Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 26 November 2010 - 11:53
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Boxning...
Är det verkligen nå ?
Skulle se nån boxningmatch ..Undrar om de var med Tyson.. Höll på att somna av tristess. Tråkigare har jag aldrig sett. 2 som pucklar på lite...åså kramas dom..pucklar lite till...kramas...repeat i all oändlighet..12 ronder...typ 
edit Men jag håller med angående UFC framförallt. Tycker inte de brukar vara lika illa i Strikeforce eller Bellator.
Kanske är UFC så stort att de som är med är livrädd att förlora för om de gör det finns ju bara Strikeforce
The Devil's Rejects kallar jag nog en av världens bästa filmer och någon coolare än Captain Spaulding får man leta efter 
Boxning vettifan om det är så mycket att ha, men annars håller jag med dig om att den tråkiga taktiska inriktningen i mma snart dödar sporten... iaf för mig. Faktum är att oftast är det de sista matcherna (som egentligen är de första i galan?) som är roligast. Där känns det som att de måste typ "showa" lite för att vinna fans och så. Färskt i minnet är när Karlos Vemola mötte Seth Petruzelli i UFC 122. Hoppas på att få ser mer av honom, Karlos alltså.
Moparman har nog tittat på någon kass fight med typ Botha eller Valuev, då är det inte konstigt att man tycker det är endast clinch. Kolla på Vitali och Wlads fighter (helst Vitali), Manny Pacquiao, Floyd Mayweather eller Super Six-turneringen. Den mest underhållande fightern (oavsett om det är mma, boxning, k1 etc) genom alla tider är Roy Jones Jr så att börja titta på hans fighter kan vara ett sätt att lära sig uppskatta boxningen. Den mannens fysiska förutsättningar slår allt, hans handspeed är helt magisk. James Toney och Floyd Mayweather är killar att kolla in om man vill se shoulder rolls som får dig att tappa hakan. Toney var inte alltid den smällfeta val som mötte Randy, han var en fruktansvärt bra boxare en gång i tiden. Det finns ju dessutom en oändligt stor backlog vad gäller boxning så där finns otroligt mycket kul. När det gäller hösten så har den ju varit riktigt kul - Martinez-Williams som sändes i helgen var endast pang-pang, och Pacs fight helgen innan det var ju magisk.
Postad 26 November 2010 - 16:00
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Devils rejects är en av mina favoritfilmer också, lite konstigt att uppföljaren blev så mycket bättre. K1 börjar nästan ta över för min del, efter att jag bara intresserat mig för MMA i flera år. Boxning är också skoj och om inte UFC gör något åt sina problem kommer folk att gå tillbaks till boxning. Det är inte bara problemet med tråkiga regler och fighters som är experter på att utnyttja dom, utan det går troligtvis för många galor med extremt tveksamma matcher i. En rolig Youtube-kanal är Team Takeover med ganska roliga och extrema åsikter om UFC och MMA. En hel del riktigt bra åsikter också. Han som pratar mest brukar sitta med på presskonferenser och ställa pinsamma frågor till Dana White. Just nu är han också i ett twitter-war med Nate Marquardt och Team Jackson.
Postad 26 November 2010 - 17:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Personligen så tycker jag huvudsaken är att de som möts i Octagon ger allt och försöker få till en bra fight..
Så mindre kända fighters gör inte mig nå...
Sen tycker man ju att de borde diskuteras ändringar av regler...
Men aldrig hört Dana säga ett ord om det fast han varit rasande efter vissa galor...
Kanske inte vill röra om för mycket av rädsla att de ska bli sämre ?
Postad 26 November 2010 - 17:11
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
massa text om boxning...
Håller med där, dra hem lite matcher från de senaste åren med pacman eller Mayweather så är det minsann action så det räcker!
Postad 26 November 2010 - 17:27
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Apropå MMA så har jag helt tappat gnistan efter att pride gick i graven... Don Frye-citatet en bit upp stämmer ju på pricken vad som hänt inom MMA, Steget till att ta sporten från underhållning och publikfrieri till att etablera sporten på blodigt allvar så tappades gnistan. Att se Minowaman möta en 50 kilo större bjässe är ju sjukt kul! Kan Minowaman sätta ett benlås på monstret eller är monstret för stort? Att se Kasushi Sakuraba dominera en rad av Gracies kommer ALLTID vara min absoluta höjdpunkt inom MMA! Kan de lokala Japanska Bushido-fighters'arna tackla de Brutala Brasilianarna från Chutebox (Wandy, Shogun, Ninja Rua) och undgå deras soccer-kicks och stomps? Var sexyama greasad mot Sakuraba? Hur kan Don Frye och takayama stå upp efter att de tagit ett varsitt grepp om varandras nackar och bara MOSAT varann med slag? Kommer Newton och Sakuraba utdela ett enda slag eller kommer de bjuda på den kanske bästa grapplingsmatchen genom tiderna? Allt detta i Saitama Super arena med 60.000 välinformerade japaner. Suset när 60.000 ser när någon går för en omoplata eller någon annan obskyr submission är helt otroligt coolt och mil ifrån de amerikanska alkoholstinna rednecksen. Nåja, för att toppa av det hela så bifogar jag en bild ifrån min externa hårddisk där jag skrivit ner alla datum och alla galor ifrån Prides matcher...  Och om ni missade Pride fighting championship så kan ni kolla in den här videon på youtube! http://www.youtube.c...feature=related
pride.jpg 410.82K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered8147b14e, 26 November 2010 - 18:59.
Postad 26 November 2010 - 19:08
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Apropå MMA så har jag helt tappat gnistan efter att pride gick i graven... Don Frye-citatet en bit upp stämmer ju på pricken vad som hänt inom MMA, Steget till att ta sporten från underhållning och publikfrieri till att etablera sporten på blodigt allvar så tappades gnistan.
Att se Minowaman möta en 50 kilo större bjässe är ju sjukt kul! Kan Minowaman sätta ett benlås på monstret eller är monstret för stort?
Att se Kasushi Sakuraba dominera en rad av Gracies kommer ALLTID vara min absoluta höjdpunkt inom MMA!
Kan de lokala Japanska Bushido-fighters'arna tackla de Brutala Brasilianarna från Chutebox (Wandy, Shogun, Ninja Rua) och undgå deras soccer-kicks och stomps?
Var sexyama greasad mot Sakuraba? Hur kan Don Frye och takayama stå upp efter att de tagit ett varsitt grepp om varandras nackar och bara MOSAT varann med slag?
Kommer Newton och Sakuraba utdela ett enda slag eller kommer de bjuda på den kanske bästa grapplingsmatchen genom tiderna?
Allt detta i Saitama Super arena med 60.000 välinformerade japaner. Suset när 60.000 ser när någon går för en omoplata eller någon annan obskyr submission är helt otroligt coolt och mil ifrån de amerikanska alkoholstinna rednecksen.
Nåja, för att toppa av det hela så bifogar jag en bild ifrån min externa hårddisk där jag skrivit ner alla datum och alla galor ifrån Prides matcher... 
Och om ni missade Pride fighting championship så kan ni kolla in den här videon på youtube!
http://www.youtube.c...feature=related
pride.jpg 410.82K
0 Antal nerladdningar
En till med fin smak ser jag! Hatten av!
Postad 27 November 2010 - 10:05
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Sänds Rumble of the Kings på någon kanal ikväll?
Postad 27 November 2010 - 14:51
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Jupp Canal + sport 2 19:30
Postad 28 November 2010 - 02:27
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Postad 28 November 2010 - 11:15
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Haha, riktigt skön muay thai 
http://poststuff2.en...media=fight.flv
Hahaha! Jag gillar att domaren typ tänker: "Jaja så länge dem slåss så är det legit." Nu kommer då nästa fråga: Vem vann?
Postad 03 December 2010 - 08:17
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vad tycks om resultaten i TUF då? Brookins - MJ, inte direkt oväntat. men Johnson fick verkligen slita mot storrunkarn Nam. Jag hade inte protesterat om Nam vann heller, han gjorde ju mer skada. Men som Kos säger, Johnson är stenhård! Brookins vinner 30-27.
Vad har hänt med sjuksköterskan? Fick han sina 15 minutes och försvann sedan?
Postad 03 December 2010 - 08:49
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Vad tycks om resultaten i TUF då? Brookins - MJ, inte direkt oväntat. men Johnson fick verkligen slita mot storrunkarn Nam. Jag hade inte protesterat om Nam vann heller, han gjorde ju mer skada. Men som Kos säger, Johnson är stenhård! Brookins vinner 30-27.
Vad har hänt med sjuksköterskan? Fick han sina 15 minutes och försvann sedan?
Brookins är knapp favorit i finalen enligt mig. Men jag tror han får svårt att ta ner Johnson på marken, och stående är ju inte Brookins någon klippa. Men framåt tredje ronden så borde Johnson vara trött, så om Brookins bara klarar sig fram tills dess så borde han kunna ta ner Johnson och kanske avsluta. Jag tycker Johnson gjorde mest skada mot Phan, han såg väldigt vass ut i rond 1. Sedan vann Phan rond 2 och rond 3 var jämn.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 03 December 2010 - 08:49.
Postad 03 December 2010 - 10:19
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hyfsad fight Nam får i TUF-finalen förresten. Leonard Garcia!
Postad 03 December 2010 - 11:12
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Ingen skräll att Nam förlorade... höll ju rätt friskt på honom. Blir så ###### less på att "mina killar" ALLTID ska förlora. Vem tror du på i finalen då, Guldlock eller Johnson? Johnson är ju lite roligare att kolla på men annars gillar jag Guldlocks personlighet mer, lite mer ödmjuk.
Postad 03 December 2010 - 11:44
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ingen skräll att Nam förlorade... höll ju rätt friskt på honom. Blir så ###### less på att "mina killar" ALLTID ska förlora.
Vem tror du på i finalen då, Guldlock eller Johnson? Johnson är ju lite roligare att kolla på men annars gillar jag Guldlocks personlighet mer, lite mer ödmjuk.
Jag tror Brookins tar det, han har mer vapen än Johnson och borde kunna vinna. Håller inte med om att MJ är mer underhållande att titta på! Vem är din kille i finalen? Vill veta så att jag kan sätta pengar på motsatsen!  Edit: Hittade lite kul på Sherdog! Lesnar är på jakt!  Säga vad man vill om killen, men han är långt ifrån de vaxade solariefjollorna som finns i UFC (GSP, jag tittar på dig!). Ubereem är stark, lyfter 250 kg utan problem. http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Redigerat av Kamui, 03 December 2010 - 12:01.
Postad 03 December 2010 - 14:19
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag tror Brookins tar det, han har mer vapen än Johnson och borde kunna vinna. Håller inte med om att MJ är mer underhållande att titta på!
Vem är din kille i finalen? Vill veta så att jag kan sätta pengar på motsatsen! 
Ja det skulle jag också vilja veta. Du får gärna också tippa Strikeforce, så att jag kan lägga in lite bets. Brookins är ju grymt bra, men det är på marken han är bra. Dom är i princip jämnbra brottare i finalmatchen när det gäller nedtagningar och försvar mot dessa, men Brookins har bättre BJJ. Frågan är mest om Brookins kan få ner Johnson. Johnson är ju inte direkt någon Pacman i standup, men han verkar röra sig lite mer avspänt i alla fall. Ska se på nya avsnittet av Bully beatdown senare idag, blir skoj...
Postad 03 December 2010 - 14:34
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kanske att Johnson ska testa bensparkar, det funkade för Aldo mot Brookins.
Postad 03 December 2010 - 16:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Sonnen fick avstängning 6 månader och 2500 dollar i böter... Så han lär väl vara tillbaka i mars http://mmanews.se/uf...d-a-2-500-fine/Såå..Mycket till straff är de ju inte.. edit läst lite kommentarer på nätet. Hittade detta men har ingen aning om hur väl det stämmer Jag satt och såg streamen och kan snabbt skriva ner lite fakta. Sonnen har tagit testosteron sprutor två ggr i veckan sedan 2008 (kan ha varit 2006, minns inte exakt) Han har tagit dem på läkarintyg. Under galan så skrev han inte upp det på det formulär som delades ut vid första tillfället för att han inte ville att alla andra (fighters) som var samtidigt i rummet skulle få veta. Han meddelade muntligt till alla läkare utom en vad som gällde. Han fyllde i det i ett annat formulär dagen efter. Det fanns inga papper på att han hade för höga värden av testosteron i kroppen bara att han värde var förändrat. Hans läkare är inte rekommenderad eller har arbetat för ”the commision”. I Kaliforna är det lagligt att använda testosteron i medicinskt syfte. Är säkert mer men kan göra ett tillägg som jag kommer på det… http://mmanytt.se/uf...boter/#comments
Redigerat av moparman, 03 December 2010 - 16:35.
Postad 03 December 2010 - 16:41
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Han är grym på undanflykter den gode Sonnen, men det var väl ganska väntat att han skulle få minskat straff?
Postad 03 December 2010 - 18:14
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hittade detta http://www.theprovin...=megadrop_storySonnen said he had told CSAC executive officer George Dodd of his condition, a statement confirmed by Dodd. The necessary paperwork, however, was not in the CSAC’s records, Dodd noted. Sonnen raised the possibility that the paperwork was misplaced by previous CSAC officials, saying he had been cleared previously to compete in California (he beat Yushin Okami at UFC 104 in October 2009) so he did not think it would be an issue going forward. Sonnen said he had also told UFC’s physician about his condition. Sonnen told the panel that, “staying up nights thinking about this,” he doesn’t know what else he could have done. He said he jokes with his legal team that other than “grabbing a microphone from (UFC announcer) Joe Rogan and making an announcement on live television, there was simply nobody else to tell.” The fighter claimed he didn’t note on a written questionnaire the testosterone usage because he was too embarrassed filling the paperwork out around other fighters, saying he didn’t want his fellow competitors to know about his condition. tydligen så har de vetat om Sonnen situation och gett han grönt ljus i tidigare matcher men nu verkar det varit nån miss med papper..förmodligen därför de sämkte straffet för att han inte är helt skyldig edit Han kanske har tagit testo tidigare som gjort att han halter gått ner och sen gått till en läkare och fått utskrivet testo pga av får låga halter  edit Verkar va typ fight night imorrn.
Redigerat av moparman, 03 December 2010 - 18:53.
Postad 03 December 2010 - 19:12
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Excuses excuses! Han hade ju lik förbannat skyhöga halter testo, var det inte 16 gånger mer än normalt eller något i den stilen? Tror inte läkarna skulle skriva ut så höga doser, eller? Han kurade och chansade lite med spårtiderna, det gick inte den här gången. Han ska absolut få gå 3-4 fighter IMO innan en eventuell rematch med Anderson. Ska vi säga: Först lite kanonmat i Bisping, sen Palhares. Därefter retur med Maia eller Marquardt?
Sonnen som coach i TUF skulle jag INTE tacka nej till!
Postad 03 December 2010 - 19:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hehe...Joo förmodligen är de väl bara undanflykter.
Tycker det börjar gå inflation i rematch.
I enstaka fall där det är utan tvivel att fel fighter vann så kanske de går att diskutera men nu är de ju nästan så att varje gång de är lite jämn utgång börjas de skrikas om rematch
Postad 03 December 2010 - 22:28
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hehe...Joo förmodligen är de väl bara undanflykter.
Tycker det börjar gå inflation i rematch. I enstaka fall där det är utan tvivel att fel fighter vann så kanske de går att diskutera men nu är de ju nästan så att varje gång de är lite jämn utgång börjas de skrikas om rematch
Håller med dig om det, rematches ska nog faktiskt dröja. Penns senaste var väl ett skräckexempel, hans två raka förluster mot Edgar har ju gjort hans vistelse i lw väldigt skum!
Postad 03 December 2010 - 23:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Sant..
Men jag tycker nog att Penn skulle ha matchats hårdare än mot Hughes.
Tycker inte att den fighten gav Penn nå..
Och de verkar ju nästan som att Hughes har gett upp.
Bra på ett sätt men sett ur vad folk verkar vilja se så var det kanske inte en så smart matchning
Postad 04 December 2010 - 00:17
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Rematcher är lite väl snabba att delas ut, i vissa fall helt berättigade som t.ex. efter Shogun vs Machida 1, Men att köra rematcher på rutin är ju ganska kasst.
Postad 04 December 2010 - 20:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu finns inside mma ute där Sonnen pratar om vad som hänt..
Ska se de strax...Inte för att jag bryr mig nå vidare mycket då jag redan har min syn om doping klar för mig men de kan väl va intressant iaf
Postad 05 December 2010 - 13:54
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Vilken härlig match!! Jag satt med ett flin på läpparna hela matchen igenom... ända tills domslutet kom. Wtf? Joe Rogans kommentarer om domarna i matchen efter var sköna. Att de kanske skulle förklara tjejen som sålde öl till vinnare  Guldlock fick smaka ordentligt i första ronden mot Johnson och det är imponerande att han vände matchen och vann. Edit: Massa stavfel
Redigerat av Unregistered4a9b099f, 05 December 2010 - 14:22.
Postad 05 December 2010 - 15:11
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Ja, undrar som sagt vilken match domarna kollade på när Nam slogs, tycker precis som Nam och Joe att Nam vann alla tre ronderna... Skandal! Nu tror jag dock inte att det påverkar så mycket för framtiden, men ändå tråkigt att det slutade så...
Sen är det ju Leonards fel att han vann, han kan ju inte göra mycket åt det... =)
Postad 05 December 2010 - 20:19
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Var tvungen att kolla igenom Nam's fight igen och som sagt... WTF..?? Undrar vilken match domarna kollade på... Johnson skulle avslutat i första ronden när han hade chansen, när det väl kom ner på backen så var han ju så gott som chanslös... men i vilket fall som helst så var det ju rätt bra fighter överlag... ser fram emot GSP - Koscheck på lördag...
Postad 05 December 2010 - 20:59
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Garcia vs Nam.. Bra match som blev helt dödad av domarna... hursomhelst så var ljudet i den matchen riktigt nice för det dunsade långt in i tv-soffan hos mig. Bra fart i händerna på Nam!
Förresten, har ni kollat in strikeforce? wooooohoooow vad det smäller!
Redigerat av Unregistered8147b14e, 05 December 2010 - 21:53.
Postad 05 December 2010 - 22:12
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Sparat de till ikväll..
Verkar ha bra möjligheter iaf
Postad 05 December 2010 - 22:19
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Fruktansvärt dåliga domare som inte hade Nam som vinnare.
Såg på Ultimate fighter finalen när jag städade och gjorde mat, galan var väl så där.
Nu har jag sett på Strikeforce-galan också, hehe vilka knock-outer alltså. Vilka härliga avslutningar. Riktigt bra gala, med 4 ordentliga avslut. Dom sista 3 matcherna hade 3 av årets mest brutala KO:er. Semtex-KO'n var grym. Lindland såg inte ut att trivas i standup mot Lawler, dags för honom att lägga av. Hendo har fortfarande rejält med power. Så ska en gala vara.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 05 December 2010 - 22:20.
Postad 06 December 2010 - 01:08
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Kablam!
Ja ######r vad fint de satt. Starkt av Silva att överleva också, men 20 kilo är ju liiiite viktskillnad
Postad 06 December 2010 - 03:33
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Kollade på Machida vs Rampage. (två av mina favoritfighters) Rena skämtet att Rampage vann tycker jag. Machida var helt överlägsen sista ronden. De två första var jämna. Men det blev ju split decision och det var ingen titelmatch så det är väl inte så mkt att gråta över. Men Rampage erkände ju efteråt direkt att han fick sin stjärt sparkad av Draken. Höjde hans arm och såg rejält förvånad ut efter domslutet. Konstiga bedömningar som görs i den här sporten.
Hade verkligen velat se två ronder till. Tycker att tre ronder är alldeles för kort. Machida hade vunnit om det varit två ronder till tror jag. Men ingen av killarna var trött så det är löjligt att köra bara tre ronder. De borde ha som regel att main event alltid är 5 ronder tycker jag. Och möjligen co main event också.
Postad 06 December 2010 - 04:56
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Vilken strikeforce är det ni pratar om?
Henderson vs Sobral 2?
Postad 06 December 2010 - 07:26
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Vilken strikeforce är det ni pratar om?
Henderson vs Sobral 2?
ja Hendo vs Sobral 2, den gick i lördags samtidigt som TUF.
Postad 06 December 2010 - 08:41
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Då var helgens skörd avklarad! STRIKEFORCE FTW! Fy fasen vilken underbart grym gala, UFC kan gå och kamma sig för det här var helt överlägset. Vilka knockar! Lindlands haka är i papier mache och han är så jäkla korkad som står mitt framför Lawler som ALLA vet har granater i handskarna. Lawler är riktigt bra (offensivt), kombinera det med att Lindland ser helt stelopererad ut - då blir det såhär!  Håll dig politiken Lindland! Grottmänniskan Bigfoot var väldigt illa ute mot Kyle, det hade jag inte väntat mig. Hade han presterat såhär mot V Overeem hade det inte slutat väl. Världens pound for pound sämste taktiker Scott Smith (Bizarro-GSP?) trodde i vanlig ordning att han skulle kunna klara sig med sin budgetversion av rope-a-dope, men den här gången möter han en kille med klipp i nävarna som inte låter dig vänta ut honom. Daley slåss verkligen inte brittiskt! Smith är aldrig med i tråkiga fighter men här hade han inte råd att vara passiv. Godnatt! Daley vill ha Noons i nästa fight, det ser jag gärna! Hendo sjunger en vaggvisa för Babalu, svårt att hålla sig vaken när man blir träffad av högersläggan! För första och enda gången måste jag säga att det är synd att Shields är i UFC, hade velat se Hendo få en rematch. En bättre cut och en hundraprocentig rygg tror jag hade gjort stor skillnad. TUF-finalen höll väntad klass, på det stora hela en tråkig gala med några få undantag. Brookins! Killen har extremt otight boxning, han har en guard som bara en mor kan älska. Utan att överdriva kan man säga att det finns utrymme för förbättring här! Tur han har en bra haka! Han borde ringa in Ibarra för att slipa på boxningen på heltid. Som tur är så är han betydligt mer slipad på marken, med sitt groundgame fick han ju MJ att skita knäck. Helt klart en värdig vinnare, Brookins har fått mig att återfå lite av TUF-intresset som tidigare tappat kontinuerligt. Johnson såg jäkligt mycket bättre ut än i serien, hans striking var faktiskt riktigt fin. Tyckte tidigare han rörde sig som Ringaren i Notre Dame, men nu var fotarbetet mycket bättre. Han kommer klara sig bra i UFC. Nam blev rånad, han gör en grym match och borde utan minsta tvekan fått segern 30-27. Kolla Fight Metric: http://blog.fightmet...ric-report.htmlSynd att Cody vann, unnade honom att bli brutalt knockad. Höll på Team Dagger, men fegisen Maia lyckades tyvärr vinna.  Någon (Fred2?) som sett senaste Bully Beatdown, tidernas mesigaste bully va?  Kollade på Machida vs Rampage. (två av mina favoritfighters) Rena skämtet att Rampage vann tycker jag. Machida var helt överlägsen sista ronden. De två första var jämna. Men det blev ju split decision och det var ingen titelmatch så det är väl inte så mkt att gråta över. Men Rampage erkände ju efteråt direkt att han fick sin stjärt sparkad av Draken. Höjde hans arm och såg rejält förvånad ut efter domslutet. Konstiga bedömningar som görs i den här sporten.
Hade verkligen velat se två ronder till. Tycker att tre ronder är alldeles för kort. Machida hade vunnit om det varit två ronder till tror jag. Men ingen av killarna var trött så det är löjligt att köra bara tre ronder. De borde ha som regel att main event alltid är 5 ronder tycker jag. Och möjligen co main event också.
Jag hade också Machida som vinnare men det är ju inte mycket att göra åt, hade han avslutat Rampage i tredje så hade han sluppit detta! Håller inte med dig om fem ronder, det slipper jag gärna - särskilt med tanke på reglerna i USA där det ändå bara blir lnp! Hellre som i Pride, en 10 minuters rond som inledning i så fall om man måste ha längre matcher.
Postad 06 December 2010 - 09:10
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
TUF galan var som ovan nämnts, rätt förväntad, dvs ganska så tråkig..
Tyckte verkligen Brookins förtjänade vinna, fixar han till sin stående fighting kommer han bli riktigt bra tror jag..
Kan bara hålla med dig Kamui, Cody hade även jag önskat ligga sovandes i octagonen..
Du ser, jag är inte helt ohjälplig
Strikeforcegalan var helt ok, rätt bra fart i några utav matcherna och fantastiska avslut i de tre sista..
Kan inte minnas när man fick se tre så brutala knockouts i följd på en gala... i UFC minns jag inte att det någonsin hänt, inte så brutala i alla fall..
Någon som har koll på hur länge Lindland sov? Var en rejäl tupplur
Mest led jag nog med Kyle, tyckte det var synd han till slut fick ge sig...
Brukar då o då flukta lite på Bully beatdown, senaste avsnittet kändes nästan som ett skämt, killen var inte trovärdig i över huvud taget..vem fan skulle va rädd för honom??
Postad 06 December 2010 - 10:01
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
TUF galan var som ovan nämnts, rätt förväntad, dvs ganska så tråkig.. Tyckte verkligen Brookins förtjänade vinna, fixar han till sin stående fighting kommer han bli riktigt bra tror jag.. Kan bara hålla med dig Kamui, Cody hade även jag önskat ligga sovandes i octagonen.. Du ser, jag är inte helt ohjälplig 
Strikeforcegalan var helt ok, rätt bra fart i några utav matcherna och fantastiska avslut i de tre sista.. Kan inte minnas när man fick se tre så brutala knockouts i följd på en gala... i UFC minns jag inte att det någonsin hänt, inte så brutala i alla fall.. Någon som har koll på hur länge Lindland sov? Var en rejäl tupplur 
Mest led jag nog med Kyle, tyckte det var synd han till slut fick ge sig...
Brukar då o då flukta lite på Bully beatdown, senaste avsnittet kändes nästan som ett skämt, killen var inte trovärdig i över huvud taget..vem fan skulle va rädd för honom??
Strikeforcegalan var helt klart mer än ok, bästa galan på länge. Daley-Noons skulle vara en riktigt bra matchning, ser jag fram emot. Ja senaste Bully Beatdown var lite trist, bullyn var en riktig mes. Han hade lyckats hitta 2 småttingar som han kunde plåga, men när han ställdes mot en riktigt elak fighter så såg man hur feg han verkligen var. Säsongens 2 första beatdowns var riktigt kul med Horn och Mayhem, men sedan har dom 2 bråkstakarna varit mesiga. Den kvinnliga bullyn var väl inte heller så tuff.
Postad 06 December 2010 - 18:52
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Kan inte minnas när man fick se tre så brutala knockouts i följd på en gala... i UFC minns jag inte att det någonsin hänt, inte så brutala i alla fall..
Jodå kika lite på de gamla galorna när dagens regler var ett minne blott...
Postad 06 December 2010 - 21:43
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jodå kika lite på de gamla galorna när dagens regler var ett minne blott...
Borde ha varit tydligare för jag menar såklart med dagens reglementen... Gamla UFC är alltid roliga att kika på, var dock länge sedan det blev några nostalgiturer framför tvn..
Postad 07 December 2010 - 01:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Strikeforce var ju helt ok..
Bra action
Sen så gillade jag att se Hendo leverera än en gång
Gillar inte rena knockar där de är helt borta.
Nästan obehagligt heh..
Tror jag blivit vek med åren..
Nu tycker ja ofta synd om de som förlorar också 
edit
Kanske dags att börja se fotboll
Redigerat av moparman, 07 December 2010 - 01:14.
Postad 07 December 2010 - 08:06
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Postad 09 December 2010 - 12:00
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Vad tror alla om GSP-KOS till helgen då? 
Undrar om det inte kan bli en liten skräll alltså...
Postad 09 December 2010 - 12:28
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
GSP är stor favorit, 80/20 eller mer skulle jag säga. I dagsläget kan ingen som kan klara ww vara i närheten av att vara favorit mot honom. Men Kos är absolut inte chanslös. OM det stämmer att han helt struntade i brottningen senast och därför var ringrostig kan det här bli jämnare än senast. Kos måste vinna brottningen för att vinna. Låta GSP ligga på rygg en del. Om GSP kan stoppa Kos nedtagningar och få till sina egna så är Kos körd. Som jag ser det är det tre prototyper som skulle kunna spöa GSP: A. Grym striker med vattentätt tdd (Chuck i storlek small eller BJ Penn storlek XXL) Finns inte i GSP:s storlek. B. Grym striker med överjordisk bjjJacare om han fortsätter jobba med händerna, problemet är att han snart är för stor till och med för 185. En kille med sån JJ skulle inte GSP vara sugen på att ta ner. Alltså skulle han i princip kunna köra boxningsguard. C. Bättre brottare som plockar ner honom konstant och grindar till sig ett domslutBen Askren om några år om han fortsätter utvecklas. Brottningen är fantastisk och han är en riktig hårding. Sonnen och King Mo givetvis, men ww är verkligen inte aktuellt för dessa herrar. Sonnen och King Mo är ju C, men dom är ju alldeles för stora för att klara ww. Kos har ju bra brottning, men frågan är om den är tillräcklig. GSP är skapt för att krossa i ww, men Kos är bra och en tjurig fan med tunga händer. Det i kombination med GSP:s bräckliga haka kan borga för stor humor på lördag. Har inte varit såhär taggad på en GSP-fight på mycket länge! Helst vill jag se dessa scener på lördag:    Följt av:
Redigerat av Kamui, 09 December 2010 - 12:36.
Postad 09 December 2010 - 17:42
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Först Silva och nu Koscheck? Skärpning för fan Tror att det kommer bli en jävligt tråkig match med mycket battle for position. Men jag hoppas på att det blir en GSP vs Serra 2 gärna med en lipandes Kos efteråt. Mmm the sweet taste of humiliation.
Redigerat av Birkanoff, 09 December 2010 - 17:44.
Postad 09 December 2010 - 17:48
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Först Silva och nu Koscheck? Skärpning för fan
Tror att det kommer bli en jävligt tråkig match med mycket battle for position. Men jag hoppas på att det blir en GSP vs Serra 2 gärna med en lipandes Kos efteråt. Mmm the sweet taste of humiliation.

Japp, självklart håller jag på Kos! Och till det andra du skrev: Sluta.
Postad 09 December 2010 - 17:50
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Japp, självklart håller jag på Kos!
Och till det andra du skrev: Sluta.
Moahaha näver!!
Postad 09 December 2010 - 18:04
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag hoppas på GSP om han vinner på ett brutalt sätt..
Men jag får krypa till korset och säga att se Kos vinna brutalt inför 22k GSP fanns skulle glädja mig rätt mycket..
Tänk att se Kos dansa omkring i Octagon med en knockad cold out GSP på mattan och 22k fans som river stadium
Postad 09 December 2010 - 18:26
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Dags att slänga upp sina bets då: 170 lbs.: Georges St. Pierre vs. Josh Koscheck 170 lbs.: Thiago Alves vs. John Howard 155 lbs.: Jim Miller vs. Charles Oliveira 265 lbs.: Sean McCorkle vs. Stefan Struve 170 lbs.: Ricardo Almeida vs. T.J. Grant 155 lbs.: Joe Stevenson vs. Mac Danzig 155 lbs.: Mark Bocek vs. Dustin Hazelett Jag är uppenbarligen kommunist med tanke på att alla mina picks var på vänstra sidan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|