Sony Bravia 2017 - bl a 4K OLED
1936 svar till detta ämne
Postad 23 February 2018 - 22:46
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Jo det är så att jag har en gammal receiver ( Yamaha RX-V43ORDS ) som inte tar hdmi tyvärr , så det går bara via optisk.
Men då får man helt enkelt bara ändra till ljudanläggning på tv varje gång då tyvärr 
På grabbens Sony räcker det att gå in i inställningar och välja ljudanläggning istället för tv-högtalare, ligger kvar och behöver inte väljas varje gång.
Postad 23 February 2018 - 22:52
flygsfors
-
flygsfors
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Har fått min HDMI arc att fungera när jag ställde in tv:n på dolby digital istället för dolby digital+ men jag tycker det är jobbigt förstärkaren o tv:n "samarbetar" för när jag ska sätta igång förstärkaren för att köra med projektorn så startar tv:n bakom bioduken också. Tror att jag kommer köra med optiskt istället så jag har lite mer kontroll med förstärkaren utan att tv:n blandar sig i.
Var inne på mediamarkt idag och bokade en 9005 55" då jag kommer lämna tillbaka min 9305 med sin fina clouding men jag är inte hundra på jag kommer få tag på en då de var typ slut i varenda mediamarkt affär o han skulle ringa mig i början av veckan och meddela hur det gick, känns lite osäkert o dåligt av dem när man går ut i reklamblad om den men den finns knappt i en enda mediamarkt affär. 9990 kr lär ju bara gälla till på söndag.
Postad 23 February 2018 - 22:59
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Har fått min HDMI arc att fungera när jag ställde in tv:n på dolby digital istället för dolby digital+ men jag tycker det är jobbigt förstärkaren o tv:n "samarbetar" för när jag ska sätta igång förstärkaren för att köra med projektorn så startar tv:n bakom bioduken också. Tror att jag kommer köra med optiskt istället så jag har lite mer kontroll med förstärkaren utan att tv:n blandar sig i.
Var inne på mediamarkt idag och bokade en 9005 55" då jag kommer lämna tillbaka min 9305 med sin fina clouding men jag är inte hundra på jag kommer få tag på en då de var typ slut i varenda mediamarkt affär o han skulle ringa mig i början av veckan och meddela hur det gick, känns lite osäkert o dåligt av dem när man går ut i reklamblad om den men den finns knappt i en enda mediamarkt affär. 9990 kr lär ju bara gälla till på söndag.
Media markt i ett nötskal
Postad 23 February 2018 - 23:00
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Berätta om dina intryck om 9005an sen. Den finns ju att beställa online hos mediamarkt, men lång leveranstid förvisso.
Postad 23 February 2018 - 23:00
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
På grabbens Sony räcker det att gå in i inställningar och välja ljudanläggning istället för tv-högtalare, ligger kvar och behöver inte väljas varje gång.
Ja det funkar på min med men jag vill inte hålla på att behöva ändra varje gång man ska se på tv eller film.
När jag hade min gamla Sony inkopplad så räckte det att sätta igång förstärkaren så hade man ljud i surroundsystem.
Men man kan väl inte få allt 😉
Postad 23 February 2018 - 23:39
flygsfors
-
flygsfors
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Ja det funkar på min med men jag vill inte hålla på att behöva ändra varje gång man ska se på tv eller film.
När jag hade min gamla Sony inkopplad så räckte det att sätta igång förstärkaren så hade man ljud i surroundsystem.
Men man kan väl inte få allt 😉
Nä Jag vet 😁
Jag kör med förstärkaren som hdmi växel mellan enheterna o vill kunna växla mellan tv o projektorn via hdmi utgångarna och det funkade inte så bra...
Mediamarkt vet jag inte vad jag ska göra med då jag javisst kunde beställt den från deras hemsida men det fanns ingen där heller o jag vet inte om jag hade då behövt ligga ute med pengarna o inte vetat om jag hade fått någon.
Postad 20 March 2018 - 11:31
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Orkar inte gå genom hela tråden så jag ställer en dum fråga istället!
Blev lite sugen på en Sony KD-65X9*** men efter att ha läst lite recensioner om clouding samt att jag såg någon här som också nämnde det så blev jag väldigt skeptisk.
Är det många som upplevt clouding, är det väldigt extremt?
Köpte en Samsung för några år sedan jag lämnade tillbaka pga att det var kraftiga auror överallt när man såg på mörka scener. Fruktansvärt dåligt... är det samma med dagens apparater så känns det väldigt ovärt att uppgradera om man inte går på en OLED.
Postad 20 March 2018 - 11:35
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Blev lite sugen på en Sony KD-65X9*** men efter att ha läst lite recensioner om clouding samt att jag såg någon här som också nämnde det så blev jag väldigt skeptisk.
Köpte en Samsung för några år sedan jag lämnade tillbaka pga att det var kraftiga auror överallt när man såg på mörka scener. Fruktansvärt dåligt... är det samma med dagens apparater så känns det väldigt ovärt att uppgradera om man inte går på en OLED.
Har 65XE9005 och upplever ingen clouding med auto local dimming påslagen. Detta lär dock skifta beroende på exemplar så ta inte mitt ord på att det är så för alla.
Postad 20 March 2018 - 14:01
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Jag hade 3 st XE9305 hemma och alla hade extremt mycket clouding.
1 av dessa hade mindre besvär med cloduing men ändå så pass att jag var tvungen att lämna tillbaka den.
Den sista jag hade var ett skräckexemplar..... du kunde knappt se på vanlig tv även i ljusa scener.
En sak man måste ha i åtanke är ju att det förekommer clouding på nästan alla LCD / LED .
Frågan är bara hur mycket och kraftigt det är.
Local dimming kan trolla bort det mesta och kan funkar riktigt bra sålänge cloudingen inte är för mycket och för kraftigt.
Jag själv är lite sugen på att testa XE9005.
Denna är ju bakbelyst och ska vara bättre på allt sånt har jag hört 
( XE9305 är ju kantbelysta )
Skulle gärna vilja höra från andra som har 65XE9005...deras tankar om tv och clouding.
Men också om Blooming vilket jag är lite allergisk mot.
Redigerat av mstoltz, 20 March 2018 - 14:02.
Postad 20 March 2018 - 14:40
sune bejas
-
sune bejas
-
Beroende
-
-
1002 inlägg
En sak man måste ha i åtanke är ju att det förekommer clouding på nästan alla LCD / LED .
Frågan är bara hur mycket och kraftigt det är.
Skulle gärna vilja höra från andra som har 65XE9005...deras tankar om tv och clouding.
Men också om Blooming vilket jag är lite allergisk mot.
du baktalar dig själv.
varför höra från andra när du själv säger att nästan alla LCDer har clouding?
Du kommer ju få helt olika svar och dom som inte upptäcker nån har vunnit panellotteriet.
ett annat tips är att läsa omdömmena
men kollar man där så varierar det som fan i hur panelerna ser ut.
QCn idag är åt **** hos alla tv apparater
köpa tv 3-4 gånger innan man hittar en duglig det är det nya och bara att anpassa sig till det.
Det blir så där när priserna är så pass låga som dom är idag.
Konsumenterna får ta jobbet som kvalitetestekniker när det inte görs från fabrikerna längre.
Redigerat av sune bejas, 20 March 2018 - 14:43.
Postad 20 March 2018 - 14:52
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
du baktalar dig själv.
varför höra från andra när du själv säger att nästan alla LCDer har clouding?
Du kommer ju få helt olika svar och dom som inte upptäcker nån har vunnit panellotteriet.
ett annat tips är att läsa omdömmena
men kollar man där så varierar det som fan i hur panelerna ser ut.
QCn idag är åt **** hos alla tv apparater
köpa tv 3-4 gånger innan man hittar en duglig det är det nya och bara att anpassa sig till det.
Det blir så där när priserna är så pass låga som dom är idag.
Konsumenterna får ta jobbet som kvalitetestekniker när det inte görs från fabrikerna längre.
Vet inte hur jag baktalar mig själv ?
Men jag vet att i nästan alla fall förekommer clouding.
Vissa har mer och vissa har mindre... det gäller att se hur mycket man kan leva med.
Det jag menar är att jag har aldrig haft en bakbelyst, men har hört att det är mindre bekymmer med clouding osv på dom.
Om detta sen stämmer vet jag inte.
Ja att läsa omdömen ska man ju göra, men också intressant att höra med folk här som äger 65XE9005 med !
Men som du själv säger...... det är ju konsumenterna som får göra jobbet idag med att försöka hitta en någorlunda bra tv som dom kan acceptera.
Dvs den så kallad kvalitetskontrollen som dom kör med är ju inte mycket att hurra för eftersom man inte kan lita på den.
Detta har man ju själv fått erfara 
Postad 20 March 2018 - 15:23
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Slutade senast med att jag köpte Sonys EX500 som var den sista riktigt bra "tjock-tv'n" som såldes och den har jag aldrig upplevt några sådana fenomen. Problemen tycker jag började när apparaterna blev extremt tunna, speciellt om man hänger upp dom på väggen så känns det som att dom inte riktigt har styrsel nog att hålla sig raka. Minsta lilla böjning av panelen gör att ljuset bryter igenom vid det området. Iaf var det vad jag upplevde på Samsungen jag lämnade tillbaks.
Köpte även en billigare Sony modell, dock 42" till semesterbostade, och den märker jag heller ingenting på.
Kan dock bero på att den inte används till något mer avancerat än lite TV-tittande och ev lite Netflix.
Funderade lite på en LG-OLED, men dom känns som att dom fortfarande är i beta-stadiet ännu.
Postad 20 March 2018 - 15:58
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Slutade senast med att jag köpte Sonys EX500 som var den sista riktigt bra "tjock-tv'n" som såldes och den har jag aldrig upplevt några sådana fenomen. Problemen tycker jag började när apparaterna blev extremt tunna, speciellt om man hänger upp dom på väggen så känns det som att dom inte riktigt har styrsel nog att hålla sig raka. Minsta lilla böjning av panelen gör att ljuset bryter igenom vid det området. Iaf var det vad jag upplevde på Samsungen jag lämnade tillbaks.
Köpte även en billigare Sony modell, dock 42" till semesterbostade, och den märker jag heller ingenting på.
Kan dock bero på att den inte används till något mer avancerat än lite TV-tittande och ev lite Netflix.
Funderade lite på en LG-OLED, men dom känns som att dom fortfarande är i beta-stadiet ännu.
Ja tillverkarna ville ju ha så tunna tv apparater som möjligt.
På det sättet fick man också andra problem, dvs precis som du skriver.
Sedan är det ju också som så att problemen kan bli större med större tum verkar det som.
Har man en liten 32-42 tum och jämför den med en 65-70, så blir det svårare att få en rak panel.
Jag personligen bryr mig inte om hur tunn eller tjock tv är, för jag har den inte på väggen.
Tror nog att jag hellre tar en tjockare tv ( Bakbelyst ) med lite mer stabil panel än en super tunn kantbelyst.
Redigerat av mstoltz, 20 March 2018 - 15:59.
Postad 23 March 2018 - 15:26
s1887
-
s1887
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det det som gör att jag upplever att den inbyggda casten har betydligt sämre flyt när jag streamar svtplay och comhem play, men är helt ok på Cmore? När jag jämför med min chromecast (2:a generationen) har den mycket bättre flyt än den inbyggda. Min tv är en 65xe9005.
Man kan inte ställa in hz utan den går på 60hz hela tiden vilket är ett problem om man vill streama viaplay eller svtplay.
Edit: ser nu att jag inte ställt in den portabla cromecasten på 50ghz, så kan det då verkligen spela någon roll för flytet vid tex stream av fotboll där chromecasten flyter fint men den inbyggda smålaggar!?
Redigerat av s1887, 23 March 2018 - 15:33.
Postad 27 March 2018 - 16:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Postad 28 March 2018 - 14:08
Jacke89
-
Jacke89
-
Användare
-
-
121 inlägg
Nu finns DV-uppdateringen ute!
https://www.sony.se/...nloads/00015010
Äntligen!!
Postad 28 March 2018 - 14:12
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
65XE9005 för 13990kr genom ..
https://new.webhalle...-HDR-Android-X1
Bra pris men synd deras köpvilkor kunde vara bättre.
Postad 28 March 2018 - 14:35
jollet
-
jollet
-
Användare
-
-
136 inlägg
Nu får man bara vänta på Apple med DV i tvos 11.3 
https://esupport.sony.com/news/538
Redigerat av jollet, 28 March 2018 - 14:35.
Postad 28 March 2018 - 14:39
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Yes äntligen, vilken påsksmäll!
Postad 28 March 2018 - 15:32
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Någon som uppdaterat en XE93?
Postad 28 March 2018 - 15:35
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Frågor från en som inte är så insatt.
Har en 9005 och om jag fattat rätt får den inte stöd för DV? Vill man köra DV - material i den så får man skaffa sig en ÄPPEL-TV och vänta på att den uppdateras till ios 11.3?
Är det någon ide att uppdatera om man inte får DV?
Postad 28 March 2018 - 16:14
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Finns ingenting att vänta på, fungerar redan idag 
Postad 28 March 2018 - 18:05
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Hittar inte uppdateringen med den inbyggda uppdateraren i min A1a. Nån som fått ner den?
Postad 28 March 2018 - 18:18
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Nä inte jag heller, tar kanske nån dag. Jag laddade ner på usb istället.
Postad 28 March 2018 - 21:56
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Jo, visserligen står de att de rullas ut under April månad men gjorde de via usb istället nu ikväll. 
Postad 28 March 2018 - 23:49
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Det är svinbra, tyvärr funkar det bara med de inbyggda apparna än så länge (vilket iofs är a great success), via min Oppo över hdmi är det inte funkis ännu. Enligt vad jag kan hitta på nätet så ligger bollen hos 3 parts företagen att göra firmware updates på dina produkter för att DV skall lira med Sony-tvn över hdmi.....
PS. Fick precis ett svarsmail från Oppo, de jobbar på en ny firmware som skall ”om-certifieras” hos dolby innan dom kan skicka ut den, deras förhoppning är att få ut den inom 1 mån. DS.
Redigerat av Unregistered95265801, 29 March 2018 - 00:07.
Postad 29 March 2018 - 06:14
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Går dock inte att aktivera Dolby Vision i min apple tv4K då den säger att min redan uppdaterade tv inte stödjer de samt att min kabel är för gammal men kabeln inhandlades i november 2017 och står att den ska klara 4K och tex DV...
Postad 29 March 2018 - 07:12
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Kör du på Hdmi 2 eller 3 på tvn för att kunna få ut 4K60Hz? Aktiverat Enhanced Format i tv menyn?
Redigerat av Gallo69, 29 March 2018 - 07:17.
Postad 29 March 2018 - 07:15
Jacke89
-
Jacke89
-
Användare
-
-
121 inlägg
Går dock inte att aktivera Dolby Vision i min apple tv4K då den säger att min redan uppdaterade tv inte stödjer de samt att min kabel är för gammal men kabeln inhandlades i november 2017 och står att den ska klara 4K och tex DV...
Har du uppdaterat till senaste betan för TV OS på Apple TV?
Postad 29 March 2018 - 11:14
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
När kabeln är inhandlad spelar ingen roll. Mera om vilken typ av HDMI du köpte.
https://www.hdmi.org...center/faq.aspx
Postad 29 March 2018 - 11:35
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Sony 9305 65” för 15990kr på netonnet. Ganska bra pris.
Postad 29 March 2018 - 13:09
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Sony 9305 65” för 15990kr på netonnet. Ganska bra pris.
Jag betalade 16990kr för min Sony 65XE9305.
Har jag rätt att kräva 1000kr tillbaka med 90-dagars öppet köp som klubbmedlem???
Postad 29 March 2018 - 13:14
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Jag betalade 16990kr för min Sony 65XE9305.
Har jag rätt att kräva 1000kr tillbaka med 90-dagars öppet köp som klubbmedlem??? 
Rätt att kräva kanske är fel ordval. Men du bör nog få tillbaka skillnaden förutsatt att det inte passerat 90 dagar. De är väldigt tillmötesgående när det kommer till kundvård enligt mig.
Postad 30 March 2018 - 07:39
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Har precis uppdaterat A1 till senaste firmware, men fjärren är inte liak responsive som innan och det laggar till rejält när bläddrar runt menyn.
Nån som upplever samma sak?
Postad 30 March 2018 - 08:55
darkviki
-
darkviki
-
Rookie
-
3 inlägg
Har precis uppdaterat A1 till senaste firmware, men fjärren är inte liak responsive som innan och det laggar till rejält när bläddrar runt menyn.
För mig är det tvärtom. Tycker min TV och fjärrkontroll blev mycket mer pigg och kvick än tidigare.
Postad 30 March 2018 - 09:13
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Samma för mig härom dan men det var nog bara lite hicka. Ok nu.
Postad 30 March 2018 - 09:54
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Nu är allt åter normalt. Tror det är traditionella Android optimering som körs i bakgrunden efter varje uppdatering.
Postad 30 March 2018 - 10:18
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Har du uppdaterat till senaste betan för TV OS på Apple TV?
Ja, och igår släpptes ju tvOS ur sin beta dessutom.
En kabel som Netonnet sa var godkänd och skulle fungera - nu visar de sig att dom inte var de (falsk marknadsföring) men får nya om jag kan uppvisa kvitto som jag inte har kvar...
Postad 30 March 2018 - 20:09
darkviki
-
darkviki
-
Rookie
-
3 inlägg
Har i nuläget en Sony A1 Oled 65 tum, samsung hw-k960 och en nvidia shield. Går i funderingarna att införskaffa en Apple TV 4k nu när Dolby Vision uppdateringen har kommit. Är det bekräftat att DV fungerar via Apple TV för Sony nu ? Samt kommer det att fungera ifall jag kopplar Apple TV:en via soundbaren, eller måste jag koppla den direkt till TV:en ?
Postad 31 March 2018 - 06:56
jollet
-
jollet
-
Användare
-
-
136 inlägg
Har i nuläget en Sony A1 Oled 65 tum, samsung hw-k960 och en nvidia shield. Går i funderingarna att införskaffa en Apple TV 4k nu när Dolby Vision uppdateringen har kommit. Är det bekräftat att DV fungerar via Apple TV för Sony nu ? Samt kommer det att fungera ifall jag kopplar Apple TV:en via soundbaren, eller måste jag koppla den direkt till TV:en ?
Ja, tvos 11.3 fixar DV på Sony. Om din soundbar kan skicka vidare HDR med HDCP 2.2 funkar det, annars måste du koppla direkt!
https://www.flatpane...l&id=1522414915
Postad 31 March 2018 - 11:19
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Tjena, jag har uppdaterat till senaste mjukvaran via USB nu men hur indikerar tv:n att DV är aktiverat? Kollade filmen Life via ATV4K som har stöd för DV men kan inte se om det verkligen är aktivt?
Postad 31 March 2018 - 11:35
Jacke89
-
Jacke89
-
Användare
-
-
121 inlägg
Tjena, jag har uppdaterat till senaste mjukvaran via USB nu men hur indikerar tv:n att DV är aktiverat? Kollade filmen Life via ATV4K som har stöd för DV men kan inte se om det verkligen är aktivt?
Om det är Dolby Vision ska du få upp den loggan uppe i högra hörnet när TVn byter till det läget (precis efter du startar filmen). Annars kan du kolla i Action Menu och sen Bild för att se vilket läge som är aktivt.
Postad 31 March 2018 - 14:49
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Om det är Dolby Vision ska du få upp den loggan uppe i högra hörnet när TVn byter till det läget (precis efter du startar filmen). Annars kan du kolla i Action Menu och sen Bild för att se vilket läge som är aktivt.
Ok, ska kolla det. Tack!
Postad 01 April 2018 - 12:36
Julmust
-
Julmust
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
felpostat jag startar en ny tråd istället
Redigerat av Julmust, 01 April 2018 - 12:45.
Postad 01 April 2018 - 15:29
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Kan någon förklara VARFÖR jag inte får ut 5.1 ljud när man hyr film via Google Play? Någon som får det? Eller går det inte?
Postad 02 April 2018 - 08:21
jollet
-
jollet
-
Användare
-
-
136 inlägg
Kan någon förklara VARFÖR jag inte får ut 5.1 ljud när man hyr film via Google Play? Någon som får det? Eller går det inte?
Har läst att det inte har funkar, då appen skickar fel format:
https://productforum...lay/cu9PDRTdVl4
Redigerat av jollet, 02 April 2018 - 08:21.
Postad 02 April 2018 - 09:24
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Tack för svar! Kunde i alla fall i den tråden läsa mig till att det funkar om man pluggar in en chromecast. Så fram med den som jag ju lagt undan då TVn n ju har en inbyggd. Och visst då blev det 5.1 ljud. Riktigt kass dock att det inte kan lösas utan den. Man sitter med en dyr hemmabioanläggning som gladeligen spelar upp 5.1 från alla möjliga källor. Så köper man en splitter ny och modern "Smart"-tv och helt plötsligt skall man behöva kolla film med enbart stereoljud (ja tills man plockat fram sin gamla chromecast då). Vem har gjort fel!!??
Postad 02 April 2018 - 20:58
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Kom hem efter påskhelgen och upptäckte att min Sony A1 hade fått otäcka fläckar. Den har varit avstängd i tre dagar. Vad tror ni det kan vara?
20180402_213142.jpg 49.58K
3 Antal nerladdningar
Postad 03 April 2018 - 07:24
jollet
-
jollet
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tack för svar! Kunde i alla fall i den tråden läsa mig till att det funkar om man pluggar in en chromecast. Så fram med den som jag ju lagt undan då TVn n ju har en inbyggd. Och visst då blev det 5.1 ljud. Riktigt kass dock att det inte kan lösas utan den. Man sitter med en dyr hemmabioanläggning som gladeligen spelar upp 5.1 från alla möjliga källor. Så köper man en splitter ny och modern "Smart"-tv och helt plötsligt skall man behöva kolla film med enbart stereoljud (ja tills man plockat fram sin gamla chromecast då). Vem har gjort fel!!??
Google, eftersom de är hopplöst dåliga på att underhålla Android TV, funkar fortfarande inte att casta med 50hz...
Postad 03 April 2018 - 09:31
Coca
-
Coca
-
Användare
-
-
200 inlägg
Kom hem efter påskhelgen och upptäckte att min Sony A1 hade fått otäcka fläckar. Den har varit avstängd i tre dagar. Vad tror ni det kan vara?
Ja det där såg ju inte så trevligt ut, prova att göra en panel "tvätt" för att se om det hjälper.
Redigerat av Coca, 03 April 2018 - 09:31.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|