Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv-licensen kanske avskaffas och omvandlas till en skatt

1964 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 04 februari 2018 - 21:03

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 1

1. Hur vet du det? Väldigt många som är homosexuella eller bi kommer aldrig ut.

2. Är ditt påstående ett argument för att inte vilja motverka heteronormen?

Postad 04 februari 2018 - 21:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 2

1. Hur vet du det? Väldigt många som är homosexuella eller bi kommer aldrig ut.
2. Är ditt påstående ett argument för att inte vilja motverka heteronormen?

Det har gjorts diverse olika undersökningar angående detta och resultaten visar på att minst 90 % av befolkningen är hetero. Sen så tycker jag att normerna inom media skall spegla samhället, såsom det förhåller sig inom fördelningen av olika grupperingar.
Sen så har vi hamnat off topic och jag kommer inte att diskutera detta nåt mer. Jag kan återuppta topic och påstå att bara för att SVT har en majoritet av rödgröna så blir produktionen därefter. Likaväl så har det säkert blivit liknande om majoriteten på SVT hade borgerliga sympatier.

Redigerat av Buddypresley, 04 februari 2018 - 21:23.

Postad 04 februari 2018 - 21:19

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 2

Och det är inte värt att ta någon som helst hänsyn till exempelvis förtryck och försöka göra något åt det genom att lyfta fram minoriteter? Eller ska media vara så konservativ att de aldrig tar ställning till något öht?

Postad 04 februari 2018 - 21:51

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Och det är inte värt att ta någon som helst hänsyn till exempelvis förtryck och försöka göra något åt det genom att lyfta fram minoriteter? Eller ska media vara så konservativ att de aldrig tar ställning till något öht?

Om du menar SVT, så gör dom det, dvs lyfter fram minoriteter.
Däremot skall dom vara opartiska och politiskt neutrala, precis som dom själva säger. Aftonbladet och Expressen kan vara politiskt partiska, för där väljer man själv vad man betalar för.

Postad 04 februari 2018 - 22:00

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Läste du ens mitt inlägg? Är det partiskhet att lyfta fram HBTQ-personer i syfte att normalisera dem och på längre sikt minska förtrycket?

Om det enda syftet med PS vore att de skulle vara opartiska hade hela konceptet varit menlöst.

Postad 04 februari 2018 - 22:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Läste du ens mitt inlägg? Är det partiskhet att lyfta fram HBTQ-personer i syfte att normalisera dem och på längre sikt minska förtrycket?

Om det enda syftet med PS vore att de skulle vara opartiska hade hela konceptet varit menlöst.

Jag pratar om politisk opartiskhet

Postad 04 februari 2018 - 22:07

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Menar du att det inte skulle gå hand i hand med en bredare representation av HBTQ-personer?

Postad 04 februari 2018 - 22:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Menar du att det inte skulle gå hand i hand med en bredare representation av HBTQ-personer?

Jag tänker inte diskutera nåt mer angående hbqt. Det är ett känsligt område och vissa blir väldigt misstänksamma när det diskuteras.

Postad 05 februari 2018 - 11:47

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 2

fick ett samtal från Kiruna igår:

Hej det var från Radiotjänst i Kiruna

Hej

Har du en TV-mottagare?

Nej

*tystnad*

Bor du på **************

Ja

Sedan så avslutade vi samtalet :)

Hon som ringde blev nog lite konfunderad då hon förmodligen hörde Liverpool-Tottenham i bakgrunden. Får se om jag får ett besök snart om de fortfarande håller på med det.

Hoppas att det blir en skatt snart så man slipper svara på dessa samtal :)

MVH Kribban

Postad 05 februari 2018 - 14:52

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

fick ett samtal från Kiruna igår:

Hej det var från Radiotjänst i Kiruna

Hej

Har du en TV-mottagare?

Nej

*tystnad*

Bor du på **************

Ja

Sedan så avslutade vi samtalet :)

Hon som ringde blev nog lite konfunderad då hon förmodligen hörde Liverpool-Tottenham i bakgrunden. Får se om jag får ett besök snart om de fortfarande håller på med det.

Hoppas att det blir en skatt snart så man slipper svara på dessa samtal :)

MVH Kribban

Det går att betala redan nu så slipper du dessa samtal. ;)

Postad 05 februari 2018 - 16:26

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Nej

Postad 05 februari 2018 - 17:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 318 inlägg
  • 0

Nej

Håller med dig, även om jag själv betalar avgiften.

Egentligen är det helt ofattbart att Radiotjänst fortfarande kan existera 2018.

En liknelse:

Gympaskor sliter på asfalten. Hur löser vi detta?

Vi skickar ut spioner som sätter dit alla som äger gympaskor, och ser till att de betalar för att asfaltera om vägarna. En del av pengarna vi drar in går till alla de anställda som vår nya myndighet, Skotjänst i Staffanstorp behöver.

- Du där, stopp!

- Va?

- Jag ser att du har gympaskor på dig!

- Ja, jo det har jag.

- Jag ser i min Stasi-databas att du inte betalar skoavgift! Betala din jävel! ;)

Redigerat av Ageve, 05 februari 2018 - 17:21.

Postad 05 februari 2018 - 20:33

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Att gnälla är ynkligt, att skapa något är stort. Här gror inget annat än konspiratorisk brun sörja och sjuka idéer om vad som borde kallas sanning. Synd bara att dessa missledda inte inser att de är styrda av röster från Ryssland.

Postad 06 februari 2018 - 08:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 1

Angående förra veckans diskussion om att SVT hade ljugit om att Malmö hade placerat flyktingar i Staffanstorp utan kommunens kännedom. Nu har det visat sig att Staffanstorp har placerat flyktingar i Sjöbo utan att Sjöbo visste om det. Karma kom visst och bet Sonesson (kommunalrådet som anmälde SVT) i röven.

Redigerat av agpath, 06 februari 2018 - 08:19.

Postad 06 februari 2018 - 08:22

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Angående förra veckans diskussion om att SVT hade ljugit om att Malmö hade placerat flyktingar i Staffanstorp utan kommunens kännedom. Nu har det visat sig att Staffanstorp har placerat flyktingar i Sjöbo utan att Sjöbo visste om det. Karma kom visst och bet Sonesson (kommunalrådet som anmälde SVT) i röven.

Jag visste det! Ingenstans är korruptionen så utbredd som i vårt sydligaste landskap!

Postad 06 februari 2018 - 10:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag visste det! Ingenstans är korruptionen så utbredd som i vårt sydligaste landskap!

Ja, jag bor mitt i smeten, dvs i Staffanstorps kommun. :wacko:

Postad 06 februari 2018 - 11:02

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

:D  :D  :lol:  B)

Postad 06 februari 2018 - 11:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Whataboutism

Postad 06 februari 2018 - 13:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Whataboutism

Nej, allt handlar om Sonesson. Detta kommunalråd som klagar på att grannkommunen placerar flyktingar i hans kommun utan hans vetskap samtidigt som han själv placerar sina flyktingar i en annan grannkommun utan att dessa vet om det. När sedan SVT tar upp saken (utan att då veta om Sjöbo-historien, som uppdagades senare av Skånskan) klagar han på Malmö men håller tyst om vad han själv gjort. Allt hänger ihop.

Redigerat av agpath, 06 februari 2018 - 13:45.

Postad 06 februari 2018 - 14:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 2

Nej, allt handlar om Sonesson. Detta kommunalråd som klagar på att grannkommunen placerar flyktingar i hans kommun utan hans vetskap samtidigt som han själv placerar sina flyktingar i en annan grannkommun utan att dessa vet om det. När sedan SVT tar upp saken (utan att då veta om Sjöbo-historien, som uppdagades senare av Skånskan) klagar han på Malmö men håller tyst om vad han själv gjort. Allt hänger ihop.

Nej, det handlar om att "opartiska" SVT medvetet undanhållit information så att ena parten (S) blivit gynnade i en debatt. Sen att M gjort nåt dumt har inte med SVT:s partiskhet att göra.

Postad 06 februari 2018 - 14:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nej, det handlar om att "opartiska" SVT medvetet undanhållit information så att ena parten (S) blivit gynnade i en debatt. Sen att M gjort nåt dumt har inte med SVT:s partiskhet att göra.

M hade väl knappast blivit mer gynnade om SVT hade gått till botten med deras agerande i Staffanstorp?

Postad 06 februari 2018 - 15:46

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 2

M hade väl knappast blivit mer gynnade om SVT hade gått till botten med deras agerande i Staffanstorp?

Om inte SVT undanhållit fakta som dom visste då, så hade debatten blivit annorlunda. S hade blivit mindre gynnade.

Postad 06 februari 2018 - 18:12

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 4
Buddy,

Du vet väl att det finns hjälp att söka gällande vanföreställningar?

Har träffat folk med alla varianter av insikt förr. Och lyckats med att ha en dialog. Du är ju endast intresserad av att folk ska acceptera din världsbild. När någon ställer rationella synpunkter fnyser du kort om att det är sossarnas fel.

Du är garanterat en sosse själv som inte tagit tag i ditt liv och anklagar de som faktiskt kan ge dig hjälp. Ungefär som barn när de anklagar föräldrarna för utebliven lektion när de suttit med plattan hela kvällen.

Eventuellt är du även lite mer beräknande och får ekonomisk ersättning av någon så länge du ser till att denna fråga hålls vid liv.

Detta bygger jag på empiri på ditt eget beteende. Inte något sossefel utan trollkonst född ur Putin.

Postad 06 februari 2018 - 19:11

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 2

Här är den förklaring som projektledaren samt den ansvarige utgivaren för Opinion Live givit i SVT:s interntidning Vi på tv:

http://vipatv.svt.se...affanstorp.html

Den förklaringen kan ju tolkas på olika sätt utifrån om man litar på att det är sant eller inte. Men i alla fall tycker jag att det är viktigt understryka att det finns intern kritik inom SVT och det inte är en homogen monolit där alla tycker likadant.

Postad 06 februari 2018 - 19:25

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 3

Jag anar att Anders Jansson (från Hipp Hipp) snart kommer med en tv-serie om detta. Åh, vänta.......

https://www.youtube.com/watch?v=ZjaDn-UXy6E

Postad 06 februari 2018 - 20:28

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Om inte SVT undanhållit fakta som dom visste då, så hade debatten blivit annorlunda. S hade blivit mindre gynnade.

Hur det det, blev det någon anmälan till granskningsnämnden?

Postad 07 februari 2018 - 00:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
😂

https://youtu.be/iKcWu0tsiZM

Postad 07 februari 2018 - 00:47

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Håller med dig, även om jag själv betalar avgiften.

Egentligen är det helt ofattbart att Radiotjänst fortfarande kan existera 2018

Finns så många "lagar", bestämmelser och myndigheter i det här landet så att Radiotjänst är kvar är egentligen fullt logiskt.
Det är inte den första "lagen" jag skulle kalla "obekväm".

Är man ute lite i samhället så ser man ständigt hur andra myndigheter utövar sina "lagar och bestämmelser" och då ska man veta att dessa är minsta lika gamla som TV-licensen... 

Postad 07 februari 2018 - 00:57

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 3

Att gnälla är ynkligt, att skapa något är stort. Här gror inget annat än konspiratorisk brun sörja och sjuka idéer om vad som borde kallas sanning. Synd bara att dessa missledda inte inser att de är styrda av röster från Ryssland.

Vad är brun sörja?

Vem/vilka är styrda av röster från Ryssland?

Förövrigt gnäller du lika mycket själv.

Tagga ner lite, ta ett djupt andetag.

Postad 07 februari 2018 - 05:26

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1
Falcy,

ska ta det lugnare. Texten borgar säkert för värre uttryck än talet i sig. Men det är omöjligt att frånse hur vissa grupper genom forum som detta. Försöker påverka trygghet och rädsla som i denna tråd riktar sig mot PS och dess funktion. Läser man mellan raderna så framkommer en agenda inte helt olikt önskemål som att likrikta sig mot en högst odemokratiskt organisation.

I förlängningen påverka i rena lögner. Och tar avsatts i att hitta luckor i moral för att ifrågasätta fullt demokratiskt satta regler/lagar. I detta fall hur PS önska fungera men det finns andra moraliska exempel i samhället idag där barnmorskor inte "vill" jobba med abort t.ex. Och dessa odemokratiska grupper jobbar nästan alla på samma sätt idag genom ickevåld och påverkan genom att försöka finna småhål för att peta in lögner med en pinne och riva runt tills folk blir sura och byter åsikt.

Genom att fortsätta sin hävd och medvetet strunta i rationella resonemang kring PS och dess organisation/funktion/lagar. Så framställs ett mönster av många inlägg tämligen likt de utländska krafter Säpo utrett sedan ett par år tillbaka.

Enstaka inlägg hör givetvis inte dit. Men när det som i denna tråd förnekande och visas på extrem oförståelig av hur Svenska myndigheter fungerar. Ja då drar jag öronen åt mig. Sorry.

Postad 07 februari 2018 - 08:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Buddy,

Du vet väl att det finns hjälp att söka gällande vanföreställningar?

Har träffat folk med alla varianter av insikt förr. Och lyckats med att ha en dialog. Du är ju endast intresserad av att folk ska acceptera din världsbild. När någon ställer rationella synpunkter fnyser du kort om att det är sossarnas fel.

Du är garanterat en sosse själv som inte tagit tag i ditt liv och anklagar de som faktiskt kan ge dig hjälp. Ungefär som barn när de anklagar föräldrarna för utebliven lektion när de suttit med plattan hela kvällen.

Eventuellt är du även lite mer beräknande och får ekonomisk ersättning av någon så länge du ser till att denna fråga hålls vid liv.

Detta bygger jag på empiri på ditt eget beteende. Inte något sossefel utan trollkonst född ur Putin.

Är det vanföreställningar att påpeka att SVT agerar partiskt ibland?

Din föreställning av mig skriver du är: -En trollsosse i behov av hjälp, som får betalt av Putin att skriva negativt om SVT på minhembio... :P

Postad 07 februari 2018 - 08:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 2

Jag anar att Anders Jansson (från Hipp Hipp) snart kommer med en tv-serie om detta. Åh, vänta.......

Det är inte för inte som Starke Man utspelas i en fiktiv Skånsk kommun. Jag är inflyttad östgöte och slutar aldrig att förundras över hur kommunerna "sköter sig" här nere.

Hade S blivit mindre gynnade om SVT hade visat på hur illa M egentligen har skött sig i Staffanstorp?

Postad 07 februari 2018 - 08:54

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 2
Buddy,

dina inlägg har "en" agenda. Rationella tankar och åsikter förbiser du maniskt när du med hävd visar på och finner smärre misstag i journalistik. Medan du helt hoppar över högst osannolik data från alt.höger som de hostar upp. Det är bara detta jag finner extremt oseriöst i sammanhang där du enligt inlägg vill ha objektivitet. Eller rättare sagt. Nyheter för den stora massan Svenskar. Missar då också helt att den stora massan svenskar idag INTE är folket uti Sverige utan den stora massan bor främst i Storstadsregioner såsom Sthlm, Göteborg, Malmö. Och denna massa är absolut inte lila homogen såsom du anser. Så mycket fel i sak att jag bara blir matt. Så jag lägger ned denna sörja. Vissa människor kan inte utvecklas förrän det är nödvändigt.

Att du kan vara en resonabel människa i övrigt ligger inte i detta forum.

Postad 07 februari 2018 - 09:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Buddy,

dina inlägg har "en" agenda. Rationella tankar och åsikter förbiser du maniskt när du med hävd visar på och finner smärre misstag i journalistik. Medan du helt hoppar över högst osannolik data från alt.höger som de hostar upp. Det är bara detta jag finner extremt oseriöst i sammanhang där du enligt inlägg vill ha objektivitet. Eller rättare sagt. Nyheter för den stora massan Svenskar. Missar då också helt att den stora massan svenskar idag INTE är folket uti Sverige utan den stora massan bor främst i Storstadsregioner såsom Sthlm, Göteborg, Malmö. Och denna massa är absolut inte lila homogen såsom du anser. Så mycket fel i sak att jag bara blir matt. Så jag lägger ned denna sörja. Vissa människor kan inte utvecklas förrän det är nödvändigt.

Att du kan vara en resonabel människa i övrigt ligger inte i detta forum.

Vi tycker olika. Prova med att diskutera om ämnet istället för att hitta på saker om mig.

Postad 07 februari 2018 - 09:44

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Buddy, diskussion har ju funnits men du verkar förneka fakta.

Postad 07 februari 2018 - 09:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Buddy, diskussion har ju funnits men du verkar förneka fakta.

Du får gärna upplysa mig och andra vilken fakta jag förnekar.

Det sista jag tog upp denna vända vara att SVT medvetet undanhållit fakta i en debatt. SVT har själva erkänt detta och sagt att dom borde ha redovisat faktan innan programmet.

Postad 07 februari 2018 - 10:18

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Buddy,

I och med det inlägg du nyss hänvisar till hävdar du också att sossar på något sätt skulle komma i bättre dager(märklig hävd). Du tar sedan inte upp följdinformation i vidare utredning att Staffanstorp(som gnäller över Malmö) som själva skickat flyktingar till Sjöbo utan deras vetskap(här är du märkligt tyst). Det är när sådana irrationella sammanhang kopplas samman och uppdagas jag anser att du har duktigt svårt för att vara seriös i diskussionen.

Postad 07 februari 2018 - 10:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Buddy,

I och med det inlägg du nyss hänvisar till hävdar du också att sossar på något sätt skulle komma i bättre dager(märklig hävd). Du tar sedan inte upp följdinformation i vidare utredning att Staffanstorp(som gnäller över Malmö) som själva skickat flyktingar till Sjöbo utan deras vetskap(här är du märkligt tyst). Det är när sådana irrationella sammanhang kopplas samman och uppdagas jag anser att du har duktigt svårt för att vara seriös i diskussionen.

Följdinformationen du nämner är ju nåt som kommit fram efter programmet. Vidare så är det en politisk fråga som inte har nåt med tråden att göra. Det jag belyser är vad SVT visste men inte sa.

Postad 07 februari 2018 - 10:51

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Buddy,

Du har från start på tråd hävdat att PS tappat sin funktion och är orättvis mot somliga. Många inlägg har tvärt emot dig visat på bredd och sammanhang för PS för att så många som möjligt ska uppskatta funktionen av PS. Då du har fått information som visar på annan verklighet än den du påvisat så tystar du och återgår till en pseudofråga i närområdet. Det är inte seriöst, alls.

Postad 07 februari 2018 - 10:55

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1

Det sista jag tog upp denna vända vara att SVT medvetet undanhållit fakta i en debatt. SVT har själva erkänt detta och sagt att dom borde ha redovisat faktan innan programmet.

Problemet, Buddy, är att du cherrypickar en isolerad händelse och använder den som argument mot att PS skattefinansieras.

Vi har för länge sedan fattat att du tycker att allt som har med PS att göra är skit och det är egentligen det enda som (återigen) framkommer från ett sådant inlägg. Vill du visa på att SVT generellt är partiska, "vänstervridna", eller whatever så måste du ju stödja det med statistiskt underlag.

Redigerat av Loco.spk, 07 februari 2018 - 10:56.

Postad 07 februari 2018 - 11:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det jag belyser är vad SVT visste men inte sa.

Nej, det du "belyser" är vad en enstaka medarbetare utelämnade. Det är inte SVT som gjort detta.

Postad 07 februari 2018 - 11:21

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Buddy,

Du har från start på tråd hävdat att PS tappat sin funktion och är orättvis mot somliga. Många inlägg har tvärt emot dig visat på bredd och sammanhang för PS för att så många som möjligt ska uppskatta funktionen av PS. Då du har fått information som visar på annan verklighet än den du påvisat så tystar du och återgår till en pseudofråga i närområdet. Det är inte seriöst, alls.

Men vad är det för fakta jag förnekar då?

Postad 07 februari 2018 - 11:30

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Buddy,

Förneka, blunda för, förbise finns många ord.

Postad 07 februari 2018 - 11:31

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

😂

https://youtu.be/iKcWu0tsiZM

Fan vad skitnödigt.

Postad 07 februari 2018 - 11:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Buddy,

Förneka, blunda för, förbise finns många ord.

Vad är det för fakta jag förnekar då?

Postad 07 februari 2018 - 13:27

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Buddy,

I boken Red Dragon(originalet för när lammen tystnar) börjar texten med...-

One can only seek what one observera
Anders one can only observe tings that are already in the mind.

Apropå det omöjliga för somliga att finna nya tolkningar av verkligheten.

Redigerat av PML73, 07 februari 2018 - 13:29.

Postad 07 februari 2018 - 14:02

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 1

Buddy,

I boken Red Dragon(originalet för när lammen tystnar) börjar texten med...-

One can only seek what one observera
Anders one can only observe tings that are already in the mind.

Apropå det omöjliga för somliga att finna nya tolkningar av verkligheten.

Nice, men kan du tala om vilka fakta det är som du påstår att jag förnekar?

Postad 07 februari 2018 - 14:13

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Röda Draken är väl föregångaren till När lammen tystnar? Och dess filmatisering var först och främst Manhunter av Michael Mann.

Postad 07 februari 2018 - 14:28

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Filmsamlaren,

Jepp. Orginal Red Dragon av Thomas Harris. Var livrädd när jag läste den på engelska vid 14 års ålder

Redigerat av PML73, 07 februari 2018 - 15:04.

Postad 08 februari 2018 - 13:01

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Hur det det, blev det någon anmälan till granskningsnämnden?

Ja

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.