HD DVD - Nyheter och Rykten
1936 svar till detta ämne
Postad 17 februari 2008 - 11:59
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
var fick TV4 luft ifrån liksom, vet de ens vad HD formaten är haha, måste ses sen!!
De snackade om "kampen om framtidens filmformat och efterföljaren till DVD", vilket är en ganska bra och pedagogisk metod för att få "medel-svensson" att förstå vad det handlar om. Kommer säkert nyhet om detta i SVT också...
Redigerat av ajzman, 17 februari 2008 - 11:59.
Postad 17 februari 2008 - 12:24
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Du missförstår mig och tar för mkt vikt i orden. 1080i eller 1080p big deal. Jag menar är att priset för en topp BD spelare är ca vad det kostade för HD DVDs bästa 2 år sen. och bluray har fortfarande inte manditory nätverks anslutningar och snabba processorer som kan ladda det där Java crappet.
Toshibas bästa spelare för 2 år sedan (XA1) är i mina ögon betydligt sämre än en BD-spelare för 3-4 tusen idag (t ex Samsung BD-P1400). Du går praktiskt bak 2 år i tiden nu när HD DVD är borta och måste vänta på att Bluray kommer ut med en spelare i 2.0 version och tillräkligt snabba laddtider för att dom flesta ska tycka det är acceptabelt. Grattis Sony försvarare!
Så XE1 laddar betydligt snabbare än t ex EP35? jag gjorde ett test mellan mina hddvd-spelare (EP35 och XA1) och laddtiderna har förbättrats mellan gen1 och gen3 men fortfarande över en minuts väntan på en del filmer. Dock är laddtiderna på en del BD-titlar betydligt långsammare på min Samsung BD-P1400. Med HD DVD hade jag toppspelaren XE1 idag, nu måste man vänta 2-3 år för att jag ska köpa en lika bra till samma pris i bluray.
Det tror jag inte att du behöver göra. För 5000 kr som XE1 kostar idag så är jag helt säker på att du för en lika kompetent spelare för Bluray inom ett år.
Postad 17 februari 2008 - 13:10
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Artikel i E24: Sony vinner formatkriget "Det flera år långa slaget om den nya generationen data- och filmskivor är över. Enligt källor inom Toshiba läggs HD-DVD-formatet på is, vilket ger segern till Sonys blu-ray. Den nya tv-generationen, HD som i högupplösning, säljer som smör, men på skivsidan har det gått trögare. Formatkriget mellan den Toshibaledda HD-DVD-standarden och Sonylägrets blu-ray disc - eller kortare: BD - har gjort konsumenterna rådvilla och maskinerna dyra. Men sedan japanska och amerikanska medier de senaste dagarna rapporterat att Toshiba ger upp bekräftar en källa inom företaget för Reuters att ett officiellt besked kommer snart, kanske under de närmaste dagarna. - Vi har gått in i sista stadiet av planeringen för att lämna verksamheten kring nästa generation dvd, säger källan. En viktig orsak är motgångar i affärsledet den senaste tiden. Netflix, Best Buy och jättekedjan Wal-Mart i USA samt Woolworths i Storbritannien har alla sagt att de satsar på att sälja blu-ray-skivor snarare än HD-DVD. Hollywood har också lutat alltmer åt BD, med Warner Bros senaste filmbolag att härommånaden helt gå över till det formatet. Men Sonys segerrecept heter framför allt PS3. Alla som köper spelkonsolen Playstation 3 får en inbyggd BD-spelare, vilket innebär att formatet nu enligt it-sajten Register Hardware finns i över tre miljoner hem i Europa. HD-DVD finns till Microsofts spelkonsol Xbox 360, men då som tillval, vilket har gjort att det totala antalet HD-DVD-spelare i Europa nu anges till futtiga 55 000. Enligt japanska mediebolaget NHK räknar Toshiba med att avvecklingen av HD-DVD-verksamheten kostar bolaget tiotals miljarder yen, miljardbelopp även i kronor. HD-DVD och apparater som kan spela upp skivorna kommer troligen att säljas i flera år till, liksom Sonys kassettformat Betamax sakta tynade bort när vhs hade vunnit videostriden på 80-talet."
Postad 17 februari 2008 - 13:16
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
*klippklipp* Men Sonys segerrecept heter framför allt PS3. Alla som köper spelkonsolen Playstation 3 får en inbyggd BD-spelare, vilket innebär att formatet nu enligt it-sajten Register Hardware finns i över tre miljoner hem i Europa. HD-DVD finns till Microsofts spelkonsol Xbox 360, men då som tillval, vilket har gjort att det totala antalet HD-DVD-spelare i Europa nu anges till futtiga 55 000. Enligt japanska mediebolaget NHK räknar Toshiba med att avvecklingen av HD-DVD-verksamheten kostar bolaget tiotals miljarder yen, miljardbelopp även i kronor.
HD-DVD och apparater som kan spela upp skivorna kommer troligen att säljas i flera år till, liksom Sonys kassettformat Betamax sakta tynade bort när vhs hade vunnit videostriden på 80-talet."
Va!!? SÅ få?! Stämmer detta verkligen? EDIT: Ja tydligen Now, the HD DVD Promotional Group this week said its favoured format accounted for more than 60 per cent of standalone player sales up to the end of 2007. Doing a rough, back-of-an-envelope calculation, that means those 34,000 BD players are approximately 40 per cent of the total number of hi-def players sold in Europe, which we calculate therefore to be 85,000 units. So Europeans own roughly 51,000 HD DVD players. http://www.reghardwa...ales_in_europe/Eh, det var ganska blygsamma siffror för båda formaten vad gäller standalone.... Färre än jag trodde i alla fall.
Redigerat av JockeJ, 17 februari 2008 - 13:21.
Postad 17 februari 2008 - 13:23
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Det är egentligen HELT SJUKT hur snabbt utvecklingen gått sen Warners beslut...?! Personligen trodde jag det skulle hända en hel del spännande saker med HD DVD formatet - åtminstone fram till maj/juni (prisutspel, kampanjer, exklusiva HD DVD titlar från Uni/Para, som Braveheart, Gladiator, Gudfadern...), men eftersom Toshiba kastar in handduken redan nu, mkt pga den absolut sämsta marknadsföring man någonsin sett, så vete tusan vilka filmer som överhuvudtaget kommer släppas... ("måste-titlar" som Sweeney Todd och Cloverfield ligger nog i farozonen...) Nåja, jag är trots allt nöjd med mitt EP35 köp nyligen, för 3000 spänn fick man ju trots allt en grym HD DVD spelare, DVD-uppskalare, HDMI-kabel och 5 filmer (om de nu levereras vill säga...), även om det naturligtvis känns surt att utveckligen gick så enormt jäkla fort de sista veckorna (bara sista veckan lixom!! Netflix, Best Buy, Walmart... Fan, i princip ALLA droppade HD DVD i en och samma veva?!  ) Men som sagt, jag trodde faktiskt att Toshiba skulle kämpa ett tag till (fram till sommaren), men så kan det gå... Bara att hoppas att supporten av spelarna fortsätter och nya firmwares kommer släppas iallafall!
Redigerat av ajzman, 17 februari 2008 - 13:25.
Postad 17 februari 2008 - 13:28
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Tror det stämmer faktiskt. HD media är stort på en sånna här siter men inte ute hos svenssons.
Dom som köpt på sig en PS3 för HD är bruk är nog inte många fler än dom som köpt sig en HD-DVD.
HD marknaden för optiska media är ju bara 1% av den totala DVD marknaden, så det tar nog något år innan HD media blir lika stort som DVD. Ett sätt är väl om dom slutar tillverka vanliga DVD spelare :-)
Postad 18 februari 2008 - 15:32
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Toshiba HD-XE1 HD-DVD Spelare 3995:- http://www.webhallen...od.php?id=64537
Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 18 februari 2008 - 15:32.
Postad 18 februari 2008 - 16:36
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Ujuj, fler dåliga nyheter för HD DVD lägret... Paramount, Universal to Be Free if Toshiba Drops HD DVD"02.18.2008 — Paramount and Universal, the only two studios still exclusively supporting HD DVD, will be “immediately released from their commitments” if Toshiba, as widely reported, drops the format this week. That’s according to the Wall Street Journal, which cites a person “familiar with the situation.” Warner Bros., which announced before CES that it would be halting HD DVD production in May, would also immediately freed from any agreement. We’ve already seen reports of HD DVD titles on Blu-ray in the wild, as our friends at EngadgetHD are showing a retail listing for Transformers on Blu-ray. It’s a rumor, so take it with a grain of salt, but we know that director Michael Bay is happy. Last August, Paramount and Dreamworks switched from providing their movies on both formats to HD DVD exclusivity, with a reported $150 million payout from Toshiba and crew. " Toshiba: No Decision Yet on Fate of HD DVDDespite various media reports, Toshiba insists no decision has been made on the future of HD DVD. imageFebruary 18, 2008 | by Chuck McKenney Toshiba is sticking with HD DVD for now. And in this case, “for now” means this minute. “There have been media reports that Toshiba will discontinue its HD DVD business,” a Toshiba spokesman told the BBC. “In fact, Toshiba has not made any announcement or decision. We are currently assessing our business strategies, but nothing has been decided at the moment.” A company official, speaking on condition of anonymity, says a board meeting on the issue could be held as soon as Tuesday, according to the Associated Press. The high-def format war started to turn in January when Warner announced it would no longer release movies in HD DVD. Blu-ray gained even more momentum last week, following news that Best Buy, Netflix and Wal-Mart would support that format. There’s no doubt Toshiba is feeling the financial pressure. Toshiba shares surged more than 5% this morning amidst the speculation it was dumping HD DVD. " Kommer nog definitivt besked imorgon, efter Toshibas "board meeting"...
Redigerat av ajzman, 18 februari 2008 - 16:37.
Postad 18 februari 2008 - 16:55
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
undrar om Para och Uni släpper på HD DVD till sommarn som Warner eller tar det stopp direkt t o m
när det gäller Warner!!??
Kommer väl rapporter i veckan kanske!!
Postad 18 februari 2008 - 17:07
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Edit: Såg att svaret fanns ovan!
Redigerat av Kalekulan, 18 februari 2008 - 17:09.
Postad 18 februari 2008 - 18:37
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Jag minns hur jag kände mig året efter man skaffat sig en laserdisk spelare, min erfarenhet är: det är inte så illa. Under tiden har Microsoft gett ut ett press meddelande... Microsoft has released a statement regarding the XBOX 360 and HD-DVD: “We do not believe the recent reports about HD DVD will have any material impact on the Xbox 360 platform or our position in the marketplace. As we’ve long stated, we believe it is games that sell consoles and Xbox 360 continues to have the largest next-gen games library with the most exclusives and best selling games in the industry. We will wait until we hear from Toshiba before announcing any specific plans around the Xbox 360 HD DVD player. HD DVD is one of the several ways we offer a high definition experience to consumers and we will continue to give consumers the choice to enjoy digital distribution of high definition movies and TV shows directly to their living room along with playback of the DVD movies they already own.”
Postad 18 februari 2008 - 18:45
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
"There have been media reports that Toshiba will discontinue its HD DVD business," a Toshiba spokesman said. "In fact, Toshiba has not made any announcement or decision. We are currently assessing our business strategies, but nothing has been decided at the moment." Toshiba shares climbed 5.7% to close at 829 yen and was one of the biggest risers on Japan's benchmark Nikkei 225 share index. http://news.bbc.co.u...ess/7250068.stmDet ser ut att bli en lång vecka.
Postad 18 februari 2008 - 20:46
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Man undrar vad som nu kommer att ske i Kina. Toshiba håller sig undan för att låta inhemska tillverkare etablera sina CH DVD produkter själva. Kanske bli det en stor säljare eller inte...
BEIJING, Feb 04, 2008 (SinoCast China IT Watch via COMTEX) -- TOSBF | news | PowerRating | PR Charts -- Toshiba Corporation, a backer of HD-DVD, will keep aloof from the Chinese HD-DVD player market when Sony-branded Blu-ray DVD players are in hot sales in the Chinese market, said Toshiba China Co., Ltd. on January 31, 2008.
By doing so, it is intended to give its rival - the Blu-ray DVD group - a blow by encouraging more companies to produce HD- DVD players in the nation, said sources.
As a matter of fact, plenty of domestic companies in the China High Definition DVD Industry Association are preparing to rollout HD-DVD players in the Chinese market during 2008, said Lu Da, an official of the Optical Memory National Engineering Research Center. Some of the products, priced at no more than CNY 3,000, will be available in the market in the coming March.
Therefore, the largest HD-DVD player supporter is not going to make a foray into the Chinese market in order not to affect the sales of the Chinese manufacturers, citing sources.
The production costs of the to-be-launched HD-DVD players by domestic companies will be lower than the imported Sony and Pioneer-branded Blu-ray DVD competitors, thanks to the Chinese HD-DVD companies' efforts to adjust the international HD-DVD standard.
However, the HD-DVD player market still faces an unclear prospect in the year due to some uncertainties, citing Lu. The association is now studying about the Audio and Video Coding Standard (AVS) application in the HD-DVD player decoder chip, in a bid to decrease the production costs. But the association has not gained material progress currently. In addition, there is not enough film supply for HD-DVD player in the market.
In fact, Toshiba has wet its feet in the Chinese HD-DVD market in the past year. Toshiba, together with some global HD- DVD backers and Chinese companies set up the China High Definition DVD Industry Association on September 7, 2007, in an attempt to promote the mass production of China High Definition DVD (CH-DVD).
Since January 24, 2008, the first CNY 4,990 Blu-ray DVD player catering for the Chinese customers, launched by Blu-ray backer Sony Corporation, has been available on the shelves of the leading Chinese household appliance retailers such as GOME Electrical Appliances Holding Ltd. (SEHK: 0493), Dazhong Electronics Corporation and Suning Appliance Co., Ltd. (SZSE: 002024).
In fact, Pioneer-branded Blu-ray DVD players have been provided to the customers in the nation in the past year. However, the pricy CNY 14,800 scared the potential buyers away.
Postad 18 februari 2008 - 22:03
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Imorgon kanske det är klart? http://www.engadgeth...rrow-stop-sale/Toshiba expected to announce death of HD DVD tomorrow, stop sales by March
Postad 18 februari 2008 - 23:01
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Då ska ja tända ett ljus och ha en tyst minut tillsammans med mina HD DVD filmer!!
Postad 18 februari 2008 - 23:26
fAkkfAcE
-
fAkkfAcE
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Då ska ja tända ett ljus och ha en tyst minut tillsammans med mina HD DVD filmer!!
Sätt dig ner med några kalla och vrid upp volymen och dra igång transformers istället  .
Postad 18 februari 2008 - 23:47
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Det gör vi efteråt
Postad 19 februari 2008 - 05:15
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
* Japanese news site Nikkei.net has just announced that Toshiba's plan is to immediately stop manufacturing all HD-DVD products (both players and recorders), and to stop selling them at end of March. The official announcement will happen at the press conference set for 5 PM Tokyo time.*
Postad 19 februari 2008 - 08:24
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Satsar ej på blu-ray:
Toshiba kommer satsa på högupplöst via nätet http://www.prylporta..._MKF516.dbp.asp
Postad 19 februari 2008 - 08:28
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jag tänker då inte sitta och ladda ner 30GB+ filmer med mitt ADSL
Postad 19 februari 2008 - 08:36
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Satsar ej på blu-ray:
Toshiba kommer satsa på högupplöst via nätet http://www.prylporta..._MKF516.dbp.asp
Jag tycker det låter som MS har ungefär samma planer. http://gizmodo.com/3...-sony-loved-bluNy hårddisk på gång till 360:n kanske?
Postad 19 februari 2008 - 08:37
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Om Toshiba enbart satsar på downloads tror jag det är ett fatalt misstag. Infrastrukturen saknas och vem tror att en nedladdad HD-film på 3-6Gb kommer få kanonbild när en vanlig DVD redan har 9Gb? Förvisso bättre komprimering men ändå. Skandal.
Postad 19 februari 2008 - 09:07
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Toshiba Announces Discontinuation of HD DVD BusinessesTOKYO--Toshiba Corporation today announced that it has undertaken a thorough review of its overall strategy for HD DVD and has decided it will no longer develop, manufacture and market HD DVD players and recorders. This decision has been made following recent major changes in the market. Toshiba will continue, however, to provide full product support and after-sales service for all owners of Toshiba HD DVD products.
Redigerat av random111, 19 februari 2008 - 09:07.
Postad 19 februari 2008 - 09:21
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Verkar inte vara tal om combospelare alls. Ingen vidare utveckling, tillverkning eller marknadsföring av HD DVD spelare och inspelare. De ska möta datavärldens efterfrågan på PC-drives, ingen massproduktion, och supporta befintliga HD DVD-spelare. Thats it! http://www.reuters.c...B00294420080219Toshiba says to quit HD DVD, ending format war
Nu väntar jag bara på filmbolagen!!
Postad 19 februari 2008 - 10:38
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Nu väntar jag bara på filmbolagen!!
Hoppas bara att jag fortfarande kommer att få Beowulf och Bee Movie på HD-DVD, och att de inte drar tillbaka de releaserna.
Postad 19 februari 2008 - 11:06
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Q: How many HD DVD players and recorders, exactly, did you sell? A: 600,000 players in the US -- 300,000 of which were Xbox 360 HD DVD drives. 100,000 units were sold in Europe. And about 10,000 players and 20,000 recorders in Japan. So about 730,000 units worldwide. http://www.engadget....rence-in-tokyo/Siffror för dom som tycker sånt är intressant. 100 000 i Europa är mer än vad vi kunde läsa här: http://www.reghardwa...ales_in_europe/Earlier this month, Screen Digest was reported as saying there are 55,000 HD DVD players and Xbox add-on drives in European homes, so we're in the ballpark.
Postad 19 februari 2008 - 11:10
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Toshiba totalljög alltså när de påstod att de sålt 1 miljon standalones?
Postad 19 februari 2008 - 11:28
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Toshiba totalljög alltså när de påstod att de sålt 1 miljon standalones?
Näääh, de har ju bara "sockrat siffrorna" litegrann...
Postad 19 februari 2008 - 11:40
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
När jag läser på amerikanska forum ser jag att det finns flera bittra HD DVD-fans som börjar snegla på downloads istället för att gå över till Blu-ray i ren protest. De är ju verkligen inga sanna HD-fans när Blu-ray erbjuder fantastisk bild och lossless ljud, samt möjlighet till gediget extramaterial. Sånt kan inte downloads leverera.
Postad 19 februari 2008 - 11:57
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
När jag läser på amerikanska forum ser jag att det finns flera bittra HD DVD-fans som börjar snegla på downloads istället för att gå över till Blu-ray i ren protest. De är ju verkligen inga sanna HD-fans när Blu-ray erbjuder fantastisk bild och lossless ljud, samt möjlighet till gediget extramaterial. Sånt kan inte downloads leverera.
Tror nog att dom kryper till korset och köper en Blu-ray spelare iallafall när priserna går ner och spelarna har profil 2.0. Det är ju dumt att gå miste om HD filmer bara för HD DVD är dött... Är det ett format krig så kan sådant här hända, det är bara att acceptera.
Postad 19 februari 2008 - 12:53
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Fast jag alltid varit på den blåa sidan måste jag ändå tacka HD-DVD för allt och tack för dramatiken!!! Låt oss nu alla ena oss för att få riktigt bra innehåll på Blu ray och än lägre pris!... Welcome to the blu side of life!
Postad 19 februari 2008 - 13:22
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
High Definition Digital Versatile Disc har man nog mycket att tacka prispressningen för.Hoppas alla bogo diilar fortsätter även efter detta långt in i framtiden.
Postad 19 februari 2008 - 15:45
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Ööhm, snacka om snabba ryck, Swedisc har redan slutat sälja HD DVD!!  Försökte byta min American Gangster, som jag av misstag beställt på standard DVD, mot HD DVD versionen, men fick följande till svar: "Hej. Vi får inte längre fram några HD-DVD's. Vi har därför krediterat dig för din returnerade "American Gangster DVD". Tar normalt 2-5 dagar innan detta syns på ditt konto."
Redigerat av ajzman, 19 februari 2008 - 15:46.
Postad 19 februari 2008 - 15:48
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Snacka om from bad to worse.Får hoppas på stark import (export) titel försäljning.
Postad 19 februari 2008 - 15:51
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Ööhm, snacka om snabba ryck, Swedisc har redan slutat sälja HD DVD!! Försökte byta min American Gangster, som jag av misstag beställt på standard DVD, mot HD DVD versionen, men fick följande till svar:
"Hej.
Vi får inte längre fram några HD-DVD's. Vi har därför krediterat dig för din returnerade "American Gangster DVD".
Tar normalt 2-5 dagar innan detta syns på ditt konto."
är det filmbolaget som slutat leverera HD-DVD??
Postad 19 februari 2008 - 15:53
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Är nog helt klart dom som valt att inte ta in HD DVD mer.
Postad 19 februari 2008 - 15:53
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Ööhm, snacka om snabba ryck, Swedisc har redan slutat sälja HD DVD!! Försökte byta min American Gangster, som jag av misstag beställt på standard DVD, mot HD DVD versionen, men fick följande till svar:
"Hej.
Vi får inte längre fram några HD-DVD's. Vi har därför krediterat dig för din returnerade "American Gangster DVD".
Tar normalt 2-5 dagar innan detta syns på ditt konto." är det filmbolaget som slutat leverera HD-DVD??
Nope, Swediscs egna beslut verkar det som: http://www.swedisc.c...php?NID=1000040
Postad 19 februari 2008 - 15:54
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Fast jag alltid varit på den blåa sidan måste jag ändå tacka HD-DVD för allt och tack för dramatiken!!! Låt oss nu alla ena oss för att få riktigt bra innehåll på Blu ray och än lägre pris!... Welcome to the blu side of life!  -I never turn to the blue side! -You failed your highness, im HD DVD like my father before me -If you'll not be turned, you will be destroyed!Father please.... Hm, undrar om Toshiba släpper en " alternativ" HD spelare efter detta...
Postad 19 februari 2008 - 16:01
KingdaKa
-
KingdaKa
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
HAHAAH at DIABOLO time to go blu mayyyyyyyne 
Postad 19 februari 2008 - 16:05
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Var ÄR Diabolo föresten? Nu börjar man nästan bli lite orolig...?
Postad 19 februari 2008 - 16:11
KingdaKa
-
KingdaKa
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
^^hmm bra fråga. Jag gissar at han kollar hd-dvd och njuter. Ingen vits at dra skiten lengre ner.
BUT I HAVE A QUESTION. Didnt Diabolo own a ps3 before ??? Im sure he did..
Postad 19 februari 2008 - 16:15
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
^^hmm bra fråga. Jag gissar at han kollar hd-dvd och njuter. Ingen vits at dra skiten lengre ner.
BUT I HAVE A QUESTION. Didnt Diabolo own a ps3 before ??? Im sure he did..
Han sålde sin PS3 om jag inte minns fel
Postad 19 februari 2008 - 16:21
KingdaKa
-
KingdaKa
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
¨¨¨haha uff va tråkit.
Jag sålde min 360 add-on back in 2007, var vel om sommaren, med typ 8 hd-dvd.
Postad 19 februari 2008 - 16:24
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
BUT I HAVE A QUESTION. Didnt Diabolo own a ps3 before ??? Im sure he did.. Han sålde sin PS3 om jag inte minns fel 
Diablo lever och frodas, han spanar in Pioneer plasmor och Full HD projar samt framtida Bluray spelare med profil 2.0. Så han är på bättringsvägen.
Postad 19 februari 2008 - 16:26
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Ha respekt för varandra och sarkastiska påhopp undanbedes, tack! Det är fortfarande HD DVD som är ämnet oberoende av det som har skett.
Postad 19 februari 2008 - 16:30
KingdaKa
-
KingdaKa
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
FORLÅT ! , men han har gjort så at jag har nestan blivet bannat på highdefdigist, den GRISEN !
Den som skrattar sist, skrattar best
nej hd-dvd är inte best !
Postad 19 februari 2008 - 16:32
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Ha respekt för varandra och sarkastiska påhopp undanbedes, tack!
Det är fortfarande HD DVD som är ämnet oberoende av det som har skett.
Om du syftar på mig så var jag inte sarkastisk, snackade med honom på msn igår.
Postad 19 februari 2008 - 17:17
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Toshiba Officially Drops HD DVD
Following several days of rumors, Toshiba has confirmed that it will no longer develop, manufacture and market HD DVD players and recorders, effectively ending the high-def format war.
In a just-issued press release, the company said that it reached the decision following "recent major changes in the market." Toshiba emphasized that it will continue to provide full product support and after-sales service for all owners of Toshiba HD DVD products.
“We carefully assessed the long-term impact of continuing the so-called 'next-generation format war' and concluded that a swift decision will best help the market develop,” said Atsutoshi Nishida, President and CEO of Toshiba Corporation. "While we are disappointed for the company and more importantly, for the consumer, the real mass market opportunity for high definition content remains untapped and Toshiba is both able and determined to use our talent, technology and intellectual property to make digital convergence a reality.”
Toshiba said it will begin reducing shipments of HD DVD players and recorders immediately, with the aim of pulling all HD DVD players, recorders and disc drives from store shelves by March. The company went on to say that it would "continue to assess" the long-term viability of notebook PCs with integrated HD DVD drives.
Asked at a Tokyo press conference whether his company had any plans to adopt Blu-ray, Nishida said Toshiba had no such plans at the moment.
HD DVD first hit stores in April of 2006, and enjoyed an early sales lead against rival format Blu-ray up until the release of Sony's Blu-ray enabled PlayStation 3 later that year.
Though Blu-ray software outsold HD DVD throughout 2007, a series of tactical moves from the HD DVD camp kept the format in the game up until early this January, when Warner Bros announced it would drop its HD DVD support and would release its titles on Blu-ray exclusively, beginning this June.
In the weeks that followed, HD DVD backers vowed to fight on, issuing a series of price drops and embarking on a new marketing campaign, but it wasn't enough to convince retailers to stick with the fledgling format. Faced with the prospect of diminishing prominence at such top US retailers as Best Buy and Wal-Mart, insiders say it was only a matter of time before Toshiba would pull the plug.
See what people are saying about this story in our forums area, or check out other recent discussions.
Postad 19 februari 2008 - 17:32
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Alfons2: Du kanske borde ha läst på lite innan i tråden?
Postad 19 februari 2008 - 17:37
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Alfons2: Du kanske borde ha läst på lite innan i tråden?
Johan, det har jag gjort. Men har någon länkat till denna? Dubbel-kollade nu om någon hade citerat den, men nej. Den skrevs ju idag så...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|