Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 augusti 2008 - 13:14

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Använder du Gmail och Telia? Jag fick nämligen samma fel efter uppgraderingen till nya ROM:en. Det löste sig genom att stänga av Proxyn. Vill/måste du ha kvar Proxyn så funkade det att göra om Gmail kontot till ett POP3 konto istället för IMAP.

Jag hade inga problem med Telias Proxy när jag hade original ROM. Efter uppgraderingen så strulade både mailen och väderuppdatering....

Lycka till!

Jag använder BBB och jag har haft problem ändå från början.. Ingen förändring efter jag lagt in den ny romen tyvärr..

Men men mna får väl fortsätta prova olika inställningar och se vad den säger :P;)

Jag provade att kryssa av användandet av proxy och då fungerade d :)

Redigerat av Unregistered4c35be57, 08 augusti 2008 - 13:59.

Postad 08 augusti 2008 - 13:16

lunkan001
  • lunkan001
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Någon måste ha haft hjärnblödning när de designade det här tillbehöret. Det USB-uttaget som man ska ansluta laddningskabeln i är inte av samma uttagstyp som HTC brukar använda (dvs. den med "rak" kant på ena sidan). Vilket innebär att man inte kan använda den vanliga laddningskabeln utan måste använda en standard mini-usb-kabel. Riktigt konstigt....

Ja, fick min idag och upptäckte samma sak :P

Dock så funkade det att svara på samtal (så att motparten hör vad du säger utan du måste slita ut kabeln) med den här. Det gjorde det inte med den andra, Jays, eller vad den hette!

Postad 08 augusti 2008 - 13:29

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Nån som kan hjälpa mig och förklara varför min E-post inte fungerar? Det står nåt om synkroniseringsfel. Däremot kan jag kolla mailen när jag är uppkopplad mot trådlöst nätverk men hittar den inget trådlöst så kan jag alltså inte kolla mail via gprs. Det är ju bara mailen som inte fungerar.. Jag kan surfa.. uppdatera vädret och så vidare

Nån som vet vad detta kan bero på? ÄR det nån inställning som gör att den inte klarar av att kolla mailen om den inte hittar uppkoppling via Wi-Fi?

Du behöver gå in i->Inställningar och sedan välja Synca data. Det gjorde jag och sedan funkade det. Vet inte varför man behöver göra såhär, men men! :P

Mvh
Wille

Postad 08 augusti 2008 - 14:03

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Du behöver gå in i->Inställningar och sedan välja Synca data. Det gjorde jag och sedan funkade det. Vet inte varför man behöver göra såhär, men men! :P

Mvh
Wille

Men Synka data kan man väl bara välja om man har sin Diamond kopplad till datorn eller har jag fel?

Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så fick jag rätt på det om jag struntade i att använda proxy..

Postad 08 augusti 2008 - 14:06

marryd
  • marryd
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
E det nån som har haft problem med alarmet. funkar fan inte alls i min.

Postad 08 augusti 2008 - 14:16

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Var ute och svirade på staden igår, och fick ett meddelande (vet inte om jag kom åt någon knapp eller så) men vibrationen upphörde aldrig, det kändes ju inte som en mobil man la ner i fickan.

Verkar vara väldigt mycket buggar, hoppas det ordnar upp sig med nya ROMen...

Postad 08 augusti 2008 - 14:17

miFFhoe
  • miFFhoe
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
marryd: mitt alarm fungerar alldeles utmärkt, vilken Rom kör du med?

Redigerat av miFFhoe, 08 augusti 2008 - 14:18.

Postad 08 augusti 2008 - 15:15

fue
  • fue
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har fått ett erbjudande på en 2 veckor gammal touch diamond på 3800 kr, olåst.

Ska ja slå till, eller vänta till någon annan touch-telefon

Postad 08 augusti 2008 - 15:23

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som kan säga mig exakt hur man ställer in telefonen så att tidszonerna blir rätt nu när vi har sommartid här?

JAg menar att just nu så ligger vi i GMT + 2 men telefonen säger GMT + 1.. Det leder ju till att om man väljer till exempel Englands tidszon så visar den fel.

Tackar..

Postad 08 augusti 2008 - 15:32

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har fått ett erbjudande på en 2 veckor gammal touch diamond på 3800 kr, olåst.

Ska ja slå till, eller vänta till någon annan touch-telefon

frågan är ju hur mycket det har använts och vad som gjort på den, det är dock 1000 kr billigare än en ny i affär (olåst) så jag tycker helt klart att den är värd att titta på ser allt okey ut och den funkar som den ska och du vill inte lägga ut 1000 så kör på :P

ang. tidzonerna så vet jag inte, jag ställer in stockholm och sen byter jag bara tid & datum så det stämmer överens :)

Postad 08 augusti 2008 - 15:43

beatch
  • beatch
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
När jag ska ansluta till mitt trådlösa nätverk här hemma får jag detta meddelandet:
"Det går inte att ansluta till nätverket. Kontrollera nätverket och serviceleverantören och försök igen."

Postad 08 augusti 2008 - 15:44

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

PPCPimBackupV2.8_wm2005 den e ruskigt bra när det handlar om kontakter och flyttning och sånt---

okey, ska testa det. nu till ett annat problem som tidigare nämndes här i tråden. när jag nu sätter in usb-sladden till min gamla telefon så får den inte kontakt med telefonen längre. den känner av att en enhet är ipluggad men får ingen mer kontakt än att det dyker upp en ikon som säger att en nätverkskabel inte är ansluten.

den användaren som hade det problemet löste det genom att plugga in sin telefon i en annan dator och sen tillbaks in i sin dator igen men kan inte göra det för tillfället. någon som vet något om detta? ytterligare har jag fortfarande problemet som liknar detta med min diamond då jag inte kan uppdatera rom eftersom den inte får någon kontakt där heller mer än att den kan identifiera vilken rom som ligger på telefonen. HJALP!

Postad 08 augusti 2008 - 15:57

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

okey, ska testa det. nu till ett annat problem som tidigare nämndes här i tråden. när jag nu sätter in usb-sladden till min gamla telefon så får den inte kontakt med telefonen längre. den känner av att en enhet är ipluggad men får ingen mer kontakt än att det dyker upp en ikon som säger att en nätverkskabel inte är ansluten.

den användaren som hade det problemet löste det genom att plugga in sin telefon i en annan dator och sen tillbaks in i sin dator igen men kan inte göra det för tillfället. någon som vet något om detta? ytterligare har jag fortfarande problemet som liknar detta med min diamond då jag inte kan uppdatera rom eftersom den inte får någon kontakt där heller mer än att den kan identifiera vilken rom som ligger på telefonen. HJALP!

testa och gå in till inställningar --> anslutningar --> USB till PC --> bocka ur avancerade nätverksfunktioner.. löste problemet för mig 1 gång, sen efter att jag flasha till duttys 1.2 så slutade activesync att fixa partnership, men på pappas bärbara gick det hur bra som helst, både när jag använde mobilen som modem och vanlig syncningen.. tur att man har vista på bärbara iaf :rolleyes:

Postad 08 augusti 2008 - 16:03

Dalle_lkpg
  • Dalle_lkpg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla

Köpte en diamant igår och är nöjd än iaf :rolleyes:

problemet jag har är att jag kopierade mina kontakter från en SE telefon och det ser ut som s**t.
Skulle vilja ha nåt program som man kan redigera kontakterna på datorn, som Myphoneexplorer som jag hade till SE telefonen.

Läst att man ska använa outlook men får det inte att funka, lyckas synca osv men får inte fram kontakter i outlook?

Vad gör jag för fel ?

Även sidor med lite gratis program, spel osv uppskattas

Tack på förhand

Postad 08 augusti 2008 - 16:08

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

testa och gå in till inställningar --> anslutningar --> USB till PC --> bocka ur avancerade nätverksfunktioner.. löste problemet för mig 1 gång, sen efter att jag flasha till duttys 1.2 så slutade activesync att fixa partnership, men på pappas bärbara gick det hur bra som helst, både när jag använde mobilen som modem och vanlig syncningen.. tur att man har vista på bärbara iaf :rolleyes:

allright, ska testa det. dock så vill jag ju lösa det där med kontakterna innan ;)

Postad 08 augusti 2008 - 16:14

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Gucci: hur ska jag kunna använda backup-programmet till min k800i som jag ska överföra kontakterna ifrån? :L

Postad 08 augusti 2008 - 16:19

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Gucci: hur ska jag kunna använda backup-programmet till min k800i som jag ska överföra kontakterna ifrån? :L

du kan synka k800 med outlook och därefter synca outlook till HTC:n... MyPhoneExplorer är ett superbt program till SE k8xxi =D eller har du inte outlook ?

Postad 08 augusti 2008 - 16:19

miFFhoe
  • miFFhoe
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
trickysaer: jag gjorde så att jag bara exporterade kontakterna som vCards ur programmet, flyttade över dom till diamonden, och sen bara klickar på alla kontakter med diamonden så dom läggs till :rolleyes:

finns säkert smidigare sätt men det funkade bra för mig:)

br3nts lösning är säkert super men jag lyckades inte synka mobilen med MyPhoneExplorer, och activesync ville inte synka kontakterna med outlook så.. ;)

Redigerat av miFFhoe, 08 augusti 2008 - 16:22.

Postad 08 augusti 2008 - 16:27

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
ok, fungerar säkert fint om man nu skulle kunna få kontakt med telefonen. kör jag filöverföring så får den kontakt med minneskortet. väljer jag telefonläge får den ingen kontakt med telefonen :rolleyes:

Postad 08 augusti 2008 - 16:59

marryd
  • marryd
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

marryd: mitt alarm fungerar alldeles utmärkt, vilken Rom kör du med?

kör med 1.37. funkar bra i övrigt, verkar ju löjligt om man skulle behöva uppgradera en annars mycket väl fungerande lur för en sån skitsak som bara ska fungera.

Postad 08 augusti 2008 - 17:47

Mr Nyce
  • Mr Nyce
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

kör med 1.37. funkar bra i övrigt, verkar ju löjligt om man skulle behöva uppgradera en annars mycket väl fungerande lur för en sån skitsak som bara ska fungera.

Det känns som om det finns betydligt fler anledningar till att byta ROM nu när HTC har släppt sin officiella (?). Bl a gick telefonen betydligt snabbare sen får jag fix på min GPS huuur fort som helst till skillnad från när jag körde 1.37.

Postad 08 augusti 2008 - 18:03

marryd
  • marryd
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det känns som om det finns betydligt fler anledningar till att byta ROM nu när HTC har släppt sin officiella (?). Bl a gick telefonen betydligt snabbare sen får jag fix på min GPS huuur fort som helst till skillnad från när jag körde 1.37.

E kanske läge att uppgradera ändå, skulle behöva nån bra länk till ett bra backup program. det som följde med går inte ens att installera. har provat ladda ner från htc med men det kom upp meddelande om att det fick jag minsann inte alls. Störigt. nya romen gick ju allldeles utmärkt att få hem.

Postad 08 augusti 2008 - 18:04

Mr Nyce
  • Mr Nyce
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

E kanske läge att uppgradera ändå, skulle behöva nån bra länk till ett bra backup program. det som följde med går inte ens att installera. har provat ladda ner från htc med men det kom upp meddelande om att det fick jag minsann inte alls. Störigt. nya romen gick ju allldeles utmärkt att få hem.

Pim backup har ju många testat och verkar fungera bra. Kolla xda-developers.com annars för alternativ!

Postad 08 augusti 2008 - 19:54

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Då har man precis varit ute och testat Tomtom 7 med Scandinavian pack och jag måste säga att jag är imponerad. Mitt test gick till som så att jag gick ut och promenerade i stan och lät Tomtom "guida" mig framåt, och det fungerade över förväntan!

Det fungerade så bra att jag började fundera på om det finns någon bra tjänst/bra program för oss motionärer som gärna vill se avstånd osv när vi joggat? Vet att Nokia lanserat en sådan tjänst för sina nya smartphones, men det borde finnas något liknande för Diamonden, eller?

Postad 08 augusti 2008 - 20:06

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
jag har ett problem som jag hoppas att ngn kan hjälpa mig med.

När jag ansluter mobilen till datorn och väljer snabb överföring. Därefter vill jag lägga in .pdf och .cab filer, det gör jag genom att dra de filerna från skrivbordet till "flyttbar disk(H:)". Sen går jag in i mobilen och letar efter de filerna men hittar inget. VAd gör jag för fel? Finns det ett annat sätt?

Vissa gånger jag ansluter mobilen kommer jag till intern minnet och andra gånger till huvudminnnet. Hur gör jag egentligen för att komma in i de respektive enheten.

Postad 08 augusti 2008 - 20:49

Unregisteredb5f20eb3
  • Unregisteredb5f20eb3
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Så, då har man beställt en diamond, kommer på måndag, perfekt att börja veckan så!

Har läst hela tråden praktiskt taget, men allt fastnade inte då jag inte blev intresserad av telefonen efter typ 40 sidor:P

Den officiella svenska ROMen som kom ut för några dagar sedan, behöver man någon SPL för att installera den? Eller är det bara att köra på? Antar det för att den är ju officiell. Och då borde garantin gälla med den ROMen??

Om jag tröttnar på den och vill skaffa en annan rom, Finns ju HardSPL signed och unsigned? Vilken av dom är det man ska satsa på? unsigned verkar lite mera populärt eftersom det verkar vara ett större utbud av "hemkokta" ROMs? Och helt enkelt bättre ROMs?

Vet att det finns mkt info på xda-developers, men känns så stelt att sitta och läsa där. Även läst lite på modmydiamond, så vet hur ungefär hur det går till att flasha.

Något mer man ska tänka på i början när man använder mobilen?

Fan vad liten den är förövrigt:)

Postad 08 augusti 2008 - 20:58

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
jag är så arg, så less. inget vill fan fungera för mig. lyckades via en annan dator få kontakt med min gamla telefon och få över kontaktlistan. sen skickade jag över vcard-filen på mail hem. när jag sedan ska försöka få över den till htcn så hamnar den visserligen på telefonen men den går inte att spara säger den och kör jag filen i outlook verkar det bara som om den första kontakten kom med. inte fan kan jag föra över några filer till htcn heller. skulle köra över pimbackup men vart fan ska jag lägga skiten? allt jag får upp är ju Content, My documents, WMDRM och Youtube som kataloger.

sen undrar jag om varje gång när man kopplar in den och väljer activesync ska förfrågan om lösenord till inkommande e-post? förstår inte varför jag får den frågan. activesync säger dessutom att det är något fel på den stationäradatorn. vad det nu kan vara, den vägrar säga mer än supportkod:85010014

det går fortfarande inte heller att göra någon rom-uppdatering. allt känns bara som ett stort misslyckande just nu. jag e nog mer bitter än tony rickardsson just nu....

Redigerat av trickysaer, 08 augusti 2008 - 21:11.

Postad 08 augusti 2008 - 21:28

Unregisterede7859558
  • Unregisterede7859558
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Duttys V 1.5 rom

Jag ladda ner denna idag och försökte nu installera den . När min diamond skall uppdatera sig stannar den på 0 %... inget händer och efter några minuter säger programmet att jag måste avbryta...

Jag har installerat Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip

ifrån

http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950

Jag har försökt säkert 10 ggr både på en Vista data o en XP data men blir samma hela tiden. Någon som har något tips?

Postad 08 augusti 2008 - 21:33

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Duttys V 1.5 rom

Jag ladda ner denna idag och försökte nu installera den . När min diamond skall uppdatera sig stannar den på 0 %... inget händer och efter några minuter säger programmet att jag måste avbryta...

Jag har installerat Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip

ifrån

http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950

Jag har försökt säkert 10 ggr både på en Vista data o en XP data men blir samma hela tiden. Någon som har något tips?

Vet du vilken SPL du hade från början? För e det så att du hade 1.37.000 så bör du köra med Unsigned 1.40--- men har du nån av det nyare 1.93.000 då bör du verkligen köra med 1.93 hardspl unsigned...

Postad 08 augusti 2008 - 21:37

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Så, då har man beställt en diamond, kommer på måndag, perfekt att börja veckan så!

Har läst hela tråden praktiskt taget, men allt fastnade inte då jag inte blev intresserad av telefonen efter typ 40 sidor:P

Den officiella svenska ROMen som kom ut för några dagar sedan, behöver man någon SPL för att installera den? Eller är det bara att köra på? Antar det för att den är ju officiell. Och då borde garantin gälla med den ROMen??

Om jag tröttnar på den och vill skaffa en annan rom, Finns ju HardSPL signed och unsigned? Vilken av dom är det man ska satsa på? unsigned verkar lite mera populärt eftersom det verkar vara ett större utbud av "hemkokta" ROMs? Och helt enkelt bättre ROMs?

Vet att det finns mkt info på xda-developers, men känns så stelt att sitta och läsa där. Även läst lite på modmydiamond, så vet hur ungefär hur det går till att flasha.

Något mer man ska tänka på i början när man använder mobilen?

Fan vad liten den är förövrigt:)

Ja hittar du en bra Usigned HardSPL så kan du göra vad som helst med mobilen... men vet du inte vad du håller på med kan det bli farligt ;)

Jag tycker helt ärligt att alla som kör den här mobilen bör köra med nyaste ROM... eller en grym hemkokt som Duttys v1.5 (låter som jag ständigt gör reklam för han ;) ) men det är sant...

Jag funderar på att sätta upp en torrent med alla original svenska telefon grejjerna så att ni inte behöver oroa er för det--- för jag har det här och jag känner mig trygg som fisken...

Annars så PM:ar ni mig bara så mejlar jag över allt som behövs för att återställa till origina... kan va bra o ha så man kan känna sig trygger :rolleyes:

Postad 08 augusti 2008 - 22:31

k4rhu
  • k4rhu
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Läste på xda-developers att många har haft lagg/ryck i musik på sin diamond. Är inte så kul att läsa sånt nu när man redan har beställt sin mobil. Men detta problem är ju oacceptabelt. Har alla här också det? konstigt att ingen klagat iofs

Postad 08 augusti 2008 - 22:44

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0
Jag har efter uppdatering till senaste Rom:en fått något fel på min telefon vid inkommande/utgående samtal, hela skärmen bryter upp (ser ut som mosaik nästan) där det normalt skulle ha kommit det vanliga typ tysta ringsignal, sätt på högtalare, avsluta samtal o.s.v.

Någon annan som har fått liknande problem? Kan det fixas utan att jag behöver installera om? Hilfe!!!

Postad 08 augusti 2008 - 22:57

iWill
  • iWill
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Läste på xda-developers att många har haft lagg/ryck i musik på sin diamond. Är inte så kul att läsa sånt nu när man redan har beställt sin mobil. Men detta problem är ju oacceptabelt. Har alla här också det? konstigt att ingen klagat iofs

Har inte lyssnat efter senaste ROM:en men det har hackat till för någon millisekund kanske en gång var 20:e minut i genomsnitt när jag lyssnat. I övrigt är ljudkvalitén väldigt bra och lurarna som följer med också (förutom att de är liite stora)- tycker jag.

Postad 08 augusti 2008 - 23:15

Redar
  • Redar
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!! Jag har nyligen köpt en Htc diamond men insåg att jag är verkligen amatör när det gäller sånt .. efter att ha läst lite här på tråden insåg jag att man kan ha touchflo eller ROM 5 svensk version som det heter kanske. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig o förklara hur jag ska gå tillväga för att installera ROM 5..

Tack på förhand .. En riktig amatör =)

Postad 08 augusti 2008 - 23:41

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag har efter uppdatering till senaste Rom:en fått något fel på min telefon vid inkommande/utgående samtal, hela skärmen bryter upp (ser ut som mosaik nästan) där det normalt skulle ha kommit det vanliga typ tysta ringsignal, sätt på högtalare, avsluta samtal o.s.v.

Någon annan som har fått liknande problem? Kan det fixas utan att jag behöver installera om? Hilfe!!!

Jag tror det låter som att du har problem med din HardSPL... när bilden blir skruvad och mosaik liknande så brukar det vara HardSPL som strular till det, det kan vara en bugg på din ROM oxo... vad kör du för nått?

Postad 09 augusti 2008 - 09:23

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hej!
Någon som kan säga mig exakt hur man ställer in telefonen så att tidszonerna blir rätt nu när vi har sommartid här?

JAg menar att just nu så ligger vi i GMT + 2 men telefonen säger GMT + 1.. Det leder ju till att om man väljer till exempel Englands tidszon så visar den fel.

Tackar..

Hmm vi är väl alltid GMT +1 här. Hela Europa har ju sommartid nu så vi ligger en timma före England, inte två.
Sen om den fixar sommartid-vintertid själv som Windows på datorn gör vet jag inte. Men det borde den väl?! :-)

Postad 09 augusti 2008 - 09:24

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Då har man precis varit ute och testat Tomtom 7 med Scandinavian pack och jag måste säga att jag är imponerad. Mitt test gick till som så att jag gick ut och promenerade i stan och lät Tomtom "guida" mig framåt, och det fungerade över förväntan!

Det fungerade så bra att jag började fundera på om det finns någon bra tjänst/bra program för oss motionärer som gärna vill se avstånd osv när vi joggat? Vet att Nokia lanserat en sådan tjänst för sina nya smartphones, men det borde finnas något liknande för Diamonden, eller?

Hade ingen aning om att det fanns, men det vore väldigt kul att ha så man kunde se hur långt/fort man sprungit..

// Anders

Postad 09 augusti 2008 - 09:41

stefan0290
  • stefan0290
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte min Diamond på teknikmagasinet i juni. då levererad med 1.37.413.3 swe. Nu ser jag att man kan ladda ned vad som verkar vara 1.93. Jag har aldrig riktigt vågat stoppa in hemmasnickrade ROMs gjoda för WWE från XDA-dev. Risken att få blandning av WWE och SWE i operativet har inte känts bra.
Nu när HTC släppt en egen SWE uppgradeing blir man ju sugen. Nu är den bara en månad nyare och min Diamond fungerar utmärkt efter inlagda standard tweaks.
Dessutom framgår det inte vilka fixar och ny funktionaliteter man får.

Är det någon som testat htcs nya rom och kan ge en uppfattning?

mvh

stefan

Postad 09 augusti 2008 - 10:20

Unregistered50f6297b
  • Unregistered50f6297b
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hej!! Jag har nyligen köpt en Htc diamond men insåg att jag är verkligen amatör när det gäller sånt .. efter att ha läst lite här på tråden insåg jag att man kan ha touchflo eller ROM 5 svensk version som det heter kanske. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig o förklara hur jag ska gå tillväga för att installera ROM 5..

Tack på förhand .. En riktig amatör =)

Du går till supportsidan på www.htc.com och laddar hem den. Sedan ansluter du din telefon till datorn med active sync och kör sedan installationsfilen via din dator. Se till att ha minst 50% batteri helst fullt.

Vädigt enkelt... :rolleyes:

Postad 09 augusti 2008 - 10:26

Unregistered50f6297b
  • Unregistered50f6297b
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Köpte min Diamond på teknikmagasinet i juni. då levererad med 1.37.413.3 swe. Nu ser jag att man kan ladda ned vad som verkar vara 1.93. Jag har aldrig riktigt vågat stoppa in hemmasnickrade ROMs gjoda för WWE från XDA-dev. Risken att få blandning av WWE och SWE i operativet har inte känts bra.
Nu när HTC släppt en egen SWE uppgradeing blir man ju sugen. Nu är den bara en månad nyare och min Diamond fungerar utmärkt efter inlagda standard tweaks.

mvh

stefan

Jag kan helt klart rekommendera denna upgrade. Flertalet saker är fixade men främst så blir TouchFlo 3D klart snabbare!

Postad 09 augusti 2008 - 10:36

Interloper
  • Interloper
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Diamond Touch verkar väldigt schysst men jag är lite oroad för batteritiden. Vissa som ratar den på prisjakt snackar om 1 dag (!!!) vid "normal användande" (vad det nu är). Hur upplever ni det med nyare ROM och annat? Är det verkligen så att man måste ladda den konstant?

Postad 09 augusti 2008 - 10:53

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

mvh

stefan

Om du flashar din diamond med en WWE så blir ALLT på engelska. Inte en chans att du får några menyer eller liknande
på svenska. Det säger sig själv.

Att det inte framgår vilka fixar och nya grejer som finns i dem sk "hemmasnickrade" ROM stämmer inte heller. Vet inte vilka ROM och vilka trådar du har tittat på XDA men jag kan lova dig att om du håller dig till DUTY's och SwiftBL WWE ROMS så blir du inte besviken. Båda ROM har bla nyare version av Manila och NET och är snabbare än HTC egna ROM.

Om man sen väljer att flasha eller inte är upp till var och en. Jag kör nu med SwiftBL ROM v5.0 och är nöjd.

Postad 09 augusti 2008 - 11:04

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Om du flashar din diamond med en WWE så blir ALLT på engelska. Inte en chans att du får några menyer eller liknande
på svenska. Det säger sig själv.

Jodå. I Touchflo kan du ju byta till svenska om du vill, och då blir det precis som stefan säger, en blandning av engelska och svenska beroende på vad du gör.

Postad 09 augusti 2008 - 11:12

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jodå. I Touchflo kan du ju byta till svenska om du vill, och då blir det precis som stefan säger, en blandning av engelska och svenska beroende på vad du gör.

Du kan endast byta språk OM du väljer att installera DIAMOND TF3D config program som finns att ladda ner på XDA. Utan detta program kan du alltså inte byta språk på TouchFlo. :rolleyes:
Och även du byter språk så är det bara TouchFlo som byter språk. Resten förblir på engelska.

Postad 09 augusti 2008 - 11:20

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag använder RunGPS,
funkar riktigt bra.

Det kostar,
men finns gratis också ... :rolleyes:

Postad 09 augusti 2008 - 11:24

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Du kan endast byta språk OM du väljer att installera DIAMOND TF3D config program som finns att ladda ner på XDA. Utan detta program kan du alltså inte byta språk på TouchFlo. :rolleyes:
Och även du byter språk så är det bara TouchFlo som byter språk. Resten förblir på engelska.

Ja just det, precis som jag skrev, utom att jag glömde att nämna att man måste ha TF3D config.

Postad 09 augusti 2008 - 12:09

Unregisterede7859558
  • Unregisterede7859558
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Vet du vilken SPL du hade från början? För e det så att du hade 1.37.000 så bör du köra med Unsigned 1.40--- men har du nån av det nyare 1.93.000 då bör du verkligen köra med 1.93 hardspl unsigned...

Har ingen koll på vilken SPL jag hade ifrån början.. Finns det något sätt att kolla detta i efterhand?

Funkar det att lägga in1.93 hardspl unsigned nu eller måste jag först gå tillbaks till original?

Postad 09 augusti 2008 - 12:22

Kokospalme
  • Kokospalme
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Pratade med TRE igår som precis hade fått veta av HTC att en ROM för all vi med TRE-låsta lurar kommer inom 2 veckor. Kunde gå lite snabbare även.

Köpte min telefon för två dagar sedan när TRE fick en ny batch och är hittills mkt nöjd. Förutom då batteritiden...Får slå till på ett större batteri kanske.

/kokos

Postad 09 augusti 2008 - 12:34

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips om vad för kartor jag skall ha till min Diamond.

Det jag skulle vilja göra är att ladda ner kartorna till mobilen och sen så använder man gps:en för att se vilken position jag har. Sen hade det varit bra att kunna markera en punkt på kartan och sedan få upp vilken riktning punkten ligger samt hur långt det är dit.

Ett sånt system går ju använda till bland annat Nokia N95. Hur skall man lösa detta?

Postad 09 augusti 2008 - 12:42

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Jag tror det låter som att du har problem med din HardSPL... när bilden blir skruvad och mosaik liknande så brukar det vara HardSPL som strular till det, det kan vara en bugg på din ROM oxo... vad kör du för nått?

Kör den nya officiella 1.93 alltså...

Får väl prova att lägga in den igen :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.