Den stora Kult/B-films tråden!
Postad 19 juni 2011 - 11:23

http://www.avmaniacs...ead.php?t=48671
Gött att Anchor Bay börjat tappa de flesta rättigheterna till klassikerna nu, så vettigare bolag kan ge dom den behandling dom förtjänar. Sedan William Lustig lämnade bolaget för Blue Underground så har det sakta men säkert gått åt **** med bolaget.
Även om dom gjorde ett suveränt jobb av Evil Dead och I Spit on Your Grave.

Postad 24 juni 2011 - 08:40
Postad 27 juni 2011 - 21:39
Först ut verkar The Hills Have Eyes vara.
Och då menar jag orginalet inte remaken.
http://www.brutalash...date-announced/
Blir intresant att se vad de kan göra med den.
Går att beställa för under 100-lappen.
Postad 27 juni 2011 - 21:45

Äntligen kanske det blir fart på releaserna av den gamla katalogen på BD efter att Anchor Bay i stort sett gett upp B filmerna de senaste åren.
Blir lite nostalgisk då IMAGE var ett av de största bolagen inom kult och skräck på Laserdisc, innan Elite dök upp och tog över tronen. Men efter nyheterna om detta och filmer som Basket Case, Blood Feast, 2000 Maniacs m.m. så är dom på topp igen

Postad 28 juni 2011 - 15:58
Jepp, även "Vamp" och "Hellbound: Hellraiser 2" är på gång från dom
Vamp finns ju i från Arrow och är en riktigt fin utgåva!
Postad 28 juni 2011 - 16:02

Postad 28 juni 2011 - 20:55
Jepp, även "Vamp" och "Hellbound: Hellraiser 2" är på gång från dom
Äntligen kanske det blir fart på releaserna av den gamla katalogen på BD efter att Anchor Bay i stort sett gett upp B filmerna de senaste åren.
Hittade uppgifter idag om att även första Hellraiser är på gång ifrån dem.
Har sett 1-3 av hellraiser men 3:an var så grymt usel att jag aldrig sett några av de efterföljande. Någon som vet om någon av dem är nått att ha??
Har för mig det var 3:an som bolaget kickade Barker för att sedan fråga om han kunde tänka sig att klippa om det de fick när han inte var med mer.
Postad 28 juni 2011 - 22:37
Del 1 och 2 är de enda som existerar i min värld numera

Postad 28 juni 2011 - 22:51
Med ett BRUTALT snyggt omslag, Severin är banne mig bra på att använda original artworken till sina titlar

Severin Films releases the disc set September 27, with a hi-def 1.66:1 transfer from the original negative. Horror legends Christopher Lee and Peter Cushing star as scientists who board the Trans-Siberian Railway in 1906 China for a trip to Russia—one that gets interrupted when an excavated frozen humanoid creature defrosts and begins stalking the passengers. The special features are:
• “Murder on the Trans-Siberian Express”: new interview with director Eugenio Martín
• “Notes from the Blacklist”: Producer Bernard Gordon discusses the McCarthy era
• The Guardian 1973 audio interview with Cushing
• “Telly and Me”: New interview With composer John Cacavas
• Introduction by Fango editor Chris Alexander
• Theatrical trailer
• Easter egg
En av mina favoriter faktiskt, och jag minns än idag när jag såg filmen för första gången mitt i natten, på antingen TV4 eller Kanal 5, för drygt 20 år sedan

Postad 29 juni 2011 - 06:51
Postad 29 juni 2011 - 08:32
Samma sak gäller bl.a. Children of the Corn.
Postad 29 juni 2011 - 10:34
Image Entertainment har tydligen skaffat sig rättigheterna från Ancor Bay.
Först ut verkar The Hills Have Eyes vara.
Och då menar jag orginalet inte remaken.
http://www.brutalash...date-announced/
Blir intresant att se vad de kan göra med den.
Går att beställa för under 100-lappen.
THHE släpptes nyss i tyskland och det ska tydligen vara en uppskalad DVD med massa problem. Hoppas US utgåvan är remastrad

Postad 29 juni 2011 - 10:49
Blir fan inte klok på tyskarna som blåser folk på sina j*vla upscales

Postad 29 juni 2011 - 11:51
Jämförde med min MGM HDTV 720p rip, och den bokstavligen utplånar den tyska mastern.
Så håll ut, MGM lär släppa den framöver på BD.
Postad 30 juni 2011 - 18:40

BONUS MATERIALS :
• Alternate Ending
• Deleted Scenes
• Terror In the Aisles Documentary
• BD-Live
• My Scenes
• Pocket BLU App
Fuck yeah!!!

Även trean släpps under hösten!
Postad 30 juni 2011 - 19:45
Postad 30 juni 2011 - 21:11
Halloween II 30th Anniversary Blu-ray
Headline Date:* TBA
Release Date:* 9/13/2011
HALLOWEEN II
Product Source: Theatrical
Theatrical Studio: Universal
Theatrical Release: 10/30/1981
Synopsis:*Picking up precisely where its predecessor left off, Halloween II follows the same ill-fated characters as they encounter the knife-wielding maniac they left for dead in the first Halloween. It seems the inhuman Michael Myers is still very much alive and out for more revenge as he stalks the deserted halls of the hospital where his sister (Jamie Lee Curtis) lays waiting. As he gets closer and closer to his terrified target, Dr. Loomis (Donald Pleasence) discovers the chilling mystery behind the crazed psychopath's savage actions. Written by horror masters John Carpenter (The Thing) and Debra Hill (Escape from New York), Halloween II is a spine-tingling dark ride into the scariest night of the year.
Blu-ray*Widescreen**30th Anniversary Edition(61120119) : Disc 1 (Side A)
Format: Blu-ray
UPC: 0-2519-21175-5-8
Unit Type: Standard
Number of Media: 1
Street Date: 9/13/2011
PreOrder Date: n/a
Run Time (HH:MM): 1 Hour 33 Minutes
Language: English
Disc Type: BD-50 (Single Sided)
Packaging: Snap Case
Layers: Single
Audio: English DTS 5.1 Processed Surround, English DTS 2.0 Surround
Subtitles: English SDH, French, Spanish
Edition: 30th Anniversary Edition
Picture: Widescreen
Version: -
Color/B&W: COLOR
Rating: R
CARA Rating: -
Bonus Features:
• Alternate Ending
• Terror In the Aisles Documentary
• My Scenes
• Pocket BLU App
• Theatrical Trailer
• Production Notes
• Cast and Filmmakers
• Recommendations
Postad 01 juli 2011 - 08:21
Postad 01 juli 2011 - 10:36
Jag hoppas Image även fick rättigheterna till Halloween 4-5 när dom tog över Anchor Bay´s katalog, för Anchor Bay verkar inte direkt ha bråttom med att släppa dom.
Postad 01 juli 2011 - 12:52
Redigerat av vinncent, 01 juli 2011 - 12:53.
Postad 01 juli 2011 - 22:32
http://www.ghoulbase...new-zombie.html
Verkar inte så där JÄTTE lovande, men jag kommer nog att skaffa den ändå, speciellt som jag inte har kvar DVD:n längre.
Postad 02 juli 2011 - 09:20
Blir nog ett köp ändå! Lär vara bättre än dvdn.....Ett omdöme om Shriek Show´s Zombie Holocaust:
Verkar inte så där JÄTTE lovande, men jag kommer nog att skaffa den ändå, speciellt som jag inte har kvar DVD:n längre.
Och här är lite kuriosa för alla de som klagar på lilla Arrows fantastiska utgåvor, Media Blaster får inte allt rätt heller!
Was the wait worth it?
Not particularly, but then again Media Blaster's releases (both Tokyo Shock & Shriek Show) on the high-def format have been racked with issues. Charges of standard definition upscales passed off as HD, actual shot-in-SD material passed off as HD (Machine Girl), video/audio glitches, framing quibbles, and most recently even missing opening footage on D'Amato's Beyond the Darkness (Buio Omega) compared to their old DVD
Redigerat av vinncent, 02 juli 2011 - 09:21.
Postad 04 juli 2011 - 14:19

En av mina top 10 slashers från guldepoken (1980-1984) och ett givet köp

Postad 04 juli 2011 - 18:32
Ett omdöme om Shriek Show´s Zombie Holocaust:
Jag skulle inte sätta allt för stor tilltro till den recensionen.
Tycker denna screenshot visar en enorm förbättring mot tidigare utgåvan.
Postad 04 juli 2011 - 21:46
Postad 05 juli 2011 - 09:31
Problemet är att många verkar tro att alla filmer har den skärpan som Avatar har på BD. Det är bara inse att många av dessa filmer är inspelade med sämre optik, dåligt inställda kameror, sämre film, etc.
Intressant att du jämför med just Avatar som är 90% datoranimerad och resten videofilmat.
Postad 05 juli 2011 - 10:41
Postad 06 juli 2011 - 10:56

OBS! Släpps endast på DVD, men klart värd att nämnas här ändå

http://cinemaheadche...1986-arrow.html
Verkar vara redigt mycket bättre än Liongate´s usla DVD som släpptes för ett par år sedan med en mossig gammal VHS transfer.
Edit: På tal om kommande DVD släpp så verkar Code Red´s "Nightmare" (Mest känd här under titeln: Nightmare in a Damaged Brain) bli en snuskigt fin uppgradering jämfört med allt vi sett hittills, trots en del skador på negativen. Enligt rykte så skeppas den ut redan nu, trots att releasen egentligen inte är förrän den 26:e denna månad

Redigerat av Svante Skoog, 06 juli 2011 - 11:57.
Postad 06 juli 2011 - 13:31

"To mark the Fortieth Anniversary of its production, and twenty years after the film disappeared from the public eye, Shameless Screen Entertainment are aiming to release the first ever worldwide Blu-ray of Dario Argento’s Four Flies on Grey Velvet – remastered in HD from the original negative by the original lab.
It’s all a-buzz at Shameless! After two years of behind the scene negotiations via their “Italian connection”, Shameless Screen Entertainment is proud to announce that they will soon release the missing Argento opus: Four Flies on Grey Velvet – or, fact fans, what more accurately should be called Four Flies of Grey Velvet – as per the literal translation of Quattro Mosche Di Velluto Grigio.
It doesn’t stop there, Shameless have put their investigative caps on and - pending the availability of the original filmmaking team - they intend to discover for their fans what really happened to Dario Argento’s “lost” film...
Four Flies on Grey Velvet will be released on Blu-ray and DVD by Shameless Screen Entertainment on 5 December 2011."
Postad 06 juli 2011 - 17:52

Disc 1 Extras:
• Audio Commentary with Star Ian McCulloch and Diabolik Magazine Editor Jason J. Slater
• Theatrical Trailers
• TV Spots
• Radio Spots
• Poster & Still Gallery
• Guillermo del Toro Intro
Disc 2 Extras:
• Zombie Wasteland – Interviews with Stars Ian McCulloch, Richard Johnson & Al Cliver, and Actor/Stuntman Ottaviano Dell’Acqua
• Flesh Eaters on Film – Interview with Co-Producer Fabrizio De Angelis
• Deadtime Stories – Interviews with Co-Writers Elisa Briganti and (Uncredited) Dardano Sacchetti
• World of the Dead – Interviews with Cinematographer Sergio Salvati and Production & Costume Designer Walter Patriarca
• Zombi Italiano – Interviews with Special Make-Up Effects Artists Gianetto De Rossi & Maurizio Trani and Special Effects Artist Gino De Rossi
• Notes on a Headstone – Interview with Composer Fabio Frizzi
• All in the Family – Interview with Antonella Fulci
• Zombie Lover – Award-Winning Filmmaker Guillermo del Toro talks about one of his favorite films
Trailer för BD:n:
http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av Svante Skoog, 06 juli 2011 - 17:54.
Postad 07 juli 2011 - 10:16
Blir en maffig utgåva av "Zombie"
Blir en tidig julklapp från mig till mig tror jag
Postad 07 juli 2011 - 10:27

Postad 07 juli 2011 - 11:39
Franska Tenebre har ett svart case istället för ett blått, och det ser betydligt snyggare och mer neutralt ut i svart.

Bara som test, så slängde jag in ett annat instick i fodralet, och nog fan ser det snyggare ut i svart än i det blåa

Jag vet att det finns ofärgade på Wesellcd, men får jag tag på svarta så byter jag nog ut alla mot svart

Postad 07 juli 2011 - 12:03
Tenebrae och arrows som släpptes nyligen?
Postad 07 juli 2011 - 12:11
Den franska har naturligare film grain, bättre kontrast, färger och skarpare bild/findetaljer.
Medan Arrow utgåvan har uppfuckat grain som mer ser ut som störningar, troligtvis pga nån form av EE boosting. Samt kontrast boostad så detaljer drunknar i det vita. Sämre skärpa och sämre ljud, går ur synk ibland och distar emellanåt.
Så rekommenderar köp av den franska istället.
Edit: Dock så har Arrow utgåvan mycket bättre extramaterial. Så kan vara värt att köpa bägge ifall ni är Über fans av filmen

Redigerat av Svante Skoog, 07 juli 2011 - 12:32.
Postad 07 juli 2011 - 13:14
Jepp, denna, Synapse kommande helt oklippta och nyremastrade "Intruder" Blu-Ray och Code Red´s 2-disc DVD av "Nightmare" lär hamna på topp 3 över 2011 års bästa skräck utgåvor i min bok
+1
Postad 07 juli 2011 - 13:34

Hoppas det fortsätter lika spektakulärt även 2012.
Postad 07 juli 2011 - 14:22
Postad 07 juli 2011 - 15:04
Jepp, jag har jämfört, och den franska pissar på Arrow utgåvan.
Den franska har naturligare film grain, bättre kontrast, färger och skarpare bild/findetaljer.
Medan Arrow utgåvan har uppfuckat grain som mer ser ut som störningar, troligtvis pga nån form av EE boosting. Samt kontrast boostad så detaljer drunknar i det vita. Sämre skärpa och sämre ljud, går ur synk ibland och distar emellanåt.
Så rekommenderar köp av den franska istället.
Edit: Dock så har Arrow utgåvan mycket bättre extramaterial. Så kan vara värt att köpa bägge ifall ni är Über fans av filmen
Vilka ljudspår och textningar har den franska utgåvan?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar