Battlefield 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
5
|
(26)
|
199:- | |
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden (40 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 03 November 2011 - 10:25
Postad 03 November 2011 - 10:26
Usch och fy det blir inget köp. Har nu fått låna detta och det är ju helt värdelöst. Nu får man sitta och räkna ner tills nästa Bad company 3 kommer för detta är som sagt helt ospelbart.
För att?!
Det där var inte särskilt konstruktivt, bättre kan du!
Postad 03 November 2011 - 10:31
Men det är ju Bad Company 3 du just provspelat?Usch och fy det blir inget köp. Har nu fått låna detta och det är ju helt värdelöst. Nu får man sitta och räkna ner tills nästa Bad company 3 kommer för detta är som sagt helt ospelbart.
Iaf om man ska tro på alla som gnäller på BF-forumen.
Själv tycker jag det visserligen inte är tvättäkta BF2 uppföljare, men klart bättre än BC1 o 2.
Tycker nog du borde ge det en ärlig chans innan du sågar det.
På vilket sätt var det värdelöst?
Postad 03 November 2011 - 10:42
Nej ni är inte ensamma, även jag har märkt den buggen.
Hur tycker du ps3 versionen ser ut på projjen?
Har bara spelat på min panna G30, och tycker grafiken är rätt jobbig för ögonen, grumligt och pixligt... så har inte ens tänkt tanken att köra på min projj... den är iofs bara i 720(panna PT-AX100), men spelet är väl knappt i 720p ändå... och nån AA är det ju inte att tala om...
Ne... kommer nog hålla mig till PC gällande bf3...
Masse: Nä, nån direkt uppföljare till BF2 känns det inte som, men jäkligt kul är det!
Är mer adrenalinframkallande faktiskt, synd dock att känslan på plan och helli är heeelt annorlunda... men "skjutkänslan" är dock bättre i bf3!
Postad 03 November 2011 - 10:46
Helt i onödan har de förstört fordons styrningen.
Hoppa över saker är en 50/50% att lyckas med i övrigt står personen och hoppar men då verkar det finnas en osynlig vägg som stoppar denne.
Fel i animationerna? (En person kan stå och titta i marken för att sedan döda en)
Vissa saker går förstöra medans andra inte går? (På det sättet var Bad company 2 bättre då du i princip kunde jämna en bana med marken.)
Det är väl de saker jag stör mig mest på.
Postad 03 November 2011 - 10:54
Fubkar utmärkt för mig iaf?
Postad 03 November 2011 - 12:29
http://battlefield3f...-Prima-amp-IGN)
För er som gillar att planera =)
Tackar, behövs. Detta spel tycker jag är svårare online än BC2 och inte lika mycket spelglädje (kanske kommer) men jag ger mig inte än.
Bilderna funkar inte där då dom är via PrimaGames.
Här är deras sida
Postad 03 November 2011 - 12:47
Postad 03 November 2011 - 12:59
Postad 03 November 2011 - 13:07
Varför skulle softcore inte gå att spela?
Fubkar utmärkt för mig iaf?
Du vet de går inte o gömma sig i softcore när man dödat någon, o de behövs mer än en halvmiss för att döda någon.
Postad 03 November 2011 - 14:16
Du vet de går inte o gömma sig i softcore när man dödat någon, o de behövs mer än en halvmiss för att döda någon.
Jo, för i krig springer man runt med en cykelflagg på ryggen och sedan krävs det ett halvt mag för att döda någon.
Postad 03 November 2011 - 14:24
detta är var Dice kallar för hardcore i BF3Jo, för i krig springer man runt med en cykelflagg på ryggen och sedan krävs det ett halvt mag för att döda någon.
Postad 03 November 2011 - 14:27
Men de kan nog tänkas att man i ett krig kan få information om vart fienden som syns av någon allierad befinner sig.
Du har märkt att fienden bara är spottade så länge den som spottar dem verkligen ser dem? Att om de går bakom en vägg lr stor sten
så slocknar triangeln.
Postad 03 November 2011 - 14:31
Jo fast nu är inte detta krig utan ett spel som är tänkt att vara skoj.Jo, för i krig springer man runt med en cykelflagg på ryggen och sedan krävs det ett halvt mag för att döda någon.
Postad 03 November 2011 - 15:38
Man har ju lite svaga minnen av vad man lärde sig i lumpen, men som helt grön skulel det ju vara underbart att diskutera lite "teori" eller vad man ska kalla det för, för att snabbare bli en bättre teamplayer helt enkelt!
Fast det kanske inte är just någon mer än jag som är på den nivån, så en sån tråd kan ju hända är helt meningslös..hehe... Men ni kanske förstår ungefär hur jag tänker?
Sen kan jag inte annat än hålla med om att spelet hela tiden växer, så synd att man inte hinner spela mer än man hinner..
Redigerat av PerJohan80, 03 November 2011 - 15:38.
Postad 03 November 2011 - 15:45
O om du skulle spela med oss så kan du vid enstaka (host) tillfällen få höra könsord
VI iaf, ja madde revan qonny jonte voldoo etc sitter o snackar mest skit under rundorna.
Fast vi skärper såklart till oss när de behövs. Vilket iofs över 4.0 på win lose ration talar lite om.
Vi spelar för att vinna men framförallt för att ha skoj!
O när vi ska stå ut med varandra åtskilliga timmar i veckan är skoj minst sagt viktigt
Postad 03 November 2011 - 15:55
De få gånger jag råkat få någon i headsetet har jag försökt bita mig i tungan för att inte slänga ur mig diverse könsord, men det är ju skönt att veta att OM något RÅKAR smita över mina läppar så är det ganska ok..hehe.. Tänkte jag skulle lyckas hamna i en squad där två eller alla tre andra har headset så man kan få tjuvlyssna och höra hur en slipsten skall dras. Men inte lyckats ännu, bara haft Muppmeister i örat men bara lite då och då, instabilt är ordet..
Postad 03 November 2011 - 16:16
Jag vart meddelad att de var slut på limited edition och att det skulle ersättas med en vanlig version och pengar veckan efter, vilket i sig är helt ok.
nu har jag tydligen fått ett limited edition ändå en vecka försenat och ingen ersättning?!
Aja nog om det, är man välkommen i plutonen även om man är ny till spelet?
Postad 03 November 2011 - 16:30
1. Har grafiken putsats till något från betan? T.ex. närbilden av den man blev dödad av låg ju hästlängder ifrån BC2 grafikmässigt.
2. Jämfört med BC2 - är det samma spelglädje och beroende, bortsett från att det är nya banor och funktioner?
Postad 03 November 2011 - 16:34
Hur tycker du ps3 versionen ser ut på projjen?
Har bara spelat på min panna G30, och tycker grafiken är rätt jobbig för ögonen, grumligt och pixligt... så har inte ens tänkt tanken att köra på min projj... den är iofs bara i 720(panna PT-AX100), men spelet är väl knappt i 720p ändå... och nån AA är det ju inte att tala om...
Ne... kommer nog hålla mig till PC gällande bf3...
Ska jag vara helt ärlig så ser det ut som skit i mina ögon med min full-hd projje (Sony VPL-VW85). Allt det du nämnde håller jag med om, har också känt att det är jobbigt för ögonen och så var det inte på BFBC2. Tycker även att det är mycket svårare att se fiender, det är för grumligt helt enkelt.
Håller just nu på att fundera över vad för prylar jag ska köpa för att sätta ihop en bra en speldator, för jag kommer inte stå ut med hur det är nu i längden känner jag. Och projjen är hänsynslös mot dåligt bildmaterial och visar glatt upp alla skavanker
Postad 03 November 2011 - 17:11
Postad 03 November 2011 - 17:41
Ska jag vara helt ärlig så ser det ut som skit i mina ögon med min full-hd projje (Sony VPL-VW85). Allt det du nämnde håller jag med om, har också känt att det är jobbigt för ögonen och så var det inte på BFBC2. Tycker även att det är mycket svårare att se fiender, det är för grumligt helt enkelt.
Fjant jag har precis köpt en maskin, kanske overkill men den mosar på med Ultra utan att svettas. För övrigt så måste jag säga att PS3 ser för bedrövligt ut jämfört med PC i ultra. Jag jämför när jag kör PS3 på Kuron och PC på Kuron. Kommer förmodligen att spela mer på PS3an ändå, man har mer folk som man känner där helt enkelt.
Största problemet på PS3 för mig är att jag tycker kontrollen är lite svajig, nästan som om man har en ofrivillig acceleration, men det går ju att spela så man inte upplever det så mycket men det blir tydligt när man hamnar i häftiga närstrider.
Sedan måste jag nästan säga något om HC jämfört med SC, HC är faktiskt riktigt bra på BF3, nu har jag bara provat HC på PC men det bör väl vara likadant då SC har samma funktioner på PS3 och PC. Visst minimappen är där, men man är inte spottad länge och jag har då inte sett någon orange vimpel ovanför huvudet. Killcam är kanon i HC, blir mindre kärringar som står och gömmer sig i en buske med kniven i högsta hugg.
Realistiskt eller inte struntar jag blankt i, ingen ska lura mig att man kan sitta på samma ställe i ett krigsområde och lönnmörda folk
Postad 03 November 2011 - 19:12
Realistiskt eller inte struntar jag blankt i, ingen ska lura mig att man kan sitta på samma ställe i ett krigsområde och lönnmörda folk
*host* enemy at the gates
Tackar, behövs. Detta spel tycker jag är svårare online än BC2 och inte lika mycket spelglädje (kanske kommer) men jag ger mig inte än.
Bilderna funkar inte där då dom är via PrimaGames.
Här är deras sida
De syntes i morse iallafall.. =) Men visst, nu syns dom inte på den där andra sidan...
Postad 03 November 2011 - 19:23
Efter mycket ris och ros, två snabba frågor till er som köpt liret på PS3:
1. Har grafiken putsats till något från betan? T.ex. närbilden av den man blev dödad av låg ju hästlängder ifrån BC2 grafikmässigt.
Nej, det tycker jag inte.
2. Jämfört med BC2 - är det samma spelglädje och beroende, bortsett från att det är nya banor och funktioner?
Tycker jag inte heller. Detta är nog högst objektivt men jag tycker inte det är något i stil med BC2. It was the king
Postad 03 November 2011 - 19:25
...........
Sedan måste jag nästan säga något om HC jämfört med SC, HC är faktiskt riktigt bra på BF3, nu har jag bara provat HC på PC men det bör väl vara likadant då SC har samma funktioner på PS3 och PC. Visst minimappen är där, men man är inte spottad länge och jag har då inte sett någon orange vimpel ovanför huvudet. Killcam är kanon i HC, blir mindre kärringar som står och gömmer sig i en buske med kniven i högsta hugg.
Smaken är ju som baken
killcam finns i sc.
spot finns i sc.
återställande hälsa? finns i sc. ( inte säker på den, men tyckte nån skrev det tidigare i tråden.
Hud:en finns i sc.
det är de skillnaderna mot bfbc2 som jag tycker dödat hc i 3:an.
hc kräver att man är tajtare i squaden, blir man snajprad
Om det försvinner så kan man lika gärna spela sc, vad är då meningen med att ha hc?
Postad 03 November 2011 - 20:47
Speciellt Tehran Highway har haft extremt mycket rubber banding tycker jag, så där borde man märka stor skillnad om det är fixat?
"DICE just posted a new entry on their Battleblog, describing seven ways in which Battlefield 3 is improving, including squad fixes, lag improvements, and more. The full list of 7 ways Battlefield 3 is improving:
- Quick match functionality has been improved for consoles
- Squad joining and staying in squads will be fixed in the near future
- Hardcore server availability has been added and now works properly
- Lag and rubber banding has been recently fixed
- Default region settings in server browser: a fix which will be rolled out in the near future
- Game stability has been improved in the latest server patch
- Origin installation and authentication issues: will be fixed in the near future."
Postad 03 November 2011 - 21:22
Nån som märkt någon förbättring på servrarna? De ska tydligen ha uppdaterats för att bland annat fixa problemet med rubber banding / server lagg.
Speciellt Tehran Highway har haft extremt mycket rubber banding tycker jag, så där borde man märka stor skillnad om det är fixat?
"DICE just posted a new entry on their Battleblog, describing seven ways in which Battlefield 3 is improving, including squad fixes, lag improvements, and more. The full list of 7 ways Battlefield 3 is improving:
- Quick match functionality has been improved for consoles
- Squad joining and staying in squads will be fixed in the near future
- Hardcore server availability has been added and now works properly
- Lag and rubber banding has been recently fixed
- Default region settings in server browser: a fix which will be rolled out in the near future
- Game stability has been improved in the latest server patch
- Origin installation and authentication issues: will be fixed in the near future."
Inte ett ord om det mest viktiga, VOIP! Har de ens yttrat sig nåt om det? Mitt nya headset känns som ett ganska meningslöst inköp för tillfället
Postad 03 November 2011 - 21:53
720p. jag förstår inte?
Har förmodligen sett för mycket trailers från PC versionen.
Känslan i kontrollen är riktigt slö jämfört med MW2. Spelar ingen roll hur jag tveakar sensitivity.
Besviken. /W
Postad 03 November 2011 - 22:31
Förstår inte riktigt allt i storyn, men bra ihopsatt iallafall tkr jag, samt mycket bra tempo..
Ajaa, ännu en kampanj avklarad, nu fulla slantar multiplayer och co-op.
Postad 04 November 2011 - 04:55
Usch och fy det blir inget köp. Har nu fått låna detta och det är ju helt värdelöst. Nu får man sitta och räkna ner tills nästa Bad company 3 kommer för detta är som sagt helt ospelbart.
Brukar låta så när man är kass på ett spel.
För det första så tycker jag det är skit kul att spela med dig. Men dina argument är riktigt korkade..Hardcore är förstört och Softcore går inte spela.
Helt i onödan har de förstört fordons styrningen.
Hoppa över saker är en 50/50% att lyckas med i övrigt står personen och hoppar men då verkar det finnas en osynlig vägg som stoppar denne.
Fel i animationerna? (En person kan stå och titta i marken för att sedan döda en)
Vissa saker går förstöra medans andra inte går? (På det sättet var Bad company 2 bättre då du i princip kunde jämna en bana med marken.)
Det är väl de saker jag stör mig mest på.
Jag och alla andra jag spelar med nu har spelat HC tidigare i BF och CoD.
De har inte förstört HC utan gjort om det lite.. Sen så är inte HC allt. Om man bara lär sig att sikta så får man ihjäl en person. Finns inget mer att säga om den saken. Jag ligger på lvl 43.... Gott exempel.
Ang hoppaöver saker. Jag hoppar över allt bara man vet vart man ska hoppa och inte. Sen kan man inte stå framför en mur och hoppa jämfota som en afrikansk inföding på en Kenya safari. Man får ta lite sats. Kan vi andra så kan du också.
Som i BC2 så kan man inte skjuta ner ALLT. Och varför vill du ens jämna ner en hel stad till grus? Fokusera dig på riktiga vapen istället så blir det roligare ska du se. Det går att förstöra murar, broar, hus osv. Men spränga exakt allt, nej.
Ang styrningen i fordon så säger jag samma sak som förut. De är inte förstört utan förnyats. Det här är ett nytt spel vilket inkluderar nya saker med ny styrning. Vill du sitta och spela exakt sak om och om igen så prova Call of Duty MW serien. Där är det samma skit hela tiden. Jag har låst upp allt i jet plan och snart helikopter också. Övning ger färdighet!
Om du bestämmer dig för att något ska vara dåligt blir det så. Vi lirar ett stort gäng och äger för det mesta samt att vi har skit roligt. Tycker du ska bli en del av det igen istället för att sura!
Men det är ju Bad Company 3 du just provspelat?
Iaf om man ska tro på alla som gnäller på BF-forumen.
Själv tycker jag det visserligen inte är tvättäkta BF2 uppföljare, men klart bättre än BC1 o 2.
Tycker nog du borde ge det en ärlig chans innan du sågar det.
På vilket sätt var det värdelöst?
battlefield 3 är INTE en uppföljare av BC2.
Postad 04 November 2011 - 05:00
1, Förstår du inte att de flesta konsolspelen är 720p? Vad spelar det för roll egentligen, som man skulle se en sååå stor skillnad? :-)Hade riktigt höga förväntningar...
720p. jag förstår inte?
Har förmodligen sett för mycket trailers från PC versionen.
Känslan i kontrollen är riktigt slö jämfört med MW2. Spelar ingen roll hur jag tveakar sensitivity.
Besviken. /W
Tycker det är dumt att jämföra två olika spel. Jämför istället med Bad Company 2 eller Battlefield 2. CoD är CoD. Där ska man göra 48 snurr på 1,3 sec och Quicksqopa genom halva banan med sniper. Det är inte BF.
Trist att du inte gillt det. Vi behöver fler bra soldater ute på fältet.
Postad 04 November 2011 - 08:00
Men hur i ..... kommer man in pa Battlelog?
Jag har ett origins konto, ea konto och bf3 limited pa ps3. Kommer till battlelog och den sager att jag har fel losenord, jag har aven klickat att jag glomt mitt losen och darefter andrat losenordet via min mail. Men jag kommer fortfarande inte in!?
Postad 04 November 2011 - 08:15
Postad 04 November 2011 - 08:15
Postad 04 November 2011 - 08:43
Brukar låta så när man är kass på ett spel.
Man ser inte skogen för alla träden kan man också säga.
Angående annorlunda stryning etc. "Don't fix something thats not broken."
Vad kul att du finner spelet kul men än annan som gillar Battlefield tack vare Bad company-serien gör det inte. Bror min var här igår och fick testa spelet. Han av någon tyckte spelet var än mer irriterande än jag.
Det är inte så att jag bestämt mig sedan innan men jag hade mina föraningar och oturligt nog blev de sanna då de flesta jag brukar spela med verkar kunna anpassa sig på ett eller annat sätt. Jag har även försökt att sätta mig in men det suger så hårt att den enda anledningen till att jag spelat är för att vara social med t.ex KC, Mupp, Cel, Wiggi etc etc.
Det är mycket möjligt att jag istället köper MW3 för på så sett vet jag ju vad jag får. De gör inte saker mer komplicerat än vad de behöver, likaså tyckte jag Dice kunde haft som möjlighet att haft styrningen från BC2 kvar.
Postad 04 November 2011 - 09:50
För mycket fritid?Jag ligger på lvl 43.... Gott exempel.
Tack för tipset, låter med andra ord som om man skall konvertera till minmatodör!En sak som jag tycker är lite intressant är att minor ligger kvar när man dör men det gör inte truppminorna... Grymt irriterande!
Postad 04 November 2011 - 10:11
Postad 04 November 2011 - 10:11
Precis! kan ju inte köra Skype med den iheller då den inte kör blåtand.Inte ett ord om det mest viktiga, VOIP! Har de ens yttrat sig nåt om det? Mitt nya headset känns som ett ganska meningslöst inköp för tillfället
Postad 04 November 2011 - 10:16
Har spelat under 1 timme Battlefield 2.
Jag tycker iaf BF3 är underbart.
Dice har ju förklarat varför man tagit bort total förstörelse.
De insåg ju efter Alpha testerna o stängda Pre-Betan att attackersna bara sänkte varenda jäkla hus med tanks från håll
o så blev de i princip omöjligt att försvara. Därför har de valt att göra som de gjort med spelet.
Angående styrningen är den väl desamma som i BFBC2?
Förutom på Helikoptrar där den blivit mer realistik då de trots allt krävs 2 spakar för att flyga helikopter.
En till rotobladen och en till akterbladen. Mkt högre inlärningskurva men när den väl sitter så
blir man nog bra dödlig i den. (själv suger ja i helikoptern men de skyller ja på att ja flög för mkt i Bad Company 2,
så när ja tar de lugnt o koncentrerat flyger ja bra i BF3, men då börjar ja slappna av o så när de börjar
gå åt **** så försöker ja rädda med BC2 styrningen som sitter i ryggmärgen o då är de en oundviklig krash på G)
Trist som fan att du inte gillar spelet hur som helst!
Postad 04 November 2011 - 10:32
Har inte orkat läsa igenom hela tråden men hur pass olikt är sekvenserna i spelet i jämförelse mot Bf2? Är det samma sorts upplägg, d.v.s kommer man kunna lära sig BF3 rätt kvickt om man lirat BF2 mycket, eller är det mycket nytt att lära sig i spelet förutom banorna?
Funkar de olika karaktärerna på samma sätt? Eller är det en massa nya egenskaper i spelet?
Postad 04 November 2011 - 11:40
En sak som jag tycker är lite intressant är att minor ligger kvar när man dör men det gör inte truppminorna... Grymt irriterande!
Inte för att jag tror det är så , men tyvärr så finns det massor av minfält fyllt av minor efter alla dessa krig kvar runtom i världen. Så helt okorrekt är det inte i spelet hehe.
De kanske skulle lagt till en bonus klass, minröjare
Fast man får ju en del poäng när man förstör fiende minor!
Redigerat av DragonPuffer, 04 November 2011 - 11:44.
Postad 04 November 2011 - 11:46
Spawna in som support släng ut 2 claymore`s o sedan spela vidare med annan klass.
Okej att de funkar så med minor men då är de ju endå "bara ett" fordon man stoppar. Inte när
en kille desperat försöker springa in o armera en mcom station med 3 tickets kvar.
Postad 04 November 2011 - 11:51
Postad 04 November 2011 - 12:14
Då ska man börja lira battlefield 3 i eftermiddag första gången och ska försöka inte bli beroende av detta som jag var av Bf2. Så om det är lite kasst gör det inget
Har inte orkat läsa igenom hela tråden men hur pass olikt är sekvenserna i spelet i jämförelse mot Bf2? Är det samma sorts upplägg, d.v.s kommer man kunna lära sig BF3 rätt kvickt om man lirat BF2 mycket, eller är det mycket nytt att lära sig i spelet förutom banorna?
Funkar de olika karaktärerna på samma sätt? Eller är det en massa nya egenskaper i spelet?
Haha försök du att inte bli beroende, det är ganska omöjligt... hiihih:)
Postad 04 November 2011 - 12:18
Postad 04 November 2011 - 12:22
Vad sägs om att vi utser nån som sköter en ts3 server, alla slänger in en slant så vi får ihop till 400 för ett år och så testar vi 1 år? Även om de fixar voip:en i BF3 så kan det ju vara kul med en MHB server att använda för vanligt snack och även cross game chat?
Jag har en server som står och snurrar 24/7 och den skulle vi ev. kunna köra Teamspeak på. Har 100mbit fiber. Vet dock inte vilken "impact" det får på mitt eget spelande, bandbredd etc. om c:a 20-30 pers använder TS-servern?
Gillar M224 MORTAR (granatkastaren)! När inte matchningen fungerar och man får möta tre toppgrupper och ens egna lag inte har en chans så är det kul att dra fram för att plocka krypskyttar och tanks. Så förbannat kul att få krypskyttarna att springa runt och ingenjören i tanken att löpa så långt bort från den som möjligt. Mera sånt DICE, gärna en atombomb också så kan ni glömma matchning helt
Du får gärna sätta ihop en tutorial hur man gör
Postad 04 November 2011 - 12:26
Jag har en server som står och snurrar 24/7 och den skulle vi ev. kunna köra Teamspeak på. Har 100mbit fiber. Vet dock inte vilken "impact" det får på mitt eget spelande, bandbredd etc. om c:a 20-30 pers använder TS-servern?
Ännu mer perfekt! Men testa dra upp en ts server på den då, så får vi helt enkelt testa om bandbredden pallar, borde ju inte vara några problem tycker man?
Återkom när du fått tid att fixa upp den med IP osv, kan vara bra om vi har några admins också eftersom du inte kan vara där 24/7!
Postad 04 November 2011 - 12:58
Ännu mer perfekt! Men testa dra upp en ts server på den då, så får vi helt enkelt testa om bandbredden pallar, borde ju inte vara några problem tycker man?
Återkom när du fått tid att fixa upp den med IP osv, kan vara bra om vi har några admins också eftersom du inte kan vara där 24/7!
Då ska jag mecka med det när jag kommer hem! Återkommer!
Postad 04 November 2011 - 12:59
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden
25 bilder
55 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?