* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2236 svar till detta ämne
Postad 29 June 2009 - 10:52
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Hej. Har en fråga som nog är ganska lätt.
Är sugen på en liten NAS-disk.
Kommer det funka för mig att ansluta NAS till routern med kabel, poppen till router med kabel och laptop till router trådlöst? UTAN att ha HDD i poppen.
Det jag vill är alltså köra torrent direkt från laptop in på NAS t.ex, och sen packa upp och spela upp på poppen från NAS.
Alla bilder osv kommer läggas på NAS också, hoppas det kommer funka även med avstängd laptop
edit: rekommenderad billig NAS? räcker med 250-500gb
Redigerat av WmB, 29 June 2009 - 10:56.
Postad 29 June 2009 - 11:36
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Ja.
Jag har provat en billig NAS, LaCie Network Space 1Tb. Den blev inte bra alls och började bete sig riktigt konstigt när den blev uppåt 70% full med många småfiler. Så dåligt att jag skickade tillbaka den. Det är min enda erfarenhet, så det kan löna sig att köpa något lite dyrare.
Postad 29 June 2009 - 13:30
Toni_M
-
Toni_M
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
Behöver eran hjälp. Jag har precis blivit med en Popcorn Hour A-110. Installerat 1st 1TB disk som är kompatibel enligt deras lista.
Problemet jag har är att när jag skall spela upp en MKV eller ISO/IMG fil så får jag upp på tvn Ingen signal och jag kan inte ändra signalen via tv-mode + # knappen. Jag måste resetta min popcorn. Sen när jag spelar en AVI fil så får jag bild men inget ljud. Försökt att läsa mig till detta men hittar ingenting som löser mitt problem.
Jag har Popcornen kopplad via HDMI till min LG 42LH3000 som är full hd.
Postad 29 June 2009 - 13:55
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Ja.
Jag har provat en billig NAS, LaCie Network Space 1Tb. Den blev inte bra alls och började bete sig riktigt konstigt när den blev uppåt 70% full med många småfiler. Så dåligt att jag skickade tillbaka den. Det är min enda erfarenhet, så det kan löna sig att köpa något lite dyrare.
min tanke är att ha all musik där, och kanske 15-50gb film åt gången. Jag sparar inget alls. Men, kan vara värt att fundera på. En intern disk då? funkar det enkelt med t.ex ftp över till den disken? Är ju lik förbaskat trådlöst vid överföringen då
Postad 29 June 2009 - 14:37
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Jag kör numera med en disk i min PCH, och det funkar bra. Enda nackdelen är att jag vill dela ut hela min musiksamling via DLNA, men med för många filer så blir DLNA-servern så långsam att klienterna ger time-out.
Du kan överföra filer via ftp eller bara koppla upp den som en nätverksenhet i windows (eller annat OS om du vill det).
Trådlöst är ju något du själv väljer. Jag kör med vanlig nätverkskabel. Hastigheten ligger runt 4MB/s, så det trådlösa nätverket borde inte begränsa hastigheten. Det går ändå snabbare så här än när jag körde med min Lacie-disk, den var nere på 1,5-2MB/s när den började bli full.
Postad 29 June 2009 - 18:03
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
okej.
Ja, jag har ju n-draft iaf, och mot internet har jag inga problem med 1.8-2.0mb/s så det interna vid överföringen löser sig nog.
Får väl fixa en liten billig sata i höst då
Postad 29 June 2009 - 18:45
rotfot
-
rotfot
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej i dag fick jag min popcorn
och den fw som låg i var 01-17-081024-15-pop-403-091
och jag försöker uppgradera till den senaste 01-17-090204-15-POP-403-000 och när jag kommer till kontrollerar crc så står det bara fel var vänligt starta om. Gör jag något fel??
Jag har packat upp filerna och dom ligger i roten på usb minet
Redigerat av rotfot, 29 June 2009 - 18:58.
Postad 02 July 2009 - 22:16
snooze1987
-
snooze1987
-
Rookie
-
1 inlägg
Har nyligen köpt en A-110.
Jag köpte en hårddisk som jag tänkte sätta i den, problemet är att PCH inte hittar HD:n som den ska. PCH känner av att där sitter en hårddisk men den kan inte göra något med den sen. Misslyckades att accesa hårddisken står det.
Fösöker man formatera så kan man välja alla inställningar (EXT3) och så, men sen så avbryts formateringen med anledningen diskfel.
Sätter man usb-kabeln till datorn och försöker köra den som en extern disk, så hittar datorn disken men kan inte initiera den. Blir CRC-fel.
Frågan är: är det hårddisken som är trasig, eller kan inte PCH läsa den hårddisken?
Hårddisken är en WD7500AAKS och jag har senaste FW på PCH.
Postad 04 July 2009 - 10:44
ljungberg_sthlm
-
ljungberg_sthlm
-
Användare
-
-
170 inlägg
Kan man göra playlists i PH för musik? blir galen att spelaren bara kan spela en låt i taget. Eller är det bara jag som inte hittar i inställningarna hur man gör?
Mvh
J
Postad 04 July 2009 - 16:45
Gorgeous81
-
Gorgeous81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Är det någon som kör popcornen tillsammans med en Onkyo-förstärkare.
Jag har en Tx-SR607, och när jag kör en blurayrip, så tar förstärkaren emot Dolby True-hd ljud utan problem, men när jag kör en film med DTS-HD så får jag bara ut vanligt DTS-ljud!
Någon som vet om man ska ställa in poppen eller förstärkaren på något speciellt sätt!
Postad 04 July 2009 - 23:04
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Är det någon som kör popcornen tillsammans med en Onkyo-förstärkare.
Jag har en Tx-SR607, och när jag kör en blurayrip, så tar förstärkaren emot Dolby True-hd ljud utan problem, men när jag kör en film med DTS-HD så får jag bara ut vanligt DTS-ljud!
Någon som vet om man ska ställa in poppen eller förstärkaren på något speciellt sätt!
Jag har också problem med HD-ljuden, jag har inte fått varken DTS HD eller Dolby TrueHD att fungera. Vilka kriterier måste vara uppfyllda för att det ska fungera? Jag kör med HDMI 1,3 och jag har en förstärkare som klarar formaten, så på hårdvarusidan är det grönt, men vad ställer Popcorn Hourn för krav på filen för att det ska fungera då det bevisligen inte går med alla filer som innehåller de ljudspåren? Är det någon som vet om det är en fix på G inom överskådlig framtid? Jag känner mig lite lurad iom att A-110 marknadsfördes som att den klarade HD-ljuden och att det var en stor fördel mot A-100, och den funktion som motiverade mig att betala extra för A-110.
Postad 05 July 2009 - 10:31
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Kan man göra playlists i PH för musik? blir galen att spelaren bara kan spela en låt i taget. Eller är det bara jag som inte hittar i inställningarna hur man gör?
Mvh J
Vet inte hur det är på PCH, men på Tvixen kan man göra playlists på datorn och använda i mediaspelaren. För att spela hela mappen brukar det vara skillnad ifall man startar med "OK" eller Playknappen.
Postad 08 July 2009 - 22:32
Unregisteredf4b29741
-
Unregisteredf4b29741
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Har problem med å, ä och ö i subtitles (srt), de visas som e, kyrilliskt "ts" och något annat tecken.
Såg något inlägg om att det kan vara fel i srt-filen. Kan man fixa det i så fall? Hur?
Eller ligger det i mjukvaran? Finns det någon uppdatering i så fall?
Postad 09 July 2009 - 10:34
nismo
-
nismo
-
Användare
-
-
154 inlägg
Har popcorn hour problem att spela vissa 1080p filer som tex WD digital media player kan spela?
Köpte The Wrestler på blu-ray skulle sedan jämföra då vi köpt ny tv med en rippad version av den filmen i 1080p för att se lite skillnad i bild kvalite, men döm om min förvåning då jag försöker spela den mkv filen så hoppar bara spelaren tillbaka i menyn den går inte i gång, var väl inte mer med det tänke jag men testade då den i sovrummet där wd:en står den slog i gång filmen direkt?? har hänt så vid några tillfällen skiljer det något i uppspelning mellan dessa spelare?
EDIT: Funkade efter en uppdatering till nyaste firmwaren låg på näst nyaste där verkade det ej funka alls
Redigerat av nismo, 09 July 2009 - 11:25.
Postad 09 July 2009 - 22:21
Orr3
-
Orr3
-
Rookie
-
7 inlägg
Okej är helt ny på detta och kan knappt ingenting  Men köpte en Popcorn Hour A-110 idag och har lite frågor. 1. Har PCH ikopplad med HDMI för ljud och bild, men lyckas inte få nå ljud. Det fungerar inte. Kan inte spela mp3s, och det är inget ljud i video filer.2. Hur får man bildspel att fungera? Har lagt in massor av bilder i en mapp men bilden byts aldrig efter 4 sekunder (är 900 bilder i mappen, borde väl inte spela någon roll?). 3. Hur får man ISO filer att fungera? Testade spela upp en men det blev bara svart på skärmen.
4. Hur får man SRT filer att fungera? De har rätt namn och fungerar fint i datorn men inte när jag ska spela upp på på PCH.
Kan säga att jag har en Sony Bravia W4500 om ni undrar. Dessa frågor kanske redan har besvarats men känner mig lite ledsen nu att så mycket inte fungerar som det ska. Tack på förhand! EDIT: Nu efter jag har använt den ett tag så har jag löst det flesta problem! Det enda som är kvar är hur man får bildspel att fungera och finns det inget sätt att byta bilder med hjälp av fjärrkontrollen?
Redigerat av Orr3, 10 July 2009 - 00:31.
Postad 09 July 2009 - 23:08
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Någon som kan hjälpa mig?
Av två .mkv så spelar inte PCH'n någon av dom när jag försöker streama dom.
Båda funkar om jag lägger dom på en usb-sticka.
Den visar buffering-skärmen några minuter sen är den tillbaka i menyerna.
Har rotat runt och sökt men inte blivit något klokare än, uppdatera fw och starta om PCH'n.
Båda sakerna är gjorda.
Några slumpvis utvalda .avi funkar hur bra som helst.
Kedjan ser ut som följer:
Dator (P4 4GHz med 2gb RAM)
-Trådat till-
Dlink 855
-Trådat till-
PCH
Streamar med myihome.
Help me...
EDIT
En "vanlig" utdelning av mappen där dom ligger funkar alldeles förträffligt men fortfarande ingen lösning med myihome.
Någon som kan rekommendera något att streama med?
Redigerat av Topper Harley 77, 11 July 2009 - 08:48.
Postad 10 July 2009 - 07:09
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
2. Hur får man bildspel att fungera? Har lagt in massor av bilder i en mapp men bilden byts aldrig efter 4 sekunder (är 900 bilder i mappen, borde väl inte spela någon roll?).
Om du trycker på "play" när du ska visa första filen så börjar den ett bildspel, om du trycker enter på den så visas bara den bilden.
Postad 10 July 2009 - 12:56
Orr3
-
Orr3
-
Rookie
-
7 inlägg
Om du trycker på "play" när du ska visa första filen så börjar den ett bildspel, om du trycker enter på den så visas bara den bilden.
Tack  Fungerade fint! Den interna hårddisken i PCH blir omkring 40 grader undertiden man kollar på video, kan inte detta vara farligt för hårddisken?!
Postad 10 July 2009 - 14:33
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Det beror på vilken hårddisk du har. Jag köpte mig en Seagate 1,5Tb, den är specad att kunna bli upp till 60 grader varm utan problem.
Jag tyckte att det blev lite varmt ändå, så jag köpte mig en 8cm chassifläkt och kopplade in. Det finns en connector för det i Popcorn hourn.
Postad 10 July 2009 - 15:14
Orr3
-
Orr3
-
Rookie
-
7 inlägg
Det beror på vilken hårddisk du har. Jag köpte mig en Seagate 1,5Tb, den är specad att kunna bli upp till 60 grader varm utan problem.
Jag tyckte att det blev lite varmt ändå, så jag köpte mig en 8cm chassifläkt och kopplade in. Det finns en connector för det i Popcorn hourn.
Aha okey, men ofta en 80mm i diameters fläkt kunde få plats? Jag har en Western Digital Caviar Green 1TB, står att den fungerar från 0-70 grader men det kan ju knappast vara bra för den :/ Aja men 40 grader borde väl vara ganska lugnt då.
Redigerat av Orr3, 10 July 2009 - 15:56.
Postad 10 July 2009 - 15:29
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Jag har ställt den utanför lådan så att den blåser in genom sidogallerna
Postad 12 July 2009 - 15:24
93turbo
-
93turbo
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Är det någon som vet om det går att visa SVTplay via PH?
Om det går, hur ställer man in PH?
Postad 12 July 2009 - 16:34
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
93turbo:Nix, inget SVT-play i NMT-spelarna... inte ännu i alla fall. Tveksamt om någon kan fixa det!
Postad 14 July 2009 - 06:53
rotfot
-
rotfot
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej jag har fått ett problem jag har satt i en hdd i min popcorn och formatera den men och allt gick bra men när jag ska koppla in den till datorn för att föra över filmer så kommer det bara upp en ruta där det står skivinmatning datorn kan inte läsa den inmatade skivan. Vad kan vara fel?? jag har en mac ver OS X 10.5.7
Postad 14 July 2009 - 07:31
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hur kopplar du in den till datorn?
Om du kör via USB kan det vara så att din Mac inte kan läsa och skriva det filsystem som Popcornen använder sig av, dvs Ext3. Prova isf att köra via nätverket istället, då blir det filsystemsoberoende så länge den klarar av protokollen SMB eller NFS.
Postad 14 July 2009 - 07:38
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Någon som kan hjälpa mig?
Av två .mkv så spelar inte PCH'n någon av dom när jag försöker streama dom. Båda funkar om jag lägger dom på en usb-sticka. EDIT
En "vanlig" utdelning av mappen där dom ligger funkar alldeles förträffligt men fortfarande ingen lösning med myihome. Någon som kan rekommendera något att streama med?
Jag har aldrig kört PCH över nät, men jag måste fråga: Varför vill du lägga all avkodning på servern när PCH är fullt kapabel att avkoda själv? Det är ju det boxen är till för..
Postad 14 July 2009 - 07:38
rotfot
-
rotfot
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hur kopplar du in den till datorn?
Om du kör via USB kan det vara så att din Mac inte kan läsa och skriva det filsystem som Popcornen använder sig av, dvs Ext3. Prova isf att köra via nätverket istället, då blir det filsystemsoberoende så länge den klarar av protokollen SMB eller NFS.
Hej jag kopplar den via usb går det att kopiera över filmerna ifrån min nas till den hdd som sitter i popcorn eller kan man bara kolla över nätet? Sen till ett annat problem är att vissa filmer hackar väldigt mycket och det är väldigt jobbigt kan man lösa detta problem på något sett?
Postad 14 July 2009 - 08:03
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hej jag kopplar den via usb
går det att kopiera över filmerna ifrån min nas till den hdd som sitter i popcorn eller kan man bara kolla över nätet?
Sen till ett annat problem är att vissa filmer hackar väldigt mycket och det är väldigt jobbigt kan man lösa detta problem på något sett?
Det går bra att kopiera filmer från din NAS till den interna i PCHn, inga problem! Du kan göra det antingen via gränssnittet i Popcornen genom att bläddra dig fram till filerna eller mappen du vill kopiera/flytta och trycka på "file mode" på PCH-fjärren, eller så kan du använda din dator för att föra över filerna. Vilket som du tycker är smidigast  Vad är det för material som hackar? Är det bara vissa upplösningar eller är det generellt? Kör du trådlöst nätverk eller med kabel? Trådlösa nätverk är överlag mer opålitliga än de trådbundna, och bandbredden kan variera med signalstyrkan och eventuella störningar.
Redigerat av Sigma78, 14 July 2009 - 08:03.
Postad 14 July 2009 - 08:27
rotfot
-
rotfot
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det går bra att kopiera filmer från din NAS till den interna i PCHn, inga problem! Du kan göra det antingen via gränssnittet i Popcornen genom att bläddra dig fram till filerna eller mappen du vill kopiera/flytta och trycka på "file mode" på PCH-fjärren, eller så kan du använda din dator för att föra över filerna. Vilket som du tycker är smidigast 
Vad är det för material som hackar? Är det bara vissa upplösningar eller är det generellt? Kör du trådlöst nätverk eller med kabel?
Trådlösa nätverk är överlag mer opålitliga än de trådbundna, och bandbredden kan variera med signalstyrkan och eventuella störningar.
dom filmer som hackar är blandat och då är det en extern hdd via usb och så kan det vara även om jag använder en usb-minne och sen så undrar jag hur gör jag om jag tex vill ha en nätverkskabel mellan popcorn och datorn så att jag kan kolla på filmerna som jag harpå datorn det jag behöver hjälp med är alla inställningar man behöver göra på macen och på popcornen om man nu behöver det?
Redigerat av rotfot, 14 July 2009 - 09:07.
Postad 14 July 2009 - 08:36
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
dom filmer som hackar är blandat och då är det en extern hdd via usb och så kan det vara även om jag använder en usb-minne
Det går dessvärre inte att hjälpa dig att komma tillrätta med problemet om du inte ger en mer detaljerad beskrivning av de filer som orsakar problemet. Det är helt omöjligt att hitta någon felkälla från beskrivningen "blandat". Visserligen kan du prova att köra dem från Popcornens interna hårddisk, men jag vet flera som kör med en extern USB-disk och det fungerar bra på alla filmer för dem. Det kan vara USB-disken som är för långsamt, men det är lite långsökt... och då borde det vara konsekvent att stora filer och/eller de med hög upplösning som kräver stor bandbredd hackar.
Postad 14 July 2009 - 08:57
rotfot
-
rotfot
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det går dessvärre inte att hjälpa dig att komma tillrätta med problemet om du inte ger en mer detaljerad beskrivning av de filer som orsakar problemet. Det är helt omöjligt att hitta någon felkälla från beskrivningen "blandat".
Visserligen kan du prova att köra dem från Popcornens interna hårddisk, men jag vet flera som kör med en extern USB-disk och det fungerar bra på alla filmer för dem. Det kan vara USB-disken som är för långsamt, men det är lite långsökt... och då borde det vara konsekvent att stora filer och/eller de med hög upplösning som kräver stor bandbredd hackar.
de flesta som hackar är iso,avi och sen så undrar jag hur gör jag om jag tex vill ha en nätverkskabel mellan popcorn och datorn så att jag kan kolla på filmerna som jag harpå datorn det jag behöver hjälp med är alla inställningar man behöver göra på macen och på popcornen om man nu behöver det?
Redigerat av rotfot, 14 July 2009 - 09:08.
Postad 14 July 2009 - 09:09
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jag har aldrig kört PCH över nät, men jag måste fråga: Varför vill du lägga all avkodning på servern när PCH är fullt kapabel att avkoda själv? Det är ju det boxen är till för..
Mest för att jag inte har någon lagom stor (läs 1TB) hårddisk att skruva i just nu och ville se om det här var ett alternativ. Finns det 15m långa usbkablar?
Postad 14 July 2009 - 09:30
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
de flesta som hackar är iso,avi
och sen så undrar jag hur gör jag om jag tex vill ha en nätverkskabel mellan popcorn och datorn så att jag kan kolla på filmerna som jag harpå datorn det jag behöver hjälp med är alla inställningar man behöver göra på macen och på popcornen om man nu behöver det?
Ja, det går. Det enklaste sättet är att köra med en router med inbyggd DHCP-server. Då slipper du bekymra dig om inställningar, bara koppla in och köra. Det går att koppla en direkt kabel mellan datorn och Popcornen, en s.k. korsad kabel, men då behöver du ha lite mer kunskap om hur man sätter statiska IP-adresser osv. Inte jättesvårt, men lite mer pill. Mest för att jag inte har någon lagom stor (läs 1TB) hårddisk att skruva i just nu och ville se om det här var ett alternativ.
Finns det 15m långa usbkablar? 
Är inet det enklaste att köra med nätverket och låta PCHn avkoda iallafall? Bara använda din dator eller NAS som lagring och inte köra via MyIHome eller något sånt alls? Varför streama? Eller har jag missuppfattat ditt bekymmer?
Redigerat av Sigma78, 14 July 2009 - 09:31.
Postad 14 July 2009 - 09:41
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Det funkar som sagt bra när jag delar ut mappen där mina rippar ligger men är osäker på hur det blir när antalet rippar blir fler och om dom 4-5 små ryckningar jag såg berodde på bandbreddsproblem.
Vad som avkodar vad har jag inte en aning om...
Om jag skruvar in en hd i pch'n, tar det inte omänskligt lång tid att ftp'a över saker då, jämfört med usb?
Redigerat av Topper Harley 77, 14 July 2009 - 09:42.
Postad 14 July 2009 - 10:23
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Det funkar som sagt bra när jag delar ut mappen där mina rippar ligger men är osäker på hur det blir när antalet rippar blir fler och om dom 4-5 små ryckningar jag såg berodde på bandbreddsproblem.
Vad som avkodar vad har jag inte en aning om...
Om jag skruvar in en hd i pch'n, tar det inte omänskligt lång tid att ftp'a över saker då, jämfört med usb?
Det borde inte påverka prestandan hur många rippar som ligger i katalogen. När du delar ut en mapp på din dator som Popcornen läser ifrån så är det popcornen som avkodar. När du streamar är det datorn som avkodar och skickar bild och ljudinformationen till popcornen. Det första alternativet är oftast bättre. Att överföra filer till Popcornen via nätverket, antingen via vanliga filkopieringar i Windows (SMB) eller via FTP brukar gå i ungefär 4Mbyte/s. Om det är omänskligt långsamt eller inte är upp till var och en att bedöma
Postad 14 July 2009 - 10:31
rotfot
-
rotfot
-
Amatör
-
-
61 inlägg
de flesta som hackar är iso,avi.mkv
Här är lite info på en iso film
Format :
MPEG-PS
File size :
4.33 GiB
Video
ID :
224 (0xE0)
Format :
MPEG Video
Format version :
Version 2
Format profile :
Main@Main
Format settings, Matrix :
Bit rate mode :
Constant
Bit rate :
6 000 Kbps
Width :
720 pixels
Height :
576 pixels
Display aspect ratio :
2.35
Frame rate :
25.000 fps
Standard :
PAL
Colorimetry :
4:2:0
Scan type :
Interlaced
Scan order :
Top Field First
Bits/(Pixel*Frame) :
0.579
Audio
ID :
128 (0x80)
Format :
AC-3
Format/Info :
Audio Coding 3
Bit rate mode :
Constant
Bit rate :
384 Kbps
Channel(s) :
2 channels
Channel positions :
L R
Sampling rate :
48.0 KHz
Text #1
ID :
32 (0x20)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #2
ID :
33 (0x21)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #3
ID :
34 (0x22)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #4
ID :
35 (0x23)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #5
ID :
36 (0x24)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #6
ID :
37 (0x25)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #7
ID :
38 (0x26)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #8
ID :
39 (0x27)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #9
ID :
40 (0x28)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Text #10
ID :
41 (0x29)
Format :
RLE
Format/Info :
Run-length encoding
Video delay :
7mn 5s
Menu
Format :
DVD-Video
Här är info om mkv filmen
Format :
Matroska
File size :
4.35 GiB
Duration :
1h 46mn
Overall bit rate :
5 830 Kbps
Encoded date :
UTC 2009-07-11 09:52:06
Writing application :
mkvmerge v2.9.5 ('Tu es le seul') built on Jun 17 2009 16:28:30
Writing library :
libebml v0.7.8 + libmatroska v0.8.1
Video
ID :
1
Format :
AVC
Format/Info :
Advanced Video Codec
Format profile :
[email protected]
Format settings, CABAC :
Yes
Format settings, ReFrames :
5 frames
Muxing mode :
Container [email protected]
Codec ID :
V_MPEG4/ISO/AVC
Duration :
1h 46mn
Bit rate :
4 054 Kbps
Nominal bit rate :
4 319 Kbps
Width :
1 280 pixels
Height :
528 pixels
Display aspect ratio :
2.424
Frame rate :
23.976 fps
Resolution :
24 bits
Colorimetry :
4:2:0
Scan type :
Progressive
Bits/(Pixel*Frame) :
0.250
Writing library :
x264 core 67 r1173 f6d3166
Encoding settings :
cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=4319 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Language :
English
Audio
ID :
2
Format :
DTS
Format/Info :
Digital Theater Systems
Codec ID :
A_DTS
Duration :
1h 46mn
Bit rate mode :
Constant
Bit rate :
1 536 Kbps
Channel(s) :
6 channels
Channel positions :
Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate :
48.0 KHz
Resolution :
24 bits
Language :
English
Text
ID :
3
Format :
UTF-8
Codec ID :
S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info :
UTF-8 Plain Text
Language :
English
Hoppas det hjälper er att hjälpa mig
Postad 14 July 2009 - 17:01
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
När jag kör vissa mkv-filer får jag upp "Subtitle format not supported" när jag vill ha igång undertexterna. Vad beror det på och kan man fixa det på någon vänster?
Postad 14 July 2009 - 19:13
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
När jag kör vissa mkv-filer får jag upp "Subtitle format not supported" när jag vill ha igång undertexterna. Vad beror det på och kan man fixa det på någon vänster?
Jag lägger in srt filen (texfilen) i samma mapp som mkv filen ligger och döper om srt filen till samma som mkv filen heter. Ex: The Fifth Element 1997.mkv och The Fifth Element 1997.srt i samma mapp. Då bör det fungera.
Postad 14 July 2009 - 21:21
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag lägger in srt filen (texfilen) i samma mapp som mkv filen ligger och döper om srt filen till samma som mkv filen heter.
Ex: The Fifth Element 1997.mkv och The Fifth Element 1997.srt i samma mapp.
Då bör det fungera.
Men det finns ingen srt fil. Texten är väl inbränd på mkv-filen på olika språk.
Postad 14 July 2009 - 21:49
Unregistered441eabfb
-
Unregistered441eabfb
-
Rookie
-
2 inlägg
Har en A110 som precis lagt av, just nu är det endast en orange lampa som lyser på fronten. Har testat det mesta men inget fungerar, den verkar helt enkelt inte svara alls.
Kan det vara så att IR-mottagaren är trasig? Ska någon av lamporna på fronten lysa om jag trycker på olika knappar på fjärrkontrollen? (fjärren har jag testat och den verkar fungera som den ska)
Någon som har någon idé om vad som kan fel? Och helst en lösning till det...
//Jocke
Postad 14 July 2009 - 23:52
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Provat att stänga av den?
Ändrat upplösning ut?
Bytt hdmikabel?
Postad 15 July 2009 - 00:42
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Men det finns ingen srt fil. Texten är väl inbränd på mkv-filen på olika språk. https://www.minhembi...p;#entry2231846Srt filen får du ladda ned från en sida som sysslar med sådant om nu den fil du önskar finns tillgänglig.
Postad 15 July 2009 - 00:46
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Har en A110 som precis lagt av, just nu är det endast en orange lampa som lyser på fronten. Har testat det mesta men inget fungerar, den verkar helt enkelt inte svara alls. Kan det vara så att IR-mottagaren är trasig? Ska någon av lamporna på fronten lysa om jag trycker på olika knappar på fjärrkontrollen? (fjärren har jag testat och den verkar fungera som den ska)
Någon som har någon idé om vad som kan fel? Och helst en lösning till det...
//Jocke https://www.minhembi...p;#entry2379238Bläddra ner lite....
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 16 July 2009 - 07:02.
Postad 16 July 2009 - 07:04
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Jag hade precis samma fel som ovan, skickade in den till komplett och fick pengarna tillbaka 4 timmar efter att de fick in min enhet. Helt suveränt! Så länge den fungerade var jag nöjd med den däremot, så jag beställde en ny. Till min förvåning hade den ingen On/Off-knapp på baksidan som den förra hade. Finns det två varianter av A-110? Eller hur hänger det här ihop? Så här ser den jag fick ut: Bild på baksidan av PCH A-110Och så här förväntade jag mig att den skulle se ut: Bild på en annan PCH A-110Men det ÄR en A-110, den har SATA, optisk utgång och de extra USB-portarna. Först trodde jag att jag kunde ha fått en A-100 av misstag, men icke.
Postad 16 July 2009 - 09:43
Unregistered441eabfb
-
Unregistered441eabfb
-
Rookie
-
2 inlägg
Provat att stänga av den? Ändrat upplösning ut? Bytt hdmikabel?
Har inte provat att byta kabel, men det verkar inte jättetroligt att den skulle gå sönder efter att ha suttit i tv:n några dagara. Men ska prova att byta ikväll för säkerhetsskull. https://www.minhembi...p;#entry2379238
Bläddra ner lite....
Tack, tyvärr gav det ingen utdelning. Provat allt som det skrevs om där.. Kan du svara på om någon av dina lamporna på fronten blinkar och har sig när man trycker på fjärren? Känns som att det blir till att reklamera..
Postad 16 July 2009 - 09:54
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Tack, tyvärr gav det ingen utdelning. Provat allt som det skrevs om där..
Kan du svara på om någon av dina lamporna på fronten blinkar och har sig när man trycker på fjärren?
Känns som att det blir till att reklamera.. 
Min var helt död. Ingenting hände på fronten när jag tryckte på fjärrkontrollen och varken link eller trafiklampan bredvid nätvkerskontakten lyste när jag hade den kopplad till ett nätverk. Inga problem hos komplett att returnera den iallafall, hur smidigt som helst.
Postad 16 July 2009 - 20:51
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hur fasen får ni plats med en fläkt i poppen när hårddisken sitter i? Det är är ju jättetrångt med den i. Jag skulle gärna vilja koppla en fläkt till min pop men vad ska jag ha för fläkt och hur ska den monteras, hur har ni gjort? Har ju sett förslag på folk som har den bredvid boxen men hur har ni som har den i poppen (med hårddisk) gjort?
Postad 18 July 2009 - 17:19
mrfreddas
-
mrfreddas
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det här är kanske en väldigt dum fråga men men...
Måste man ha en hårddisk i PCH? Nu menar jag inte en extern hårddisk utan en intern hårddisk?
Jag köpte min PCH idag och den vill inte fungera... dock tror jag att jag har fått en som har varit använd innan eftersom där saknas bruksanvisning samt en hdmi kabel. Samt inget är inplastat.
Men innan jag går ner till Kjell o Compani o skriker på dom så måste jag veta om det är ett måste att ha en intern hårddisk i PCH?
Tack på förhand.
Postad 18 July 2009 - 18:20
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Det här är kanske en väldigt dum fråga men men... Måste man ha en hårddisk i PCH? Nu menar jag inte en extern hårddisk utan en intern hårddisk?
Jag köpte min PCH idag och den vill inte fungera... dock tror jag att jag har fått en som har varit använd innan eftersom där saknas bruksanvisning samt en hdmi kabel. Samt inget är inplastat.
Men innan jag går ner till Kjell o Compani o skriker på dom så måste jag veta om det är ett måste att ha en intern hårddisk i PCH?
Tack på förhand.
Inga diskar behövs för någon PCH, däremot krävs disk för vissa extrafunktioner (såsom torrent, ftp mm). Men nej, spela media gör den utan disk om allt är OK.
Postad 19 July 2009 - 09:39
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Det här är kanske en väldigt dum fråga men men... Måste man ha en hårddisk i PCH? Nu menar jag inte en extern hårddisk utan en intern hårddisk?
Tack på förhand.
Har du provat att göra en reset på upplösningen och output? File mode + 0 är det väl om jag inte missminner mig? Det står i manualen vilka knappar det är ifall jag har fel för mig. Kolla också om den svarar på nätverksanrop om du har möjlighet. Koppla in en nätverkskabel och se så att det lyser link och trafik och ifall du kan komma åt den från en dator. Isf vet du att den "lever".
Redigerat av Sigma78, 19 July 2009 - 09:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|