Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 februari 2017 - 11:09

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Du skriver att du köpte receivern i somras och att det nu är osynk. Om det inte var osynk när recievern kopplades in men uppstått nu är det inte troligt att det är recieverns fel. Om osynken uppkom när recivern kopplades in är det ju troligt att det är den som är orsaken.

Jag upplever osynk lite då och då på olika kanaler, men det är så sällan att det inte stör nämnvärt.

Har ComHem ett forum?

Om Com Hem har ett forum så har ingen blivit bannad för att ha påpekat ett fel i deras leverans/tjänster. Det har i så fall med helt andra saker att göra. Jag lovar.

Postad 11 februari 2017 - 11:19

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Om Com Hem har ett forum så har ingen blivit bannad för att ha påpekat ett fel i deras leverans/tjänster. Det har i så fall med helt andra saker att göra. Jag lovar.

Jag är benägen att tro dig.

Postad 11 februari 2017 - 12:47

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 1

Ang. forum. Finns ett Facebook-forum.
Där kan man följa inlägg som beskriver en hel del upplevelser med TiVo, ljudproblem etc...
Mest bredbandsproblem dock.

Det blir aldrig fullständiga diskussioner ty CH tjötar hela tiden om att skicka in "privata" meddelanden. Svårt att få tillgång till ev. gjorda åtgärder eller förklaringar på detta sätt.

Hittade detta nyss på forumet :

Bifogad fil  CH.PNG   22,23K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av luma67, 11 februari 2017 - 14:12.

Postad 11 februari 2017 - 14:55

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Tack luma!

Kollade in det, och precis som du skriver; det är väldigt mycket uppmaningar om att skicka PM. Lite synd, då trådar ju kan hjälpa fler med samma problem vilket innebär mindre tryck på supporten.

Postad 11 februari 2017 - 18:36

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Hos oss är osynk standard med Tivo. Andra källor som t.ex. Apple-TV är det dock inga som helst synkproblem med.

Postad 11 februari 2017 - 18:48

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att det är så olika med synkproblemen?

Jag, till exempel, har aldrig haft synkproblem.

Det är väl samma Tivo-box hos alla? Med andra ord är det inte Tivoboxens fel utan annan utrustning man har hemma.

Postad 11 februari 2017 - 18:53

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Också rätt säker på att det inte är TiVo-boxen utan något annat nätrelaterat/utrustning i så fall. Vissa kanaler har jag ibland noterat osynk för, men inte de jag brukar se.

Det är väl samma Tivo-box hos alla? Med andra ord är det inte Tivoboxens fel utan annan utrustning man har hemma.

Postad 11 februari 2017 - 18:56

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag vet inte, men jag kan tänka mig att det beror på ifall man har kabel eller fiber, vad man har för mediabox (om man har fiber), HDMI-kablar eller hårdvaran som skickar ut signalen centralt. Tyvärr är det ingen av mina grannar (vad jag vet) som har TiVo vi fiber, så jag har ingen att fråga ifall de också har synkproblem ibland.

Det jag tycker är mer märkligt är att upplevelsen av ComHem som leverantör och TiVo-boxen som enhet skiljer sig så otroligt mycket. Vi är toppennöjda med både ComHem som leverantör och boxen. Visst skulle den kunna bättre i en optimal värld, men den är ändå hästlängder bättre än någon av de andra boxar vi haft genom åren.

Postad 11 februari 2017 - 19:05

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
jo men som jag skrev tidigare. Om jag togglar mellan TiVo och min andra ComHem-box, en simplare , icke inspelningsbar Arris 1103, så är det bra synk i Arrisen och osynk i TiVon för samma TV-kanaler.
Det och det faktum att jag haft IP-TV innan ComHem-abbonemanget gör mig säker på att det inte är hos mina prylar problemet finns.
De har ju även gått ut med att nästa uppgradering skall fixa sånt här (men det vill jag se först innan jag tror det).
Mkt spännande att se då det var fler problem som skulle lösas.

Vore ju kul om nån med tidigare ljudproblem som fått uppdateringen upplevt någon förbättring.
T.ex. Mello med mkt musik funkar inte hos oss med Tivo och SVT HD. Konstanta ljudhack, typ kulspruta...var 10:e minut som varar 20 sek.

Så det blir att aktivera Arrisboxen kl 20.
Inga ljudproblem alls.

Postad 11 februari 2017 - 21:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Det är troligen enda inte tivon det kan va kringliggande utrustning som läser TiVo signalen annorlunda på hdmi

Postad 11 februari 2017 - 21:53

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Det är troligen enda inte tivon det kan va kringliggande utrustning som läser TiVo signalen annorlunda på hdmi

Både Panasonic o Samsung TV...

Postad 11 februari 2017 - 21:58

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Jag har använt min Tivobox med en Panasonicprojektor, en SONY-projektor, en SONY-TV och en Philips-TV. Alla har fungerat klockrent.

Postad 11 februari 2017 - 22:07

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hoppas dock på en fix iom senaste uppgraderingen, när den så småningom dyker upp i min box.

(nedan från CH-forumet, behöver inte vara TiVo-relaterat, men jag har sympati med dem...)

https://www.facebook...?type=2

https://www.facebook...?type=2

Redigerat av luma67, 11 februari 2017 - 22:26.

Postad 11 februari 2017 - 22:55

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Har aldrig haft några om helst problem med osynkat ljud med min Tivobox.

Har koax, inte fiber.

Postad 11 februari 2017 - 23:42

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Har du en HB förstärkare mellan tv och TiVo kolla om du har audio synk aktiverat i den. det heter olika i olika recivers och kolla om de finns andra inställningar för ljud tex ljud fördröjning osv

Redigerat av Duckface21, 11 februari 2017 - 23:45.

Postad 12 februari 2017 - 07:37

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

Har du en HB förstärkare mellan tv och TiVo kolla om du har audio synk aktiverat i den. det heter olika i olika recivers och kolla om de finns andra inställningar för ljud tex ljud fördröjning osv

Problemet är att det varierar mellan olika kanaler och i mitt fall väldigt mycket på vissa HD kanaler.
Om jag fixar i recievern på en kanal så uppstår problemet på en annnan kanal, samma sak händer inte med min satmottager, Apple tv, media spelare eller chromecast de synkar oavsett material.
På,TV 4 HD händer det dessutom att ljudet försvinner helt ettt par gånger i veckan.

Postad 12 februari 2017 - 14:35

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Svårt att säga varför det är så men jämför aldrig olika HDMI anslutna apparater då alla pratar olika mellan källa och destination allt beror helt på hdcp och komprimeringar osv så det är nästan omöjligt att säga det funkar med en och annan inte!

Postad 12 februari 2017 - 14:48

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

Svårt att säga varför det är så men jämför aldrig olika HDMI anslutna apparater då alla pratar olika mellan källa och destination allt beror helt på hdcp och komprimeringar osv så det är nästan omöjligt att säga det funkar med en och annan inte!

Det är jag med på, men det är ju samma apparat men olika beroende på kanal.

Postad 12 februari 2017 - 15:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Det är jag med på, men det är ju samma apparat men olika beroende på kanal.

= olika signaler kanalerna ger ut

Postad 12 februari 2017 - 18:22

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

= olika signaler kanalerna ger ut

Men felet finns inte på de TV med CAM och programkort, där synkar alla kanaler

Postad 12 februari 2017 - 19:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Och då finns inte HDMI heller då de är inbyggt i tv

Postad 12 februari 2017 - 19:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
De finns mycket man kan Tycka är konstigt men det finns så många olika former signaler skickas och alla apparater läser dessa olika, ut över det så kör vissa tillverkare sitt sätt att läsa av signalerna på bästa skulle va om alla tillverkare följde standarderna noga

Postad 12 februari 2017 - 20:14

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

Och då finns inte HDMI heller då de är inbyggt i tv

Jo via ARC till recievern, men det är ju inte riktigt samma sak.
Men över lag känns Comhem Tivobox ( Samsung ) som en ganska dålig box eller så är det. comhem som snickrar dålig mjukvara.

Postad 12 februari 2017 - 20:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Jo via ARC till recievern, men det är ju inte riktigt samma sak.
Men över lag känns Comhem Tivobox ( Samsung ) som en ganska dålig box eller så är det. comhem som snickrar dålig mjukvara.

nja inte Comhem som snickrar  det är egentligen bara en brandad box = Comhem ger direktiv till Samsung hur den ska funka  och sen släpper Samsung en firmware som Comhem sen  måste godkänna innan de släpper den publikt

Postad 12 februari 2017 - 22:07

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

nja inte Comhem som snickrar  det är egentligen bara en brandad box = Comhem ger direktiv till Samsung hur den ska funka  och sen släpper Samsung en firmware som Comhem sen  måste godkänna innan de släpper den publikt

Så kanske det är men då kunde Comhem speca en mjukvara som var bättre med mer möjligheter för användare och inte så låst för att som jag upplever göra det enklare för kundtjänst. Det kan ju inte vara handhavande fel av kunden när inget går att handha så att säga.

Postad 14 februari 2017 - 12:15

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tack! Ska kolla min version så fort jag kan.

Senast jag pratade med kundtjänst (kanske ett par månader sedan) nämnde jag att ljudet börjar hacka efter ett tag när man tittar på TV i realtid. Killen avbröt mig nästan med att de känner till problemet (om det var buggen som kunde åtgärdas tillfälligt genom att man pausar programmet någon sekund) och att detta skulle vara åtgärdat med den uppdatering som skulle skickas ut nästa gång. Han kunde inte svara på när detta skulle ske. Ska bli intressant att se ifall det är åtgärdat med denna uppdatering.

EDIT:

Nu har jag kollat och jag har en äldre version än du, 20.5.5.1.RC2 (i övrigt samma). Jag har också ett annat TiVo-tjänstnummer, men det har nog inte med saken att göra. Får man något meddelande om att boxen uppdaterats, eller sker det i bakgrunden utan att man märker det?

Fått lite svar från ComHem som gör mig lite fundersam angående versionsnumret.

De håller på att testa den nya mjukvaran, så då borde förmodligen inte 20.5.5.2 vara den uppgradering "vi alla" väntar på

om det inte är så att den tryckts ut till ev. betakunder.

Ett meddelande skulle i alla fall dyka upp på skärmen och som vanligt med ComHem så finns ingen prognos på någonting.

Så det blir som vanligt, att det händer först, sen får man ev. info om vad som skett.

Hoppas inte ComHem ansvarar för hanteringen av framtida kollisioner med asteroider o kometer...  :huh: . 

Postad 14 februari 2017 - 13:23

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Tack för informationen luma, då är det bara att vänta helt enkelt.

Att CH inte ger något datum kan jag ha lite förståelse för. Det är ju inte deras egna tekniker som sitter och jobbar med firmware/mjukvara utan det är ju någon annan firma, och de kan nog inte ge CH något datum.

CH får så otroligt mycket skit från många kunder att skulle de gå ut med ett datum som sedan inte håller, så triggar det ännu mer ilska. Det är inte många företag som ger exakta datum för uppdateringar, inte Microsoft, inte Apple...det är för komplext helt enkelt.

Postad 26 februari 2017 - 18:13

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Det kan mycket väl tänkas att detta redan är avhandlat, men tråden är ju lite "mastodontig", så jag ställer frågan i alla fall.

Finns det något sätt att boka inspelning en viss tidsperiod varje vecka? Det jag hittat är att man kan göra serieinspelning av program där programtiteln är identisk, men om det är en serie där varje avsnitt har olika namn varje vecka så får man inte det alternativet. Exempel är SVTs dokumentärserie "DOX" och SVTs naturprogram på söndagar.

Postad 26 februari 2017 - 18:22

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Det kan mycket väl tänkas att detta redan är avhandlat, men tråden är ju lite "mastodontig", så jag ställer frågan i alla fall.

Finns det något sätt att boka inspelning en viss tidsperiod varje vecka? Det jag hittat är att man kan göra serieinspelning av program där programtiteln är identisk, men om det är en serie där varje avsnitt har olika namn varje vecka så får man inte det alternativet. Exempel är SVTs dokumentärserie "DOX" och SVTs naturprogram på söndagar.

Har du provat Hantera inspelningar --> Manuell inspelning?

Det borde fungera för det du önskar.

Postad 26 februari 2017 - 18:31

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Titta där var den ju!  :D Tack!

Det skulle dock vara smidigt med ett mellanting, att man kan markera ett program i EPG och sedan gå in under inspelningsalternativ och där välja typ "Upprepa varje vecka"...men man kan ju inte få allt.  :rolleyes:

Postad 26 februari 2017 - 20:06

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Titta där var den ju!  :D Tack!

Det skulle dock vara smidigt med ett mellanting, att man kan markera ett program i EPG och sedan gå in under inspelningsalternativ och där välja typ "Upprepa varje vecka"...men man kan ju inte få allt.  :rolleyes:

Nej någon måtta får det vara ;)

Postad 13 mars 2017 - 11:06

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0
Någon som vet hur länge vi får kika på Viasat sport?

Gratis då alltså, såg det av en slump igår kväll.

Postad 13 mars 2017 - 11:22

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag hoppas tills vi säger upp eller byter abonnemanget...

Postad 13 mars 2017 - 11:34

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Är det medvetet att dom öppnar upp betalkanal ibland, isf varför meddelar dom inte att man får tillgång till dessa?

Märkte det för några månader sedan att TIVO hade spelat in några filmer från viasat men när jag knappa in kanalerna så var dom blockade igen så jag missade tyvärr gratishelgen/veckan.

Postad 13 mars 2017 - 11:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Man kan kolla på viasat family gratis efter kl 19 om man har comhem play om man kollar efter disney xd slutat på tv direkt kodas det men inte ch play

Postad 13 mars 2017 - 12:02

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Finns ett inlägg på Facebook-forumet att några användare ser Viasat gratis! . Men representanten för ComHem säger att ingen frivisning pågår  :o

Ni kan ju kolla dialogen själva på 

https://www.facebook.../posts_to_page/

10:e mars.

Postad 13 mars 2017 - 12:09

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Är detta knutet till TiVo på något sätt?

Postad 13 mars 2017 - 18:00

micke13
  • micke13
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Någon som vet hur länge vi får kika på Viasat sport?

Gratis då alltså, såg det av en slump igår kväll.

Står så här på Comhems hemsida.

Viasat sportkanaler

Under perioden 13 till 19 mars 2017 frivisas Viasat sportkanaler för alla med digital-tv från Com Hem. Kanalerna kan ses via både digitalbox och Com Hem Play.

Kanaler som frivisas (med kanalnummer)
105: Viasat Sport
132: Viasat Sport HD
113: Viasat Hockey
112: Viasat Hockey HD
106: Viasat Fotboll
111: Viasat Fotboll HD
107: Viasat Motor
131: Viasat Motor HD
146: Viasat Sport Premium
145: Viasat Sport Premium HD

Kan du inte se kanalerna? Gör din digitalbox strömlös några sekunder och prova sedan igen.

Postad 13 mars 2017 - 22:07

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått RC4. Är det någon som vet vad som är fixat i den? 

De saker jag är mest intresserad av; Genomsläpp av video i originalupplösning samt möjlighet att lägga till extra inspelningstid till TiVo-tips tycks inte ha kommit med....

Mvh,

Ingvar

Postad 13 mars 2017 - 22:38

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0

Står så här på Comhems hemsida.
Viasat sportkanaler
Under perioden 13 till 19 mars 2017 frivisas Viasat sportkanaler för alla med digital-tv från Com Hem. Kanalerna kan ses via både digitalbox och Com Hem Play.
Kanaler som frivisas (med kanalnummer)
105: Viasat Sport
132: Viasat Sport HD
113: Viasat Hockey
112: Viasat Hockey HD
106: Viasat Fotboll
111: Viasat Fotboll HD
107: Viasat Motor
131: Viasat Motor HD
146: Viasat Sport Premium
145: Viasat Sport Premium HD
Kan du inte se kanalerna? Gör din digitalbox strömlös några sekunder och prova sedan igen.

Tack så mycket! Synd att F1 inte börjar fören helgen efter gratisvisningen...

Postad 13 mars 2017 - 22:41

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Synd att F1 inte börjar fören helgen efter gratisvisningen...

Kan ju mycket väl finnas en tanke bakom det...

Postad 13 mars 2017 - 22:43

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0

Kan ju mycket väl finnas en tanke bakom det...

Då hade det varit smartare att slopa gratisvisningen efter typ kvalet som ändå visas på TV10 ;)

Redigerat av MartinAberg, 13 mars 2017 - 22:44.

Postad 15 april 2017 - 14:17

dajo
  • dajo
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Jag har en äldre Humaxbox med 500gb disk och ett comhem XL abbonemang.
Är ju i huvudsak nöjd men saknar ett par kanaler och vissa HD kanaler jag inte har idag.
Själva boxen äger jag och har inget negetivt att säga om den.

Jag funderar på om jag skulle byta till Tivo.
Månadskostnaden blir densamma.
Säger jag upp mitt befintliga abbonemang går det ite att nyteckna längre.

Fungerar Tivo bra?
Serieinspelning är en funktion jag behöver, funkar det i praktiken?
Är boxen användarvänlig? Snabb?

Hur är bildkvaliteten?
Den ska kopplas till en Onkyo reciever och sedan till 55" fullhd plasma.

Så är forumets åsikt att jag ska skaffa Tivo eller sitta nöjd med min befintliga box?

Postad 15 april 2017 - 15:33

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag har en Humax HDbox också, bildkvaliteten är ungefär den samma.

Jag tycker att TiVo-boxen är i stora drag ok men den har några irriterande brister;

Den skalar allting till någon upplösning, den kan inte automatiskt leverera oringinalupplösningen,
den har ljud och bild synk-problem, det går inte att addera tid till de automatiskt inspelade
TiVo-tipsen så de inspelningarna är ofta för korta så slutet på programmen saknas och det vore
Trevligt om boxen vore snabbare men den är inte direkt seg.

Serieinspelningarna funkar bra, ändras tid eller dag så hänger inspelningen med.

Mvh, Ingvar

Postad 15 april 2017 - 15:40

dajo
  • dajo
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Gör den skalningen bra?

TVn skalar ju allt som inte är 1080p ändå men jag vill ju inte ha bilden omskalad fler gånger än nödvändigt.

Hur svåra syncproblem är det?

Postad 15 april 2017 - 16:29

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Jag kan inflika att jag aldrig har haft synkproblem. Det beror kanske på övrig hårdvara?

Postad 15 april 2017 - 18:18

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Gör den skalningen bra?

Det tycker jag. Dessutom, när den väl kör ut samma upplösning som den får in, så har den 1:1 pixelmappning. Det hade inte min Humax HDPVR-1000C. Den förstorade allt pyttelite, vilket förstör kvalitén hyfsat mycket. Helt vansinnigt!

Men om man alltid vill ha 1:1 pixelmappning på TiVon så får man trycka två ggr på upp-knappen typ varje gång man byter till en 1080i-kanal eftersom den inte ställer om upplösningen automatiskt. Också helt vansinnigt, men det är i alla fall görbart. Alternativt så kan du få den att alltid skicka ut 1080i, men då även för 720p-kanaler. Det är ett bättre alternativ (men fortfarande dåligt) ifall du inte orkar trycka på upp-knappen (förutsatt att din TV har minst full-hd).

Postad 16 april 2017 - 17:43

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jag kan inflika att jag aldrig har haft synkproblem. Det beror kanske på övrig hårdvara?

Det är sannolikt att det beror resten av hårdvaran, det är troligen ditt system som kompenserar för TiVo-boxens synkproblem.

Min Lexicon MC12HD  har inte automatisk kompensation för ljud/bild synk då det kom med HDMI 1.3 och min processor är för gammal för det.

Mvh,

Ingvar

Postad 16 april 2017 - 17:56

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Det tycker jag. Dessutom, när den väl kör ut samma upplösning som den får in, så har den 1:1 pixelmappning. Det hade inte min Humax HDPVR-1000C. Den förstorade allt pyttelite, vilket förstör kvalitén hyfsat mycket. Helt vansinnigt!

Men om man alltid vill ha 1:1 pixelmappning på TiVon så får man trycka två ggr på upp-knappen typ varje gång man byter till en 1080i-kanal eftersom den inte ställer om upplösningen automatiskt. Också helt vansinnigt, men det är i alla fall görbart. Alternativt så kan du få den att alltid skicka ut 1080i, men då även för 720p-kanaler. Det är ett bättre alternativ (men fortfarande dåligt) ifall du inte orkar trycka på upp-knappen (förutsatt att din TV har minst full-hd).

Jodå men det allra bästa hade varit om den kunnat leverera originalupplösningen automatiskt. Jag kör med en extern scaler så jag vill inte att TiVon ska lägga sig i skalningen alls. Då hade jag kanske haft mindre synkproblem också eftersom min scaler automatiskt fördröjer ljudet samma tid som skalningen tar vilket jag inte vet om TiVons scaler gör.

Men visst är det görbart att hålla rätt på vilka upplösningar de olika kanalerna använder och ställa om till det.

Jag tycker dock att det är kasst att Comhem inte fixat detta och problemen med att det inte går att addera inspelningstid till TiVo-tips.

Jag anmälde problemen när TiVo var helt nytt men än har inget hänt. Det är väl tre år sen tror jag...

Mvh,

Ingvar

Postad 16 april 2017 - 19:09

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

J

Synkproblemen varierar från kanal till kanal och från dag till dag. I bland är det helt ok, i bland ganska illa.

Jag har inte lyckats hitta något system i det så eftersom min utrustning är konstant så måste det bero på TiVo-boxen.

Mvh,

Ingvar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.