Postad 02 december 2008 - 11:26

Postad 02 december 2008 - 11:40
Jahapp, borders kändes ju inte som den seriösaste sidan på nätet...
Fick ett "cancellation"-mail på hela min beställning
Samma här, verkade inte jätteseriöst direkt.
Det här låter inte bra, blir till att kolla kontot när man kommer hem från jobbet då.Fick två stycken Cancellation på två av objekten. Pengarna har dock dragits på samtliga...
Är det någon som beställt från Borders innan och fått sakerna leverade ?
Postad 02 december 2008 - 15:25

Postad 03 december 2008 - 13:38
Postad 03 december 2008 - 14:55
Ni som registrerade er hos borders.com håll ett vakande öga på ert konto. Jag fick mitt konto länsat igår, borders ligger närmast i hand att misstänka ligga bakom det då jag i måndags registrerade mig hos dom när jag försökte köpa film från dom.. men kan inte få info om vem som registrerade betalningen förrens på fredag enligt banken.
Hur menar du länsat? Har någon köpt saker via ditt konto måhända?
Att kolla på sin order via medlems sidan fungerar ej, men om man struntar i att logga in och bara skriva in order nr+efternamn så får man upp sin status. De korrigerade som tur var den felaktiga ordern och nu står det i allafall som det skall, dock så är statusen fortfarande "In process".
Jaja, får se vad som händer, i värsta fall får man ju ringa herrarna på Mastercard och säga till dem att dra tillbax pengarna.
Postad 03 december 2008 - 15:22
Precis, någon har registrerat ett köp mot mitt konto på exakt så många kronor som fanns kvar på kontot.. Banken kan inte se förrens på fredag vem som registrerat köpet och polisen kan inte direkt göra något innan jag kan ge dom den informationen..Hur menar du länsat? Har någon köpt saker via ditt konto måhända?
Postad 03 december 2008 - 15:27
Fyfan va surtPrecis, någon har registrerat ett köp mot mitt konto på exakt så många kronor som fanns kvar på kontot.. Banken kan inte se förrens på fredag vem som registrerat köpet och polisen kan inte direkt göra något innan jag kan ge dom den informationen..

Det är ju precis det här man är rädd för när man handlar på "okända" internet siter.
Men som tur är (Hjälper väl inte dig just nu) brukar sånt här gå att lösa.
Lycka till, och hoppas att dom som gjort det får vad dom förtjänar!
Postad 03 december 2008 - 15:36
Postad 03 december 2008 - 15:39
Precis, någon har registrerat ett köp mot mitt konto på exakt så många kronor som fanns kvar på kontot.. Banken kan inte se förrens på fredag vem som registrerat köpet och polisen kan inte direkt göra något innan jag kan ge dom den informationen..
Ajdå fan va surt, men jag har ej registrerat mitt Mastercard på inloggnings sidan så jag antar att jag är hyffsat säker. Har mitt kort kopplat till ett separat konto som inte finns några pengar på förren jag för över det från mitt huvudkonto när jag tex ska köpa något (studerande får ju ingen kredit).
http://forum.dvdtalk...orders-com.html Verkar vara högst blandade erfarenheter från den sidan tyvärr =/
Postad 03 december 2008 - 15:48
http://forum.dvdtalk...orders-com.html Verkar vara högst blandade erfarenheter från den sidan tyvärr =/
Jo men ingen som de tömt kontona på, klagomålen är ju mest leveranstider etc.
Postad 03 december 2008 - 15:51
Men det var på visakortet, så det bör inte vara några problem att få tillbaka pengarna .. får bara hoppas att man får tillbaka dom innan jul, annars blir det inte så många julklappar i år..
Postad 03 december 2008 - 17:58
Nån mer än jag som har problem med borders?
Summan är dragen från kontot, finns det fler som fick samma meddelande och har sett att beloppet är draget ?
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 03 december 2008 - 18:00.
Postad 03 december 2008 - 18:14
" Dear Andreas,
Thank you for shopping at Borders.com. We're processing your order now and we'll send you another email at the time your order ships.
Your order status will be available via the Order History page shortly. For any other questions, visit our Frequently Asked Questions or contact Customer Care.
Thank you again for your order. "
Loggar jag in på sidan med mitt ordernummer så är min order "in progress".
Postad 03 december 2008 - 22:23
Dear Victor,
Thank you for contacting Borders.com regarding your HD-DVD order.
The promotion for these particular items was only valid while supplies were available. Once our inventory for these products was depleted, subsequent orders were systematically cancelled. We apologize for any inconvenience this has caused. Please revisit our website to browse for other interesting titles.
We have collected no funds from this order all that would be showing is a authorization which would automatically fall off your account based on your banks policies.
Thank you again for contacting Borders.com. If there is anything else we can do for you, please don't hesitate to contact us.
We have collected no funds? Jahapp.
Postad 04 december 2008 - 09:31
Bad dom skita i sista ordern också så jag mejlade de och fick detta svar -
We have collected no funds? Jahapp.
Mjo, fick samma svar från dem. Dock så har de rätt i att de ej har tagit emot pengarna utan bara reserverat dem på kortet. Så nu när ordern är uppsagd så borde ju pengarna komma tillbaks på kortet om någon dag.
Postad 04 december 2008 - 11:42
Funderar hur man ska säga upp ordern när man inte fått något ordernummer, men de har lyckats reservera pengarna.Mjo, fick samma svar från dem. Dock så har de rätt i att de ej har tagit emot pengarna utan bara reserverat dem på kortet. Så nu när ordern är uppsagd så borde ju pengarna komma tillbaks på kortet om någon dag.
Postad 04 december 2008 - 17:39
Redigerat av greveriff, 04 december 2008 - 17:40.
Postad 04 december 2008 - 17:49
Postad 04 december 2008 - 19:15
Dock inte riktigt på det sätt som jag trodde, utan de hade tydligen gjort någon eller ett par test-reserveringar på mitt konto på småsummor varvid banken misstänkte ett bedrägeriförsök. Så för att minimera risken att jag blev utsatt för bedrägeri spärrade de mina pengar. Så det kan vara så att borders inte gjort något fel med flit utan bara har ett dåligt system.
Så i min irritation måste jag nog säga att jag gillar hur banken hanterade det. Hade jag inte varit så misstänksam mot att alla samtal från hemliga nummer kommer från säljare, så hade banken fått tag i mig redan i förrgår och det hela varit löst mycket tidigare t.o.m. innan jag själv hade märkt det

Postad 05 december 2008 - 22:46
Pan's Labyrinth och några andra titlar 52:- på axelmusic http://www.axelmusic...&...=0&p_title=
Tack för tipset, hoppas de finns kvar när väl Banken släpper reservationen på mina pengar =/
Postad 12 december 2008 - 18:01
Postad 12 december 2008 - 18:37
Inetvideo har en hel del filmer nu för 3.9$ och 50% avdrag på frakten för alla ordrar över 49$.
Edit:
Blev dessa filmer
Top Gun
The Italian Job
Reds 25th Anniversary Edition
Payback - Straight Up - The Director's Cut
Old School Unrated
Four Brothers
Sleepy Hollow
Stardust
Face/Off
Talk to Me
School for Scoundrels
Hollywoodland
---------------------------
509kr inkl frakt

Postad 12 december 2008 - 21:14
Går det fortfarande att få tag på Planet Earth till ett bra pris?
Det undrar jag med. Har tänkt att köpa ett ex till brorsan som julklapp.
Känns som om det börjar bli svårare att få tag på de HDDVD man vill nu. Fler och fler titlat säljs slut på känns det som.
Postad 15 december 2008 - 13:46
Min beställning har varit "IN process" ett par veckor nu, mailade och frågade och fick detta svar:
Dear Andreas,
Thank you for contacting Borders.com regarding your order.
After researching your order *************, we have found that all of the items you ordered which are HD are only valid while supplies were available. Once our inventory for these products was depleted, subsequent orders have been canceled. Your order is showing that we're out of stock. Out of stock items normally take between 2-4 weeks to be re-stocked. Please note that the items will invoice via the original shipping method selected while placing the order.
If the item remains in back-order status after 30 days, you will receive a notification to leave the item on back-order or request a cancellation. You may leave the item in back-order status for an additional 30 days. At the end of 60 days, if the order has not been filled the item will automatically be cancelled. For immediate cancellation of Back Order or Pre-Order items, please reply with your confirmation. We apologize for any inconvenience this may cause.
Thank you again for contacting Borders.com If you should have any other questions or comments, please don't hesitate to contact us.
Sincerely,
Kathy
Borders.com Customer Care
www.Borders.com
Postad 15 december 2008 - 15:31

Postad 24 december 2008 - 20:01

Vet ni om Atonement & 12 Monkeys (brittiska utgåvor) har svenskt text? Undrar även om ni känner till hur bildkvalitén är på Army in the Shadows (Svensk utgåva)?
Redigerat av Kalekulan, 24 december 2008 - 20:37.
Postad 24 december 2008 - 23:02
Blev ett litet HD DVD-ryck så jag la in beställningar på Harry Potter 4 (m. Svensk text), Röd drake (m. Svensk text), Wyatt Earp (m. Svensk text), The Sting, Army in the Shadows (m. svensk text), Atonement (för bara 28kr, helt ny!) & 12 Monkeys
Vet ni om Atonement & 12 Monkeys (brittiska utgåvor) har svenskt text? Undrar även om ni känner till hur bildkvalitén är på Army in the Shadows (Svensk utgåva)?
Får man fråga sig vart du gjorde dessa fynd

Postad 25 december 2008 - 00:08
Får man fråga sig vart du gjorde dessa fynd
?
Olika ställen. Harry Potter 4 och Wyatt Earp på CDON för 99kr/st. Röd drake från Ginza för 99kr. Army in the Shadows från Webhallen för 79kr. The Sting från Axelmusic för 107kr (dyrt jag vet, men finns billigare på Amazon.com). Atonement på Axelmusic för 28kr (jag tog dessvärre sista exemplaret). 12 Monkeys från hmv för 2.99£.

Postad 25 december 2008 - 21:58
Postad 28 december 2008 - 15:12
Postad 28 december 2008 - 15:15
Funderar på att kanske sälja min EP-30... Någon som är intresserad? Går ju att göra till EP-35 med hack nu.. och regionsfri på dvd..
Vart hittar jag denna info? Har väntat på att få spela upp mina Criterions på denna...
Postad 29 december 2008 - 10:45
Vart hittar jag denna info? Har väntat på att få spela upp mina Criterions på denna...
här finns mer info.
Postad 05 januari 2009 - 15:29

Postad 05 januari 2009 - 15:46
Postad 05 januari 2009 - 15:52
Du är duktig på att berätta vad du köpt, men inte varifrån du köpt dom...
Hehe, ja, inte är man bra på allt

Nä, men jag köpte den på Amazon.com

Förövrigt har Playzone rea på två rullar.
Redigerat av Kalekulan, 05 januari 2009 - 16:21.
Postad 05 januari 2009 - 16:32
Det är väl mest HMV och Inetvideo samt Amazon som säljer HD DVD nuförtiden.
Letar själv efter enstaka titlar som är svåra att få tag på och då blir det Ebay. Köpte Brothers Grimm tysk utgåva på tyska Ebay för 20 Euro inkl frakt helt OK. Samt har jag på ingång Resident Evil 1 & 2 för 40 dollar från en medlem på highdefdigestforum helt Ok pris, den som söker han finner

Är bra sugen på Forbidden Planet Ultimate boxen för 50 dollar på Amazon hehe..
En sak som är kul är alla HD DVD titlar som utgått och där 2:a hands värdet stigit markant typ Bonnie & Clyde kostar från 50 dollar ny på Amazon från olika säljare, tur man köpte den tidigt.
Postad 05 januari 2009 - 16:34
Vad har du för paketpris" på Brothers Grimm och Resident Evil 3Nog för att jag gillar HD DVD men Mr bean hade jag inte tagit emot gratis.
Det är väl mest HMV och Inetvideo samt Amazon som säljer HD DVD nuförtiden.
Letar själv efter enstaka titlar som är svåra att få tag på och då blir det Ebay. Köpte Brothers Grimm tysk utgåva på tyska Ebay för 20 Euro inkl frakt helt OK. Samt har jag på ingång Resident Evil 1 & 2 för 40 dollar från en medlem på highdefdigestforum helt Ok pris, den som söker han finner![]()
![]()
Är bra sugen på Forbidden Planet Ultimate boxen för 50 dollar på Amazon hehe..
En sak som är kul är alla HD DVD titlar som utgått och där 2:a hands värdet stigit markant typ Bonnie & Clyde kostar från 50 dollar ny på Amazon från olika säljare, tur man köpte den tidigt.

Postad 05 januari 2009 - 18:39

Postad 05 januari 2009 - 18:59
Postad 09 januari 2009 - 09:34
Secondspin.com
Har fri internationell leverans nu fram till den 15

De har en del HDDVD filmer, till okej priser.
EDIT: Glömde tillägga att koden för fri leverans är "SSFSJAN"
Redigerat av Lord_Tito, 09 januari 2009 - 10:10.
Postad 09 januari 2009 - 10:02
Secondspin.com
Har fri internationell leverans nu fram till den 15![]()
De har en del HDDVD filmer, till okej priser.
tack för tipset köpte sista Michael Clayton

Postad 09 januari 2009 - 10:21
Edit: SSFSJAN hittade jag i en banner på sidan.
Edit2: Ett stycke "We were soldiers" och en "Heroes"-box beställt nu

Redigerat av C Upp, 09 januari 2009 - 10:28.
Postad 09 januari 2009 - 10:23
Redigerat av henke007, 09 januari 2009 - 10:23.
Postad 10 januari 2009 - 12:11
Scent of a Woman kostar på eBay $14.49 inkl. frakt, men å andra sidan så kostar GoodFellas $20+frakt på eBay, så jag förlorade inget, men dom var ju begaganade.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar