Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 08 augusti 2012 - 15:49

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Måste man ange timers för inspelning eftersom Boxers guide ej finns ?

Bra fråga, antagligen, ja .... förutsättningarna är ju lixom desamma ....

Kan du förtydliga svaret, klarar den engelska versionen att visa EPG och lägga upp inspelning-timers genom att markera i programguiden ?

Postad 08 augusti 2012 - 15:51

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

http://wiki.hummy.tv...omised_Firmware
http://wiki.hummy.tv...dified_Firmware

Vill du ha mer hjälp, hoppa över till https://www.minhembi...howtopic=277474 , som är boxens egna tråd.

Tack så länge.

Postad 08 augusti 2012 - 16:04

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Kan du förtydliga svaret, klarar den engelska versionen att visa EPG och lägga upp inspelning-timers genom att markera i programguiden ?

Kan du förtydliga frågan ? ;)

Ja, det kan den, däremot tror jag boxer är dåliga på att skicka "triggers" vid programskiften, så saker blir inte alltid inspelade som de ska.

Postad 09 augusti 2012 - 19:55

Strixx76
  • Strixx76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
I dag kom min Humax. Det var snabbare än jag vågat hoppats på. Fantastiskt! Rinde Boxer i tiasdag efter lunch. Boxen hos mig torsdag eftermiddag. Nu ska det testast.

Kan direkt säga att den känns, efter 10 minuters pillande som ett mycket bra köp. Vilken skillnad mot tidigare Sagemcom-boxar.

När jag tog ut mitt Boaxer-kort såg jag att jag hade version 2.2, och tänkte direkt nej nu kan jag inte testa HD-kanalerna :angry: Det har ju stått tidigare i denna tråd att mav var tvungen att ha version 4. Men jag sitter just nu och titta på OS på SVT 1 HD, och det fungerar fint. Antar att det bara är betal-kanalerna som det krävs nyare kort för...

Kan vara så att Boxers version har inbyggd CAM, den engelska har iaf en CAM-slot.

Och den hade inbyggd kort läsare.... :D

I morgon ska det testas uppsplening av filmer från extern HDD... :rolleyes:

Postad 10 augusti 2012 - 11:10

bosk
  • bosk
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Inbyggd HDD formatteras om man går in Meny>Inställningar>System>Datalagring>Formatlagring. Den sistnämnda blir grå och hårddisken visar 0 GB om man har försökt att stoppa oavsiktlig formattering genom att bryta strömmen och sedan formatterar hårddisken externt i en dator med NTFS eller Ext3.

Tricket är att ansluta en extern USB hårddisk till BXR-HD+ och då öppnar sig möjligheten att kopiera. Det verkar som om den interna hårddisken då kan detekteras som felaktig och därmed går det att formattera den. Hela disken blir inte tillgänglig, förmodligen finns areor reserverade för musik och bilder, se manual sid 54.

Det finns en Hidden Settings även på denna Humax, gå in på Meny>Inställningar>System>Systeminformation. Tryck sedan på röd>grön>gul>blå>grön>gul>blå på fjärrkontrollen. Där finns t.ex. Password Reset.

Postad 10 augusti 2012 - 16:58

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hejsan alla.

Då Viasat inte tillåter egna hårddiskar och Canal Digital är vansinnigt dyrt har jag nu fastnat för Boxer med denna HD-box.

Är bildkvalitéten samma på BXR-HD och BXR-HD+?

Den enda stora skillnaden är väl antal tuners och inbyggd hårddisk? Har ingen lust att lägga 2000 spänn på 500 gb hårddisk. Jag kan nog stå ut med att inte spela in två program samtidigt.

Tackar ödmjukast för svar. Det är ju helt suveränt att kunna få flera HD-kanaler för 99 kr i mån och en inspelningsbar box för 595 kr som boxer erbjuder

Postad 11 augusti 2012 - 00:15

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Man får det man betalar för. 2000 spänn är nog väl använda spänn. En hårddisk kostar väl något. En extra digitalmottagare visar sig vara mycket bra då man i praktiken ofta vill spela in något samtidigt som man vill titta på något annat. Att man måste spela in lite före och efter ett program för att inte missa något, gör också att två mottagare är bra. Även om hårddiskvarianten fortfarande har en del buggar så tror jag att den är mer utvecklad.
/Tor

Postad 11 augusti 2012 - 13:38

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

När jag tog ut mitt Boaxer-kort såg jag att jag hade version 2.2, och tänkte direkt nej nu kan jag inte testa HD-kanalerna :angry: Det har ju stått tidigare i denna tråd att mav var tvungen att ha version 4. Men jag sitter just nu och titta på OS på SVT 1 HD, och det fungerar fint. Antar att det bara är betal-kanalerna som det krävs nyare kort för...

Du behöver inget kort alls för att se Svt1 och två HD

Postad 11 augusti 2012 - 23:46

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Det blev en BXR-HD+. Köpte den för 1299 kr på Tradera av en seriös säljare. Det är nästan 2000 kr billigare än vad man får ge i billigaste nätbutik, och över 1000 kr billigare än vad den hade kostat via boxer med 12 mån bindning.

Nu blir det att fixa boxer-abonnemang också :)

Postad 12 augusti 2012 - 12:51

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Det blev en BXR-HD+. Köpte den för 1299 kr på Tradera av en seriös säljare.

Köpte just en jag också, så jag hoppas att han är seriös :rolleyes:

Postad 13 augusti 2012 - 07:18

Strixx76
  • Strixx76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Du behöver inget kort alls för att se Svt1 och två HD

Nej jag förstod det. För 5'an HD kan jag inte ta emot med mitt gamla kort. Blir till att beställa ett nytt.

Postad 13 augusti 2012 - 12:52

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Det blev en BXR-HD+. Köpte den för 1299 kr på Tradera av en seriös säljare. Det är nästan 2000 kr billigare än vad man får ge i billigaste nätbutik, och över 1000 kr billigare än vad den hade kostat via boxer med 12 mån bindning.

Nu blir det att fixa boxer-abonnemang också :)

Jag förlängde 24 mån hos boxer, mitt vanliga boxer mix. Fick ge 1295kr boxen.
(erbjöds först 2495kr, men bad då att få säga upp mitt abb och nyteckna på frugan istället, då blev det andra bullar på priset). :)

Postad 13 augusti 2012 - 12:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

(erbjöds först 2495kr, men bad då att få säga upp mitt abb och nyteckna på frugan istället, då blev det andra bullar på priset). :)

Fast det är inte en sån bra deal som man tror, om jag inte minns helt fel tar Boxer en avgift för att stänga ett abb, och även en för att öppna ett ;)

Bra idé dock, och kul att de gick med på det.

Postad 13 augusti 2012 - 13:11

gorby
  • gorby
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Fast det är inte en sån bra deal som man tror, om jag inte minns helt fel tar Boxer en avgift för att stänga ett abb, och även en för att öppna ett ;) Bra idé dock, och kul att de gick med på det.

De tar väl 600 i startavgift men just nu är rabatten första året för nya kunder ca 1200, så man tjänar lite på det.

Jag försökte med samma sak men den jag pratade med ville inte vika sig.

Postad 13 augusti 2012 - 15:19

Frestar
  • Frestar
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ännu inget nytt ang Epg på Svt 1hd ,svt2hd och tv4hd ? Jag har fortfarande bara 3 dagar.
Någon som hört något från boxer?

Postad 13 augusti 2012 - 15:52

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Ännu inget nytt ang Epg på Svt 1hd ,svt2hd och tv4hd ? Jag har fortfarande bara 3 dagar.

Samma här! Och det är ju månader vi talar om, nu... Ring Boxers kundtjänst och gnäll. Ju fler som gör det, desto bättre. Eller skriv på deras fb-sida...

Postad 13 augusti 2012 - 19:32

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Samma skit för mig. Orkar inte tjata på Boxer mer, har gett upp nu.
Varit på dem massor med gånger, per telefon och på deras Facebooksida.

De säger alltid "vi känner till det och jobbar på det". Ett halvår nu.............

Redigerat av osvanberg, 13 augusti 2012 - 19:36.

Postad 13 augusti 2012 - 19:36

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Fast det är inte en sån bra deal som man tror, om jag inte minns helt fel tar Boxer en avgift för att stänga ett abb, och även en för att öppna ett ;)

Bra idé dock, och kul att de gick med på det.

Jo de har anslutningsavgift, det stämmer (dock har de ingen avgift för att stänga abbo.)

Tips till er som vill försöka pressa ner priset: Ring Boxer och be dom direkt koppla dig vidare till "uppsägningsavdelningen". De som sitter där har helt andra befogenheter att ge bra rabatter. Jag "bråkade" själv först ett par försök med vanliga kundtjänst, de vägrade dock ge med sig. Så fort jag kom till uppsägningsavdelningen löste det sig dock. Du behöver bara "hota" med att du funderar på att säga upp ditt abbo pga missnöje med deras absurda prissättning för befintliga kunder (kontra nya kunder).

Jag vet tre andra som fått samma deal efter mig genom att göra så.....

Redigerat av osvanberg, 13 augusti 2012 - 19:37.

Postad 14 augusti 2012 - 18:29

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har fått min Humax HDR-Fox T2 från Amazon och kan konstatera att den fungerar alldeles utmärkt, "webbinterfacet" sammanledes. Sorterar kanaler i vilken ordning man vill med en nerladdningsbar option, avkodning av kodade inspelningar o.s.v

Postad 15 augusti 2012 - 06:22

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Har fått min Humax HDR-Fox T2 från Amazon och kan konstatera att den fungerar alldeles utmärkt, "webbinterfacet" sammanledes. Sorterar kanaler i vilken ordning man vill med en nerladdningsbar option, avkodning av kodade inspelningar o.s.v

Berätta gärna mer om detta, vad som fungerar resp inte fungerar jämfört med en box från Sverige, tack

Postad 15 augusti 2012 - 08:21

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Berätta gärna mer om detta, vad som fungerar resp inte fungerar jämfört med en box från Sverige, tack

https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=271390&view=findpost&p=3628489

Håll det i den andra tråden, tack.

Postad 15 augusti 2012 - 15:13

clark
  • clark
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är ny sedan 1 månad tillbaka som Boxer-kund med Humax-låddan och det som är lite dystert är väl att denna skall vara State-of-the-art på marknaden. Det säger en del om konkurrenterna.

Att sitta och byta kanal fram och tillbaka när man får den svarta rutan går väl an. Det är värre när man har satt nåt på inspelning, då funkar det liksom inte... Av hittills 30 gjorda inspelningar av ett program som går varje dag har 1 (!) lyckats. I övriga fall har den spelat in den svarta rutan med den vita texten, eller så blir det ingen inspelning alls.

Texten på Canal+ är som nämnts tidigare ofta helt ur synk med bild och ljud. Ljudet på Canal+ försvinner ibland mitt i en film, men dessa fel kan ju vara Canal+ fel.

Ganska ofta tappar den signalen i några sekunder. Väldigt irriterande när det är spännande i en OS-match, kan jag lova.

En mjukvaruuppdatering känns nödvändig. Det är dock lite svårt att avgöra om alla fel ligger i Humaxen, eller om det också är Boxer-kortet som spökar. Jag har tvillingkortet monterat i en kina-box för 300 spänn (Denver) och måste motvilligt erkänna att denna funkar bättre. Visst har den också sina brister, men här har man ju inte några förväntningar.

Postad 15 augusti 2012 - 16:52

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
De två olika(?) felen du beskriver förekommer inte på min Sagem och har aldrig heller nämnts i Sagemtråden, dock förekommer de på min Humax. Så att Humaxen spökar, möjligen i kombination med Boxers kort är väl helt klart.

Tidigare skribenter har omtalat att det senare felet har minskat och i vissa fall helt upphört med ett nytt Boxerkort.

Min egen amatörgissning är att det är något tidsproblem, vid avläsningen av korten, när för mycket information har lagrats på korten.

cark tappar din mottagare även signalen på de fria kanalerna? /Tor

Postad 15 augusti 2012 - 20:28

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Går det flasha denna box till en annan mjukvara?

Postad 15 augusti 2012 - 21:00

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Går det flasha denna box till en annan mjukvara?

Nej, inte annan än den Boxer erbjuder.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 15 augusti 2012 - 21:01.

Postad 15 augusti 2012 - 21:13

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
"Hacket" då?

Postad 15 augusti 2012 - 22:54

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det var länge sen jag såg en svart ruta ...så alla har inte det felet. inspelningarna funkar oxå bra nu för mig.
Det ända är att den på senare tid har hängt sig på SVT 1 HD några ggr, men på det hela taget så uppför sig boxen bra.
Pratade med supporten och på dom så var en uppdatering nära förestående

Postad 16 augusti 2012 - 07:57

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

"Hacket" då?

då ska du köpa den engelska versionen av boxen.

Pratade med supporten och på dom så var en uppdatering nära förestående

Kan tänka mig att Boxers releaser följer Englands dito, fast kanske en release "efter" -

http://beta.humaxonl.../freeview-hd-t2

Redigerat av frollic, 16 augusti 2012 - 07:59.

Postad 16 augusti 2012 - 08:04

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Det var tråkigt, synd att ingen har gjort en mjukvara till svenska boxen.

Fick iaf hem min box igår som jag köpte på tradera. Av samma person som er verkar det som.
Än så länge är jag nöjd, har inte hunnit testat så mycket än.

Postad 16 augusti 2012 - 08:08

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Det var tråkigt, synd att ingen har gjort en mjukvara till svenska boxen.

Humax har gjort det, åt Boxer, som sett till att låsa boxen på det sätt de anser vara lämpligt.

Redigerat av frollic, 16 augusti 2012 - 08:08.

Postad 16 augusti 2012 - 08:18

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Och man kan inte flasha till humax original?

Postad 16 augusti 2012 - 08:20

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

nej, afaik.

Postad 16 augusti 2012 - 08:35

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Okej. Fick mig iaf en billig box utan att binda upp mig.

Postad 16 augusti 2012 - 12:03

clark
  • clark
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

De två olika(?) felen du beskriver förekommer inte på min Sagem och har aldrig heller nämnts i Sagemtråden, dock förekommer de på min Humax. Så att Humaxen spökar, möjligen i kombination med Boxers kort är väl helt klart.

Tidigare skribenter har omtalat att det senare felet har minskat och i vissa fall helt upphört med ett nytt Boxerkort.

Min egen amatörgissning är att det är något tidsproblem, vid avläsningen av korten, när för mycket information har lagrats på korten.

cark tappar din mottagare även signalen på de fria kanalerna? /Tor

Ja, jag tittar mest på SVT och fyran och där sker det ganska ofta. Poängen är att om jag kopplar bort Humaxen och använder TVns tuner och CA istället, så har jag inga sådana bortfall. Detta försökte jag förklara för Boxer, men de tjabbade bara om att signalen var för dålig.

Postad 16 augusti 2012 - 14:04

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Något galet är det hos dig. Kolla vilken sändare Humaxen har valt på den eller de muxar som bråkar. Ibland går autosökningen fel så att den väljer en sändare som har en lägre frekvens. Är det SVT-s HD eller SD kanaler som bråkar. Samma fråga angående fyran. /Tor

Edit1. Om du har problem med att se vilken kanalfrekvens boxen har valt se mitt inlägg #16
38 denna tråd. Vilken signalstyrka och kvalitet har du på den/de krånglande muxarna? /Tor

Edit2. Problemet med att autosökningen går fel beror på att mottagaren hittar flera master som sänder på olika frekvenser. /Tor

Redigerat av Åskviggen, 16 augusti 2012 - 15:30.

Postad 16 augusti 2012 - 14:49

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har en BXR HD+ som är kopplad till en Grundig 42" tv. Om jag ställer boxen på timerinspelning och låter den vara på och sätter tv´n i standby så spelar inte boxen in programmet. Om jag sätter på Tv´n under timerinspelningen så börjar den spela in från när jag satte på tv´n, jag har även bild från humaxen men kan inte använd fjärren och ändra kanal mm, efter ca 20 sek slocknar bilden och jag måste växla till en annan ingång och sen tillbaka och då har jag bild igen. Om boxen är på och tv´n istandby under en tid så är det samma fenomen när jag slår på tv och ibland så låser den sig helt.
Antagligen är det något fel i handskakningen i hdmi kabeln mellan boxen och tv´n, jag har bytt till senaste mjukvaran i tv och humaxen har senaste mjukvaran.
Har lämnat in båda apparaterna på elgiganten (tur att bägge är köpta på samma ställe) men de verkar tycka att jag ska tänka på att ställa boxen i standby för då fungerar det. Fungerar även om hdmi kabeln är bortkopplad.

Postad 18 augusti 2012 - 16:49

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
När jag väljer vissa kanaler på min nya BXR+ så blir bilden helt svart, och jag får hoppa till en annan kanal och sen tillbaka så kommer bilden. Det är bara på en eller två kanaler, men ändå lite irriterande.

Vet nån varför det blir så?

Postad 18 augusti 2012 - 17:15

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Samma här, ibland.

Postad 19 augusti 2012 - 07:02

maxfli
  • maxfli
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med ljudet på TV4 HD.

Ofta är det osynkat och vissa program så kommer dialogen från vänster surroundkanal. Jag börjar bli väldigt trött på detta.

Postad 19 augusti 2012 - 08:12

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har problem med ljudet på TV4 HD.

Ofta är det osynkat och vissa program så kommer dialogen från vänster surroundkanal. Jag börjar bli väldigt trött på detta.

Problemet är att de ligger ute en konstant DD5.1 signal från Teracom eller TV4 och när prg är 2 kanaligt från början blir de då bara ljud i vänster + höger.
Vid film/serie som har DD5.1 orginal så blir det ljud i alla högtalare dock alltid lägre nivå i centern jämfört med andra tv kanaler.
Om jag tittar på inkommande signal i förstärkaren så ligger TV4HD 2-3dB lägre än andra kanaler på centern.
Ring och tjata på Teracom / TV4
/M

Postad 19 augusti 2012 - 18:59

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Några erfarenheter om FoxT2 i den tråden, om någon är intresserad..

Postad 22 augusti 2012 - 11:56

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Några erfarenheter om FoxT2 i den tråden, om någon är intresserad..

Om du menar om någon är intresserad av dina erfarenheter, jag är det, dock måste det skrivas i den andra tråden

Postad 22 augusti 2012 - 13:02

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

När jag väljer vissa kanaler på min nya BXR+ så blir bilden helt svart, och jag får hoppa till en annan kanal och sen tillbaka så kommer bilden. Det är bara på en eller två kanaler, men ändå lite irriterande.

Vet nån varför det blir så?

Samma här, gäller tex Nickelodeon och de andra barnkanalerna. Alla inspelningar utom en som fick svart ruta har dock funkat. Ibland står det att en inspelning har misslyckats pga signalfel, lustigt nog brukar de vara ok ändå.

Detta plus det faktum att textningen inte funkar på Canal + series och några kanaler till drar ner betyget för boxen.

Men alternativen är inget vidare, Pace-boxen är ett skämt och Sagem RT90 funkade inte med någon av våra TV-apparater eller projektor pga HDMI-strul. Det slutade med att jag häromveckan slog till på en till Humax HD+ på Tradera., så nu har vi två st. Som inte klara av att spela in text rätt :/

Postad 22 augusti 2012 - 14:39

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Om du menar om någon är intresserad av dina erfarenheter, jag är det, dock måste det skrivas i den andra tråden

Vad står det om inte att erfarenheterna finns i den andra tråden

Postad 23 augusti 2012 - 06:26

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Vad står det om inte att erfarenheterna finns i den andra tråden

Vilka erfarenheter har du ?

Postad 23 augusti 2012 - 09:27

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Vilka erfarenheter har du ?

Snälla, som sagt det står i den andra tråden.

Postad 23 augusti 2012 - 13:04

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Snälla, som sagt det står i den andra tråden.

Missförstod ber om ursäkt

Postad 23 augusti 2012 - 18:33

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jag har en BXR HD+ som är kopplad till en Grundig 42" tv. Om jag ställer boxen på timerinspelning och låter den vara på och sätter tv´n i standby så spelar inte boxen in programmet. Om jag sätter på Tv´n under timerinspelningen så börjar den spela in från när jag satte på tv´n, jag har även bild från humaxen men kan inte använd fjärren och ändra kanal mm, efter ca 20 sek slocknar bilden och jag måste växla till en annan ingång och sen tillbaka och då har jag bild igen. Om boxen är på och tv´n istandby under en tid så är det samma fenomen när jag slår på tv och ibland så låser den sig helt.
Antagligen är det något fel i handskakningen i hdmi kabeln mellan boxen och tv´n, jag har bytt till senaste mjukvaran i tv och humaxen har senaste mjukvaran.
Har lämnat in båda apparaterna på elgiganten (tur att bägge är köpta på samma ställe) men de verkar tycka att jag ska tänka på att ställa boxen i standby för då fungerar det. Fungerar även om hdmi kabeln är bortkopplad.

Grundig är ökända för taskig mjukvara i sina tv.
Elgiganten lär inte kunna hjälpa dig. Lev med problemet eller byt tv är nog tyvärr det enda som gäller...

Det som tekniskt går fel är förmodligen att tv:n gör något fel med hdmi när den står i standby.

Redigerat av matbl, 23 augusti 2012 - 18:34.

Postad 23 augusti 2012 - 18:37

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Det är humax original i boxarna. Finns t.o.m. att ladda ner direkt från humax här:
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201

MEN. Eftersom våra svenska boxar har ett kortsystem i sig från viaccess så ställer viaccess krav på humax om hur boxen ska vara skyddad. På den brittiska finns inget inbyggt kortsystem och därmed inte samma skyddskrav...

Postad 24 augusti 2012 - 09:06

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Grundig är ökända för taskig mjukvara i sina tv.
Elgiganten lär inte kunna hjälpa dig. Lev med problemet eller byt tv är nog tyvärr det enda som gäller...

Det som tekniskt går fel är förmodligen att tv:n gör något fel med hdmi när den står i standby.

De har kollat tv´n och boxen på elgiganten och jag fick besked att de hade fått det att fungera, det var Grundig tv´ns fjärrkontroll som störde boxen på något sätt. När jag kom till Elgiganten och skulle testa att det fungerade så visade det sig att det inte var fjärren som störde utan det är något med HDMI signalerna. Det konstiga är att det fungerar med HDMI 1 men inte HDMI 2,3,4. Nu har Elgiganten skickat både TV och box till Grundig Servicecenter. Ska bli intressant att se vad de kommer fram till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.