Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 mars 2013 - 18:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 1

Det är nog inte bara ATV3 som fått sämre videokvalitet (har själv ingen) men från att ha varit superbild på Sony tv och PS3 och LG BDP är det numer bara en hygglig SD bild även om varje apparat säger X-high 1080p eller superhd 1080p. Det är bättre bild på kunskapskanalen t.ex (CD parabol.) Och min isp är med på netflixtåget så att säga. :(

Vet inte vad ni yrar med kvaliteten är ju bättre än någonsin nu med Super HD på ATV3. Att det är sämre på PS3 är ett känt fel i Sony Network som slår globalt. Är inget Netflix kan rå så mycket över.

Postad 28 mars 2013 - 20:00

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Kvalitén är som vanligt utmärkt på både min ATV3 och på min ATV2...

Postad 29 mars 2013 - 07:16

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Bra bild här också.

Postad 29 mars 2013 - 20:19

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Ända sen jag börjat använda Windows 8 appen har jag fått "Felkod N8106-101".
Detta händer alltid efter att jag sett ett avsnitt och ska börja på nästa.
Det enda som hjälper är att starta om PC:n vilket börjar bli duktigt drygt nu.
Nån som haft detta problem och löst det?

Postad 29 mars 2013 - 20:43

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Använder också Windows 8-appen, men har inte fått felkoden. Googlar man på får man träffar på Netflix via Explorer och det verkar ha att göra med administratörsrättigheter. Fast det kanske inte gäller om man kör appen. Testa att ställa frågan i Windows 8-app-tråden här på Minhembio. Förslagsvis mejlar du också Netflix support. De är rätt snabba på att svara.

Postad 30 mars 2013 - 09:24

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Det är galet imponerande hur fint Netflix flyter över 3G-nätet. Har varit bortrest en vecka nu och har kunnat avnjuta tjänsten på datorn, uppkopplad via telefonen, i högsta kvalitet helt utan störningar. Riktigt bra! :)

Postad 30 mars 2013 - 10:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
Jag tycker Netflix borde erbjuda ett alternativt gränssnitt så man lätt ser hela innehållet beroende på genre och att de använde sig av taggar (även sociala) för att sortera filmerna. Hade ju varit bra om de fortsatt vara generösa med sitt API så andra kunde lösa det för andra netflixområden förutom USA.

Det finns alldeles för lite dokumentärer om man tittar på genren dokumentärer på svenska netflix. Dokumentärer borde vara lätt att fylla på tycker jag så man blir lite besviken på utbudet där.

Postad 30 mars 2013 - 12:12

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Använder också Windows 8-appen, men har inte fått felkoden. Googlar man på får man träffar på Netflix via Explorer och det verkar ha att göra med administratörsrättigheter. Fast det kanske inte gäller om man kör appen. Testa att ställa frågan i Windows 8-app-tråden här på Minhembio. Förslagsvis mejlar du också Netflix support. De är rätt snabba på att svara.

Hittade en tråd om detta och tydligen har Netflix ingen fix än.
https://sv.getsatisf...s/iizo3rcnxg3mo

Redigerat av Tomgot, 30 mars 2013 - 12:40.

Postad 30 mars 2013 - 12:48

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
För er som vill få tillgång till amerikansk netflix testa tunlr.net. Funkar alldeles utmärkt både på Ps3 å atv,dessutom får man tillgång till super hd.

Postad 30 mars 2013 - 12:57

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Det som jag irriterar mig mest på är att det inte är alla säsonger med.

Jag är mer av en TV-serie nörd än en filmnörd.

Att det kanske inte hinner med att texta allt är ok men varför inte då visa utan text.
Sätt info att säsong 1-3 har svensk text men resten har det inte så får man välja att titta eller vänta på svensk text.

Vi personer i sverige har en väldigt bra engelsk förståelse (Enligt Ricky Gervais) och det har väll med att vi dubbar inte våra filmer och serie (Som bland annat Frankrike och Tyskland) gör. Så engelska är ofta inga problem (Inte för mig i alla fall men ska erkänna den slarviga amerikanska engelskan är lättare att förstå än den från england)

Postad 30 mars 2013 - 13:05

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Att det kanske inte hinner med att texta allt är ok men varför inte då visa utan text.
Sätt info att säsong 1-3 har svensk text men resten har det inte så får man välja att titta eller vänta på svensk text.

Vi personer i sverige har en väldigt bra engelsk förståelse (Enligt Ricky Gervais) och det har väll med att vi dubbar inte våra filmer och serie (Som bland annat Frankrike och Tyskland) gör. Så engelska är ofta inga problem (Inte för mig i alla fall men ska erkänna den slarviga amerikanska engelskan är lättare att förstå än den från england)

Samma här mer Tv-serie nörd än film, då därför jag kollar från USA i ställe, även om allt inte finns där heller.

Postad 30 mars 2013 - 13:05

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag tycker Netflix borde erbjuda ett alternativt gränssnitt så man lätt ser hela innehållet beroende på genre och att de använde sig av taggar (även sociala) för att sortera filmerna. Hade ju varit bra om de fortsatt vara generösa med sitt API så andra kunde lösa det för andra netflixområden förutom USA.

Det finns alldeles för lite dokumentärer om man tittar på genren dokumentärer på svenska netflix. Dokumentärer borde vara lätt att fylla på tycker jag så man blir lite besviken på utbudet där.

Tydligen brukar utbudet fördubblas under det första året efter en lansering, så vi kan nog vänta oss både det ena och det andra i det svenska utbudet. Tyvärr verkar de ha lite underliga idéer när det kommer till anpassning till "lokal smak". Till exempel finns det fler thrillers och skräckfilmer på Netflix US än på kandensiska, och fler komedier och draman i det kanadensiska utbudet. Det verkar som sagt inte bero på rättighetssituationen utan på anpassningen till lokal smak, vilket ju kan slå helt fel på ett individuellt plan. Men har man tillgång till alla regioner är det ju ett mindre problem.

Postad 30 mars 2013 - 13:11

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Att säsonger dröjer beror inte på att textningen tar tid utan har med rättigheter att göra. Netflix lägger ut nya säsonger så snart de får rätt att göra det. Netflix US ligger för tillfället lite före i många fall, men vi har också serier som inte finns där (Chuck, Fringe, etc). Testa Unblock-Us (de har en gratis provvecka) som gör det möjligt att växla mellan regioner och kolla runt lite.

Postad 31 mars 2013 - 17:37

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0
Är det någon mer som blivit av med ljudet på netflix? Kör via atv3 och helt plötsligt har netflix inget ljud längre.

Postad 31 mars 2013 - 17:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Är det någon mer som blivit av med ljudet på netflix? Kör via atv3 och helt plötsligt har netflix inget ljud längre.

Ja upprepade gånger..

Postad 31 mars 2013 - 17:40

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Aldrig hänt för mig.

/Fredrik

Postad 31 mars 2013 - 17:41

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Det är väl troligast att det år din utrustning det är fel på, här funkar både us och swe

Postad 31 mars 2013 - 19:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0

Det är väl troligast att det år din utrustning det är fel på, här funkar både us och swe

låter konstigt eftersom ljudet fungerar i menyerna samt på Youtube.

Postad 01 april 2013 - 14:14

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Inga ljudproblem här och anv ATV3. Däremot är jag förvånad att det finns rätt mkt material som inte sänds i OAR. Mkt som är inzoomat för att fylla bildrutan (16:9) . Tänkte att det var för att jag körde unblock us och tokiga amerikaner inte klarar av svarta fält uppe och nere. Kopplar om till svenska netflix och det finns här med. Tex Shooter . Helt inzoomat. Och nä, det är ingen inställning jag petat på. Får samma oavsett vad som matar Netflix och oavsett bildvisare och det är inte alla titlar

Redigerat av Palle, 01 april 2013 - 14:16.

Postad 01 april 2013 - 14:31

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Inga ljudproblem här och anv ATV3. Däremot är jag förvånad att det finns rätt mkt material som inte sänds i OAR. Mkt som är inzoomat för att fylla bildrutan (16:9) . Tänkte att det var för att jag körde unblock us och tokiga amerikaner inte klarar av svarta fält uppe och nere. Kopplar om till svenska netflix och det finns här med. Tex Shooter . Helt inzoomat. Och nä, det är ingen inställning jag petat på. Får samma oavsett vad som matar Netflix och oavsett bildvisare och det är inte alla titlar

Eventuellt har de (av misstag) fått en TV-anpassad version av produktionsbolaget. De gör inga beskärningar på eget initiativ, vad jag vet. Gäller det här verkligen särskilt mycket material? Har du några fler exempel?

EDIT: Jag har för övrigt inte heller några ljudproblem vare sig på ATV3 eller ATV2.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 01 april 2013 - 14:32.

Postad 01 april 2013 - 15:14

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Transformers Dark of the moon och mission impossible Ghost protocol bara som exempel. Reagerade på flera i US - delen . Nu har jag kopplat om till Sverige och ville dubbelkolla shooter och det var samma där så jag tänkte höra om det är flera som ... Reagerat. Kanske ett fåtal , men det är inte helt okända filmer. Jag felanmäler till netflix om det dyker upp flera. Inte rimligt att klippa bort bildinfornation från filmen . Jag betalar ju inte 1/3 av priset, som de klipper bort :)

Postad 01 april 2013 - 15:35

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Transformers Dark of the moon och mission impossible Ghost protocol bara som exempel. Reagerade på flera i US - delen . Nu har jag kopplat om till Sverige och ville dubbelkolla shooter och det var samma där så jag tänkte höra om det är flera som ... Reagerat. Kanske ett fåtal , men det är inte helt okända filmer. Jag felanmäler till netflix om det dyker upp flera. Inte rimligt att klippa bort bildinfornation från filmen . Jag betalar ju inte 1/3 av priset, som de klipper bort :)

Det är nog bra att anmäla det. Jag tror inte att det finns någon tanke med det, utan att det rör sig om misstag i något led... Besynnerligt.

Postad 02 april 2013 - 11:32

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Jo, jag har också reagerat på detta, sett några stycken filmer som är klippta på sidorna till 16:9, dock har jag inte felanmält men kanske borde göra det.

Postad 02 april 2013 - 11:52

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
jag försökte "felanmäla" Shooter för att se vilken respons jag fick. Chattade med en person som inte visste vad OAR betydde och förstod inte problemet. Förklarade att de klipper bort delar av bilden för att fylla 16:9. "men då får du en större bild" var svaret .. :wacko: .. hon skulle ta det till en tekniker.

Postad 02 april 2013 - 14:21

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 1

jag försökte "felanmäla" Shooter för att se vilken respons jag fick. Chattade med en person som inte visste vad OAR betydde och förstod inte problemet. Förklarade att de klipper bort delar av bilden för att fylla 16:9. "men då får du en större bild" var svaret .. :wacko: .. hon skulle ta det till en tekniker.

Hehe. Som när man ringer den tekniska bredbandssupporten på Comhem och dom inte vet vad en MAC-adress är. "Jodå, du ska kunna använda både Mac och PC med vår router, din Mac behöver inte låsas upp." Aha, tack.

Postad 16 april 2013 - 12:44

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
intressant:

http://www.svd.se/na...vd#xtor=AD-500-

Redigerat av fristil, 16 april 2013 - 12:44.

Postad 16 april 2013 - 15:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Låter väl rimligt, förutom den där första orsaken:
Anthony Park och Mark Watson, som driver Netflix Tech Blog, skriver att Netflix är tvungna att se sig om efter nya lösningar för sin streamingtjänst, eftersom Microsoft offentliggjort att Silverlight skulle sluta utvecklas efter 2021.

Postad 16 april 2013 - 17:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Inte sluta utvecklas. Sluta existera efter 2021. Utvecklingen slutade för något år sedan.

Postad 16 april 2013 - 17:09

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Inte sluta utvecklas. Sluta existera efter 2021. Utvecklingen slutade för något år sedan.

End of life är 2021 för Silverlight

Postad 16 april 2013 - 17:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Men just det skälet blir ju ändå lite fånigt. Det är åtta år till 2021, lär ha hänt mycket inom området innan dess. Nu verkar det ju däremot finnas andra skäl som var vettigare, i och för sig.

Postad 17 april 2013 - 09:20

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Men just det skälet blir ju ändå lite fånigt. Det är åtta år till 2021, lär ha hänt mycket inom området innan dess. Nu verkar det ju däremot finnas andra skäl som var vettigare, i och för sig.

Det är ohållbart att fortsätta utveckla sin egen tjänst (Netflix) med en teknik som är nedlagd. Även om Silverlight går att köra tills 2021 får man inga nya features, buggfixar mm. Lika bra att byta plattform så fort som möjligt då.

Postad 19 april 2013 - 22:07

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Hade tänkt fixa unblock us,men då undrar jag om jag skaffar det å väljer att köra på atv,påverkar detta mina övriga prylar tex datan,vill ha d som d e nu. Hoppas ni fattar...

Många har haft problem senaste dagarna sen netflix uppdaterat ps3 appen till ver2.13,slutade fungera för många med unblock us,verkar ha åtgärdats d mesta nu. Vet inte om d dyker upp här åxå,än så länge är d gamla ver.

Redigerat av homery, 19 april 2013 - 23:31.

Postad 20 april 2013 - 09:34

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Hade tänkt fixa unblock us,men då undrar jag om jag skaffar det å väljer att köra på atv,påverkar detta mina övriga prylar tex datan,vill ha d som d e nu. Hoppas ni fattar...

nej
det går att ställa in direkt på atv så att bara den använder unblock och man slipper hålla på att krångla med routern
http://support.unblo...articles/291549

Postad 20 april 2013 - 09:46

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Många har haft problem senaste dagarna sen netflix uppdaterat ps3 appen till ver2.13,slutade fungera för många med unblock us,verkar ha åtgärdats d mesta nu. Vet inte om d dyker upp här åxå,än så länge är d gamla ver.

Jag fick problem med att streamingen hackade ofta och att bilden blev väldigt dålig bitvis (typ 240p) då jag använde us-unblock på min ATV. Inget av dessa problem fanns innan och inte efter jag avslutat us-unblock heller.

Postad 20 april 2013 - 09:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

intressant:

http://www.svd.se/na...vd#xtor=AD-500-

Det ger kanske lite hopp för t.ex Linux användare och då kan Netflix bli ett alternativ som jag kan tänka mig.
Hänger på om det där WebCrypto kommer stödja Linux/OpenSource.

Redigerat av Leatherface, 20 april 2013 - 09:56.

Postad 20 april 2013 - 12:27

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag fick problem med att streamingen hackade ofta och att bilden blev väldigt dålig bitvis (typ 240p) då jag använde us-unblock på min ATV. Inget av dessa problem fanns innan och inte efter jag avslutat us-unblock heller.

Mycket underligt, jag tycker att Netflix har fungerat bättre efter att jag började använda unblock. Kontaktade du deras support?

Postad 20 april 2013 - 12:30

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

nej
det går att ställa in direkt på atv så att bara den använder unblock och man slipper hålla på att krångla med routern
http://support.unblo...articles/291549

Liter oklart vad du menar med att påverka, unblock påverkar i vilket fall ingenting annat än just Netflix även om man (som jag) ställer in DNS:en i sin router.

Postad 20 april 2013 - 15:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nja det kan påverka vissa streamingtjänster i Sverige om man använder enannan DNS som gör att paketen tar en annan sämre väg än i normala fall men i dom flesta fall ska det inte påverka speciellt mycket.

Postad 26 april 2013 - 21:31

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

vet inte om det har blivit sagt men ni som kör via chrome kan tanka hem denna plugin

https://chrome.googl...olcopgnicppkmhn

då visar den både rotten tomato och imdb betyg på filmerna.

Tack för tipset!
Pluginen funkar för mig men den är lite buggig. När man hovrar med musen över en popupruta för en film ändras ibland betygen till vad som gäller för filmen som popuprutan täcker, och inte den film som står i popuprutan.

Postad 26 april 2013 - 23:59

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Finns det någon där ute som har ett bra tips på gratis vpn för att köra netflix på boxee box?

Postad 29 april 2013 - 12:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Läste nyss detta. http://www.aftonblad...icle16688275.ab

Postad 29 april 2013 - 14:20

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

79 kronor i månaden är visserligen mycket billigt, men med tanke på att deras prissättning fått konkurrenterna (här i Norden) att sänka sina avgifter låter det skumt att de skulle höja priset. Dessutom tror jag att de har fler betalande kunder tack vare att de tillåter en att använda två enheter samtidigt än de skulle ha haft annars.

Postad 29 april 2013 - 14:24

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 1

Jag tror aftonbladet har missförstått deras nya familjeabonnemang, där man ska kunna betala ett högre pris för att få streama på fler enheter.
Jag brukar alltid utgå från att allt som aftonbladet skriver är felaktigt...

Postad 29 april 2013 - 14:38

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag tror aftonbladet har missförstått deras nya familjeabonnemang, där man ska kunna betala ett högre pris för att få streama på fler enheter.

Det låter mycket troligare.

Postad 29 april 2013 - 16:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Verkar som en rimlig utgångspunkt.

Postad 29 april 2013 - 18:49

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Aftonbladet har fel!
Netflix ser inte det som ett problem att kompisar delar. Men de kommer även att släppa ett familje abonnemang som får tillgång till mer aktiva enheter

Postad 01 maj 2013 - 07:12

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Warner mfl dra in nästan 2000 äldre filmer. Och det lär inte komma nya från dessa heller.
http://www.scpr.org/...g-titles-tonig/

Postad 01 maj 2013 - 12:16

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Warner mfl dra in nästan 2000 äldre filmer. Och det lär inte komma nya från dessa heller.

Netflix har olika avtal i olika regioner. Det där gäller nog bara USA.

Postad 01 maj 2013 - 12:17

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Vet vi om det gäller för alla regioner, eller bara USA?
Svårt att utläsa från artiklarna..

Postad 01 maj 2013 - 13:41

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Dessutom verkar det bara vara fråga om en helt vanlig utrensning bland titlar som nästan ingen tittar på och som Netflix därför inte förnyar licensen för. Inget att bry sig om med andra ord.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.