Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 oktober 2020 - 11:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0
60 fps verkar vara bekräftat till PUBG med Series X iaf och upp till 60 fps på PS5...hur det nu är möjligt?
Usla är att dom verkar köra One S-versionen till Series S och där är spelet låst till max 30 fps. Tydligen ska dom kolla upp möjligheterna att även ha upplöst fps även där för att troligtvis kunna få ut 60 fps även på Series S.

Postad 26 oktober 2020 - 11:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Lite sent, men ändå najs. Jag kommer inte ta upp PUBG igen. Men hade jag spelat aktivt fortfarande hade jag dansat 😉

Postad 26 oktober 2020 - 12:26

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Usla är att dom verkar köra One S-versionen till Series S och där är spelet låst till max 30 fps.

Varför är det uselt? Kan misstänka att MS har testat hur prestanda blev med One S och One X versionerna av alla spel och kommit fram till att One X versionerna inte funkar så bra på Series S.

PUBG kan ju om inte annat bygga en Series X|S version och släppa den via smart delivery som utnyttjar Series X och Series S hårdvaran bättre om de nu inte vill ändra hur det funkar på One S.

Postad 26 oktober 2020 - 12:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Lite sent, men ändå najs. Jag kommer inte ta upp PUBG igen. Men hade jag spelat aktivt fortfarande hade jag dansat 😉

Ja tyvärr så är det rätt sent. Har kört några enstaka matcher men det är ju värdelös fps så man tröttnar snabbt. Kommer iaf testa lite mer när man har nya konsolen.

Postad 26 oktober 2020 - 18:24

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0
Xbox Series X|S – Official Next-Gen Walkthrough – Full Demo [4K]

https://www.youtube....h?v=Wqi0NtRLQxY

Postad 26 oktober 2020 - 19:24

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Är det någon av de som fått XSX som har testat hur bra den presterar som bluray-spelare? Min oppo la av i helgen och gör nog inget nytt inköp av bluray-spelare då jag förbokat XSX och hoppas att den är ok. 

Postad 26 oktober 2020 - 21:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 753 inlägg
  • 0

Ingen Dolby Vision support för UHD filmer...

https://www.youtube....NbNH9NCAMQ&t=0s

Redigerat av Svante Skoog, 26 oktober 2020 - 21:54.

Postad 27 oktober 2020 - 07:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0
RDR2 verkar vara locked 30 fps på SX, Rockstar är inte direkt kända för att uppdatera sina spel alltför ofta så vi lär inte se 60 fps där på ett tag. Spel med locked fps kommer dock ändå vara stabilare på SX. Förhoppningsvis kommer MS med ett boost mode på låsta spel.

Postad 27 oktober 2020 - 10:08

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Inte visste jag att så många hade gått från Playstation studios till en MS studio.

Bifogad fil  Screenshot_20201027-100412020.jpg   73,99K   4 Antal nerladdningar

https://twitter.com/...5121956864?s=19

Postad 27 oktober 2020 - 10:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 753 inlägg
  • 2

Gött att Naughty Dog förhoppningsvis får lite konkurrens snart.

Det behövs med tanke på hur jäkla uttjatade och långtråkiga deras spel blivit.

Postad 27 oktober 2020 - 10:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

RDR2 verkar vara locked 30 fps på SX, Rockstar är inte direkt kända för att uppdatera sina spel alltför ofta så vi lär inte se 60 fps där på ett tag. Spel med locked fps kommer dock ändå vara stabilare på SX. Förhoppningsvis kommer MS med ett boost mode på låsta spel.

Det kommer väl till stor del hänga på speltillverkarna vad dom gör med sina gamla spel. Hade väl hoppats på ett 60fps-läge på RDR2 då jag aldrig orkade spela det. Kul att PUBG iaf släpper ett läge så man kanske kan slippa diabilder när man spelar.

Postad 27 oktober 2020 - 16:10

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Inte visste jag att så många hade gått från Playstation studios till en MS studio.

Screenshot_20201027-100412020.jpg

Ja om man inte själv kan skapa något grymt så öppnar man plånboken och köper över konkurrensen. Känns nästan lite pinsamt men alla vill ha pengar så kör på.

Vi får se vad dom hittar på. Hoppa på någon ny IP med härligt äventyr och grym lore

Postad 27 oktober 2020 - 17:02

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 3

Ja om man inte själv kan skapa något grymt så öppnar man plånboken och köper över konkurrensen. Känns nästan lite pinsamt men alla vill ha pengar så kör på.

Surt sa räven mycket? :D

Postad 27 oktober 2020 - 17:03

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 2

Vi får se vad dom hittar på. Hoppa på någon ny IP med härligt äventyr och grym lore

Är det inte alltid så? Det är ju inte direkt så att något av de stora företagen har startat helt nya studios med bara nyutbildade.

Postad 27 oktober 2020 - 18:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Är det inte alltid så? Det är ju inte direkt så att något av de stora företagen har startat helt nya studios med bara nyutbildade.

Ja såklart. Och självklart ska ju folk få köpas och börja med nya utmaningar men det blir lite desperat bara när man fyller på med så många namn från konkurrenten. Ifs så kanske det var krav från de största namnen att de ville ha med sig sina favoriter från sin tidigare studio...

Hoppas verkligen dom får satsa på en ny IP för Microsoft har inte en enda IP just nu so. Intresserar mig.
Jag är imponerad av designen och prestandan av XSX så jag vill ha en bra anledning att köp den och ”överge” mina PS polare 😂

Postad 27 oktober 2020 - 18:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Screenshot_20201027-100412020.jpg

Många namn, men är inte det en piss i havet? Ett AAA spel har väl flera hundra personer som är inblandade i ett projekt.
Alla studios vill väl åt de talanger som går att fåtag i för en rimlig peng.

Postad 27 oktober 2020 - 19:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 2

Många namn, men är inte det en piss i havet?

Det är de viktiga de vill ha tag i, det är ju inga grunts direkt. The Initiative är deras elitstudio, att "vanligt" folk knappt hört talas om dem är för att de inte släppt något än. De sägs jobba på Perfect Dark reboot.

Samt bättre arbetsförhållanden. Om det man hört om Naughty Dog stämmer så förvånar det mig inte att de lämnade. Men det är liksom upp till Sony att hålla dem nöjda så de vill vara kvar.

Läste en Phil Spencer-intervju igår där han sa att de lär köpa fler studios. Tråden på resetera blev hysterisk med snack om apokalypser och en mardrömsframtid.

Sonyfansen för några år sen: Haha, Xbox har inga spel, det finns inget att spela.

Sonyfansen nu: Va fan, Xbox har för många spel, sluta köpa studios.

Så MS kan inte blidka alla hur de än gör. Folk verkar tro att det bara är att skapa nya studios ur luft eller nyutexaminerade som ska kunna mätta förväntningarna på ett storföretag. Men man måste såklart ta de som har erfarenhet (vare sig det är personer eller studios) om man ska kunna visa resultat inom en någorlunda snar framtid.

Postad 27 oktober 2020 - 20:01

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 1

Snarare pinsamt för Naughty Dog som inte lyckas behålla sina anställda. lol

Postad 27 oktober 2020 - 20:30

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Det är de viktiga de vill ha tag i, det är ju inga grunts direkt. The Initiative är deras elitstudio, att "vanligt" folk knappt hört talas om dem är för att de inte släppt något än. De sägs jobba på Perfect Dark reboot.

Samt bättre arbetsförhållanden. Om det man hört om Naughty Dog stämmer så förvånar det mig inte att de lämnade. Men det är liksom upp till Sony att hålla dem nöjda så de vill vara kvar.

Läste en Phil Spencer-intervju igår där han sa att de lär köpa fler studios. Tråden på resetera blev hysterisk med snack om apokalypser och en mardrömsframtid.

Sonyfansen för några år sen: Haha, Xbox har inga spel, det finns inget att spela.
Sonyfansen nu: Va fan, Xbox har för många spel, sluta köpa studios.

Så MS kan inte blidka alla hur de än gör. Folk verkar tro att det bara är att skapa nya studios ur luft eller nyutexaminerade som ska kunna mätta förväntningarna på ett storföretag. Men man måste såklart ta de som har erfarenhet (vare sig det är personer eller studios) om man ska kunna visa resultat inom en någorlunda snar framtid.

Återstår ju att se dock men MS har verkligen gjort sak av att de inte haft några bra egna spel de senaste åren.

Nu kanske jag låter lite som en Sony ****** som egentligen bara vill smutskasta MS men saken är den att jag känner mig lite bakbunden just nu. Vill verkligen ha XSX men alla polarna kör PS och så är jag helt frälst i Uncharted och Killzone men inget av dom spelen är ens i närheten att släppas... Jag står inför ett dilemma just nu som jag inte direkt hade hoppats på, det var lättare inför den pågående generationen då MS i stort gjorde alla fel och PS hade den bättre konsolen 😉

Redigerat av beat_strandh, 27 oktober 2020 - 20:31.

Postad 27 oktober 2020 - 21:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 2

Nu kanske jag låter lite som en Sony ****** som egentligen bara vill smutskasta MS

Inte direkt. Men för mig personligen är det bara bra att MS värvar och köper studios eftersom deras spel är "gratis" på Game Pass medan jag måste köpa Sonys spel dyrt på PS.

Postad 27 oktober 2020 - 22:14

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Återstår ju att se dock men MS har verkligen gjort sak av att de inte haft några bra egna spel de senaste åren.

Nu kanske jag låter lite som en Sony ****** som egentligen bara vill smutskasta MS men saken är den att jag känner mig lite bakbunden just nu. Vill verkligen ha XSX men alla polarna kör PS och så är jag helt frälst i Uncharted och Killzone men inget av dom spelen är ens i närheten att släppas... Jag står inför ett dilemma just nu som jag inte direkt hade hoppats på, det var lättare inför den pågående generationen då MS i stort gjorde alla fel och PS hade den bättre konsolen 😉

Inte alla polare kommer köpa PS!;)

Postad 28 oktober 2020 - 09:46

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Inte alla polare kommer köpa PS!;)

Haha ja men du spelar ju aldrig endå 😜

Postad 28 oktober 2020 - 09:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Byta plattform nu kanske känns lite märkligt. Gissningsvis kommer man in i det rätt snabbt ändå, du får väl övertala polarna att skaffa Xbox också? Du kan ju alltid köpa PS5 senare när det kommit något exklusivt du måste spela.

Postad 28 oktober 2020 - 10:05

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Suck..nu ryktas det om att Xbox series x inte kommer stödja Dolby vision på 4K UHD filmer (dock på spel??). Om detta är sant går både PS5 och Xbox x bort. Ja, ja...det blir att fortsätta med PC och 4K UHD spelare då.

Postad 28 oktober 2020 - 10:31

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Undrar om det har att göra med att alla Dolby Vision implementationer inte är kompatibla med varandra. MS har ju länge sagt att deras mål är att stödja det, men de kanske har åkt på något problem?

Postad 28 oktober 2020 - 10:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 753 inlägg
  • 0

Länkade en video högre upp i tråden ang detta.

Men här kommer den igen :D

https://www.youtube....NbNH9NCAMQ&t=0s

Det verkar va nån form av mjukvaru variant av Dolby Vision, som Xbox kör med, som bara funkar till spel.

Postad 28 oktober 2020 - 12:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Low Latensy DV (källan sköter färgkodningen, mindre exakt) medans den fulla versionen, där sker avkodningen i tv:en och den är även långsammare och mindre lämplig för spel.

Postad 28 oktober 2020 - 13:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Suck..nu ryktas det om att Xbox series x inte kommer stödja Dolby vision på 4K UHD filmer (dock på spel??). Om detta är sant går både PS5 och Xbox x bort. Ja, ja...det blir att fortsätta med PC och 4K UHD spelare då.

Har du DV kompatibel pc skärm och ger detta en bättre bild än vanlig HDR på din tv?

Postad 28 oktober 2020 - 19:10

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

AMD visade tidigare idag upp nya grafikkorten då la MS upp denna artikeln.

Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today.

https://news.xbox.co...2-architecture/

Postad 29 oktober 2020 - 08:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

AMD visade tidigare idag upp nya grafikkorten då la MS upp denna artikeln.

Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today.
https://news.xbox.co...2-architecture/

Har väl säkert att göra med att saker är ”custom”? Sony har väl nån custom i guess?

Postad 29 oktober 2020 - 11:14

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Low Latensy DV (källan sköter färgkodningen, mindre exakt) medans den fulla versionen, där sker avkodningen i tv:en och den är även långsammare och mindre lämplig för spel.

menar du att det blir mindre exakt färgkodning ifall källan sköter färgkodningen? Om en TV har den fulla versionen av DV, stödjer den då även Low Latensy DV per automatik?

Postad 29 oktober 2020 - 14:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

menar du att det blir mindre exakt färgkodning ifall källan sköter färgkodningen? Om en TV har den fulla versionen av DV, stödjer den då även Low Latensy DV per automatik?

Kika videon innan i tråden, det var där jag fick min info ifrån.

Postad 29 oktober 2020 - 21:09

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

Stor skillnad

ARK Xbox Series X Enhancement Upgrade

https://www.youtube....h?v=crv6OfG1PL4

Redigerat av Zerox_no1, 29 oktober 2020 - 21:09.

Postad 29 oktober 2020 - 21:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Stor skillnad

ARK Xbox Series X Enhancement Upgrade

https://www.youtube....h?v=crv6OfG1PL4

Såg ut som ett 3DS-spel innan, nu ser det ut som man borde förväntat sig från början. Kul att de använder det som säljargument dock :D

Postad 29 oktober 2020 - 22:31

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Tur att det passar perfekt på tv-bänken med konsollen vertikalt, för det ser verkligen bättre ut. :)

https://www.youtube....h?v=Medrg61anyE

Postad 30 oktober 2020 - 08:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Tur att det passar perfekt på tv-bänken med konsollen vertikalt, för det ser verkligen bättre ut. :)

https://www.youtube....h?v=Medrg61anyE

Mitt tips är att placera den helt utom synhåll om det går. Kanske bakom en stor krukväxt eller i ett skåp utan baksida. Annars håller jag med. Vertikalt ser lite bättre ut än horisontellt (gäller båda konsolerna). 

Postad 30 oktober 2020 - 08:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0

Mitt tips är att placera den helt utom synhåll om det går. Kanske bakom en stor krukväxt eller i ett skåp utan baksida. Annars håller jag med. Vertikalt ser lite bättre ut än horisontellt (gäller båda konsolerna). 

Inget fan av diskret minimalistisk design antar jag?

Postad 30 oktober 2020 - 08:49

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Gömma Xboxen? Ser jag ingen anledning till.

Skulle dessutom göra det onödigt krångligt när den behövs som Blu-Ray spelare.

Postad 30 oktober 2020 - 09:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Verkar som någon reveal ska hända den 30/10. Kryptiskt tweet och en person som jobbar som Director at ”secret studio” påstår sig ha något med detta att göra. Intressant.

https://twitter.com/...5322177541?s=21

Det var iaf verkligen ingen intressant nyhet. Chromatic Pie, nån indiestudio...jaha.

Postad 30 oktober 2020 - 10:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Inget fan av diskret minimalistisk design antar jag?

Det är inget fel på designen men det är en grå låda. Vitt hade varit mer diskret eftersom de flesta har vita väggar. Om man har ett trevligt inrett vardagsrum så kan det vara en god idé att göra en diskret installation anser jag. Tycker man att konsolen är snygg så är det förstås bara att ha den så synlig som möjligt. :)

Postad 30 oktober 2020 - 22:52

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

Watch Dogs: Legion - Xbox Series X Inside Look

https://www.youtube....h?v=jpKMzeOjXkk

Redigerat av Zerox_no1, 30 oktober 2020 - 22:53.

Postad 31 oktober 2020 - 13:48

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0
Assassin's Creed Valhalla

Native 4K bara på Series X

https://www.dualshoc...-xbox-4k-60fps/

Postad 31 oktober 2020 - 15:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Assassin's Creed Valhalla

Native 4K bara på Series X

https://www.dualshoc...-xbox-4k-60fps/

Vilken tur, det är tydligen deras största launchtitel...

Säger en del om hur kass launch detta är jämfört med tidigare generationer.

Postad 31 oktober 2020 - 15:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0
Assassins Creed, lika intressant som att kolla när färg torkar på ett ungefär. Black Flags var sista jag gav en chans men tröttnade som vanligt ganska snabbt, det är ju alltid exakt samma ruttna och enformiga upplägg. Ta bort AC och gör ett Viking-spel istället så hade iaf jag varit sugen på det.

Postad 01 november 2020 - 13:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 0
Odyssey var helt okej. Origins hade en hel del brister men intressanta miljöer.

Valhalla ser tveksamt ut, men det blir väl ett rea-köp.

Postad 01 november 2020 - 13:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Odyssey var helt okej. Origins hade en hel del brister men intressanta miljöer.

Valhalla ser tveksamt ut, men det blir väl ett rea-köp.

Men hur har AC-spelen utvecklat sig på senaste? Hoppar man fortfarande typ till nutid och gör helt menlösa saker? Är kartan fullklottrad med ikoner med repetitiva uppdrag osv? Det är sånt jag inte klarar av längre.

Postad 01 november 2020 - 13:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0

AC har hållit en rätt stabil nivå ändå. Har inte kört något AC som vart uselt. Odyssey var väl mycket action dock hoppas de saktar ner saker med vikings men känns inte som en jättespännande tidsålder direkt. Men de har ju tagit de gottaste redan. Får göra en scifi version härnäst :) 

Postad 01 november 2020 - 14:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 0

Men hur har AC-spelen utvecklat sig på senaste? Hoppar man fortfarande typ till nutid och gör helt menlösa saker? Är kartan fullklottrad med ikoner med repetitiva uppdrag osv? Det är sånt jag inte klarar av längre.

Inte alls lika mycket hopp till nutid, men det finns ju som en del av storyn.

Origins var repetitivt, en av bristerna. Odyssey är ju fortfarande AC dvs enorm karta full med grejer, men det mesta är kul.

Helt obegripliga battles dock, där man kan slås för båda sidor utan konsekvens för storyn bortsett från vissa val man gör.

Redigerat av Ageve, 01 november 2020 - 14:01.

Postad 01 november 2020 - 14:10

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0

Du är ju en mercenary den som betalar bäst!

fetch quests kommer man ju inte ifrån med open world rpgs där man ska ha en massa att göra också så det kommer man nog aldrig ifrån om man inte gillar sånt. 

Det är mer än någonsin förr av sånt i Odyssey iof men jag hade rätt kul :)

Postad 01 november 2020 - 15:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=Por1Ql6Ablk

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.