Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 02 September 2012 - 14:23
Ibland måste man få vara glad, idag är en sån dag!
Du har förtjänat att få vara glad.
Postad 02 September 2012 - 14:25
Rök oskulden i helgen eller fick du äntligen till infran?
Postad 02 September 2012 - 14:25
Rummet är ca 9 m brett så att säga, Men jag har använt eq för att sänka alla toppar för att få det jämt men har fortfarande denna dipp fast den blev mindre, men tycker det basar på rätt bra ur dessa 8 tums element i portad 35l låda. Blev lite förvånad att de går ner till 20HZ så pass bra, de är avstämda till 25hz. Ska testa och flytta om basarna igen när de är riktigt inspelade.Ser ut som att du har ett rum som är ca 7,2 m på någon ledd och det är en utsläckning pga helvågsresonansen och peak på halvvågsresonansen. Peaken ser ut att göra mer nytta än skada, men dippen är lite trist även om den antagligen inte är störande djup. Jag tycker att kurvan ser rätt så fin ut. Frågan är ju förstås om det låter som det mäter? Tycker du att det låter bra?
Postad 02 September 2012 - 14:36
Hur som helst så får du ett grattis av mig, för det verkar ju som att du är ganska nöjd
Postad 02 September 2012 - 14:47
Postad 02 September 2012 - 15:05
Jag har målat lite nu med deras lackfärg och den är bra men snart ska jag måla lite basmoduler och då ska jag lyxa till det med grundfärg
Postad 02 September 2012 - 15:23
Postad 02 September 2012 - 15:34
Att den dessutom är väldigt billig jämfört med många andra gör ju inget heller.
Inte testat grundfärgen?
Redigerat av spuj, 02 September 2012 - 15:34.
Postad 02 September 2012 - 16:18
Postad 02 September 2012 - 17:43
Själv letar jag bord, det är SKIT SVÅRT att hitta ett bord som jag kan tänkas vilja ha...
men det ska fan gå!
Postad 02 September 2012 - 17:54
+1
Parl.... sitter du och myser mitt på ljusan dag? Vad har du hittat på?
Postad 02 September 2012 - 18:34
Postad 02 September 2012 - 18:57
Han lät meddela att han tycker att Findus i68es-s låter skit! och att chrisss har hans självklara röst på Gökandet nästa helg...
Ne, han ringde upp mig i fickan på något vis, jag hörde honom prata med någon om något, men inte vad...
Postad 02 September 2012 - 19:05
Jag tror att han ringde för att meddela att David fått besöksförbud så att han kan koncentrera sig på att få klar lägenheten någon gång.
Hur stort är ditt vardagsrum Parl ?
Om man bara räknar till ytan ?
det är ganska kvadratiskt va, eller minns jag fel ?
Redigerat av DVD-ai, 02 September 2012 - 19:05.
Postad 02 September 2012 - 19:15
Förresten så lirar tre slutna PK i sovrummet nu. Låter bra.
Postad 02 September 2012 - 19:24
Förresten så lirar tre slutna PK i sovrummet nu. Låter bra.
Jag som tyckte din förra center var rätt fet
Postad 02 September 2012 - 19:26
Det lär vi nog märka...
Ja, om någon ska göra något dumt med sina bejsers så har jag då ingen aning om vad det kan röra sig om...
Det blir spännande och tråkigt att se då, inte bra att göra dumma saker...
Postad 02 September 2012 - 19:46
Jag som tyckte din förra center var rätt fet
![]()
Mina små slutna frontar som låg på sidan ?
Postad 02 September 2012 - 20:14
Tycker man ska vara snäll mot sina bejsers..
Säj det till honom då !!?
Postad 02 September 2012 - 20:25
Kolla på Loppis eller någon Seconhand butik, Dagens möbelbutiker har knappt något bra utbud.
Själv letar jag bord, det är SKIT SVÅRT att hitta ett bord som jag kan tänkas vilja ha...
men det ska fan gå!
Postad 02 September 2012 - 20:35
Nu har jag ställt basarna opassande framför skåpen med mina små m1:or, men det verkar vara en bra placering ljudmässigt. De står ca 1,5 meter ifrån varandra. Men har inte hittat något annat ställe som funka bättre, så de får väll stå ivägen
Postad 02 September 2012 - 20:43
men det ska fan gå!
Om jag får vara lite självgod så tycker jag att vårat vardagsrumsbord ( om det nu är ett sådant du letar efter ) är riktigt ballt, har ställt ner det i källaren pga trollungarna alltid skulle klättra upp och hoppa ifrån det.
Skall ha bild på det i mitt album, kika om något sådant är din stil vetja.
Postad 02 September 2012 - 20:53
Nu blev jag också nyfiken?
Kolla på Loppis eller någon Seconhand butik, Dagens möbelbutiker har knappt något bra utbud.
Jo, kan bara hålla med !
Nyfikenhet - enda ursäkten att fortsätta leva.
+1
Nyfiken ska man vara, det är en av dom viktigaste sakerna, att vara nyfiken på livet
Om jag får vara lite självgod så tycker jag att vårat vardagsrumsbord ( om det nu är ett sådant du letar efter ) är riktigt ballt, har ställt ner det i källaren pga trollungarna alltid skulle klättra upp och hoppa ifrån det.
Skall ha bild på det i mitt album, kika om något sådant är din stil vetja.
Det är absolut inte vad jag säker dock... väldigt långt ifrån faktiskt
Men roligare bord än dom vanliga tråkiga är det dock !
Postad 02 September 2012 - 22:55
Ja jo lite udda sådära, vad för stil är det du är ute efter?
Tänk Village People.
Postad 02 September 2012 - 23:00
Tror inte man fått något gjort om man inte varit nyfiken.
Nu har jag ställt basarna opassande framför skåpen med mina små m1:or, men det verkar vara en bra placering ljudmässigt. De står ca 1,5 meter ifrån varandra. Men har inte hittat något annat ställe som funka bättre, så de får väll stå ivägen.
Ser fint ut! Men testa gärna att mäta i REW så får du lite högre upplösning på mätningarna. Synd med XTZ att de ska begränsa en där.
Sen får man även fina vattenfall i REW där man kan se decaytiderna.
Lite pyssel i början bara när man inte är van vid REW.
Postad 03 September 2012 - 05:07
Ja jo lite udda sådära, vad för stil är det du är ute efter?
Just på bordet vill jag ha en mer kraftig känsla, sedan är det bra om bordet har en mer rustik känsla också
Det är väääääldigt svårt att hitta något bra, blir nog till att bygga själv sedan och köra en kista som bord första tiden för det ser lönlöst ut...
Kistan har sedan sin naturliga plats på ett helt annat ställe där den ska aggera förvaring/ dekoration och extra sittplatts
Postad 03 September 2012 - 08:39
Det var ett tag sen du testade xtz va?Ser fint ut! Men testa gärna att mäta i REW så får du lite högre upplösning på mätningarna. Synd med XTZ att de ska begränsa en där.
Sen får man även fina vattenfall i REW där man kan se decaytiderna.
Lite pyssel i början bara när man inte är van vid REW.
Postad 03 September 2012 - 10:26
Redigerat av Unregistered295546cf, 03 September 2012 - 11:25.
Postad 03 September 2012 - 14:36
Postad 03 September 2012 - 15:11
Det var ett tag sen du testade xtz va?
Nja, några veckor sedan då jag rev rummet. 12ppo med pro-programvaran är väl det bästa XTZ lyckas med. Det är rätt stor skillnad med 24ppo som helt klart kan visa mer brister i rummet.
Sen när det gäller decay-tider så är ju XTZ rent av uselt jämfört med REW. XTZ är dock _väldigt_ användarvänligt ska sägas. Perfekt att börja med, men vill man gräva lite djupare i rummets problem (eller icke problem
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?