Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2005 - 10:45

morcrist
  • morcrist
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag lider verkligen med dig Motin :angry:
Don't give in!

Postad 02 November 2005 - 12:59

gechu
  • gechu
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har läst ett par av alla dom 59! sidorna i den här tråden. Men 59 sidor är verkligen för mycket. Så jag undrar ifall någon som deltagit aktivt skulle kunna bjuda på en sammanfattning.
Men det lilla jag förstått är att vissa fått ett ****. Sen om det varit ett resultat av olyckligt val av återförsäljare eller otur / kombination vet jag inte.

Jag kommer ha möjlighet att hämta en "Samsung PS-42S5H" på ett av NETONNET:s lager själv eftersom jag inte bor speciellt långt från ett. Borde inte det mindska supportväntetider mm? + ge större kontroll av vad som händer (att dom vet om att jag lämnat in TV:n)?

Eller är det värt att ta risken o beställa från Tyskland och kanske få det 5k billigare inkl allt (frakt mm)?

Postad 02 November 2005 - 13:09

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
YES

Fick nu mail från Netonnet att jag får en annan maskin. Det blir en Pana 37a om de nu skickar rätt apparat.

Så stå på er alla som handlat av Netonnet, det går att få dem att ta tillbaka apparaten även om det är mycket jobb. Många mail och många långa tel samtal.

Hoppas nu att man blir nöjd med en Panasonic TH-37PV500, eller vad tror ni? :D

// Cinema

Postad 02 November 2005 - 13:45

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

YES

Fick nu mail från Netonnet att jag får en annan maskin. Det blir en Pana 37a om de nu skickar rätt apparat.

Så stå på er alla som handlat av Netonnet, det går att få dem att ta tillbaka apparaten även om det är mycket jobb. Många mail och många långa tel samtal.

Hoppas nu att man blir nöjd med en Panasonic TH-37PV500, eller vad tror ni?  ;)

// Cinema

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror du blir nöjd, men varför inte en 42:a :D ! Det jag har sett av modellen har jag bara gott att säga om.

Postad 02 November 2005 - 14:00

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

YES

Hoppas nu att man blir nöjd med en Panasonic TH-37PV500, eller vad tror ni?   ;)

// Cinema

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror du blir nöjd, men varför inte en 42:a :D ! Det jag har sett av modellen har jag bara gott att säga om.

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter bara 3 meter från Tvn, det kändes lite för stort med en 42a. Optimalt var en 40a på 3 meter enl Powers tabell.

Postad 02 November 2005 - 14:16

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Cinema101: Ja, då är det ju befogat ;) !

Vissa är födda med tur, andra har tur när det krävs och .... ja andra får leva med SK-T !

:D

Redigerat av Motin, 02 November 2005 - 14:17.

Postad 02 November 2005 - 14:24

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Cinema101:  Ja, då är det ju befogat ;) !

Vissa är födda med tur, andra har tur när det krävs och .... ja andra får leva med SK-T !

:D

<{POST_SNAPBACK}>

Jaga dom på Netonnet så kanske det går att få en annan tv! Det verkar ju lösa sig för mig, så ligg på bara.

Det här med Samsungen är ju helt otroligt dåligt, väldigt många verkar har problem med den skit apparaten..

// Cinema101

Postad 02 November 2005 - 14:33

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Mjo ja har inte köpt min på NON (aldrig köpt nåt o kommer aldrig köpa något av värde därifrån). nu har jag fått nya uppgifter om att Powermille har min tv på högsta prio (det ändrar inte det faktum att jag väntat 5 veckor varav 4 av dem så har tv:n bara stått utan att nån lyft ett finger för att laga den). Nu jobbar de tydligen på att få den lagad. Det var skrapskador på höljet som de ska ersätta samt så ska de se över den "mörka gröten".. Sen får vi se vad vi får för resultat. Det börjar närma sig release av XBOX 360 och jag vill ha bra bild innan den kommer hem + att jag vill se på film i lite mer normal storlek än bara 19" :D, ja o självklart använda nåt som man har betalt 25 000:- för.

Ja det är verkligen dynga detta... Aldrig mer Samsung efter detta, spelar ingen roll vad för pryl men aldrig mer Samsung i alla fal, ruggigt besviken.

Redigerat av Motin, 02 November 2005 - 14:35.

Postad 02 November 2005 - 14:41

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Mjo ja har inte köpt min på NON (aldrig köpt nåt o kommer aldrig köpa något av värde därifrån). nu har jag fått nya uppgifter om att Powermille har min tv på högsta prio (det ändrar inte det faktum att jag väntat 5 veckor varav 4 av dem så har tv:n bara stått utan att nån lyft ett finger för att laga den). Nu jobbar de tydligen på att få den lagad. Det var skrapskador på höljet som de ska ersätta samt så ska de se över den "mörka gröten".. Sen får vi se vad vi får för resultat.  Det börjar närma sig release av XBOX 360 och jag vill ha bra bild innan den kommer hem + att jag vill se på film i lite mer normal storlek än bara 19" :D, ja o självklart använda nåt som man har betalt 25 000:- för.

Ja det är verkligen dynga detta... Aldrig mer Samsung efter detta, spelar ingen roll vad för pryl men aldrig mer Samsung i alla fal, ruggigt besviken.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med, aldrig mer Samsung!!! Jag har tittat en 20" i över en månad! Hann inte ens se en helt film innan den flippade ut.

Hoppas det löser sig för dej Mortin.

Postad 02 November 2005 - 15:00

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Har läst ett par av alla dom 59! sidorna i den här tråden. Men 59 sidor är verkligen för mycket. Så jag undrar ifall någon som deltagit aktivt skulle kunna bjuda på en sammanfattning.
Men det lilla jag förstått är att vissa fått ett ****. Sen om det varit ett resultat av olyckligt val av återförsäljare eller otur / kombination vet jag inte.

Jag kommer ha möjlighet att hämta en "Samsung PS-42S5H" på ett av NETONNET:s lager själv eftersom jag inte bor speciellt långt från ett. Borde inte det mindska supportväntetider mm? + ge större kontroll av vad som händer (att dom vet om att jag lämnat in TV:n)?

Eller är det värt att ta risken o beställa från Tyskland och kanske få det 5k billigare inkl allt (frakt mm)?

<{POST_SNAPBACK}>

Satsa på en Panasonic 42" PV-500 istället från Tyskland. Digitalo.de har väldigt bra pris på den. 2.549,00 €

Postad 02 November 2005 - 23:25

Magnus79
  • Magnus79
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Så var beslutet taget. I morgon åker jag till Expert och lämnar min Samsung. Tar med mig en Panna 42PV500 hem istället. Grymt glad att jag inte köpte min Samsung på billigast möjliga sätt, servicen jag fått har varit helt outstanding. Felanmälde min TV och fick veta att trots "påplatsenservice" skulle min TV hämtas för rep. Tyckte detta var konstigt och gick till Expert och berättade. Dom fixade direkt med Samsung och fick min TV krediterad så jag skulle kunna få en ny direkt. Valde att byta modell, trött på halvbra bild.....
Fick lägga en bra slant emellan, med priset blev ändå OK.

Hoppas och tror att jag kommer bli nöjd.

Till alla er som fortfarande har problem, stå på er. Och ett stort tack till er alla för tips och trix under den här tiden. Ha det gott

/Magnus

Postad 03 November 2005 - 01:45

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Jag tycks ha haft tur med ett bra exemplar, i alla fall håller den ihop nu på tredje dagen.
Om man matar den med bra kvalitet så får man fin bild. Jag skaffade en Samsung DVD idag, det blev en HD850. Jag upptäckte först hemma att de inte skickar med någon HDMI-kabel i lådan så jag kunde bara köra SCART ikväll. Men det såg bra ut redan då så det finns mer att uppleva. Samsung-plasman är en intressant personlighet. Den är bra på att se bra ut och blir gärna väldigt färgstark.
Den duger inte mkt till att hantera dåligt videomaterial, speciellt hudpartier när det inte finns tillräckligt med videoinformation i bilden. Men matar man med bra signal tycker jag det blir mkt bra. Och då har jag inte provat HDMI ännu och/eller några HDTV-klipp.

Stämmer det som tidningen Video&Ljud Hemma nämnde i sin översvallande "test" att det inte går att åstadkomma PC-anslutning via HDMI ? Hade de inte kolla på hur man gör eller finns det en teknisk begränsning ?

Postad 03 November 2005 - 09:46

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

Stämmer det som tidningen Video&Ljud Hemma nämnde i sin översvallande "test" att det inte går att åstadkomma PC-anslutning via HDMI ? Hade de inte kolla på  hur man gör eller finns det en teknisk begränsning ?

<{POST_SNAPBACK}>

När jag hade min tv hemma (kan inte minnas när sist..) så körde jag både VGA och HDMI via pc:s o VGA fungerade bra. HDMI var det däremot en hel del pillande för att få till men det gick iaf..

Postad 03 November 2005 - 09:53

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1438 inlägg
  • 0
Är bara skitsnack från alla testare att det inte går att koppla in en dator till hdmi ingången. Funkar hur bra som helst om man vill slippa analog signal men problemet som uppstår är overscanen då du inte kan köra 1024x768 men den kan man lätt komma runt vid filmvisning med en spelare som tex zoomplayer där du kan ändra storlek själv. Kör själv renderless med zoom via hdmi och 1920x1080 som upplösning för att det ska passa mitt hd material som är samma upplösning och ger mindre overscan än 1280x720. Allt är en smaksak.

Var förresten hemma hos en kompis som har samma modell fast nyare, han hade inte samma kablar men kunde se att hans inte fick samma hud färgs problem vid för låg ljus och kontrast. Den va inte alls perfekt och uppvisade mycket andra problem med bilden som inte jag har, men det kan ju vara andra inställningar.

Ska fortsätta kolla o jämföra lite.

Postad 03 November 2005 - 10:06

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Jo denna tv är då otroligt individuell........ :D !

Postad 03 November 2005 - 11:59

gechu
  • gechu
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tack för tipset Karl-Johan, ska kolla upp det!

Postad 04 November 2005 - 11:43

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Jag testade med en Samsung HD850 DVD-spelare igår och HDMI-anslutningen mot plasman.
Tja jag har inte någon tidigare spelare att jämföra med men jag tror inte den kan rankas i de högre divisionerna trots HDMI när det gäller att blåsa upp DVD i 42"-format. Jag misstänker att mer påkostade spelare hanterar 'bandningseffekter' på snyggare sätt. Kör man över HDMI så förstärks de effekterna eftersom skärpan är bättre. Troligen inget som stör mkt om man t ex skulle spela upp på en 32"-skärm. Jag tycker jag får bättre färgåtergivning från vanligt DVB-S över Dreambox med komponentsignal än från denna DVD-spelare. Jag kan beskriva det ungefär som om bilden från DVD-spelaren ibland bara vore 256 färger eller jag vet inte vad man kan förvänta sig av dyrare spelare.

Jag läste i ett amerikanskt forum att man kan ta ut komponentsignalen över SCART. Det visar sig vara precis samma mappning som på Dreambox, dvs den SCART->RGB-kabel som Kjell & Company säljer som funkar som komponentkabel för Dreambox kan användas på samma sätt på HD850. Enligt vad jag såg i det amerikanska forumet påstod de att signalen var mindre filterad i SCART-jacket och därmed skulle man få bästa komponent-kvaliten den vägen. Jag provade med den kabeln, och såg bara marginella skillnader i kvalitet mellan komponent den vägen och HDMI, inget man skulle tänka på när man kollar på en film, man ser det bara när man betraktar stillastående bilder som t ex menyer och textremsor.

Postad 04 November 2005 - 16:56

JoeyCC
  • JoeyCC
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har själv ingen plasma, men funderar på att köpa en och har följt lite trådar här på forumet för att bilda mig en uppfattning om vilken jag ska ha. Många verkar ha problem med att denna samsung-plasma har en blinkande blå lampa blinkar spontant och irriterande hemma hos folk, men aldrig på serviceverkstaden. Kan det inte vara så att denna lampa skall blinka när man använder fjärrkontrollen och att den reagerar på allt slags infrarött ljus? Tittar man på Lorryquai's bilder så ser man tex att han har en bärbar dator framför tv:n som säkert har en ir-port som med jämna mellanrum sänder ut ir-ljus. En del av er andra kanske har ir-repeaters för att skicka ljud och bild trådlöst till andra rum? Många lampor (speciellt lågenergi och ljusrör) kan också skicka ut ir-ljus som denna lampa säkert reagerar på. Alltså: prova att stänga av alla lampor och annat som kan skicka ut ir-ljus och se om det blir någon skillnad. Kanske inte alls det som detta beror på, men det är ju ett relativt enkelt sätt att kanske se vart problemet ligger. Bara en tanke...

Postad 04 November 2005 - 19:51

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Tror mig, kan det där. Stängtde av alla "störningar" men den fortsatte att blinka ändå....

//Lorryquai

Postad 04 November 2005 - 20:49

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tror mig, kan det där. Stängtde av alla "störningar" men den fortsatte att blinka ändå....

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Inga nyheter om din tv än? Min Pana kommer på måndag om Net håller vad de lovar

// Cinema101

Postad 05 November 2005 - 11:29

Magnus79
  • Magnus79
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej allihopa. Vill bara ge er som är i bytartagen ett tips...... lämnade tillbaka min S5HX och fick min 42"pv500 Häromdagen. Direkt när jag startade den så såg jag alla dessa brister som fanns i Samsungens bild, trodde jag skulle börja böla. Men efter att ha skruvat lite så är jag toknöjd !! Vilken j***a svärta, nu fattar jag vad folk pratar om. DigitalTVbilden är kanon och DVD ska vi inte prata om. Känns mer som att ha en TV på väggen än något som försöker vara en TV, grymt stabil bild.
Även om det handlar om en ganska bra peng emellan så tycker jag att ni ska tänka till ordentligt. Har man lagt 25k på en TV och inte är nöjd känns det inte så farligt att vara lite fattigare men nöjd. :wub:

Postad 05 November 2005 - 12:07

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

Hej allihopa. Vill bara ge er som är i bytartagen ett tips...... lämnade tillbaka min S5HX och fick min 42"pv500 Häromdagen. Direkt när jag startade den så såg jag alla dessa brister som fanns i Samsungens bild, trodde jag skulle börja böla. Men efter att ha skruvat lite så är jag toknöjd !! Vilken j***a svärta, nu fattar jag vad folk pratar om. DigitalTVbilden är kanon och DVD ska vi inte prata om. Känns mer som att ha en TV på väggen än något som försöker vara en TV, grymt stabil bild.
Även om det handlar om en ganska bra peng emellan så tycker jag att ni ska tänka till ordentligt. Har man lagt 25k på en TV och inte är nöjd känns det inte så farligt att vara lite fattigare men nöjd.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tro mig jag ångrade att jag blev övertalad av min återförsäljare.. Jag var helt klart inne på Panna PV500 först... :wub:

Postad 06 November 2005 - 01:49

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Har man lagt 25k på en TV och inte är nöjd känns det inte så farligt att vara lite fattigare men nöjd.   :wub:

I alla för mkt emellan för mig. Det problem jag sett med Samsung är hur den hanterar färgåtergivningen i mörka partier och scener. Linjäriteten förvinner och den tappar brant i ljusstyrka sista biten mot svart och det blir en dither-effekt och oroligheter. Man ser det utmärkt demonstrerat om man kopplar in sin PC på PC-ingången och lägger ut en tonad bild från vitt till svart eller från någon färg till svart.
Då ser man chockerande saker i de områden där nivåerna börjar närma sig svart och man börjar förstå att det inte är DVD-spelaren som är boven.

Kör ut de här bilderna på fullskärm och kolla. :wub:
Ingen snäll test men det är intressant att se hur andra plasmor hanterar detta.

Intressant även att höra hur det ser ut på en Pana 500 ;)

Man skall dock inte låta det gå troll i det hela. I många sammanhang är bilden ok för priset,
ca 21600 får man betala för en sådan nu och det skiljer ungefär 8000:- upp till Panasonic 500.
Man får en skärm på 1024x768 som ger tämligen skarp och stabil bild på den analoga PC-ingången, faktiskt tyckte jag film inspelat på datorn via ett DVB-T-kort såg mkt bra ut. Man får en exakt pixel-för-pixel mappning mot PC'ns skärm om denna är inställd på 1024x768 så det är ett alternativ för den som har HTPC-visioner.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered99322caa, 06 November 2005 - 03:16.

Postad 06 November 2005 - 17:22

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Inga nyheter om din tv än? Min Pana kommer på måndag om Net håller vad de lovar

// Cinema101

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, inga nyheter än... är uppe i 7:e veckan imorn(tror jag, har slutat räkna).

gunnar123: Ska bli kul att testa dina upplaggda bilder på skärmen sen. Om det blir ett byte så tar jag laptopen med mig ut till affärerna och har dina bilder som referens.

//Lorryquai

Postad 06 November 2005 - 19:06

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Lorry, sparka till NetonNet och säg att du skall ha en Sammy LCD LE40R51 istället, snygg och funkar kanon. Tack vare dig vågade jag inte slå till på S5HX och idag är jag lika glad för det :P

Postad 07 November 2005 - 21:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Hehe, om man nu kunde sparka på dom så skulle jag vara glad :) (titta på är ju alltid skoj).

Imorn har det gått 7veckor och jag har blivit lovad att servicestället ska ringa upp mig då. De påstår fortfarande att dom inte hittar några fel på den så att jag får väl ta fram filmkameran tillslut och filma tvn.

Om jag lyckas bevisa blinkproblemet framöver så blir det absolut ingen ny samsung, inte NON heller för den delen. Sämre finns inte.

//Lorryquai

Postad 08 November 2005 - 06:42

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Äntligen kom min Pana 37a, efter 6 veckors väntande, tjatande med Netonnet. Vilken bild! Sammyn har ju inte en chans på någon punkt. Dålig svärta, eftersläpningar vad är det?

Har bara kört apparaten i ett par timmar med skillnaden är ju enorm. Vi får hoppas den håller bara..

Så ni så ni som handlat av Netonnet ligg på bara...

Fredrik

Postad 08 November 2005 - 08:42

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Börjar få problem med synen efter alla dessa veckor med 19" LCD som TV... :). Hur länge behöver de på sig att laga min plasma.. ja det kan man undra 6:e veckan och tickar...

Postad 08 November 2005 - 14:38

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Börjar få problem med synen efter alla dessa veckor med 19" LCD som TV... :D.

Vi använde en 21" Toshiba-TV i 15 år och ingen klagade förrän man behövde börja hamra för mkt på den för att bilden skulle synka :)

Breaking news; min eminenta TV-handlare låter mig byta Samsungen, så det blir en LG 42PX4R som jag väntar på, jag kom inte överens med bildhanteringen på 42S5H. Den är redan returnerad och det var inte ett lätt beslut trots allt. Det är en toppen-TV i många avseenden, snyggast i stan, fantastisk på tecknad film och korniga filmer från 40-70-talet, t ex TCM :blink:. Men i vanlig TV-video och DVD kan den inte hantera ansikten (bruna fält i övergång hår till hud) och gradienter (tonade övergångar i bilder) i mörka scener. I tonade stillbilder (där man trycker på fjärren så att TV:n själv visar stillbild internt) brusar det i en massa pixlar. (Jag har jämfört t ex en Pana 50, där allt står blickstilla). För mkt rött som inte går att justera ner utan att bilden tappar i detalj. Mörka scener ser i bland ut som 16 färgers dithrad GIF. Grundproblemet som jag förstått det är att de miljoner färger som Samsung talar om inte återfinns fördelade linjärt över hela färgpaletten. Man ser inte alls samma sak i deras LCD-modeller, där är saker och ting precis som de skall vara. Synd på ett annars mkt vackert designad produkt. En möbleringsmässig stolthet i varje vardagsrum. I mörka områden faller bildinformation helt enkelt bort ibland eller blir grymt dithrad av Samsungs bildprocessnings-teknologi. En del pixlar släcks lite slumpartat en bit innan ljusstyrkan i insignalen verkligen är noll.
Jag vet inte bevekelsegrunderna varför de släppt ut produkten med de bristerna. Betraktad sida vid sida med ett konkurrentmärke så såg jag inget av det här på de apparaterna. Men ingenjörer skall inte ha sådana här TV-apparater. Vi lär oss att se produkternas defekter och irriterar oss. "Vanligt folk" kan vara hur nöjda som helst. Mina familjemedlemmar ser inget fel på TV:n och tycker jag mest är knäpp som brytt mig om att släpa iväg med den.
Jag skaffade en Panasonic S97 som rankas som en av de bästa DVD-spelarna. Men när jag såg precis samma defekter med den som med en 1000:- -spelare så inser jag att det handlar om TV:n, dvs den kan inte återge det spelaren presterar. Kan hända att det går att göra mirakel i service-menyn eller att Samsung känner till någon fix som de lägger in på de apparater folk lämnar in på service, jag vet inte. Jag menar om Samsung skulle ha en fix så är det bara de som lämnar på service som får den. Jag vågar inte chansa på att en förbättring finns, man läser ju om folk som väntat i månader på att få tillbaka sin TV utan att veta om den kommer att bli bättre, mina 7 dagars bytesrätt höll på att gå ut. Så nu är det 21"-Toshiban, den gamla trotjänaren med Nicam-stereo och RGB-scart som gäller resten av veckan.

Postad 08 November 2005 - 14:47

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Jahapps där ser man .. ännu en "till synes" väldigt nöjd Samsungägare klagar också :blink:.. Ska jag vara ärlig så väntade jag bara på NÄR du skulle börja klaga på tv:n och inte OM.

Det tråkiga för min del är att jag gått o väntat i 6 veckor på att få tillbaka tv:n o lär väl kanske inte ens få lämna tillbaka nu när det gått en tid. Och om jag får det så blir det ytterligare väntetid *suck*.

Mindre än 1 månad kvar till release av Xbox 360... :)

/Motin

Postad 08 November 2005 - 15:14

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Man vet vad man gillar och har lärt sig se detaljerna. Men jag tror säker det stora flertalet har orsak att känna sig nöjda. Den här TV:n har en del goda sidor.

Postad 08 November 2005 - 15:17

denstore
  • denstore
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det verkar ju som om Samsung har enorma problem med att få fram apparater. Jag skulle ha fått min 50":are i mitten eller senast i slutet av September, men fick idag reda på att det kommer att ta minst 3-4 veckor till. Otroligt att det skall ta så lång tid att få fram en high-endprodukt.
Frågan är ju om de har släpt på kvalitetskraven p.g.a. den stora efterfrågan. I så fall lär de bita sig själva i arslet. Usch, det är rätt deprimerande att läsa den här tråden ibland.

Postad 08 November 2005 - 16:03

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Nån som hört o0m samsungs v6:a dras med problem?

Postad 08 November 2005 - 22:14

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
gunnar123: Gillar ditt resonemang.

7:e veckan idag. Har en känsla av att jag imorgon kommer få beskedet: "Vi hittar inget fel på den så därför returnerar vi den tillbaka till dig". Kräver dom en avgift för att dom inte hittar något fel på den så går proppen i mig.

Laddar filmkameran.

//Lorryquai

Postad 08 November 2005 - 22:30

wireland
  • wireland
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu är äntligen sammyn tillbaka från service (5 veckor) den blå lampan blinkar fortfarande....
fast mitt mainboard är bytt.
Är det någon här på forumet som med säkerhet kan säga att det inte ska vara så, eller är det bara rykten att det blå lampan indikerar fel???

En fråga till er som laborerat med era service inställningar och er som har en sammy med bra bild,
kan ni inte lägga upp service inställningarna så jag/vi andra som fortfarande inte är nöjda med bilden kan prova något som funkar.

/wireland

Postad 08 November 2005 - 22:48

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Intressant att du ocksp är drabbad av detta underliga fenomen. Min är inne för just det problemet och dom hittar inte orsaken.

Gillar inte lampan!

//Lorryquai

Postad 08 November 2005 - 23:08

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

Breaking news; min eminenta TV-handlare låter mig byta Samsungen, så det blir en LG 42PX4R som jag väntar på, jag kom inte överens med bildhanteringen på 42S5H.

Jag gjorde som du och bytte till en LGPX5R och jösses vilken skillnad det är, som natt och dag, fråga DanneH bara, han gjorde detsamma.

Du kommer att blir nöjd med din nya tv.

Postad 08 November 2005 - 23:19

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Jag kommer att joina er lilla klubb så fort jag får chansen. Är så trött på denna tv så det är pina.

PX5R-här kommer jag!

//Lorryquai

Postad 08 November 2005 - 23:23

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

Jag kommer att joina er lilla klubb så fort jag får chansen. Är så trött på denna tv så det är pina.

PX5R-här kommer jag!

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Lider fortfarande med dig, det är skandal rent ut sagt, hoppas det löser sig, be att få prata med någon högre upp, typ någon chef eller så, kanske det hjälper??

Postad 09 November 2005 - 00:15

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Nu är äntligen sammyn tillbaka från service (5 veckor) den blå lampan blinkar fortfarande....
fast mitt mainboard är bytt.

Märker du någon skillnad med nya 'mainboard'et ?

Nu när jag lämnat tillbaka min så kommer väl nyheten att Samsung har en perfekt åtgärd klar :)))
Lampan blinkade på min också men bara i bland med kanske några minuters intervall.
Jag tolkade det mest som att TV:n ville säga åt mig "Här finns jag, skall du inte anvnda fjärrkontrollen snart?". Jag tror inte Lorry tolkade det så :)

Kan det vara att du har någon apparat i samma rum med IR-öga, typ en telefon, laptop eller likande som TV:n-s IR-mottagare får sporadisk kontakt med ?

Postad 09 November 2005 - 01:11

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Hehe, om min tv vill ha uppmärksamhet som har den nu fått det.

Jovars har jag ett ir-öga på laptopen men den har varit förtäckt. Blinkar ändå, även när datorn är av. Kan inte påstå att jag är e rookie gällande elektronik men vid detta fall så har jag ingen aning vad/varför den blinkar.

För några månader sen så hade jag en servicetekniker i luren, han sa att om lampan blinkar så indikerar den att något är fel. Visst tänkte jag, kan stämma...men efter att min andra s5hx blinkar likaväl så tror jag inte att det har något med teknikerns argument att göra. Tror att det är en störning, men frågan är bara vad? EU-moppar? Bor vid en trafikerad väg mitt i centrala stan.

Edit: Danhill: Har kontakt med servicefirmans vd så det borde ju vara en hög man. Han har sedan kontakt med någon chef på en samsungfabrik. Sen har jag mailat till Samsungs nordiska tv-chef, utan resultat. Drar iväg ett till mail till honom, likabra att göra det.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 09 November 2005 - 01:17.

Postad 09 November 2005 - 07:33

cinema101
  • cinema101
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hehe, om min tv vill ha uppmärksamhet som har den nu fått det.

Jovars har jag ett ir-öga på laptopen men den har varit förtäckt. Blinkar ändå, även när datorn är av. Kan inte påstå att jag är e rookie gällande elektronik men vid detta fall så har jag ingen aning vad/varför den blinkar.

För några månader sen så hade jag en servicetekniker i luren, han sa att om lampan blinkar så indikerar den att något är fel. Visst tänkte jag, kan stämma...men efter att min andra s5hx blinkar likaväl så tror jag inte att det har något med teknikerns argument att göra. Tror att det är en störning, men frågan är bara vad? EU-moppar? Bor vid en trafikerad väg mitt i centrala stan.

Edit: Danhill: Har kontakt med servicefirmans vd så det borde ju vara en hög man. Han har sedan kontakt med någon chef på en samsungfabrik. Sen har jag mailat till Samsungs nordiska tv-chef, utan resultat. Drar iväg ett till mail till honom, likabra att göra det.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Det första Cental Service frågade när jag ringde om min Samsung var om lampan blinkade!! Japp som ett discotek. Ring dem och kolla, de verkar ha hyffsad koll. http://www.centralservice.se/

Är fortfarade supernöjd med min Pana37a

// Cinema

Postad 09 November 2005 - 07:57

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Wireland: Det är ju katastrof, ingen förbättring av bilden heller, fast du rapporterat om kass bild ? Den blå lampan ska inte blinka sporadiskt nepp.

Häv köpet så fort du kan o köp dig något annat.

/Motin

Postad 09 November 2005 - 15:58

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu har det gått ett par månader - och jag är fortfarande nöjd med mitt *exemplar*. Vet av egen erfarenhet att skillnaden är enorm mellan olika ex; har kört några testskivor på andra ex (med samma inställningar) och har kunnat konstatera den berömda "svarta tomtegröten" på två andra (som bägge var tillverkade i juni f ö) - för att inte tala om den allmänt sunkiga "svärtan" (gråbrun sörja i godtyckliga nyanser). Men så icke på min. Ännu kan jag läsa de hemskheter som listas här och bara skaka på huvudet utan någon som helst igenkänning.
Fronten har aldrig blinkat blå.
Text-tv har varit snällare än jultomten.
Ingen som helst inbränning oavsett loggor/dataspel/4:3-ränder i timtal. (Och tro mig, jag har letat)
Svärtan är både skarp och djup.
Ingen som helst eftersläpning eller blödande. Och då har jag tittat extra noga på saker som andra användare rapporterat problem med; starkt röda fotbollsdräkter mot det gröna gräset i hastiga panoreringar etc.
Något enstaka clayface har jag allt sett men det är fortfarande en av teknikens baksidor och något man får vara beredd på om man kör plasma. Det är sällsynt på min skärm iaf. (Däremot har jag sett s.k. "banding" på analogTV, men bara enstaka kanaler/program så jag kan inte svära på att det inte har med källan att göra trots allt. När amerikansk TV trimmas händer det att de förstärker konturer för att stå ut på vanliga TVs, det blir lätt lite skevt i stort format, så... men men).
Med min gamla DVDspelare (Pioneer DV350) kunde jag känna något av det som gunnar123 pratar om, nämligen att bilden "dök" ganska snabbt i mörka scener. Det fanns en dithering-effekt där som märktes ibland - men sedan jag bytte spelare (Samsung HD-950) är det ett minne blott. Artefakter som jag tidigare trott var resultatet av påver konvertering/databantning lyser nu med sin frånvaro, och det är svårt att tro att samma skivor på samma TV kan se så fruktansvärt olika ut.
Har lånat kamera igen så jag kan lägga upp lite nya bilder nu, bl a med servicemenyinställningar - men som sagt, jag tror inte att de kommer att "lösa" någonting på exemplar som lider av (vad som i mina öron och ögon verkar vara rena) fabrikationsfel. Vilka servicemenyinställningssidor är det som är intressanta? Tar ju en evighet att fota av och lägga upp allt :-)

Postad 09 November 2005 - 16:02

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Fantastiskt att det finns nån som är nöjd , dock tror jag inte att jag skulle våga mig på en fortfarande....

//Tobbe

Postad 09 November 2005 - 16:12

Mrjonas78
  • Mrjonas78
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med filmtoken, även här är allt perfekt *ta i trä* (fick apparaten för en dryg månad sedan).

Postad 09 November 2005 - 16:19

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Hmmm det låter ju bättre o bättre ju , kanske på tiden med lite positivt om denna tv , vart ju livrädd ett bra tag men klart är att jag tycker den är klart snyggaste plasman i 42 tums klassen
såg PS-42S5H demad lite lätt med komponent i Ljud o Bild på Backaplan nyligen , frågade han om dom fått nåt klagomål angående det som står här naturligtsvis så hade han inte hört nåt klagomål.

Kan det vara så bra att dom förbättrat modellen nu kanske?

22.990:- på HBB men dom har 2 i lager kanske skall vänta på nästa sändning men o andra sidan saknar jag några tusen till så kommer vänta i vilket fall.

Härligt pendlar mellan olika tv varje dag kommer nog aldrig kunna bestämma mig , får ta med en film till Ljud o Bild o testa på plats kanske.

//Tobbe

Postad 09 November 2005 - 16:33

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Det är förstås en grym överdrift att säga "hälsan tiger still", men nog tror jag att de flesta nöjda ägare inte figurerar särskil flitigt i såna här trådar. Det kan nog vara en del av anledningen till att det är mycket klagomål på modellen. Men största anledningen är helt klart att det finns gott om måndagsexemplar (juni och juliskärmarna verkar vara värst/sämst om man tittar tillbaka på tidigare posts).

Postad 09 November 2005 - 16:44

Noble
  • Noble
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag chansade att ta denna samsung i alla fall, trots det jag läst, fick den för ca en vecka sedan, inga problem alls bilden är kalas och den blåa lampan lyser inte alls..om man inte trycker på fjärren förståss :)
Blev lite förvånad hur bra ljud det var i denna tv. Text tv har inte låst sig heller (tittar varje dag) För mig så var det ett kalas köp. Och kan bara lida med er som har/haft problem med era!
Ha en trevlig kväll!
Mvh Peter

Postad 09 November 2005 - 17:43

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Visst får man räkna med att det blir/kan bli problem med elektronik. Men att behöva vänta 6 veckor (hittills för mig) på att få tillbaka sin tv är ju löjligt. 7 veckor för Lorry och nån såg jag hade fått vänta 2 månader... När man sedan kollar med de som gör service så står apparaterna först ett par veckor innan nån ens öppnar kartongen... Ruggigt dåligt !

Och sen inte minst kompisen Wireland som fått sin tv tillbaka och fått mainboardet utbytt och fortfarande har sunkig bild .. Nej det är rent förjävligt detta.

Som jag och andra skrivit i tidigare posts så tror ju jag att de tidiga sändningarna har/hade något produktionsfel. Och det kan fortfarande så att de inte jobbat bort alla felen men det är färre maskiner som har det nu..

Känner ett starkt behov av att sälja de prylar jag har som det står Samsung på.. :)

/Motin

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.