Verkar vara regionfri: amazon.co.ukTack, tyvärr fanns inte filmen med där. Men det kanske finns liknande sidor att hitta. Detta ger hopp.
Postad 09 januari 2008 - 21:55
Postad 09 januari 2008 - 21:56
Där säger en snubbe från australien att han kunde spela upp den, och att den inte var någon speciell region. Så yay!
Verkar vara regionfri: amazon.co.ukTack, tyvärr fanns inte filmen med där. Men det kanske finns liknande sidor att hitta. Detta ger hopp.
Ännu bättre källa! Tack!
Cheers
Postad 10 januari 2008 - 11:15

Herregud vad jag ser fram emot Predator!
Och det skall bli kul att göra en jämförelse med Commando som på min DVD-utgåva är i 4:3 med katastrofal bildkvalitet.

Postad 10 januari 2008 - 11:18
Den nya Directors Cut på DVD reg 1 var ännu längre än förra reg 1 utgåvan
på 90 min, närmre 95 min, tror denna BD:n motsvarar 90 min!!
Ska också köpa dem från Webhallen då DS tar hutlösa 279 kr!!
Ev kanske de kan komma på El-Giganten för 229 kr el nåt, de hade ID4 och Mr & Mrs Smith
igår när ja va där..
Redigerat av henke007, 10 januari 2008 - 11:19.
Postad 10 januari 2008 - 12:13

Jag såg den på Bio i Spanien när jag var typ 13-14 år och då tyckte jag det var det häftigaste jag sett.
Redigerat av hassesolo, 10 januari 2008 - 12:15.
Postad 10 januari 2008 - 12:29

Postad 10 januari 2008 - 12:49
Igår såg jag tvåan (2.1) och den är ju verkligen superbra. Klart bättre än ettan. Dessutom är både bild och ljud i toppklass. 9/10
Postad 10 januari 2008 - 13:04
Postad 10 januari 2008 - 13:08
Jag beställde precis Spider-Man triologin från amazon.co.uk. £31.05 med frakt var ett väldigt bra pris! Hittade inget om region men det måste väl vara B på dessa?
Yapp, england är reg B så.
Postad 10 januari 2008 - 19:52
har skjutit upp releasen av predator mfl, för att vara sveriges största
nätbutik och med störst HD lager är de kassa blir så lack på dem nu!!

Postad 10 januari 2008 - 20:17
Tittade in där i går och flera av de senaste fanns, t.ex. Wall Street, Commando, Blade Runner, alla tre Die Hard. Tyvär hade jag hunnit beställa 5 av dessa för 219 på Webhallen. Ser ut att vara en skaplig omsättning, åtminstone på nya BD:s hos Buylando.
Postad 10 januari 2008 - 22:31
Postad 10 januari 2008 - 22:36
Någon som har Svenska utgåvan av Kung Fu Hustle och kan bekräfta om den är oklippt?
Kung Fu Hustle Cuts
Jag har den engelska hemma (med svensk text), men har inte sett den ännu, dock har den 15 års gräns för "strong violence" så jag skulle tippa på oklippt som vanligt på Blu.
Men jag kan kolla det i helgen om jag har tid att se den.
Redigerat av thetias, 10 januari 2008 - 22:45.
Postad 11 januari 2008 - 00:02

Postad 11 januari 2008 - 00:09
Någon som har Svenska utgåvan av Kung Fu Hustle och kan bekräfta om den är oklippt?
Kung Fu Hustle Cuts
UK-utgåvan är uncut och det skulle storligen förvåna om den och den svenska inte är exakt samma utgåva sans omslagets språk.
Annars är väl UK-utgåvan ett bra tips? Billig på amazon.co.uk, regfri, har svensk text och uncut

Postad 11 januari 2008 - 05:04
Väntat på min blade runner final cut BD ifrån Discshop i 8 dagar nu... gaaah! fortfarande inte skickad! beställde ifrån discshop bara för att jag hade annat att köpa därifrån, aldrig mer, tillbaks till axelmusic blir det framöver!
DiscShop får man ju ifrån på som mest 2 dagar om filmerna finns i lager.... AxelMusic har jag väntat på mina filmer i snart 2 veckor.... DET är segt....
Postad 11 januari 2008 - 09:02
Nån som har köpt nå musik-blu-rays? hur är dessa? =)
Postad 11 januari 2008 - 09:11
Väntat på min blade runner final cut BD ifrån Discshop i 8 dagar nu... gaaah! fortfarande inte skickad! beställde ifrån discshop bara för att jag hade annat att köpa därifrån, aldrig mer, tillbaks till axelmusic blir det framöver!
DiscShop får man ju ifrån på som mest 2 dagar om filmerna finns i lager.... AxelMusic har jag väntat på mina filmer i snart 2 veckor.... DET är segt....
Vill ni vet något segt

Postad 11 januari 2008 - 09:41
Har försökt hyra ”Vacancy” vid ett flertal tillfällen, men den är alltid uthyrd, (vilket i och för sig är positivt).
Hälsningar,
Indiana
Postad 11 januari 2008 - 10:24
Postad 11 januari 2008 - 10:39

Det finns 2 klippningar från U.S vad ja vet denna 90 minuters och en Directors
Cut som finns på vanlig DVD och är runt 95 min. Denna BD verkar dessvärre inte innehålla
DC versionen.

Postad 11 januari 2008 - 13:48
Edit: formulerade om lite...
Redigerat av Unregistered36883, 11 januari 2008 - 13:51.
Postad 11 januari 2008 - 13:54
Jag snabbkollade några scener.
Commando: Riktigt bra bild! Mycket bättre än jag väntade mig. Ganska mycket grain och sämre skärpa i mörka scener.
Predator: Varierande kvalitet. Ibland riktigt fin HD-bild, framför allt i ljusa scener och i närbilder. Ganska mycket grain. Framför allt i dunkla scener. I en del halvmörka avsnitt är bilden inte så skarp. Jag hade hoppats på lite mer.
Wall Street: Hyfsad kvalitet för en 80-talsrulle. Mycket grain.
Sammanfattningsvis kan man säga att den här perioden inte var någon höjdare vad gäller bildkvalitet (filmerna är från 85-87). Så länge det är ljust och ordnat på filmen så ser det kanon ut, men där det blir mörkt och handhållet så blir det massor av grain och ganska suddigt. Detta är dock sett med perspektivet att jag nyligen sett igenom några referenskvalitets-BD så jämfört med DVD på samma filmer så är det fortfarande ett stort lyft.

Postad 11 januari 2008 - 14:17

Såg Robocop igår och den kanske kan jämföras med dessa hyfsat
detaljrik och skarp med neutrala färger i ljusa scener, men i mörkare
scener en hel del grain och en o annan artefakt (mpeg2

Det positiva är väl ändå att de inte använder DNR eller vad det heter och tar bort
för mkt grain så detaljer försvinner..
Ljudet på Robocop var bra lät en hel del i surround och bas även om det mestadels
är rätt framtungt och lite burkigt a la 80 tal, kan endast lyssna på DTS Core i
dagsläget, från MA spåret.
ger nog 3/5 för Robocop på bild och 3,5/5 på ljud!!
Redigerat av henke007, 11 januari 2008 - 14:18.
Postad 11 januari 2008 - 14:23

Pirates trilogin hängde med PS3'an och kom inte idag.....
Shining, Kung Fu Hustle och FMJ från Axelmusic
Black Hawk Down, Knights Tale och Life of Brian från Play.com (köp 3 betala för 2)
300 och Simpsons The Movie från DiscShop
Och så köpte jag Lethal Weapon 2 av hassesolo IGÅR KVÄLL och fick den idag... snabba ryck och tack igen hasse..!!
Norrland ----> Småland over night..!!
Redigerat av Unregistered36883, 11 januari 2008 - 15:48.
Postad 11 januari 2008 - 16:36
Fick mina första beställningar av BD filmer idag... alla på en gång... snacka om fullt i lådan och lite till (tur det inte regnade)
![]()
IMG_0346.jpg 3,24MB 0 Antal nerladdningar
Pirates trilogin hängde med PS3'an och kom inte idag.....
Shining, Kung Fu Hustle och FMJ från Axelmusic
Black Hawk Down, Knights Tale och Life of Brian från Play.com (köp 3 betala för 2)
300 och Simpsons The Movie från DiscShop
Och så köpte jag Lethal Weapon 2 av hassesolo IGÅR KVÄLL och fick den idag... snabba ryck och tack igen hasse..!!
Norrland ----> Småland over night..!!
In med bilderna i tråden "Visa upp er Blu-ray samling" så vi kommer i gång med bilder på sköna samlingar nu då

Postad 11 januari 2008 - 18:34
Making their high-def debut, Eros Entertainment says they will bring the Bollywood sensation 'Om Shanti Om' to Blu-ray later this month.
The film, which broke box office records in its native India and played to packed theaters here in the US during its limited theatrical release this past November, will hit Blu-ray on January 22, day-and-date with the DVD version.
Specs for the Blu-ray version were still sketchy at press time, with 1080p video and a collection of trailers the only confirmed details.
Eros has set a suggested retail price for the disc of $24.95.
As always, you'll find disc details for 'Om Shanti Om' linked from our Blu-ray Release Schedule, where it's indexed under January 22, 2008.
Källa: High-Def Digest
Postad 11 januari 2008 - 18:40
Sony has unveiled full specs and cover art for the Blu-ray release of 'Run Lola Run,' which will hit high-def with multiple bonus features and Dolby TrueHD audio
As we've previously reported, Sony announced early last month that the adrenaline-fueled cult classic would hit Blu-ray on February 18, 2008.
Now we've received full details for the release, which will boast a 1080p/AVC MPEG-4 transfer and Dolby TrueHD 5.1 Surround tracks in both its native German and an English dub.
Specs will mirror the previous DVD release, including an audio commentary with director Tom Tykwer and star Franka Potente, the "Still Running" featurette, and a music video.
Finally, Sony has revealed the final cover art for the Blu-ray:
original.jpeg 76,2K
0 Antal nerladdningar
As previously announced, suggested list price is $28.98.
Postad 11 januari 2008 - 18:57
BD-50 skiva eller BD-25?Sony Unveils Specs, Box Art for 'Run Lola Run' Blu-ray
Sony has unveiled full specs and cover art for the Blu-ray release of 'Run Lola Run,' which will hit high-def with multiple bonus features and Dolby TrueHD audio
As we've previously reported, Sony announced early last month that the adrenaline-fueled cult classic would hit Blu-ray on February 18, 2008.
Now we've received full details for the release, which will boast a 1080p/AVC MPEG-4 transfer and Dolby TrueHD 5.1 Surround tracks in both its native German and an English dub.
Specs will mirror the previous DVD release, including an audio commentary with director Tom Tykwer and star Franka Potente, the "Still Running" featurette, and a music video.
Finally, Sony has revealed the final cover art for the Blu-ray:
original.jpeg 76,2K 0 Antal nerladdningar
As previously announced, suggested list price is $28.98.
Kommer aldrig att köpa en Blu-ray på BD-25 skiva...
Postad 11 januari 2008 - 20:23
Jag fick filmerna från Webhallen idag.
Jag snabbkollade några scener.
Commando: Riktigt bra bild! Mycket bättre än jag väntade mig. Ganska mycket grain och sämre skärpa i mörka scener.
Predator: Varierande kvalitet. Ibland riktigt fin HD-bild, framför allt i ljusa scener och i närbilder. Ganska mycket grain. Framför allt i dunkla scener. I en del halvmörka avsnitt är bilden inte så skarp. Jag hade hoppats på lite mer.
Wall Street: Hyfsad kvalitet för en 80-talsrulle. Mycket grain.
Sammanfattningsvis kan man säga att den här perioden inte var någon höjdare vad gäller bildkvalitet (filmerna är från 85-87). Så länge det är ljust och ordnat på filmen så ser det kanon ut, men där det blir mörkt och handhållet så blir det massor av grain och ganska suddigt. Detta är dock sett med perspektivet att jag nyligen sett igenom några referenskvalitets-BD så jämfört med DVD på samma filmer så är det fortfarande ett stort lyft.![]()
127.JPG 56,63K 0 Antal nerladdningar
Ahhh vill också få hem min Predator nu!!! Såå cool film!
Hoppas verkligen Discshop skickar den på onsdag som det står på deras sida.
Var sugen på Commando och Wall Street också men beställde inte dem.
Commando är ju en klassiker så den får väl beställas i nästa order

Postad 11 januari 2008 - 21:21
Postad 11 januari 2008 - 22:06
Postad 11 januari 2008 - 22:43
http://bluray.liesinc.net/
[/quote]
Kan man helt lita på denna sida? När jag ska beställa big fish och fifth element på amazon.com står det i deras info att det är region 1 (endast USA och Canda). vad ska man lita på? Det kan väl inte vara olika releaser? Antagligen är det väl Amazon som skrivit fel för dessa ska väl ändå vara regionsfria?
Postad 11 januari 2008 - 23:23
Kan man helt lita på denna sida? När jag ska beställa big fish och fifth element på amazon.com står det i deras info att det är region 1 (endast USA och Canda). vad ska man lita på? Det kan väl inte vara olika releaser? Antagligen är det väl Amazon som skrivit fel för dessa ska väl ändå vara regionsfria?
Fifth Element funkar bra i en reg B spelare, har både den förste verren och den remastrade versionen och bägge funkar. Lita på http://bluray.liesinc.net/ du, Amazon går bara på vad som står på omslaget och vilken info som bolagen går ut med, även om det är en reg A så kan den funka i en reg B spelare.
Postad 11 januari 2008 - 23:39
har ringt och klagat, sköt upp en vecka och skyllde på leverans problem , stfu säger ja

Resten har ja handlat från webhallen för 219 spänn st..
Såg precis Sista Harry Potter, vilken jäkla fin bild alltså och PCM ljudet lät
grymt också, filmen tycker jag dock är den svagaste i serien

Postad 11 januari 2008 - 23:51
Postad 12 januari 2008 - 00:05
Vilken av Fifth Element utåvorna är det som gäller...?? Blev lite fundersam när jag såg lobo's inlägg om att det finns två tydligen...?? Nån större skillnad på dom..?
Som natt och dag

Första versionen: http://bluray.highde...fthelement.html
Den "nya": http://bluray.highde...remastered.html
Redigerat av lobo, 12 januari 2008 - 00:07.
Postad 12 januari 2008 - 01:06
artsibungeri: Finns bara ett "pending release" datum på HD till Braveheart, så det är frågon om och när....ingen utgåva ute ny alltså.
/ Erik
Postad 12 januari 2008 - 09:00
>> Sköna bilder Hassesolo, längtar grymt efter min predator som Dischshop så värdelöst
har ringt och klagat, sköt upp en vecka och skyllde på leverans problem , stfu säger ja![]()
Resten har ja handlat från webhallen för 219 spänn st..
Såg precis Sista Harry Potter, vilken jäkla fin bild alltså och PCM ljudet lät
grymt också, filmen tycker jag dock är den svagaste i serien
Trots att det är låg bitrate på alla Harry Potter (ca 15 Mb/s) så är bilden bra.
Postad 12 januari 2008 - 10:16
Postad 12 januari 2008 - 17:06
Hassesolo: Ja, det var en större skillnad. Färgerna är duktigt mycket bättre på blu utgåvan, se tex camo sticket.
Redigerat av Hooch, 12 januari 2008 - 17:07.
Postad 12 januari 2008 - 17:11
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 januari 2008 - 17:12.
Postad 12 januari 2008 - 21:54

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar