Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 17 August 2009 - 14:12

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Hittar inget om Iphone på Tomtoms hemsida, är jag blind? Nåt annat ställe där man kan se skillnader på Navi & Tomtom?

Postad 17 August 2009 - 14:29

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Finns det nån app så man kan hålla skrivbordet lite renare, alltså så man tex skapar en mapp som heter games o lägger alla spelapps i?

Postad 17 August 2009 - 14:35

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Finns det nån app så man kan hålla skrivbordet lite renare, alltså så man tex skapar en mapp som heter games o lägger alla spelapps i?

Ja om du jailbreakar. Tror det heter Categories eller nåt sånt.

Postad 17 August 2009 - 14:46

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Testade och jag har samma problem med min Telia-Iphone.

Dock så provade jag att slå av Nätverk > 3G och då kunde jag komma ut på Safari.
Samma om jag gick ut med hjälp av Wifi. Så det verkar vara just 3G.
Någon mer kanske ska testa?

PS. Har precis hittat till denna tråd så jag håller med övriga författare att hålla tråden fri från inlägg om leveranstider. Lite trist att sitta läsa igenom 56 sidor där minst 50% av trådens innehåll är "Buhu, jag får inte min iphone förrän..." ;)

Edit: PS...

Jag tycker att det är INTRESSANT att läsa om hur det går med folks leveranser och hur lång tid det har tagit för dem. Detta är oxo konsumentupplysning då vi är FLERA som INTE fått våran Iphone från telia och tycker iaf jag att det är intressant att läsa hur det går för andra, om leveransen drar ut på tiden? Om luren levererats enligt löfte osv osv. Så jag tycker INTE ni skall censuerera tråden från detta.

Min åsikt.

/Hans

Postad 17 August 2009 - 14:48

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Har jailbreakat så det skall vara lugnt. Men det finns i applestore, då kan väl knappast jailbreak vara ett krav?

Postad 17 August 2009 - 14:51

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är INTRESSANT att läsa om hur det går med folks leveranser och hur lång tid det har tagit för dem. Detta är oxo konsumentupplysning då vi är FLERA som INTE fått våran Iphone från telia och tycker iaf jag att det är intressant att läsa hur det går för andra, om leveransen drar ut på tiden? Om luren levererats enligt löfte osv osv. Så jag tycker INTE ni skall censuerera tråden från detta.

Min åsikt.

/Hans

Finns numera en egen tråd för leverans snack.

Postad 17 August 2009 - 14:54

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Min åsikt.

/Hans

Dock så hör det inte hemma i denna tråden, speciellt inte när det nu finns en separat tråd för sådan information.

Postad 17 August 2009 - 15:31

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Som nybliven 3GS ägare har jag stött på patrull. jag hittar inte mina kontaktervar sparade på sim-koret. Det kanske inte går att använda dessa eller har jag gjort något fel?

Taxam för hjälp!

Postad 17 August 2009 - 15:35

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Som nybliven 3GS ägare har jag stött på patrull. jag hittar inte mina kontaktervar sparade på sim-koret. Det kanske inte går att använda dessa eller har jag gjort något fel?

Taxam för hjälp!

inställningar / E-post, kontakter / Importera från SIM-kontakter

Postad 17 August 2009 - 15:36

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tack!

Klart, nästa gång ska jag läsa inan jag frågar. ;)

Redigerat av Sweelda, 17 August 2009 - 15:37.

Postad 17 August 2009 - 15:53

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Spotify blev nobbat?!

http://www.metro.se/...otify-till-iph/

Postad 17 August 2009 - 16:34

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Jag köpte och testar just nu tomtoms nordiska version ;)
Edit:

Väntar spänt på din recension!!!!

Fråga: Om man köper Norden paketet nu, kan man uppdatera till Europa paketet senare för en billigare kostnad än att köpa sprojlans nytt???

Postad 17 August 2009 - 17:07

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Jag kör Navigons gps och tycker det funkar bra, men har förhoppningar på att Tomtom kommer vara lite bättre.

Postad 17 August 2009 - 18:38

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Väntar spänt på din recension!!!!

Fråga: Om man köper Norden paketet nu, kan man uppdatera till Europa paketet senare för en billigare kostnad än att köpa sprojlans nytt???

Nu har jag haft TomTom Nordic appen i några timmar och kan inte bedöma helt 100% men skriver några rader iallafall.
Gjorde ett litet test genom att köra bil en sväng och eftersom jag saknar bilfästet så la jag iphonen i mitten handsfacket. Så fort startade jag appen fick båda GPS-signal och 100% exakt position, i bilen framför huset. Hittade dit jag skulle utan problem och gps:n tog den närmaste rutten. Appen har TomToms nya funktion IQ Routes som fungerar klockrent. Jag körde även fel med flit, rutten ändrades direkt.
Det finns många olika röster (olika språk) man kan välja mellan, nästan alla länder.
Adress sökningen är enkelt och bra som TomToms "riktiga" gps. Vid färd kan man se hastighet, avstånd, beräknad tid till mål.
Man kan även söka efter närmast polis, sjukhus, biluthyrning m.m. Det finns en annan tjänst som heter Ring Upp, där kan man söka efter företag och då får man fram deras nummer som man kan ringa direkt.
Jag behövde verkligen en GPS till bilen, den lilla appen gör jobbet och fungerar överförväntan.
Hittills har jag inte hittat något negativ om appen, ett av mina bästa köp efter iphonen ;)

Edit: Tomtom har även kameravarnare som jag inte har testat.

Redigerat av Lias08, 17 August 2009 - 19:18.

Postad 17 August 2009 - 18:50

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Tack El_Capitano, bra skrivet. Blev sugen nu.
Ingen som sitter på Navigon och kan skriva lite om det?

Postad 17 August 2009 - 19:13

jani77
  • jani77
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej!
har en fråga som antalgien verkar rätt dum men skit samma.

Itunes säger att den vill uppdatera min telefon till version 3.0.1 eller nåt.
Kan jag göra det utan risk att telefonen återställs?

Den är INTE jailbreakad....tack på förhand.

Postad 17 August 2009 - 19:25

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Om man köper via 3, obundet och upplåst av dem är den då original = som alla andra? Inte så insatt men har för mig att de haft egna versioner av befintliga modeller, 3 specifika så att säga eller vad det nu heter.. Är det något sådant med Iphone 3gs också eller är det ett safe köp?

Redigerat av Unregistered6d4a218c, 17 August 2009 - 19:26.

Postad 17 August 2009 - 19:52

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Om man köper via 3, obundet och upplåst av dem är den då original = som alla andra? Inte så insatt men har för mig att de haft egna versioner av befintliga modeller, 3 specifika så att säga eller vad det nu heter.. Är det något sådant med Iphone 3gs också eller är det ett safe köp?

Nej dom har inte trixat nått med mobilen, det enda man kan hitta är en länk till planet3 i en meny

Postad 17 August 2009 - 20:00

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Kool! Men men lär nog vänta lite tills det inte är SM i leveranstider så får man se vem som blir bästa leverantör då ;)

Postad 17 August 2009 - 21:40

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Spotify blev nobbat?!

http://www.metro.se/...otify-till-iph/

Väldigt trist om det nu stämmer.

Postad 17 August 2009 - 22:04

Unregisteredd5cd3d3c
  • Unregisteredd5cd3d3c
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ska till Grekland på söndag och klurar på hur jag ska lösa navigationsbiten i min 3GS. Sitter för tillfället med enbart Google Maps, och funderar hur dyrt det kan bli.

Ska närmare bestämt till ön Rhodos, och tänker främst att det vore trevligt att använda navigation tillsammans med kompassen när vi vandrar i staden. Kommer det att kosta skjortan att starta Google Maps på plats i staden, låta den tanka ner kartan och sen navigera? Handlar ju inte om mer än max någon kilometers förflyttning. http://maps.google.s...=...038581&z=15

Är även sugen på TomToms nya. Har en TomTom-enhet sen tidigare som jag är supernöjd med. Någon som kan bekräfta om Grekland och Rhodos finns med i Europa-varianten? Fungerar den tillsammans med kompassen i promenadläget?

Hur löser jag det här? MotionX GPS, kan man se sin position på en karta där?

Tacksam för hjälp.
//Markus

Postad 17 August 2009 - 22:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Hej!
har en fråga som antalgien verkar rätt dum men skit samma.

Itunes säger att den vill uppdatera min telefon till version 3.0.1 eller nåt.
Kan jag göra det utan risk att telefonen återställs?

Den är INTE jailbreakad....tack på förhand.

Du kan lugnt uppdatera.

Har du inte modifierat din lur på något sätt utan kör som den levererades så kan du alltid uppdatera utan problem, allt blir kvar i luren precis som det såg ut innan du uppdaterade.

Postad 17 August 2009 - 22:13

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Ska utomlands om ca två veckor. Saken är den att jag vill enbart kunna svara/ringa samtal och svara/skicka sms under tiden. Alltså inte hämta någon som helst data.

Finns det några apps som kan fixa detta, eller hur ska jag gå till väga?

Tack på förhand!

Postad 17 August 2009 - 22:28

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Ska utomlands om ca två veckor. Saken är den att jag vill enbart kunna svara/ringa samtal och svara/skicka sms under tiden. Alltså inte hämta någon som helst data.

Tack på förhand!

Inställningar -> Allmänt -> Nätverk : Se till att Data-roaming är avstängt. That's it, nu kommer du inte att kunna nyttja någon datatrafik utan för Sverige.

Postad 17 August 2009 - 22:57

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Äsch, hade tänkt köpa Navigons lösning. Trodde tomtom inte skulle komma förrän den 22 sept. Nu har man plötsligt två valmöjligheter. Verkar som tomtom ligger lite före. Man ser distans, hastighet och eta direkt i displayen. Men gillar hur kartan ser ut på Navigon. Grr dessa valmöjligeter... :lol:. Dagens i-lansdsproblem...

Jag har haft Navigon i ett par år och har även testat Navigons iPhone app, och utan att ens har testat TomTom's iPhone app vill jag ändå våga påstå att den är BÄTTRE. ;) Min erfarenhet är att Navigon är extremt sega med uppdateringar och nya funktioner och tar allt för ofta betalt för mjukvaruuppdateringar. Dessutom saknar Navigon kameravarning, vilket TomTom's app inkluderar.

Ska till Grekland på söndag och klurar på hur jag ska lösa navigationsbiten i min 3GS. Sitter för tillfället med enbart Google Maps, och funderar hur dyrt det kan bli.

Ska närmare bestämt till ön Rhodos, och tänker främst att det vore trevligt att använda navigation tillsammans med kompassen när vi vandrar i staden. Kommer det att kosta skjortan att starta Google Maps på plats i staden, låta den tanka ner kartan och sen navigera? Handlar ju inte om mer än max någon kilometers förflyttning. http://maps.google.s...=...038581&z=15

Är även sugen på TomToms nya. Har en TomTom-enhet sen tidigare som jag är supernöjd med. Någon som kan bekräfta om Grekland och Rhodos finns med i Europa-varianten? Fungerar den tillsammans med kompassen i promenadläget?

Hur löser jag det här? MotionX GPS, kan man se sin position på en karta där?

Tacksam för hjälp.
//Markus

Om du inte vill köpa ett GPS-program för dyra pengar så kan du istället köpa t.ex. OffMaps eller oMaps för en betydligt mindre summa. Då kan du ladda ned och spara olika områden och sedan titta på dem eller navigera efter dem i offline läge. Har dock inte testat något av dem.

Redigerat av shapic, 17 August 2009 - 22:58.

Postad 17 August 2009 - 22:59

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Ville bara tipsa alla:
1. phonehouse.se
2. Välj en iPhone med Telia-abb
3. Abb: Telia - mobil till vänner 49kr/mån - 0:- förhöjd - obundet, nytecknande
4. Jag har beställt en vit 16GB på detta sätt, den kommer alltså att ha abb till Telia men det säger jag upp direkt. 3 mån uppsägningstid och sen kan jag bara jailbreaka den och låsa upp den, så har jag fått en upplåst 3Gs 16GB för ca 5000:- redo att använda med mitt befintliga Tele2 =)

Postad 17 August 2009 - 23:16

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Ville bara tipsa alla:
1. phonehouse.se
2. Välj en iPhone med Telia-abb
3. Abb: Telia - mobil till vänner 49kr/mån - 0:- förhöjd - obundet, nytecknande
4. Jag har beställt en vit 16GB på detta sätt, den kommer alltså att ha abb till Telia men det säger jag upp direkt. 3 mån uppsägningstid och sen kan jag bara jailbreaka den och låsa upp den, så har jag fått en upplåst 3Gs 16GB för ca 5000:- redo att använda med mitt befintliga Tele2 =)

Låter som det är ett uppenbart fel någonstans i priskalkylen, ett 12- eller 24-månaders abb gör ju telefonen ännu dyrare, borde det inte vara tvärtom? Eller missar jag något?

Postad 17 August 2009 - 23:20

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Jag har haft Navigon i ett par år och har även testat Navigons iPhone app, och utan att ens har testat TomTom's iPhone app vill jag ändå våga påstå att den är BÄTTRE. ;) Min erfarenhet är att Navigon är extremt sega med uppdateringar och nya funktioner och tar allt för ofta betalt för mjukvaruuppdateringar. Dessutom saknar Navigon kameravarning, vilket TomTom's app inkluderar.

Navigon har ju kommit med en 1.1 fw, ingår det inte fartkameror i den, tror jag läst det nånstans.

Postad 17 August 2009 - 23:24

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Låter som det är ett uppenbart fel någonstans i priskalkylen, ett 12- eller 24-månaders abb gör ju telefonen ännu dyrare, borde det inte vara tvärtom? Eller missar jag något?

Jag vete tusan faktiskt, jag har trott att det är fel hela tiden också men...

Diskuterade detta på Sweclockers, en annan kille hade valt en iPhone från Phone House förut UTAN abonnemang som gick tidigare. Hans order makulerades eftersom att det var ett fel på deras sida. Så man tycker att de inte borde ha ett fel till.

Dessutom lade jag en order igår. För att vara på den säkra sidan skrev jag "Detta betyder att jag inte får något abonnemang till telefonen, att den bara är låst till Telia va? Annars vill jag inte ha den." - min order makulerades med formuleringen att det visst är ett abonnemang, och efter att ha läst på lite insåg jag att det alltså är ett obundet abonnemang som man då kan häva direkt. Detta visar ju iaf att det inte verkar vara något fel på deras sida, annars borde de ju ha märkt det vid det här laget. Så nu har jag lagt en till beställning och tänkte ringa dem imorgon för att vara 100% säker, kan berätta hur det går ;)

Att längre abonnemang kostar mer kan inte ens jag begripa däremot... Någonting är väldigt fel ändå, kanske. :lol:

Redigerat av Me0w, 17 August 2009 - 23:26.

Postad 17 August 2009 - 23:29

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Fånhouse ;)

Litar aldrig på dem.

Letar på nätet för skillnader mellan Navigon och Tomtom. Tycker det är svårt få info.
Börjar bli trött oxå, kanske det som gör det?

Postad 17 August 2009 - 23:35

Peckham
  • Peckham
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
När jag läser här i tråden så står det att en kontantkortsIphone från 3 ska kosta 5995, när jag sedan surfar in på tre.se så kostar den 6295, frågan är, vart får ni 5995 ifrån kära vänner ? ;)

Postad 17 August 2009 - 23:35

Unregisteredd5cd3d3c
  • Unregisteredd5cd3d3c
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Om du inte vill köpa ett GPS-program för dyra pengar så kan du istället köpa t.ex. OffMaps eller oMaps för en betydligt mindre summa. Då kan du ladda ned och spara olika områden och sedan titta på dem eller navigera efter dem i offline läge. Har dock inte testat något av dem.

Testade OffMaps, men detaljrikedomen var ganska dålig på Rhodos, åtminstone för dålig för att använda vid promenad i Rhodos stad.

Läste någonstans att MotionX GPS kan cacha Google Maps-kartor, där är detaljrikedomen avsevärt mycket bättre. Stämmer det? Någon som har får gärna kolla Rhodos stad och jämföra med Google Maps.

Vad tror ni det kostar annars då, om man kör datatrafik på? Hur stora är kartorna?

Postad 17 August 2009 - 23:37

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

När jag läser här i tråden så står det att en kontantkortsIphone från 3 ska kosta 5995, när jag sedan surfar in på tre.se så kostar den 6295, frågan är, vart får ni 5995 ifrån kära vänner ? ;)

De höjde kostnaden med 300kr för inte så länge sen :lol:

Postad 17 August 2009 - 23:46

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Navigon har ju kommit med en 1.1 fw, ingår det inte fartkameror i den, tror jag läst det nånstans.

Aah, det stämmer, missade det!

Tips till alla som har en nära vän som också har en iPhone och vill spara lite pengar. Om båda vill ha en app som är dyr, eller om ni vill ha varandras köpta apps, så kan ni dela på kostnaden genom att auktorisera varandras telefoner på varandras iTunes konton. Då man kan auktorisera upp till 5 enheter kan man spara rätt så mycket cash.

Redigerat av shapic, 18 August 2009 - 00:03.

Postad 18 August 2009 - 00:29

Unregistered2aae653a
  • Unregistered2aae653a
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

De höjde kostnaden med 300kr för inte så länge sen ;)

precis, för oss som beställde före "någon gång i helgen" var priset 5995/6995 för 16/32 gb 3Gs,medan det numera är: 6295/7395. se de har höjt priser för 16Gb med 300kr, samt 32GB med 400kr.

Redigerat av Unregistered2aae653a, 18 August 2009 - 00:29.

Postad 18 August 2009 - 07:45

Unregisteredbd32fa2a
  • Unregisteredbd32fa2a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Vet inte om det är emot reglerna men på 99.se forum är det en 32GB 3Gs till salu
Ni kan hitta information här http://www.99.se/ipo...st-i-foerp.html för den som vill :D

Postad 18 August 2009 - 07:59

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Har hittat ett förhållandvis billigt alternativ till bilfäste. Ingen åverkan på instrumentbrädan men läs review med nackdelar och fördelar.

http://www.dlo.com/p...Mount_iPhone3GS.

http://www.youtube.c...h?v=TYZLeCcHZS8

http://www.ilounge.c...d-touch-iphone/

http://www.youtube.c...feature=related

Redigerat av discomega, 18 August 2009 - 08:25.

Postad 18 August 2009 - 08:24

lobby
  • lobby
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Måndag 10/8, från SGP Store: SGPStore.com

Ville bara meddela att jag igår fick hem brevet med skydd + screen shield från SGP Store, tog alltså precis en vecka så det är bra jobbat tycker jag.

Gick lite så där att sätta fast "Seinheil" filmen på skärmen, hade en förmåga att flyga in nåt litet dammkorn eller liknande och fastna på insidan.
Och försökte man ta bort det när det väl fastnat på insidan av filmen så luddade trasan av sig (den silkes/mf-duken man fick med i paketet).
Chansade sedan att ta av filmen och tvätta den med lite diskmedel och rinnande vatten, och sedan lufttorka det mesta. Sedan gick det bra att fästa och skrapa bort bubblorna.

Ultra Thin skalet, enbart baksida, känns också bra i handen, och knappt så man tänker på det annat än att det är annan ytkänsla.

Tyckte faktiskt det blivit några små repor på baksidan av telefonen redan, har haft den i jeansfickor samt legat mot bord när man "jobbat" med luren. Skärmen däremot är nog svårare att repa.

Postad 18 August 2009 - 08:28

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Finns numera en egen tråd för leverans snack.

Som jag hittar var? :-)

Red: Jag hittade. Tack.

/Hans

Redigerat av DiSNEY, 18 August 2009 - 08:31.

Postad 18 August 2009 - 08:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Näst längst upp i detta forumets förstasida - https://www.minhembi...howtopic=240185

Postad 18 August 2009 - 08:39

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Funderar att beställa detta fodral från apple.se Incipio Ultra Light Feather

Någon som har detta? Det jag gillar med detta är att det är väldigt tunt och bygger inte ut telefonen så mkt.
Helst skulle jag vilja vara utan fodral, men då jag vet hur det brukar gå med mina telefoner så är det nog
säkrast att köra med fodral :D

Postad 18 August 2009 - 08:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Funderar att beställa detta fodral från apple.se Incipio Ultra Light Feather

Någon som har detta? Det jag gillar med detta är att det är väldigt tunt och bygger inte ut telefonen så mkt.
Helst skulle jag vilja vara utan fodral, men då jag vet hur det brukar gå med mina telefoner så är det nog
säkrast att köra med fodral :D

Jag köpte detta från Megastore (sidan fungerar inte för mig just nu) för 265kr ink frakt. Sitter väldigt bra på iphonen, tunt och bygger inte ut telefonen.
Man får dessutom andra tillbehör i paketet.

Redigerat av Lias08, 18 August 2009 - 08:58.

Postad 18 August 2009 - 09:00

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Jag köpte detta från Megastore (sidan fungerar inte för mig just nu) för 265kr ink frakt. Sitter väldigt bra på iphonen, tunt och bygger inte ut telefonen.
Man får dessutom andra tillbehör i paketet.

Ok, tack för tipset! Helt klart värt att kolla upp...

Postad 18 August 2009 - 10:42

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Satte på min framsida igår med InvisibleShield. Nu såhär 12h senare känns ytan lite trög. Är detta något som försvinner efter hand? Eller ska man torka av ytan med någon våt handduk eller något?

Tack på förhand!

Postad 18 August 2009 - 10:53

ChiliPalmer
  • ChiliPalmer
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en vit 3Gs 16Gb med ZAGGs plastfilm's skydd på fram och baksidan.

På baksidan såg jag imorse att det börjar bli missfärgat, ser ut som svaga rosa fläckar, har inte tagit av skyddet än, så jag vet inte om det är skyddet eller telefonen som ändrat färg.

Är det någon mer som sett något liknande på sina telefoner?

/S

Postad 18 August 2009 - 10:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Satte på min framsida igår med InvisibleShield. Nu såhär 12h senare känns ytan lite trög. Är detta något som försvinner efter hand? Eller ska man torka av ytan med någon våt handduk eller något?

Tack på förhand!

Google är din bästa vän :D

Q: Does the invisibleSHIELD™ alter the sensitivity of touch screen devices?

A: The invisibleSHIELD™ does not alter the function or sensitivity of touch screens, and because the protective film is optically clear, it will also not distort the images on the interface. In addition to the unbeatable scratch protection, the invisibleSHIELD™ can also help reduce the appearance of fingerprints on these devices. Optimal touch screen sensitivity will be achieved after the 12 to 24 hour curing period.

Postad 18 August 2009 - 11:00

HinkeN_00
  • HinkeN_00
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag åker till Grekland på torsdag och jag undrar då hur jag ska ställa in min iphone så att den inte hämtar massa internetdata under resan. Jag vill ju inte komma hem med en fet räkning. Jag vill bara att den ska vara som en "vanlig" telefon och så jag kan ringa och smsa... Tacksam för svar!

Postad 18 August 2009 - 11:05

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Jag åker till Grekland på torsdag och jag undrar då hur jag ska ställa in min iphone så att den inte hämtar massa internetdata under resan. Jag vill ju inte komma hem med en fet räkning. Jag vill bara att den ska vara som en "vanlig" telefon och så jag kan ringa och smsa... Tacksam för svar!

Citera(Tallani @ Aug 17 2009, 23:13 ) *

Tack på förhand!

Inställningar -> Allmänt -> Nätverk : Se till att Data-roaming är avstängt. That's it, nu kommer du inte att kunna nyttja någon datatrafik utan för Sverige.

Postad 18 August 2009 - 11:06

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Den frågan besvarades idag om du kollar längre upp i sidan, Kolla inlägg 1774 .

Postad 18 August 2009 - 11:07

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hej

Jag har en vit 3Gs 16Gb med ZAGGs plastfilm's skydd på fram och baksidan.

På baksidan såg jag imorse att det börjar bli missfärgat, ser ut som svaga rosa fläckar, har inte tagit av skyddet än, så jag vet inte om det är skyddet eller telefonen som ändrat färg.

Är det någon mer som sett något liknande på sina telefoner?

/S

Låter nästan som det här?
http://www.iphonesta...iscolored-5431/

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.