Com Hem + TIVO = sant!
2093 svar till detta ämne
Postad 13 January 2017 - 13:51
Unregistered4071a47b
-
Unregistered4071a47b
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
De anslutningar för ljud som finns är som du säger optisk digital; dessutom HDMI eller SCART. Bild via HDMI eller SCART.
Det finns kanske olika modeller, men min Tivobox har inga RCA-uttag (cinch/phonokontakter)
http://www.kungstv.s...ox-baksidan.jpg
HDMI har jag till TVN. Så optisk kabel till rca eller blir ljudet analogt och kasst då? Aldrig kopplat tidigare.
De anslutningar för ljud som finns är som du säger optisk digital; dessutom HDMI eller SCART. Bild via HDMI eller SCART.
Det finns kanske olika modeller, men min Tivobox har inga RCA-uttag (cinch/phonokontakter)

HDMI till tvn. Optisk kabel till RCA på stereon?

Redigerat av Unregistered4071a47b, 13 January 2017 - 13:53.
Postad 13 January 2017 - 14:02
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Din förstärkare har ingen optisk digitalingång, så det funkar tyvärr inte.
Det enda alternativet du har är att ta ut den analoga stereosignalen ur SCART-uttaget med en kabel med SCART-kontakt i ena änden och RCA/phono/cinch-kontakt i andra änden.
Exempelvis: SCART till stereoljud hos Kjell
Då får du stereoljud, två kanaler. Du får inte tillgång till 5.1 flerkanal exempelvis, men det kan din förstärkare ändå inte hantera. Det får bli en hemmabioreceiver i såna fall.
Såvida din TV inte kan hantera ett enklare surroundljud av något slag.
Redigerat av FEA, 13 January 2017 - 14:04.
Postad 13 January 2017 - 14:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det finns fortfarande inga RCA-uttag på en Tivo, SCART leder en ljudsignal som kallas analog stereo som kan tas ut via en SCART--> RCA/Cinch/Phono-adapter, ja.
Kontakten kallas alltså RCA, cinch eller phono medans signalen är analog stereo. Det måste ju vara korrekt på ett hembioforum 
och? det handlar väl vad den leder för signal vill man ha rca pluggar så kan man ta ut det via scart
Postad 13 January 2017 - 14:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
HDMI har jag till TVN. Så optisk kabel till rca eller blir ljudet analogt och kasst då? Aldrig kopplat tidigare.

jag hade köpt en sån här
https://www.kjell.co...komposit-p37004
då har du RCA
Redigerat av Duckface21, 13 January 2017 - 14:20.
Postad 13 January 2017 - 14:24
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Det är lite svårt att stoppa in den där i förstärkaren 
... näe - mitt förslag fungerar 

SCART till stereoljud hos Kjell
SCART-kontakten stoppas in i Tivoboxen och RCA/phono/cinch-kontakterna stoppas in i förstärkaren. Varde ljud 
Redigerat av FEA, 13 January 2017 - 14:30.
Postad 13 January 2017 - 15:59
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
jag ser fördelen med att ha lösa kablar mellan förstärkare och box där av skulle jag aldrig köpa en hel kabel med scart i ena änden och rca i andra..
då kan man använda kablar man redan har hemma med och få bort lite av det med haha
Redigerat av Duckface21, 13 January 2017 - 16:01.
Postad 13 January 2017 - 16:42
Unregistered4071a47b
-
Unregistered4071a47b
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Din förstärkare har ingen optisk digitalingång, så det funkar tyvärr inte.
Det enda alternativet du har är att ta ut den analoga stereosignalen ur SCART-uttaget med en kabel med SCART-kontakt i ena änden och RCA/phono/cinch-kontakt i andra änden.
Exempelvis: SCART till stereoljud hos Kjell
Då får du stereoljud, två kanaler. Du får inte tillgång till 5.1 flerkanal exempelvis, men det kan din förstärkare ändå inte hantera. Det får bli en hemmabioreceiver i såna fall.
Såvida din TV inte kan hantera ett enklare surroundljud av något slag.
Tack och bock för hjälpen!
Postad 13 January 2017 - 17:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det är lite svårt att stoppa in den där i förstärkaren 
... näe - mitt förslag fungerar 

SCART till stereoljud hos Kjell
SCART-kontakten stoppas in i Tivoboxen och RCA/phono/cinch-kontakterna stoppas in i förstärkaren. Varde ljud 
de rätta är båda funkar haha
Postad 15 January 2017 - 22:31
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Jag kör HDMI i hela kedjan från TiVo ==> förstärkare ===> TV. Sen kör jag optisk från TV till förstärkaren för att kunna använda TVns "smart"-tjänster och ändå få ut ljudet ur förstärkaren. Anledningen till optisk för det är att förstärkarens HDMI-ingångar är upptagna. Jag använder alltså förstärkaren som växlare för bild och ljud utom när jag använder smart-tjänsterna, då är det bara ljudet som hanteras av stärkaren.
Det är ju därför ARC finns.
Postad 15 January 2017 - 23:01
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Det är ju därför ARC finns.
Jo, men om du läser mitt inlägg så ser du att min förstärkares alla HDMI upptagna...det var liksom det som var poängen med mitt inlägg; att förklara varför jag använde optisk kabel för ljudet för Smart-TV.
Postad 16 January 2017 - 00:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Om du kör ARC så skickas ju HDMI informationen bakvägen de innebär att du får ljudet från tvns egna HDMI och på så sätt slipper du andra ljudkablar helt
Postad 16 January 2017 - 00:41
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Om du kör ARC så skickas ju HDMI informationen bakvägen de innebär att du får ljudet från tvns egna HDMI och på så sätt slipper du andra ljudkablar helt
Nu har vi hamnat lite OT här...men aha! Så då använder jag samma HDMI som "normalt" skickar både bild och ljud från förstärkaren till TVn, till att skicka ljudet från TVn till stärkaren...det ska jag kolla upp om jag kan få till! För vem vill inte ha så få kablar som möjligt?! 
Postad 16 January 2017 - 01:01
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Yes helt rätt ljudet från tv går via HDMI till förstärkaren över samma kabel som du vanligen skickar bild o ljud till tv.. men både förstärkare o tv måste stödja ARC (audio returnera channel) men har du köpt tv och förstärkare de senaste 5åren så ska den stödja det
Redigerat av Duckface21, 16 January 2017 - 01:02.
Postad 23 January 2017 - 21:06
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ha !
Sveriges uslaste? leverantör av TV är så medvetna om sina brister att det bara råkar komma spontant !! Men kul att det (efter 1 år för egen del) ändå erkänns. Hoppas de slutar upp med sina floskler "koppla ur förstärkare", "byta kablage" etc.
(från ComHems Facebook-forum)
ComBort.PNG 14.82K
4 Antal nerladdningar
Redigerat av luma67, 23 January 2017 - 21:52.
Postad 03 February 2017 - 21:06
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Behagligare ton av grått med lite struktur i senaste GUI för TiVo, istället för det tokvita jobbiga. Trevligt lyft tycker jag även om jag inte gillar de gröna detaljerna.
Postad 03 February 2017 - 21:46
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
När fick du denna uppdatering Kanelen?
Postad 03 February 2017 - 21:49
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Hade den inte i onsdags kväll så måste ha kommit efter det. Vet inte om igår eller idag.
När fick du denna uppdatering Kanelen?
Postad 03 February 2017 - 22:08
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Jag har inte märkt någon skillnad...pushar de ut dem i omgångar till olika kunder? Har du lust att kolla vad det är för version?
Postad 03 February 2017 - 22:13
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Postad 03 February 2017 - 22:20
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Tack! Ska kolla min version så fort jag kan.
Senast jag pratade med kundtjänst (kanske ett par månader sedan) nämnde jag att ljudet börjar hacka efter ett tag när man tittar på TV i realtid. Killen avbröt mig nästan med att de känner till problemet (om det var buggen som kunde åtgärdas tillfälligt genom att man pausar programmet någon sekund) och att detta skulle vara åtgärdat med den uppdatering som skulle skickas ut nästa gång. Han kunde inte svara på när detta skulle ske. Ska bli intressant att se ifall det är åtgärdat med denna uppdatering.
EDIT:
Nu har jag kollat och jag har en äldre version än du, 20.5.5.1.RC2 (i övrigt samma). Jag har också ett annat TiVo-tjänstnummer, men det har nog inte med saken att göra. Får man något meddelande om att boxen uppdaterats, eller sker det i bakgrunden utan att man märker det?
Redigerat av Flintstone, 04 February 2017 - 01:50.
Postad 03 February 2017 - 22:48
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
No problem
Vet att ny mjukvara skickas ut i omgångar men inte över hur lång tid.
Postad 04 February 2017 - 11:07
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Jag har inte heller fått uppdateringen (Hässelby Strand Stockholm) och är mycket nyfiken!
Postad 04 February 2017 - 16:14
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Tack! Ska kolla min version så fort jag kan.
Senast jag pratade med kundtjänst (kanske ett par månader sedan) nämnde jag att ljudet börjar hacka efter ett tag när man tittar på TV i realtid. Killen avbröt mig nästan med att de känner till problemet (om det var buggen som kunde åtgärdas tillfälligt genom att man pausar programmet någon sekund) och att detta skulle vara åtgärdat med den uppdatering som skulle skickas ut nästa gång. Han kunde inte svara på när detta skulle ske. Ska bli intressant att se ifall det är åtgärdat med denna uppdatering.
EDIT:
Nu har jag kollat och jag har en äldre version än du, 20.5.5.1.RC2 (i övrigt samma). Jag har också ett annat TiVo-tjänstnummer, men det har nog inte med saken att göra. Får man något meddelande om att boxen uppdaterats, eller sker det i bakgrunden utan att man märker det?
Jag har aldrig sett något meddelande vid uppdatering, den bara appliceras. Då jag inte kan säga att min box lider av ljudbuggen vet jag inte status för den.
Postad 04 February 2017 - 21:29
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Mina föräldrar flyttade just och bytte från Comhem som de hade tidigare till Telia som TV leverantör.
De fock då Telias minsta Arris TV-box, en liten runt sak. Inte inspelningsbar vilket jag hade sknat men inget de gjorde innan heller trots en inspelningsbar box.
Ett par saker jag, och de, kunde märka.
De hörde plötsligt ljudet mycket bättre. De är gamla och hörseln är sisådär men nu tyckte de att de hörde vad man sa på TVn mycket bättre. Skumt, men det var som att ljudet kom ut starkare och tydligare.
Sedan testade jag den lilla boxen lite. En tunn och smidig fjärrkontroll! Den gillade jag. Inga problem att sätta boxen i ett 1080p läge. Det lyckas jag inte göra med min TiVo box, den testar och får inte ut nån bild. Och då har jag ändå en betydligt bättre TV än de har!
Det går att starta ett program från början (den har timeshift även om det inte går att spela in). Fungerade bra, inga konstigheter där.
Netflix… startade hur snabbt som helst. Snabb navigering i menyerna. Starta Netflix i TiVo tar låååååång tid och att navigera i menyerna är typ 3 sekunder för varje knapptryckning. Dessutom tror jag att Netflix visas i 1080i med Tivo, inte med 1080p.
Allt som allt måste jag säga… i jämförelse är Comhems TiVo box SKIT! Sorry, men det är så det är…. Den känns som en omodern amerikansk skräpprodukt i jämförelse och behöver bytas ut mot nåt modernt, snabbt och helt enkelt bättre.
Postad 05 February 2017 - 21:32
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Mina föräldrar flyttade just och bytte från Comhem som de hade tidigare till Telia som TV leverantör.
De fock då Telias minsta Arris TV-box, en liten runt sak. Inte inspelningsbar vilket jag hade sknat men inget de gjorde innan heller trots en inspelningsbar box.
Ett par saker jag, och de, kunde märka.
De hörde plötsligt ljudet mycket bättre. De är gamla och hörseln är sisådär men nu tyckte de att de hörde vad man sa på TVn mycket bättre. Skumt, men det var som att ljudet kom ut starkare och tydligare.
Sedan testade jag den lilla boxen lite. En tunn och smidig fjärrkontroll! Den gillade jag. Inga problem att sätta boxen i ett 1080p läge. Det lyckas jag inte göra med min TiVo box, den testar och får inte ut nån bild. Och då har jag ändå en betydligt bättre TV än de har!
Det går att starta ett program från början (den har timeshift även om det inte går att spela in). Fungerade bra, inga konstigheter där.
Netflix… startade hur snabbt som helst. Snabb navigering i menyerna. Starta Netflix i TiVo tar låååååång tid och att navigera i menyerna är typ 3 sekunder för varje knapptryckning. Dessutom tror jag att Netflix visas i 1080i med Tivo, inte med 1080p.
Allt som allt måste jag säga… i jämförelse är Comhems TiVo box SKIT! Sorry, men det är så det är…. Den känns som en omodern amerikansk skräpprodukt i jämförelse och behöver bytas ut mot nåt modernt, snabbt och helt enkelt bättre.
Ja, boxen lämnar mycket övrigt att önska. Den var gammal redan när den kom. Com Hem fick väl ett gäng till bra pris från Samsung?
Trodde i min enfald att boxen skulle kunna bytas ut en gång vart eller åtminstone vartannat år, men så har det inte varit.
Önskar en med 4K, DP och HDMI 2.1, 2TB SSD (och plats för 4 SSD om man skulle vilja) till dess får man väl stå ut 
Postad 05 February 2017 - 21:54
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ska vi få HDMI 2.1 så lär vi få vänta tills nästa år minst då inte specen ens är spikad men o andra sidan så har man fått levt med denna skitbox i flera år nu iaf så lite längre går väl an.
Annars borde man väl kunna köpa en dreambox antar jag som är lite rappare.
Postad 05 February 2017 - 22:11
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Ska vi få HDMI 2.1 så lär vi få vänta tills nästa år minst då inte specen ens är spikad men o andra sidan så har man fått levt med denna skitbox i flera år nu iaf så lite längre går väl an.
Annars borde man väl kunna köpa en dreambox antar jag som är lite rappare.
men dreambox funkar inte med HD pg av parningen sen funkar det bara på deras kabelnät som håller på avvecklas
Redigerat av Duckface21, 05 February 2017 - 22:11.
Postad 05 February 2017 - 22:12
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
men dreambox funkar inte med HD pg av parningen sen funkar det bara på deras kabelnät som håller på avvecklas
Vad menar du med " kabelnät som håller på avvecklas " ?
Postad 05 February 2017 - 22:14
compost76
-
compost76
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Vad menar du med " kabelnät som håller på avvecklas " ?
Ja berätta mer...........
Postad 05 February 2017 - 23:02
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Com Hems kabelnät - är det den som ska avvecklas?
Då blir det fiber och Stadsnät för min del mao.
Jag ska kanske börja leta efter andra leverantörer.
... eller ska Com Hem in på Stadsnätet de med?
Postad 05 February 2017 - 23:04
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
ComHem finns i många stadsnät.
Postad 05 February 2017 - 23:16
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
ComHem finns i många stadsnät.
Jaha... jag trodde de bara fanns i deras eget fiberkoax- kabelnät. Så är det här i Hässelby Strand i alla fall.
Jag lever i min egen lilla bubbla.
Tack för infon! 
Redigerat av FEA, 05 February 2017 - 23:20.
Postad 06 February 2017 - 00:32
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Kabel nätet avvecklas hela tiden sen 3 år tebax från 2018 så tar tex Lulebo i Luleå ner kabel nätet.
ComHem skriver Inga nya avtal med bostadsrättsföreningar för nyinstallation mer heller om de inte är så att fiber inte finns tillgängligt och inte har planerat utbyggnad utan de skriver bara avtal gällande fiber. förnyar gör de dock fortfarande för coax nätet där fiber inte finns...
Redigerat av Duckface21, 06 February 2017 - 00:45.
Postad 06 February 2017 - 00:48
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Com Hems kabelnät - är det den som ska avvecklas?
Då blir det fiber och Stadsnät för min del mao.
Jag ska kanske börja leta efter andra leverantörer.
... eller ska Com Hem in på Stadsnätet de med?
Comhem finns i stadsnätet på många orter numera o det är de som de kommer gå över till då det är en större marknad och når ut till fler .. vissa orter finns de både i stadsnätet och via kabelnät samtidigt
Redigerat av Duckface21, 06 February 2017 - 00:49.
Postad 06 February 2017 - 07:05
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Kabel nätet avvecklas hela tiden sen 3 år tebax från 2018 så tar tex Lulebo i Luleå ner kabel nätet.
ComHem skriver Inga nya avtal med bostadsrättsföreningar för nyinstallation mer heller om de inte är så att fiber inte finns tillgängligt och inte har planerat utbyggnad utan de skriver bara avtal gällande fiber. förnyar gör de dock fortfarande för coax nätet där fiber inte finns...
Låter typiskt korkade Comhem, som inte på något vis sätter kunden först.
Hur många vill tvingas på en låda till när TV'n redan har inbyggd mottagare som är både bättre och smidigare än separata boxar.
Även TV producent branschen borde göra motstånd som man gjorde när Comhem säljstoppade försäljning med CAM vid lanseringen av Tivo. Producenterna får betala för att få sina TV godkända och då måste de ges möjligheten att få sälja med godkännandet som ett argument.
Lite motsägelsefullt blir det också när man läser detta, där de patetiskt håller kvar vid analog distribution i sina nät. https://www.comhem.s...analoga-kanaler
Postad 06 February 2017 - 08:52
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ofan trodde det skulle funka om man använder CImodul och kort (då det väl är dessa som pairas) i dreamboxen men har iofs ingen större koll på dreambox.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 06 February 2017 - 08:55.
Postad 06 February 2017 - 13:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
De funkar med CI från ComHem men va jag vet stödjer väl inte DreamBox CI+ rätta mig omjag har fel
Redigerat av Duckface21, 06 February 2017 - 22:05.
Postad 06 February 2017 - 14:23
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
De funkar med Vi från ComHem men va jag vet stödjer väl inte DreamBox CI+ rätta mig omjag har fel
Så kan det vara vet dock att det finns VU+ boxar som ska detta interface så trodde att dreambox i ngn ny version också borde ha det på ett eller annat sätt.
Postad 06 February 2017 - 14:38
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg

Nu är detta kanske överspelat, men en variant istället för att ta ut ljudet via scart skulle kunna vara att köpa en enklare dac, d/a-omvandlare. Koppla optisk från Tivo-boxen till dac:en och två rca från dac till förstärkare. Finns i alla möjliga prisklasser. Här är några under tusenlappen (finns också en del på begagnatmarknaden): https://www.hifiklub.../argon-minidac/
https://www.kjell.co...vandlare-p68907
https://www.kjell.co...-192-khz-p98777
Redigerat av Mange36, 06 February 2017 - 14:40.
Postad 07 February 2017 - 17:03
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Önskar en med 4K, DP och HDMI 2.1, 2TB SSD (och plats för 4 SSD om man skulle vilja) till dess får man väl stå ut 
Jag hade varit nöjd med en box som kan hantera 1080p så att jag kan få Netflix åtminstone i den upplösningen, samt en modern Netflix app som är snabb och smidig att använda (typ alla andra som jag testat!). Kanske en box som inte har ljudproblemen denna har för mig (ljudet försvinner ibland när jag byter kanal och om jag har Dolby i ljusformat tappar den oftast ljudet om det skickas just som Dolby).
men dina önskemål känns ju moderna och attraktiva!
Postad 07 February 2017 - 17:16
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Jag hade varit nöjd med en box som kan hantera 1080p så att jag kan få Netflix åtminstone i den upplösningen,
Det har du redan 
Ställ bara in boxen på '1080 genomsläpp' så får du Netflix i 1080p
Postad 07 February 2017 - 20:17
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Ja jag har försökt men det fungerar inte. När den vil testa så kommer det ingen bild och den hoppar över det läget....
Givetvis har jag en TV som klarar det eftersom jag använder 1080 på OS¤, och blu-ray spelaren och mediaspelaren, bara via TiVo boxen det inte vill fungera.
Börjar undra på om min box är lite defekt, kanske ska be att få den utbytt....
Postad 07 February 2017 - 20:25
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Det funkade för mig för ett par veckor sedan... sen dess har jag inte kollat på Netflix.
Så inga garantier 
De har ju börjat 'uppgradera' programvaran... man vet aldrig med Com Hem.
Postad 07 February 2017 - 21:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Om man inte får 1080p på från boxen så beror de högst troligt på inkompatibelintet med tv tex hdcp eller att den inte identifierar rätt edid..
Redigerat av Duckface21, 07 February 2017 - 21:40.
Postad 08 February 2017 - 02:21
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2484 inlägg
Stödet för 1080p i TiVo:n är för 1080/25p, vilket inte är standardiserat i HDMI. Vissa apparater klarar det ändå.
Postad 10 February 2017 - 21:28
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Jag behöver lite råd, tror det kanske redan tagits upp men jag hittar det inte.
Jag har då en Tivo som jag haft kopplad direkt till min tv utan problem, i somras köpte jag en Denon receiver och kopplade allt via den och nu är ljud och bild(tal) inte sync...
Måste jag koppla bort allt för att veta om det är strul med comhem/tivo eller min receiver?
observera att inget strular annat än att syncningen inte stämmer.
Postad 10 February 2017 - 22:44
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ha!
Näh, det är ComHem som står för all osynk.
Jag har haft ComHem i 1 år och osynk i 1 år.
Enkel ekvation.
De har erkänt osynksproblem ( till slut) och senaste mjukvara skall ev lösa lite.
Men, själv har jag blivit bannad på deras forum för att ha påpekat deras osynkproblem..
Generellt varierar osynket lite från dag till dag men vissa kanaler är värre, HD specifikt., men ofta 7an , 8an o andra icke HD.
Andra problem i TiVo är hackande ljud (HD) och "Se från början" som inte funkar alls.
Dvs ComHem är INTE värdiga leverantörer av TV.
Köper nu ett Syskonabonnemang med en Arrisbox som är mkt bättre med synket. Kostar en hundring/månad men kan då se kanalerna i synk....
Har ok månadsavgift just nu, därför kör jag ett tag till, men om 10 mån lär jag byta leverantör om det inte dyker upp ny hårdvara.
Har aldrig mött ett så ointresserat, okunnigt och arrogant företag när det gäller att producera upplevelse.
Här råder " Ge oss aktieägare större utdelning"
Ett av de större misstagen i mitt liv var att ge ComHem förtroendet att leverera kvällsunderhållningen..
Ett av de värsta tjästeleverantörerna alla kategorier.
Postad 10 February 2017 - 22:47
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Vi har aldrig upplevt synkproblem med tivo.
Postad 10 February 2017 - 23:09
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Jag behöver lite råd, tror det kanske redan tagits upp men jag hittar det inte.
Jag har då en Tivo som jag haft kopplad direkt till min tv utan problem, i somras köpte jag en Denon receiver och kopplade allt via den och nu är ljud och bild(tal) inte sync...
Måste jag koppla bort allt för att veta om det är strul med comhem/tivo eller min receiver?
observera att inget strular annat än att syncningen inte stämmer.
Du skriver att du köpte receivern i somras och att det nu är osynk. Om det inte var osynk när recievern kopplades in men uppstått nu är det inte troligt att det är recieverns fel. Om osynken uppkom när recivern kopplades in är det ju troligt att det är den som är orsaken.
Jag upplever osynk lite då och då på olika kanaler, men det är så sällan att det inte stör nämnvärt.
Men, själv har jag blivit bannad på deras forum för att ha påpekat deras osynkproblem..
Har ComHem ett forum?
Redigerat av Flintstone, 10 February 2017 - 23:10.
Postad 11 February 2017 - 11:07
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Vi har aldrig upplevt synkproblem med tivo.
Samma här har faktiskt aldrig haft osynk med comhem (ngn HD kanal kan vara utan ljud några minuter då och då men aldrig osynk).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|