Jahapp... Fitnessfestivalen var skit och både St Pierre och Struve vann.
Galan var ingen höjdare (för många domslut och "felaktiga" resultat). Är det bara jag eller har UFC radat upp mindre bra galor ett tag nu?
Fan att GSP var tvungen att jobba med Roach och Manny, nu har han ju en BJ Penn-jabb också.

Fighten var ju jäkligt ensidig, det var en kombination av GSP:s skicklighet och att Kos fick okbenet avslaget nästan direkt. Han visar ju prov på nästan lika stort hjärta som Margarito när han genomför 4 ronder med detta. Hade förhållandet varit det omvända hade ju GSP krupit ihop i fosterställning och klappat direkt!

Nu får han bannemej gå upp en viktklass, han är för bra i ww som jag tidigare sagt. Genetiskt konstruerad att dominera welterviktare, inget snack om den saken. Skicka upp Anderson i lhw på samma gång tack så vi öppnar upp de två viktklasserna. Fast först ser jag gärna Anderson knocka skiten ut St Pierre! Dock ingen catchweight som några dårar har yrat om, Anderson kan inte gå längre ner än vad han är. Att inleda GSP:s 185-karriär med en fight mot Anderson vet jag inte om det vore så smart faktiskt, skulle han förlora där försvinner lite av hans glans. Samtidigt skulle ju många vilja se GSP ligga och sprattla efter knocken som fisk på torra land. Eller vad säger ni?

Struve är trist i vanlig ordning, hade velat se honom utburen på bår! Danzig fick mig att lyfta på ögonbrynen rejält, vilken pärla! Synd för Joe Daddy dock att förlora mot en vegan

Men han blir inte sparkad vilket var skönt. Vi behöver killar som Joe, killar som alltid ger precis allt dom har. Alves hade en vanlig dag på jobbet och såg inte alls lika urlakad ut som tidigare.
Oliveira... Fasen!
Helgens stora behållning var ju K1, vilken gala! Den hade allt det där jag älskar med japanska galor, sköna matcher blandat med helt obegriplig pausunderhållning. Nu var det några brudar som sjöng (mimade) med femåringars röster och var utklädda till manga-indianer. Fruktansvärt kasst även om någon av dom var snygg.

THE REEM! Kungen! Han låg lite illa till i första fighten, han stapplade fram efter en hård träff. Men han visade hjärta och kämpade sig in i fighten igen och vann. Sen manglade han på som fasen! Kvällens hjälte är nog ändå Aerts, underbart att se honom kriga till sig segern mot Schilt. Det var nog inte bara jag som skrek av lycka då. I finalen räckte han inte till men han kan ändå vara nöjd. Blev faktiskt nästan lite tårögd av Aerts insats.
Har Amir Khan-fighten kvar att se ikväll, den hann jag dessvärre inte få ner igår. Har hört att den ska vara fantastiskt bra, någon som har hunnit titta?
Sen vill jag avsluta med en varm hälsning till min vän Birkanoff: