Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 09 juni 2012 - 12:19

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

TV4 har väl ofta buggigt ljud. Det är väl de själva som har krånglande sändning tror jag.

Det är inte bara ljudet som är buggigt hos TV4.

Postad 09 juni 2012 - 16:14

maxfli
  • maxfli
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Nu är ljudet i vänstra kanalen är det lika för er. Ej inspelat material.

Postad 09 juni 2012 - 19:44

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har problem med textningen på Canal+ series. Texten kommer 2 sekunder innan.. såå irriterande har spelat in hela säsongen av game of thrones.. Även House blir samma skit.. vad skall jag göra?

Postad 09 juni 2012 - 20:38

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag har problem med textningen på Canal+ series. Texten kommer 2 sekunder innan.. såå irriterande har spelat in hela säsongen av game of thrones.. Även House blir samma skit.. vad skall jag göra?

Gå in på boxers facebooksida https://www.facebook.com/Boxersverige och fråga dom. för dom vet om det problemet.
eller ring Humax på 055085527.

Postad 13 juni 2012 - 21:35

buzztr
  • buzztr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Efter många om och men har jag blivit med en Humax. Första intrycken är lite blandade. Det mesta tycker jag om, men färgbalansen verkar fel. Alltför kraftigt med rött och gult, ungefär som om den är inställd för att visa kraftiga färger i butik. Finns det något sätt man kan ändra färgmättnaden?

Jag matar TV:n (Pioneer Plasma) via HDMI och via en HDMI-switch dit även en Blu-ray, en DVD och en Boxee är anslutna. Ingen av dem har lika sjuk färg som Humaxen.

Jag har sökt bland alla menyer och i manualen men inte hittat något, så antingen ligger det under en dold meny eller så är jag dålig på att söka. Är det någon som har något tips om hur jag kommer till rätta med problemet?

Postad 13 juni 2012 - 21:53

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ta det lugnt! Snart blir det mest svarta fina rutor med vit text att titta på så färgerna spelar ingen roll...

Postad 14 juni 2012 - 11:01

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Efter många om och men har jag blivit med en Humax. Första intrycken är lite blandade. Det mesta tycker jag om, men färgbalansen verkar fel. Alltför kraftigt med rött och gult, ungefär som om den är inställd för att visa kraftiga färger i butik. Finns det något sätt man kan ändra färgmättnaden?

Jag matar TV:n (Pioneer Plasma) via HDMI och via en HDMI-switch dit även en Blu-ray, en DVD och en Boxee är anslutna. Ingen av dem har lika sjuk färg som Humaxen.

Jag har sökt bland alla menyer och i manualen men inte hittat något, så antingen ligger det under en dold meny eller så är jag dålig på att söka. Är det någon som har något tips om hur jag kommer till rätta med problemet?

Nej finns inga färginställningar på humaxen.
Du har inte mer än en hdmi ingång på tv, det är svårt att ställa in färger och kontrast så det stämmer med så många enheter. och för var hdmi in gång på tv kan man ha olika inställningar

Postad 14 juni 2012 - 19:01

buzztr
  • buzztr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tyvärr, TV:n har bara en HDMI-ingång :-(
Trist att man inte kunde färkorrigera källan.

Postad 14 juni 2012 - 19:12

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Hej,

För er information så gör vi en total översyn av hanteringen av EPG-data, (programtablådata) för att ytterligare förbättra tjänsten. Det är dock en långdragen process som innefattar både utveckling av tekniken för utsändningen samt våra boxar. Jag har därför i dagsläget ingen information om när detta förväntas vara färdigutvecklat och implementerat i Digital-TV nätet och i våra PVR-boxar.

Det vi parallellt jobbar med är att få programbolagen bättre på att leverera korrekt data till oss.

Vi uppskattar därför den input vi får från er här på forumet och om något inte stämmer i programtablåinformationen.så tar vi det vidare med programbolagen.

Boxer Teknik

Ja hur går det boxer teknik. vi har sen febuari haft en epg som blivit sämre sen ni skriv detta. tre dagar epg data på ett fler talet HD kanaler. sen undrar jag om undertexter på canal+ med flera. när kommer det en ny mjukvara som fixar detta. detta gäller Humax BXR HD+ vänta med spänning på svar.....

Postad 14 juni 2012 - 22:05

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Ja hur går det boxer teknik. vi har sen febuari haft en epg som blivit sämre sen ni skriv detta. tre dagar epg data på ett fler talet HD kanaler. sen undrar jag om undertexter på canal+ med flera. när kommer det en ny mjukvara som fixar detta. detta gäller Humax BXR HD+ vänta med spänning på svar.....

Skrev "precis" samma sak på deras Facebook igår......inväntar också med spänning svar ang EPG-fiaskot!

Redigerat av osvanberg, 14 juni 2012 - 22:06.

Postad 15 juni 2012 - 05:26

buzztr
  • buzztr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ta det lugnt! Snart blir det mest svarta fina rutor med vit text att titta på så färgerna spelar ingen roll...

Jag förstod inte ironin förrän jag kollade historiken... :-)

Har du samma problem på alla kanaler, även dom fria? Och har du även problemen om du tar ut kortet och tittar på någon av de fria kanalerna?

Postad 15 juni 2012 - 14:53

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag förstod inte ironin förrän jag kollade historiken... :-)

Har du samma problem på alla kanaler, även dom fria? Och har du även problemen om du tar ut kortet och tittar på någon av de fria kanalerna?

När jag hade problemet med svarta rutor uppstod det på alla kodade kanaler utom HD-kanalerna som fortsatte funka som vanligt. Även de fria kanalerna funkade. För att få de kodade kanalerna att funka igen kunde man antingen dra ur och sätta i kortet igen eller starta om boxen med fjärren. Detta fick ibland upprepas 5-10 gånger under en film när det var som värst, men ibland kunde man titta i timmar utan problem.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 15 juni 2012 - 14:55.

Postad 19 juni 2012 - 21:08

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har denna box samma problem som skitboxen sagencom där den slutar spela in program man markerat att den ska spela in?

Postad 20 juni 2012 - 09:27

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Har denna box samma problem som skitboxen sagencom där den slutar spela in program man markerat att den ska spela in?

Nix, haft min box 7 månader nu. Spelar in ALLT....förutom när Boxer bestämmer sig för att fucka upp EPG-datat så boxen inte kan se de program jag programerat (men det är inte boxens fel).

Postad 21 juni 2012 - 11:18

Mabuse
  • Mabuse
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har haft problemet med att svarta rutor med text om att boxen inte kan läsa programkort eller att jag inte har rättigheter till kanalerna för alla kanaler som inte är HD eller frikanaler.

Fick till slut boxer att skicka ett nytt programkort, får se om det fungerar. De sade dock en lite intressant/konstig sak: "om man har signalstyrka över 98% så kan boxen få problem" så deras tips nu var att stänga av signalförstärkaren om man har en sådan... :-/

Postad 23 juni 2012 - 22:58

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0
Har samma problem med att boxen inte känner av att kortet sitter i, eller rättare sagt, tappar kontakten med kortet.
Detta dök upp först efter att Boxer uppgraderat mitt abonnemang. Samt att det oftast inträffar när jag har Animal planet på.
Ska ringa Boxer i veckan och se vad de säger.

Postad 28 juni 2012 - 20:41

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har en Humax utan hårdisk. Har någon provat om man kan spela n till en 'delad' externt formaterad hårdisk (till ext 3) och t.ex. NTFS eller måste hela hårddisken vara ext3-formaterad av Humaxen ?

Postad 28 juni 2012 - 22:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 312 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem med ljudet på inspelningar?

2-kanal fungerar, men väljer man 5.1-spåret (ljudknappen på fjärren) så blir det helt tyst.

edit: BXR-HD med extern hårddisk då.

Redigerat av Ageve, 28 juni 2012 - 22:58.

Postad 30 juni 2012 - 12:34

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
nix, funkar felfritt här.

Postad 04 juli 2012 - 11:12

Mabuse
  • Mabuse
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har haft problemet med att svarta rutor med text om att boxen inte kan läsa programkort eller att jag inte har rättigheter till kanalerna för alla kanaler som inte är HD eller frikanaler.

Fick till slut boxer att skicka ett nytt programkort, får se om det fungerar. De sade dock en lite intressant/konstig sak: "om man har signalstyrka över 98% så kan boxen få problem" så deras tips nu var att stänga av signalförstärkaren om man har en sådan... :-/

Fick nytt kort och har låtit boxen stå på en av problemkanalerna och nu verkar det fungera ok. Annars dök problemet upp ganska snabbt.

Postad 14 juli 2012 - 12:26

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1 314 inlägg
  • 0

Såg även att det går att ansluta USB minne om det är 32 Gb eller större. 32 Gb stickor är ju inte allt för dyra, men hur mycket kan man spela in på 32 Gb? Antar att inspelning i HD tar en del plats?

Har denna frågan besvarats?
Sökfunktionen inom tråden funkar ju inte, så därför ställer jag samma fråga en gång till.

Funkar PVR-funktionen med 32GB usb-sticka och hur långt räcker en sådan om man vill spela/timeshifta?

Postad 28 juli 2012 - 17:48

Mrhoyt
  • Mrhoyt
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
har nu efter ca 2 månader problemfritt tv tittande börjat få upp den där jäkla kontrollera kortet rutan.

Har det skett något nytt mjukvarumässigt än ?

Postad 29 juli 2012 - 00:32

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Fick BXR+ boxen igår, efter att ha bytt från Boxer Max till Flex8 abbonemang. Då kostar boxen 1295kr.

Postad 29 juli 2012 - 12:19

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Fick BXR+ boxen igår, efter att ha bytt från Boxer Max till Flex8 abbonemang. Då kostar boxen 1295kr.

Tog/fick du med alla hd kanaler i flex8 abbet. det priset var ju bra

Postad 29 juli 2012 - 19:40

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Vi kollar väldigt sällan på annat än SVT1,SVT2,3,4,5 och barnen ser på barnkanalerna, så Flex8 passar bra.
Dessa ingår alltid, och går att se utan programkort:
SVT1,SVT1HD,SVT2,SVT2HD,SVTB,SVT24,K,4,4News,6.

Jag valde dessa 8 kanaler: 3, 5HD, 4HD, 4 Film, Nickelodeon, Cartoon Network, Disney Channel, Disney XD.

Postad 29 juli 2012 - 22:04

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1 314 inlägg
  • 0

Har denna frågan besvarats?
Sökfunktionen inom tråden funkar ju inte, så därför ställer jag samma fråga en gång till.

Funkar PVR-funktionen med 32GB usb-sticka och hur långt räcker en sådan om man vill spela/timeshifta?

Ingen som vet något om detta?

Postad 31 juli 2012 - 15:46

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

har nu efter ca 2 månader problemfritt tv tittande börjat få upp den där jäkla kontrollera kortet rutan.

Har det skett något nytt mjukvarumässigt än ?

Har också fått problem att svarta rutor dyker upp då jag kollar på en kodad kanal dock ej HD kanalerna. Hade inte detta problem de första månaderna utan har kommit nu de senaste veckorna. Ringde boxer som menade att jag kunde få en uppdatering från Humax som skulle fixa detta fel. Ringde Humax som säger att ingen mjukvarufix finns tillgänglig men att en ny mjukvara är på gång som ska avhjälpa de svarta rutorna.
Enligt uppgifter han hade var den nya mjukvaran skickad till boxer teknik som måste godkänna den innan den kan läggas ut av teracom.

Gissar på att ett nytt programkort löser detta problem tillfälligt då även mitt kort funkade bra den första tiden.

Hoppas mjukvaran rullar ut inom kort det trodde han på Humax.

MVH

Postad 02 augusti 2012 - 08:25

gorby
  • gorby
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hur fick du det priset, pratade du med kundtjänst?

Postad 02 augusti 2012 - 09:57

Unregisteredcb3b891b
  • Unregisteredcb3b891b
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
OS-överhettning?

Under OS får min HUMAX stå på i 12 timmar. På kvällen
när jag skall se något inspelat får jag efter en stund den svarta bilden,
"Den här kanalen är kodad...".

En fysisk omboot fixar problemet och jag kan fortsätta uppspelningen.

Överhettningsproblem?

Någon annan som råkat ut för detta?

Per

Postad 02 augusti 2012 - 13:26

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Hur fick du det priset, pratade du med kundtjänst?

Jag visste att mitt 24månaders avtal löpte ut sista juli, så jag ringde och sa att jag då ville byta till Flex8 och frågade vad den boxen kostar då. Om jag band på 24 till så skulle den kosta 1295kr. Jag hade räknat med 1995kr så jag blev skitnöjd med 1295.

Postad 02 augusti 2012 - 21:09

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har bara provat med 16 GB USB sticka, FUNGERAR EJ ! Köpte en 500 GB Western Digital HD, funkar bra. Kan tänka mig att en extremt snabb 32 (eller 64) GB USB-sticka EV. kan funka men vet ej. De är väl nästan lika dyra som billiga hårddiskar idag....

Postad 02 augusti 2012 - 21:12

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har någon provat att kopiera .ts filen till en Windows PC ? Funkar det eller stoppar krypering detta ?

Postad 03 augusti 2012 - 09:20

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Har någon provat att kopiera .ts filen till en Windows PC ? Funkar det eller stoppar krypering detta ?

krypteringen stoppar.

Postad 03 augusti 2012 - 14:01

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

krypteringen stoppar.

Har någon provat att ansluta den externa hårddisken från en Humax BXR-HD till en Humax HDPVR-1000c och och spela upp från den eller kopiera till den ?

Postad 03 augusti 2012 - 17:49

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Har någon provat att ansluta den externa hårddisken från en Humax BXR-HD till en Humax HDPVR-1000c och och spela upp från den eller kopiera till den ?

Du kan bara spela upp filerna i den box som dom är inspelade i, även om du köper en ny box som är lika dan

Postad 07 augusti 2012 - 21:24

Strixx76
  • Strixx76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej,

Efter att en längre tid funderat på att köpa en Humax BXR+ (sedan M3 testade den) slog jag i dag till. Först efter att jag i går natt plöjde igenom hela denna tråden.

Jag ringde Boxer och hade förberett mig på att behöva hota med uppsägning av abonemanget och en lång telefonkö. Efter att tryckt ett par automatval så svarade en jätte trevlig kille på första signalen. Blev helt ställd. Sa som det var att jag behövde en ny box och kan mycket väl tänka mig att binda upp mig på 24 månader om jag fick ett bra pris. Men jag vägrar en Sagemcom till efter haft två som jag varit super missnöjd med. Han sa att jag kunde få Humaxen för 1995:-, dvs samma som Sagemcom-boxen. Han skulle se till att dom skickade den idag. Wow!! Efter läst hela denna tråden trodde jag inte det skulle gå så lätt.

I alla fall. Nu längtar jag så jag tror jag ska spricka. Men jag har en fråga som jag inte kan vänta med att själv utforska:
Vilka format klara den av att spela upp från extern hårddisk?

Enligt specen klarar den bara Xvid, men tittar jag i manualen så får jag det till att den klarar av h264.
Enligt manualen är det Linux i boxen och AVInfo. AVInfo kan läsa Matroska.
Kan jag då anta att jag kan spela upp alla mina (min sons barnfilmer) som jag rippat till matroska filer och som idag spelas upp med ett mediacenter? (Barn och DVD-filmer är ingen bra kombination...)

Någon som testat vad den igentligen klarar av?

Redigerat av Strixx76, 07 augusti 2012 - 21:25.

Postad 08 augusti 2012 - 07:43

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Det var inte så konstigt, för det verkar vara standarderbjudande. Samma fick jag men tackade nej.

Postad 08 augusti 2012 - 08:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Han sa att jag kunde få Humaxen för 1995:-, dvs samma som Sagemcom-boxen. Han skulle se till att dom skickade den idag. Wow!! Efter läst hela denna tråden trodde jag inte det skulle gå så lätt.

För 400 kr mer hade du fått den från Amazon i England, utan funktionslåsningar, bindningstid hos Boxer, och hackbar (ja det är Linux i boxen) ;)

Dock med engelsk väggplugg ;)

I alla fall. Nu längtar jag så jag tror jag ska spricka. Men jag har en fråga som jag inte kan vänta med att själv utforska:
Vilka format klara den av att spela upp från extern hårddisk?

Frågan är väl snarare om Boxer tillåter det iöht ?

Redigerat av frollic, 08 augusti 2012 - 08:46.
fel boxpris :(

Postad 08 augusti 2012 - 08:30

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Du har ingen länk? Kan man byta till svensk kontakt?

Postad 08 augusti 2012 - 08:44

Strixx76
  • Strixx76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

För 100 kr mer hade du fått den från Amazon i England, utan funktionslåsningar, bindningstid hos Boxer, och hackbar (ja det är Linux i boxen) ;)

Som jag har förstått har dom ett annat system i England.

Och för övrigt är jag inte det minsta intresserad av att hacka boxen. Jag ville ha en bra box med garantier och möjlighet till support, som kan spela in två program samtidigt...

Varför skulle Boxer ha synpunkter på vilka codecs som mediaspelaren har stöd för?
Jag undrar inte om jag kan plocka ut inspelat material, vilket jag vet inte går, och inte är intresserad av.

Utan vad jag vill vet är till vilka containers och codecs jag kan rippa mina köpta DVD-skivor. För att kunna spela upp från en extern HDD med hjälp av Humax BXR+.

Postad 08 augusti 2012 - 08:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Du har ingen länk?

Jo, men jag blandade ihop boxarna :\
De var inte 100en dyrare, utan 400 :(

http://www.amazon.co...duct/B004BMB2XC

Dock kostar boxen med 1TB disk bara ytterligare 200 kr mer.

Kan man byta till svensk kontakt?

Ja, men annars är det ju bara att trycka dit en mellanplugg, kostar en 10a.

http://www.ebay.co.u...U-/120964594464

Postad 08 augusti 2012 - 08:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Som jag har förstått har dom ett annat system i England.

Jasså ?
Det måste jag genast påpeka för min Engelska box, så att den slutar funka .... ;)

Och för övrigt är jag inte det minsta intresserad av att hacka boxen. Jag ville ha en bra box med garantier och möjlighet till support, som kan spela in två program samtidigt...

Jag sa inte att du skulle hacka den, jag sa att den var hackbar.
F.ö antar jag du är nöjd med Boxers support, som som oftast består av "starta om, noll-ställ, scanna om, mm" ?

Varför skulle Boxer ha synpunkter på vilka codecs som mediaspelaren har stöd för?

Det har de kanske inte, men de kan lägga in spärrar, som (om jag inte minns helt fel) de gjort med tex ethernet-uttaget.

Redigerat av frollic, 08 augusti 2012 - 09:05.

Postad 08 augusti 2012 - 10:34

Strixx76
  • Strixx76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jasså ?
Det måste jag genast påpeka för min Engelska box, så att den slutar funka .... ;)

Det var personer som påstod det i denna tråden att dom inte skulle fungera i Sverige.
Och enligt Forex är den 500:- dyrare, sen tillkommer en CI-modul för att kunna använda kortet. Helt plötsligt blir det nästan 1000:- mer för en icke godkänd box bara för nätverksfunktion... :unsure:

Jag sa inte att du skulle hacka den, jag sa att den var hackbar.
F.ö antar jag du är nöjd med Boxers support, som som oftast består av "starta om, noll-ställ, scanna om, mm" ?

Har aldrig behövt ringa dom tidigare faktsikt. Jag har haft Boxer nu i 6 år och är hur nöjd som helst. :o
Tidigare hade jag ett kabeltv från en lokal leverntör. Det var både sämre och dyrare.

Det har de kanske inte, men de kan lägga in spärrar, som (om jag inte minns helt fel) de gjort med tex ethernet-uttaget.

Enligt manualen på den boxen du länkade till är det samma specar för videouppspelning.

I alla fall. Frågan kvarstår; Någon som testat vilka containers och codecs som Humax BXR-HD+ klarar av att spela upp?
(Du får gärna svara vad din box klarar, kan ju vara intressant att veta om det är några skillnader.)

Redigerat av Strixx76, 08 augusti 2012 - 10:35.

Postad 08 augusti 2012 - 11:03

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Det var personer som påstod det i denna tråden att dom inte skulle fungera i Sverige.

De hade alltså fel ;)

Och enligt Forex är den 500:- dyrare, sen tillkommer en CI-modul för att kunna använda kortet. Helt plötsligt blir det nästan 1000:- mer för en icke godkänd box bara för nätverksfunktion... :unsure:

CAM-modul behöver du väl iaf, eller ingick det i Boxer-paketet (har inte koll) ? Har man en äldre box är iaf chansen att man redan har en CAM relativt stor.
Forex är ju bra referens på växelkurser, inte, men ja. det är nog närmare 500.

Enligt manualen på den boxen du länkade till är det samma specar för videouppspelning.

Tja, det är ju samma box ;)
Men nu var det inte begränsningen i uppspelningen i sig jag avsåg, utan snarare vad/att man får spela upp.

I alla fall. Frågan kvarstår; Någon som testat vilka containers och codecs som Humax BXR-HD+ klarar av att spela upp?
(Du får gärna svara vad din box klarar, kan ju vara intressant att veta om det är några skillnader.)

Jag ska testa lite ikväll, om jag hinner .... men vad min klarar säger egentligen ingenting om vad Boxers dito klarar.

Redigerat av frollic, 08 augusti 2012 - 11:16.

Postad 08 augusti 2012 - 11:20

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

För 400 kr mer hade du fått den från Amazon i England, utan funktionslåsningar, bindningstid hos Boxer, och hackbar (ja det är Linux i boxen) ;)

Det här blev jag intresserad av.
Om man importerar den från england, vad kan den iså fall exakt göra ?
Spela in utan kryptering ?
I vilket format lagras filen ?
Kan man hämta filerna via nätverksuttaget ?
Måste man ange timers för inspelning eftersom Boxers guide ej finns ?
Etc etc
Gärna mer info, tack

Postad 08 augusti 2012 - 11:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Om man importerar den från england, vad kan den iså fall exakt göra ?
Spela in utan kryptering ?

Nej, men du kan få den att dekryptera filerna efteråt (kräver hacket)

I vilket format lagras filen ?

.ts *tror* jag.

Kan man hämta filerna via nätverksuttaget ?

Japp, du kan dela ut dom (egentligen hela boxens disk) som en (eller flera) windows-share(s) på nätverket.
Du kan naturligtvis även skriva till boxens disk.
Du kan även ansluta diskar över nätverket och spela in på dessa, istf den lokala, om du så vill.
Detta kräver också hacket.

Måste man ange timers för inspelning eftersom Boxers guide ej finns ?

Bra fråga, antagligen, ja .... förutsättningarna är ju lixom desamma ....

Du kan ha ett WLAN-kort i USB-uttaget, och köra trådlöst (kanske även går i Boxers version, vet ej)
Det finns en "portal" för tex youtube (mfl), om man gillar att kika på youtube-videos på TVn (kanske ocksåp finns hos Boxer-boxen ?)

Finns även en torrent-klient.

"Hacket" är en programvara som man läses på ovanför standardfirmwaren, man kan alltid gå tillbaka till std firmware
genom att flasha om boxen med Humax fw.

Den har bla en webserver, så man kan gå in via browser och hantera boxen, men även lägga upp nya/ta bort inspelningar etc.
Hacket klarar även att nummrera om kanalerna, så att inte "favoriter" krävs, och SVT1 hamnar på kanalplats 1 (inte 800-nånting), osv .
Här är en lista på addons som släppts: http://hummypkg.org.uk/packages.html

Lokal tråd om boxen: https://www.minhembi...howtopic=277474

Redigerat av frollic, 08 augusti 2012 - 11:44.

Postad 08 augusti 2012 - 12:11

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nej, men du kan få den att dekryptera filerna efteråt (kräver hacket)

"Hacket" är en programvara som man läses på ovanför standardfirmwaren, man kan alltid gå tillbaka till std firmware
genom att flasha om boxen med Humax fw.

Den har bla en webserver, så man kan gå in via browser och hantera boxen, men även lägga upp nya/ta bort inspelningar etc.
Hacket klarar även att nummrera om kanalerna, så att inte "favoriter" krävs, och SVT1 hamnar på kanalplats 1 (inte 800-nånting), osv .
Här är en lista på addons som släppts: http://hummypkg.org.uk/packages.html

Lokal tråd om boxen: https://www.minhembi...howtopic=277474

Vilket är hacket du pratar om? Vill du vara snäll och specificera vad jag behöver. Beställde en 1Tb alldeles nu.

Postad 08 augusti 2012 - 12:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Vilket är hacket du pratar om? Vill du vara snäll och specificera vad jag behöver. Beställde en 1Tb alldeles nu.

http://wiki.hummy.tv...omised_Firmware
http://wiki.hummy.tv...dified_Firmware

Vill du ha mer hjälp, hoppa över till https://www.minhembi...howtopic=277474 , som är boxens egna tråd.

Redigerat av frollic, 08 augusti 2012 - 12:16.

Postad 08 augusti 2012 - 12:52

Strixx76
  • Strixx76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

CAM-modul behöver du väl iaf, eller ingick det i Boxer-paketet (har inte koll) ?

Jag har förstått det som att kortläsaren är inbyggd i den svenska modellen. Annars blir jag väldigt besviken! :o
Ingenstans har jag sett att man ska behöva beställa det med. För jag har ingen!
Alla boxar jag haft (två värdelösa Sagemcom och en suverän Samsung) har haft kortläsare.

Jag ska testa lite ikväll, om jag hinner .... men vad min klarar säger egentligen ingenting om vad Boxers dito klarar.

Nej det gör det inte. Men det ska bli intressant och se om fler svarar eller när jag får min och själv testar om det är någon skillnad på dom.

Postad 08 augusti 2012 - 13:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Jag har förstått det som att kortläsaren är inbyggd i den svenska modellen. Annars blir jag väldigt besviken! :o
Ingenstans har jag sett att man ska behöva beställa det med. För jag har ingen!
Alla boxar jag haft (två värdelösa Sagemcom och en suverän Samsung) har haft kortläsare.

Kan vara så att Boxers version har inbyggd CAM, den engelska har iaf en CAM-slot.

Nej det gör det inte. Men det ska bli intressant och se om fler svarar eller när jag får min och själv testar om det är någon skillnad på dom.

OK, men läser man både den nordiska och engelska manualen så nämns endast Xvid, även om jag läst mig till att en del MKVs funkar.

Redigerat av frollic, 08 augusti 2012 - 14:53.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.