Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 18 August 2009 - 11:24
Postad 18 August 2009 - 11:26
Postad 18 August 2009 - 11:48
Vad är ett forum till för? Ställer man en fråga här inne så får man oftast svar på den omgående..Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att försöka ta reda på saker själv först innan man frågar. Det finns ju förutom Google t o m en "sök inom tråden"-funktion i detta forumet, busenkelt.
Pallar du inte svara på någons fråga så är det väl inget att bra sig om helt enkelt!
Postad 18 August 2009 - 12:12
Vad är ett forum till för? Ställer man en fråga här inne så får man oftast svar på den omgående..
Pallar du inte svara på någons fråga så är det väl inget att bra sig om helt enkelt!
Jo förvisso men det blir ju en fruktansvärd röra i diskussionstrådarna om alla ska ställa samma frågor utan att ens försöka ta reda på om frågan redan finns besvarad. Det tar ju inte så lång tid att googla eller söka i tråden innan man ställer en fråga....
Lasse
Postad 18 August 2009 - 12:22
Vad är ett forum till för?
Att läsa och hitta i lika mycket som att ställa frågor i. Använder man forumet till mer än att bara ställa samma frågor i så blir det så mycket djupare innehåll. Ett forum blir aldrig bättre än vad man gör det till.
Use "SÖK" is King.
Postad 18 August 2009 - 12:25
Vad är ett forum till för? Ställer man en fråga här inne så får man oftast svar på den omgående..
Det är den själviska inställningen till forum. Det finns ju också de som ser forumet som något annat än en serviceinrättning för just sig själv.
Många ser forumet som en plats där man kan dela med sig och hitta information på ett överskådligt sätt. Överskådligt blir det inte om samma frågor ställs om och om igen.
Postad 18 August 2009 - 12:40
Finns det någon här på forumet som har provat HTC Magic/Hero [Android] och iPhone? Vad fick du för intryck?
Har redan beställt en iPhone fast jag har en Magic, och kan inte bestämma mig om jag ska gå vidare med Android eller satsa på iPhone.
Det som lockar mig i första hand för att välja iPhone är UI'n.
Tacksam för tips.
Postad 18 August 2009 - 13:05
Det verkar dock som att en skara älskar programmet.
Mitt problem:
Hårddisken har krashat. På min iPod/iPhone har jag massa musik och olika spellistor.
Om jag nu kopplar iPoden/iPhonen till datorn för att fylla på musik så verkar enda alternativet vara att det befintliga på iPoden/iPhonen måste raderas. Är det så illa?
Har kollat efter alternativa program men har fått uppfattningen att de löser filöverföring och spellistor utanför/bredvid iTunes. Jag vill fortsätta använda iTunes och att den "lär" sig de listorna jag har på iPoden.
Sista funderingen.
Kan man göra backup av iTunes så man inte hamnar i det här läget igen ifall nått krashar?
Låtarna fanns kvar då de ligger på annan disk men arbetet med att skapa diverse listor gick förlorat.
Postad 18 August 2009 - 13:20
Precis, vad är ett forum till för? Läs nedan och du får svar.
Först och främst så gäller sunt förnuft och respekt mot sina medforumare att man först försöker hitta svaret på frågan själv. Om man inte ens orkar det utan bara tänker slänga ut frågan i aktuell tråd så behöver man inte göra sig besvär. Normalt forumvett, helt enkelt.
Har man inte erfarenheten av forum sedan tidigare så ska man ju givetvis vara medveten om forumreglerna som man har godkänt när man blev medlem. I dessa kan du bl a läsa denna aktuella information :
7.1 Använd alltid sökfunktionen
Använd alltid sökfunktionen innan du postar ett nytt inlägg eller startar en ny tråd. Chansen är stor att ämnet har diskuterats och att din frågeställning redan finns besvarad. Hittar du inget exakt svar så ska du i första hand ställa din fråga i en existerande tråd som behandlar produkten eller ämnet som sådant. Existerar ingen lämplig tråd så är det förstås tillfälle att starta en ny.
7.2 Ställ inte för många eller för allmänna frågor
Formulera och presentera din frågeställning eller det ämne du vill diskutera på ett konkret och strukturerat sätt. Gäller det specifika produkter så ska både tillverkare och fullständiga modellbeteckningar anges. Om frågorna är alltför allmänna är det svårt att ge annat än allmänna svar. Samla inte heller för många frågor i samma inlägg eftersom risken är stor att du bara får några av dem besvarade.
Kan man göra backup av iTunes så man inte hamnar i det här läget igen ifall nått krashar?
Låtarna fanns kvar då de ligger på annan disk men arbetet med att skapa diverse listor gick förlorat.
Ja, du kan ta backup på dina spellistor. Tänk dock på att de refererar till din musik genom direkta sökvägar så du får se till att din musik hittas på samma väg efter det att du har återställt din dator till fungerande skick.
Redigerat av zinned78, 18 August 2009 - 13:23.
Postad 18 August 2009 - 13:31
Nu har jag haft TomTom Nordic appen i några timmar och kan inte bedöma helt 100% men skriver några rader iallafall.
Gjorde ett litet test genom att köra bil en sväng och eftersom jag saknar bilfästet så la jag iphonen i mitten handsfacket. Så fort startade jag appen fick båda GPS-signal och 100% exakt position, i bilen framför huset. Hittade dit jag skulle utan problem och gps:n tog den närmaste rutten. Appen har TomToms nya funktion IQ Routes som fungerar klockrent. Jag körde även fel med flit, rutten ändrades direkt.
Det finns många olika röster (olika språk) man kan välja mellan, nästan alla länder.
Adress sökningen är enkelt och bra som TomToms "riktiga" gps. Vid färd kan man se hastighet, avstånd, beräknad tid till mål.
Man kan även söka efter närmast polis, sjukhus, biluthyrning m.m. Det finns en annan tjänst som heter Ring Upp, där kan man söka efter företag och då får man fram deras nummer som man kan ringa direkt.
Jag behövde verkligen en GPS till bilen, den lilla appen gör jobbet och fungerar överförväntan.
Hittills har jag inte hittat något negativ om appen, ett av mina bästa köp efter iphonen
Edit: Tomtom har även kameravarnare som jag inte har testat.
Någon mer som testat Tomtom?
Har sökt runt efter lite info och dom flesta tyck vara mycket nöjda. Blev även lite sugen på deras bil hållare då den verkar mycket smidig. Om man vill uppdatera tex Norden paketet med Europa behöver man då betala fullt pris eller får man det pris reducerat?
//Micke
Postad 18 August 2009 - 13:51
Det finns en hel del teman att välja på och det tar en stund att gå igenom alla screenshots...
Postad 18 August 2009 - 13:52
Någon mer som testat Tomtom?
Har sökt runt efter lite info och dom flesta tyck vara mycket nöjda. Blev även lite sugen på deras bil hållare då den verkar mycket smidig. Om man vill uppdatera tex Norden paketet med Europa behöver man då betala fullt pris eller får man det pris reducerat?
//Micke
Här har du en liten test som jag googlade fram.
Postad 18 August 2009 - 13:58
Funderar att beställa detta fodral från apple.se Incipio Ultra Light Feather
Någon som har detta? Det jag gillar med detta är att det är väldigt tunt och bygger inte ut telefonen så mkt.
Helst skulle jag vilja vara utan fodral, men då jag vet hur det brukar gå med mina telefoner så är det nog
säkrast att köra med fodral
Jag har kollat in detta. http://store.apple.c...;mco=NzY0NDE2Nw
Har fått bra kritik på nätet från olika användare.
Postad 18 August 2009 - 14:36
Har en samsung galaxy som jag haft i kanske en månad men jag är osäker på om jag ska sälja den eller inte.
Är en Iphone mycket bättre? Finns det någon sätt använda den utan itunes?
Postad 18 August 2009 - 15:07
Ja,du kommer alltid ha den gummiliknande ytan med InvisibleShield,därför köpte jag Wrapsol istället!Satte på min framsida igår med InvisibleShield. Nu såhär 12h senare känns ytan lite trög. Är detta något som försvinner efter hand? Eller ska man torka av ytan med någon våt handduk eller något?
Tack på förhand!
Postad 18 August 2009 - 15:12
Postad 18 August 2009 - 16:18
Baksidan blir ett skal istället för shield.
Postad 18 August 2009 - 16:37
Postad 18 August 2009 - 16:38
Köpte detta och är mycket nöjd, skyddar luren bra och känns inte klumpigt.
Postad 18 August 2009 - 17:17
Beställde idag en 3gs 16GB på telias hemsida... När tror ni jag får den? 3 veckor? eller är min väntetidsuppfattning helt fucked up nu?
Finns en tråd om just leveranser,kolla in där så får du nog lättare svar.
Postad 18 August 2009 - 17:34
Sista funderingen.
Har du Mac så rekommenderar jag STARKT att du kör Time Machine. Har du Windows så finns det förmodligen kanske något liknande?
EDIT: Råkade precis läsa om ett program som fungerar för både Mac och Windows (XP och VIsta) som syncar över dina låtar på din ipod/iphone till ditt iTunes Library.
Music Rescue heter det och finns att ladda ned här.
Redigerat av shapic, 18 August 2009 - 17:40.
Postad 18 August 2009 - 18:05
Allt handlar väl om uthållighet med sakerna antar jag
Postad 18 August 2009 - 18:31
Fråga:
Jag köpte TomTom appen (Nordic) till min iPhone och har två frågor.
Var kan jag köpa TomToms originala bilfäste och hur uppdaterar jag kartorna i appen?
Svar 1:
Bilfästet har inte kommit ut ännu, vi vet inte riktig när det kommer.
Du uppdaterar kartan vid att köpa en ny via Itunes.
Svar 2:
Bilfästet kommer du att kunna köpa ifrån www.tomtom.com Dock finns det inte tillgängligt ännu. Vi förväntar oss att börja sälja det inom en snar framtid.
Vi har ännu ingen information om exakt hur uppdateringar kommer att fungera till Iphone. Om du vill köpa en karta över en annan region begöver du även köpa själva programmet igen, eftersom de kommer som en paketlösning, men huruvida kartan kommer att gå att uppdatera kan vi tyvärr inte svara på i dagsläget.
Redigerat av Lias08, 18 August 2009 - 18:31.
Postad 18 August 2009 - 18:40
Postad 18 August 2009 - 19:14
Jag har följt de råd som Apple har om att maximera batteritiden; dvs stängt av platstjänster samt slagit av 3G
och wifi. Sedan vill jag tillägga att jag inte använder telefonen så mycket under arbetstid då jag har en jobbmobil.
(Okej, en riktigt dålig jobbmobil men jag är tvungen att använda den.)
Informationen visar vänteläge 1 dag + 12 tim samt användning 3 tim + 20 min sedan fulladdat och med 66% kvar, helt ok tycker jag.
Tror att jag med min användning skulle nog klara mig på att ladda varannan dag, kanske var tredje.
Apropå internetanvändning så ligger jag på 29 MB mottaget sedan jag fick den, ca en vecka. Och då har jag varit ute på nätet en del. Allt ifrån använt Google Maps, en hel del YouTube och en massa andra "internet-apps": Blocket, Eurosport, Itunes, Appstore, osv. Telefonen gick varm den första vecka för att "utforska" allt.
Det mesta med wifi men det spelar ingen roll telefonen räknar (väl?) alla MB oavsett uppkoppling. (Jag har annars Telias iSurf så 1000 MB lär, för min del, räcka ganska långt.)
Ja, det var ett litet inlägg om mina erfarenheter med telefonen så här långt.
Postad 18 August 2009 - 19:20
Jag har provat den..
Tycker att kartorna är outstanding.. Grymt läckra..
Slår TOMTOM och alla andra jag sett med hästlängder
Dessa grejer är bara några finesser den har som folka har undrat om:
- Fartkameravarnare
- Hastighetsmätare på displayen
- POI med allt möjligt såsom matställen, bensinmackar osv osv osv har den. Med telefonnummer osv.
- Hastighetsvarna (Inom, utom ort, ställbart med 5 km/h intervaller)
- Resvägsinfo (Tid till ankomst, Hur långt de är kvar)
- Den aktuella hastighetesbegränsningen på displayen
- 2D & 3D kartor
- Nattläge
mm mm mm... I like it =)
Thats my 5 cents..
ps. Finns ju säkert massor av reviews på youtube också.
Postad 18 August 2009 - 19:37
Personligen tycker jag egentligen att det är rätt värdelöst att man måste stänga av Wifi, Push, Fetch, 3G och Platstjänster för att få ett hållbart batteridränage. 3G kan jag inte ens stänga av då jag har Tre. Min iPhone räcker nätt och jämt en hel dag, och då har jag ändå Wifi avslaget mestadels (då jag inte använder det), och Push är helt avslaget, och Fetch är på endast för min Gmail (Hourly). Kalendrar och kontakter har jag på Manual. Den dagen ett företag erbjuder ett batteribyte till ett kraftigare batteri kommer jag inte tveka en sekund.Efter ca en veckas användning tycker jag att batteritiden är helt ok.
Jag har följt de råd som Apple har om att maximera batteritiden; dvs stängt av platstjänster samt slagit av 3G
och wifi. Sedan vill jag tillägga att jag inte använder telefonen så mycket under arbetstid då jag har en jobbmobil.
(Okej, en riktigt dålig jobbmobil men jag är tvungen att använda den.)
Informationen visar vänteläge 1 dag + 12 tim samt användning 3 tim + 20 min sedan fulladdat och med 66% kvar, helt ok tycker jag.
Tror att jag med min användning skulle nog klara mig på att ladda varannan dag, kanske var tredje.
Apropå internetanvändning så ligger jag på 29 MB mottaget sedan jag fick den, ca en vecka. Och då har jag varit ute på nätet en del. Allt ifrån använt Google Maps, en hel del YouTube och en massa andra "internet-apps": Blocket, Eurosport, Itunes, Appstore, osv. Telefonen gick varm den första vecka för att "utforska" allt.![]()
Det mesta med wifi men det spelar ingen roll telefonen räknar (väl?) alla MB oavsett uppkoppling. (Jag har annars Telias iSurf så 1000 MB lär, för min del, räcka ganska långt.)
Ja, det var ett litet inlägg om mina erfarenheter med telefonen så här långt.
Nej, den data du tar ner via Wifi räknas inte i den inbyggda mb-räknaren. Jag har, sedan 31/7, använt över 500mb, men då har jag använt den flitig och även använt mig av tethering vid ett par tillfällen. Via Wifi har jag förmodligen dragit ner minst lika mycket.
Postad 18 August 2009 - 19:49
Navigon har många frågat om..
Jag har provat den..
Tycker att kartorna är outstanding.. Grymt läckra..
Slår TOMTOM och alla andra jag sett med hästlängder
Dessa grejer är bara några finesser den har som folka har undrat om:
- Fartkameravarnare
- Hastighetsmätare på displayen
- POI med allt möjligt såsom matställen, bensinmackar osv osv osv har den. Med telefonnummer osv.
- Hastighetsvarna (Inom, utom ort, ställbart med 5 km/h intervaller)
- Resvägsinfo (Tid till ankomst, Hur långt de är kvar)
- Den aktuella hastighetesbegränsningen på displayen
- 2D & 3D kartor
- Nattläge
mm mm mm... I like it =)
Thats my 5 cents..
ps. Finns ju säkert massor av reviews på youtube också.
Tomtom kom igår, hur kan du veta att Navigon slår Tomtom och "alla andra du har sett" med hästlängder?
Jag har hört och läst att Navigons fartkameravarnare fungerar inte i Sverige, stämmer det?
Postad 18 August 2009 - 19:50
Ville bara tipsa alla:
1. phonehouse.se
2. Välj en iPhone med Telia-abb
3. Abb: Telia - mobil till vänner 49kr/mån - 0:- förhöjd - obundet, nytecknande
4. Jag har beställt en vit 16GB på detta sätt, den kommer alltså att ha abb till Telia men det säger jag upp direkt. 3 mån uppsägningstid och sen kan jag bara jailbreaka den och låsa upp den, så har jag fått en upplåst 3Gs 16GB för ca 5000:- redo att använda med mitt befintliga Tele2 =)
Bra tips, jag beställde en obunden, nytecknad 32 GB för 5824. Ringde Phonehouse och frågade om detta verkligen stämde och han sa att det verkade mycket konstigt men att han inte kunde se nåt uppenbart fel (kanske bara att de satt fel prislapp ??). Läge att beställa kanske innan de ändrar????
Postad 18 August 2009 - 19:52
Skickade ett mail till TomTom kundtjänst angående uppdatering på kartorna och bilfästet. Efter 30min fick jag två olika svar av två olika tjejer som jobbar där! Vet ej vem av de ska jag tro på...
Fråga:
Jag köpte TomTom appen (Nordic) till min iPhone och har två frågor.
Var kan jag köpa TomToms originala bilfäste och hur uppdaterar jag kartorna i appen?
Svar 1:
Bilfästet har inte kommit ut ännu, vi vet inte riktig när det kommer.
Du uppdaterar kartan vid att köpa en ny via Itunes.
Svar 2:
Bilfästet kommer du att kunna köpa ifrån www.tomtom.com Dock finns det inte tillgängligt ännu. Vi förväntar oss att börja sälja det inom en snar framtid.
Vi har ännu ingen information om exakt hur uppdateringar kommer att fungera till Iphone. Om du vill köpa en karta över en annan region begöver du även köpa själva programmet igen, eftersom de kommer som en paketlösning, men huruvida kartan kommer att gå att uppdatera kan vi tyvärr inte svara på i dagsläget.
Hm, ja då vet vi
Postad 18 August 2009 - 19:55
Personligen tycker jag egentligen att det är rätt värdelöst att man måste stänga av Wifi, Push, Fetch, 3G och Platstjänster för att få ett hållbart batteridränage. 3G kan jag inte ens stänga av då jag har Tre. Min iPhone räcker nätt och jämt en hel dag, och då har jag ändå Wifi avslaget mestadels (då jag inte använder det), och Push är helt avslaget, och Fetch är på endast för min Gmail (Hourly). Kalendrar och kontakter har jag på Manual. Den dagen ett företag erbjuder ett batteribyte till ett kraftigare batteri kommer jag inte tveka en sekund.
Nej, den data du tar ner via Wifi räknas inte i den inbyggda mb-räknaren. Jag har, sedan 31/7, använt över 500mb, men då har jag använt den flitig och även använt mig av tethering vid ett par tillfällen. Via Wifi har jag förmodligen dragit ner minst lika mycket.
Ok, trodde att även Wifi räknades med. Då har jag nog inte gjort av med många KB iom att den mesta surfen skett hemma över wifi.
Kan hålla med om att det känns rätt värdelöst att behöva stänga av flertalet funktioner för att spara på batteriet men å andra sidan är det väl ens behov som styr. Jag har inte behovet av att vara "uppkopplad" 24/7 så då kan jag stänga av det mesta. En annan sak är ju att jag inte använder min i jobbet (vilket jag gärna skulle vilja) och då ligger den bara där i väntan på privata samtal och mejl. Fast jag slår ju på tex 3G de gånger jag behöver snabbare surf. Dessutom kör jag inte med Gmail, har redan hotmail och "vanlig" mejl så jag är inte sugen på att skaffa ytterligare konto. Har kikat på en app som hämtar post från Hotmail, hittat en som är svindyr (i min ögon) och då får det vara.
Å andra sidan är jag ny med Iphone och kanske (förmodligen) kommer jag att upptäcka jag flera roliga/användbara funktioner som kommer vara batterikrävande.
Postad 18 August 2009 - 20:04
Tomtom kom igår, hur kan du veta att Navigon slår Tomtom och "alla andra du har sett" med hästlängder?
![]()
Jag har hört och läst att Navigons fartkameravarnare fungerar inte i Sverige, stämmer det?
Jag har ju sett reviews på kartorna på tomtom´en (Funktionerna sa jag inget om endast kartorna, (läsom, läsrätt
Fartkameran funkar.. Testat den.. Men du måste köra för fort för att den ska varna med ljud, annars visar den bara på kartan och på hastighetsskylten att det är en kamera framför dig.
Postad 18 August 2009 - 20:19
Postad 18 August 2009 - 20:24
Jag har ju sett reviews på kartorna på tomtom´en (Funktionerna sa jag inget om endast kartorna, (läsom, läsrätt
)
Fartkameran funkar.. Testat den.. Men du måste köra för fort för att den ska varna med ljud, annars visar den bara på kartan och på hastighetsskylten att det är en kamera framför dig.
Kan bara hålla med, har kört TomTom idag och har Navigon sedan tidigare och inget i TomTom fick mig att vilja fortsätta med det, Navigon känns bättre. Och som sagt, fartkamerorna fungerar utmärkt
Postad 18 August 2009 - 20:26
Kan bara hålla med, har kört TomTom idag och har Navigon sedan tidigare och inget i TomTom fick mig att vilja fortsätta med det, Navigon känns bättre. Och som sagt, fartkamerorna fungerar utmärkt
Köpte du Tomtom bara för att testa?
Redigerat av Lias08, 18 August 2009 - 20:27.
Postad 18 August 2009 - 20:30
Personligen tycker jag egentligen att det är rätt värdelöst att man måste stänga av Wifi, Push, Fetch, 3G och Platstjänster för att få ett hållbart batteridränage. 3G kan jag inte ens stänga av då jag har Tre. Min iPhone räcker nätt och jämt en hel dag, och då har jag ändå Wifi avslaget mestadels (då jag inte använder det), och Push är helt avslaget, och Fetch är på endast för min Gmail (Hourly). Kalendrar och kontakter har jag på Manual. Den dagen ett företag erbjuder ett batteribyte till ett kraftigare batteri kommer jag inte tveka en sekund.
Säg mig en endaste telefon som har bra batterietid med WIFI, GPS, Blåtand, 3G igång samtidigt..
Hade innan en Sony Ericsson c905.. När jag hade platstjänster (GPS) igång så åt den MINST lika mkt batteri som iPhonen, likadant när jag körde wifi på den gamla.. Sög batteri som fan.
Så iPhonen är inte sämre än någon annan, tvärtom skulle jag vilja säga.
Men sen på nått sett verkar de som man använder den mer än andra telefoner man haft (just för den är så grym
och då är de klart att man förbrukar mer batteri. Mina andra användest bara till Tele/sms sen låg den resten av tiden i fickan och sov
Nu kör man Remote Desktop, surfar, lirar lite spel, lyssnar på: webbradio, ipoden, kollar mail, ringer, smsar och massa mer saker.
Speciellt såhär i början också.. Klart de drar batteri.. men även fast man leker så håller den en hel dag..
Skulle man behandla den som vilken telefon som helst och bara låta den ligga där skulle de säkert dröja en vecka innan man behöver ladda den (dock spekulationer). Vill inte testa.. kan inte hålla händerna borta från den
De är iaf i mitt tycke riktigt bra!
Redigerat av frajje, 18 August 2009 - 20:34.
Postad 18 August 2009 - 20:32
du kan köra hotmail i mailprogrammet som ligger i iphonen. Funkar skitbra.Dessutom kör jag inte med Gmail, har redan hotmail och "vanlig" mejl så jag är inte sugen på att skaffa ytterligare konto. Har kikat på en app som hämtar post från Hotmail, hittat en som är svindyr (i min ögon) och då får det vara.
Postad 18 August 2009 - 20:33
Mitt exemplar vägrade Itunes att ta emot, pekskärmen gav ifrån sig ljud när man tryckte på den men i övrigt hände inget... lyckades tillslut efter reset komma in i Itunes för en uppdatering och fabriksåterställning och trodde allt var frid och fröjd men då låser sig telefonen och när jag iställlet försöker ladda den genom vägguttaget blinkar skärmen om man vidrör den...
När jag ska lämna tillbaka telefonen i teliabutiken står redan en kille där med liknande problem!
Hade Apple lite för bråttom när de skickade ut den andra omgången eller är det otur...
Enligt telia skulle de inte reparera telefonen utan skicka en ny...
Postad 18 August 2009 - 20:50
Ville bara tipsa alla:
1. phonehouse.se
2. Välj en iPhone med Telia-abb
3. Abb: Telia - mobil till vänner 49kr/mån - 0:- förhöjd - obundet, nytecknande
4. Jag har beställt en vit 16GB på detta sätt, den kommer alltså att ha abb till Telia men det säger jag upp direkt. 3 mån uppsägningstid och sen kan jag bara jailbreaka den och låsa upp den, så har jag fått en upplåst 3Gs 16GB för ca 5000:- redo att använda med mitt befintliga Tele2 =)
Tackar! Då har man slagit till på en Iphone då.
Helt på impuls. :/
Får se när den kommer.
Edit: Borde man oroa sig över att telefonen kommer börja brinna eller explodera?
Har ni några problem med FÖR hög värmeutveckling?
Redigerat av V1p3r, 18 August 2009 - 20:55.
Postad 18 August 2009 - 21:03
Tackar! Då har man slagit till på en Iphone då.
Helt på impuls. :/
Får se när den kommer.
Skriv gärna i forumet eller skicka ett PM om detta funkade.
Postad 18 August 2009 - 21:13
Edit: Borde man oroa sig över att telefonen kommer börja brinna eller explodera?
Har ni några problem med FÖR hög värmeutveckling?
Nej du behöver inte oroa dig
Jag vet att det har skrivits om det, och man känner att den blir varm, men mer än så har jag inte haft problem med det.
Postad 18 August 2009 - 21:15
Det tråkiga med att få den utbytt är att utbytestelefonerna inte är nya telefoner, utan lagade beggade telefoner, dock med nytt yttre, skärm och baksida.
Känns ju sådär, men vi får väl se hur mkt mer rosa den blir, kanske inte har något val till slut.
Postad 18 August 2009 - 21:22
Köpte du Tomtom bara för att testa?
Nja
Postad 18 August 2009 - 21:30
Verkar ju onekligen som om det är det som hänt.
Det tråkiga med att få den utbytt är att utbytestelefonerna inte är nya telefoner, utan lagade beggade telefoner, dock med nytt yttre, skärm och baksida.
Känns ju sådär, men vi får väl se hur mkt mer rosa den blir, kanske inte har något val till slut.
Vart ha du fått den informationen? Borde väl inte kunna gå till så? Eller är jag bara blåögd?
Postad 18 August 2009 - 22:06
Hade en ipod för en massa år sedan och det kan bli lite jobbigt om man bara kan synca från en pc.
Postad 18 August 2009 - 22:16
29mb skrev du väl?Ok, trodde att även Wifi räknades med. Då har jag nog inte gjort av med många KB iom att den mesta surfen skett hemma över wifi.
Kan hålla med om att det känns rätt värdelöst att behöva stänga av flertalet funktioner för att spara på batteriet men å andra sidan är det väl ens behov som styr. Jag har inte behovet av att vara "uppkopplad" 24/7 så då kan jag stänga av det mesta. En annan sak är ju att jag inte använder min i jobbet (vilket jag gärna skulle vilja) och då ligger den bara där i väntan på privata samtal och mejl. Fast jag slår ju på tex 3G de gånger jag behöver snabbare surf. Dessutom kör jag inte med Gmail, har redan hotmail och "vanlig" mejl så jag är inte sugen på att skaffa ytterligare konto. Har kikat på en app som hämtar post från Hotmail, hittat en som är svindyr (i min ögon) och då får det vara.
Å andra sidan är jag ny med Iphone och kanske (förmodligen) kommer jag att upptäcka jag flera roliga/användbara funktioner som kommer vara batterikrävande.
Vanliga Hotmailkonton (tidigare endast Hotmail Plus-konton) kan fixas via POP3 nu för tiden så det är bara att ställa in i det befintliga mailprogrammet.
Ja, alla visuella modifikationer och systemmodifikationer kräver en jailbreak. (Btw, därav namnet JAIL BREAKJag är ny när det gäller iPhone. Men behöver man jailbreaka telefonen för att byta till något annat tema?
Jag skrev aldrig att iPhone har sämre batteritid än någon annan telefon... Jag skrev bara att den har dålig batteritid. Och sen när blev det en godtagbar ursäkt att "den är iaf inte sämre än någon annan"? Känns som att de borde ha satsat några extra miljoner på att få fram ett bättre batteri till den. Apple har skapat en underbar maskin som är tänkt att just användas, men om man använder den som den är "tänkt" så får man ladda den allt för ofta.Säg mig en endaste telefon som har bra batterietid med WIFI, GPS, Blåtand, 3G igång samtidigt..
Hade innan en Sony Ericsson c905.. När jag hade platstjänster (GPS) igång så åt den MINST lika mkt batteri som iPhonen, likadant när jag körde wifi på den gamla.. Sög batteri som fan.
Så iPhonen är inte sämre än någon annan, tvärtom skulle jag vilja säga.
Men sen på nått sett verkar de som man använder den mer än andra telefoner man haft (just för den är så grym)
och då är de klart att man förbrukar mer batteri. Mina andra användest bara till Tele/sms sen låg den resten av tiden i fickan och sov
Nu kör man Remote Desktop, surfar, lirar lite spel, lyssnar på: webbradio, ipoden, kollar mail, ringer, smsar och massa mer saker.
Speciellt såhär i början också.. Klart de drar batteri.. men även fast man leker så håller den en hel dag..
Skulle man behandla den som vilken telefon som helst och bara låta den ligga där skulle de säkert dröja en vecka innan man behöver ladda den (dock spekulationer). Vill inte testa.. kan inte hålla händerna borta från den
De är iaf i mitt tycke riktigt bra!
Det är tredje året jag har iPhone, och jag kan inte riktigt påstå att jag använder min 3GS mer, och det känns lite som att de för varje år har stoppat i mer batterikrävande grejor utan att kompensera tillräckligt på batterisidan.
Den skulle absolut inte hålla en vecka i standby läge om man inte rörde den
Kan man använda en Iphone utan itunes på nåt sätt?
Hade en ipod för en massa år sedan och det kan bli lite jobbigt om man bara kan synca från en pc.
Beroende på hur du har det med dina datorer finns det ett flertal sätt att synca med flera datorer. Att på ena datorn välja i iTunes så att den endast syncar musiken, och då endast ha manuell hantering av musik, är ett exempel. Har du datorerna i ett nätverk så kan du ha ett och samma bibliotek till alla datorerna = sync från vilken dator som helst.
Redigerat av shapic, 18 August 2009 - 22:17.
Postad 18 August 2009 - 22:24
du kan köra hotmail i mailprogrammet som ligger i iphonen. Funkar skitbra.
Jaha?
Hur gör man då?
Ska man lägga till konto kan man ju välja mellan MS Exchange, mobileme, Gmail, YahooMail, AOL, Annat.
EDIT: Yippie! Det ordna sig medan jag skrev inlägget. Kom på hur man skulle göra... var ju bara att lägga upp som ett vanligt konto. Trodde inte det skulle vara så lätt och därför har jag inte testat. Tack!
Postad 18 August 2009 - 22:50
Har fått orderbekräftelse och sånt de är bara att vänta tills den kommer. Fanns tydligen i lager så det borde inte ta så lång tid.Skriv gärna i forumet eller skicka ett PM om detta funkade.
Lite kul att de skrev med:
Produkt:
Benämning: Visa/MasterCard
Antal: 1 st
Pris/st: 0,00 kr:-
Jag betalade med kort, köpte inte ett kort
Redigerat av V1p3r, 18 August 2009 - 22:50.
Postad 18 August 2009 - 23:07
Sen undrar jag även om filmer osv. De flesta serieavsnitt osv som jag har är xvid och det stöds ju som sagt inte av Iphonen så för att kolla dom där måste jag ju givetvis konvertera dom. Det har jag inga problem med, men sen när jag väl fört över alla de konverterade avsnitten till Iphonen vill jag ju inte ha dom på datorn längre eftersom där har jag ju de vanliga xvidavsnitten. Går det inte att bara ha dom på Iphonen utan att ha dom på datorn? Vill ju givetvis kunna fylla på med nya allt eftersom utan att behöva få alla gamla på telefonen borttagna eftersom den inte hittar några på hddn att synka med. Blev nog lite rörigt men hoppas ni fattar vad jag menar
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
16 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?