Panasonic Plasma 2012
5449 svar till detta ämne
Postad 24 July 2012 - 08:57
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Om du säger till Panasonic att du har en kanallogga inbränd så kommer de att byta ut den alternativt att de tar tillbaks den som de gjorde i mitt fall med min vt30 dvs jag fick pengarna tillbaks. Ganska svårt för Panasonic att hävda att det inte är ett "fabrikationsfel" att när du låter barn se på barnprogram så blir det en snygg logga kvar på TV. Tror inte att Panasonic vill dra det till ARN och vidare i ett fall som de helt klart kommer att förlora. Panasonic kommer förmodligen inte ta tillbaks den om du tex hävdar att inbränningen kommer ifrån spel eller datoranvändande men med vanligt TV-tittande så blir de så illa tvugna att ta tillbaks den eftersom Tvn är gjord för att se på TV med. På min vt30 så blev jag efter 5 månader bara tvungen att byta då loggan började synas väldigt tydligt vid de flesta tillfällen utom när det var mörkt. Inbränningen kommer bara att bli värre ju mer du tittar det blev den iaf på min vt30a och den ersättnings vt30 som Panasonic skickade till mig var ännu värre. Jag tvättade min vt30 i 6 veckor och inbränningen försvann inte!!
Nu har jag börjat få inbränning på min vt50a efter ett par dagars normaltittande av min familj och då har jag kört in TVn 600-700 timmar innan samt har ställt ner allt och kör med pixelorbiter. Förmodligen så blir till att byta TV efter ett par månader eftersom inbräningen blir VÄRRE med tiden dvs syns mer och mer.
För att göra det enklare så se till att du reklamerar inom 6 månader för då är det enligt konsumentköplagen tillverkaren som måste bevisa att det är helt normalt att loggan bränner in, något som kanske blir svårt för Panasonic. Efter 6 månader blir det du som ska bevisa att det är ett fabrikationsfel att loggan sitter kvar, gäller mellan 6 till 36 månader.
Har Panasonic skrivit i manualen att man ska vara försiktig med bilden så blir det nog svårt att vinna över dem i en domstol. Det är vad jag tror i alla fall.
Postad 24 July 2012 - 09:08
Unregisteredfad26603
-
Unregisteredfad26603
-
Användare
-
-
112 inlägg
Efter att ha läst att det förekommer endel inbränningar så blir jag tveksam, ska man köpa led istället? Har kollat på denna plasman. Panasonic tx-P50ST50Y
Postad 24 July 2012 - 09:13
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Köp Led om du vill slippa tillfälliga inbränningar för alla plasma har det även VT 50.
Postad 24 July 2012 - 09:20
NirreFirre
-
NirreFirre
-
Användare
-
-
222 inlägg
"försiktig med bilden" är ju inget definierat sätt att titta på TV för normalkonsumenten och såna ärenden går aldrig upp i civilrättslig domstol, ARNs rekommendationer brukar alla större bolag följa (bortsett från vissa som vill vinna i rätten för ett prejudikat). De flesta väljer ju tyvärr även Dynamic eller liknande bildläge då det smäller på mest upplevd kontrast i ljusa rum och om en TV förstörs av detta så bör den ju inte levereras med ett sådant läge IMO..
Nästa vecka ska jag installera min mors P50ST50 vi slog till på när Inwarehouse dumpade priset till 8995kr (nice!) och kommer "köra in" med normalt TV tittande (kanske undvika icke 16:9 material och ej blåsa på kontrast) och hålla koll på inbränningar..
Postad 24 July 2012 - 09:30
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
"försiktig med bilden" är ju inget definierat sätt att titta på TV för normalkonsumenten och såna ärenden går aldrig upp i civilrättslig domstol, ARNs rekommendationer brukar alla större bolag följa (bortsett från vissa som vill vinna i rätten för ett prejudikat). De flesta väljer ju tyvärr även Dynamic eller liknande bildläge då det smäller på mest upplevd kontrast i ljusa rum och om en TV förstörs av detta så bör den ju inte levereras med ett sådant läge IMO..
Nästa vecka ska jag installera min mors P50ST50 vi slog till på när Inwarehouse dumpade priset till 8995kr (nice!) och kommer "köra in" med normalt TV tittande (kanske undvika icke 16:9 material och ej blåsa på kontrast) och hålla koll på inbränningar..
Jag kör numera "normal" läge där pixelrotationen är på hela tiden. Kollade på eurosport hd i 1 timme märkte inte av någon tillfällig inbränning skönt iaf. Tror att det är väldigt olika på apparaterna. De som får tillfälliga som knappt går bort av normalt tv tittande tycker jag ska lämna tillbaka...
Postad 24 July 2012 - 09:33
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Halloj!
Köpte en ST50 för drygt en månad sedan, och har sen dess drabbats av line bleedning och banding.. Jag hade tidigare en LG PK350 som även den hade line bleeding, men den syntes enbart i menyer, eftertexter osv. På ST50 syns line bleeding under vanlig filmtittande, speciellt animerat/tecknat. Sjukt störande, hur mycket jag än vill undvika att tänka på det så går det inte.
Angående bandingen så finns det 2 vertikala streck, en på vänster sida av skärmen, och en till höger. Dessa syns speciellt vid fotboll då det är många panoreringar i bilden, ibland syns det även då jag tittar på film.
Är jag ensam om detta, eller är jag kräsen? Från vad jag googlat mig till så verkar detta vara standard på de flesta plasma-tv:s just nu..
Postad 24 July 2012 - 09:36
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Halloj!
Köpte en ST50 för drygt en månad sedan, och har sen dess drabbats av line bleedning och banding.. Jag hade tidigare en LG PK350 som även den hade line bleeding, men den syntes enbart i menyer, eftertexter osv. På ST50 syns line bleeding under vanlig filmtittande, speciellt animerat/tecknat. Sjukt störande, hur mycket jag än vill undvika att tänka på det så går det inte.
Angående bandingen så finns det 2 vertikala streck, en på vänster sida av skärmen, och en till höger. Dessa syns speciellt vid fotboll då det är många panoreringar i bilden, ibland syns det även då jag tittar på film.
Är jag ensam om detta, eller är jag kräsen? Från vad jag googlat mig till så verkar detta vara standard på de flesta plasma-tv:s just nu..
Hade jag åxo på min ST fick en ny..Syntes som du beskriver väl vid fotbolls tittande
Postad 24 July 2012 - 10:30
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Jag tycker bara det är märkligt att man inte kan se "sommarlov" varje morgon på sommaren utan att loggan blir kvar. Jag kör true cinema och lagom kontrast och 0 i skärpa.
På kvällarna ser man ju annat så det borde ha tvättat bort av sig självt. Jag ser mest på svt så svt1/2 borde i så fall ligga bredvid som en inbränd logga...
Redigerat av Unregistered6df60672, 24 July 2012 - 10:34.
Postad 24 July 2012 - 10:46
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hade jag åxo på min ST fick en ny..Syntes som du beskriver väl vid fotbolls tittande 
Okej, hur är det med nya, felfri? Line bleeding är inget du märkt av heller?
Postad 24 July 2012 - 10:53
Lycksen
-
Lycksen
-
Användare
-
-
114 inlägg
Halloj!
Ta gärna bild på detta. Vore kul att se. Hade nån rand horisontellt när jag såg film häromdagen i nederkant av tvn.
Postad 24 July 2012 - 11:20
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ta gärna bild på detta. Vore kul att se. Hade nån rand horisontellt när jag såg film häromdagen i nederkant av tvn.
Såhär kan det se ut på t.ex. spotify, samma fenomen gäller när jag ser på film under vissa scener men det är svårt att få till när man ska ta kort.
Redigerat av petree, 24 July 2012 - 11:21.
Postad 24 July 2012 - 11:34
Lycksen
-
Lycksen
-
Användare
-
-
114 inlägg
Såhär kan det se ut på t.ex. spotify, samma fenomen gäller när jag ser på film under vissa scener men det är svårt att få till när man ska ta kort.
Okej. Hittade en sida där det finns två testbilder för line bleed. Lär bli ännu tydligare då Inlägg nr 81. http://www.avforums....v-review-3.html
Postad 24 July 2012 - 11:35
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Akta dig! Hon kanske upptäcker "dynamiskt" när du gått hem..
Postad 24 July 2012 - 12:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Okej, hur är det med nya, felfri? Line bleeding är inget du märkt av heller?
Funkar som den ska
Redigerat av mcmike, 24 July 2012 - 12:09.
Postad 24 July 2012 - 12:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Köp Led om du vill slippa tillfälliga inbränningar för alla plasma har det även VT 50.
Alla plasmor har det inte vid "normalt" tittande. Till och med min gamla LG PK550 hade det inte. Min nya LG plasma har det inte. Men det verkar vara olika även mellan samma serie.
Postad 24 July 2012 - 12:10
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Här ser man både line bleeding och lite av bandingen..
Postad 24 July 2012 - 12:12
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg

Hur länge har du haft tv:n?
Postad 24 July 2012 - 12:14
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Linjeblödning är inte helt ovanligt. Förkommer det på Lcd också?
Postad 24 July 2012 - 12:15
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hur länge har du haft tv:n?
Drygt en månad. Ringde in till Panasonics kundtjänst tidigare idag och killen jag pratade med hade aldrig hört talas om varken banding eller line bleeding..
Postad 24 July 2012 - 12:23
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Drygt en månad. Ringde in till Panasonics kundtjänst tidigare idag och killen jag pratade med hade aldrig hört talas om varken banding eller line bleeding..
De har de visst ligg på få en ny. Jag blev själv rekommenderad av panna att köra 10-14 dgr, skulle det inte släppa efter det så var det bara att höra av sig till återförsäljaren vilket jag gjorde inga problem alls
Postad 24 July 2012 - 12:32
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Jag är rätt säker på att Line Bleeding inte är något man kan fixa via en reparation. Inte heller Banding. Ännu värre är att banding uppstår på dåliga Blu-ray filmer på grund av bit-svält. Jag ser ofta banding på vanliga hit-filmer. Mer sällan från bra bolag som Criterion.
Line Bleeding vet jag inte hur den uppkommer. Irriterande som fan är det dock.
Postad 24 July 2012 - 12:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Har Panasonic haft problem med line bleeding tidigare eller är det nytt för i år ?
Postad 24 July 2012 - 12:54
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
De flesta teven har det. Det är inte riktigt klart vad det beror på. Väntar man tillräckligt länge så brukar Panasonic säga att det är en "feature"...
Postad 24 July 2012 - 12:57
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
De flesta teven har det. Det är inte riktigt klart vad det beror på. Väntar man tillräckligt länge så brukar Panasonic säga att det är en "feature"...
Heh ok. Inte så farligt om det bara är i menyer. Värre om man ser det hela tiden efter tex text
Postad 24 July 2012 - 13:01
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Det finns nog bara inte vid menyer, tyvärr. Menyerna var dock en utmärkt plats att upptäcka blödningen. Jag ser nästan uteslutande såna bilder när det kommer till det problemet.
Postad 24 July 2012 - 13:02
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Heh ok.
Inte så farligt om det bara är i menyer. Värre om man ser det hela tiden efter tex text
Jag ser det under vanliga filmer...
Postad 24 July 2012 - 13:09
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Tråkigt. Undrar hur blödning ser ut med 3D?
Postad 24 July 2012 - 13:14
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Tråkigt. Undrar hur blödning ser ut med 3D?
Själv struntar jag i 3D-funktionen på min ST50, är inte speciellt impad av 3D överhuvudtaget, plus att dom där glasögonen är dyra. Men om line bleedingen skulle försvinna så kan jag överväga det
Postad 24 July 2012 - 16:18
lkarlsson
-
lkarlsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Suck. Beställde en tv i helgen ifrån inWarehouse.se fick hem tvn idag fanns en liten skada på kartongen i nedre vänstra delen kollade och såg att det bara var på den yttre kartongen men inget på den inre delen. Öppnade kartongen och följde anvisningarna med att först montera ihop foten. Var ytterst varsam, när den var klar så skulle vi montera på tvn. Går tillbaka till kartongen och drar försiktning ner skyddsfilmen/påsen som täcker tvn. Upptäcker då att det är en lång spricka i skärmens överkant men också en massa sprickor på sidan, blev jätteledsen och orolig. Har nu gjort en reklamation via posten så som beskrivet på inwarehouse hemsida. Kommer att ha svårt att sova inatt. Har även skickat ett mail till Inwarehouse kundtjänst om vad som skett. Kartongen är för övrigt helt hel. Håller tummarna för att man har en bra support hos inwarehouse.
Vi som sett fram så mycket med denna tvn.
/Nathalie, Lars
Fantastisk service av Inwarehouse. De skickade en ny tv omgående. Denna gång tog vi av förpackningen direkt när postpersonalen såg på. Allt var ok  . Dock måste jag säga att vi blev lite oroliga när vi såg hur hårdhänt man var med paketet men som sagt allt är kanon! Tack Inwarehouse för en grym service. Vi har nu tittat på film och tv någon vecka och är helnöjda. Vi är dock inga proffs har ju haft tjocktv innan. Många pratar om att "köra" in tv vad exakt är det vi behöver tänka på eller ändra ifrån standardinställningarn? vi slog av eco mode om vi läst om att några slagit av. Vad mera behöver vi tänka på? Om ni föreslår någon åtgärd försök att beskriva vad i vilka menyer vi behöver ändra vi är som sagt nybörjare. Stort tack till alla på forumet för en grym tråd och många erfarenheter!
Redigerat av lkarlsson, 24 July 2012 - 16:28.
Postad 24 July 2012 - 16:26
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Jag är glad att du är nöjd men....snälla, sätt ett frågetecken efter frågorna. Jag kommer sitta med armarna i kors och se sur ut nu.  Själv struntar jag i 3D-funktionen på min ST50, är inte speciellt impad av 3D överhuvudtaget, plus att dom där glasögonen är dyra. Men om line bleedingen skulle försvinna så kan jag överväga det 
Jag var bara mer nyfiken på hur line bleeding ser ut. Jag tror inte de försvinner på grund av 3D.
Postad 24 July 2012 - 16:31
lkarlsson
-
lkarlsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag är glad att du är nöjd men....snälla, sätt ett frågetecken efter frågorna. Jag kommer sitta med armarna i kors och se sur ut nu. 
Sorry, men det är fixat nu. Hoppas att jag inte helt har förstört din dag  !
Postad 24 July 2012 - 17:02
Lycksen
-
Lycksen
-
Användare
-
-
114 inlägg
Så här ser det ut på min tv när jag använder testbilden.
Bortse från de vertikala strecken då det är kameran som gör de. Men linjerna som går ut från texten är väl Banding?
Såg även en del inbränning sen jag körde igenom Assassins creed 2. Det va liv mätare uppe till vänster.. + ganska hög buzzing. Kanske är dags att lämna in alt. lämna tillbaka?
EDIT: Syns mycket mer i verkligheten.
Redigerat av Lycksen, 24 July 2012 - 17:06.
Postad 24 July 2012 - 17:37
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Sorry, men det är fixat nu. Hoppas att jag inte helt har förstört din dag !
Nejdå. Det var bara ett lätt anfall.  När du kör in teven så gör det med låg kontrast och fyll hela bildytan i ett par hundra timmar, för att vara på den säkra sidan. Du behöver inte ställa in något annat speciellt. Kolla bara på teve under tiden du kör in den. Alltså när du kör in teven. Inte något annat....*snuskigt skratt*.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 24 July 2012 - 17:41.
Postad 24 July 2012 - 17:42
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Så här ser det ut på min tv när jag använder testbilden.
Bortse från de vertikala strecken då det är kameran som gör de. Men linjerna som går ut från texten är väl Banding?
Såg även en del inbränning sen jag körde igenom Assassins creed 2. Det va liv mätare uppe till vänster.. + ganska hög buzzing. Kanske är dags att lämna in alt. lämna tillbaka?
EDIT: Syns mycket mer i verkligheten.
Jag har inte sett vertikal banding förut. Kör du bilden från en dator? Det där såg mysko ut.
Postad 24 July 2012 - 17:49
Lycksen
-
Lycksen
-
Användare
-
-
114 inlägg
Kör bilden som jag länkade till högre upp i den här tråden. Jag är inte helt hundra på att det ser ut så, men det borde väl vara banding? petree har ännu bättre bild på hur felet ser ut.
Postad 24 July 2012 - 18:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Line bleeding är när det går ut från text åt sidorna.
Som synd väldigt svagt i bilden ovan
Postad 24 July 2012 - 19:25
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Vad tycker ni att jag ska göra då? Ska jag ringa igen till Panasonic-supporten och stå på mig angående line bleeding och banding? Jag frågade när jag ringde om jag skulle skicka bild på hur problemet såg ut men det ville dom ej. mcmike: Hur gick du tillväga för att få en ny?
Postad 24 July 2012 - 20:10
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Inbränningen kommer bara att bli värre ju mer du tittar det blev den iaf på min vt30a och den ersättnings vt30 som Panasonic skickade till mig var ännu värre. Jag tvättade min vt30 i 6 veckor och inbränningen försvann inte!!
Men jag har hört tvärtom - att de ska försvinna med tiden... ? Det är väl ändå försäljaren jag ska vända mig till i första hand och inte panasonic vad gäller fel?
Redigerat av Unregistered6df60672, 24 July 2012 - 20:11.
Postad 24 July 2012 - 20:20
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Vad tycker ni att jag ska göra då? Ska jag ringa igen till Panasonic-supporten och stå på mig angående line bleeding och banding? Jag frågade när jag ringde om jag skulle skicka bild på hur problemet såg ut men det ville dom ej.
mcmike:
Hur gick du tillväga för att få en ny? 
Jag ringde först panna som tyckte jag skulle kontakta återförsäljaren och i det här fallet HBB, vilket jag gjorde. Skickade in bild till dem som sedan skötte hela ärendet, heder till dem som vanligt  Ta kontakt med din återförsäljare du är helt enkelt inte nöjd utan tv är "trasig" enda jag kan rekommendera till dig. Kan ju vara så att man fått många reklamationer på modellen och försöker "dölja" det, en del kanske inte vet eller bryr sig helt enkelt? Stå på dig för jag vet att det är inge kul att titta på fotboll t.ex när man ser dessa streck hela tiden  Lycka till! Men jag har hört tvärtom - att de ska försvinna med tiden... ?
Det är väl ändå försäljaren jag ska vända mig till i första hand och inte panasonic vad gäller fel?
Absolut är det så! Det är då man ser hur kundvänliga och tillmötesgående de är  kanske inte alltid bäst att köpa på det billigaste stället har jag märkt. Man har även ett ansvar till kunden efter köpet
Postad 24 July 2012 - 20:41
petree
-
petree
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Postad 24 July 2012 - 22:07
Unregistered6a791ded
-
Unregistered6a791ded
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Men jag har hört tvärtom - att de ska försvinna med tiden... ?
Det är väl ändå försäljaren jag ska vända mig till i första hand och inte panasonic vad gäller fel?
Javisst det är ÅF först och i mitt fall så gjorde jag så att jag kontakta min ÅF som skickade mig till deras service som hanterar Panasonic och de skcikade då på uppdrag av Panasnoic en utbytes TV som hade inbränningar övertallt tydligen var det en TV ifrån Panasonics HK eftersom den kom därifrån enligt adress etiketten. Det slutade iaf med att jag fick pengarna tillbaks och sedan köpte jag en vt50 som nu börjar få fina kanaloggor inbrända så jag kommer nog byta TV om ett par månader om nu inte inbränningarna magiskt försvinner vilket jag starkt betvivlar utan tvärtom så blir inbränningarna tydligare med tiden.
Redigerat av Unregistered6a791ded, 24 July 2012 - 22:09.
Postad 24 July 2012 - 22:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kör vittvätt hela nätterna och se inte program med den loggan eller det spelet.
Eller försök att iag inte se timmar i sträck utan att byta kanal ett tag.
Du kör inte kontrast på max eller så?
Konstigt att Panasonic blivit så känsliga.
Inte minsta problem med min nya LG med 90 av 100 i kontrast.
Inte ens kört in den.
Panasonic som legat långt före med IR..
Eller så är de bara så att vissa har känsligare ex
Redigerat av moparman, 24 July 2012 - 22:33.
Postad 24 July 2012 - 22:36
pak
-
pak
-
Användare
-
-
127 inlägg
Hmmm.
Det är inte speciellt frestande att ens fundera på pannasonic ser jag.
Tycker att det verkar va rena dyngan rent ut sagt!
Blir nog till att titta efter annat tror jag.
Postad 24 July 2012 - 22:39
jimper
-
jimper
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Har en ST50 65. Har ännu inte upplevt några av de problem som några av er andra användare tyvärr fått utstå. Ja är jättenöjd med min TV. Sitter på ca 3 meter och 65 tum upplever inte Jag som för stort under några omständigheter.
Postad 24 July 2012 - 23:06
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag är jätte nöjd med mina åxo  Men jag undrar iaf vad som skiljer pixelrotationen auto/på eftersom om vi tar VT så är den auto i THX cinema går inte och ändra. Men jag kör i normal där kan man välja på hela tiden. Frågan är vad det är för skillnad? Får inga "loggor" kvar efter den senaste inställningen
Postad 24 July 2012 - 23:36
sextio
-
sextio
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Är också jättenöjd med min ST50, inga som helst problem än så länge! lkarlsson: Kolla bakåt i tråden några sidor, där står det endel om vad som rekommenderas.  Men snabbt kan man väl säga att ni bör köra på True Cinema samt slå av alla "bildförbättringslägen" till att börja med.
Postad 24 July 2012 - 23:57
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Kör vittvätt hela nätterna och se inte program med den loggan eller det spelet.
Eller försök att iag inte se timmar i sträck utan att byta kanal ett tag.
Du kör inte kontrast på max eller så?
Konstigt att Panasonic blivit så känsliga.
Inte minsta problem med min nya LG med 90 av 100 i kontrast. Inte ens kört in den.
Panasonic som legat långt före med IR..
Eller så är de bara så att vissa har känsligare ex
Vet inte om jag kör för hög kontrast nu 45 skärpa 0 ljus 0 men får många gånger tillfälliga inbränningar som tar allt från ett par min till timmar att få bort. Körde in tv:n med låg kontrast i början mm. Måste påpeka att jag är jätte noga med min VT 50 kör nästan varje kväll lite tvätt eller myronas krig på den. Men tillfälliga inbränningar har jag fått på alla mina plasma och jag anser mig extremt noga med att köra in mm och inte köra 4:3 mm för länge. Jag är jätte nöjd med mina åxo Men jag undrar iaf vad som skiljer pixelrotationen auto/på eftersom om vi tar VT så är den auto i THX cinema går inte och ändra. Men jag kör i normal där kan man välja på hela tiden. Frågan är vad det är för skillnad? Får inga "loggor" kvar efter den senaste inställningen 
jag kör pro 1 och alltid på den men vet ej skillnad på auto/på.
Postad 25 July 2012 - 08:06
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Skumt med så varierande svar.Min pansonic kan jag kärleksfullt misshandla utan att få spökbilder. Har inte panasonic en ny sorts fosfor nuförtiden som ska minska "lagg"? Undrar om den är känsligare?
Postad 25 July 2012 - 09:30
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Det har hänt nåt från 2010 till 2012. Man har valt förbättra "lugnet" i fosforn men då fått känsligare istället. IR försvann ju lätt förut, nu får jag inte bort "Barnkanalen" från hörnet... Har sett (barnen) på den kanalen på morgonar 8-10 men sett annat mellan 20-22. Kör vitvätt varje dag nu. Nu syns det mest i orange och röda bakgrunder.
Allt pekar ju på att permanenta inbränningar är så sällsynta att du måste verkligen misshandla TV:n länge för att få detta. För att misshandla en TV så utgår jag från att då har jag den på dygnet runt med samma stilla bild och upprepade gånger, inte att ungarna ser barnprogram två timmar på morgonarna....
Då går det ju inte att se långfilm heller då de kan vara två timmar långa....
Redigerat av Unregistered6df60672, 25 July 2012 - 09:34.
Postad 25 July 2012 - 10:02
Unregistered6a791ded
-
Unregistered6a791ded
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Det har hänt nåt från 2010 till 2012. Man har valt förbättra "lugnet" i fosforn men då fått känsligare istället. IR försvann ju lätt förut, nu får jag inte bort "Barnkanalen" från hörnet... Har sett (barnen) på den kanalen på morgonar 8-10 men sett annat mellan 20-22. Kör vitvätt varje dag nu. Nu syns det mest i orange och röda bakgrunder.
Allt pekar ju på att permanenta inbränningar är så sällsynta att du måste verkligen misshandla TV:n länge för att få detta. För att misshandla en TV så utgår jag från att då har jag den på dygnet runt med samma stilla bild och upprepade gånger, inte att ungarna ser barnprogram två timmar på morgonarna.... Då går det ju inte att se långfilm heller då de kan vara två timmar långa....
Ett av råden jag fick av Panasonic support tekniker var att zooma inbilden så att loggan försvann. Jag påpekade då att i och för sig så försvinner loggan men om jag tittar på tex Australian open i Tennis på eurosport HD så får jag med planen men inte spelarnaom jag zoomar in men Panasonic teknikern var bara tyst, största möjliga tystnad, jag fick säga hallå hallå hallåååå varpå han svarade uhumum... och så tog den konversationen slut.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|