ok fick rätt pris nu, comon please...
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 24 November 2017 - 00:18
Fick efter mångt och mycket igenom min beställning av en C7:a 65" från EG. Värt mödan med tanke på priset.
Kösystemet är inget kösystem utan det är bara att uppdatera sidan manuellt ända tills man kommer till kassan. Det handlar bara om tur och att ens uppdatering ska hamna i ett "ledigt fack" på servern.
Se bara till att ladda om först när hela sidan har laddats in så att du inte riskerar att refresha en gång för mycket.
Redigerat av mazzer, 24 November 2017 - 00:21.
Postad 24 November 2017 - 00:59
Postad 24 November 2017 - 01:09
Märkte samma mellan febrila tryck på F5. Däremot minns jag inte om 65" E7V för 29,990:- låg med från början eller om den nu tog C7'ans 'plats' ? Antar man kanske har en liten chans fortf om man far ut till butiken imorgon
Postad 24 November 2017 - 02:10
När jag var inne nyss var det +25 ![]()
Blir nog bra drag i de fysiska butikerna om några timmar? ![]()
Postad 24 November 2017 - 04:42
5+ i lager nu för 22 990 sek
https://www.elgigant..._PRISJAKT_EGAB#
Redigerat av Zerox_no1, 24 November 2017 - 04:44.
Postad 24 November 2017 - 06:09
Redigerat av RitteT, 24 November 2017 - 06:11.
Postad 24 November 2017 - 06:36
Postad 24 November 2017 - 07:54
Postad 24 November 2017 - 08:15
Hörde med ELG fick det bekräftat för priset 22.990 kr
Efter 2 års sökande slog man till - man hade tur att i 2 månader stått emot alla prissänkningar på de TV man haft intresse för
Går från en panasonic 42" plasma haft 10 år trogen tjänst - hoppar över LCD generationen
Plåtar till Iron Maiden och tv för jävligt bra pris får man kalla hyfsad dag men det sved i plånboken ![]()
Redigerat av Ironse, 24 November 2017 - 08:20.
Postad 24 November 2017 - 08:32
Har ATV4k och C7 Om du vill kolla streamad 4k filmer Dolby Vision då är det bra val! Jag tror att den är en kanon mediaspelare! Annars funkar ju Netflix ocksåNi som redan har en tv.. Tycker ni en Apple TV 4k behövs eller duger Webos bra för tex Netflix? Har en Intel nuc och en Chromecast 2 nu.
Postad 24 November 2017 - 08:32
Och grattis Ironse till köp! Hoppas du blir nöjd.
Postad 24 November 2017 - 08:34
jaha det har visst hänt en del sedan man gick till sängs igår ser jag, grattis till alla nya ägare! ![]()
Postad 24 November 2017 - 08:40
Efter 2 års sökande slog man till - man hade tur att i 2 månader stått emot alla prissänkningar på de TV man haft intresse för
Går från en panasonic 42" plasma haft 10 år trogen tjänst - hoppar över LCD generationen
Plåtar till Iron Maiden och tv för jävligt bra pris får man kalla hyfsad dag men det sved i plånboken
Har längtat mer efter att du skulle bestämma dig än efter min egna TV som jag har väntat på sedan singles day
Postad 24 November 2017 - 08:57
Många glada Oled-ägare idag då eller som får sina leveranser inom kort
Kul! Mer oled åt folket gynnar alla. Ni kommer att bli nöjda!
Samsung och sin medeltiden-teknik kan ta en gammal kofta över sig.
Postad 24 November 2017 - 09:04
Dom inbyggda funkar toppen men utbudet är ju rätt begränsat, så jag använder ATV4K för tex Infuse och TV4 play.Ni som redan har en tv.. Tycker ni en Apple TV 4k behövs eller duger Webos bra för tex Netflix? Har en Intel nuc och en Chromecast 2 nu.
Postad 24 November 2017 - 09:04
Många glada Oled-ägare idag då eller som får sina leveranser inom kort
Kul! Mer oled åt folket gynnar alla. Ni kommer att bli nöjda!
Samsung och sin medeltiden-teknik kan ta en gammal kofta över sig.
Har du hört av dig till Power än?
Postad 24 November 2017 - 09:07
Postad 24 November 2017 - 09:08
Det är bra att priset går ner så pass fort på Oled som det gör nu, kanske blir att man införskaffar nästa års modell för att uppgradera E6an om det nu är värt det ![]()
Postad 24 November 2017 - 09:10
Rörande Netflix-erbjudandet - någon som vet hur de kan veta att TVn är köpt via nätet igår och inte i butik idag?
Postad 24 November 2017 - 09:14
Rörande Netflix-erbjudandet - någon som vet hur de kan veta att TVn är köpt via nätet igår och inte i butik idag?
Ingen aning hur LG ska veta när TVn är köpt. Antar väl att LG, Elgiganten och netflix löser det på något sätt med inköpstid.
Postad 24 November 2017 - 09:20
Har du hört av dig till Power än?
Ja de gick med på att prismatcha Elg en gång till
Firade med att riva bort plastfiltret på baksidan av tvn haha så nu har jag förstört mina chanser för att använda öppet köp idag som var sista dagen.
Redigerat av Foxxy, 24 November 2017 - 09:21.
Postad 24 November 2017 - 09:21
Typ 20-30 pers på Elgiganten i Umeå idag vid 06:40. Tur för mig att alla inte skulle ha en 55C7 ![]()
Postad 24 November 2017 - 09:44
Ingen aning hur LG ska veta när TVn är köpt. Antar väl att LG, Elgiganten och netflix löser det på något sätt med inköpstid.
Du får förmodligen bifoga skärmdump på kvittot.
Postad 24 November 2017 - 09:54
plastfiltret på baksidan
Va?
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 24 November 2017 - 09:55.
Postad 24 November 2017 - 09:55
Vilket flyt.Ja de gick med på att prismatcha Elg en gång till
Firade med att riva bort plastfiltret på baksidan av tvn haha så nu har jag förstört mina chanser för att använda öppet köp idag som var sista dagen.
Redigerat av Chamber, 24 November 2017 - 09:56.
Postad 24 November 2017 - 10:03
Rekommenderade inställningar till er som hämtar B7/C7 idag:
http://www.rtings.co...7-oled/settings
Vet inte om man ska utgå ifrån deras inställningar eller FlatpanelsHD? Vilken ska man lita mest på?
Postad 24 November 2017 - 10:04
Vilket flyt.
Grymt pris och du får behålla en panel du är väldigt nöjd med. Minns att både du och jag har varit frustrerade på priset på C7 men det ordnade sig till slut.
Mja du och jag har följt och skrivit i denna tråden länge. Slutet gott allting gott då. Ses i nästa års Oled-tråd?
Oled är en spännande produkt helt klart. Är inte rädd för att uppgradera till nästa år eller 2019-modeller om skillnaden är stor. Får se på CES i januari vad LG har kokat ihop under huven. De kommer nog att satsa ännu mer på sina W-modeller.
Menar nog den skyddande plastfilmen
Haha där har vi ordet jag sökte efter. Som nya mobiler har på sina displays, en plastfilm så har ni på era C7or en plastfilm på baksidan av tvn ovanför "burken". Säkert många som inte ens har sett denna. Min sambo upptäckte den när vi packade upp men jag blindstyret såg inget. Allt som är plastfilm måste dras bort såklart ![]()
Redigerat av Foxxy, 24 November 2017 - 10:07.
Postad 24 November 2017 - 10:09
Mja du och jag har följt och skrivit i denna tråden länge. Slutet gott allting gott då. Ses i nästa års Oled-tråd?
Oled är en spännande produkt helt klart. Är inte rädd för att uppgradera till nästa år eller 2019-modeller om skillnaden är stor. Får se på CES i januari vad LG har kokat ihop under huven. De kommer nog att satsa ännu mer på sina W-modeller.
Samma här, skönt att få C7:an så pass "billigt" (23K) när jag ser den mer som en tillfällig TV. Så fort det kommer en 77+ OLED för ett "rimligt" pris slår jag till om det så är 2018 eller 2019.
Postad 24 November 2017 - 10:16
Haha där har vi ordet jag sökte efter. Som nya mobiler har på sina displays, en plastfilm så har ni på era C7or en plastfilm på baksidan av tvn ovanför "burken". Säkert många som inte ens har sett denna. Min sambo upptäckte den när vi packade upp men jag blindstyret såg inget. Allt som är plastfilm måste dras bort såklart
Ojdå det sitter fortfarande på min tv 😁tack
Postad 24 November 2017 - 10:33
Black Friday! Erbjudandet gäller till fredag 24/11 kl. 23:59
Ska ge ELG kreds för detta - andra butiker som KOMPLETT ha de kört med så länge lagret räcker eller tagit bort helt
Postad 24 November 2017 - 10:45
Absolut, riktigt kaxigt. Den butik som levererat bäst priser! ELG är vinnare i år =)
Postad 24 November 2017 - 10:54
Haha vem vet? Men först ska jag få hit min C7 och se vad jag tycker om den.
Postad 24 November 2017 - 10:57
Ska ge ELG kreds för detta - andra butiker som KOMPLETT ha de kört med så länge lagret räcker eller tagit bort helt
Dock är C7an bortplockad från deras hemsida nu (i alla fall för mig)
Edit: Man kommer åt den via prisjakt:
https://www.elgigant...P_PRISJAKT_EGAB
Dock står det: "Denna produkt går för närvarande inte att beställa för hemleverans eller collect@store. Du kan se lagerstatus för varuhusen genom att klicka på länken "Se lagerstatus i varuhusen"
Fraktalternativ presenteras i kassan"
Redigerat av nooz, 24 November 2017 - 11:00.
Postad 24 November 2017 - 11:05
Plåtar till Iron Maiden och tv för jävligt bra pris får man kalla hyfsad dag men det sved i plånboken
Grattis
Har själv haft mycket ångest då min budget egentligen är 10K-15K, men någon gång ska det ske och det kändes helt rätt inatt.
Du får förmodligen bifoga skärmdump på kvittot.
Man aktiverar inne från appen i TVn så tror det är helt manuellt. Om någon frågar (vilket inte är troligt) så vill de säkert se ett kvitto.
Postad 24 November 2017 - 11:12
Btw, vad rekommenderar folk för typ av väggfäste?
Ser att standarden är VESA 300x200 och med en vikt 22,8kg.
Kollade in dessa: https://www.elgigant...-med-vattenpass
https://www.elgigant...00-x-400-108770
samt något som också är vridbart: https://www.kjell.co...v-32-75--p57265
Dock funderar jag om någonsin kommer använda den funktionen samt att det kanske är stabilare att ha ett som är direkt mot vägg
Kollade in några på JULA, men där står inte VESA 300x200 med. Tex denna:https://www.jula.se/...517895872#tab01
Tv:n ska upp på väggen i en lägenhet, där väggen är någon form av gips som är fylld med "svart strimlad pappersmassa". Är det något speciellt jag bör tänka på när jag väljer väggfäste?
Edit: Sökte igenom tråden och det verkar som att flera använder Väggfästet från JULA (eller varianten för för 55") även fast VESA standarden inte står angiven :/
Redigerat av nooz, 24 November 2017 - 11:19.
Postad 24 November 2017 - 11:40
Cred för vad? För en fullkomligt patetisk hemsida som inte håller måttet 2017? Eller ett ytterst bristfälligt lager, där de förmodligen hade 10 st TV-apparater att tillgå istället för 100 + (vilket var en ren lögn)? C7 går inte att inhandla på deras hemsida så jag begriper verkligen inte vad du yrar om. Erbjudandet är meningslöst.
Postad 24 November 2017 - 11:50
Har gått med i LG communityn genom en 55C7V från elgiganten! Det stod ett antal tv samlade både 55 och 65 så det var ok med lagret nu på förmiddagen.
Känns riktigt spännande med oled...
Hör på det här då. Jag hinner titta 10 sekunder och böja mig för att läsa på vilken tv det är. Självklart är det inte tydligt på själva paketet med det där C7V som är så viktigt... En säljare står lite sett bakom mig och frågar om han kan hjälpa till. Han frågar om vad jag väljer och om jag övervägt QLED. Jag tänker direkt att (det är ju ett påhittat begrepp) men är schysst och säger istället att jag vill ha oleds svärta. Motiverar inte det så mkt mer och han säger att ljusstyrkan är mycket bättre på QLED och det kvittar med OLED om det inte är absolut mörkt på det man tittar på, och hur ofta är det så etc... Jag hinner tänka att självklart har han bäst provision på Samsung och när det är så mycket folk noterar jag inte förrän efter några minuters diskussion att det står Samsung på hans tröja!
Den ormen har fått mig att tvivla ordentligt på att smälla ut massa pengar på en tv och det är närmare att jag struntar i det än att jag väljer en Samsung! Det var inte alls en trevlig kundupplevelse och vad intressant att han står och hugger i LG-området.
Postad 24 November 2017 - 11:53
Dock står det: "Denna produkt går för närvarande inte att beställa för hemleverans eller collect@store. Du kan se lagerstatus för varuhusen genom att klicka på länken "Se lagerstatus i varuhusen"Fraktalternativ presenteras i kassan"
Borde gå boka varan fysiskt i butik om inte annat
Postad 24 November 2017 - 11:54
Dock står det: "Denna produkt går för närvarande inte att beställa för hemleverans eller collect@store. Du kan se lagerstatus för varuhusen genom att klicka på länken "Se lagerstatus i varuhusen"Fraktalternativ presenteras i kassan"
Kom för en stund sen från ELG butik och där fanns i lager så lagersaldot verkar man kunna lita på hittils. De bjöd på kaffe och pepparkaka i kön till kassan Den var på stadiga 50 m
Postad 24 November 2017 - 11:54
Cred för vad? För en fullkomligt patetisk hemsida som inte håller måttet 2017? Eller ett ytterst bristfälligt lager, där de förmodligen hade 10 st TV-apparater att tillgå istället för 100 + (vilket var en ren lögn)? C7 går inte att inhandla på deras hemsida så jag begriper verkligen inte vad du yrar om. Erbjudandet är meningslöst.
Hade det varit KOMPLETT hade du troligtvis varit körd boka någon alls.
Jag fick igenom min bokning sparade 13500 kr är meningslöst hur då?
Postad 24 November 2017 - 11:57
Hade det varit KOMPLETT hade du troligtvis varit körd boka någon alls.
Jag fick igenom min bokning sparade 13500 kr är meningslöst hur då?
Grattis, du är en av ytterst få som fick en order. Komplett är åtminstone tydliga med antal x i lager. Nej, Komplett klarade sig väl för de produkter jag inhandlade igår. Däremot har majoriteten i det här forumet bevittnat det nästintill haveri som uppstod på Elgigantens hemsida.
Postad 24 November 2017 - 11:58
Grattis
Har själv haft mycket ångest då min budget egentligen är 10K-15K, men någon gång ska det ske och det kändes helt rätt inatt.
Man aktiverar inne från appen i TVn så tror det är helt manuellt. Om någon frågar (vilket inte är troligt) så vill de säkert se ett kvitto.
Spendera 36K på en TV hade aldrig varit i planerna
När KOMPLETT sänkte till 27K blev man överraskad
När ELG sänkte till 25K blev det mer intressant
När ELG sänkte till 23K då var det inga ursäkter längre. Blir jag nöjd kommer jag troligtvis att ha denna TV även 10 år. Ska mycket till för att uppgradera vad gäller design bild. Nästa steg blir väl hologram? ![]()
Samma pris för vad SONY 9005 ordinarie pris ligger på då fanns det liksom inga ursäkter längre
OK jag kanske kunde ha blivit nöjd med 9005 men med all klagande på blooming bleeding clouding
Om jag inte skulle bli nöjd med TV kan man alltid sälja den, borde gå få hyfsat pris även som "begagnad"
Redigerat av Ironse, 24 November 2017 - 12:01.
Postad 24 November 2017 - 12:01
Btw, vad rekommenderar folk för typ av väggfäste?
Ser att standarden är VESA 300x200 och med en vikt 22,8kg.
Kollade in dessa: https://www.elgigant...-med-vattenpass
https://www.elgigant...00-x-400-108770
samt något som också är vridbart: https://www.kjell.co...v-32-75--p57265
Dock funderar jag om någonsin kommer använda den funktionen samt att det kanske är stabilare att ha ett som är direkt mot vägg
Kollade in några på JULA, men där står inte VESA 300x200 med. Tex denna:https://www.jula.se/...517895872#tab01
Tv:n ska upp på väggen i en lägenhet, där väggen är någon form av gips som är fylld med "svart strimlad pappersmassa". Är det något speciellt jag bör tänka på när jag väljer väggfäste?
Edit: Sökte igenom tråden och det verkar som att flera använder Väggfästet från JULA (eller varianten för för 55") även fast VESA standarden inte står angiven :/
Jag har Julas stora för 149kr på 65B7V. Eftersom listen/fästet du skruvar fast på väggen och hänger TVn på är ganska brett (har inte måtten här men hade inga problem att fästa det i två reglar med 600CC) och skruvhålen är generöst tilltagna i både längd och antal på själva stagen du skruvar fast i TVn är VESA-måtten inte fasta utan variabla och passar allt mellan 200x200 upp till 800x400 och därmed även för icke-VESA-standard.
Postad 24 November 2017 - 12:50
Så, vid 3-4 tiden imorse gick det lägga ordrar igen på Elgiganten utan problem. Innan ständiga felmeddelanden om att "det går inte lägga till detta nu, försök igen.." till "denna produkt är ej längre tillgänglig...".
Lägga till shoppingvagn gick direkt då, dock notering att nästa sändning inkommer 4/12.
Jag bestämde mig då istället för att chansa, efter tips från Pristråden här samt efter att ha vakat hela natten, att bege mig ut i slaskvädret till lokala Elgiganten och hoppas 55C7V fanns på lagret. Var där just efter 07.30 och de hade då 10+ med 55"-aren på lagerhyllan så jag högg en sådan samt en Chromecast Ultra rakt av.
Känns bara bra nu i efterhand då man sitter med kartonger och frigolit över hela vardagsrummet, blir en spännande helg! ![]()
En sak jag märkte direkt dock, har ni andra LG OLED-ägare fått med komponent/komposit-'skarv'sladdarna som enl vissa unpack-videos på YT medföljer i kartongen ? Iofs har det varit från UK de jag sett, bl a Vincents. Hade inga sådana med alls, bara fjärr, batteri, diverse manualer/garanti och fotstöd ?
Redigerat av Stith, 24 November 2017 - 13:00.
Postad 24 November 2017 - 12:53
Ok...så den har funnits men dragits tillbaka! Då får man väl hoppas att den dyker upp igen...kanske lite bättre :-)
Prova om du får in Spotify via webbläsaren. Kan funka - men inte testat själv.
Postad 24 November 2017 - 13:04
En sak jag märkte direkt dock, har ni andra LG OLED-ägare fått med komponent/komposit-'skarv'sladdarna som enl vissa unpack-videos på YT medföljer i kartongen ? Iofs har det varit från UK de jag sett, bl a Vincents. Hade inga sådana med alls, bara fjärr, batteri, diverse manualer/garanti och fotstöd ?
Tror det var 2016 års LG OLED som hade den kabeln, 2017 har vad jag vet inte någon sån kabel. Minns att jag fick en sån till min B6 men inte till min B7.
Vet inte hur det är med C7, kanske ska följa med en sådan där.
Redigerat av PassiveA, 24 November 2017 - 13:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
164 filmer
99 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?