+1Bra där Malko. Gillar den.
Postad 25 February 2012 - 21:19
värst vad lika dom var varann din fru och hennes syrra. enligt bilderna jag sett på MHB,
Postad 25 February 2012 - 22:05
DSC00004.JPG 119.19K
6 Antal nerladdningar
Postad 25 February 2012 - 22:10
Redigerat av Mikael_R, 26 February 2012 - 09:25.
Postad 26 February 2012 - 07:43
Guesswho: Jag har huvudvärk som fan och förkyld som en galning, och nu blev jag yr också. Förstod mig inte på bilden, fick sätta mig och kolla väldigt nogai nnan jag förstod vad som händer i den. Riktigt snygg jobb!
Tar en till kaffebild

Coffee by p.bergkvist, on Flickr
Postad 26 February 2012 - 07:51
fint patrik. det märks att du har koll på det där med ljuset nu=)
Postad 26 February 2012 - 10:05
-snyggt Spuute, kanske ska du börja sälja bilder till någon kaffetillverkare?
månen
1008DSC_9168_forum2.jpg 68.44K
5 Antal nerladdningar
Postad 26 February 2012 - 10:30
Som Mikael_R var inne på så är bilden tagen genom vindrutan med backspegeln ovanför vindrutans vy. Nex5 tillsammans med ett Rokkor 50mm på f1.8 gör att konturerna av backspegeln rejält ur fokus medan det som syns i backspgeln och i vindrutan hamnar i fokus.
...Nästan iallafall.
Misstänker att både vindrutan och spegeln i backspegeln (tillsammans med bakrutan) förvränger bilden och att det var därför jag inte kunde få bra skärpa på varken spegelbilden eller motivet i vindrutan...
Som sagt. Tyckte bilden var lite kul, men det var synd att jag inte fick till kvaliten riktigt...
Postar en ny bild också.
Brukar inte röken från flygplan vara vit?
DSC00040.JPG 257.74K
1 Antal nerladdningar
Postad 26 February 2012 - 11:27
Fint Quemånen
Som Mikael_R var inne på så är bilden tagen genom vindrutan med backspegeln ovanför vindrutans vy. Nex5 tillsammans med ett Rokkor 50mm på f1.8 gör att konturerna av backspegeln rejält ur fokus medan det som syns i backspgeln och i vindrutan hamnar i fokus.
...Nästan iallafall.
Misstänker att både vindrutan och spegeln i backspegeln (tillsammans med bakrutan) förvränger bilden och att det var därför jag inte kunde få bra skärpa på varken spegelbilden eller motivet i vindrutan...
Som sagt. Tyckte bilden var lite kul, men det var synd att jag inte fick till kvaliten riktigt...
Yes!
Fokus stämmer, men vid 1,8 så kanske det inte blir optimal skärpa mot oändligheten, samt att rutan och spegeln utgör hinder kanske
Om den är ljusare än omgivningen, röken (kondens) är troligtvis ovanför de tunna molnen på himlen och hamnar därför i skugga medans himlen ovanför fortfarande är belyst.... skulle jag troPostar en ny bild också.
Brukar inte röken från flygplan vara vit?
Postad 26 February 2012 - 12:04
Nästan samma sak fast från andra hållet
Okey wow! 1-0 till dig.
Får ta och bryta produkttemat från kaffe till något annat
Postad 26 February 2012 - 12:08
Gör inte så Wictor... det är taskigt... på en söndag och alltFår ta och bryta produkttemat från kaffe till något annat
Nä, men fin bild i alla fall!
Postad 26 February 2012 - 14:34
Postad 26 February 2012 - 21:36
bra wictor, lite kondens på glasflaskan kanske skulle få de som gillar öl att vilja smaka på den lite extra mycket.
Det är faktiskt lite kondens på flaskan, men a detta var bara ett snapshot från stranden i Mexico. Så inget konstlat eller tillgjort
Postad 26 February 2012 - 22:10
den bilden skulle det vart rikligt med kondens precis som coca cola har på sina reklamer, tror den skulle passa väldigt fint, eftersom bilden är så fin som den är.
Postad 27 February 2012 - 08:19
Grym bild Niklas!
Plusset!
plus två
Tack!++++++++++ + några till
Otroligt likt faktiskt, bra bild ocksåvärst vad lika dom var varann din fru och hennes syrra. enligt bilderna jag sett på MHB,
KreativtJag fångade ett ögonblick, men samtidigt som jag inte är nöjd med den bildens tekniska kvalite så tyckte jag den var lite kul, för motivet i sin helhet är fångat vid en och samma tagning...
Spännande objektiv Ronny, blir kul att se mer av detUntitled by Ronny Olsson, on Flickr Carl Zeiss Distagon T* 35 mm f2.0 ZF
Bra därBokeh-foot
700_4925.jpg 109.29K 6 Antal nerladdningar

Sunday brunch by _Downfall_, on Flickr
Postad 28 February 2012 - 16:06
Ska framføra det! mysig grend från Grebbestad på västkustenSnygt Svensk Roger.
Postad 28 February 2012 - 19:22
mysig analog Velo!
Den var fin Svensk Roger!Dottern på 13år knipsa detta bildet i helgen
Postad 28 February 2012 - 22:09
Redigerat av Mikael_R, 28 February 2012 - 22:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
32 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?