Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 March 2011 - 18:37

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
1. Skapa ett nytt användarkonto på datorn tex. "BOXEE" utan lösen. Dela sedan ut den mappen/driven till respektive användare.
2. Trådlöst ? isf har du problemet där...

50kr till den som kan hjälpa mig med mina 2problem,

1: göra så jag ej behöver lösenord till min usb disk som jag försöker dela ut via datorn,
2: göra så det inte buffrar hela tiden,

Redigerat av SweElite, 26 March 2011 - 18:56.

Postad 27 March 2011 - 21:09

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
En grej som är lite irriternade..Kanske finns nån lösning?
När jag går in på nån utdelad disk i nätverket så kanske jag har låt säga 200 mappar där.

Ska jag till en mapp som börjar på tex "The" blir det ett jä*la scrollande neråt. På Western Digital HD Live playern kan man ju trycka uppåt för att komma till botten.

Däremot om jag gör en filmlista så kommer det en lista med A-Z man kan välja första bokstaven på filmtiteln.

Postad 28 March 2011 - 06:51

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det går att få till repeat på video filer? Har en mapp som jag vill ska upprepas om & om igen!

Postad 29 March 2011 - 20:28

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Nu har något skumt hänt med min box.

Den hittar inte alla mina filmer/serier/undertexter längre...

Har ca 100 filmer på datorn, och det har alltid funkat bra, boxen har hittat dom. Men nu hittar den drygt bara 2/3 delar av mina filmer. Och det spelar ingen roll om man går via files, den hittar fortfarande inte filmerna.

Samma sak för undertexter. Det är ett gäng den inte hittar, bland annat alla som börjar på S.

Har gjort 5-6 olika factory-resets samt laborerat med delningsalternativen på datorn.

Kör W7. Detta problem uppstod så vitt jag vet av sig självt, det var inte jag som pillade i inställningar osv, utan helt plötsligt så ville den inte hitta allt längre.

Suttit och pillat i 2 dagar och börjar bli jävligt frustrerad. hoppas någon här har något tips.

EDIT: Det spelar heller ingen roll om filmen/texten är gammal eller tillagd nyligen. Laddar jag t.ex hem 2 st undertexter nu, en som börjar på bokstaven E, och en som börjar på S, då hittar den texten som börjar på E, men icke den på S..

mvh

Redigerat av Ultimate Figther, 29 March 2011 - 20:47.

Postad 30 March 2011 - 21:06

Unregistered1084
  • Unregistered1084
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag har sökt lite på nätet men inte hittat svar.Funkar boxee med voddler?Det verkar vara en intressant mediamaskin.

Postad 30 March 2011 - 22:06

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Det är nära nu...

Uppdatering till Boxee Box

Postad 30 March 2011 - 22:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Skit i Daniels spekulationer. Vill ni ha rätt info så läs här samt change log för fiona 1.1 i jira istället.
http://blog.boxee.tv...irmware-update/

Postad 31 March 2011 - 00:08

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Det är nära nu...

Nära? vänta till maj månad! Det är ju nästan sämre än med min gamla Tvix.

Man kunde ju hoppas att någon skulle få fram en custom firmware där man kunde välja vilka funktioner man ville installera skulle finnas. Personligen tycker jag webbläsaren suger och skulle hellre sett en customiserbar "hemsida" (men det kanske bara är jag som stör mig på det).

Spela upp filmer och sådant har jag aldrig haft problem med, men bättre hantering av biblioteken hade varit önskvärt.

Postad 31 March 2011 - 08:23

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Vet någon om den nya fimwaren fixar buggen med bortkopplingar av usb diskar ? Det här verkar inte vara ett stort problem men känner en del som råkar ha det. Det som händer är att en extern hdd eller ett usb-minne "försvinner", tappas bort av boxen för att sedan hittas. Jag hade inte detta problem innan men det har börjat hända allt oftare på sistone oavsett vad som spelar upp.

Postad 31 March 2011 - 08:54

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Vet någon om den nya fimwaren fixar buggen med bortkopplingar av usb diskar ? Det här verkar inte vara ett stort problem men känner en del som råkar ha det. Det som händer är att en extern hdd eller ett usb-minne "försvinner", tappas bort av boxen för att sedan hittas. Jag hade inte detta problem innan men det har börjat hända allt oftare på sistone oavsett vad som spelar upp.

Detta problemet har jag inte när hdd är kopplad till Boxee, men däremot så blir den bortkopplad när hdd är kopplad till en router.

Postad 31 March 2011 - 09:28

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Hmm konstigt ..
Jag har inga som helst problem med nätverksansluten lagring och innan hade jag inte problem med anslutna usb-minnen/diskar, men häromdan började det. Mitt under uppspelningen försvann ett usb-minne. Trodde minnet var trasigt men det var det inte när jag testade det i datorn. Därefter upprepades allting efter en stunds uppspelning.

Postad 31 March 2011 - 15:14

richmoijn
  • richmoijn
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej,
Är lite ny på det här med mediacenter, av det utbud som finns verkar Boxee vara det som passar mig bäst.
Kan någon vänlig själ berätta för mig om jag tänker rätt när jag säger att en Boxee bör vara en del av mitt system när jag har följande krav:
- När jag kommer hem från jobbet vill jag enkelt kunna ta en Smartphone/Surfplatta och starta igång lite musik hemma
- Tittar jag på teve, och zappar till min Boxee hittar jag lätt serier (även med undertexter?)
- Sitter jag med min PC och vill visa upp det på teven, så fungerar även det trådlöst via Boxee?
I dagsläget har jag ingen kringutrustning (smartphone/surfplatta, reciever, media extender osv) utan allt kommer köpas från scratch.
I dagsläget kör jag ljudet från PC med USB-sticka till en mottagare som går in i en usb-port på en rasslig stärkare, tycker att denna lösning är lite jobbig då den ständigt kräver att jag måste byta låtar osv. på pcn...

Postad 31 March 2011 - 19:19

knucklehead46
  • knucklehead46
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej . Finns det någon vänlig människa som kan hjälpa mig att komma igång. Den hittar nätverket men jag kommer inte in. Har letat runt här men inte hittat något.Vad behöver jag göra ? Snälla nåon hjälp mig.

Postad 31 March 2011 - 20:23

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Hej . Finns det någon vänlig människa som kan hjälpa mig att komma igång. Den hittar nätverket men jag kommer inte in. Har letat runt här men inte hittat något.Vad behöver jag göra ? Snälla nåon hjälp mig.

Beskriv problemet mer, menar du trådlöst eller trådat?

Postad 31 March 2011 - 20:31

knucklehead46
  • knucklehead46
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sorry. Jag menar trådlöst. Jag har xp, Linksys wrt54gl. Jag har skrivit in det mac id i routern som stod på kartongen ,Är det rätt? WPA2 +AES.

Redigerat av knucklehead46, 31 March 2011 - 20:58.

Postad 31 March 2011 - 21:19

jachri
  • jachri
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej
Har precis köpt mig en Boxee, och jag är nöjd med allt utom bilden. Jag upplever det som betydligt sämre bild än på min Popcorn A110 som jag hade innan.
Efter att jag hade pillat lite med inställningarna så blev det hyggligt, men är fortfarande inte nöjd.
Fler som upplever samma sak?

Postad 31 March 2011 - 21:27

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Sorry. Jag menar trådlöst. Jag har xp, Linksys wrt54gl. Jag har skrivit in det mac id i routern som stod på kartongen ,Är det rätt? WPA2 +AES.

Boxee borde hitta nätverket. Kolla så routern inte är inställd på wireless mode N. Jag tror inte den klara av det. Prova med det först.

Postad 31 March 2011 - 22:09

knucklehead46
  • knucklehead46
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det finns ingen N mode .

Postad 01 April 2011 - 07:15

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Det finns ingen N mode .

Jag rekommenderar att du besöker boxee forum. De är hjälpsamma där och mer kunniga (än mig) :

Postad 01 April 2011 - 08:37

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Det finns ingen N mode .

Boxeee stödjer N standard per automatik. Den är uppkopplad mot min D-Link 655 utan problem med N.

Postad 01 April 2011 - 13:08

andreas g
  • andreas g
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Hej,
Är lite ny på det här med mediacenter, av det utbud som finns verkar Boxee vara det som passar mig bäst.
Kan någon vänlig själ berätta för mig om jag tänker rätt när jag säger att en Boxee bör vara en del av mitt system när jag har följande krav:
- När jag kommer hem från jobbet vill jag enkelt kunna ta en Smartphone/Surfplatta och starta igång lite musik hemma

Nej, Boxee box stödjer DLNA men bara som DMP, inte DMR. Du kan spela upp saker från en DMS men bara med enheten som kontrollpunkt, inte en separat DMC. Googla om du vill veta mer om DLNA.

- Tittar jag på teve, och zappar till min Boxee hittar jag lätt serier (även med undertexter?)

Hur lätt det är att hitta beror väl på var du letar. Om du har serierna lagrade i ditt hemmanät så kan du visa srt-undertexter eller strömma från opensubtitles. Strömmar du serier från någon site på nätet beror det väl på den om de har undertexter eller ej.

- Sitter jag med min PC och vill visa upp det på teven, så fungerar även det trådlöst via Boxee?

Nix. Jag är inte ens säker på hur du skulle vilja att det skulle fungera. På vilket sätt skulle din dator skicka ut sin skärmbild och hur skulle boxeen ta emot den?

Jag tror att det är läge att läsa på lite själv om vad boxeeboxen är och så återkommer du sedan om det är något som känns oklart.

Postad 01 April 2011 - 13:10

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Hej
Har precis köpt mig en Boxee, och jag är nöjd med allt utom bilden. Jag upplever det som betydligt sämre bild än på min Popcorn A110 som jag hade innan.
Efter att jag hade pillat lite med inställningarna så blev det hyggligt, men är fortfarande inte nöjd.

Bilden är inte bara bra utan fantastiskt bra .. iaf på min sony nx810, men som jag har förstått så har en del klagat på bildkvalitén

Postad 01 April 2011 - 14:57

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Bilden är inte bara bra utan fantastiskt bra .. iaf på min sony nx810, men som jag har förstått så har en del klagat på bildkvalitén

På allt annat än DVD så är bilden bättre än vad något Sigmachip presterar.
Interlacingen på DVD vet jag däremot inte, de har lagt in nytt filter där man kan välja metod själv i nuvarande firmware så det kanske är bättre än det första HQV-testet

Postad 01 April 2011 - 16:19

joelarvidsson
  • joelarvidsson
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag hade detta problemet när jag köpte boxee i december. Funkade med första firmware som kom sen uppdatera jag och det sluta funka. Gjorde en resett till fabriksinställningar och allt funka sen. Men sen tvinga boxee boxen mig uppdatera firmware men det fortsatte och funka sen. Har inte haft det problemet sen dess. Om du har en ny boxee box som du inte identifiearat massa filmer på så kan du ju testa med en reset och uppdatera till senaste firmwaren.
lycka till
/Joel

Postad 01 April 2011 - 18:29

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Hej

Jag låg precis i soffan och tänkte "jä**ar vilket bra jobb Boxeen gör med bilden" så njääe faktiskt inte.

Postad 01 April 2011 - 18:46

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Dock ska man veta att Boxeen bara "gör" halva bilden.
Andra halvan fixar TVn. :blink:

Själv blir jag gråtfärdig nästan varje gång jag ser på streamat 1080p i min Sony HX900 :lol:

Edit: gråtfärdig av lycka skall det tilläggas. :)

Redigerat av Minglarn, 01 April 2011 - 18:49.

Postad 01 April 2011 - 20:07

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Finns det ingen bättre android-app för att fjärrstyra boxee, likt de appar som finns för xbmc?

Redigerat av KoktGrus, 01 April 2011 - 20:07.

Postad 02 April 2011 - 13:40

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Boxee's great on a TV. We're working on an upcoming iPad app. But what happens when you want to see your favorite videos offline. Watch this video to see Boxee's newest feature....
http://www.vimeo.com/21819865

Postad 04 April 2011 - 07:45

axe19
  • axe19
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Nu har jag läst igenom tråden. Måste erkänna att jag fortfarande inte förstått hur man lyckas få windows 7 (64) hitta boxen i nätverket. Nån som är snäll som kan försöka berätta på ett lätt sätt, så att jag förstår :-)

Postad 04 April 2011 - 10:06

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Hej. Försökt läsa igenom tråden men 60 sidor blir en del läsande.
Jag är ute efter en ny box. kan detta vara något för mig ?
Jag har dom senaste åren använt mig av en Tvix M5000A och varit mycket nöjd.
Den har mer än väl tjänat sitt syfte,
Tvixen är idag ansluten via nätverkskabel till routern i rummet bredvid,
Förutom filmerna på hårddisken i tvixen har det strömmats via en hdd på datorn samt en extern usb disk som oxå sitter inkopplad till datorn. Datorn kör Xp. Jag har ett ps3 oxå som jag har försökt mig på surfining via den inbyggda webbläsaren men det syns så dåligt och bilden blir oskarp
tvn är en philips 42pf5331. Funkar det bra att surfa via boxeen ? det jag är mest intresserad av är typ, blocket, youtube, footytube, facsbook och liknande.
Kommer jag att bli nöjdare och lyckligare om jag köper mig en boxee..
Tvixen kommer isf att förpassas till sovrummet.
Vad tror ni... Kan denna fungera för mig.

Redigerat av Unregisteredfc8c3395, 04 April 2011 - 10:25.

Postad 04 April 2011 - 13:01

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Då är man en *förhoppningsvis* stolt ägare av en Boxee Box!

Har plöjt hela tråden innan jag köpte den, och fast det är mycket ris så finner man en hel del ros om boxen. Men jag har en liten fundering.

Jag har samma problem som många andra, hittade ingen lösning som jag riktigt förstod mig på, den frågar efter användarnamn och lösenord för att kunna ta del av det jag delar ut från min pc.

Kör Win7 64 bit, jag har skapat ett nytt konto i windows som heter delning samt satt ett lösenord, men lik förbannat så fungerar det inte att komma åt mapparna.

Vad gör jag för fel?

Postad 04 April 2011 - 14:18

bc_103
  • bc_103
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har plöjt hela tråden innan jag köpte den, och fast det är mycket ris så finner man en hel del ros om boxen. Men jag har en liten fundering.

Jag har samma problem som många andra, hittade ingen lösning som jag riktigt förstod mig på, den frågar efter användarnamn och lösenord för att kunna ta del av det jag delar ut från min pc.

Kör Win7 64 bit, jag har skapat ett nytt konto i windows som heter delning samt satt ett lösenord, men lik förbannat så fungerar det inte att komma åt mapparna.

Vad gör jag för fel?

Var det inte att man skulle avinstallera Windows Live för att fixa det problemet. Har inte haft problemet då jag inte har haft Windows Live installerat och så kör jag W7 32-bitars

Postad 04 April 2011 - 14:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Tror att windows live buggen ska vara fixad med senaste firmware.
Kolla här. http://forums.boxee....ead.php?t=22107
Posta annars i deras forum om hjälp.

Postad 04 April 2011 - 15:59

Mohinder
  • Mohinder
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag kör Win7 64 bit och jag har nog live installerat.
Men det fungerar bra att komma åt mitt vanliga konto, som jag har lösen på.

Postad 04 April 2011 - 17:14

neohasse
  • neohasse
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag kör Win7 64 bit och jag har nog live installerat.
Men det fungerar bra att komma åt mitt vanliga konto, som jag har lösen på. .

Så hur fixade du det? Jag tror en hel community vill veta.

Redigerat av neohasse, 04 April 2011 - 17:15.

Postad 04 April 2011 - 19:56

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
buggar denna apparat fortfarande lika mkt som när den släpptes eller börjar det bli lite stabilare ?

dags att köpa en ny mediaspelare känner jag som klarar hela bluray filmer ...

Postad 05 April 2011 - 06:56

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Vad gör jag för fel?

Dåså!
Mycket pill körde i princip varje guide som fanns, då inget verkade fungera. Men tillslut så lyckades jag få det att funka =D vet tyvärr inte vad exakt som gjorde att det funkade då jag gjorde så fruktansvärt mycket ändringar =)

Men när allt funkade som det skulle så började den scanna igenom alla delade mappar och detta gick faktiskt betydligt fortare än vad jag trodde.
Har väl ca 150 filmer, 20 kompletta serier varav hälften är i 720, tog runt 30-40 min så va allt klart. Reggade mig på overplay och provade deras gratis server som låg i USA. Reggade mig på netflix m.m för att se hur det fungerade, bra uppbyggt men tyvärr så va det laggigt pga vpnén.

Sen var det dags att spela upp film, tog nya harry potter i 1080p, och dra åt helve**e va bra bild det var! Dom intrycken jag hittills har fått av min box är mycket bra.
Krånglig setup som dock har med win7 att göra, men sen efter det flöt allting på hur bra som helst!

Postad 05 April 2011 - 10:00

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Krånglig setup som dock har med win7 att göra, men sen efter det flöt allting på hur bra som helst!

Ja tyvärr är det så.
Kan bara rekommendera att skaffa en NAS istället. Tar 30 sekunder att ställa in och sen funkar allt perfekt.

Postad 05 April 2011 - 10:31

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Ja tyvärr är det så.
Kan bara rekommendera att skaffa en NAS istället. Tar 30 sekunder att ställa in och sen funkar allt perfekt.

Yes har kört en "nas" har en 2tb hdd som jag har inkopplad till boxen, men orkade inte föra över allt som jag har på mina andra diskar.

Postad 05 April 2011 - 10:33

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Varför har du den kopplad till Boxeen?
NASen mår bäst av att vara kopplad till routern.

Postad 05 April 2011 - 10:35

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Varför har du den kopplad till Boxeen?
NASen mår bäst av att vara kopplad till routern.

För att det inte är en nas, jag skrev "nas" :D det är en vanlig extern hdd.. det finns ju en sharing funktion i boxen så det typ blir som en nas..

Postad 05 April 2011 - 12:05

axe19
  • axe19
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Nu har jag läst igenom tråden. Måste erkänna att jag fortfarande inte förstått hur man lyckas få windows 7 (64) hitta boxen i nätverket. Nån som är snäll som kan försöka berätta på ett lätt sätt, så att jag förstår :-)

Postad 05 April 2011 - 12:40

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Fick tips om denna av Ghostlink:

http://forums.boxee....ead.php?t=22107

Jag gjorde allt som fanns där och tillslut fungerade det! Vet dock inte vilken av ändringarna som gjorde att det fungerade med testa där!

Postad 05 April 2011 - 14:29

Unregistered4232f8c0
  • Unregistered4232f8c0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är riktigt sugen på att köpa en Boxee men är lite fundersam hur den fungerar tillsammans med min Nas från netgear.
Har Netgears NAS Stora och i windows kräver den att man loggar in på nasen när man startar datorn för att man ska få tillgång till filerna.
Är boxee box DLNA cerifierad så att den hittar filerna utan inloggning? Min PS3:a hittar allt utan problem
Sedan till "apparna" hur många fungerar i sverige, som jag förstått så är boxee mest menad till USA och det flesta materialet går inte spela upp i sverige, filmer serier etc.

Postad 05 April 2011 - 15:16

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Är riktigt sugen på att köpa en Boxee men är lite fundersam hur den fungerar tillsammans med min Nas från netgear.
Har Netgears NAS Stora och i windows kräver den att man loggar in på nasen när man startar datorn för att man ska få tillgång till filerna.
Är boxee box DLNA cerifierad så att den hittar filerna utan inloggning? Min PS3:a hittar allt utan problem
Sedan till "apparna" hur många fungerar i sverige, som jag förstått så är boxee mest menad till USA och det flesta materialet går inte spela upp i sverige, filmer serier etc.

Yes den fixar DLNA 1.5 se nedan:

Network Protocol Support: IPV4, ARP, TCP, UDP, ICMP, DHCP Client, DNS Client, DDNS Client, HTTP Server, Samba Client, RTP/RTMP, VPN: PPTP, DLNA 1.5 (DMP)

Vissa appar funkar, men du kan alltid köra en vpn mot usa det fungerar galant!

Postad 05 April 2011 - 16:12

Mohinder
  • Mohinder
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Även om jag inte haft problem med win7 64bit och min samling filmer, så har jag problem med att min box hänger sig eller startar om sig själv Väldigt ofta. Räcker att jag är inne och bläddrar i filmerna eller är inne i inställningar och trycker fram och tillbaka en liten stund så hoppar den ut och "startar om" sig gröna loggan kommer fram och den tänker och man får börja om på nytt med att leta film eller vad man nu höll på med.

Är det bara för mig, eller är boxen extremt instabil?
eller kan det bero på något spec?

Postad 05 April 2011 - 16:19

Unregistered4232f8c0
  • Unregistered4232f8c0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Yes den fixar DLNA 1.5 se nedan:

Network Protocol Support: IPV4, ARP, TCP, UDP, ICMP, DHCP Client, DNS Client, DDNS Client, HTTP Server, Samba Client, RTP/RTMP, VPN: PPTP, DLNA 1.5 (DMP)

Vissa appar funkar, men du kan alltid köra en vpn mot usa det fungerar galant!

Jag är en helt nybörjare när det gäller VPN:er och undrar lite hur det fungerar?
Kan man göra inställningar direkt i Boxee boxen eller är det i routern man pillar?

Postad 05 April 2011 - 19:13

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hur är det med 24p? Var snack om att den hackade va 40:e sekund i 24p läge?
Har den auto refreshrate dvs att den ställer om hz på tvn beroende på fps på video filerna?

Postad 05 April 2011 - 21:18

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har du en NAS är det bara att logga in med user/psw. Det fixar Boxee automatiskt när du ställer in sökväg. Annars kan du alltid skapa ett gästkonto på nasen om du inte vill ha lösenord.
DLNA är skräp.

Postad 05 April 2011 - 21:50

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Har du en NAS är det bara att logga in med user/psw. Det fixar Boxee automatiskt när du ställer in sökväg. Annars kan du alltid skapa ett gästkonto på nasen om du inte vill ha lösenord.
DLNA är skräp.

Jag behövde bara skriva in lösenord en gång till min NAS
(jag lägger in alla nya filer manuellt)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.