Vad blir det? 2000 kcal på bara middagen?
/Fredrik
Redigerat av porch123, 06 March 2012 - 21:57.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 06 March 2012 - 21:57
Ska du käka upp hela filèn med 4 dl grädde?
Vad blir det? 2000 kcal på bara middagen? /Fredrik Redigerat av porch123, 06 March 2012 - 21:57. Postad 06 March 2012 - 22:17 Hur går det med din hunger? Har det ändrats eller blir du fortfarande hungrig efter 2 timmar? Postad 06 March 2012 - 22:30
Med 500 g file och olja till tomaterna skulle jag säga 2200-2400 kcal. Det är lite mindre än mitt dagsintag Postad 06 March 2012 - 22:48 Det går jäkligt bra måste jag säga. Får inte dessa dalar och toppar med hunger och trötthet överhuvudtaget längre. Dom två sista dagarna har jag ätit 2 gånger och inte varit hungrig emellan. Kanske det bara är tillfälligt men det känns väldigt bra Postad 06 March 2012 - 23:50 Soltorkade tomater gör hela rätten nästan i detta fallet Fläskfilén tror jag vägde ca 650g oputsad. Dvs mindre putsad. Kanske 500 eller nått. Jag åt upp allt men det fanns lite sås kvar både i stekpannan och på tallriken. Hade klarat mig med mindre sås.
Faktiskt inte räknat efter men det är förmodligen en hel del energi. Medräknat att jag inte åt upp all sås men hade kanske en halv dl olivolja/kryddblandning med från burken med tomaterna skulle jag grovt gissat räkna på 2000 kcal, förmodligen aningen mindre kanske. Jag har bara ätit 2 mål mat idag. Det förra var 8 ägg och ett paket bacon. Edit: jag räknade faktiskt för skoj skull. Jag räknade med 300g grädde då jag höftat 400 vid tillagning och inte åt all sås. 30g olivolja räknade jag med. Även det grovt gissat. 500g fläskfilé räknade jag med. Med de parametrar får jag följande, vilket var väldigt nära vad jag gissade Totalt kcal 1923 Protein(g) 109,3 Fett(g) 163 Kolhydrater 9,1
Såg väldigt gott ut! Redigerat av Sgart, 06 March 2012 - 23:52. Postad 07 March 2012 - 01:40
Oj oj oj, det var ngt av det värsta jag hört i middagsväg. 2000 kcal, det är lite mindre än 2/3ar av mitt dagsintag, ha ha ha.
Sedan ska jag bara poängtera en sak beträffande proteinet. Kroppen kan inte ta tillvara på mer än ca 40gr protein vid varje tillfälle. Överflödigt protein hamnar således hos ditt lokala reningsverk vilket kan tyckas vara bortkastat. Se till att ät mindre protein vid ett och samma tillfälle och sprid intaget över hela dagen istället. Då får du ut max av det du vill ha av proteinet. Proteinet är till för att bygga upp dina muskler och inte hamna i toaletten, eller hur G Postad 07 March 2012 - 06:56
Och vad är det för fel med det?
Och självklart har du nån referens på det som med alla dina påståenden? Postad 07 March 2012 - 10:57
Hmm, det där är ju gammal myter från 80talet. Är du ute efter muskeltillväxt är ju ett ständigt flöde av aminosyror bara till nackdel. Det är bättre att nå låga nivåer för att få en bra stimulans av MPS Postad 07 March 2012 - 11:00
Det är så jag uppfattat det också. För maximalt upptag bör man ta majoriteten av sitt protein strax efter träning då upptaget och testosteronutsöndringen är som kraftigast.
Om man ska tro Martin Berkhan med flera då. Vilket jag i det stora gör. Postad 07 March 2012 - 12:28
Okej, om det nu bara är myter tycker jag det är konstigt att jag och samtliga utövare inom sporten fortfarande håller kvar vid detta oavsett ålder G Postad 07 March 2012 - 12:32
Ett tips, skicka iväg ett mail till Mr Olympia gubbarna och skriv att det räcker med att äta 2 ggr om dagen. Allt annat är en myt. Få se om ni får ngt svar tebax....
Nu har givetvis de här killarna lite andra hjälpmedel till förfogande men ändå. Det krävs lite mer än extra hjälp för att stå på en sådan scen vill jag lova. Tänk vad lätt ni LCHFare har. Ni avfärdar allt med "myt", "Dietister kan inget", "Gammalt, det gäller inte nu" osv osv. Och till råga på allt tror ni på bloggerskan Katrin. Hon måste verkligen vara expert inom området kost då hon under flera år varit intresserad av näringslära och allmänt känd som en träningsnarkoman under hela sina levnadsår G Redigerat av Unregistered895166df, 07 March 2012 - 12:36. Postad 07 March 2012 - 12:40
En som tävlar på hög bbnivå måste ju äta ansenlig mängd mat också. Bara en sån sak kan göra det svårt att äta 2ggr om dagen. Finns dock gott om styrketränande personer som kör periodisk fasta.
Postad 07 March 2012 - 12:41
Body Builder ? Hur många är det av dem som lever efter LCHF ? Det är så inrotat i den kulturen vad och hur ofta och mycket man skall äta och då passar inte LCHF En body builder kan däremot börja leva ett bättre liv med LCHF när han kommit på det löjliga med att se ut som tex gladiatorerna. De flesta som lever efter LCHF lever ett vanligt liv med mycket arbete och mindre motion Fullt upp hela dagarna i sitt jobb och barn och städning när de kommer hem. Då är LCHF en mycket god hjälp på vägen att hålla sig i trim och må bra Dessutom hjälper LCHF många av de som lever med värk av olika slag. Blodtrycket går också ner på många patienter och många kan tom lägga sin blodtryck sänkande medicin åt sidan Finns även många med Diabetes som mår betydligt bättre med LCHF Postad 07 March 2012 - 12:53
kastade ihop lite lunch nyss.
kotlettrad stekt med lök, häll på grädde och blanda i dom kokta grönsakerna. kasta i en buljongtärning. tar 15min Bifogad fil(er)Redigerat av andreassofus, 07 March 2012 - 12:54. Postad 07 March 2012 - 19:02
Martin Berkhan, Andreas Ekström är ju två framstående tränande som kör periodisk fasta året om. Även Lars Forss har testat det med goda resultat. Jag testade själv, och det fungerar men middagen knäckte mig då jag blir seg av att äta så mycket på ett tillfälle. Sen finns det buntvis med användare världen om, kolla på Bodys forum så hittar du många svenskar.
Hmm, detta inlägg var ju ovanligt dumt. Postad 07 March 2012 - 19:26
Idag blir det klassikern. Stekta fläskfiléskivor marinerade i Caj P. Denna gång i smokey hickory (man måste ju variera
Till lunch tidigare blev det köttfärssås med riven ost. Har haft schysst "fokus" idag tycker jag. Inga blodsockerdippar eller nått sånt som jag brukar ha på em. under jobbet. Postad 07 March 2012 - 19:30
Lät gött. Själv åt jag samma som till lunch nyss
Idag känner jag lite sug, men inte på godis utan på tekakor med ost och iskall oboy. Sjukt gott och jag känner för att hetsäta det Postad 07 March 2012 - 19:49
Så är det ibland
Postad 07 March 2012 - 21:30
Det var skriverier idag igen i dagens tidningar, det verkar som kriget verkligen har utbrutit öppet i samhället nu vilket är kul
Dom som missa programmet för ett halvår sen kan se det här, väldigt underhållande och även GAES kan lära sig nåt. http://www.youtube.c...=9&feature=plcp Postad 08 March 2012 - 08:27
Får jag fråga hur du vet att dom flesta som käkar LCHF lever enligt vad du skriver ovan (jobbar hårt, lite motion, barn och städning etc)? Vilken värk hjälper LCHF mot och har du källor på detta? På vilket sätt hjälper just LCHF mot diabetes och har du källor på detta? Har du källor på det med bloctrycket så kan du väl även ta den också? För du sitter väl inte och hittar på saker som du har läst på ngn annan sida där ngn annan hittat på? Postad 08 March 2012 - 08:46
Jovisst, det kan säkerligen finnas några som kan tänka sig ligga på fasta året runt såsom Berkhan. Dessvärre skulle jag dock inte inte klassa honom som framstående, no offense
Liksom dig Vincent skulle jag ha oerhört svårt att få i mig 2000 kcal vid ett och samma tillfälle Det enda positiva jag kan se med den här sk dieten är att människor ialla fall blir intresserade av kost i allmänhet och därigenom avstår en hel del sötsaker då man läst sig till detta. Bara det är en oehört stor vinst för ett sundare leverne. Jag har mina aningar att de flesta tar fel på vad som är den faktiska orsaken till att man mår bra. G Postad 08 March 2012 - 09:38
Oavsett om Berkhan blir dwarfad av jättar som Cuttler o Co. så har han en schysst fysik. Och kan man få/behålla en sådan genom att inte äta utspritt över dagen för att "endast 40g protien tas upp per tillfälle" så bevisar det i mina ögon att det antingen inte stämmer, alternativt inte spelar någon roll.
Berkhan går ju dessutom mer eller mindre deffad året runt. För de i tråden som inte vet vem Martin Berkhan är: ![]() ![]() Hans hemsida som behandlar Periodisk Fasta http://www.leangains.com/ Redigerat av Sgart, 08 March 2012 - 09:42. Postad 08 March 2012 - 11:00
nu har jag hållt på med lchf i snart 2 veckor med fusk på helgen och även nån öl på kvällarna.
känner verkligen skillnad angående hungern, men framför allt ser jag det på kroppen, har ingen våg så jag vet inte om jag har gått ner nåt men jag har redan förlorat flera cm på midjan och det syns faktiskt att mina lovehandles har blivit mindre och att kroppen känns lite fastare på något sätt. är det ens möjligt att det går så här snabbt? eller är allt bara inbildning? Redigerat av andreassofus, 08 March 2012 - 11:13. Postad 08 March 2012 - 12:13 Man tappar utan problem 4-5 kilo på en vecka i början, mest vätska då. Du borde känna att du är mindre svullen. Sen kommer det gå ner och plana ut lite. Postad 08 March 2012 - 12:15 Det är ju det som är det bästa.. Ingen inbillning! Postad 08 March 2012 - 12:24
jag bryr mig inte om mina lovehandles är gjorda av vätska eller fett, bara dom försvinner varför går det ner och planar ut om jag ligger på samma kalorinivå hela tidden? härligt, jag är nöjd Postad 08 March 2012 - 12:24 Min fru fick graviditetdiabetes och blev rekommenderad LCHF, efter mindre än en månad var hennes värde helt normalt, det var så jag halkade in på lchf, jag blev själv bra i magen ( led tidigare av stressmage och lactos intolerans ). Postad 08 March 2012 - 12:50
dagens lunch: frikadeller i currysås på en bädd av blomkål
jäkligt gott Bifogad fil(er)Postad 08 March 2012 - 13:05 Mycket intressant och det visar klart på att de som går i gamla spår har mycket tunt på fötterna Mest pinsamt är de sista minuterna i del 3 Jag skulle rekommendera den som ännu inte förstått skillnaden, att läsa på denna sidan http://www.kostdoktorn.se/kolesterol/
Ser mycket gott ut Du börjar bli riktigt duktig på detta nu Postad 08 March 2012 - 13:12
Ju mer du går ner ju mindre kalorier behöver kroppen dvs äter man konstant lika mkt kalorier kommer man tillslut att hamna på break even. För att gå ner då måste man alltså sänka. Sen blir man ju som klämmarn säger av med rätt mkt vätska om man lägger ner kolhydraterna, om man har mkt i kroppen. Vätskan gör ju mkt på den initiala viktförminskningen så därför blir det lite "turbo" i början. Postad 08 March 2012 - 13:29 ' sant. men jag tror jag ligger på ca 1500kcal nu +-200 kanske och jag borde ändå förbränna mer än det tycker jag, men jag får se hur detta utvecklar sig. jag äter ju lite onyttigare på helgen, men det vill jag unna mig Postad 08 March 2012 - 13:31
Det där såg inte friskt ut. Postad 08 March 2012 - 13:43
Vad ser inte friskt ut. Hans låga kroppsfett eller storleken på musklerna?
Postad 08 March 2012 - 14:01
Konstig form på kroppen får man väl ändå säga, han ser helt snetränad ut, ingen bra symmetri iaf
Postad 08 March 2012 - 14:21
Vissa delar av kroppen är större än de andra ja. Det ser rätt galet ut. Men jag tycker det är coolt. Hans axlar ser helt monstruösa ut.
Och det roliga är att om inte jag minns helt tokigt nu så tränar inte Martin överhuvudtaget med isolationsövningar. Dvs han tränar inte mage biceps osv separat. Hans biceps och mage har han fått genom andra övningar. Sånt gör en rätt sne Sen får man ju tänka på att han är väldigt blek med, det gör ju mkt på intrycket. Jag har aldrig sett martin i tävlingsspray eller så. Skulle varit kul att se. Postad 08 March 2012 - 14:30 Hehe nej det vet jag, inte det jag sa heller Postad 08 March 2012 - 14:37
Jag bara jävlas lite med dig Postad 08 March 2012 - 15:31
Har du inte missat att räkna med tomaterna? Dom brukar ge ca 25 g kolhydrat per 100 g. Postad 08 March 2012 - 15:49 Haha, du är för rolig.. Det har alltid funnits riktlinjer för diabetiker, genom att följa dom är man redan halvvägs till LCHF, graviditetdiabetes däremot kan vara skadligt för fostret och är extra viktigt att få bukt med. Insulin är endast en nödlösning, vid slarv så kan det utvecklas till varaktig diabetes.. Men vad vet dom... Postad 08 March 2012 - 16:04
Jo jag tog inte med dom. Men det är så grymt lite massa i form av tomater att det är väldigt lite att räkna med. Postad 08 March 2012 - 16:50
Den där Berkham gör knappast ngt väsen av sig med den fysiken... Total avsaknad av symetri samt mer deffad än muskulös. Knappast ngt att bli imponerad över, bortsett ifrån hygglig deff...
G Postad 08 March 2012 - 16:55
Beror på, 100 g torkade tomater är ju inte så mycket direkt, och ger det 25-30 g är det ju trots allt värt att räkna.
Jag anser att även muskelmassan är god, om man dessutom ser till mål, kost och träningsmängd är det grymt bra. Postad 08 March 2012 - 17:12
Detta mina vänner, är inte LCHF.. Men en av anledningarna till varför jag fuskar ibland. Thai-kyckling m röd curry/kokosmjölk med nudlar.
Bifogad fil(er)1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |