Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinyltillbehör

4965 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DP-47F (Skivspelare) 1 8.2 (4) Inga priser
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2 (Försteg) 0 (0) Inga priser

Postad 03 April 2011 - 18:53

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Såg en trevlig skivspelare i Stockholm om någon är nyfiken

Mitsubishi DP-430E

Redigerat av Glidtassen, 04 April 2011 - 05:23.

Postad 05 April 2011 - 10:44

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Den har kommit nu....

Sitter med en "liten" kartong på jobbet... Fascinerad över hur välemballerad den är... Större kartong än vad det var till slutsteget....
Väntar med spänning tills jag kan åka hem från jobbet idag....får se om man ska sluta lite tidigare idag... :D

Postad 05 April 2011 - 11:41

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Spännande!! Jag kommer ihåg att jag blev imponerad av själva förpackningen av
ASR. Det låg till och med en stor flaska putsmedel i kartongen. :D

Redigerat av Bongo_Mongo, 05 April 2011 - 11:42.

Postad 05 April 2011 - 14:55

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Uppkopplad och spelar... det rockar bra nu här hemma - eller rockar...tja, just nu kör jag Madonnas "I'm breathless" som mer påminner om jazz eller något i den stilen...

Men jag är nöjd - :D fast ska nog sänka förstärkningen ett eller två snäpp senare ikväll (den var ställd på 46dB från förre ägaren) men jag kan nog sänka den ner till 40dB...får se hur det känns senare. Just nu så är jag mer inne på att mata på med skivor... :)

Men jag tycker inte man kan kalla den för "Mini" - det ger ju fel viibbar om hur stor den är, den tar upp ett hyllplan i racket (kolla i galleriet för uppackningsbilder). Jämfört med Musical Fidelitys varianter är den här större, på alla sätt...

Redigerat av hultin, 05 April 2011 - 14:56.

Postad 05 April 2011 - 16:51

Unregisterede2549596
  • Unregisterede2549596
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
nån som har en aning om varför michell skivklämma i helsvart inte finns att köpa från eu via ebay? j a michell är väl ett engelskt företag så förstår inte varför de helsvarta enbart finns i usa

Postad 05 April 2011 - 16:53

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Ingen aning. vad säger de som säljer den i Sverige, t.ex. Akkelis och Svalander? Kan de ta hem den på beställning? Om de inte kan så kan ju ett mail till tillverkaren vara på sin plats...

Postad 05 April 2011 - 17:07

Unregisterede2549596
  • Unregisterede2549596
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
har faktiskt inte frågat men blir väl genast mkt dyrare om man ska ha någon affär till att specialbeställa? pundet är så lågt nu så hade ju varit kanon om man kunde hitta en i england

Postad 05 April 2011 - 18:07

mostling
  • mostling
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Köpte min här: http://cgi.ebay.co.u...em=330289528910
Tyckte det var hel OK pris med tanke på att den inte verkar finnas på så många ställen.

Postad 05 April 2011 - 18:21

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Uppkopplad och spelar... det rockar bra nu här hemma - eller rockar...tja, just nu kör jag Madonnas "I'm breathless" som mer påminner om jazz eller något i den stilen...

Men jag är nöjd - :) fast ska nog sänka förstärkningen ett eller två snäpp senare ikväll (den var ställd på 46dB från förre ägaren) men jag kan nog sänka den ner till 40dB...får se hur det känns senare. Just nu så är jag mer inne på att mata på med skivor... :D

Men jag tycker inte man kan kalla den för "Mini" - det ger ju fel viibbar om hur stor den är, den tar upp ett hyllplan i racket (kolla i galleriet för uppackningsbilder). Jämfört med Musical Fidelitys varianter är den här större, på alla sätt...

Grattis till köpet. Ett rejält riaa hör till heminredningen. :)

Postad 05 April 2011 - 18:33

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Grattis till köpet. Ett rejält riaa hör till heminredningen. :)

Tack! Håller med om att ett bra riaa ska finnas i racket - priset som jag fick betala var att CD:n slängdes ut för gott nu...men har kört Squeezebox ett bra tag nu så det kanske ändå var läge...
Sitter bara och flinar - och vänder skivor... och skriver på forum om hur sanslöst nöjd jag är. Säger bara Dynamik! Det här riaat känns som en turbomatning på högtalarkonerna. Mycket, mycket nöjd.
(Ska försöka låta bli att tänka på uppgraderingar ett tag nu... :) )

Redigerat av hultin, 05 April 2011 - 18:35.

Postad 05 April 2011 - 19:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Om man skall jaga rätt på en finare Goldring puppa från utlandet till bättre pris, vart vänder man sig då?

Postad 05 April 2011 - 19:32

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
T.ex. Analogue Seduction (har 2500 för strax under 300 pund...), jag tror att även William Thaker har en del men vet inte om de var så mycket billigare än hemma i Sverige...

Fast nu gissar jag att du inte ska gå på MC-tåget utan stannar kvar på MM? Goldring har väl någon MC med High Output också? Fast dem har jag inte koll på alls...

Postad 05 April 2011 - 20:28

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

T.ex. Analogue Seduction (har 2500 för strax under 300 pund...), jag tror att även William Thaker har en del men vet inte om de var så mycket billigare än hemma i Sverige...

Fast nu gissar jag att du inte ska gå på MC-tåget utan stannar kvar på MM? Goldring har väl någon MC med High Output också? Fast dem har jag inte koll på alls...

Håller med. Köpte min 2400 från Analogue Seduction i början av december förra året. Bra priser, snabb och säker leverans. Mycket billigare går det inte att hitta idag.

Redigerat av tomano58, 06 April 2011 - 08:55.

Postad 07 April 2011 - 05:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Håller med. Köpte min 2400 från Analogue Seduction i början av december förra året. Bra priser, snabb och säker leverans. Mycket billigare går det inte att hitta idag.

Jag gillade verkligen sidan Analouge Seduction, som jag inte sett tidigare. Men är priserna inklusive frakt?
Jag gillar att man kan ställa in tjänsten så att priserna framgår i Svensk valuta. Kolla priserna på Regas skivspelare och jämför med Svenska priser, det är helt otroligt.

Postad 07 April 2011 - 06:36

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Jag gillade verkligen sidan Analouge Seduction, som jag inte sett tidigare. Men är priserna inklusive frakt?
Jag gillar att man kan ställa in tjänsten så att priserna framgår i Svensk valuta. Kolla priserna på Regas skivspelare och jämför med Svenska priser, det är helt otroligt.

Frakt tillkommer. Jag köpte förvisso via eBay men det är samma säljare och frakten för puppan gick på £6.99.

When you add products to your Shopping Basket, the appropriate delivery charge will be added automatically. You will always be able to see this charge before submitting your order.

Redigerat av tomano58, 07 April 2011 - 06:42.

Postad 07 April 2011 - 09:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Så man ser alltså inte med en gång vad frakten kommer att bli, förrän precis när man skickar ordern. Det hade varit bra att se den totala kostnaden i korgen varje gång man lägger till en produkt.

Postad 07 April 2011 - 10:07

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Så man ser alltså inte med en gång vad frakten kommer att bli, förrän precis när man skickar ordern. Det hade varit bra att se den totala kostnaden i korgen varje gång man lägger till en produkt.

Du kan se fraktkostnad så fort du lagt något i korgen och visar den. UK som default men det kan ändras. Registrerar du dig och loggar in så får du rätt frakt direkt du lägger nåt i korgen.

Postad 07 April 2011 - 11:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag har registrerat mig - men betyder det att jag alltid ser mina produkter i korgen i Svensk valuta?

Tänkte mest börja shoppa små pimp-saker: en annan färg på filtmattan, nålvåg, kanske den lite bättre av Regas drivrem, skivborste mm.

Postad 07 April 2011 - 12:03

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Brukar era nya skivor spraka mer än de som rullat några timmar?
Köpte glad i hågen Infecteds senaste vinyl och ja tycker den sprakar betydligt mer än skivorna som jag köpt i secondhand! Har ni nåt bra tips på hur man löser denna fenomon kanske?

Postad 07 April 2011 - 12:16

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Jag har registrerat mig - men betyder det att jag alltid ser mina produkter i korgen i Svensk valuta?

Tänkte mest börja shoppa små pimp-saker: en annan färg på filtmattan, nålvåg, kanske den lite bättre av Regas drivrem, skivborste mm.

Tror det, men det är ju bara att prova. Lägg nåt i korgen och titta efter. Sen är det bara att ta bort. Annars är det ju bara att ställa om valutan till SEK.

Postad 07 April 2011 - 12:21

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Brukar era nya skivor spraka mer än de som rullat några timmar?
Köpte glad i hågen Infecteds senaste vinyl och ja tycker den sprakar betydligt mer än skivorna som jag köpt i secondhand! Har ni nåt bra tips på hur man löser denna fenomon kanske?

Nypressade vax kan innehålla mycket skit i rillorna. Det är bara att tvätta. Förstörde
nästan en pickup med senaste Massive Attack Vinylen.

Postad 07 April 2011 - 15:18

PerreE
  • PerreE
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej på er!
Jag är lite sugen på att skaffa ett externt riaa istället för att köra via det inbyggda i min hembioreciver. Jag tänkte skaffa ett flexibelt och välljudande som jag kan köra MC-pickup med också. De jag snegglar på är ASR mini basis, Heed Quasar eller Dynavector P-75.
Mini basis och Quasaren är nog mest intressanta. Jag kommer nog inte att kunna lyssna och jämföra dessa mot varandra samtidigt och här verkar finnas många med en hel del erfarenheter ang. vinyl. Är det någon av er som har lyssnat och jämfört dessa två? Ingen av dessa låter väl direkt dåligt vad jag har förstått.
Den ska kopplas till en Rega P3-24 med TTPSU och just nu en Goldring 2200.

Postad 07 April 2011 - 17:15

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Du kanske har sett mina lyriska kommentarer av ASR Mini Basis? :) Kan säga att jag är ruskigt nöjd med kombinationen Rega P7/Goldring 2300/ASR Mini Basis... Just nu snurrar Low Budget Blues Band på spelaren... (Squeezeboxen verkar ha fått spel efter ett strömavbrott idag...men vad gör det när det finns vinyl? ;) )

Tyvärr kan jag inte säga att jag har jämfört de två - jag tog en rövare när det dök upp ett ex begagnat...

Oavsett vilken av de två du väljer kommer du att bli nöjd - lyftet från de integrerade är stort, mycket stort....(Plus att du sen kan spana på den där MC-puppan som du vet att du EGENTLIGEN vill ha.... :))

Redigerat av hultin, 07 April 2011 - 17:17.

Postad 08 April 2011 - 05:56

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Gjorde äntligen en beställning från Analog Seduction.

Det blev en ny lila skivmatta, en bättre skivborste (Goldring/Milty Super Ex-Static Record Cleaning Brush) och en
ny skivpuck (KAB Super Record Grip (Bubble Level & Record Clamp). Givetis är det mest bara på skoj för att pimpa den nuvarande anläggningen och jag förväntar mig inga underverk, men de är roligt att shoppa småprylar.

Bifogad fil  purple.jpg   78.37K   1 Antal nerladdningar

Postad 08 April 2011 - 06:13

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Röd spelare med lila matta på... :) Tja det kanske blir snyggt - annorlunda i alla fall...
Skojar bara - ska bli kul och höra om du hör skillnad med skivpucken på...fast hade du inte en Mitchell Engineering puck redan?

/Andreas

Postad 08 April 2011 - 08:40

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Pimpa är ju alltid skoj, har faktiskt tänkt på en röd slipmat till min. :)

Har annars en fråga. Hur viktigt är det att skivspelaren står 100% plant? Har precis hängt upp min prototyphylla (som fungerar riktigt bra) men har ett problem med att den inte är helt horizontal ut från väggen (djupet). Hur mycket påverkar detta ljudet och kan det skada spelaren i längden? Det handlar om en millimeter eller två den måste höjas för att bli helt plan. Såvitt jag vet kan man inte justera fötterna på en P3-24 men borde jag bara lägga något under för att kompensera?

Postad 08 April 2011 - 10:19

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0

Pimpa är ju alltid skoj, har faktiskt tänkt på en röd slipmat till min. :)

Har annars en fråga. Hur viktigt är det att skivspelaren står 100% plant? Har precis hängt upp min prototyphylla (som fungerar riktigt bra) men har ett problem med att den inte är helt horizontal ut från väggen (djupet). Hur mycket påverkar detta ljudet och kan det skada spelaren i längden? Det handlar om en millimeter eller två den måste höjas för att bli helt plan. Såvitt jag vet kan man inte justera fötterna på en P3-24 men borde jag bara lägga något under för att kompensera?

Du skall absolut sträva efter att få skivspelaren i våg då eventuella avvikelser på ovan nämnda front påverkar ljudet negativt. Läs mer om inställning av skivspelare här:

http://www.svalander...ng_skivspelare/

Postad 09 April 2011 - 07:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Angående färg på mattan.

Grönt är visserligen komplementfärgen till rött, men jag tycket att det skulle bli för mycket. Att använda röd matta på röd spelare blir för mycket kaka på kaka, därför blev det lila.

Postad 09 April 2011 - 10:19

PerreE
  • PerreE
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jodå hultin (och tack för svaret), nog har jag sett dina bilder och lyriska komentarer om mini basis. Och jag har läst andra komentera denna riaa. Den dyker ju inte upp så ofta på beg.marknaden och det måste vara ett tecken på att folk som har den inte vill byta bort den. Jag har bara sett en annons och det var ju någon som han före där.
Heed Quasar har jag inte lyckats hitta speciellt många kommentarer om.

Postad 09 April 2011 - 12:40

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Jag tror att det kan vara svårt att jämföra dem. Såvitt jag vet är det bara Ljudmakarn som har Heed i Stockholm (de importerar dem själva?) och ASR finns väl på Audio Concept?
Därför kan det vara svårt att jämföra dem med varandra....men kanske man kan göra en relativ jämförelse mot ett billigare steg? Om man släpar med sig ett billigare riaa, typ project/Nad/Musical Fidelity så kan man åtminstone jämföra mot den och få en relativ jämförelse mot varandra... Kanske kan du sno med ett av en kompis? Lyssna på det hemma så att du vet om det inbyggda i hemmabiosteget är bättre eller sämre än det du släpar med dig till affären...

Lycka till!

PS - En fråga till Bongo Mongo (eller du kanske har tre veckors Minhembiosemester också :) )
Du skrev tidigare att Supra inte var någon hit som strömkabel - kan du ge något alternativ i vettig prisklass? (Med vettig menas under 3k...). Hittade t.ex. Nordost Shiva i UK för cirka 200 pund (med IEC och Schukokontakt). Ska låna hem så småningom och testa men var ska man börja?

Det finns liksom hur mycket som helst - Transparent, Kemp, Shunyata, Nordost, Isotek, JPC, ASR, m.fl....

Postad 09 April 2011 - 12:41

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Är det någon som använder innerfodral som motverkar statisk elektricitet, ex. Goldrings? Fungerar det eller är det bara bluff?

Postad 09 April 2011 - 13:38

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Är det någon som använder innerfodral som motverkar statisk elektricitet, ex. Goldrings? Fungerar det eller är det bara bluff?

Nog hjälper det lite att fodralet i sig är antistatiskt. Tror dock inte du behöver så dyra påsar utan billigare med polylined inner funkar säkert lika bra. Dessa har jag köpt i många hundratal och jag har inte negativt att säga om dem.

Polylined innerpåsar är dessutom betydligt snällare mot skivorna än papperspåsarna.

Redigerat av tomano58, 09 April 2011 - 13:39.

Postad 09 April 2011 - 14:42

Unregisterede2549596
  • Unregisterede2549596
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
jag använder Nagaoka 102 och dom går att hitta billigt på ebay. betydligt billigare än i svergie om man handlar inom eu

Postad 09 April 2011 - 18:35

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hittade farsans gamla LP spelare på vinden en: Sony PS-LX30

Märkte dock snabbt att pickupen/nålen saknas, hur hittar man ersättare?

Postad 09 April 2011 - 19:14

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Hittade farsans gamla LP spelare på vinden en: Sony PS-LX30

Märkte dock snabbt att pickupen/nålen saknas, hur hittar man ersättare?

Prova med www.svalander.se

Redigerat av tomano58, 09 April 2011 - 19:14.

Postad 12 April 2011 - 20:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Mina små saker kom med posten igår.

Ny matta, skivpuck och en finare borste.

Bifogad fil  redpur.jpg   197.59K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  black.jpg   172.12K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  brush.jpg   159.38K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Glidtassen, 12 April 2011 - 20:47.

Postad 13 April 2011 - 01:42

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Hultin:

Jag sitter och laeser pa forum i Orlando Florida. 30 grader och sol. Varre
kan man ha det. :P

Stromkabel: Kor lakritskabeln ett tag och fraga dig sjalv
om det ar nat du vill korrigera. Fraga sen Svensk Roger.
Han har haft flera ASR och hae ett helt terrarium med natsnokar, ;)

Sjalv foredrar jag Chord, som av en handelse PE har hemma.

Ska bestalla en stack med vinyl ner hit o smuggla hem. Bra pris om
man slipper moms o tull. Little Feat, Hugg Masakele, Cowboy Junkles
mm....

Cheers!

Postad 13 April 2011 - 19:34

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Har nu lekt lite med min nya investering, programmet "ADJUST+" från Dr.Feickert. Funktionen som jag var mest sugen på var möjligheten att justera azimuten exact correct. Det var inte helt enkelt att komma igång, "instruktionsboken" va inte mycket att hurra för. Var bl.a tvungen att köpa ett externt ljudkort, lapens dög icke.

Resonerade som så, att när man nu har kostat på sig tonarm o puppa för en ej föraktlig summa så vill man ju kunna ställa in grejerna för maximal prestanda. Det kanske ligger en del i det men vet inte direkt om jag kan påstå att det blev ngn hörbar skillnad mellan min "okulära" inställning (trad. med spegel) o fininställning via "ADJUST+" . Men det känns bra i alla fall och kul var det.

Kollade även hastigheten m.h.a programmet. Hade med manuell koll anat att hastigheten var aningen låg (trots ny rem) o detta konfirmerades. 33.1 rpm för lp o 44,8 för singel. Jag fick plocka ut kretskortet ur spelaren o ha det på utsidan medan jag justerade pottarna samtidigt som testskivan snurrade. Så nu är hastigheten så nära exact man kan komma (nåja, nästan kanske).

Postad 14 April 2011 - 10:51

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Interesant Xeitum! ska efter påsk testa en sån her:
http://www.musicdire...m/product/87067

Postad 14 April 2011 - 13:25

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Interesant Xeitum! ska efter påsk testa en sån her:
http://www.musicdire...m/product/87067

Precis som tidigare nämnda programvara så är denna kanske lite dyr för oss amatörer (iaf för mig :) ) men jag ser med stort intresse fram emot en rapport. Fozgometer'n ser dock för sina $250 mycket intressant ut.

Postad 14 April 2011 - 20:28

Bino
  • Bino
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Blev riktigt fräckt med den lila mattan till din röda spelare Glidtassen. Har länge varit sugen själv på att beställa från Analogue Seduction så jag beställde fem små prylar igår till min RP1. Riktigt trevliga priser nu när kronan är stark. Borde komma i början av nästa vecka :) Bilder lovas!

Postad 14 April 2011 - 20:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Blev riktigt fräckt med den lila mattan till din röda spelare Glidtassen. Har länge varit sugen själv på att beställa från Analogue Seduction så jag beställde fem små prylar igår till min RP1. Riktigt trevliga priser nu när kronan är stark. Borde komma i början av nästa vecka :) Bilder lovas!

Tack Bino.

Jag kände att det blev lite mer "Piff" med lila matta istället för den sedvanliga röda.

- Do tha piffa!

Men min spelare låter underbart som vanligt, och ingen som helst skillnad utifrån de investerade pengarna. Men det visste jag redan, det är mest bara estetiskt.

Bifogad fil  purr.jpg   131.59K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Glidtassen, 15 April 2011 - 20:06.

Postad 15 April 2011 - 22:36

mostling
  • mostling
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Skönt att med akryltallrik inte behöva använda matta över huvudtaget.

Postad 17 April 2011 - 09:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Har tagit mig ned till Göteborg och jag kommer nog att ta svänven förbi Akkelis innan jag drar hem till Stockholm igen.

Postad 17 April 2011 - 17:51

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Har tagit mig ned till Göteborg och jag kommer nog att ta svänven förbi Akkelis innan jag drar hem till Stockholm igen.

Vill du ha sällskap till Akkelis så pm ditt nr så ringer jag.

Postad 17 April 2011 - 19:19

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Tack Bino.

Jag kände att det blev lite mer "Piff" med lila matta istället för den sedvanliga röda.

- Do tha piffa!

Men min spelare låter underbart som vanligt, och ingen som helst skillnad utifrån de investerade pengarna. Men det visste jag redan, det är mest bara estetiskt.

Bifogad fil  purr.jpg   131.59K   0 Antal nerladdningar

Detta gillar jag! Vitt och ord som " stilrent " är det nog av på andra ställen här. :D

Postad 18 April 2011 - 08:09

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Well - det är individuellt vilka färgmatchningar som man föredrar.

Men jag menar att man ibland med fördel kan bryta mot klassiska matchningar för att få fram någonting nytt.
Jag upplever att min skivspelare fick en liten piggare look med en annorlunda matta.

Min förra Rega P2 hade jag säkert över 6 år, och nu har jag en P3-24 istället. Men det dröjer som vanligt inte länge innan uppgraderingsdjävulen sätter klorna i mig. Idag skall jag kolla in Acoustic Signature Barzetti i Götet, kommer dock inte handla någonting idag. Men jag har velat se den spelaren i butik sedan första bilderna på nätet.

:blink:

Postad 18 April 2011 - 22:42

Bino
  • Bino
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Fick paket från England och Analogue Seduction idag. Fem små uppgraderingar till min Rega RP1 blev det.

* Goldring 2200
* Rega 3 Point Metal Spacer 2 mm
* Rega röd filtmatta
* Rega White Belt Upgrade
* Michell Engineering skivklämma

Har monterat allt ikväll och det låter redan riktigt bra trots att pickupen är helt ny. Regadistansen på 2 mm blev perfekt till Goldring-pickupen, tonarmen är helt parallell med skivan. Ljudet är underbart och det ska bli kul att följa inspelningen av Goldringen. Kul att instegsmodellen RP1 kan låta så bra, den spelar skjortan av DacMagic med Flac. Bifogad fil  rega.jpg   170.21K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 April 2011 - 17:32

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Ser att pundet är billigt nu....funderar på att shoppa lite.... ;)

Såg att man kan få loss en Dynavectorpuppa för överkomliga priser just nu....
framför allt funderar jag över hur det kan komma sig att Analogue Seduction säljer en xx2 mk2 för 1000pund när den kostar över det dubbla i Sverige (t.ex. 23200:- i Sthlm....)? Det skiljer även en hel del i priserna för en DV20....

Postad 20 April 2011 - 20:10

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Gløm de galna priserna på Dynavector hos Audio concept ;) har sett xx2 till 900 pund i Uk, men kommer
inte ihåg var. Hade sjælv xx2 tidl grymt bra!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.