 2008 - 22:27.

Postad 08 augusti 2008 - 06:55

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
En nyhet är att man numera kan ladda ner ROM och annan programvara till bla DIAMOND utan att man behöver registrera sig i deras HTC e-club. :P

Länken pekar direkt mot filer tillgängliga för DIAMOND. Senaste ROM och Sprite Backup Tool.
http://www.htc.com/w...t...133&cat=all

Postad 08 augusti 2008 - 07:32

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

japp. min home tangent sticker upp lite. dock inte så irriterande att den bör reklameras

/W

Samma här märkte jag nu när jag började inspektera telefonen. Har dock inte märkt det/tänkt på det tidigare. Men även här så är de inte så farligt så ja ska reklamera. Men nu när ja har märkt det så kommer jag säkert störa mig på det :P

Postad 08 augusti 2008 - 08:53

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

En nyhet är att man numera kan ladda ner ROM och annan programvara till bla DIAMOND utan att man behöver registrera sig i deras HTC e-club. :P

Länken pekar direkt mot filer tillgängliga för DIAMOND. Senaste ROM och Sprite Backup Tool.
http://www.htc.com/w...t...133&cat=all

Perfekt ju! Då behöver man inte vänta tills de ska fixa "3" problemet, vi har inte kunnat hitta uppdateringen tidigare inne i e-cluben. Är det någon som har 3 som använt sig av denna möjlighet nu? Försvinner den lilla "brandingen" vi har av telefonen då?
Är det så att inställningar av mms/sms å dylikt försvinner när man uppdaterar ROM?
Försvinner orginalbilderna som någon nämnde?
Men alla ens nummer, musik, bilder, bokmärken å så finns kvar hoppas jag?

Postad 08 augusti 2008 - 09:31

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Perfekt ju! Då behöver man inte vänta tills de ska fixa "3" problemet, vi har inte kunnat hitta uppdateringen tidigare inne i e-cluben. Är det någon som har 3 som använt sig av denna möjlighet nu? Försvinner den lilla "brandingen" vi har av telefonen då?
Är det så att inställningar av mms/sms å dylikt försvinner när man uppdaterar ROM?

Tyvärr så måste man fortfarande ange s/n nummer och därmed är vi tillbaka på ruta ett.
Men som tidigare nämnt, det finns sätt att få in uppdateringen ändå.
Ett litet varningens finger dock, garanti och sånt kan flyga all världens väg.
Vi får helt enkelt vänta tills det kommer en ROM som Tre har pillat med.

Rätta mig gärna om jag har fel och om nån har lyckats :P

Postad 08 augusti 2008 - 09:35

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tjena.

Allt som finns lagrat på telefonen försvinner när du uppdaterar ROM.
Dock inte det som du har lagrat på ditt 4 gigs minne, dvs allt du har under /Internminne/. Detta kommer att sparas.
Men alla kontakter, kalenderposter, bokmärken o annat du har i själva telefonen försvinner.

Uppdaterar du med en generell HTC ROM så kommer 3 brandingen försvinna. Dock kommer operatörslåset fortfarande vara kvar. Det kan du oxå ta bort om du vill

http://forum.xda-dev...ad.php?t=414835

Gör en backup INNAN du uppdaterar ROM.
Detta program brukar jag använda.

PIM Backup
http://forum.xda-dev...ad.php?t=299705

Lycka till // Liddan

Postad 08 augusti 2008 - 09:46

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tyvärr så måste man fortfarande ange s/n nummer och därmed är vi tillbaka på ruta ett.
Men som tidigare nämnt, det finns sätt att få in uppdateringen ändå.
Ett litet varningens finger dock, garanti och sånt kan flyga all världens väg.
Vi får helt enkelt vänta tills det kommer en ROM som Tre har pillat med.

Rätta mig gärna om jag har fel och om nån har lyckats :P

Tjena.

Ja, jag misstänkte att det var så. 3 har ju en förmåga att alltid modifiera telefonerna, tyvärr inte alltid (typ aldrig) till de bättre. Har själv inte 3 av just den anledningen. Att köpa via 3 brukar vara billigt, men då får man helt enkelt leva med att dom är lite bråkiga när det gäller ny mjukvara o så.

Har någon med 3 telefon provat att uppdatera? Fungerar det? För själva filen går ju att få tag på via andra kanaler än HTC Själva. T.ex. här:

http://rapidshare.co...5_Ship.exe.html

Men förmodligen så går det inte att köra in denna då 3 antagligen har trixat in nån egen SPL som spärrar denna uppdatering. Verkar som andra har löst det genom att första installera en ny SPL. T.ex. denna:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950

Men precis som föregående nämner så kan man ju få lite problem om nåt blir galet o man måste lämna in den på garantiärende. Iofs så borde man kunna återställa factory SPL:n bara man får tag i filen :) Sök på XDA, säkert nån som slängt upp nån 3-SPL där.

Själv körde ja in ny SPL, Radio o ROM från XDA 10 minuter efter ja slog igång telefonen för första gången.

Men det är upp till var och en hur man gör.

Live life on the edge ! // Liddan

Postad 08 augusti 2008 - 09:47

c00kiz
  • c00kiz
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag bifogar några fler bilder på hur skärm-defekten ser ut på min Touch Diamond. Så en stor varning till er andra att kontrollera era skärmar noggrant eftersom det här felet tydligen existerar på flera stycken.

Då blir det att returnera sitt ex. Tråkigt när man precis har fått den. Undrar hur länge det tar att få tillbaka den alternativt få en ny. Tyvärr är den inte köpt i en fysisk butik :-(

ser man det gula direkt eller är det först när man laddat den o satt på telefonen som man ser det gula?
eller kommer det efter ett tags andvändande? intreserad då jag ska köpa en i slutet av månaden o vorre kul o veta om man ser det direkt så e det ju bara o be om en ny direkt :)
(tog bort dinna bilder då det känndes onödigt att lägga fram dem igen :P )

Postad 08 augusti 2008 - 10:40

Freddaz
  • Freddaz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har en liten undran om det är någon som vet om man kan få :P "smilies" på sms i telefonen?

Postad 08 augusti 2008 - 11:04

danielb
  • danielb
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har samma gula sken på min också. Ganska exakt likadant utseende som du hade.
Hur gick det med din retur? Är det så här på alla eller har vi bara haft otur?

Tjena, jag åkte iväg till affären och fick testa en annan nalle (tot tre stycken nu), det var samma fel på den. Vi kom överens om att vi skulle avvakta lite och kolla om det fanns något välkänt fel på den batch av nallar de fått in. Men jag har ju börjat läsa här nu att det är fler med samma fel, kanske dax att åka iväg igen.

Postad 08 augusti 2008 - 11:06

Unregistered50f6297b
  • Unregistered50f6297b
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Enligt inofficiella källor skall ROM till Diamond Tre komma under nästa vecka. Bör hamna på tre.se någonstans
Så ta det lugnt och gör inget förhastat :P

Postad 08 augusti 2008 - 11:11

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag har en liten undran om det är någon som vet om man kan få :) "smilies" på sms i telefonen?

Tjena.

Det verkar som du måste använda nån plugin, typ denna kanske:

http://www.freewarep...-smileysms.html

Har dock själv inte testat. Ge gärna en rapport om hur det fungerar om du installerar :P

// Liddan

Postad 08 augusti 2008 - 11:43

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jag har en liten undran om det är någon som vet om man kan få :P "smilies" på sms i telefonen?

http://forum.xda-dev...d.php?p=2359345

Jag får in mina "smiles" kommer inte riktigt ihåg .. typ infoga bilder sedan hamnar man i en annan map som har "emoticons" eller man väljer en annan tangentbord för inmattningen och får emoticons att välja direkt från "tangentbordet".

Redigerat av x-rat3d, 08 augusti 2008 - 11:44.

Postad 08 augusti 2008 - 11:56

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

http://forum.xda-dev...d.php?p=2359345

Jag får in mina "smiles" kommer inte riktigt ihåg .. typ infoga bilder sedan hamnar man i en annan map som har "emoticons" eller man väljer en annan tangentbord för inmattningen och får emoticons att välja direkt från "tangentbordet".

Tjena

Har du verkligen lyckats få in smileys i ett SMS utan att installera nån plugin.
När man läser ditt svar verkar det ju som att du syftar på ett MMS o inte en SMS.
Vad jag har läst så stödjer inte Windows mobile smileys per default.
Men om någon annan har en annan uppfattning så dela gärna med er hur man får till detta.

MVH // Liddan

Postad 08 augusti 2008 - 12:11

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Enligt inofficiella källor skall ROM till Diamond Tre komma under nästa vecka. Bör hamna på tre.se någonstans
Så ta det lugnt och gör inget förhastat :)

Då får man hoppas att det är en säker källa som har läckt :P

Postad 08 augusti 2008 - 12:24

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

ser man det gula direkt eller är det först när man laddat den o satt på telefonen som man ser det gula?

Jag såg det direkt när jag startade telefonen. Dock syns det tydligast när det är en helt vit bakgrund och under uppstarten av telefonen när du kalibrerar skärmen är det mycket vitt och då syns det tydligt. Sedan när man använder telefonen så syns det inte så tydligt (eftersom knapparna i nederkanten av skärmen ligger över "fläckarna").

Postad 08 augusti 2008 - 12:29

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag beställde en sådan här samtidigt som telefonen, men jag vet inte om det är något att ha:

HTC MULTIFUNKTIONS AUDIO KABEL YC A200
http://www.dustinhom...5010131354.aspx

Någon måste ha haft hjärnblödning när de designade det här tillbehöret. Det USB-uttaget som man ska ansluta laddningskabeln i är inte av samma uttagstyp som HTC brukar använda (dvs. den med "rak" kant på ena sidan). Vilket innebär att man inte kan använda den vanliga laddningskabeln utan måste använda en standard mini-usb-kabel. Riktigt konstigt....

Postad 08 augusti 2008 - 12:42

danielb
  • danielb
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag såg det direkt när jag startade telefonen. Dock syns det tydligast när det är en helt vit bakgrund och under uppstarten av telefonen när du kalibrerar skärmen är det mycket vitt och då syns det tydligt. Sedan när man använder telefonen så syns det inte så tydligt (eftersom knapparna i nederkanten av skärmen ligger över "fläckarna").

Exakt samma på min, syndes direkt vid uppstart och när man surfar eller skärmen är helt vit, det går inte att missa.

Postad 08 augusti 2008 - 13:02

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag undrar om det finns nån bra sida där man kan ladda ner program till Diamond...

Obs! Jag frågar inte efter var man kan ladda ner det olagligt så vissa kan ju tagga ner.

Jag menar var man kan ladda ner Freeware och Shareware (som man sedan betalar för)

Tack på förhand.

Postad 08 augusti 2008 - 13:09

lunkan001
  • lunkan001
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nån som kan hjälpa mig och förklara varför min E-post inte fungerar? Det står nåt om synkroniseringsfel. Däremot kan jag kolla mailen när jag är uppkopplad mot trådlöst nätverk men hittar den inget trådlöst så kan jag alltså inte kolla mail via gprs. Det är ju bara mailen som inte fungerar.. Jag kan surfa.. uppdatera vädret och så vidare

Nån som vet vad detta kan bero på? ÄR det nån inställning som gör att den inte klarar av att kolla mailen om den inte hittar uppkoppling via Wi-Fi?

Använder du Gmail och Telia? Jag fick nämligen samma fel efter uppgraderingen till nya ROM:en. Det löste sig genom att stänga av Proxyn. Vill/måste du ha kvar Proxyn så funkade det att göra om Gmail kontot till ett POP3 konto istället för IMAP.

Jag hade inga problem med Telias Proxy när jag hade original ROM. Efter uppgraderingen så strulade både mailen och väderuppdatering....

Lycka till!

Postad 08 augusti 2008 - 13:12

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag undrar om det finns nån bra sida där man kan ladda ner program till Diamond...

Obs! Jag frågar inte efter var man kan ladda ner det olagligt så vissa kan ju tagga ner.

Jag menar var man kan ladda ner Freeware och Shareware (som man sedan betalar för)

Tack på förhand.

Tjena.

Du kan ju kolla lite på dessa sajter:

http://www.pocketpcfreeware.com/

http://freewareppc.com/

http://www.pocketgear.com

MVH // Liddan

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.