Svårt att säga efter en jobbhelg så funka den kanon, smaka som ett pepparkakshusVar den bra
?
/Mats
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 04 September 2011 - 16:46 Svårt att säga efter en jobbhelg så funka den kanon, smaka som ett pepparkakshus /Mats Postad 05 September 2011 - 07:14
Limfjordsporter och Fullers var rätt lika faktiskt och dessutom väldigt goda. Tyvärr slog de inte Yeti, så letandet går vidare.
Postad 05 September 2011 - 07:18 Är yeti din favoritstout som du försöker bräcka Postad 05 September 2011 - 12:54
Kör hårt! Får gärna vara sådana som går att få tag på här hemma.
Black Force One kan vara den som kommit närmast. Postad 06 September 2011 - 16:45
Tar bara öl som liknar Yeti nu (vill minnas att den är "brödig" även om det var ett tag sen) Närke Stormaktsporter North Coast Old Rasputin Mikkeller Black Hole (samt varianter) De Molen Hemel & Aarde De Molen Rasputin Flying dog Gonzo Hoppin Frog BORIS (oatmeal stout, lagrad) Dieu Du Ciel Peche Mortel Det är några i samma stil som Yetil .Det finns fler men alla dessa vill jag enligt mitt "minne" tro är bättre än. Med det menar jag visserligen inte att Yeti är dålig, Snarare att dessa helt enkelt är bättre. De kan dock vara svårare att få tag på än yeti. Alla dessa tror jag dock går att få tag på i sverige. Jag har utlämnat de öl jag inte tror går att köpa i sverige. Postad 08 September 2011 - 15:51
Det kom ett jättestor paket från Holland idag, inuti fanns detta trevliga
b_rtz.jpg 119.37K
1 Antal nerladdningar
Postad 08 September 2011 - 17:00 Ser trevligt ut. Var har du beställt dom ifrån? Postad 09 September 2011 - 01:43
Bra seriöst att beställa på det sär viset men hoppas det smakar Hur kan jag få tag på hello my name is ingrid här i sveroge? Kan jag privatimortera? Redigerat av Unregistered291b229b, 09 September 2011 - 02:10. Postad 09 September 2011 - 08:38
Ingrid är nog svårt just nu eftersom det inte verkar finnas mkt mer att köpa av den.
Postad 09 September 2011 - 10:42 Det skulle väl komma in 13000 om jag inte minns fel, 3000 släpptes väl första dagen så det kommer kanske in lite senare. Jag beställde hem på mitt lokala bolag på releasedagen så de kom 10 st i tisdags. Ska hämta dem ikväll Postad 09 September 2011 - 10:46 Det blir ju billigt iaf, och man kan få tag på saker som inte finns här hemma Postad 10 September 2011 - 12:24
Ikväll skall jag prova Nögne Ö Imperial Brown Ale och Flying Dog Doctoberfest. Är de goda?
Avrundar nog med en Hardcore IPA som för tillfället är min favoritöl.
Postad 10 September 2011 - 14:04
Var inne och beställde lite Ingrid idag, för tydligen skall det komma in en leverans den 14e enligt personalen, så passa på och beställ nu.
Postad 10 September 2011 - 14:17
Liten oskyldig fråga såhär. Vad är det som är så speciellt med Ingrid som får alla att jaga den?
Postad 10 September 2011 - 14:38
Nögne är riktigt god, Doctober va en besvikelse för mig.....
Det undrar jag oxå..... Men den är säkert riktigt god Postad 10 September 2011 - 14:41
Ang. Ingrid, det händer ju då och då att öl (oftast bra sådana) blir lite hypade. Att folk inte får tag på dom osv ökar givetvis "snacket"
Jag själv fick ingen ingrid förra släppet så vet tyvärr inte själv hur den är men den är säkert jättebra. Man får ju givetvis dock inte glömma av att det finns fler goda DIPOr än drakens och ingrid (ibland känns det så). Min godaste DIPA är fortfarande Kissmeyer Sthlm Syndrome och den är inte det minsta hypad, dock kanske ännu svårare att få tag på om man är ute efter den. Postad 10 September 2011 - 14:43
Nu när du nämner: Kissmeyer Sthlm Syndrome kanske den kommer bli hypad Postad 10 September 2011 - 14:55 Hehe jag tror inte det. Jag har nämnt den förut och det är inte alla som tycker den är lika bra som jag gör. Dessutom tror jag inte du kan få den på flaska i sverige (jag har bara sett på fat och aldrig på flaska) vilket gör det ännu svårare att få möjlighet att smaka på den. Första gången jag drack den var när den precis för första gången kopplats på fat på Röda Lejonet i göteborg. Jag blev således roligt nog en av de absolut första bland vanliga konsumenter att pröva den (i sverige). Sen drack jag den på Rover som till min förvåning (och förnöjelse) hade den på fat när jag och pappa skulle äta hamburgare där efter ölfestivalen på Haket samma dag. Om jag har fel ang. flaskorna och någon vet vart man får tag på dom får någon gärna rätta mig och peka vart de finns. http://www.ratebeer....me-dipa/129625/ Redigerat av Sgart, 10 September 2011 - 14:56. Postad 10 September 2011 - 15:17 Vi är ju inte bortskämda med dipor på systembolaget. Sen att den är gjort för svenska marknaden är extra kul, ännu mer kul är att jag har en del aktier i brewdog, så för egen del blir jag väldans uppspelt när det kommer nya brewdogprodukter Sen är den BRA! Minst lika bra som Drakens tycker jag. Postad 10 September 2011 - 18:22
Den är bra, helt klart. Men den är ju hypad just för den är gjord för svenska marknaden, med smak av hjortron. Vilket självklart är riktigt kul! Jag tycker dock Drakens är bättre, Ingrid är lite för söt för min smak. Men smaken är som baken. ---- Sitter just nu och sippar på en Herslev Bryghus Oktober Bock, riktigt god! Redigerat av BrittBastard, 10 September 2011 - 18:23. Postad 14 September 2011 - 18:03
Hej!
Jag är bedrövad, sorgsen, besviken och deprimerad. De Ingrid jag beställt kommer inte. Helt slut. Undrar om det finns någon i Östergötland/Linköpingstrakten som har en Ingrid över och vill byta mot en Nils Oscar Barley Wine eller BrewDog Bitch Please? : / Postad 14 September 2011 - 20:05 Testa på beerswedens forum om du inte får napp här. Postad 15 September 2011 - 06:59
Snyggt! Har du hämtat ut din beställning från bolaget? Jag tänkte hämta min idag och smaka på en Bröderna Anderssons ikväll. Postad 15 September 2011 - 07:06 Uj ja, det var länge länge sen Postad 15 September 2011 - 07:08 Smakat också? ( själv hämtar jag sista dagen Postad 15 September 2011 - 08:27 Klonstämpeln i Photoshop 8) Postad 15 September 2011 - 16:28
Hur mycket öl köper/dricker du egentligen? Borde man ringa någon eller?
Postad 15 September 2011 - 16:37
Hämtade min beställning idag. Blir nog att smaka en Thisted Black Ale senare.
Postad 15 September 2011 - 17:05 Nopes! Klippt ihop 5-6 olika foton dock Så mycket jag orkar bära hem/så mycket jag orkar dricka. Ringa någon... ja det kan man ju göra om man vill Har dock jour nästan jämt så det blir inte så mycket fylleri av det hela. Postad 16 September 2011 - 07:56 Vad blev det för godbitar? Postad 16 September 2011 - 14:35
Var på systemet och köpte dessa.
IMAG0072.jpg 151.09K
1 Antal nerladdningarKanske smakar **** hela högen? Annars dricker man bara dom "vanliga" ölen för berusningen Men tänkte börja köra på lite "finare" ölsorter. Perfekt nu när elitserien dragit igång. Har man en anledning att ta en öl. Är helt ny inom detta, så ha lite överseende Postad 16 September 2011 - 14:49
Bytte några Ingrid mot andra Brewdog skönheter:
Three Floyds Bitch Please Royal Virality Avery Brown Dredge Dogma Postad 16 September 2011 - 17:06
Kul att du är nyfiken på riktig öl! Punken är jättebra. De andra har jag inte testat ärligt talat. Postad 16 September 2011 - 17:35
Sitter med ett riktigt bottennapp idag.
Rodenbach Grand Cru, smakar som ett billigt mousserande vin med en pytteliten smak av öl. Usch och fy. Nån annan som testat? Postad 16 September 2011 - 17:56 Har du druckit någon annan suröl/wildale innan? De ska smaka på det viset Rodenbach Grand Cru var faktiskt den första surölen jag drack. Lite kul att läsa sina gamla blogginlägg när man numer har lite mer kött på benen och druckit många fler. Här kan du läsa vad jag tyckte när jag prövade min första. Jag drack den faktiskt häromveckan igen då den var med på Belgoprovningen under Gothenburg Beer Festival som hölls på haket. http://valhumlat.blo...-grand-cru.html Postad 16 September 2011 - 18:01
Bra recension! Jag visste inte ens om att det fanns något som hette suröl. Första klunken blev en rejäl överaskning. Måste väl säga att det funkar att dricka ändå, men inte smakar det öl inte. Tog nyss en Wells bombardier premium bitter, det var fina grejer. Btw, sgart är det du som skriver på välhumlat? Har besökt den sidan massor av gånger. Redigerat av Hyperactive, 16 September 2011 - 18:04. Postad 16 September 2011 - 19:10 Yes det är min blogg. Är medlem på Beerswedens forum också under namnet Simon K-G. Har bloggen som signatur där utifall det är så du hittat den. Förstår att du blev paff om du inte riktigt visste vad du "gav din in på" när du öppnade den XD. Suröl är som du säger en egen sort av öl alltså. Det smakar ju som du säger inte öl överhuvudtaget, även om det häpnadsväckande nog ändå är gjort av samma ingredienser som det mesta annan öl, dvs malt jäst humle och vatten. Jag och min flickvän dricker rätt ofta Champagne och annan bra Mousserande vin. Detta behovet är i princip vad jag tycker att jag täcker med suröl. En annan dryck helt enkelt. Det roliga med suröl är att det kan smaka väldigt olika. Mkt mer olika smaker än vad jag hittar hos Champagne exempelvis, även om det där också finns stora skillnader. Om du klarar av att dricka det tycker jag definitivt du ska fortsätta med andra suröl. Det finns en del andra jag har testat om du vill kika i bloggen. Sen finns ju sidan Ratebeer också där du kan kolla upp många öl innan du köper/dricker dom för att få en uppfattning om vad det är du dricker Postad 16 September 2011 - 19:55
Håller med Squeeze, Red Seal och Punk är riktigt bra. Red Seal är en bra nybörjaröl då den är ganska "snäll". Välkommen till "finölsklubben"! Funderar på om jag ska öppna en Andersson Brutal Oak...har du smakat den än Squeeze? --- Suröl är verkligen inget för mig, då dricker jag hellre vin. Postad 16 September 2011 - 20:31 Som jag sa på fejjan. Jag skippar den helt pga priset.... 319:- litern är väl saftigt. Vad är det i den? 1 gram med guldflingor Man tycker ju att tex Cigar City Jai Alai India Pale Ale hade saftig prislapp, men den ligger "bara" på 145:- litern Den var riktigt nice btw =) Postad 16 September 2011 - 20:36 Sorry, missade ditt inlägg där Mest för att testa Hur dom hanterade packning och sånt, nu när jag vet kommer jag handla mer saker och våga på lite finare flaskor! 10 x De Ranke XX Bitter 33cl, 6.2%ABV 2 x Hoegaarden Grand Cru 33cl, 8.5%ABV 1 x Dubuisson Cuvee Des Trolls 25cl, 7%ABV 10 x St. Bernardus Abt 12 33cl, 10%ABV 4 x De Molen Heen and Weer 33cl, 9.5%ABV 5 x De Molen Op & Top 33cl, 4.5%ABV 1 x La Trappe Quadruppel 75cl, 10%ABV 1 x Chimay Grande Reserve - 2010, 75cl Postad 16 September 2011 - 20:41
Haha, sant i o f s men...öppnar en nu. Återkommer med omdöme. Men självklart kommer den inte vara värd 319:-/liter oavsett. Postad 16 September 2011 - 22:13 ![]() Luktar...bränt,sött, kaffe, mörk choklad...I like! Smakar...söt, kaffe,spritig ( inte helt konstigt med 16% ABV men jag gillar det ), lite nötig möjligen med en eftersmak av ek ( inte heller det speciellt konstigt ). Mycket god! Slutligen: 25cl är lagom, nästan för mycket. Men bara nästan. Redigerat av BrittBastard, 16 September 2011 - 22:14. Postad 17 September 2011 - 08:07 Intressant lista! Det blir nog en beställning därifrån. De verkar ha en hel del intressant 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |