Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 mars 2013 - 22:09

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Det borde det göra, men om man trycker på info- display-knappen, beroende på spelare, syns det vad som spelas
Via dator vet jag inte hur det syns, det tänds ju en HD-logga men vad är då det. Vanlig eller super HD?

Postad 04 mars 2013 - 16:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det borde det göra, men om man trycker på info- display-knappen, beroende på spelare, syns det vad som spelas
Via dator vet jag inte hur det syns, det tänds ju en HD-logga men vad är då det. Vanlig eller super HD?

Super HD funkar inte på dator.
Nej, det blir ingen ikon på filmen. Den syns bara på info-sidan för filmen.

Postad 04 mars 2013 - 22:03

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Super HD funkar inte på dator.
Nej, det blir ingen ikon på filmen. Den syns bara på info-sidan för filmen.

Funkar väl med Windows 8-appen? Det står i alla fall "Super HD" (?) högst upp och bilden är riktigt bra.

Postad 05 mars 2013 - 07:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Funkar väl med Windows 8-appen? Det står i alla fall "Super HD" (?) högst upp och bilden är riktigt bra.

Ja, för det är inte Silverlight.

Postad 05 mars 2013 - 09:48

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Lagt ner tankarna på att få HD att fungera via PS3:an.

Så jag installerade windows 8 igår på htpc:n, tog hem netflix appen och vipps Super HD inga problem.

Interfacet i win 8 appen är mycket bättre och lättöverskådligt än det i PS3:an, IMO. Sen dunkar dom även ut DD + 5.1 ljud på det mesta vilket är trevligt.

Riktigt nöjd nu!

Postad 05 mars 2013 - 13:05

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Så jag installerade windows 8 igår på htpc:n, tog hem netflix appen och vipps Super HD inga problem.

Interfacet i win 8 appen är mycket bättre och lättöverskådligt än det i PS3:an, IMO. Sen dunkar dom även ut DD + 5.1 ljud på det mesta vilket är trevligt.

Riktigt nöjd nu!

Verkar mysko att du inte får till PS3:an,har du ställt in upplösningen att visa 1080p genom hdmi i skärminställningar?

Postad 06 mars 2013 - 09:01

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Riktigt nöjd nu!

Kul! Jag gillar också Windows 8-appen. Mer behöver man inte.

Postad 06 mars 2013 - 21:46

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
vet inte om det har blivit sagt men ni som kör via chrome kan tanka hem denna plugin

https://chrome.googl...olcopgnicppkmhn

då visar den både rotten tomato och imdb betyg på filmerna.

Postad 08 mars 2013 - 08:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

vet inte om det har blivit sagt men ni som kör via chrome kan tanka hem denna plugin

https://chrome.googl...olcopgnicppkmhn

då visar den både rotten tomato och imdb betyg på filmerna.

Får felmeddelande och kan inte installera på min Chrome.

Postad 08 mars 2013 - 08:41

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Samma här.

Postad 08 mars 2013 - 11:52

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som får filmerna på Netflix att blinka svart med mer eller mindre jämna mellanrum, knappt längre än om man skulle blinka med ögonen men det är verkligen sjukt irriterande när man vill njuta av en bra film, gott tilltugg och god dricka en fredag kväll!
På min Samsung Galaxy SII fungerar streamingen felfritt och har aldrig upplevt samma problem där!
Har en Panasonic TX-P42ST50Y och Tele2 mobilt 4G XL som jag får ut 56 mb/s och kablat in till teven... vad kan vara felet?

Har du löst problemet? Jag har samma problem. Kör via en app på min samsung BD spelare. Har Bahnhof 100/10, men trådlöst från routern....

Postad 08 mars 2013 - 20:45

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
När man använder ATV för att spela upp filmer via netflix, finns det något sätt att kontrollera vilken kvalité det är som spelas upp? Som det går att göra på PS3 t.ex. genom att trycka på select.

Postad 09 mars 2013 - 08:54

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
Netflix har plötsligt blivit lite sämre.

http://www.engadget....ing-it-will-no/

Vore synd om de började bete sig som Twitter gör gentemot sina största fans/medutvecklare och. Förhindrar förbättringar av tjänsten.

Postad 09 mars 2013 - 09:26

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Netflix har plötsligt blivit lite sämre.

http://www.engadget....ing-it-will-no/

Vore synd om de började bete sig som Twitter gör gentemot sina största fans/medutvecklare och. Förhindrar förbättringar av tjänsten.

Betyder det att tex Moreflicks inte kommer fungera?

Postad 09 mars 2013 - 10:21

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
som jag förstått så kommer de som fått API-nycklar eller vad det hetta kunna fortsätta använda dem men det går inte att få nya. Dvs det kommer inte tillkomma nya utvecklare som kan förbättra Netflix för oss.

Gissar på att detta antagligen bara är första steget och Netflix senare kanske kommer stoppa tillgången till APIt för de som redan har tillgång till det.

Postad 09 mars 2013 - 10:31

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

När man använder ATV för att spela upp filmer via netflix, finns det något sätt att kontrollera vilken kvalité det är som spelas upp? Som det går att göra på PS3 t.ex. genom att trycka på select.

Nej, inte vad jag vet. Men om du har ställt in din ATV på 1080p plus bockat i högsta streamingkvalitet på Netflix hemsida så borde du få så god kvalitet som möjligt på både HD/SuperHD- och SD-material. Sedan är det upp till de egna ögonen att göra bedömningen.

som jag förstått så kommer de som fått API-nycklar eller vad det hetta kunna fortsätta använda dem men det går inte att få nya. Dvs det kommer inte tillkomma nya utvecklare som kan förbättra Netflix för oss.

Gissar på att detta antagligen bara är första steget och Netflix senare kanske kommer stoppa tillgången till APIt för de som redan har tillgång till det.

Tråkigt, men inte hela världen. Själv använder jag bara Moreflicks som sökmotor eftersom jag inte tycker att den ger så mycket bättre överskådlighet än Netflix själva.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 09 mars 2013 - 12:25.

Postad 09 mars 2013 - 12:23

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Själv vet jag inte vad Api är, Googlade på det men blev inte mycket klokare. Vad innebär detta?

Postad 09 mars 2013 - 15:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Wikipedia förklarar det ganska bra och tog ca 10 sekunder att ta fram.

http://sv.wikipedia....mming_Interface

Postad 15 mars 2013 - 13:17

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Neil Hunt CPO för Netflix talar om framtiden och 4k streaming, http://www.theverge....n-a-year-or-two

Postad 15 mars 2013 - 23:27

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Verkar som art min ATV får sämre kvalité än min PS3a som båda visar att de ska stödja SuperHD

Postad 16 mars 2013 - 23:52

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Skaffat mig en ATV nu, och med Comhem får jag det mytomspunna SuperHD, och det är faktiskt jäkligt bra bild för att vara en streamingtjänst. Synd bara att filmutbudet för tillfället är ETT JÄVLA SKÄMT.

Postad 17 mars 2013 - 10:57

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Skaffat mig en ATV nu, och med Comhem får jag det mytomspunna SuperHD, och det är faktiskt jäkligt bra bild för att vara en streamingtjänst. Synd bara att filmutbudet för tillfället är ETT JÄVLA SKÄMT.

Skämt är väl att ta i, det beror på vilka förväntningar man har på den här typen av tjänst. Men komplettera med Unblock-Us så kommer du att få ett väsentligt mycket större utbud. Fungerar som en dröm på ATV och kostar bara cirka 30-35 kronor i månaden. Det har pratats mycket om det här tidigare i tråden, men det tål att upprepas.

http://www.unblock-us.com/

Postad 17 mars 2013 - 11:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Det finns även en hel del bra i det ordinarie utbudet i Sverige, utan unblock-tjänster. Problemet är att gränssnittet gör att man inte ser allt som finns. Testa att söka. Kika också på http://www.moreflick...tflix-se&query=

Postad 18 mars 2013 - 09:41

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag gillar Netflix rätt bra, men de får verkligen se över sorteringen.
i AppleTV så saknas ett flertal kategorier som finns i iOS enheter. Det är i princip omöjligt att browsa fram svenska filmer.

Vidare har det blivit betydligt sämre upplösning på filmer och TV program senaste månaderna.

Postad 18 mars 2013 - 10:06

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

i AppleTV så saknas ett flertal kategorier som finns i iOS enheter. Det är i princip omöjligt att browsa fram svenska filmer.

Vidare har det blivit betydligt sämre upplösning på filmer och TV program senaste månaderna.

håller helt med dig. PS3 versionen är dessutom helt hopplös tyvärr. men själv använder jag Ipaden för att browsa och den fungerar skitbra.

Postad 18 mars 2013 - 15:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Det finns även en hel del bra i det ordinarie utbudet i Sverige, utan unblock-tjänster. Problemet är att gränssnittet gör att man inte ser allt som finns. Testa att söka. Kika också på http://www.moreflick...tflix-se&query=

Kan säga att den sidan inte är helt tillförlitlig tyvärr.
Såg att The Killing, säsong 2 nu fanns på amerikanska Netflix och gjorde då en sökning för att se om den även fanns på svenska och fick svar att det gjorde det. Kopplade över unblock-us så att jag kom åt det svenska innehållet och sökte upp The Killing men fick bara upp en säsong där ändå.

Postad 18 mars 2013 - 15:28

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Bergan: om du klickar på ett avsnitt i säsong 2, och sedan på "netflix",så ser du att det bara sänds i staterna, trots att du valt Sverige. En något rörig sida är det dock.

Postad 18 mars 2013 - 16:01

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Kvalitén har jag inte märkt några problem med. Man kan "ful-lösa" att det är svårt att hitta genom att leda upp på tex en ipad det man vill se, sen pausa i början och sedan i apple tv gå till "senast sedda".

Postad 19 mars 2013 - 09:40

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
ang kvaliteproblem. Upplever sista tiden att det blivit sämre. Kör ATV (ver3). Ser ut som dåligt komprimerad SD-bild. Provade att starta Netflix på min panasonic BDT220, och det var knivskarp bild. Skiftade mellan utrustningarna och det är helt klart bättre bild på pannan. Har återställt ATV utan resultat. Har kört med och utan Tunlr. Tunlr är mer eller mindre otittbart på ATV men knivskarpt på pannan. igår bytte jag min ATV mot en ny och det är likadant.
Så för mig är det något vajsing med kvaliten via ATV. Märkligt.

Postad 19 mars 2013 - 14:06

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

ang kvaliteproblem. Upplever sista tiden att det blivit sämre. Kör ATV (ver3). Ser ut som dåligt komprimerad SD-bild. Provade att starta Netflix på min panasonic BDT220, och det var knivskarp bild. Skiftade mellan utrustningarna och det är helt klart bättre bild på pannan. Har återställt ATV utan resultat. Har kört med och utan Tunlr. Tunlr är mer eller mindre otittbart på ATV men knivskarpt på pannan. igår bytte jag min ATV mot en ny och det är likadant.
Så för mig är det något vajsing med kvaliten via ATV. Märkligt.

Märkte samma sak på min ATV3. PS3 ger dock underbar bild. Sjukt.

Postad 19 mars 2013 - 14:42

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Appen i Windows 8 ger också bra bild. Har inte märkt någon försämring av bildkvaliteten.

Postad 19 mars 2013 - 14:59

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Tror inte det här har något med själva Netflix att göra. För mig är problemet endast i kombination med ATV3. Övrig utrustning ger bra bild. Bara märkligt att det uppkommit "sista tiden". Får filura lite tillsammans med Apple support samt söka lite mer info via nätet.

Postad 19 mars 2013 - 22:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Jag har inte märkt av några problem med bildkvaliteten på ATV3. Super HD och en snabb koll på Dark Shadows nu. Perfekt bild.

Postad 19 mars 2013 - 22:43

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt av några problem med bildkvaliteten på ATV3. Super HD och en snabb koll på Dark Shadows nu. Perfekt bild.

Inte jag heller.

Postad 20 mars 2013 - 09:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Kan man köra Unblock US och få SuperHd på det svenska utbudet på nåt sätt? alltså utan att koppla sig mot US DNS?

Postad 21 mars 2013 - 15:04

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Kan man köra Unblock US och få SuperHd på det svenska utbudet på nåt sätt? alltså utan att koppla sig mot US DNS?

Vad menar du? Om du använder Unblocks DNS (som gör det möjligt för dig att skifta region) ska du få Super HD även när du är inne på svenska Netflix.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 21 mars 2013 - 15:05.

Postad 21 mars 2013 - 15:14

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Jo, men vad har man för dns man ska använda om man ska ha svenska netflix utbud med svensk text fast med superhd?
ändrar man DNS hamnar man ju US utbud. Eller har jag fel?

*Edit*
Hittade på deras hemsida att man där kan skita region hur man ill... nice...Kanske ska ta upp unblock igen, är dock hyfsat nöjd med svenska utbudet då jag inte hinner se hur mycket tv som helst.

Är skillnaden i bildkvalité märkbar?

Redigerat av Bulldog76, 21 mars 2013 - 15:21.

Postad 21 mars 2013 - 15:38

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 1

Jo, men vad har man för dns man ska använda om man ska ha svenska netflix utbud med svensk text fast med superhd?
ändrar man DNS hamnar man ju US utbud. Eller har jag fel?

*Edit*
Hittade på deras hemsida att man där kan skita region hur man ill... nice...Kanske ska ta upp unblock igen, är dock hyfsat nöjd med svenska utbudet då jag inte hinner se hur mycket tv som helst.

Är skillnaden i bildkvalité märkbar?

Jag märker ingen skillnad alls. Det fungerar super på alla plan! Regionsskiftandet sköter jag från mobiltelefonen, så även den biten är riktigt smidig. Så förutom Sverige och USA får man tillgång till bland annat Kanada och UK, två regioner som har mycket innehåll som varken finns här eller i USA, precis som vi faktiskt har mycket som inte finns inom någon annan region. Jag tycker att det är en riktigt lysande tilläggstjänst.

Postad 23 mars 2013 - 17:52

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Mina upplevda kvalitetsproblem via ATV 3 löste sig. Fick hem en ny ATV3 som är alla tiders. Det ser alldeles underbart ut.

Postad 23 mars 2013 - 17:55

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Någon som har tv/bild-visare som är 60" eller större som man uttala sig om kvalitén. Kör idag 50" hemma och är nöjd med kvalitén men funderar på att köpa y TV på ca 60-70" och vill gärna kolla av...

Postad 24 mars 2013 - 19:22

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
På tal om storlek, någon som tycker texten är löjligt liten på android?

Bifogad fil  text.jpg   43,65K   8 Antal nerladdningar

Postad 24 mars 2013 - 19:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Någon som har tv/bild-visare som är 60" eller större som man uttala sig om kvalitén. Kör idag 50" hemma och är nöjd med kvalitén men funderar på att köpa y TV på ca 60-70" och vill gärna kolla av...

Kvalitén är riktigt bra kör upp på duk via Apple tv och ps3:an:)

Postad 26 mars 2013 - 10:33

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Kör upp Netflix via ps3 på 92" duk och det ser toppen ut :) Kanske inte lika bra som bd men inte långt från.

Postad 27 mars 2013 - 11:28

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Säger upp mitt abbonemang nu. Det är verkligen inte mycket nytt som tillkommit sedan december.
Återkommer när House of Cards kommer med ny säsong. Vidare är jag inte glad för att de helt klart sänkt videokvaliteten på min Apple TV.

Redigerat av kave, 27 mars 2013 - 11:29.

Postad 27 mars 2013 - 11:57

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Säger upp mitt abbonemang nu. Det är verkligen inte mycket nytt som tillkommit sedan december.
Återkommer när House of Cards kommer med ny säsong. Vidare är jag inte glad för att de helt klart sänkt videokvaliteten på min Apple TV.

Har du sett Arrested Development än?
Ny säsong snart.

tycker du också borde testa din ATV med unblock-us innan du bestämmer dig för att säga upp Netflix

Postad 27 mars 2013 - 11:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Det är nog inte bara ATV3 som fått sämre videokvalitet (har själv ingen) men från att ha varit superbild på Sony tv och PS3 och LG BDP är det numer bara en hygglig SD bild även om varje apparat säger X-high 1080p eller superhd 1080p. Det är bättre bild på kunskapskanalen t.ex (CD parabol.) Och min isp är med på netflixtåget så att säga. :(

Postad 27 mars 2013 - 14:02

streaminguppsats
  • streaminguppsats
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Vi är två studenter från Stockholms universitet som just nu skriver vår kandidatuppsats.
Vi undersöker streamingtjänster för video och deras påverkan på illegal fildelning genom en enkätundersökning.
Klicka på länken för att komma till enkäten. https://docs.google....JZFlUc/viewform

Har du testat en streamingtjänst för video? T.ex. Netflix, HBO Nordic eller Viaplay?
Vi skulle vara enormt tacksamma om ni kan svara på vår enkät.
Det tar bara 3-5 minuter.

Som tack för din tid finns möjligheten att vara med i en utlottning av en månads prenumeration till en valfri streamingtjänst. En vinnare lottas ut av alla som valt att ställa upp.

Tack på förhand!

Postad 27 mars 2013 - 15:03

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Tycker bilden fortfarande är precis lika bra som innan. Inte just er leverantör som har problem?

Postad 27 mars 2013 - 15:15

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hej,

Vi är två studenter från Stockholms universitet som just nu skriver vår kandidatuppsats.
Vi undersöker streamingtjänster för video och deras påverkan på illegal fildelning genom en enkätundersökning.
Klicka på länken för att komma till enkäten. https://docs.google....JZFlUc/viewform

Har du testat en streamingtjänst för video? T.ex. Netflix, HBO Nordic eller Viaplay?

Som tack för din tid finns möjligheten att vara med i en utlottning av en månads prenumeration till en valfri streamingtjänst. En vinnare lottas ut av alla som valt att ställa upp.

Tack på förhand!

Er fråga: "Hur ofta fildelar du TV-serier eller filmer illegalt efter att du börjat använda en eller flera streamingtjänster?" borde formuleras om.
Ni är naturligtvis intresserade av att se om streamingtjänsterna minskat den illegala nedladdningen.
Problemet är att den som aldrig laddat ner innan och därmed svarar "oförändrat", förstör den statistiken.
Kopiera istället ovanstående frågas upplägg och svarsalternativ.

Postad 27 mars 2013 - 15:22

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hej,

Tack på förhand!

Ett annat problem med frågorna är att man kan svara att man testat flera olika streamingtjänster, tex Netflix, HBO och Voddler, men sedan när man ska svara på frågorna om utbudet så vet man inte riktigt vilken streamingtjänst man ska svara på frågorna för.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.