Detta mina vänner, är inte LCHF.. Men en av anledningarna till varför jag fuskar ibland. Thai-kyckling m röd curry/kokosmjölk med nudlar.
Ditt as, jag går på diet är är hungrig!!!!!!!!!!!!!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 March 2012 - 17:30
Ditt as, jag går på diet är är hungrig!!!!!!!!!!!!! Postad 08 March 2012 - 17:50 Förstår vad du menar men jag tror det inte är i närheten av 100. Snarare 50 kanske Eftersom jag inte har "en aning" om vad tomaterna vägde så är det inte lönt att ta med det. Lite mer kolisar och aningen mer kalorier än i min uträkning, gissningsvis. Postad 08 March 2012 - 17:59
Ok Postad 08 March 2012 - 18:21 Diet är för mycket självplågeri, skulle aldrig palla med det Postad 08 March 2012 - 18:36
Var nyss inne i butiken och enligt förpackningen är det ca 35% tomater i burken. Burken väger 150g. Dvs ca 2,5g prot, 6,5g fett 4,5g kolh. enligt: http://www.miljomat....?H=2&G=&L=1_133 Postad 08 March 2012 - 20:31
Nu har jag kört rätt så strikt LCHF i en vecka. Och imorgon ska jag förstöra allt genom att åka en jävla bit och hälsa på tjejens släkt uppe i Falun. Jag bilar och för att hålla mig skärpt kommer jag äta snickers och dricka Cola osv. För att inte tala om att jag inte lär få någon LCHFmiddag där uppe eller på vägen direkt
Men idag blir det falukorv och ost Postad 08 March 2012 - 20:33
Grymt svårt att äta lchf mat så fort man inte är hemma. Kanske omöjligt rent av.
Postad 08 March 2012 - 20:35 Man kan äta buffé ... grymt bra, man behöver oftast inte ens äta något sen på kvällen Postad 08 March 2012 - 20:37
Om man har tid är givetvis buffé ett bra (bästa) alternativet. Svårt dock om man bara ska in snabbt och äta nånstans. Typ snabbmatställen.
Det är konstigt faktiskt att det inte är vanligare med restauranger och framförallt snabbmatsrestauranger att dom har LCHFmeny. Det är trots allt en ganska vanlig kosthållning. Vet att det fanns GImål på Max på den tiden jag jobbade där. Postad 08 March 2012 - 20:40
Det är för dyrt. Men du kan ju alltid välja bort pommes etc och beställa mer kött och sås. Postad 08 March 2012 - 20:44
Ska man äta LCHF på en hamburgerbar blir det väldigt knepigt. Du får mer eller mindre äta en burgare serverad i salladsblad med fet dressing på. Till detta kan du inte dricka något som serveras där bortsett från vatten och det finns inget tillbehör bortsett från möjligtvis en grönsallad som passar heller. Oavsett blir det alldeles för lite näring. Men det stämmer nog att det blir för dyrt. Redigerat av Sgart, 08 March 2012 - 20:44. Postad 08 March 2012 - 20:44 Jag menar typ om man är på väg någonstans, då är det ju inte så smidigt att sätta sig och käka buffé Det är helt klart svårare och finns färre alternativ om man käkat lchf. Märkte det i helgen när jag var i Karlstad hela helgen när jag inte hade tillgång till kök hela tiden, men som sagt så är jag ju inte så strikt på helgen Postad 08 March 2012 - 22:16
Och källorna på detta hade du? Postad 08 March 2012 - 22:26 Brukar ofta äta Taimat och kinamat och skippar då nudlarna Äter ofta på buffé för 75 kr och då kan man lägga upp 3-4 rätter på fatet och ta mer Kan inte bli mycket bättre LCHF mat än så De har ofta en kålsallad som jag dränker in i olivolja, så att jag får lite mer fett på fatet Men man måste se upp med att de har ganska mycket socker i vissa rätter. Men det märker man lätt och kan hoppa över de rätterna Postad 09 March 2012 - 05:26 Du kan söka fakta själv.. Jag är ju ändå inte betrodd! Postad 09 March 2012 - 06:44
Jag tycker att han har på tok för mycket muskler. Har man mer än en 400m löpare i OS så ser det bara konstigt ut anser jag. Jag vet att många inte håller med och att bygga sin kropp så den blir överdimentionerad är väl en hobby så god som någon om man tycker att det är kul men vi andra utanför kroppsbyggargänget tycker bara det ser märkligt (och lite otäckt) ut... Redigerat av hassesolo, 09 March 2012 - 06:50. Postad 09 March 2012 - 07:28
Jo om du visar källor på att just LCHF "botar" diabetes så. Det är väl snarare så att alla "bra" dieter gör så att man kan undvika diabetes in i det längsta (även om exakt vad det är som orsakar diabetes är okänt fortfaranade). Med det sagt så finns det väl 100 dieter som hjälper mot diabetes och inte specifikt LCHF lägg till lite motion på det så blir det ännu bättre. Postad 09 March 2012 - 09:21 Jag påstår inte att LCHF botar diabetes men om en kvinna får graviditetdiabetes så hjälper det inte att bara äta nyttigt. Socker är tabu helt enkelt. Motion funkar dom första månaderna men ärligt.. Har du någonsin sett en höggravid kvinna jogga? Dessutom så är det dietisten som tar över kost och sjukgymnast träning vid komplikationer under en graviditet. Det vet jag eftersom min fru fick diagnosen graviditetdiabetes och dessutom hade foglossning redan från månad 2. Dock saknar jag underlag för en professionell utsago. Postad 09 March 2012 - 17:21
Det första man ska göra när man får diabetes är att sluta äta kolhydrater, minska mängden mat, nån form av motion.
Nåt som är ganska stört är ju att svenska myndigheter som tex SLV uppmuntrar livsmedelsföretag och läkemedelsföretag att göra studier så dom själva slipper men grejen är ju det att skulle ett läkemedelsföretag nånsin göra eller publicera en studie där en diet visar att medicinerna är onödiga eller en diet utan tillverkarens produkter visar bättre hälsa? Det är ganska komiskt när den där gubben med skägg och glasögon pratar, han som varit med och skapat näringsrekommendationer för diabetiker på europanivå, man ser hur arg han är på detta med LCHF, sitter och skakar av ilska Postad 09 March 2012 - 19:56 Du kör ju samma tugg här som i tex kabeltrådarna Fattar du inte hur trist och tråkig du är ? Postad 09 March 2012 - 20:07
Jag har funderat lite på hur man på ett bra sätt kan introducera de som är osäkra på riskerna med LCHF
Börja lite nätt men skippa alla kolhydrater som potatis, ris, pasta och allt annat som innehåller mjöler Ät inget som innehåller socker Du måste vara benhård med just detta Ät sedan allt kött, fisk och fågel som du gillar men i måttliga mängder Till detta äter du sallader av alla de sorter och du skall inte bry dig om det är tomater eller röd paprika eller annat bara ät så att du blir mätt. På detta HÄLLER du oliv eller annan olja du gillar salt och peppar eller annan krydda som du tycker är god Nu får du nyttiga näringsämnen och kan sedan gå till din läkare och ta de prover som man bör ta och detta gör du regelbundet i takt med att du ökar fettmängden lite för varje vecka. * B-hemoglobin * fkP-Glukos * fS-Triglycerider * S-kolesterol * fS-HDL-kolesterol * fS-LDL-kolesterol * fS-LDL/HDL-kvot * S-TSH, tyrotropin Om alla prover visar på normala värden och du inte får förhöjda värden så är det bara att köra och du är hemma Det man skall se upp med är LDL som inte får gå upp, men om HDL går upp så är det bara positivt och det kompenserar en eventuell uppgång av LDL. Jag har själv pga att jag inte orkar äta allt det fett jag åt för ett halvår sedan gått över till mindre fell och mer oljor. Ju mindre kroppsfett man sitter på desto mindre fett behöver man tillföra. Nu talar jag till er som inte tränar till Mr universum eller som idrottar Hur ni skall göra, vet jag faktiskt inte, om ni inte är redo för att stoppa i er allt det fett (energi) som er kropp behöver för att både träna och jobba. För det går åt en hel del fett för ett aktivt idrottande om man helt skippar kolhydraterna. Redigerat av MalcomX, 09 March 2012 - 20:08. Postad 10 March 2012 - 11:54
Just byggare är dom idrottare som har mest koll på vad dom stoppar i sig. Redan på hobbynivå brukar kollen på kost vara högre än många elitidrottare i Sverige. I Usa är det stor skillnad, där har många fler idrottare förstått vikten av rätt kost. Postad 11 March 2012 - 09:57
Eller så börjar man med low-fat och äter mestadels kolhydrater. Men som sagt, smaksak..... Postad 11 March 2012 - 11:01 Ska man öka på mängden socker när man är sockersjuk? Låter konstigt. Postad 11 March 2012 - 11:08
Smaksak???!!! Om kroppen inte kan hantera sockret ska man av pga smak äta mer av det då, som en glutenintolerant ska äta mer spannmål för han/hon tycker att det är bra? Edit: Jag förstår att besitter extremt lite kunskaper om nutrition men vissa saker borde även du se som logiskt och ologiskt. Redigerat av Lactoferrin, 11 March 2012 - 11:10. Postad 11 March 2012 - 11:52
Det finns både ettor och tvåor som fungerar bra på en högkolhydrats-kost utan kaloribegränsningar.
Du som verkar så insatt borde nog gilla denna bok, http://www.nealbarna...abetes_book.htm Ja, det är ju väldigt LOGISKT att trycka i sig fett.... ;-) Redigerat av Unregistered9282241e, 11 March 2012 - 12:01. Postad 11 March 2012 - 12:42
Var är det ologiska med det? Postad 11 March 2012 - 12:46
"The studies also show that by adopting a low-fat vegetarian diet—free of all animal products and added vegetable oils—individuals can lower their cholesterol, reduce their blood pressure, and lose weight. Best of all, the diet doesn’t demand one count calories, cut portion sizes, or
Låter som LCHF fast med LCHf behöver du inte injicera insulin samt att du garantera får i dig alla essentiella nutrienter. Postad 11 March 2012 - 14:12
Jag svarade på inlägget över.
Bra kört av svenskarna. Synd att Ferry kom tvåa. Bra kört... dock är han ju inte LCHF.. så det är klart. Postad 11 March 2012 - 14:36
Bröt min LCHF i fredags och det första som hände var att jag blev kass i magen. Det har hållt i hela helgen då jag ätit rätt ordentligt med kolisar. Det är som natt och dag just med magen.
Postad 11 March 2012 - 16:37
Det inlägget var ingen fråga utan inlägget ovanför det var en fråga vilket du oxå kan ta och svara på.
Vad för KH-produkt åt du, spannmål? Postad 11 March 2012 - 17:04
Kan ställa dig en fråga istället. Varför skall vi trycka i oss fett? Du ser det som den optimala kosten, antar jag?
Postad 11 March 2012 - 17:26
Varför inte? Varför ska vi trycka i oss kolhydrater? Postad 11 March 2012 - 18:28
För att det höjer blodsockret, bromsar fettförbränningen. Varför anser du att det är ologiskt att äta fett? Postad 11 March 2012 - 18:40
kan ni inte ta detta privat istället, ni kommer ju ingen vart märker ni väl?
Postad 11 March 2012 - 19:02
Lactoferrin: visst kan man skippa kolhydraterna (om man får diabetes) men man behöver inte göra det. Däremot skall/bör man anpassa mängden till fysisk aktivitet, kroppstyp osv. Vilket för många antagligen innebär en, mer eller mindre, kraftig reducering av kolhydrater.
Förövrigt bör nog de flesta äta mer av det som är bra för kroppen: fisk, fågel, grönsaker, grovt (osötat) bröd etc. Motion är alltid bra och gör stor skillnad i hur mycket insulin man behöver ta. Så är det för mig och jag är knappast unik i det hänseendet. Postad 11 March 2012 - 19:05
Jo du har rätt. Det är inte lätt att få svar från nån som inte vet. Men en som inte vet borde hålla sig borta från ämnet.
Man kan skippa det även om man inte har diabetes. Grovt bröd ska inte anses vara bra, för mycket fibrer som är ansträngande för magen och kan orsaka förstoppning och IBS etc. Postad 11 March 2012 - 19:41
Tror denna har postats tidigare i tråden men den förtjänar en postning till.
http://www.youtube.c...feature=related Postad 11 March 2012 - 20:08 Allt. Godis, Läsk, Mcdonaldsbesök 3 ggr samt potatis och öl. Fast jag hade ont redan på fredagskvällen. Tog typ en halv dag sen fick jag ont. Då hade jag käkat en meny på BK druckit 2 cola och ätit en snickers. Sen kan man givetvis få ont i magen ändå, händer ju men magen har varit risig som tusan hela helgen och är fortfarande. Postad 12 March 2012 - 11:45
Ja om det är viktigare att inläggen är roliga än sanningsenliga så får det väl stå för dig. Man prefers to believe what he prefers to be true. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |