Trist som fan att många drabbas av det iaf.
PSN+ (Playstation Plus)
Postad 25 December 2014 - 18:05
Trist som fan att många drabbas av det iaf.
Postad 25 December 2014 - 18:33
Igår kväll var det live som det gav sig på.
http://www.neowin.ne...network-outages
Redigerat av Samplehead, 25 December 2014 - 18:35.
Postad 25 December 2014 - 18:34
Edit. Är det en hackerattack så kanske jag inte ska skylla på Sony.
Redigerat av muraren, 25 December 2014 - 18:36.
Postad 25 December 2014 - 18:37
Oavsett om det var de som gjorde det eller inte den här gången så är det synd att det inte stämde att de hade tagits ur spel av en annan hackergrupp.Tror inte att det är något planerat underhåll utan det är troligtvis lizzard squad som är i farten igen med sina ddos attacker.
Kan inte den nordkoreanska hackergruppen göra någonting åt ödlorna istället eller tvärtom =/
Postad 25 December 2014 - 18:39
Postad 25 December 2014 - 18:46
Redigerat av muraren, 25 December 2014 - 18:47.
Postad 25 December 2014 - 19:10
Båda Xbox live och psn ligger ner, det måste vara nån j*vla attack igen.pajas sony är igång igen
Va fan tjänar man att ge sig på xb live och psn, vill man hämnas...hacka mail o shit från Sony och Microsoft eller annat skit.
Postad 25 December 2014 - 19:12
Riktigt surt.
Postad 25 December 2014 - 20:08
"For the lulz" skrev de visst igår.Va fan tjänar man att ge sig på xb live och psn,
Postad 25 December 2014 - 20:26
Postad 25 December 2014 - 20:26
Båda Xbox live och psn ligger ner, det måste vara nån j*vla attack igen.
Jag tror det är Nintendo som ligger bakom det hela!
Postad 25 December 2014 - 20:49
Mario bros är dagens enda spel förutom 3 rundr bowling på wii uBlev faktiskt lite sugen på att dra igång mitt wii u nu ☺
Postad 25 December 2014 - 22:00
Postad 25 December 2014 - 22:11
Går inte att logga in än. Ödle gruppen är ett gäng j*vla fittor. Ursäkta språket men fan ta dom.
Ok trött man blir 😠
Postad 25 December 2014 - 22:21
Postad 25 December 2014 - 22:36
Ja, dj*vla as är vad de är.De bryr sig inte om företagen, de vill bara j-vlas med användarna.
Postad 25 December 2014 - 23:00
Det som förvånar är att de inte åker fast, de är ju minst sagt skrytsamma. Duktiga hackers kan ju ibland bli erbjudna toppjobb, men i det här fallet rör det sig som ett gäng mediakåta, finniga tonåring som använder sig av bristande respekt för samhället och andra personer snarare än kunskap, den här attacken är inte speciellt svår och kan köpas för några 1000 dollar.
Postad 25 December 2014 - 23:07
Ett helt meningslöst inlägg, men jag måste också bara posta min avsky till dessa DDOS ödlor som anger skälet "bara för att vi kan" och skyller på Sony/MS säkerhet för attacken. Den retoriken håller tyvärr inte för mig. Ungefär som en inbrottstjuv skyller allt på ett dåligt lås och känner något ansvar till att ha brutits sig in ett hem.
Det som förvånar är att de inte åker fast, de är ju minst sagt skrytsamma. Duktiga hackers kan ju ibland bli erbjudna toppjobb, men i det här fallet rör det sig som ett gäng mediakåta, finniga tonåring som använder sig av bristande respekt för samhället och andra personer snarare än kunskap, den här attacken är inte speciellt svår och kan köpas för några 1000 dollar.
För det första skall jag säga att jag inte alls kan något om detta men detta är inga "hackers". De kommer inte förbi någon brandvägg och kommer inte åt någon data vad jag förstår. Det enda de åstadkommer är att överbelasta servrarna. Finns inte så mycket man kan göra åt saken om jag har förstått saken rätt.
Postad 25 December 2014 - 23:48
Går till "Finest Squads" twitter som jobbar på att fixa tillbaka uppkopplingen. Samma hackergrupp som påstod att de hade tagit hand om ödlegruppen senast.
Behöver inte betyda något dock, de sa samma sak om PSN för sex timmar sedan såg jag nu. Plus att det lika gärna kan vara ödlorna in disguise.
Redigerat av Zoiler, 25 December 2014 - 23:51.
Postad 26 December 2014 - 01:13
oj vågat då Finest lika gärna kan vara samma gång som ödlorna.Donerat 100 usd till finest squad.
Postad 26 December 2014 - 01:18
Självklart inte.Du skojar va?
Postad 26 December 2014 - 07:46
Vaknar imorse och tänker "nu funkar det, nu har Sony tagit fram sina reserv server" men icke...det är otroligt att man inte har reservplan för just dessa attacker, det är ju inte direkt första gången sånt händer dessutom vi betalar ju för tjänsten och våra miljoner/miljarder borde räcka för ett gäng reservserver tycker man.
Postad 26 December 2014 - 09:21
Edit: verkar som Kim Dotcom hjälpte till också https://twitter.com/KimDotcom
Redigerat av andersos, 26 December 2014 - 09:35.
Postad 26 December 2014 - 09:37
Om man skulle ta och diskutera något annat än havererade servrar kanske...?
Någon som läst vilka gratis spel som kommer i januari? Nu är ju PS4an ett år så de borde börja slänga med "riktiga" spel även till PS4 snart, t.ex. killzone, knack (okey kanske inte räknas som riktigt) eller infamouse
Postad 26 December 2014 - 10:09
Take away their rights, spy on them, lie to them & they don't get mad. Mess with their gaming servers and they will be furious. #SadButTrue
Postad 26 December 2014 - 11:37
Hur som helst så kom jag inte in när jag provade för en timme sedan.
Postad 26 December 2014 - 11:56
Redigerat av iRichard, 26 December 2014 - 11:58.
Postad 26 December 2014 - 11:58
Haha..tänk om det är samma idioter som ligger bakom sajten finest squad, kalldusch för alla generösa gamersPSN funkar inte för mig, än. Donationer får vänta tills det är fixat och bevisat att finest squad faktiskt hjälpte till att stoppa attacken (och att de inte är samma skitungar bakom det hela som försöker tjäna lite pengar).
Postad 26 December 2014 - 12:10
Haha..tänk om det är samma idioter som ligger bakom sajten finest squad, kalldusch för alla generösa gamers
Ja tyvärrr, alltså hur fan tänker folk när de kastar bort pengar till främlingar utan något bevis om de faktiskt är "hjältar". Tycker riktigt synd om snubben ovan som brände 100 jävla dollar!!! Och PSN fungerar ju inte ens!!! Ska de få pengar för det? Screw that. Finest squad är tydligen hackare själva som vet hur man får tag på människors privata information, varför ska man ge pengar till sådana människor som har erfarenhet av sånt?? De la ju fan upp bilder på hackarna och deras föräldrar. Adresser och hela skiten. Oprofessionellt som fan, den informationen ger man till snuten, inte hela världen. Finns knäppa människor där ute som kan göra något riktigt dumt mot dessa skitungar och deras familj.. hur kan vi ens veta att de är hackarna och inte några random ungar? Tycker folk är väldigt lättlurade som köper allt de läser på internet.
För det andra så är det vi som ska få kompensation från Sony. Inte för att det är deras fel, men snälla, att de inte kunde vara mer förbereda till en sådan här attack... inte första gången det händer liksom... med tanke på all deg de får från gamers borde de ha haft en backup plan till nåt sånt här.
Postad 26 December 2014 - 12:35
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?