Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 09 September 2012 - 20:41
Postad 09 September 2012 - 21:25
Intressant helt enkelt.
Postad 10 September 2012 - 00:26
Hur mycket extra kabel går åt på ett ungefär när man tvinnar?
Jag ska inhandla kablar till toppar/basar och de skulle behöva vara så smidiga som möjligt för att kunna dras under en matta, denna lösning verkar ju perfekt!
Redigerat av spuj, 10 September 2012 - 01:05.
Postad 10 September 2012 - 07:08
--
Ragnar: Dragningen behöver nog kompletteras på bakstycket och botten iaf. Ska se om jag hinner utveckla detta senare idag om ingen annan gör det innan.
Postad 10 September 2012 - 15:33
Det är 1,5mm2-ekk jag har tagit av höljet på och tvinnat med en borrmaskin. Det går väl åt ca 1,3ggr extra kanske. Jag tvinnar först och kapar sedan.
Okej, tack
Postad 10 September 2012 - 18:03
En del av det lät precis som Hydde sa...
Postad 10 September 2012 - 18:24
Postad 10 September 2012 - 20:12
Här är mitt bidrag: Madonna – Vogue
Postad 10 September 2012 - 20:21
Det har ju pratats om musik där "det händer saker på utsidan av högtalarna", om vi skulle försöka samla lite låtar som man tycker att det hörs tydligt på?
Jag skulle även vilja ha tips på låtar där man kan höra trumpeten lite till vänster
Postad 10 September 2012 - 20:23
Jag skulle även vilja ha tips på låtar där man kan höra trumpeten lite till vänster
Det får du fråga Niklas om,jag kan inget om sånt.
Postad 10 September 2012 - 20:35
RIKTIGT riktigt ball bil!
Slamdunk ma facker ya assman fart burp!Jag skulle även vilja ha tips på låtar där man kan höra trumpeten lite till vänster
Postad 10 September 2012 - 20:35
Apropos trumpeter... Brallan, vad tyckte du om skivan du fick låna då?
Postad 10 September 2012 - 20:37
Har icke hunnit lyssna än. Är på resande fot, men jag har skivan med mig. Ska försöka lyssna på den hos brorsan till helgen när jag stannar förbi där.Apropos trumpeter... Brallan, vad tyckte du om skivan du fick låna då?
Jag återkommer med intryck.
Postad 10 September 2012 - 20:39
the Virtuoso Trumpet
Håkan Hardenberg och Roland Pöntinen
Postad 10 September 2012 - 20:39
Det har ju pratats om musik där "det händer saker på utsidan av högtalarna", om vi skulle försöka samla lite låtar som man tycker att det hörs tydligt på?
Roger Waters - Amused to death är mitt tips
Postad 10 September 2012 - 20:42
Ro fram en länk då?
Vi skall se om vi tycker lika först
Den ballaste pickupen som har gjorts, ever. Som du rastar av nästan precis alls med... vilken är det?
Postad 10 September 2012 - 20:44
Den ballaste pickupen som har gjorts, ever. Som du rastar av nästan precis alls med... vilken är det?
Ford Lightning!
Postad 10 September 2012 - 20:51
Finns ju massa rolig Xerrox copy som har sådana skojigheter för sig. Det finns alltså fler anledningar än den sjukt höga nivån på musikaliteten och klatschiga refränger att lyssna på dessa alster.
Postad 10 September 2012 - 21:33

Nästan rätt, fy fan vad denna var häftig när den kom!
http://www.blocket.s...9.htm?ca=16&w=2
150.000kr?!!
Finns betydligt roligare saker att lägga dom pengarna på än en gammal biljäkel...
Var iofs nära att köpa en Typhoon för några år sen, men det rann ut i sanden.
Finns ju massa rolig Xerrox copy som har sådana skojigheter för sig. Det finns alltså fler anledningar än den sjukt höga nivån på musikaliteten och klatschiga refränger att lyssna på dessa alster.
Vet inte om klatschig är rätt ord att beskriva dom med jag
Postad 10 September 2012 - 21:46
Möjligtvis knastrig.Vet inte om klatschig är rätt ord att beskriva dom med jag
Postad 10 September 2012 - 21:55
Får nog ge David lite rätt om hårfladdret trots allt..
Samt byxfladder.
Det konstiga är att elementen inte jobbar så pass när tryckförändringarna känns.
Det liksom bara finns där i luften.
Nu tittade jag ju visserligen inte med någon vansinnesvolym.
Det finns bas i alla fall.
Postad 10 September 2012 - 22:35
Klämde första två episoderna av The Pacific ikväll.
Samt byxfladder.
Det konstiga är att elementen inte jobbar så pass när tryckförändringarna känns.
Jupp den serien har som sagt sina stunder
Här kittas det iordning för att borras betong imorgon, diffusorerna skall upp efter avhämtning!
Postad 11 September 2012 - 06:33
Nä... Jag och brorsan körde ett par koncerter på bd i fredags. Det är en massa inställningar kvar märkte jag..
En del av det lät precis som Hydde sa...
haha, än fler av dom ?
Vad det "THX Ultra supressor disstortion maker" som var påslagen eller kanske "Extreme dynamik surround EQ" ?
Hur låter det nu då ?
150.000kr?!!
Finns betydligt roligare saker att lägga dom pengarna på än en gammal biljäkel...
Var iofs nära att köpa en Typhoon för några år sen, men det rann ut i sanden.
+1
Klämde första två episoderna av The Pacific ikväll.
Samt byxfladder.
ja, det är en märklig företeelse, jag är inte helt med på varför det blir så, men det behövs inte så galet mycket ljudtryck för att få detta om man bara kan återge Infrat med någorlunda amplitud i förhållande till övriga basområdet, alltså en lätt stegrande kurva mot lägre frekvenser
Postad 11 September 2012 - 07:55
jag gillar tekniken och konstruktioner som är spännande och genomtänkta, men är inte så mycket för att köra bil faktiskt...
Postad 11 September 2012 - 08:34
haha, än fler av dom ?
Vad det "THX Ultra supressor disstortion maker" som var påslagen eller kanske "Extreme dynamik surround EQ" ?
Hur låter det nu då ?
Nu syftade jag ju på inställningar i cr80s men...
Postad 11 September 2012 - 12:40
När hon kör Someone like you så är det total tuppfräs på armarna, har ni inte sett denna så gör det nu direkt!
Bluray inte vanliga plattan nu alltså!
Postad 11 September 2012 - 18:42
Blir väl precis samma nackdelar som när jag gör samma sak med mina svs, dom spelar lågt i frekvens men även lågt i spl.
För att låga frekvenser skall upplevas rätt så krävs det ganska mycket spl och då spelar det inte så stor roll att dom mäter fint.
MEN du har inte samma subsonic filter inkopplat som griper in precis på avstämningen och elektroniskt alltså kontrollerar konslagen vid för låga frekvenser.
Mina moduler fladdrar inte häjdlöst som SVS gör i lägsta avstämnigen, SVS subben ska köras med en port pluggad
Då är dom super !
Jag upplever snarare att modulerna i dom flesta fall pallar högre ljudtryck nu när jag kör dom i "infa läge" än om kag kör dom vanligt
Redigerat av DVD-ai, 11 September 2012 - 18:44.
Postad 11 September 2012 - 20:06
Postad 11 September 2012 - 20:10
Får vi reda på lite skvaller om vad palle skall köra på för umpabumpa?
Ska Palle köra umpabumpa ? Har han gått med i ett brassband ?
Postad 11 September 2012 - 20:42
Jag tolkar NiklasF som vanligt då...
umpabumpa = bejsers
Jahaaaaa...
Nu är du bra nyfniken va Niklas?
Jag ska berätta för hela forumet vad det är. Hoppas det inte gör något...
DUBBLA Proson Rumble 8 !!
Postad 11 September 2012 - 20:46
DUBBLA Proson Rumble 8 !!
Klar uppgradering från nuvarande.
Men vafan Tommy?!!!
Det där var ju inte schysst?
Postad 11 September 2012 - 20:48
1.LMS?Nu är du bra nyfniken va Niklas?
2.Hmmpz gamla?
Finns väl inte så mycket att välja på, för inte kör du på några köpeprylar heller.
Postad 11 September 2012 - 20:50
Postad 11 September 2012 - 20:56
Grattis Palle! Men varför snåla, kör 4st Rumble 8'or istället - när du ändå är igång menar jag
Nej nej nej, det skulle jag aldrig våga!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder

369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?