Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONOS

2436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonos ZonePlayer ZP100 (Mediaspelare) 2 9.375 (7) Inga priser
Sonos ZonePlayer ZP80 (Mediaspelare) 2 9.583332 (11) Inga priser
Sonos BU130 (Mediaspelare) 1 9.444444 (8) Inga priser
Sonos CC100 Cradle (Övrigt) 0 8.874998 (7) Inga priser
Sonos CR100 Controller (Fjärrkontroller) 1 8.916666 (11) Inga priser
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100) (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 9.17857 (27) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9.438774 (97) 2 940:-
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8.911764 (33) Inga priser
Sonos Control (CR200) (Fjärrkontroller) 3 9.249998 (11) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.260416 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9.5 (9) Inga priser
Sonos Play3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.214284 (41) Inga priser
Sonos Sub (Subwoofers) 9 8.949998 (19) Inga priser
Sonos Playbar (Soundbar) 9 8.295454 (43) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.0283 (105) Inga priser
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 (0) Inga priser
Sonos Play5 II WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8.208332 (23) Inga priser
Sonos Playbase (Mediaspelare) 9 9 (4) 2 222:-
Sonos One WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8.227272 (21) Inga priser
Sonos Beam (Soundbar) 9 8.28846 (51) 5 490:-
Sonos Amp (Förstärkare) 7 8.099998 (9) 7 790:-
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7.559998 (24) Inga priser
Sonos Arc (Soundbar) 9 8.333332 (26) 7 598:-
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg) 3 år sedan
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg) 6 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 6 år sedan
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg) 6 år sedan
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg) 8 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 8 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 9 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 9 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 9 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 9 år sedan
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg) 10 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 10 år sedan
Råd inför ljudbygge (14 inlägg) 10 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 10 år sedan
Sonos Playbar (98 inlägg) 10 år sedan
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg) 11 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 11 år sedan
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg) 11 år sedan
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg) 11 år sedan
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 12 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 12 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 13 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 13 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 13 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 13 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 14 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 14 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 14 år sedan
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg) 15 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 15 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 15 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 15 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 15 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 15 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 16 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 16 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 16 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 16 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 18 år sedan

Postad 16 February 2016 - 08:44

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Går det inte bara att stänga av wifi på Telia routern och koppla in en AP på en mer lämplig plats?

En AP kan du ju köra transparent så Telia routern agerar fortfarande dhcp så allt ligger på samma subnät.

Postad 16 February 2016 - 08:44

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0

Aah, jag tolkade det som att det var Sonos-enheterna som hade problem med Wifi (att du körde dem utan brygga).

Jag hade liknande problem med Wifi hemma i vardagsrummet, löste det med en repeater - Du sätter den en bit från Routern där du fortfarande har bra täckning så skapar den ett nytt nät som förlänger det befintiliga. Jag kör med denna: https://www.prisjakt...t.php?p=1444134 Men det finns en mängd olika med lite olika specar beroende på om man behöver 5GHz, AC eller liknande.

Ok, får kika på repeater - men tänkte att en accesspunkt vore bättre än repeater eftersom man tappar hastighet via den lösningen? Är det så att en accesspunkt inte fungerar med Sonos eftersom man får två olika WiFi-nät?

Postad 16 February 2016 - 11:25

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Ok, får kika på repeater - men tänkte att en accesspunkt vore bättre än repeater eftersom man tappar hastighet via den lösningen? Är det så att en accesspunkt inte fungerar med Sonos eftersom man får två olika WiFi-nät?

Finns en annan möjlighet, men håll i dig hårt..... byta ut ios mot Android. Vill minnas att Sonos introuducerade att man kunde koppla upp en Android telefon på Sonos egna mesh nät, på den tiden jag hade en Android telefon. Annars borde en accesspunkt/repeater inte vara något problem, då du lägger in samma wifi nät så att du inte behöver välja nät du loggar in på. Du får i värsta fall testa och returnera utifall att det inte fungerar.

Edit. Hittade den gamla länken för Android

https://sonos.custhe...oid-on-sonosnet

Redigerat av Unregistered04df7d78, 16 February 2016 - 11:27.

Postad 16 February 2016 - 12:40

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0

Finns en annan möjlighet, men håll i dig hårt..... byta ut ios mot Android. Vill minnas att Sonos introuducerade att man kunde koppla upp en Android telefon på Sonos egna mesh nät, på den tiden jag hade en Android telefon. Annars borde en accesspunkt/repeater inte vara något problem, då du lägger in samma wifi nät så att du inte behöver välja nät du loggar in på. Du får i värsta fall testa och returnera utifall att det inte fungerar.

Edit. Hittade den gamla länken för Android

https://sonos.custhe...oid-on-sonosnet

Hmm, det där med att lägga in samma wifi-nät i accesspunkten låter ju intressant - hur får man till det? Att jag är novis på nätverk är ju ganska uppenbart, men jag trodde man hade två olika Wifi-nät om man har sin vanliga router och en accesspunkt.

iOS har jag svårt att släppa dessvärre....

Går det inte bara att stänga av wifi på Telia routern och koppla in en AP på en mer lämplig plats?

En AP kan du ju köra transparent så Telia routern agerar fortfarande dhcp så allt ligger på samma subnät.

Det låter på Telia som att de måste brygga routern för att jag skall kunna sätta upp en annan router med bättre wifi-egenskaper. Det går ju enligt tillverkaren av min Technicolor-router att stänga av Wifin så jag förstår inte riktigt problemet...

Redigerat av TMC, 16 February 2016 - 12:39.

Postad 16 February 2016 - 13:03

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Går det inte att stänga av wifi på din router kan du ändå koppla in en AP och sen bara välja att enbart använda det wifi nätet. En AP förmedlar enbart wifi. Finns med och utan dhcp (servern som delar ut ip adresser till dina olika enheter). Då du redan har en router behöver du inte denna funktionen. En AP måste dock vara kopplat via kabel till din router så beroende på hur ditt nätverk ser ut hemma så är det upp till dig hur lång sladd du vill dra mellan routern och AP:n. Dhcp funktionen kommer skötas av din router och alla dina enheter kommer vara på samma subnät. Vill du inte dra kablar kan du köpa adaptrar och förlänga ditt fasta nät via eluttagen. Allt beror helt på hur mycket pengar du vill gräva ner i detta ;)

Själv har jag min router ute i förrådet men en accesspunkt centralt i huset för bästa täckning.

Redigerat av Darkie, 16 February 2016 - 13:05.

Postad 16 February 2016 - 14:47

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0

Tack! Eftersom jag idag redan har en patchkabel dragen från routern till det rummet som ligger längst bort då jag har en Telia Digitalbox där så kan jag väl nyttja den kabeln och sätta en switch före digitalboxen. Sedan ansluter jag en AP och digitalboxen till switchen?

Frågan är ifall det blir bäst att köra en bra AP http://www.inet.se/p...-ni-n300#/specs kopplad till routern och bara låta APns wifinät eller använda routerns wifinät och hänga på exempelvis en http://www.inet.se/p...c1750#/moreinfo

Finns säkert mängder av bättre förslag än de jag länkar till ovan, men det är ju bättre att köpa någonting som duger än att spara några hundralappar och hålla på att byta och returnera med en massa strul tänker jag?

Redigerat av TMC, 16 February 2016 - 14:48.

Postad 16 February 2016 - 15:00

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Wifi extender är inget jag skulle rekommendera, de drar ned hastigheten/bandbredden ganska rejält. Själv har jag denna https://www.prisjakt...t.php?p=1379756 och är nöjd.

Postad 16 February 2016 - 16:57

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Det är inget problem att använda två olika WiFi-nät för att styra Sonos så länge de hänger på samma router! De är ju fortfarande en del av samma "hemmanätverk"...

Postad 17 February 2016 - 13:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på stativ till Play 5:II? Det enda jag hittat är dessa 

https://www.smarthom...2-sonos-play-5/

Tyckte det blir lite väl dyrt... måste väl finnas något annat?

Postad 17 February 2016 - 13:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på stativ till Play 5:II? Det enda jag hittat är dessa 

https://www.smarthom...2-sonos-play-5/

Tyckte det blir lite väl dyrt... måste väl finnas något annat?

Annars har du ju även väggfästen, men det kanske inte är aktuellt?

https://www.hifiklub...hor-till-sonos/

Postad 17 February 2016 - 15:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Annars har du ju även väggfästen, men det kanske inte är aktuellt?

https://www.hifiklub...hor-till-sonos/

Finns bara till gamla Play 5 ... även om det heter V2 .. snurrigt är bara förnamnet :)

Postad 17 February 2016 - 15:44

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Mailade klubben och fick svar på en gång typ... kan vara intressant för några fler än mig kanske

Hejsan!

Vi kommer att få in väggfästen från Flexson till nya Sonos Play:5, men det har dröjt lite längre än vi hoppats. Jag har inget exakt datum att ge dig, men det bör vara på gång nu. Initialt fick vi nämligen besked om januari/februari och där är vi ju i allra högsta grad nu.

Med vänliga hälsningar, Simon

Hi-Fi Klubben Kundtjänst

Postad 18 February 2016 - 08:38

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Mailade klubben och fick svar på en gång typ... kan vara intressant för några fler än mig kanske

Låter som att du tänker behålla dem,,, de låter bra med andra ord ?

Postad 26 February 2016 - 09:53

matsrosen
  • matsrosen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej! Äntligen har fler butiker än HiFi-klubben börjat sälja Sonos. Jag planerar inom ett par månader att köpa 2 Play5 Gen 2 och 2 Play 1'or. Någon som vet eller har tips på hur man kan få rabatt eller köpa detta till ett riktigt bra pris nytt?

Tacksam för alla tips.

Postad 26 February 2016 - 10:09

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Har väl iof funnits på fler ställen än Hifi-klubben en längre tid, ont om bra kampanjer tyvärr. Priserna har snarare gått upp över tid, tex. Play 1:orna som gått upp ett par hundra. Skulle nog snacka med någon handlare om de kan göra ett paketpris, senaste kampanjen var väl paketet med 2 Play 1 runt nyår.

Postad 26 February 2016 - 10:19

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Hej! Äntligen har fler butiker än HiFi-klubben börjat sälja Sonos. Jag planerar inom ett par månader att köpa 2 Play5 Gen 2 och 2 Play 1'or. Någon som vet eller har tips på hur man kan få rabatt eller köpa detta till ett riktigt bra pris nytt?

Tacksam för alla tips.

Jämför priserna i butik i Sverige jämfört mot deras egna priser på www.sonos.se (priser i Euro, frakt ingår)

Ibland kan de även hittas något billigare på Amazon i Tyskland www.amazon.de. Där tillkommer frakt.

Jag har provat bägge alternativen utan problem.

Postad 26 February 2016 - 12:11

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Håll utkik här:

https://www.prisjakt...t.php?p=2281074

https://www.prisjakt...t.php?p=3340506

Ibland kommer det något hyfsat erbjudande. Kolla även Blocket. Det är ofta Play 1:or säljs där.

Postad 10 March 2016 - 13:29

Unregistered58fed20a
  • Unregistered58fed20a
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Många sidor så säkert finns redan svar på frågan men ställer den likväl.

Surroundljud till tvrum

Går det köra en playbar vid tv:n ljudin från tv till playbar

En connect amp vid soffan och där ifrån koppla in baslåda samt höger vänster högtalare?

Fungerar detta bra?

lösningen är väl ca 6000 billigare än att köpa ett fullt kit med Sonos rumt om.

Postad 10 March 2016 - 19:24

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Sonos meddelar nu att man säger upp delar av sin personal och fokuserar företaget på strömmande musiktjänster och någon sorts röststyrning, om den ska involvera Amazon Echo, Siri, Cortana eller någon egen lösning är ännu oklart.

Jag hoppas att röststyrningen inte bara gäller användare i USA, som det så ofta gör.

http://gizmodo.com/s...dium=socialflow

Postad 20 March 2016 - 13:51

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag är nyligen "Sonofierad" och är överväldigad...

En Play:1 i köket och två Play:3 i vardagsrummet (lägenhet).

Jag har lyssnat sporadiskt på musik och radio via ett gammalt trött 5.1 system men var trött på alla sladdar (vet att man kan gömma och maskera) ;)

Nu börjar spotifykontot leverera och jag lyssnar på musik som aldrig förr.

En fundering,

Jag är sugen på att ställa in en Play:5 i vardagsrummet för att få lite "bas-toutch", en sub skulle bli overkill i nuläget då jag inte har surroundbehov. 

Om jag köper en Play:5 och kopplar in ljud från tex. en Ipad via ljudingången, kan jag få det till att spelas på alla högtalarna?

Anledningen till frågan är att jag skulle vilja lyssna på storytel (ljudböcker) i hela systemet.

Redigerat av Unregistered657ba2bc, 20 March 2016 - 17:59.

Postad 21 March 2016 - 10:00

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Om jag köper en Play:5 och kopplar in ljud från tex. en Ipad via ljudingången, kan jag få det till att spelas på alla högtalarna?

Anledningen till frågan är att jag skulle vilja lyssna på storytel (ljudböcker) i hela systemet.

Ja, ljudkällor som du kopplar in till en ljudingång på en enhet ska gå att spela upp i hela systemet. Dock har jag ingen aning om vilken typ av adapters det kan tänkas finnas för att koppla en Ipad till ingången....

Postad 21 March 2016 - 11:10

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
En vanligt ljudkabel med 3.5mm kontakter borde fungera utmärkt.

Postad 21 March 2016 - 12:51

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Absolut, ex. en sådan här: http://www.kjell.com...-m-svart-p39221

Postad 21 March 2016 - 14:57

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Upptäckte efter en kvick sökning att det inte ens behövs någon kabel. Det går att strömma direkt från IPAD till Sonos så länge det inte är DRM skyddat material. 

https://sonos.custhe...WQvTmNuV1oqTG0=

You'll need an iPhone, iPad, or iPod touch running iOS 6.0 or higher with DRM-free music in MP3 or AAC format stored on the device itself. The device will need to be connected to your home WiFi network.

Om det är DRM skyddat eller strömmande källa så krävs dock kabeln.

Postad 28 March 2016 - 13:34

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag är nyligen "Sonofierad" och är överväldigad...

En Play:1 i köket och två Play:3 i vardagsrummet (lägenhet).
Jag har lyssnat sporadiskt på musik och radio via ett gammalt trött 5.1 system men var trött på alla sladdar (vet att man kan gömma och maskera) ;)
Nu börjar spotifykontot leverera och jag lyssnar på musik som aldrig förr.

En fundering,

Jag är sugen på att ställa in en Play:5 i vardagsrummet för att få lite "bas-toutch", en sub skulle bli overkill i nuläget då jag inte har surroundbehov. 

Ok, nu är den inköpt ✌
Jag kan bekräfta att med "hane-hane" till line in på Play:5 så kan man köra ut ljudet i hela systemet.
Galet nöjd :D

Postad 30 March 2016 - 08:22

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Jag har två frågor om Sonos:

1. Vad är tanken med kö? Vad fyller den för funktion? Kan man koppla bort den? Om jag spelar en "skiva" eller spellista via Spotify vill jag att just den ska spelas. Inte hålla på att fixa med en kö.

2. Jag tycker ljudet ibland blir lite tillknäppt eller brister i klang. Det blir extra tydligt om inspelningen är lite tillknäppt. Det kan ju låta naturligt, men det är som att Sonos låser in ljudet ytterligare ett snäpp. Är detta något ni andra upplever? Jag har provat med en DAC och då öppnades ljudet en aning. Funderar nu på att köpa en sådan. 

Jag har en Sonos Connect -> NAD C356BEE -> Scansonic MB-1. 

Postad 30 March 2016 - 08:36

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Jag har två frågor om Sonos:

1. Vad är tanken med kö? Vad fyller den för funktion? Kan man koppla bort den? Om jag spelar en "skiva" eller spellista via Spotify vill jag att just den ska spelas. Inte hålla på att fixa med en kö.

2. Jag tycker ljudet ibland blir lite tillknäppt eller brister i klang. Det blir extra tydligt om inspelningen är lite tillknäppt. Det kan ju låta naturligt, men det är som att Sonos låser in ljudet ytterligare ett snäpp. Är detta något ni andra upplever? Jag har provat med en DAC och då öppnades ljudet en aning. Funderar nu på att köpa en sådan. 

Jag har en Sonos Connect -> NAD C356BEE -> Scansonic MB-1. 

1. Kö är ju listan på låtar att spela, t.ex. din skiva. - Du kan ju ersätta den med nästa skiva varje gång så blir det inget problem.

2. Inget jag reflekterat över, kör optiskt från en Connect till en Sony förstärkare.

Postad 30 March 2016 - 08:53

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

1. Kö är ju listan på låtar att spela, t.ex. din skiva. - Du kan ju ersätta den med nästa skiva varje gång så blir det inget problem.

2. Inget jag reflekterat över, kör optiskt från en Connect till en Sony förstärkare.

1. Men visst är det extramoment? Kanske ett i-landsproblem, men ett irriterande sådant. 

2. Okey, tack. 

Postad 30 March 2016 - 19:05

Daja_Z3
  • Daja_Z3
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

1. Men visst är det extramoment? Kanske ett i-landsproblem, men ett irriterande sådant. 
2. Okey, tack.

Kön är bra om man har material från olika källor, t.ex eget sparat på en server, olika musiktjänster osv..
Vill man bara ha den listan man ska spela från Spotify är det som sagt bara klicka ersätt kö så får man bara den.

Postad 30 March 2016 - 21:03

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Kön är bra om man har material från olika källor, t.ex eget sparat på en server, olika musiktjänster osv..
Vill man bara ha den listan man ska spela från Spotify är det som sagt bara klicka ersätt kö så får man bara den.

Okey, där ser jag ett sätt att använda kön. Men det borde gå att stänga av den funktionen. Tycker jag. 

Postad 04 April 2016 - 14:30

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 0

Någon som vet var man lättast köper 1/4-skruv med UNC-gänga om man bor i Kalmar?

Precis köpt ett par play:1-or och hoppas slippa lägga pengar på riktiga fästen när ett par vita vinkeljärn för några tior kommer fungera lika bra.

Behöver dock ett par skruv som passar.

Postad 04 April 2016 - 16:47

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Någon som vet var man lättast köper 1/4-skruv med UNC-gänga om man bor i Kalmar?

Precis köpt ett par play:1-or och hoppas slippa lägga pengar på riktiga fästen när ett par vita vinkeljärn för några tior kommer fungera lika bra.

Behöver dock ett par skruv som passar.

Jag köpte skruvar till min ettor på lokala järnhandeln....

MIcke

Postad 04 April 2016 - 16:50

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Tyvärr har vi har typ en enda järnhandel i Kalmar och om jag minns rätt från förra gången jag var där och frågade efter något annat än M-gängor så skakade de bara på huvudet. Kan ringa dem imorgon och fråga iofs.

Postad 04 April 2016 - 20:20

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Tyvärr har vi har typ en enda järnhandel i Kalmar och om jag minns rätt från förra gången jag var där och frågade efter något annat än M-gängor så skakade de bara på huvudet. Kan ringa dem imorgon och fråga iofs.

http://www.uswebbuti...d-1-4-26mm-lang

Postad 04 April 2016 - 20:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 0

Tack för att du anstränger dig men jag hade hoppats att hitta ett par i en lokal butik. På nätet går det ju att hitta lite här och var.

Postad 05 April 2016 - 17:33

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 0

XL-bygg (fd. järnia) hade på lager så det löste sig.

Postad 31 May 2016 - 19:11

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Tjena! 

Jag är helt ny med Sonos och har precis köpt två Play:1 och fick direkt mersmak och vill ha en på toaletten. Har dock en fråga hur man kan lösa det på ett bra sätt. Jag har ett eluttag i badrummet och det sitter i en lamparmatur. Finns det någon förlängningsladd man kan dra snyggt i badrummet som tål fukt? 

Postad 02 June 2016 - 09:54

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Tjena! 

Jag är helt ny med Sonos och har precis köpt två Play:1 och fick direkt mersmak och vill ha en på toaletten. Har dock en fråga hur man kan lösa det på ett bra sätt. Jag har ett eluttag i badrummet och det sitter i en lamparmatur. Finns det någon förlängningsladd man kan dra snyggt i badrummet som tål fukt? 

Det finns förlängninskablage som är klassade för utomhusbruk. D.v.s. tål regn.

Om man kan dra dem snyggt eller inte, brukar väl bero på vem som sitter bakom ratten på verktygen....   :P

Postad 03 June 2016 - 08:41

psoderlund
  • psoderlund
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det finns förlängninskablage som är klassade för utomhusbruk. D.v.s. tål regn.

Om man kan dra dem snyggt eller inte, brukar väl bero på vem som sitter bakom ratten på verktygen....   :P

Hej

Du behöver något som är för C7 euro-kontakter (platta, två pinnar i ena änden och shotgun i andra) och då är grendosor for utomhusbruk inte lämpligt-

Antingen en lång euro-sladd (C7) med vinklad shotgun-anslutninmg.

Ex denna på 5m - https://www.kabelgig...ar.asp?id=30837

Ett problem med ovan modell kan vara att den inte får plats undertill en PLAY-1 även om den är vinklad.

Denna C7 shotgun-förlängning med vinkel speciellt för Sonos är då ett alternativ - 

http://www.simplysou...y1/26512_p.html

Med denna och en lämpligt lång normal och rak C7 shotgun  (ex https://www.kabelgig...lar.asp?id=2507) har du en lösning. Håll skarven borta från fukt och vatten 

Postad 04 June 2016 - 06:36

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Ok, din lösning är definitivt snyggare men med tanke på att Play1 är fuktsäkrad så funkar även vattentålig förlängningssladd i vilken du pluggar in orginalkabeln. Men som sagt, snyggt blir det kanske inte

Postad 09 June 2016 - 21:28

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Någon som har koll om det är någon kampanj på Play 1 snart på gång ? Tänkte närmast på 2 pack till bra pris :)

Postad 30 June 2016 - 15:19

Unregistered9e4096b0
  • Unregistered9e4096b0
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Skaffade mig en playbar här om veckan, Gillar den skarpt förutom det här med enbart en optisk in, j*vla **** att få att fungera fint och smidigt om ens tv inte har 5.1 passthrough.

Har 2 play 1s där bak med. Riktigt fresh!

Postad 30 June 2016 - 20:42

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Jag har samma problem, en tv som inte stödjer 5.1 passthrough vilket är surt. Det blir snart en ny tv :)

Redigerat av Prism, 30 June 2016 - 20:43.

Postad 09 July 2016 - 20:10

Unregisterede606b1f9
  • Unregisterede606b1f9
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Är sugen på två stycken Play 1:or, Går det att koppla samman dessa med tvn via en förstärkare och på så sätt få ut tv-ljud och dylikt? Eller måste jag köpa en CONNECT för detta ändåmål? :) 

Postad 09 July 2016 - 21:24

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Är sugen på två stycken Play 1:or, Går det att koppla samman dessa med tvn via en förstärkare och på så sätt få ut tv-ljud och dylikt? Eller måste jag köpa en CONNECT för detta ändåmål? :)

Det går inte utan en Connect, alternativet är att köpa Ljudlimpan då kan du ha två Play:1 som bakre högtalare.

Postad 14 July 2016 - 13:50

Unregisteredb42cf0ff
  • Unregisteredb42cf0ff
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske... Vilken volym har ni på Connect om ni använder en separat förstärkare? Högsta volm på Sonos och sen reglera på förstärkaren?

Postad 14 July 2016 - 14:17

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske... Vilken volym har ni på Connect om ni använder en separat förstärkare? Högsta volm på Sonos och sen reglera på förstärkaren?

Jag har slagit om min till "Fast volym" i inställningarna.

Postad 16 July 2016 - 18:20

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Nybliven Sonos ägare, ägt den (Play 5:a) i ca 3 timmar... :)

Postad 16 July 2016 - 19:27

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Nybliven Sonos ägare, ägt den (Play 5:a) i ca 3 timmar... :)

Grattis! Är övertygad om att du blir nöjd. Risken är att det blir en dyr historia när du "måste" ha en Playbar, sub och surroundhögtalare också... ;)

Postad 16 July 2016 - 21:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 0

Grattis! Är övertygad om att du blir nöjd. Risken är att det blir en dyr historia när du "måste" ha en Playbar, sub och surroundhögtalare också... ;)

Alltså, SONOS är ett imponerande system för slölyssnande i köket, badrummet, eller liknande. Dels för att det är smidiga diskreta enheter, dels för att de är lättanvända. Men inte för dess ljudkvalitet. Jag skulle aldrig överväga det som hembiosystem. Men du har rätt i att den lilla subben för över 7000:- är en dyr historia :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.