Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 02 augusti 2008 - 10:48

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har också haft detta problem, men tror mig hittat en lösning;

Markera alla albumets låtar. Högerklicka och välj "Visa info". Till höger på dialogrutan som du får upp klickar du i "Bildmaterial" och drar sen en lämplig bild rakt in på den tomma rutan (tex från Google bildsökning).

Nu kommer den garanterat ligga med på din iPhone efter nästa synkning.

Ahh.. ok... jag har nog bara "parat" första låten i albumet med bilden.. konstigt dock att det fungerar på typ 2/3:ar av alla album... ska testa nästa gång dock, tack.

EDIT: Har testat att markera alla spår i albumet när jag väljer omslag... funkar perfekt :(

Redigerat av dolus, 02 augusti 2008 - 12:32.

Postad 02 augusti 2008 - 16:00

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag har en vit utan sprickor, dock bara haft den i en vecka.
Om den spricker så får ju telia eller apple fixa det.

"På Apples diskussionsforum på internet uppger användare som drabbats av problemet att Apple bytt ut deras spruckna telefon mot en ny."
Länk

Postad 02 augusti 2008 - 17:34

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

"På Apples diskussionsforum på internet uppger användare som drabbats av problemet att Apple bytt ut deras spruckna telefon mot en ny."
Länk

Lämnar man in den på service får man sällan en "ny". Man får högst sannolikt en undersökt "begagnad".

Någon som vet ännu när 3G:t fungerar och man kan koppla upp sig mot 3G-masterna som ens kompisar. Har tröttnat på att surfa EDGE (modemhastighet).

Själv går jag in till TELIA-butiken, de hänvisar mig till APPLE. På APPLEs talsvar blir jag hänvisad till TELIA. Och så håller det på.

Är det någon som har lite extra information om när 3G:t fungerar som det var tänkt. Jag och en miljon undrar.

Postad 02 augusti 2008 - 18:57

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Lämnar man in den på service får man sällan en "ny". Man får högst sannolikt en undersökt "begagnad".

Någon som vet ännu när 3G:t fungerar och man kan koppla upp sig mot 3G-masterna som ens kompisar. Har tröttnat på att surfa EDGE (modemhastighet).

Själv går jag in till TELIA-butiken, de hänvisar mig till APPLE. På APPLEs talsvar blir jag hänvisad till TELIA. Och så håller det på.

Är det någon som har lite extra information om när 3G:t fungerar som det var tänkt. Jag och en miljon undrar.

håller med, ingen hjälp hos supporterna... har som max 3g i typ 10 minuter sen försvinner det... vad ere för fel?

Postad 02 augusti 2008 - 22:29

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Iphone 3G, Här diskuteras allt rörande iphone 3G

Jag uppmanar nu alla som har problem med sina iPhones att på måndag morgon ta kontakt med TELIA på telefonnr. 90200.

För så här kan man inte behandla några kunder överhuvudtaget. Ringer man TELIA där man köpt sin telefon och tecknat ett avtal, så hänvisar de till APPLE som tillverkat telefonen. APPLE i sin tur hänvisar till operatören TELIA.
De sticker huvudet i sanden och hoppas på att sälja så många telefoner de bara kan under tiden det tar för dem att kanske ordna problemet. Det är för j*****t att 3 veckor har gått och ingen, varken TELIA eller APPLE har uttalat sig och berättat för sina kunder vad som har skett. TRE VECKOR och ingen säger något till kunden! Människor världen över har köpt en produkt som inte uppfyller specifikationerna och säljaren gör inget uttalande!? Detta är helt oacceptabelt!!

Ingen av dem talar om vad det är för fel, ingen av dem kan svara på när felet ska vara avhjälpt. Därför uppmanar jag er som är missnöjda att KRÄVA pengarna tillbaka och köpet och avtalet upphävt eller kompensation i form av avgifter återbetalda tills att man åtgärdar felet. Man kan inte lägga locket på när miljoner kunder världen över har köpt trasiga produkter. Det visar på en oerhörd nonchalans gentemot gällande lagstiftning och dålig respekt för kunden, kundens behov de trots allt lever på att tillgodose.

Ring till TELIA (telefonnr. 90200)nu på måndag och kräv er rätt. De har sålt en ofullständig produkt och ni har rätten att kräva era pengar tillbaka. Tag kontakt med eran konsumentombudsman i kommunen och han/hon kan hjälpa er.

Detta inlägg har inte med de fantastiska funktionerna i IPhone att göra men det håller sig absolut till trådens rubrik och rör i allra högsta grad de miljon/miljoner köpare runt om i värleden som köpt en IPhone 3G, som egentligen bara borde heta IPhone, för 3G är det ju inte.

Stå på er IPhone3G köpare, kräv er rätt.

Mvh 123456
http://discussions.a...t...95&tstart=0

Redigerat av 123456, 02 augusti 2008 - 23:15.

Postad 03 augusti 2008 - 10:50

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag har inga problem med min tele^^,

Postad 03 augusti 2008 - 11:21

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

För så här kan man inte behandla några kunder överhuvudtaget. Ringer man TELIA där man köpt sin telefon och tecknat ett avtal, så hänvisar de till APPLE som tillverkat telefonen. APPLE i sin tur hänvisar till operatören TELIA.
De sticker huvudet i sanden och hoppas på att sälja så många telefoner de bara kan under tiden det tar för dem att kanske ordna problemet. Det är för j*****t att 3 veckor har gått och ingen, varken TELIA eller APPLE har uttalat sig och berättat för sina kunder vad som har skett. TRE VECKOR och ingen säger något till kunden! Människor världen över har köpt en produkt som inte uppfyller specifikationerna och säljaren gör inget uttalande!? Detta är helt oacceptabelt!!

Enligt svensk lag så har Telia ansvaret för det är dem som har sålt produkten! Alltså ansvarar de för tex reklamation. Inget konstigt med det men många företag bollar runt med kunder som inte vet vad som gäller !!

Mvh

Postad 03 augusti 2008 - 15:09

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
har testat min 3ghastighet på http://i.dslr.net/tinyspeedtest.html och där är hastigheten 227kbps ena sekunden och andra sekunden är den 1039kbps, å allt där imellan när jag testar om och om, varför är den inte mer jämn? jag e på samma ställe hela tiden....

Postad 03 augusti 2008 - 16:47

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

har testat min 3ghastighet på http://i.dslr.net/tinyspeedtest.html och där är hastigheten 227kbps ena sekunden och andra sekunden är den 1039kbps, å allt där imellan när jag testar om och om, varför är den inte mer jämn? jag e på samma ställe hela tiden....

Jag får ett relativt jämt resultat på mina tester : 300 +-50 när jag väljer 3G

Postad 03 augusti 2008 - 17:16

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Jag får inte ensö ver 200 på 5 försök :lol:

Postad 03 augusti 2008 - 17:58

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Själv pendlar det mellan 5-700 i 3G och ca 2000 i wlan så det är lite kvar till dom max 100 000 jag kan ha :lol:

Postad 03 augusti 2008 - 19:23

Unregistereda8151b01
  • Unregistereda8151b01
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
3G hastigheten med den testen pendlar mellan 200 och 600.
Har haft problem med nätet i helgen, svårt att nå mobilt internet.
Nu fungerar 3G bra men i fredags och lördags var det ingen service på 3G.
Ska kolla med telia om dom gjort något men skumt att det fungerar nu.

Postad 03 augusti 2008 - 21:54

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Har snart använt min iPhone i tre veckor och tänkte skriva en liten kort utvärdering ur min synvinkel.

Tillhör dem som inte köade utan beställde telefonen på tok för sent från www.telia.se. Tog dock en gräddfil, en vecka senare, och skrev upp mig på Malmöbutikens lista och kunde hämta ut en vit några dagar senare.

Det diskuteras många problem i tråden. Angående sprickor kan jag inte efter tre veckors ganska hårt och intensivt användande se några tecken på sprickor i min vita lur. Då har den ändå burits runt i den 40-gradiga medelhavssolen under en dryg vecka. Min förhoppning är att det är ett fåtal exemplar (måndags) som drabbats av detta.

När det gäller dålig 3G och edge täckning kan jag bara instämma. Jag bor i Malmö precis intill en mast. Dock är det ett inomhusproblem då den oftast går upp på full täckning så snart jag lämnar bygget jag bor i. Men visst händer det att den pendlar upp och ner. Är dock inte orolig då jag är övertygad om att detta är en bugg i 2.0:an som apple inom kort kommer fixa till. Spar era krafter ni som springer till butik och byter ut telefonen för detta problem. Vänta på updaten! GPS:en tycks också strula lite. (Firmwareprob?) Det kan ta ett litet tag för den blåa pricken att visa var jag exakt befinner mig. Efter aktivering av karta kan det ta någon minut eller två innan den hamnar rätt.

Itunes är i mitt tycke lite bråkigt och omständigt men samtidigt är det helt nytt för mig och man lär sig snabbt då man pulat ett tag.

Har blivit en hel del filmtittande. Jag använder programmet "Winavi MP4 converter" för att omvandla film/serier till rätt format. Superbra då programmet konverterar snabbt och även bakar in textfiler om de ligger i samma mapp. Att se på film är toppen när man tittar själv och lite svårare om man är två då bilden blir lite mörk sett från sidan. Men rakt framifrån är bilden klockren! I solljus ser man fingerkladdet så en putsduk till hands är praktiskt. Man blir dock lite manisk för varje gång man pausat eller ökat ljud/spolat så är putsduken framme igen för att få den där perfekta kladdfria ytan... men va sjutton... ett i-landsproblem och lite en självklarhet då skärmen är till att kladdas på.

Överhuvudtaget är skärmen smått fantastisk. Den reagerar perfekt på de fingerrörelser man gör. Här vill jag gärna komma in på tangentbordet. Har använt funktionen "anteckningar" en hel del och bara efter någon dag ökade hastigheten på skrivandet och likaså träffsäkerheten blev nästintill felfri. Är van vid pekfingervalsen på "vanliga" tangentbord så för mig går det väldigt fort och smidigt att skriva på iPhone. Sen kan man ju slarva lite då den rättar de flesta stavfelen.

Var supersnabb på T9 sedan flera års idogt smsande... men frågan är om inte tangentbordet går ännu snabbare. Skall nog testa mig själv på detta vid tillfälle.

Saknar förstås klippochklistra men är övertygad om att den kommer med i framtida update. Att se 160 tecken räknas ner hade också varit trevligt, speciellt när man är utomlands och inte vill överskrida ett smsskick (dyrt). Trevligt med chatbubblor vilket ger en bra översikt över konversationer man gjort.

En annan mycket trevlig upptäckt är att iPhonen på något sätt sparar alla mail i minnet. Jag använder min yahoomail i telefonen och upptäckte vid "flygplansläge" (utomlands=avstängt nät) att jag kunde gå igenom alla mappar och läsa igenom gamla mail som låg i de olika mapparna. Ja även alla de mail som inte tidigare varit öppnade i telefonen. Superbra! Jag kunde tom läsa PDF och Word dokument... dock inga bilder! I övrigt är mailfunktionen toppen och jag tror knappast jag kommer gå in på någon dator i framtiden och kolla eposten.

Likt mailen är appen "Facebook" supertsmidig och lättöverskådlig. Samma här... lär inte spana så mycket facebookmail på datorn i framtiden.

Tog hem en hel del gratisspel innan resan och kan bara hurra för dessa!

Har varit i Tyskland och Frankrike och hade god hjälp av de parlörer jag gratis laddade ner. Här fick man de vanligaste fraserna indelade i kategorier och med funktionen att kunna lyssna på uttalet! Helt fantastiskt praktiskt och bra då man är lite sliten på både tyskan och franskan. För den som är totalt språklös kan man ju låta iPhonen ställa frågorna eller påståendet med den klara kvinnoröst som läser upp fraserna högt och tydligt.

Detta leder in mig på högtalaren. Wow vilket ljud! Att maxa den fyller ett rum med musik utan skorrande. Perfekt när man vill visa polarna ett youtubeklipp eller se en film med tjejen.

Kalkylatorn var supersmidig och snygg när man räknade ut notor och liknande.

Bildfunktionen är toppen men hade gärna sett funktion för snyggare bildvisningar likt de bildspel Playstation 3 eller Sony Ericssons senaste mobiler klarar... men bara ett önskemål och naturligtvis inget som drar ner telefonen på något sätt. Kanske lite synd att man inte kan välja högre upplösning... iTunes komprimerar bilderna.

Kameran! Ja... den tar betydligt bättre bilder än min w910 gör. I dagsljus är de så skarpa och klara som man kan förvänta sig av en mobiltelefon. Klart över förväntan!

Kartor och GPS är toppen! Förutom tycket beskrivit ovan. Vägbeskrivningarna funkar klockrent men kräver en person som sitter bredvid och läser. Kan säkert dyka upp nåt spännande i framtiden.

Kalendern! Saknar veckoöversikt och funktionen att välja färg på fält direkt i iPhone. Update tack!!

Såklart är den även underbar att surfa på. Man lär sig snabbt att scrolla runt på websidorna. Smidigt att dubbeltappa ställer in automatiskt textrader anpassade till skärmen. Wifi är att föredra vid hemmasurfandet.

Toppen att man kan ställa in/aktivera Wifi i flygplansläget. Kanon utomlands där flera gratis hotspots dök upp på vägen. (Tex i Luxemburg.)

Telefonboken
Blev strul i stavningen när jag laddade ner kontakterna från simkortet. Ett tips om man vill få bild till telefonnumret på alla sina vänner utan att behöva ta en med kameran eller lägga in på annat vis. Gå in på facebook via appen... välj din kompis profilepicture... dubbeltappa så du får den i helskärmsbild... sedan håller du ner homeknappen och trycker samtidigt på avstängningsknappen... då blinkar skärmen till och du har fått en screenshot som du kan använda till telefonnumret. Kanon!

Klockan har bra larmfunktioner med snoozie och möjlighet att ställa in flera larm. Såklart har den även "äggklocka" och "timer".

På det stora hela är jag supernöjd med köpet av iPhone! Jag ser fram emot framtida uppdateringar och tänker nog inte hetsa upp mig för ev småsprickor i plasten. Man får helt enkelt vara försiktig och inte tappa den eller slamra för mycket på hårda ytor. Den är ju inte direkt gjord av sten. Och säg den som tidigare använt en mobil som efter en tid är helt repfri!

Avbeställde mitt invisible shield då jag anser att skärmen verkar vääldigt svår att sätta repor i samt att den inte alls slinker ur näven så lätt som vissa beskriver. Plasten på baksidan är inte jättehal utan ligger med en viss friktion i handen.

Lite synd att det silvriga äpplet är väldigt lättrepat till skillnad från övriga ytor på mobilen.

Ett sista plus... batteritiden är över förväntan... jag kunde se film i 4,5 timmar på full skärmstyrka plus att jag pulade en hel del med anteckningar och annat... ja och den går snabbt att ladda upp.

Lilla minus... Malmövädret är helt fel.. imorgon skall det inte bli 32 grader och sol. Skärpning Yahoo!! (antar att den tror att Malmö är något annat ställe i världen.) Får nog hålla mig till Lundavädret istället.

Ja... där var lite babbel från mig kring iPhone.

EDIT: Felformulerat och upprepningar av samma ord.

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 03 augusti 2008 - 23:49.

Postad 03 augusti 2008 - 22:16

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Var upp i stockholm i helgen (bor i Malmö) och hade stora bekymmer med 3G. Kanske var överbelastning med tanke på alla besökare i huvudstaden i helgen, men i morse fungerade 3G igen och nu här nere i Malmö funkar det som det skall.

Postad 03 augusti 2008 - 22:33

Unregistered8a254399
  • Unregistered8a254399
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Har snart använt min iPhone i tre veckor och tänkte skriva en liten kort utvärdering ur min synvinkel.
......Klippettiklipp....

(Kändes lite onödigt att citera den långa texten.)

Mycket bra skrivet, jag har haft min Iphone i ett par veckor och har precis samma uppfattning som du, en mycket trevlig bekantskap mao. Ville oxå passa på att tacka för tipset om Winavi MP4 converter, skall testas omgående.

Postad 04 augusti 2008 - 09:05

Unregistered5da0559f
  • Unregistered5da0559f
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
tjenare! tänkte höra lite med er om att köpa en iphone 3g utomlands? i mitt fall kanske i Dubai. säljs de olåsta där? dvs kan jag använda vilket simkort jag vill här i sverige? är det något speciellt som jag ska tänka på? kan man ha svenska menyer i en iphone köpt där nere?

mycket frågor men hoppas att någon har bra svar =)

Postad 04 augusti 2008 - 09:50

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Nu, efter flera veckors hårt funderande är jag helt sålt! Det MÅSTE bli en Iphone, och bättre igår än idag :)

Att köra Telia är inget alternativ för mig, då jag har fri telefon genom jobbet. Så det måste vara en telefon som kan funka med Tele2, därför lite frågor:

Jag har läst att det ännu inte går att "låsa upp" telefonen, men gäller det även för de här "Smart SIM" lösningarna, som t.ex. denna?

Min granne skall till Rom över helgen, så det skulle jo vara perfekt att be honom ta hem en fin ny "inte låst" telefon från TIM eller Vodafone. Är det någon här som har koll på hur det är med tillgången på telefoner i Italien?

Tacksam för feedback.

/J

Postad 04 augusti 2008 - 10:39

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Jag har beställt en laddare på ebay för 30kr som ,enligt annonsen ska passa 3G. Vi får väl vänta och se om så är fallet.

Fungerade med ebay-skräpet :)

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 04 augusti 2008 - 10:41.

Postad 04 augusti 2008 - 11:27

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Fungerade med ebay-skräpet :)

Va bra... Kunne inte hålla mig från att köpa en 16GB'are nu på lunchen, när jag så att de hade på lager i Telia butiken :D

Så nu blir det att ladda ladda ladda (hur länge bör jag ladda innan jag börjar leka med skiten?), och sen invänta en "ebay chip" :)

Postad 04 augusti 2008 - 13:08

vebe
  • vebe
  • Has left the building

• 23 inlägg
  • 0

Detta leder in mig på högtalaren. Wow vilket ljud! Att maxa den fyller ett rum med musik utan skorrande. Perfekt när man vill visa polarna ett youtubeklipp eller se en film med tjejen.

Jaså? Min skorrar ******** i det om jag har full volym på. Ingen annan det gör det för?

Postad 04 augusti 2008 - 14:47

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
ARGH....

Kommer glad hem från jobbet för att koppla in och regsitrera nya vidundret.
Men ack o ve ... Telefonen säger "No Service" ... Någon som har någon ide till vad som kan vara fel?

/J

Postad 04 augusti 2008 - 14:53

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

ARGH....

Men ack o ve ... Telefonen säger "No Service" ... Någon som har någon ide till vad som kan vara fel?

/J

Kan tänka mig att du har massa frågor, men innan du frågar, sök i tråden, alla dina frågor finns det svar på gissar jag... bir så många onödiga inlägg om alla ska sitta å fråga allt när de köpe denna telefon... lycka till!

Postad 04 augusti 2008 - 14:58

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

ARGH....

/J

låter ju inte som om att abonnemanget är igång.... Testa att gå in under settings och välj Telia/Sweden 3G under Carriers. Den borde fixa detta via automatik. Har min alltid inställd på automatic och då väljer den bästa möjliga.

Postad 04 augusti 2008 - 15:23

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Tack Phindus, ja jag håller med om att det verkar som om att Felia har "glömt" att aktivera abonnemanget.
Har redan försökt att välja manuellt, men den säger bara att jag inte har tillgång till att använda det nätet (oavsett vilket jag väljer...).

Wiberg: Det var precis detta jag var rädd för innan jag skrev. Jag har under min tid på MinHembio inte läst upp mig på en tråd som var så "fientlig" mot nya posters. Där varje fråga blir mött med "Använd sökfunktionen!". Det är inte så välkomnande, men kanske nödvändigt? Anyway, så har jag i alla fall försökt att söka innan jag skrev, och jag har läst upp på de sista 300 inläggen. Men utan att hitta. Kanske jag skall börja med att ta en Sökkurs?

/J

Postad 04 augusti 2008 - 18:01

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem med "kartor" och"locly" ,programmen positionerar mig i Karlshamn ca:70mil bort?
Hur kan gps:en tro att jag är där?
Någon med tips ?

Postad 04 augusti 2008 - 18:40

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Har sett att ett antal "smartsim" flurerar på t.ex. tradera. Är det någon som testat dessa ?

Postad 04 augusti 2008 - 18:48

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem med "kartor" och"locly" ,programmen positionerar mig i Karlshamn ca:70mil bort?
Hur kan gps:en tro att jag är där?
Någon med tips ?

det är programvarand (2.0) som e buggig, den ska bli bättre på 2.1 enligt tester på beta versionen..

Postad 04 augusti 2008 - 19:39

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Har sett att ett antal "smartsim" flurerar på t.ex. tradera. Är det någon som testat dessa ?

Hoppas verkligen det. Har beställd 3 stycken idag ;) härifrån.

Det finns Ebay feedback från andra som säger att det har fungerat för dom, så man får väl lita på det, eller bli blåst på sina pengar... Men vafan, det är jo bara pengar :(

Postad 04 augusti 2008 - 20:19

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det finns Ebay feedback från andra som säger att det har fungerat för dom, så man får väl lita på det, eller bli blåst på sina pengar... Men vafan, det är jo bara pengar :(

Bara en varning, det är det lite osäkert med SIM-lösningar när det kommer till uppdateringar. Tidigare så har SIM-lösningar inte alltid följt med uppgraderingar utan man har fått stanna på en tidigare FW.

det är programvarand (2.0) som e buggig, den ska bli bättre på 2.1 enligt tester på beta versionen..

Det kan också bero på hur många telefonmaster du har kontakt med. Jag placerades jämt i Kroatsien i början. Nu funkar det perfekt, men först efter att jag lagt in min Access Punkt i Skyhooks register.

Postad 04 augusti 2008 - 20:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Det finns Ebay feedback från andra som säger att det har fungerat för dom, så man får väl lita på det, eller bli blåst på sina pengar... Men vafan, det är jo bara pengar ;)

Nu kan det vara jag som är trög här men detta använder man väl bara för att kunna nyttja telefonen med annan operatör än Telia? Om man redan har telefonen, varför bryr man sig om sådant här? Bara en stilla undran :(

Postad 04 augusti 2008 - 20:38

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Enligt svågern så kan man låsa upp tele´n för 300 kr.

vet inte om det stämmer men han hörde det när köpte sin på en telia butik i partille.

Postad 04 augusti 2008 - 20:40

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Jag har köpt telefonen med billigts möjliga Telia abb, då jag skall använda denna som jobbtelefon, och då är det jo jobbet som betalar abonnemanget. Alltså Buy Buy Telia!!!

Vilket skall bli jätteskönt. Fick stå i telefonkö i 30 mins idag, för att komma fram och berätta för de, att de inte hade aktiverat mitt simkort :(

Postad 04 augusti 2008 - 20:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Enligt svågern så kan man låsa upp tele´n för 300 kr.

vet inte om det stämmer men han hörde det när köpte sin på en telia butik i partille.

Telia låser upp den för 300:- efter 12 månader.

Postad 04 augusti 2008 - 21:01

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Det kan också bero på hur många telefonmaster du har kontakt med. Jag placerades jämt i Kroatsien i början. Nu funkar det perfekt, men först efter att jag lagt in min Access Punkt i Skyhooks register.

jasså? hur gör jag? har inte hört nått om detta?

Postad 04 augusti 2008 - 21:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

jasså? hur gör jag? har inte hört nått om detta?

Googla på skyhook. Det var så jag gjorde. iPhonen använder inte endast telefonmaster utan även trådlösa nät. Skyhook underhåller detta registret.

Postad 04 augusti 2008 - 21:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Nu har de flesta av oss haft denna sköna telefon i över tre veckor, då undrar jag följande :

1) Finns det någon här som har jailbreakat sin 3G-lur?

2) Möjliggör inte Apples SDK att man utvecklar mjukvaror likt Summerboard? Det finns mig veterligen inget tråkigare skin än iPhone's defaul-skin.

Redigerat av zinned78, 04 augusti 2008 - 21:34.

Postad 04 augusti 2008 - 21:36

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nu har de flesta av oss haft denna sköna telefon i över tre veckor, då undrar jag följande :

1) Finns det någon här som har jailbreakat sin 3G-lur?

2) Möjliggör inte Apples SDK att man utvecklar mjukvaror likt Summerboard? Det finns mig veterligen inget tråkigare skin än iPhone's defaul-skin.

2) Nope. Det skulle ju krävamodifikation till systemet och det är inte tillåtet än iaf.

Postad 04 augusti 2008 - 21:41

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

2) Nope. Det skulle ju krävamodifikation till systemet och det är inte tillåtet än iaf.

Så tråkigt :(

När man hade sin iPod Touch var detta ett utmärkt sätt att fräscha upp sin enhet, kul med onväxling. Det gränssnittet som sitter som default är ju bara så otroligt tråkigt, måtte det komma en bra guide till hur man jailbreakar sin lur snart alternativt att Apple själva släpper en app till vilken alla sedan kan utveckla skins eller iaf möjliggör det i deras SDK.

Postad 04 augusti 2008 - 22:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Så tråkigt :(

När man hade sin iPod Touch var detta ett utmärkt sätt att fräscha upp sin enhet, kul med onväxling. Det gränssnittet som sitter som default är ju bara så otroligt tråkigt, måtte det komma en bra guide till hur man jailbreakar sin lur snart alternativt att Apple själva släpper en app till vilken alla sedan kan utveckla skins eller iaf möjliggör det i deras SDK.

iClarifieds guider brukar vara bra om man vill jailbreaka.

Postad 04 augusti 2008 - 22:22

Hugin
  • Hugin
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
jag har haft min iPhone en vecka nu och jag är grymt imponerad, det mesta funkar bra och jag får mellan 60kbit till 900 kbit på 3G oftast runt 300.

iTunes app store tycker jag är grymt smidig. Här installerat ett par utomhushögtalare på altanen, och det är ju grymt fränt att kunna styra musiken från iPhonen.

Sedan funkar ju synkning via active synk på Exchange grymt bra, under 45 sek så hade jag alla kontakter ca 200 + mail och kalender i telefonen. Den synkar grymt mycket snabbare än min w950 och här är det riktigt behagligt att läsa och skriva mail. Sen är det lite småbuggar men jämför jag med mina senaste telefoner som knappas funkade på första firmwaren. Sen är det ju enkelt att uppdatera firmwaren i alla fall om man jämför med sony ericsson som var ett rackel utan like på W950 så skulle man ta ut simkortet, trycka på flera knappar innan man ens får reda på om man kan uppdatera.

Sitter just nu på norrlandståget och skriver detta och här haft skaplig uppkoppling mellan Stockholm och ljusdal;-)

Redigerat av Hugin, 05 augusti 2008 - 02:20.

Postad 04 augusti 2008 - 22:22

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Måste säga att när jag hörde att luren hade problem med 3G att det inte var så här allvarligt.
Satt på O'learys i Sundyberg idag med iPhonen och min gamla Nokia 6210 eller vad den heter Classic som jag fick med 3 abonnemanget och hade fullt på den medan iPhonen pendlade mellan några streck 3G, Edge och Ingen Service under långa stunder. Det är hemskt att behöva ha två mobiler med sig :(

Postad 04 augusti 2008 - 23:07

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag undrar är det någon som har blivit kontaktade av TELIA, pga att 3G:t inte fungerar? Är det någon som har fått ett samtal från TELIA, där de talat om att det är fel på eran produkt utan att ni själva fått söka efter informationen?

Jag har inte blivit det. Trots att de vet att de flesta av deras kunder har problem, har de inte gått ut med en ursäkt?? Det är många som kanske har lagt ut en halv månadslön, kanske en hel till och med på denna lur. Det är skandal.

Har någon blivit kontaktad??

Är det verkligen något som talar för att det är ett mjukvarufel längre? Nu när de har haft över tre veckor på sig att korrigera det, borde det vara åtgärdat nu om det var ett mjukvarufel. Själv tror jag det är ett hårdvarufel, och att bla rx/tx och antennen är det som felar.

Därför har de problem upp över öronen. Därför är det så tyst.

Redigerat av 123456, 05 augusti 2008 - 00:12.

Postad 05 augusti 2008 - 00:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag undrar är det någon som har blivit kontaktade av TELIA, pga att 3G:t inte fungerar? Är det någon som har fått ett samtal från TELIA, där de talat om att det är fel på eran produkt utan att ni själva fått söka efter informationen?

Jag har inte blivit det. Trots att de vet att de flesta av deras kunder har problem, har de inte gått ut med en ursäkt?? Det är många som kanske har lagt ut en halv månadslön, kanske en hel till och med på denna lur. Det är skandal.

Har någon blivit kontaktad??

Är det verkligen något som talar för att det är ett mjukvarufel längre? Nu när de har haft över tre veckor på sig att korrigera det, borde det vara åtgärdat nu om det var ett mjukvarufel. Själv tror jag det är ett hårdvarufel, och att bla rx/tx och antennen är det som felar.

Därför har de problem upp över öronen. Därför är det så tyst.

Nu verkar du se saker o ting i fel ände.

Jag har själv inte upplevt dessa problem i någon större utsträckning men visst, om det är ett fel så ska det ju åtgärdas. Dock får du ju se mer rationellt på det, som så här:

1) Varför skulle Telia kontakta sina kunder bara för att fråga om de har haft problem? Det är ju korkat, de väntar ju givetvis på att kunden ringer in och felanmäler de problem han upplever. Därefter får man hoppas att de agerar på det, om det nu är något nätrelaterat problem eller fråga om inkompabilitet med iPhone.

2) Varför skulle det inte kunna vara ett mjukvaruproblem fortfarande? De lär ju inte enbart arbeta med denna issuen utan en hel del andra innan en ny uppdaterad firmware släpps. Dessutom är ju inte 3G det största som finns i USA så någon större prio här väntar jag mig inte.

Du bör nog höra av dig per telefon till Telia upprepade gånger om du nu upplever problem, iaf inte sitta och vänta på att de ska ringa dig. Varför inte också bomba Apple med mail i förhoppning om att de snabbar på felsokandet, det lär ju vara det bästa du kan göra.

Postad 05 augusti 2008 - 01:13

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag har köpt telefonen med billigts möjliga Telia abb, då jag skall använda denna som jobbtelefon, och då är det jo jobbet som betalar abonnemanget. Alltså Buy Buy Telia!!!

Vilket skall bli jätteskönt. Fick stå i telefonkö i 30 mins idag, för att komma fram och berätta för de, att de inte hade aktiverat mitt simkort :(

Köp Köp Telia ?

Postad 05 augusti 2008 - 01:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

iClarifieds guider brukar vara bra om man vill jailbreaka.

Japp, jag har läst lite där och det verkar inte vara några större issues. Har du själv jailbreakat din lur eller planerar att göra det?

Postad 05 augusti 2008 - 01:36

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

1 Nu verkar du se saker o ting i fel ände.

2 Jag har själv inte upplevt dessa problem i någon större utsträckning men visst, om det är ett fel så ska det ju åtgärdas.

1) Nej, jag ser inte saker och ting i en fel ände. Jag ser saker och ting från ett annat perspektiv. Jag skulle aldrig säga att någon ser saker fel, hur kan man göra det. Det låter lite totalitärt tycker jag.

2) Ok bra, men jag vänder mig till alla de som har problem. Bra att just din telefon fungerar.

Jag tänker inte inveckla mig i någon diskussion med dig, tyvärr. Snälla sluta nu.

Redigerat av 123456, 05 augusti 2008 - 01:45.

Postad 05 augusti 2008 - 01:53

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

1) Nej, jag ser inte saker och ting i en fel ände. Jag ser saker och ting från ett annat perspektiv. Jag skulle aldrig säga att någon ser saker fel., hur kan man göra det. Det låter lite totalitärt tycker jag.

2) Ok bra, men jag vänder mig till alla de som har problem. Bra att just din telefon fungerar.

Jag tänker inte inveckla mig i någon diskussion med dig, tyvärr. Snälla sluta nu.

Men snälla nån, nu får du ju sluta skruva upp saker o ting.

Om du upplever problem så får du ju göra något åt det, att sitta och vänta sig att Telia ska ringa fungerar ju inte. Gör du samma sak om vindrutetorkarna på din nya Volvo inte fungerar, då ska Bilia ringa dig och kolla ifall allt fungerar som det ska? Det händer inte, vill du att något ska hända så får du ju agera själv. Du fick förslag av mig, hellre göra så än att sitta bitter hemma och skrika skandal så snart inget fungerar 100% out-of-the-box.

Postad 05 augusti 2008 - 02:05

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
För att göra en kort historia ännu kortare så var jag och hämtade min "reparerade" lur på Telia idag. Skrev tidigare i tråden att min phone inte tog emot sim-kortet så jag var tvungen att gå tillbaka med den efter 10 timmars användande. Tog lite mindre än en vecka sedan fick jag en helt nu telefon. Hade fått en ny på plats i butiken om inte alla varit uppbokade...

Men så till saken. Hämtade den igår och passade då på att fråga om det här med dålig 3G-täckning. Först hade personen i butiken inte hört något om detta men sedan smög ett annnat butiksbiträde förbi och sa att det satt en lapp innanför deras "hemliga dörr".

Där stod det att Telia hade kontaktat Apple ang. problemet? Personen läste högt för mig och det började något i stil med: "Efter mycket uppmärksamhet i media angående den dåliga 3G-täckningen på iPhone 3G så har Telia nu kontaktat Apple om problemet. Mer än så finns just nu inte att säga...". Vad man nu ska tolka utifrån detta vet jag inte men vi får väl se vad som händer...

Passade också på att fråga om de sprickor som folk, främst med den vita, har upptäckt på baksidan. Samma svar där, att de inte hade varit inne någon med sprickor men jag blev nästan garaterad att om det skulle dyka upp mer problem med min lur så var det bara att komma in för "nu hade dom ett gäng på lager..." :-) Tycker iaf jag var hyggligt sagt men sen om de håller vad de säger är en annan femma.

Postad 05 augusti 2008 - 02:21

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Men snälla nån, nu får du ju sluta skruva upp saker o ting.

Om du upplever problem så får du ju göra något åt det, att sitta och vänta sig att Telia ska ringa fungerar ju inte. Gör du samma sak om vindrutetorkarna på din nya Volvo inte fungerar, då ska Bilia ringa dig och kolla ifall allt fungerar som det ska? Det händer inte, vill du att något ska hända så får du ju agera själv. Du fick förslag av mig, hellre göra så än att sitta bitter hemma och skrika skandal så snart inget fungerar 100% out-of-the-box.

Nu får du sannsa dig. Hur kan du veta att jag inte själv gör något? Jag har, för din vetskaps skull tagit kontakt med TELIA flera gånger. Jag sitter inte och väntar på att TELIA ska ringa mig. Men de ger inget SVAR när man ringer.

Säljer VOLVO hundratusen bilar med turbo och turbon är i stort sett död. Ja, då brukar de kalla tillbaka bilarna och fixa dem. Inte minst höra av sig till kunderna och förklara hur det ligger till.

Jag har sagt flera gånger att jag inte diskuterar med dig. SLUTA NU MÄNNISKA!!

"skrika skandal så snart inget fungerar 100% out-of-the-box." Ta och Googla nätet på "problem 3g iphone". Hade det bara varit min telefon och bara jag som upplever problem, men det är det ju inte. Sedan funkar ju din telefon, bra. Men låt oss andra som inte har fungerande telefoner att yttra oss också.

Lägg ner nu! Jag båkade inte med dig i morse när du inte "anväde sökfunktionen" utan ställde en "onödig fråga". Hade bara varit att bläddra tillbaka 5-6 poster. Sluta nu!!

Postad 05 augusti 2008 - 05:49

ReflEz
  • ReflEz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nu finns version 2.0.1 på itunes att ladda hem. Det verkar dock inte finnas en lista på vad som har fixats.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.