Postad 12 March 2012 - 22:36
Ronny: WOW! Vilken känsla du bjuder på med den bilden, gillar den skarp, riktigt bra jobbat!
Red: Kanon bra vinterbild i mitt tycke, bra jobbat mannen!
Fara: Den ormen gav mig rysningar, fy vilken äcklig sak :-P
Grokken: Kanon bra bild, älskar skärpan, ljuset och bokehn.
torvaldur: Där har vi magi i en bild, riktigt jävla läckert!
Johan & Micke, gillar alla era senaste porträttbilder!
Jordgubbssaft

Strawberry juice by p.bergkvist, on Flickr
EDIT: Jag ska ta om denna bild vid tillfällle, ev. i morgon och försöka få lite bättre fokus på själva hällandet, och försöka få tag i "färska" jordgubbar och inte köra frysta.
Ändå blötte jag upp dessa gubbar under rinnande vatten
Redigerat av Spuute, 12 March 2012 - 22:37.
Postad 13 March 2012 - 05:43
Riktigt Coolt Spuute! Läcker bakgrund och underlag, passar riktigt bra till det röda i bilden, och ljuset i bakgrunden är riktigt fränt.Jordgubbssaft
EDIT: Jag ska ta om denna bild vid tillfällle, ev. i morgon och försöka få lite bättre fokus på själva hällandet, och försöka få tag i "färska" jordgubbar och inte köra frysta.
Prova även med ett glas utan detaljer.
Postad 13 March 2012 - 06:11
Micke: jag vet att prickarna är störande, men jag kan inte hålla på att springa iväg och köpa glas / kaffekoppar varje gång jag får en idé i huvudet, då kommer jag aldrig ha råd att köpa ett objektiv igen :-P Har redan clonat bort 3st prickar på framsidan av glaset, men dom stora vill jag inte ge mig på att clona, då jag misstänker att de inte kommer ge något bra resultat
Postad 13 March 2012 - 08:42
Tycker inte de är störande direkt, men jag inbillar mig att bilden skulle bli mycket bättre även fast den är riktigt bra ändå.Micke: jag vet att prickarna är störande, men jag kan inte hålla på att springa iväg och köpa glas / kaffekoppar varje gång jag får en idé i huvudet, då kommer jag aldrig ha råd att köpa ett objektiv igen :-P Har redan clonat bort 3st prickar på framsidan av glaset, men dom stora vill jag inte ge mig på att clona, då jag misstänker att de inte kommer ge något bra resultat
Kolla på dollarstore, där har dom mycket porslin som är sjukt billigt, du kan köpa typ 1200 stycken istället för ett 6000 kronors objektiv
Redigerat av Mikael_R, 13 March 2012 - 08:46.
Postad 13 March 2012 - 09:26
Postad 13 March 2012 - 12:16
IMG_2751.jpg 762.84K
4 Antal nerladdningar
Postad 13 March 2012 - 20:29
Inspirerande. Tror jag måste leka med lite glas. Jag blir dock sugen att krossa ett och försöka fånga på bild...Tack för era kommentarer, det värmer kan jag säga!
Ronny: WOW! Vilken känsla du bjuder på med den bilden, gillar den skarp, riktigt bra jobbat!
Red: Kanon bra vinterbild i mitt tycke, bra jobbat mannen!
Fara: Den ormen gav mig rysningar, fy vilken äcklig sak :-P
Grokken: Kanon bra bild, älskar skärpan, ljuset och bokehn.
torvaldur: Där har vi magi i en bild, riktigt jävla läckert!
Johan & Micke, gillar alla era senaste porträttbilder!
Jordgubbssaft
Mer snö:
IMG_1123.jpg 795.72K
7 Antal nerladdningar
Postad 13 March 2012 - 21:46
Bra där Torvaldur, mycket bra balans mellan de mörka partierna och de ljusaMer snö:
Postad 13 March 2012 - 22:03
700_5790.jpg 176.75K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 13 March 2012 - 22:07.
Postad 13 March 2012 - 22:24
Kollade igenom alla gårdagens bilder lite nogrannare idag och detta blev då favoriten:

Strawberry Lemonade by p.bergkvist, on Flickr
Postad 13 March 2012 - 22:32
Ja, den var ju ännu snyggare!Tack grabbar, fina bilder dom senaste här.
Kollade igenom alla gårdagens bilder lite nogrannare idag och detta blev då favoriten:
Postad 13 March 2012 - 22:35
Ska göra om detta någon dag fraöver, ska sätta fokus lite bättre, eventuellt ta mitt 17-40 för att inte få så brutalt skärpedjup.
Körde med sigma 150 macro nu, och här är det f11 och fokus ytan är ungefär 4cm har jag för mig med det avståndet jag stod på, kunde inte minska bländare så mycket mer då det är blixtarna som fryser rörelsen och jag kan inte köra för stark styrka, ändå uppe i ISO 800 här, men jag ska göra ett test för att se vilken styrka man kan köra och ändå frysa vätska.
Postad 14 March 2012 - 05:40
Fin bild. Snygg redigering också!Flyttade förra bilden till porträtt-tråden.
Bra där Spuute!Kollade igenom alla gårdagens bilder lite nogrannare idag och detta blev då favoriten:
Postad 14 March 2012 - 09:10
Gillar era bilder Malko och Torvaldur. Härliga toner i båda!
Tack.
Gillar din bild Torvaldur.
Flyttade förra bilden till porträtt-tråden.
Gillar både porträttet och den nya. Men tycker den postad här är för mörkt redigerad!
Postad 14 March 2012 - 09:12
Fortfarande lite mörk?
700_5790-2.jpg 183.2K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 14 March 2012 - 09:18.
Postad 14 March 2012 - 14:04
Coolt grokken!
Tack grabbar+1
Trevlig bild RonnyFrån i lördagskväll
Carl zeiss distagon T* 2/35 ZF by Ronny Olsson, on Flickr
Schysst bildmuuuuu
Den är riktigt grym Patric!Kollade igenom alla gårdagens bilder lite nogrannare idag och detta blev då favoriten:

Untitled by _Downfall_, on Flickr
Postad 14 March 2012 - 14:18
Den där kon har en snabel!
Den kändes fräsch den där torvaldur.Mer snö:
Nice Spuute!Kollade igenom alla gårdagens bilder lite nogrannare idag och detta blev då favoriten:
Jag tycker att det där ser bra ut.Fortfarande lite mörk?
Gillar två senaste också.
Postad 14 March 2012 - 18:33
Läckert Spuute. Vet inte hur du har efterarbetat den bilden men jag tycker det liknar målning snarare än fotoKollade igenom alla gårdagens bilder lite nogrannare idag och detta blev då favoriten
vilket jag också gillar med bilden. Komponeringen är riktigt jäkla bra liksom exponeringen.
På minusidan då magenta-färgbruset på bakgrunden som jag irriterar mig på.
Kan kanske härleda till det förhållandevis höga ISO't.
Postad 14 March 2012 - 18:42
Jadu, jag har dragit på lite kontrast, ökat brightness, skärpt bilden, och de jag tror bidrar mest till din målningskänsla är väl brusreduceringen i LR, det blir lätt utsmetat. Och bakgrunden kan lite störande moment bero på tidigare splashförsök så de e massa skvätt på den i samband med ISOn
Postad 14 March 2012 - 19:35
Riktigt cool bild GrokkUntitled by _Downfall_, on Flickr
Postad 14 March 2012 - 20:23
Den gör sig mycket bra i den färgtonen.Fortfarande lite mörk?
Snö, del 4:
IMG_1208.jpg 609.28K
8 Antal nerladdningar
Postad 14 March 2012 - 21:01

Carl zeiss distagon T* 2/35 ZF by Ronny Olsson, on Flickr
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 14 March 2012 - 21:34.
Postad 14 March 2012 - 21:15
Fina snöbilder torvaldur
Postad 14 March 2012 - 21:22
Riktigt cool bild Grokk
Tack Micke och Ronny!Snyggt GroKKen och torvaldur
Kan nog vara värt att prova det som que nämner, grenen stör lite, iaf när man börjat tänka på denSnyggt Ronny, fin bakgrund. Jag funderar på om den kanske vinner på att beskäras vid pinnen i förgrunden! Både för att den drar till sig ögonen och man får bort blommorna från mittenlinjen
Lite mer bokeh

Untitled by _Downfall_, on Flickr
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
586 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?