Du kan spola 10/30s/10min intervall om du trycker på mittenknappen. Det går allvarligt talat fortare att spola på detta sätt än x hastighet. Den kan spola på över nätverk eller disk utan problem.
Grymt! Tack för svaret =)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
11 relaterade trådar
Postad 20 March 2011 - 21:59
Grymt! Tack för svaret =) Postad 20 March 2011 - 22:01 Det är det som är hela poängen med en media streamer. Du sätter upp delning på din dator och sedan streamar du till Boxee. Skulle inte kopiera till en extern disk då det är 100mbit/s gräns på filöverföring. Streama eller kopiera direkt från din dator till usb-disken. Postad 20 March 2011 - 22:16
Okej,okej
En annan fråga, om inte Boxee Box mjukvaran hittar en poster/info till min film eller serie vid "auto-sök", kan jag manuellt justera titeln så den sen hittar poster osv? Eftersom det funkar i XBMC och är jäkligt smidigt så bör väl det fungera med Boxee också, eller? =) Postad 20 March 2011 - 22:21
Japp, de hamnar under unidentified videos, där kan du sedan gå in och ändra vad du vill söka på Postad 20 March 2011 - 22:24
Va bra! Jag har hört att man också kan lägga in sina egna jpeg bilder på Film-Posters och ha de sparade på en hårddisk osv så läser Boxee av de direkt? Varför ger inte Boxee Box alternativ att spara all Coverart osv till filmer o tv-serier på en hårddisk/usb-minne eller sd-kort? Vore ju smart för att slippa laddningstider när den letar efter Coverart varje gång? :/ Postad 21 March 2011 - 00:13 men snälla säg då hur ja delar ut min externa usb disk jag har kopplat till datorn, den dyker upp i boxee men frågar efter password hela tiden :/ medans datorns egna diskar går bra att dela ut. Postad 21 March 2011 - 08:44
Jag har fått problem med en mkv fil som ljudet försvinner på var 30:e sekund på eller så. Materialet hämtas direkt via usb och kopplas till en Yamaha receiver. Osäker på om det var vanlig DD 5.1 eller DTS. Går det eventuellt att göra något åt detta?
Har bara haft den i några dagar nu men är långt från imponerad. För det där priset kräver jag betydligt mer kvalitet än vad jag fått intryck av hittills. Postad 21 March 2011 - 09:34 Ingen aning, du har väl inte satt upp dina rättigheter rätt för mapparna. Din externa disk kanske går i viloläge och tappar kontakt, vad vet jag... Postad 21 March 2011 - 09:43 Har du testat att ange användarnamn/lösenord till ditt konto på datorn? Som sagt, se över rättigheterna. Postad 21 March 2011 - 11:11
Tänkte dra och skaffa en boxee idag om jag får positiva svar på nedan
1. Går det att skapa eller lyssna på egna spellistor från sitt egna bibliotek av mp3 eller wav filer? 2. Funkar det att kolla på typ SVT play och TV4 play? Tacksam för svar! Postad 21 March 2011 - 12:17
Hej!
Har plöjt igenom mestadels av tråden och suget för att köpa denna bara ökar =) Men, nu har dom ju sänkt priset på i princip samtliga ställen, tänkte bara kolla om det är någon som vet om dom kommer släppa en boxee 2 eller liknande snart? Känns dumt att köpa denna om det kommer komma en ny inom ett par månader. Så, någon som vet? Postad 21 March 2011 - 13:50 har gjort precis som jag gjort med datorns hårddisk, gjort så att alla i nätverket ska kunna se, å valt bort lösenord på avancerat, har funderat om lösenorden, men vars hittar jag dom? det är då inget som jag någonsin aktiverat eller valt på datorn. och jag har haft den sen ny Redigerat av sjobas, 21 March 2011 - 13:50. Postad 21 March 2011 - 15:32 Boxeemjukvaran kan släppas på olika plattformar. Den kommer snart på Iomega där möjlighet till intern disk kommer. Men det lär inte släppas någon ny från D-Link innan jul skulle jag tro. Vill du ha något att spela med nu så köp det som passar dig. Det släpps så pass mycket nytt varje år så ingen större ide att vänta ut något med tanke på priserna. Postad 21 March 2011 - 15:56
En officiell Spotify kan vara på G nu. Det är uppe under release notes för nästa version. Dock inte markerad som fixed.
Det finns även en tredjeparts app som dock kräver att man kör ett serverprogram på datorn (förtydligande: Denna app gör alltså inte att du kan få ut ljudet via Boxee Box om man läser nedan) http://forums.boxee....ead.php?t=31938 http://rockboxee.com/
Redigerat av Unregistered577c6879, 21 March 2011 - 16:01. Postad 21 March 2011 - 20:05
Hur flytta boxee till min sekundära skärm?
Hej! Har en macmini som är kopplad till en datorskärm och min lcd tv i vardagsrummet. min fråga är hur jag får över boxee till min tv skärm i vardagsrummet? jag vet att jag kan spegla bilden eller välja den som den primära skärmen men vill med ett enkelt kortkommando switcha mellan dessa skärmar. Är det någon som vet hur jag ska göra? Tacksam för svar. mvh/Jani Postad 21 March 2011 - 20:53
Jag vet inte om man får snacka om sånt här, men ger det en chans i alla fall.
Finns det någon fungerande Torrent-klient App till Boxee Box? Postad 21 March 2011 - 21:02
Med hjälp av programmet Jamcast kan man enkelt "kapa" ljudet från datorn och skicka trådlöst till Boxeen. Detta är perfekt då jag kör Spotify i laptopen och kan sedan få ut ljudet ur feta högtalare kopplade till boxen utan en enda sladd. Detta är enligt mig t.o.m. bättre än en app då jag kan stänga av TV:n och navigera enkelt i Spotify på datorn.
Se nedan för mer info: http://forums.boxee....ead.php?t=31526 Postad 21 March 2011 - 21:22 Inget olagligt med torrentklienter. Däremot lär det aldrig komma någon till just Boxee Box. Postad 21 March 2011 - 21:43
Varför inte? Är Boxee teamet väldigt emot det? Eller är det D-Link som är anti? Postad 21 March 2011 - 22:31
Navi-x är inte så långt ifrån...du slipper ladda ner och kan streama istället. :-)
Postad 21 March 2011 - 22:38 Ja alltså Boxee Box är inte utformad för att spara något då den bara har RAM så det lär aldrig bli högprioriterat. De tog bort sin torrentklient i tidigare betor. Finns ingen poäng med att stoppa in en massa funktionallitet om man som utvecklare inte har några planer på att följa upp det. Det finns dock inga fysiska hinder att installera tranmission client på själva plattformen. Postad 22 March 2011 - 09:39 ett annat problem är att det buffrar när jag försöker se över nätverket, vad kan det bero på? har inget annat prog på som kan ta kraft, Postad 22 March 2011 - 09:58 Ett alternativ är att trycka in ALT (är det väl) och ange vart man vill hoppa i filen. ALT 0030 hoppar alltså till 30 minuter in i filen och ALT 0107 till en timme och sju minuter. Det gör den. Jag sparar varje film i en egen katalog som heter "Titel (År)". I varje katalog finns filmen som "Titel (År).mkv" samt en fil "Titel (År).nfo" som innehåller URL till filminformationen på IMDB. Vissa filer har bra cover art från IMDB och i så fall är man klar här, i andra fall är det sämre och då lägger jag in en Folder.jpg i katalogen som på så vis ersätter omslaget från IMDB. Postad 22 March 2011 - 11:13
Detta kan vara värt att testa för er som vill ha bokmärken. Inte hunnit testa själv ännu.
1. Skapa en .txt-fil. (Döp om till .url när ni är klara) med följande innehåll: [InternetShortcut] URL=http://www.svtplay.se 2. Lägg dem i en mapp och gå sedan in i sources i Boxee och lägg till dem som tex Photos. 3. Browsa sedan photos så ska de öppna ett webbfönster. Postad 22 March 2011 - 11:33 Annars kan man ju använda delicious för att skapa bokmärken i Boxee Box. Enkelt att lägga till nya bokmärken genom att tagga upp dem som vanligt i delicious. Jag vill minnas att man lägger till delicioustaggen som ett rss-flöde i boxeen men den som vill testa får googla själv. Postad 22 March 2011 - 14:01 50kr till den som kan hjälpa mig med mina 2problem, 1: göra så jag ej behöver lösenord till min usb disk som jag försöker dela ut via datorn, 2: göra så det inte buffrar hela tiden, Postad 22 March 2011 - 15:02 Tror du behöver fråga i något forum för Windowshjälp. Låter som mycket nätverksproblem. Postad 22 March 2011 - 20:11
Jag har ett stort problem med min Boxee.
Den fungerar bra på kökstv:n men när jag ska koppla in den mot projektorn LG RD-JT92 så fungerar bara bilden när den gråa uppstartsbilden syns sen tappar den bildsignalen. Jag har provat att ställa in olika upplösningar på kökstv:n och sen skifta kabeln men det vill inte fungera. Jag vet att projjen inte är HD men den presterar riktigt bra om den matas med HD. Projjen matas normalt med CanalDigitals HDbox i upplösningen 1080i utan några som helst problem. Har även kört 720p utan problem. Jag har provat med samma kabel som till HDboxen men det vill inte fungera annat än den gråa boxee uppstartsbilden, sen klipper den. Någon som vet vad det kan bero på? Postad 22 March 2011 - 21:16
Låter som HDMI-handshake problem. Testa att factory resta den och se om det är samma problem med första versionen som finns förinstallerad. Ifall det funkar med den så är det bara att maila in debugloggar och vänta på uppdatering tyvärr.
Postad 22 March 2011 - 21:18
Ja det var samma problem out of the box innan uppdateringen. Jag började nämligen vid projjen och fick gå över till kökstv:n. Låter som att man kan lägga undan boxeen tills jag har råd att byta projje... Postad 22 March 2011 - 21:26 Kan vara värt att testa en billig hdmi-switch på öppet köp och se om det kan hjälpa. Se bara till att starta alla mottagare innan Boxee startas alltid. Postad 23 March 2011 - 10:32
Hej. Funderar starkt på att köpe en Boxee. Läste nånstans att det spelar filmer från RAR. Stämmer detta verkligen? Kan man shara sin mapp med rarade filmer och spela upp dem? Det låter osannoligt, men bra!?
Postad 23 March 2011 - 10:59
Hej,
Har installerat min boxee och allt funkar klockrent, med Navi-x verkar man kunna streama en hel del filmer med, coolt Men jag har ett problem, jag lyckas inte få upp mina favoriter i "my presets" i radiotime appen? Dem är helt tomma fast jag har lagt upp favoriter via deras hemsida.. Någon som vet hur man ska göra? Lite drygt att scrolla ner till SR varje gång man vill höra på det.. Andra förslag på Appar mottages också. Postad 23 March 2011 - 19:59
Min boxee box blinkar rött 2ggr o grönt en gång och det står loding på tv.
Är det någon som vet vad som har hänt? Norsk hjälpte inte,,,, Redigerat av JoOs12, 23 March 2011 - 20:14. Postad 23 March 2011 - 20:41 Tack Nu kommer jag till recovery menyn men kan inte välja faktory restor Redigerat av JoOs12, 23 March 2011 - 21:35. Postad 23 March 2011 - 21:24
Nu har jag också skaffat en Boxee Box! Köpte till en vanlig 2TB USB-Hårddisk också, för den var så billig
Är det Boxee Box egna webbläsare som gäller eller? Den verkar rätt begränsad o jäkla "bing" som startsida xD Tips på bra Appar mottages gärna! Postad 23 March 2011 - 21:56 // Efter många försök och min kvinnas varliga hand gick det att göra en Factory Restore, Postad 23 March 2011 - 22:01 http://forums.boxee....ead.php?t=25645 Postad 24 March 2011 - 22:24
Min Boxee har funkat bra flera veckor men senaste dagarna är alla utdelade kataloger disconnected. Jag ser Boxeeboxen i mitt nätverk, kanske spela upp filmer om jag går via files. Jag har Internetuppkoppling då jag kan tanka ner subtitles.
Jag har ej förändrat något mer än att laddat ner dropbox från bredbandsbolaget. Kan det hänt något med mina portar eller så? Ryckte ur sladden i routern och nu gick alla mappar online men ser ej Boxeebox på mitt nätverk i datorn nu. STRANGE! Redigerat av Mickys, 24 March 2011 - 22:28. Postad 25 March 2011 - 11:23
Försökte se Pluras kök igår på Tv3play via browsern. Det funkade tyvärr inte något vidare. Väldigt hackigt vart det.
Jag kör 1080p och att matcha bilduppdateringen. Min TV är Sony 52w5500 och min reveiver är en Yamaha rx-v465. Funkar tv3play bra för alla? Det är inga problem med uppkoppling, den buffrar aldrig eller dylikt. Postad 25 March 2011 - 11:48
Eftersom reklamen inte hackar eller det lyxfällan så är det väl något fel på deras stream.
Går ju knappat att se pga kvaliten i övrigt. Postad 26 March 2011 - 00:17
Lite mer godis i nästa uppdatering: Boxee Box får stöd För AirPlay
Postad 26 March 2011 - 09:23
Inte i nästa versionen men troligen versionen efter (1.2) enligt jira.
Redigerat av Unregistered577c6879, 26 March 2011 - 09:31. Postad 26 March 2011 - 13:52
Jag har ett problem med min Boxee.
När jag startar den så kommer Boxee Box loading upp som vanligt men när den borde hoppa in till huvudmenyn så blir bilden bara blank. Någon som haft ett liknande problem. Den har fungerat nästintill felfritt fram tills igår kväll... Endast en rödskärm vid ett tillfälle. Vill inte göra en factory reset igen om jag kan undvika det. Hjälp, snälla! Kör Boxeen via hdmi till onkyo sr-608 och vidare till projektor. Både dvd och TV fungerar, bara boxee som inte gör det. Redigerat av Eerie, 26 March 2011 - 13:52. Postad 26 March 2011 - 14:22
Ett irriterande problem som jag vill ha en lösning på: Efter att man identifierat de filer som Boxee misslyckas med och en ny scan genomförs så dyker dessa filer upp som oidentifierade IGEN. Stänger man av scanningen så försvinner filerna från biblioteket. Hur göra?
Redigerat av lostsoul, 26 March 2011 - 14:23. Postad 26 March 2011 - 17:08 Starta förstärkaren innan du startar Boxee. Det är hdmi handshake problem. Om det uppstår hela tiden så är det lika bra att reseta. Vänta tills nästa uppdatering kommer så kan du manuellt lägga in nfo för varje film. Postad 26 March 2011 - 18:27
Jag känner till handshake-problemen och har faktiskt den senaste tiden inte stängt av varken förstärkare eller boxee. Igår så hängde sig hela boxeen när jag försökte starta en film för att sedan vägra komma igång efter jag startat om boxeen. Jag startar alltid förstärkaren innan boxeen. Kan det fortfarand evara handshake-problem? Jag blir galen på att göra factory reset då alla oidentifierade filer måste namnsättas manuellt och alla shares måste sättas upp nå nytt så undviker det helst. Men är rädd för att det inte går att lösa utan reset. edit: Pillade lite på fjärren efter start och ljudet fungerar fint då jag uppenbarligen lyckades starta ett tv-serieavsnitt. Ingen bild men väl ljud... Redigerat av Eerie, 26 March 2011 - 18:29. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |