Snyggt!Classic 1. Har flyttat över min Transfiguration Spirit MK3 Puppa, Lite sugen på en ytterring och den större skivpucken men det för bli en senare fråga.
Är helnöjd med ljudet som det är just nu men du vet hur det är..
Postad 29 oktober 2011 - 16:42
Postad 29 oktober 2011 - 17:54
Postad 01 november 2011 - 12:04
Postad 04 november 2011 - 16:14

Och ett tips: det finns ett ex av King James Version (Sheffield Labs) bland
nyinkommen vinyl. Även om man inte gillar storbandsjazz är den ett måste.
En referens för ljudkvalitet helt enkelt. 75 kr
Bifogad fil(er)
Postad 04 november 2011 - 19:50
Grattis! Den letade jag efter länge innan den dök upp på Tradera för ett antal månader sedan.Gårdagen skörd på Skivbörsen i Västerås. Äntligen hittade jag en UK press av Purple!
Postad 05 november 2011 - 12:11
- Derek & The Dominos - Layla and other assorted love songs. UK återutgåva på RSO Super -73
- Rolling Stones - Aftermath, mono, alternativt omslag. Troligen en piratkopia av den Israeliska PAX-utgåvan. Finns tryck på baksidan "The Swinging Dog Record"

Edit: Dock inget fel på hur Stones-skivan låter så pressningen verkar vara bra.
Redigerat av tomano58, 05 november 2011 - 12:34.
Postad 05 november 2011 - 13:13
i Svensk Rogers källare. Vilket tryck! Härligt med tidlös musik. 40 år gammal

Postad 05 november 2011 - 14:08
Kan bara hålla med. Den åker på lite då och då och gärna på hög volym. Inte för inte som den ofta får epitetet 'tidernas bästa live-album'Purple liven var så där omtumlande bra som jag minns från en öldränkt kväll
i Svensk Rogers källare. Vilket tryck! Härligt med tidlös musik. 40 år gammal
Postad 05 november 2011 - 14:19

Och sist men inte minst så är Stewen Wilson's solo album riktigt grymt bra, å ljudet fantastiskt på vinylen.
Postad 05 november 2011 - 15:06
Back to back en klassiker
"Tingvall trio" modern jazz från Svenske Martin Tingvall rekomenderas
Bill Evans saxblås med tyska storbandet WDR Tryck!!!
"P.Barber live" underbar på cd, outstanding på vinyl

Postad 05 november 2011 - 16:20
för Hold Steady, som var ett rediigt snedköp.
Postad 05 november 2011 - 16:38
Den låter riktigt bra, tung! synd på sångarn baraBra köptips, Norska Roger! Stod och höll i Dream T härom dagen. Skulle ha nypt den istället
för Hold Steady, som var ett rediigt snedköp.

ang Purple min førsta var en ecc (eu)press, igår när jag titta på min uk-press så er det nog en førsta a1/b1

Postad 05 november 2011 - 17:48
Den låter riktigt bra, tung! synd på sångarn bara
plocka med dej Steven W i besta PT anda.
ang Purple min førsta var en ecc (eu)press, igår när jag titta på min uk-press så er det nog en førsta a1/b1
Mmmm, fick verkligen mersmak för PT efter jag såg deras BluRay konsert film. Han sångarn är
en riktig karaktär. Min Purple visade sig vara en andrapress. Men för att vara mig hade
jag tur

Redigerat av Bongo_Mongo, 05 november 2011 - 17:49.
Postad 05 november 2011 - 19:38
DSC_0417.JPG 297,94K 0 Antal nerladdningarLite av det senaste nya, Björk har fått ihop ett riktigt bra skönt album igen. Dreamtheater slår til med kanon album
Och sist men inte minst så är Stewen Wilson's solo album riktigt grymt bra, å ljudet fantastiskt på vinylen.
Riktigt trevliga album du har fått tag på! Det har släppts så otroligt mycket bra musik i år att jag knappt hinner med. Är fortfarande i perioden mars-april och rotar. Idag köpte jag själv "Build a Rocket Boys" av Elbow (har tyvärr ingen kamera för tillfället så bild får vänta). Väldigt trevligt album som dessutom kommer på två 45:or. Det är skrämmande hur lik sångaren Guy Harvey är Peter Gabriel på rösten.
Steven Wilsons nya fick jag av en kompis på blu-ray och måste medge att ljudet är fantastiskt även här. Har sedan tidigare "Fear of a Blank Planet" och "The Incident" på 5.1 dvd-audio samt "Anesthetize" på 5.1 blu-ray och imponeras varje gång över hur välmixade albumen är i flera kanaler. PT:s vinyler brukar oftast låta utmärkt de med, så det får väl snart bli en beställning av "Grace for Drowning" på vinyl också.

Postad 10 november 2011 - 08:07

Någon som har ett överblivet omslag (Gasolin' 3) eller ett i gott skick med kass skiva att sälja/byta? Omslaget "Rabalderstraede..." är i toppskick.
Redigerat av tomano58, 10 november 2011 - 08:08.
Postad 10 november 2011 - 16:20
#@%! anfäkta anamma.... Givetvis så klantade jag mig på Myrorna. Är inte helt bekant med Gasolin's utgåvor och noterade inte att "Rabalderstraede forever" är en dubbel-lp. I den låg med sitt innerfodral "Gasolin' 3".
Borde ha lärt mig vid det här laget...
Någon som har ett överblivet omslag (Gasolin' 3) eller ett i gott skick med kass skiva att sälja/byta? Omslaget "Rabalderstraede..." är i toppskick.
Det där har man själv råkat ut för nån gång.. Två singlar från London rec. har droppat in här, Småsamlar singlar med Roy O. lite.

Postad 10 november 2011 - 17:12
Postad 11 november 2011 - 16:59
Postad 12 november 2011 - 00:04
Tog min från Ginza när den släpptes i början av Sep. Ser dock ut att finnas fortfarande. Vart köpte du ditt ex?Aha, Visste inte att den fanns som ren lp.
Postad 12 november 2011 - 07:50
Tog min från Ginza när den släpptes i början av Sep. Ser dock ut att finnas fortfarande. Vart köpte du ditt ex?
Folk o rock i Borlänge. 229 kr. Snygg lösning med infästningen av dvd skivan istället för att den ligger i en plastficka.

Nån som ska på nästa skivmässa i Solnahallen?
Redigerat av Sidelakebob, 12 november 2011 - 08:16.
Postad 12 november 2011 - 17:54
Musik som inte liknar nåt annat jag hört. Grymt bra låtar och suveränt ljud. Kvelertak
köpte jag mest för det geniala bandnamnet. Värda att stötta. Svensk Roger får väl tala
om vad det betyder.

Bifogad fil(er)
Redigerat av Bongo_Mongo, 12 november 2011 - 17:55.
Postad 13 november 2011 - 12:12
Lustigt, av en ren händelse så är Kvelertak (järngrepp, struptag, strypgrepp?) omskrivna i dagens AB. Lyssnade på dem igår efter att ha sett din post. Ljudbilden/musiken tyckte jag var riktigt bra men "sången".... Jag grejar inte den typen av "sång", är helt klart allergisk mot gutturalt halsbrölStörre vinylleverans igår. Tv on The Radio "Dear Science" var en chansning som gick hem.
Musik som inte liknar nåt annat jag hört. Grymt bra låtar och suveränt ljud. Kvelertak
köpte jag mest för det geniala bandnamnet. Värda att stötta. Svensk Roger får väl tala
om vad det betyder.Låtar som Liktorn (nej inte tå-åtkomma)och Sultans of s*tan.

Postad 13 november 2011 - 12:21
gick att lyssna på. Men dom verkar vara ett band på uppgång. Kunde gott stötta
dom med några kronor tyckte jag.

Postad 13 november 2011 - 12:36
Absolut. Och omslaget var ju riktigt läckert!Nä, Kvelertak skivan är väl inte heller i min smak. Hittade dock några spår som
gick att lyssna på. Men dom verkar vara ett band på uppgång. Kunde gott stötta
dom med några kronor tyckte jag.
Postad 13 november 2011 - 15:55

Jag tycker det är riktigt bra sång på den, ha ha! Har själv LP:n.
Här får ni deras video
http://www.youtube.c...h?v=iDyHhV9UK-4
Postad 13 november 2011 - 16:56
Postad 19 november 2011 - 16:11
efter den tidl utan lycka

låg också där.
Finns en hel del bra beg skiv-butiker i området, mer om det senare...

.

Postad 19 november 2011 - 18:16
Postad 19 november 2011 - 18:51
sidelake b: inte så lett og finna inni i området Stable halls, er ju rena labyrinten inne där! som sagt några vinyl sjapper också.Attans, Var i Camden för inte så länge sen.. Som gammal Clash fan är sånt här kul!
Den her ligger i Inwerness street, mest -70t rock/progg/psyc
Snubben i kjällarn gör egen konst av org motiv, fina saker
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered85f16d8f, 19 november 2011 - 22:05.
Postad 19 november 2011 - 19:13
Har ingen helt komplett samling av Rolling Stones. Men priset på deras äldre skivor börjar bli höga. Så antagligen är det den mest värdefulla delen av vår samling. Här två nya tillskott till samlingen. Båda från 1967. Det var en tid med Flower Power vilket märks både på musik, titel och omslag. Fast Flowers är ju lite mera av en samlingsskiva.
Rolling Stones är helt OK för oss. Men intresset handlar också om omslagen som många gånger var intressanta och påkostade.
The Satanic Majesties request var i första utgåvan utrustade med en påklistrat 3D bild. Detta är denna variant som jag nu har köpt. Senare blev det ett vanligt konvolut.
The Satanic Majesties request
http://www.youtube.c...h?v=KdWpA0ZPSMg
Flowers
http://www.youtube.c...h?v=WYerJogDM7w
Postad 19 november 2011 - 22:07
sidelake b: inte så lett og finna inni i området Stable halls, er ju rena labyrinten inne där! som sagt några vinyl sjapper också.
Den her ligger i Inwerness street, mest -70t rock/progg/psyc
DSC_0528.JPG 111,98K 1 Antal nerladdningar
Snubben i kjällarn gör egen konst av org motiv, fina saker
Postad 20 november 2011 - 09:05
Ger upp red førsøk, bilde behandl her på hbf
Ändå fint att läsa litet reportage med bilder

Redigerat av Kronkan, 20 november 2011 - 09:06.
Postad 20 november 2011 - 12:45
Postad 20 november 2011 - 14:25
framtida dedikerat rum.
Postad 20 november 2011 - 16:07
Joan armatrading en jäkligt bra platta bortglømd! lite opera också Carl Orff "Carmina Burana" O Fortuna
Prefab Sprouts A1/B1 mint før 1£

Postad 21 november 2011 - 10:57
Postad 21 november 2011 - 15:58

Postad 21 november 2011 - 16:56
Det er bra Mongo, du får va test kanin på label'n Få se hur lenge du orkar høra på opera då
10 sekunder kanske?

Men sen vågar jag mig inte på nåt mer....Fast Sibelius är väl rätt perkele?

Postad 21 november 2011 - 17:52

Postad 21 november 2011 - 19:22
Jag bestl Kate Bush nya "50 words for snow" er den i närheten av Ariel så er det bra før mej
Härligt. Jag har väntat på den. Hörde en teaser för nån månad sen. Verkar lovande. Du får
en 100% OT Facebooklipp som tack för tipset. Angående rökning. (Jag bolmar på rätt duktigt)
http://www.youtube.c...feature=related
Postad 21 november 2011 - 19:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar