* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 31 July 2008 - 08:52
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Fan va jobbigt att behöva vänta på saker.. Telia i Borås har några få kvar i lager sedan förra veckan! Hoppas den dyker upp i dagarna!
Visst är det jobbigt.. särskilt när man inte har någon mobil eller fungerande abonnemang pga Telia. Deras kundtjänst sa att de skulle skicka en telefon i tisdags (från lager i Gbg till mig i Gbg). Fick senare ett kollinummer och kan se att Posten tagit emot "elektronisk förhandsinformation" från Telia i tisdags... Hoppades då att telefonen skulle komma samma dag eller i går (behöver ju inte vänta på avi, så fort den kommer till ICA så hämtar jag den). Mailade posten i går ang "elektronisk förhandsinformation" och fick detta svar i morse: "Hej, Tack för din e-post. Nej, det "fysiska" paketet är inte skickats ännu. Att man får en träff på kollinumret beror på att de än så länge bara skickat en elektronisk datafil till oss. Du får fortsätta söka det på hemsidan. När det kommer in till någon av våra terminaler så kommer du att se terminalens namn samt datum/klockslag. Med vänlig hälsning" Jaha?!?... Då är det dags att vänta lite till då.. men mitt abonnemang har satt i gång i alla fall (kan jag se på mina sidor på telia.se).. Tråkigt att betala för ett abonnemang man inte kan använda....
Postad 31 July 2008 - 09:27
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
faen läskigt med sprickor!
Postad 31 July 2008 - 09:30
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Ringde till Telia och min ligger på Stockholm Södra just nu, kanske blir en bra helg? 
Då är mer än ett års väntan över och jag slipper gå så mycket off-topic här kanske
Postad 31 July 2008 - 10:05
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Ringde till Telia och min ligger på Stockholm Södra just nu, kanske blir en bra helg?  Då är mer än ett års väntan över och jag slipper gå så mycket off-topic här kanske 
hehe.. ska också sluta spamma off-topic.. Orkar inte mer, pratade precis med kundtjänst igen och de hade inga telefoner när de skickade förhandsinformationen till posten.. enligt kundtjänst skulle de skicka telefonen idag (vilket jag dock hört ett antal gånger nu)... kanske i morgon eller lördag? Troligtvis slutet av augusti ändå...
Postad 31 July 2008 - 11:09
Unregistered20209
-
Unregistered20209
-
Användare
-
-
105 inlägg
dom har ju fixad så nya 3g är jailbrekad men hur lång tid tror ni det tar att fixa upplåsningen? eller ska man kanske köpa ett turbo sim eller vad dom nu heter vad tror ni om dom funkar det med en iphone och stoppa i ett 3abbonemang?
/H
Redigerat av Unregistered20209, 31 July 2008 - 11:35.
Postad 31 July 2008 - 11:36
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
dom har ju fixad så nya 3g är jailbrekad men hur lång tid tror ni det tar att fixa upplåsningen?
/H
Ingen som vet. Kan vara klart i morgon kan ta månader. Håll ett öga på den officiella bloggen om du är intresserad.
Postad 31 July 2008 - 12:01
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Någon som fått en 3g från exempelvis Italien eller Schweiz (ej operatörlåsta) och kan berätta om de funkar bra i Sverige?
Postad 31 July 2008 - 12:16
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag har inget iTunes hemma och i väntan på att låna en dator med det måste jag tyvärr fråga detta istället för att testa själv; kontakter, notes, bookmarks et c som man har på en första generationens iPhone, är det bara att koppla in den i iTunes och ta backup innan man aktiverar den nya och sedermera synca den nya telefonen?
Postad 31 July 2008 - 12:20
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Någon som fått en 3g från exempelvis Italien eller Schweiz (ej operatörlåsta) och kan berätta om de funkar bra i Sverige?
Inte själv, men enligt länkarna i inlägget nedan verkar det fungera bra. https://www.minhembi...howtopic=203947
Postad 31 July 2008 - 12:21
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Jag har inget iTunes hemma och i väntan på att låna en dator med det måste jag tyvärr fråga detta istället för att testa själv; kontakter, notes, bookmarks et c som man har på en första generationens iPhone, är det bara att koppla in den i iTunes och ta backup innan man aktiverar den nya och sedermera synca den nya telefonen?
Nja, du får nog synka den gamla mot datorn så att alla kontakter, kalendrar och bokmärken kommer över (notes synkas inte), backupen som görs tror jag inte går att överföra till en ny telefon.
Postad 31 July 2008 - 12:23
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Inte själv, men enligt länkarna i inlägget nedan verkar det fungera bra.
https://www.minhembi...howtopic=203947
Ahh, tack.. kanske ska använda dendäringa sökfunktionen då och då
Redigerat av dolus, 31 July 2008 - 12:26.
Postad 31 July 2008 - 12:32
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nja, du får nog synka den gamla mot datorn så att alla kontakter, kalendrar och bokmärken kommer över (notes synkas inte), backupen som görs tror jag inte går att överföra till en ny telefon.
Synkas kontakterna med iTunes eller används ett tredjepartsprogram typ Outlook (eller motsvarande hos Mac)? Känns lite taskigt att blanda in hela min adressbok på en kompis dator (och framförallt vill jag inte ha dennes kontakter). Kanske kan jag bara jailbreak:a den nya och ssh:a över AddressBook.sqlitedb från FW 1.1.3 istället?
Postad 31 July 2008 - 12:34
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Synkas kontakterna med iTunes eller används ett tredjepartsprogram typ Outlook (eller motsvarande hos Mac)? Känns lite taskigt att blanda in hela min adressbok på en kompis dator (och framförallt vill jag inte ha dennes kontakter).
Kanske kan jag bara jailbreak:a den nya och ssh:a över AddressBook.sqlitedb från FW 1.1.3 istället?
Synkas med typ outlook på Windows tror jag.
Postad 31 July 2008 - 12:39
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Synkas med typ outlook på Windows tror jag.
Antagligen är det nog så, tack för svaren. Tror jag pwnage:ar och för över mina backuper med SSH istället.
Postad 31 July 2008 - 13:45
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
En dum fråga kanske.. . Om man för över musikalbum till egna låtlistor kommer cd-omslaget (bilderna) också med då?
Postad 31 July 2008 - 14:01
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
En dum fråga kanske.. . Om man för över musikalbum till egna låtlistor kommer cd-omslaget (bilderna) också med då?
Ingen fråga är dum. Och svaret är ja, covers följer med för de ligger i mp3-filen.
Postad 31 July 2008 - 14:14
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Då passar jag på att fråga en sak till. Ang a-gps.. drar den trafik (och i så fall hur mycket) när telefonen ställer in sin position med hjälp av mobilmaster/mobilnät?
Postad 31 July 2008 - 14:26
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Då passar jag på att fråga en sak till. Ang a-gps.. drar den trafik (och i så fall hur mycket) när telefonen ställer in sin position med hjälp av mobilmaster/mobilnät?
Ingen aning om den drar trafik, men hursomhelst så drar den iallfall ingen slags trafik som kostar pengar. Det som kostar när man använder gps-funktionen är när kartorna ska laddas ned till telefonen, vilket de gör kontinuerligt.
Postad 31 July 2008 - 15:13
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Kan man inte välja att ladda ner kartor via WiFi i förväg, typ en landsdel eller hela Sverige, för att sedan använda GPSen helt kostnadsfritt? Tycker det känns som ännu ett sätt för operatören att tjäna pengar...
Eller det kanske är så att GPSen "streamar" små kartor, en åt gången, för att spara plats på hårddisken?
Apropå hårddisken i iPhonen, hur mycket är tillgängligt från start innan man har lagt in något? Tex det står 8 GB men pga uppdateringar och förinstallerade mjukvaror så kanske man egentligen har 7,6 GB tillgängligt...
Hur är det med utrymmet?
Redigerat av p1er, 31 July 2008 - 15:17.
Postad 31 July 2008 - 15:47
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Apropå hårddisken i iPhonen, hur mycket är tillgängligt från start innan man har lagt in något? Tex det står 8 GB men pga uppdateringar och förinstallerade mjukvaror så kanske man egentligen har 7,6 GB tillgängligt... Hur är det med utrymmet?
Jag har för mig att det var ungefär 14Gb-någonting i min 16Gb när jag packade upp den ur kartongen. Jag tycke ifs att det är lite vilseledande att skriva som de gör i specen. Har även en IPod video på 60Gb. När den är tom har jag för mig att man har 56Gb-någonting kvar. Varför de skriver som de gör vet vi ju men jag tycker ändå det är fel. mvh 123456
Postad 31 July 2008 - 18:46
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Har läst lite om ringsignaler men tänkte skapa en egen och Garageband finns väl inte för Windows och jag vill göra en ringsignal av en hemmarippad mp3 som inte är köpt via iTunes. Hur gör jag? Guide eller liknande uppskattas
Postad 31 July 2008 - 18:51
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Har läst lite om ringsignaler men tänkte skapa en egen och Garageband finns väl inte för Windows och jag vill göra en ringsignal av en hemmarippad mp3 som inte är köpt via iTunes. Hur gör jag? Guide eller liknande uppskattas 
Det smidigaste för dem som har PC är nog ett program som heter IRINGER. Någon guide till det är nog inte nödvändig. Däremot kan ringsignalerna bara vara 30 sek långa. Googla IRINGER. Mvh 123456
Postad 31 July 2008 - 18:55
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Det står cirka 45 ggr i denna tråd hur du gör, så testa sök!
Postad 31 July 2008 - 23:05
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
iPhone telefonerna kommer in i slutet av augusti gäller alla 8gb och 16gb
På kundtjänst då antar jag? Jag jobbar i Teliabutik och vi har fått två leveranser den här veckan, både 8 och 16GB.
Postad 01 August 2008 - 01:01
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Men seriöst,
SLUTA SKRIVA OFFTOPIC, och sluta snacka skit om varandra och allt vad vissa gör. Ta PERSONLIGA SAKER via PM och inte här.
Kan någon moderator rensa upp lite i tråden kanske? Ta även bort detta inlägg isf.
Jag håller helt och hållet med. Detta är inte på något sätt en personlig vendetta då jag inte har den blekaste aning om vem som döljer sig bakom dessa två användare mer än vad jag har sett dem komma med för inlägg. Jag har dessutom anmält en hel del inlägg i denna tråden men jag gissar att moderatorerna har väldigt mycket att göra nu då säkert många är borta pga semester och fint väder. Däremot så tycker jag inte att någon bör acceptera att man beter sig på så sätt i denna tråden eller i något forum här. Det är en sak att föra en vettig diskussion men att komma med direkta spaminlägg, saker som inte hör till tråden och/eller personangrepp som vi har sett här tidigare är något som jag inte anser bör gå obemärkt förbi. Jag har dock gjort min ståndpunkt och jag hoppas att moderatorerna snart kommer och rensar här samt tar ett snack med utvalda skribenter. Se inlägg #1772 och #2004527 som exempel. Grundstommen är att det är otroligt tröttsamt att ha följt och deltagit i en tråd från dess start och framåt 60 sidor och då se massvis av meningslösa inlägg i stil med oneliners och frågor vars svar enkelt ges genom att bara söka i tråden. Basic. Jag antar att mycket grundar sig i total avsaknad av erfarenhet för forum samt en lägre ålder men det är mycket trist att ständigt få dessa inlägg i en annars mycket bra och seriös tråd. Kan man inte välja att ladda ner kartor via WiFi i förväg, typ en landsdel eller hela Sverige, för att sedan använda GPSen helt kostnadsfritt? Tycker det känns som ännu ett sätt för operatören att tjäna pengar... Eller det kanske är så att GPSen "streamar" små kartor, en åt gången, för att spara plats på hårddisken?
Apropå hårddisken i iPhonen, hur mycket är tillgängligt från start innan man har lagt in något? Tex det står 8 GB men pga uppdateringar och förinstallerade mjukvaror så kanske man egentligen har 7,6 GB tillgängligt... Hur är det med utrymmet?
Man kan, med en jailbreakad lur, köra Google Maps Offline men det är enligt mig ett mycket krångligt sätt och därigenom inte värt det  Utrymmet blir aldrig så stort på en disk som det spec'as att vara pga att annan information om lagring etc tar upp plats. Bootsectors etc... Har läst lite om ringsignaler men tänkte skapa en egen och Garageband finns väl inte för Windows och jag vill göra en ringsignal av en hemmarippad mp3 som inte är köpt via iTunes. Hur gör jag? Guide eller liknande uppskattas 
Återigen något som du enkelt får svar på genom att söka i tråden, vilket du ska göra innan du postar en fråga. Jag skrev en "tutorial" längre bak i tråden som du då hade hittat. Med ett löfte från dig att söka innan du frågar nästa gång så postar jag den här en gång till  För alla er som vill ordna egna ringsignaler till iPhone av era egan ljudfiler, musik eller annat, så har jag ett tips. Innan ni följer punkterna här nedan så se till att ni har bokat för "Ringsignaler" i Inställningar/Allmänt i iTunes samt att ni naturligtvis ställer in så att ringsignaler också förs över vid sunkronisering.
1) Starta iTunes 2) Leta upp låten du vill göra till en ringsignal 3) Lyssna på låten tills du hittar den sektionen du vill använda som ringsignal (om inte hela låten) 3) Skriv ner start- och stopp tid för den sektionen 5) Högerklicka på låten och välj "Get Info/Visa info" 6) Klicka på "Options/Alternativ" 7) Skriv in start- och stopptid för den sektionen du valde 8) Klicka OK 9) Högerklicka på låten och välj "Convert Selection to AAC/Konvertera markeringen till AAC". Då kommer en dubblett att skapas med längden som du valde. 10) Högerklicka på den skapade dubbletten och välj "Delete/Ta bort" 11) Klicka på "Keep files/Flytta till papperskorg" 12) Gå till papperskorgen och leta upp files du nyss tog bort och se till att den återställs. Därefter letar du upp den då den ligger under Mina dokument/Min musik/iTunes/iTunes Music/Artistens namn/Skivans namn. Den kommer ha en filändelse som är "m4a". 13) Byt filändelse till "m4r". 14) Dubbelklicka på filen. ITunes kommer nu att automatiskt lägga till filen bland dina ringsignaler i iTunes. 15) Anslut och synkronisera!
Postad 01 August 2008 - 06:14
ChoAtic
-
ChoAtic
-
Användare
-
-
189 inlägg
Är väldigt orolig här, hämtade igår ut min vita 16gb från telia och det efter att ha läst allt om sprickor i telefonen.. Är det någon här som har en vit iphone utan sprickor? Min är helt utan sprickor, än så länge.. Men jag vågar knappt ta i den
Postad 01 August 2008 - 09:26
Senjin
-
Senjin
-
Lärjunge
-
-
295 inlägg
Är väldigt orolig här, hämtade igår ut min vita 16gb från telia och det efter att ha läst allt om sprickor i telefonen.. Är det någon här som har en vit iphone utan sprickor?
Min är helt utan sprickor, än så länge.. Men jag vågar knappt ta i den 
Jag har en vit utan sprickor, dock bara haft den i en vecka. Om den spricker så får ju telia eller apple fixa det.
Postad 01 August 2008 - 09:46
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Läste en chat på mobil.se ( http://www.mobil.se/...orer101.dbp.asp) Fråga: hur länge räcker ung. 100 mbyte vid surfning, dvs hur många sidor räcker det ungefär? Svar: Eftersom webbläsaren Safari surfar på fullstora sidor räcker det nog inte särskilt mycket längre än 10-15 sidor. Stämmer verkligen det?
Postad 01 August 2008 - 10:23
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag har en fråga angående Invisble Shield om någon hunnit skaffa det ännu. Det verkar ju väldigt populärt, men jag är lite rädd att skärmens tryckkänslighet försämras något om man har plast över.
Kan någon som har skydd över skärmen berätta om dom upplever någon försämrad känslighet? Tex att man måste trycka flera gånger innan telefonen reagerar osv...
Postad 01 August 2008 - 10:28
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Läste en chat på mobil.se (http://www.mobil.se/...orer101.dbp.asp)
Fråga: hur länge räcker ung. 100 mbyte vid surfning, dvs hur många sidor räcker det ungefär? Svar: Eftersom webbläsaren Safari surfar på fullstora sidor räcker det nog inte särskilt mycket längre än 10-15 sidor.
Stämmer verkligen det?
Surfade runt lite på min semester var borta en vecka, kollade lite nyheter mail och lite youtube klipp varje dag samt använde GPS en del. Det var 105mb som gick åt om jag minns rätt. Så 100mb räcker en stund. //Fredrik
Postad 01 August 2008 - 10:34
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Läste en chat på mobil.se (http://www.mobil.se/...orer101.dbp.asp)
Fråga: hur länge räcker ung. 100 mbyte vid surfning, dvs hur många sidor räcker det ungefär? Svar: Eftersom webbläsaren Safari surfar på fullstora sidor räcker det nog inte särskilt mycket längre än 10-15 sidor.
Stämmer verkligen det?
Dom menar nog inte sidladdningar utan att man surfar runt ett tag på en hemsida. Aftonbldet.se är väl en av de tyngre mainstream-sidorna och jag har för mig att den är 1-2mb, så surfar du runt där ett tag rinner det ju iväg lite - även om Safari förhoppningsvis cache:ar en del. Jag har haft en mobildatatrafik på 700mb de senaste fyra månaderna med min iPhone 1, då har jag använt den ganska flitigt (garanterat fler än 70-105 sidor), med slöare uppkoppling dock.
Postad 01 August 2008 - 12:25
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Jag har en fråga angående Invisble Shield om någon hunnit skaffa det ännu. Det verkar ju väldigt populärt, men jag är lite rädd att skärmens tryckkänslighet försämras något om man har plast över.
Kan någon som har skydd över skärmen berätta om dom upplever någon försämrad känslighet? Tex att man måste trycka flera gånger innan telefonen reagerar osv... Jag märker ingen större skillnad... så no worries! baksidan é skitsvår att få dit ska jag bara påpeka, min blev ful på två ställen... en sak som faktiskt är en fördel är att den blir så mycket enklare att hålla i, tar man i en utan så känns det som en hal ål. Känner att detta inlägg blev riktigt soppigt grammatiskt men jag orkar faen inte, har nyss diskat o jag é trött...
Postad 01 August 2008 - 15:39
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Postad 01 August 2008 - 15:50
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
....jag orkar faen inte, har nyss diskat o jag é trött...
Postad 01 August 2008 - 16:31
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Hur är era telefoner när ni vänder på dom för landskapsvy (eller vad det heter) osv, går det blixtsnabbt eller reagerar den långsamt?
Tycker min är väldigt slö :/
Postad 01 August 2008 - 16:34
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Tänkte bara att rapportera att min vita 16gb iPhone har fått sig en spricka i plasten som många andra har upplevt. Blir väl att gå ner till Telia och gnälla lite på dom, hoppas att Apple fixar till detta problem.
//Fredrik
Postad 01 August 2008 - 16:50
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Är väldigt orolig här, hämtade igår ut min vita 16gb från telia och det efter att ha läst allt om sprickor i telefonen.. Är det någon här som har en vit iphone utan sprickor?
Min är helt utan sprickor, än så länge.. Men jag vågar knappt ta i den 
Jag har också en vit, inga sprickor hos mig. Jag är dock väldigt mån om mina tekniska saker så jag tar väl hand om dem men jag vill inte säga att jag har varit speciellt noggrann här. Läste en chat på mobil.se (http://www.mobil.se/...orer101.dbp.asp)
Stämmer verkligen det?
Nja, det tycker jag inte riktigt stämmer. Tar man AB som exempel, som någon gjorde här, så är det bland de tyngsta icke-flashade sajterna jag vet och den ligger på ca 1,5 MB. Men som sagt, den sajten är lite av en ytterlighet och ska inte tas för en norm. Jag har, enligt mig, surfat en hel den samt använt GPS'en en hel del och ligger nu på ca 150 MB förbrukad data vilket då är sedan den 11/7 (ca tre veckor).
Postad 01 August 2008 - 19:31
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
http://www.macrumors...s-on-app-store/Det verkar riktigt intressant, hoppas det dyker upp i svenska Appstore för jag hittar det då inte...
Postad 01 August 2008 - 19:58
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Blir köp direkt på den  sedan är det bara flashstödet som väntas
Postad 01 August 2008 - 20:13
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
http://www.macrumors...s-on-app-store/
Det verkar riktigt intressant, hoppas det dyker upp i svenska Appstore för jag hittar det då inte...
Den finns där. Appstore/Productivity
Redigerat av Unregistered0e3a6535, 01 August 2008 - 20:16.
Postad 01 August 2008 - 20:51
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Den finns där. Appstore/Productivity
Jag letade igenom hela den kategorin utan att hitta detta program, jag sökte även efter det utan framgång. Skulle du kunna säga exakt vad dess programnamn är i svenska/europeiska AppStore?
Postad 01 August 2008 - 22:14
Senjin
-
Senjin
-
Lärjunge
-
-
295 inlägg
Jag letade igenom hela den kategorin utan att hitta detta program, jag sökte även efter det utan framgång. Skulle du kunna säga exakt vad dess programnamn är i svenska/europeiska AppStore?
Jag sökte efter netshare och fick upp det, kostar 75 kr.
Postad 01 August 2008 - 22:20
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag sökte efter netshare och fick upp det, kostar 75 kr.
Nope, jag gör en sökning på samma sak men hittar ingenting. Är ni anslutna till svenska/europeiska AppStore?
Postad 01 August 2008 - 22:32
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Nope, jag gör en sökning på samma sak men hittar ingenting. Är ni anslutna till svenska/europeiska AppStore?
Sök på nullriver Edit: Fick träff på Netshare också
Redigerat av Unregistered0e3a6535, 01 August 2008 - 22:33.
Postad 01 August 2008 - 22:49
Unregistered20209
-
Unregistered20209
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nån som vet i fall nått av dessa "remote" program funkar att användas med ps3?
/H
Postad 01 August 2008 - 23:23
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Sök på nullriver Edit: Fick träff på Netshare också
Tackar, nu hittade jag den. Märkligt nog så gjorde jag för skojs skulle ännu en sökning på netshare och då hittade jag den. Märkligt. Nån som vet i fall nått av dessa "remote" program funkar att användas med ps3?
/H
Vad menar du? Att kunna styra PS3'an med din iPhone?
Postad 02 August 2008 - 07:58
Unregistered20209
-
Unregistered20209
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ja precis att kunna pausa, spola osv när man kollar på bluray, borde kanske inte va helt omöjligt när båda har blåtand. /H
Postad 02 August 2008 - 09:02
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Tackar, nu hittade jag den. Märkligt nog så gjorde jag för skojs skulle ännu en sökning på netshare och då hittade jag den. Märkligt.
Fungerar netshare till Windos vista?
Postad 02 August 2008 - 10:25
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Strange.. när jag använder hitta.se-appen för att få adresserna till mina vänner och lägga in dem i kontakterna så funkar det bra. När jag sedan letar upp adressen i GPS:en så söker den på adressen, fast i USA (dvs. riktiga adressen men lagt till USA i slutet)? Jag har svenska inställningar överallt.
En annan grej... I Itunes har jag skivomslag till alla mina album men vissa av dessa kommer inte upp i iphonen? Om de kommer upp i itunes borde de väl även synas i iphonen?
Annars.... löööövning it!
Postad 02 August 2008 - 10:43
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
En annan grej... I Itunes har jag skivomslag till alla mina album men vissa av dessa kommer inte upp i iphonen? Om de kommer upp i itunes borde de väl även synas i iphonen?
Har också haft detta problem, men tror mig hittat en lösning; Markera alla albumets låtar. Högerklicka och välj "Visa info". Till höger på dialogrutan som du får upp klickar du i "Bildmaterial" och drar sen en lämplig bild rakt in på den tomma rutan (tex från Google bildsökning). Nu kommer den garanterat ligga med på din iPhone efter nästa synkning.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|