Riktigt bra 9/10
Postad 04 June 2010 - 00:40
Tycker den var helt ok faktiskt, hoppas Gerard Butler får göra lite mer seriös action i framtiden för han har talang... Gillat speciellt 80-tals flörtarna i filmen, givetvis den uppenbara kopplingen till "The running man" men jag noterade även en liten vink till min absoluta favoritfilm "Blade runner"...
Filmen 3/5
Bilden 5/5
Ljudet 4/5
Postad 04 June 2010 - 05:25
Filmen är fortfarande bra utan alla 3d effekter. Bilden är i alla fall på min 50 tum väldigt bra enligt mig. Dock så känns det angående ljudet att det är lite Avatar varning. Känns som om de lägsta frekvenserna är borta. Finns ju en hel del ställen då det borde bara mullra till men det uteblev. Sedan så känns dialogerna också lite tunna. Dock bättre än Avatar på den punkten.
Filmen 4/5
Bilden 5/5
Ljudet 2/5
Postad 04 June 2010 - 08:30
Bild=5/5
Ljud=5/5
Film=5/5
Postad 04 June 2010 - 10:23
Nej, det här var segt. 67 minuter som består av 50% göka, 10% konsertklipp och 40% halvdeppigt ingenting. Tråkigt som tusan. Det blev en del FFW trots filmens ringa längd.
Bara för de som är djupare än jag (kan vara rätt många iofs) och de som vill se äkta sex i en icke p-rulle.
Rätt dålig bild- och ljudkvalitet.
Postad 04 June 2010 - 14:09
En stillsam, enkel men ändå ganska mustig film som man inte kan låta bli att hypnotiseras av.
8/10
Postad 04 June 2010 - 19:46
denna var ingen höjdare, slutade med att jag satt och snabbspolade igenom merparten av filmen.
Postad 04 June 2010 - 22:16
The Unforgiven : Haft denna liggandes i ett inplastat blu-ray fodral i evigheter men nu var det till slut dags att öppna upp den och se vad det var för film riktigt. Har haft någonting emot Western rullar en lång tid nu men efter denna blev jag faktiskt riktigt sugen på att låna hem lite fler rullar att kika på. Riktigt cool rulle och clintan är härlig som alltid. 8/10
Blir nog att se den onde den gode den fule en gång till för att se om jag tycker bättre om den nu.
Slumdog millionaire : Samma sak här så trodde jag inte att det skulle vara någonting för mig. Men den här filmen var ju helt suverän.
Fanns ju lite av allt i den här filmen. Action drama kärlek u name it. Riktigt härlig film. 8,5/10
Postad 05 June 2010 - 23:59
I will walk like a crazy horse
Bara namnet får ju en att bli kär
En film av Fernando Arrabal
Ligger på 6.7 av 10 på imdb.com
Aden som är misstänkt av polisen för ett brott sticker ut i öknen och träffar där dvärgen Marvel som har övernaturliga krafter.....
Iwillwalk.jpg 52.86K
0 Antal nerladdningarDetta är en mycket speciel film,men en jag mest troligt kommer att komma ihåg för alltid
Redigerat av moparman, 06 June 2010 - 00:01.
Postad 06 June 2010 - 08:41
Till en super besvikelse
svag 3/5
Postad 06 June 2010 - 09:47
Hehe - det där är en riktigt sjuk film - rekommenderas om man vill se något annorlundaNär jag snubblade över denna tråd och funderar över filmer kommer jag ihåg vad jag såg för 6 år sen....
I will walk like a crazy horse
Bara namnet får ju en att bli kär![]()
En film av Fernando Arrabal
Ligger på 6.7 av 10 på imdb.com
Aden som är misstänkt av polisen för ett brott sticker ut i öknen och träffar där dvärgen Marvel som har övernaturliga krafter.....Iwillwalk.jpg 52.86K 0 Antal nerladdningar
Detta är en mycket speciel film,men en jag mest troligt kommer att komma ihåg för alltid
Postad 06 June 2010 - 21:14
The Wolfman fick gå varm i spelaren igår kväll!
Till en super besvikelse![]()
svag 3/5
Jag hade väntat mig mer av denna film,men som sagt en besvikelse.
Postad 06 June 2010 - 21:41
Först såg jag Sherlock Holmes, och den var faktiskt bättre än jag förväntade mig,
Downey Jr är ju störtskön, och jag är ganska nöjd över att de inte gjorde London så dystert och mörkt som jag förväntade mig.
Den e allt värd 7/10
What doesnt kill you.
Den här hade jag inte hyrt om jag inte var i "need"
Ethan Hawke är ju ingen favorit och filmen i sig var väl ganska hjärndöd. 5/10
Sist och sämst
Sitter och kikar på The Countess.
Känns jädrigt seg rakt igenom och inte alls min typ av film, kommer nog inte ens kiga klart
3,5/10
Postad 07 June 2010 - 08:44
Eftersom jag gillar Nicolas Cage så var det en högtidsstund för mig.Bra tempo genom hela filmen,och handligen var även den bra. Rekommenderas om ni gillar Nicolas Cage.Val Kilmer är också med på ett hörn.
Unthinkable var snäppet över,om man skall jämföra spänningsnivå.Bra skådespeleri från Samuel Jackson som alltid är bra,samt Carrie Ann Moss från b la Matrix-trilogin.Gillar ni thrillers är denna film en av de bättre på länge.
Samuel Jackson + Nicolas Cage = lyckad filmkväll
Postad 07 June 2010 - 22:01
En drös sköna karaktärer spelade av glänsande skådisar som utför galenskap efter galenskap gör att man bjuds på många skratt och nästan blir dränkt i all feel-good som filmen levererar.
7/10
Postad 08 June 2010 - 13:45
mycket underhållande film, och fin bild på blu-ray utgåvan
7/10
Bad luitenant
på tok för seg för min smak, sedan har jag även rätt så svårt för nicholas cage också
5/10
Postad 08 June 2010 - 13:54
Såg först Twin Sisters som är riktigt bra ( holländsk tror jag )
Pausar nu i The long kiss goodnight som är en riktig klassiker
Bilden är bra på båda för att vara DVD
Men njutningen är större
Postad 08 June 2010 - 23:17
En väldigt intressant historia ur det perspektivet att den egentligen inte är speciellt intressant alls. Svårt att förklara egentligen men den lämnar mycket öppet för tolkning. Jag gillade den skarpt som jag oftast brukar göra med Cohen brödernas filmer och lite av det kanske har att göra med att jag befinner mig i en liknande sits själv som huvudpersonen i filmen gör, vid ett vägskäl där saker och ting inte verkar ha någon mening och man söker efter svar som kanske inte finns...
Filmen 4/5
Bilden 5/5
Ljudet 4/5
Postad 09 June 2010 - 12:29
Klart en av mina favorit filmer från och med nu. Men man bör som sagt ha sett serien innan, annars missar man en hel del av handlingen i min mening. 9,5/10
Postad 09 June 2010 - 12:32
Postad 09 June 2010 - 14:11
Överraskande bra film. Hade inte väntat mig att jag skulle gilla den så mycket som
jag gjorde. Snyggt filmad och bra ljudbild.
Postad 10 June 2010 - 10:26
Har du missat klassikern så vad tyckte du ?
om du frågar mig... njaa sådär...inte så dålig som jag trodde det skulle vara
Postad 11 June 2010 - 12:36
Det här visade sig vara en skräckfilm, och en väldigt obehaglig sådan. Det var inte vad jag hade förväntat mig, och jag gillar inte skräckfilmer... trodde det skulle vara mer som en halvofficiell uppföljare på Närkontakt av tredje graden, med ungefär samma känsla.
Eftersom jag inte gillar skräckfilmer blir mitt personliga betyg lågt. Däremot, som skräckfilm sett var den genuint obehaglig, och det är det ganska få som lyckas med och rent tekniskt sett är den välgjord.
Postad 11 June 2010 - 19:00
Lite långsam men väldigt välspelad och känslosam om man är på det humöret. Fräna vyer men scenen med båtarna på land såg lite väl fabricerad ut, tyvärr.
Postad 11 June 2010 - 19:07
8/10
Drama
ljudet var härligt mixat. bra tryck i basen trots att filmen handlar om country musik =)
Postad 11 June 2010 - 20:32
The Road (Vägen).
Lite långsam men väldigt välspelad och känslosam om man är på det humöret. Fräna vyer men scenen med båtarna på land såg lite väl fabricerad ut, tyvärr.
Håller med om att man måste vara på ett visst humör för den filmen. Jag håller också med om att det såg fabricerat ut. Jag såg dessutom tecken på posterisation(banding).
Men är man på ett "dystopiskt" humör så är filmen väldigt rätt.
Postad 11 June 2010 - 20:45
Skurken är helgjuten i min mening. Lagom skön "jag-vill-ta-över-världen" frilla sätter karaktären på plats. Jag var väldigt rädd att skådespelarna skulle ägna sig åt en massa one-liners i början, men de städade undan i replikerna duktigt. Med tane på hur filmen sliútar så verkar man kunna räkna med en uppföjare. Jag vill inte det, men går det att undvika att "härma" Depps piratfilmer?
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 11 June 2010 - 20:48.
Postad 11 June 2010 - 23:01
Hyfsad spansk skräckis... blev lite jobbigt ibland när fem spanjorer står och skriker hysteriskt i mun på varandra men ganska bra nerv och närvaro i skådespeleriet... Personligen tycker jag det är lite kul med filmer som är gjorda som "dokumentärer", tycker det ger extra realism till historierna. Den var dock ganska förutsägbar och höll inte riktigt ändå in i mål...
Filmen 3/5
Bilden 4/5
Ljudet 4/5
Postad 13 June 2010 - 00:26
Helt solklart den bästa krigsfilm jag sett, den är fruktansvärt välgjord och har en mycket bra historia, bild och ljud på Blu-rayn var excellent. Märkte inte av något osynkat ljud som det har rapporterats om.
Filmen 5/5
Bilden 5/5
Ljudet 5/5
Blood Work (DVD)
Har alltid gillat Clintan och detta är inget undantag, lite förutsägbar historia men jag tycker ändå att den är mycket bra. Mycket bra bild för att vara DVD
Filmen 3/5
Bilden 4/5
Ljudet 3/5
The Rookie (DVD)
En ganska typisk 80-tals rulle, mycket Action och lite hjärna.. Precis som jag vill ha det :-P
Väldigt mörk bild men det känns uppenbart att det är medvetet och inte en brist i utgåvan.
Filmen 3/5
Bilden 3/5
Ljudet 3/5
Postad 13 June 2010 - 10:37
Postad 13 June 2010 - 23:29
Nja, den var inte mycket att hänga i julgranen. En film där någon begår en ologisk handling i nästan varje scen. Inte ens Clintan kunde rädda det rätt tunna manuset...
Filmen 2/5
Bilden 2/5
Ljudet 2/5
Postad 14 June 2010 - 08:07
Tittade lite snabbt på den andra filmen Örnnästet men där var inte bilden lika klar/ren. Tyckte den var lite grusig/kornig. Ljudet på filmerna verkar helt okej har dock inte någon slutsteg mm.
Postad 14 June 2010 - 08:19
Fantastiskt bra film!Kollade igen på Kung-Fu Hustle. Fan vad den är rolig!
Postad 14 June 2010 - 09:02
Betyg 2/5
En riktigt dålig rulle, som i princip bara verkar gå ut på att Megan fox vet att hon är snygg och använder det för att få alla nickedockor till killar att vilja ha sex med henne. Och så visar hon lite hud och kysser Amanda Siegfried. Dessutom väldigt förutsägbar.
Hade jag varit hormonstinn tonåring hade nog betyget varit ett annat....
Redigerat av Sigma78, 14 June 2010 - 09:02.
Postad 14 June 2010 - 18:44
Postad 14 June 2010 - 21:45
Bild 3/5
Ljud 4/5
Film 3/5
Kändes som en vanlig popcornrulle, utan riktig seriös story eller speciellt bra skådisinsatser!
Postad 14 June 2010 - 22:30
War of the worlds (2005), BD. Ruskigt bra film med riktigt bra specialeffekter. Tyckte bilden var lite ryckig men annars var det klar och perfekt bild. Både referensklass på både bild och ljud.
Film: 9/10 Ljud: 10/10 Bild 10/10
Armageddon, BD. Inte lika bra som första gången man såg den men det är ändå en klassiker man kan se om och om igen. Bäst i filmen är specialeffekterna och "Rockhound".
Film: 8/10 Ljud: 9/10 Bild: 9/10
Postad 14 June 2010 - 23:42
Andra gången jag ser filmen. Jag älskar västerns och tyckte den var helt okej första gången jag såg den. Nu när jag såg den för en andra gång så märkte jag att filmen var mycket djupare än vad man kan tro. Dock orkade jag inte sätta mig och analysera den, men jag hittade en utmärkt analys på filmen.
För er som inte har sett filmen bör inte läsa denna analys. För er som sett den; LÄS!
Spoiler
Postad 15 June 2010 - 05:51
3/5
dock riktigt sjukt att Anna Anka med i den =) å hon ser riktigt bra ut i den med - (men det är ju ett par år sedan ^^)
Postad 15 June 2010 - 08:41
Clintan och Burt Reynolds i samma rulle kan ju inte misslyckas... och jag blev inte besviken, gillar gamla ganster stuket och Burt är ju alltid rolig och Clintan alltid stenhård :-)
Filmen 3/5
Bilden 3/5
Ljudet 3/5
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
57 bilder
464 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?