Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3372 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 July 2018 - 18:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Spider-Man homecoming bl.a.

Får ingen atmos logga på den, fler förslag?

Redigerat av mcmike, 23 July 2018 - 18:47.

Postad 23 July 2018 - 19:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Får ingen atmos logga på den, fler förslag?

Det var i tv appen jag såg loggan verkar inte finnas i iTunes än.
Alla spindelmannen filmerna har atmos loggan i tv appen om man tex kollar under populära filmer..

Postad 24 July 2018 - 07:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det var i tv appen jag såg loggan verkar inte finnas i iTunes än.
Alla spindelmannen filmerna har atmos loggan i tv appen om man tex kollar under populära filmer..

Ja även Viaplay visar stöd..Härligt :D

Postad 24 July 2018 - 17:45

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Tv-appen på Apple TV eller iPhone? Hittar nämligen ingenting på iPhone (som jag har tillgänglig nu).

Postad 24 July 2018 - 17:47

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tv-appen på Apple TV eller iPhone? Hittar nämligen ingenting på iPhone (som jag har tillgänglig nu).

Gå in i AppStore och installera den

Postad 24 July 2018 - 18:24

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Jag har tv-appen installerad både på Apple TV och iPhone, men har inte tillgång till Apple TV nu, men jag ser inget i iPhone på tv-appen om Atmos på nämnda filmer.

Postad 24 July 2018 - 18:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Jag har tv-appen installerad både på Apple TV och iPhone, men har inte tillgång till Apple TV nu, men jag ser inget i iPhone på tv-appen om Atmos på nämnda filmer.

på apple tv syns inte på någon annan enhet....

Postad 25 July 2018 - 08:26

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

C-More inte Viaplay

C-More inte Viaplay

Postad 25 July 2018 - 08:39

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Har inte fått Atmos att fungera? I alla fall inte på iTunes. Köpte en film som det stod Atmos på. Men min Yamaha visar ej Atmos i display utan Pcm? Dessutom när jag har Atmos inställt på ljudiställningar på Apple TV så ör utvolymen väldigt låg?

Postad 25 July 2018 - 08:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Har inte fått Atmos att fungera? I alla fall inte på iTunes. Köpte en film som det stod Atmos på. Men min Yamaha visar ej Atmos i display utan Pcm? Dessutom när jag har Atmos inställt på ljudiställningar på Apple TV så ör utvolymen väldigt låg?

Vilken film i iTunes stod skulle ha Atmos? Har inte hittat någon hittils.

Postad 25 July 2018 - 09:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Jag har aldrig sagt att de levererar atmosljud än utan att filmerna börjat märkas med att de har atmos..

Det är när man går via tv appen man ser atmos märkningen inte direkt i ITunes ..

Redigerat av jimjans, 25 July 2018 - 09:20.

Postad 25 July 2018 - 09:41

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Jag har aldrig sagt att de levererar atmosljud än utan att filmerna börjat märkas med att de har atmos..

Det är när man går via tv appen man ser atmos märkningen inte direkt i ITunes ..

Yes var så jag gjorde. Köpte The Hitmans Bodyguard. Stod I tv appen att filmen har Atmos. Konstigt av dem att skriva så när jag inte Atmos fungerar.

Redigerat av castortroy33, 25 July 2018 - 09:42.

Postad 25 July 2018 - 19:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

C-More inte Viaplay

Vad menar du? Det visar i båda ja

C-More inte Viaplay

Vad menar du? Det visar i båda ja

Redigerat av mcmike, 25 July 2018 - 19:25.

Postad 31 July 2018 - 18:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Finns en ny beta ute igen då :rolleyes:

Postad 01 August 2018 - 17:35

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Upptäckte precis apple TV:n klarar av att hantera två olika bildvisare galant med minne för inställningarna för båda. Kör jag ut bilden till projektorn så visar den 1080p SDR med matcha bildfrekvens. Väljer jag att gå via TV:n så kommer den ihåg 4K SDR med matcha bildomfång och bildfrekvens.

Kan vara bra att veta för de som vill köra ut signalen växelvis mellan projektor och TV med olika förutsättningar.

Postad 01 August 2018 - 18:00

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Upptäckte precis apple TV:n klarar av att hantera två olika bildvisare galant med minne för inställningarna för båda. Kör jag ut bilden till projektorn så visar den 1080p SDR med matcha bildfrekvens. Väljer jag att gå via TV:n så kommer den ihåg 4K SDR med matcha bildomfång och bildfrekvens.

Kan vara bra att veta för de som vill köra ut signalen växelvis mellan projektor och TV med olika förutsättningar.

Har också lagt märke till detta, väldigt smidigt faktiskt.

Postad 01 August 2018 - 18:22

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Samma här, fantastiskt smidigt:)

Postad 01 August 2018 - 19:53

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Instämmer i kören. Kör två projektorer med olika inställningar.

Postad 03 August 2018 - 05:40

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Nån annan som har problem med att ATV inte startar och man får rycka strömsladden i 10sek föratt få den att starta. Har hänt några gånger på kort tid så lite småjobbigt är det. Haha

Redigerat av Turbo-Danne, 03 August 2018 - 05:40.

Postad 03 August 2018 - 11:48

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Min brukar låsa sig ibland om den står på länge...så man får rycka sladden.

Postad 03 August 2018 - 12:14

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Det händer var och varannan dag för mig. Speciellt efter man låtit den gå i standby själv. Sätter man den manuellt i vila brukar det sällan bli bekymmer. Dock har jag märkt nu sista dagarna att de gångerna den inte startar direkt så får man bara vänta ca 1 min så hoppar den igång sen till slut. Dock har man sällan tålamodet så strömsladden rycks istället.

Redigerat av Jallixx, 03 August 2018 - 12:16.

Postad 03 August 2018 - 13:19

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Sätter min i vila själv men ändå så händer skiten. Hoppas det fixas med uppdatering då den står lite dumt till pga små barn så det är inte så kul att rycka sladden heller. :)
Sätter min i vila själv men ändå så händer skiten. Hoppas det fixas med uppdatering då den står lite dumt till pga små barn så det är inte så kul att rycka sladden heller. :)

Postad 03 August 2018 - 14:05

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3608 inlägg
  • 0

Prova att trycka och hålla inne Meny och TV/Hem knapparna samtidigt tills det att ATV´n startar om sig nästa gång den inte startar upp normalt.

Postad 03 August 2018 - 14:15

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

Prova att trycka och hålla inne Meny och TV/Hem knapparna samtidigt tills det att ATV´n startar om sig nästa gång den inte startar upp normalt.

Ska prova det om det händer igen. Håller på lägger in beta 4 nu och den kanske inte har det felet. :)

Redigerat av Turbo-Danne, 03 August 2018 - 14:16.

Postad 03 August 2018 - 21:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Kör alltid senaste betan och har fått starta om en gång på en av trådprodukterna. Fungerar perfekt att styra tv on/off när man väcker eller slår av Apple tv:n :)

Postad 07 August 2018 - 15:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det jobbas på bra med utvecklingen av trådprodukten, ny beta ute igen :)

Redigerat av mcmike, 07 August 2018 - 15:06.

Postad 07 August 2018 - 16:48

Unregistered7bda300a
  • Unregistered7bda300a
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Det jobbas på bra med utvecklingen av trådprodukten, ny beta ute igen :)

Men du vet inte vad det jobbats på denna gången heller? Eller gäller "om man googlar lite så hittar du"? Lol

Postad 07 August 2018 - 20:29

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få ut Atmos? Står på en del filmer i tv appen (itunes filmer) att de ska ha Atmos? Men lyckas inte själv?

Postad 07 August 2018 - 20:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få ut Atmos? Står på en del filmer i tv appen (itunes filmer) att de ska ha Atmos? Men lyckas inte själv?

Finns inget atmos ljud ännu.!

Postad 07 August 2018 - 22:17

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag har inte hittat några filmer på iTunes eller Netflix med Atmos, inte heller verkar Infuse hantera filer med Atmos korrekt (ännu). Dock hittade jag ett inlägg på MacRumours som fungerade (i demosyfte):

1) I downloaded the compatible DD+ Atmos file sample directly from Dolby site: https://www.dolby.co...test-tones.html
2) I added the downloaded sample to my iTunes
3) Go iTunes preference and share your iTunes library
4) Go to your Apple TV and click on the COMPUTERS app
5) Select your library
6) Click on Home Videos
7) Play the Atmos Sample

Demofilerna låter kanonbra...

Postad 08 August 2018 - 05:29

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Jag har inte hittat några filmer på iTunes eller Netflix med Atmos, inte heller verkar Infuse hantera filer med Atmos korrekt (ännu). Dock hittade jag ett inlägg på MacRumours som fungerade (i demosyfte):

1) I downloaded the compatible DD+ Atmos file sample directly from Dolby site: https://www.dolby.co...test-tones.html
2) I added the downloaded sample to my iTunes
3) Go iTunes preference and share your iTunes library
4) Go to your Apple TV and click on the COMPUTERS app
5) Select your library
6) Click on Home Videos
7) Play the Atmos Sample

Demofilerna låter kanonbra...

Tack. Ska testa. Lär väl komma Atmos innehåll på iTunes så småningom. Låter det lika bra som skiva kommer det vara grymt’

Postad 08 August 2018 - 08:08

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Tack. Ska testa. Lär väl komma Atmos innehåll på iTunes så småningom. Låter det lika bra som skiva kommer det vara grymt’

Fast det e nog å hoppas för mycket.

Postad 08 August 2018 - 08:21

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1438 inlägg
  • 0

Ja atmos med dolby digital plus grund på Netflix/iTunes är inte samma som på skiva där grunden är Dolby TrueHD och mycket mindre komprimerat. 

Postad 08 August 2018 - 10:03

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Har testat senaste uppdateringarna lite snabbt med Infuse och nu fungerar Atmos nästan verkar som den sänder tvåkanal bara och även sänder atmos i alla andra ljudformat med som jag testat. Men ett steg närmare är det.

Det är ju fortfarande betaversioner så blir nog bra till slut men jag tror inte det blir så bra som på en skiva.  

Postad 08 August 2018 - 10:35

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Ja atmos med dolby digital plus grund på Netflix/iTunes är inte samma som på skiva där grunden är Dolby TrueHD och mycket mindre komprimerat. 

Självklart är det olika förutsättningar, men om man ska tro på ThatGuyInLa​ på https://forums.macru...mos-truehd.2129 så låter DD+ Atmos nog så bra:

"I was, for one, surprised. I was totally convinced I would hear vast differences in sound quality. My end results were that, yes, Atmos does sound much wider, deeper, and more involved, than non Atmos. However, TrueHd versus DD5.1+ Atmos, was indistinguishable."

Postad 08 August 2018 - 10:52

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1918 inlägg
  • 0
Intressant. Kanske att dom har ökat på bitarna då?

Postad 08 August 2018 - 16:36

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Låter ju inte så lovande. Men vi får se hur det blir. Vill ha det bästa. Just därför jag inte köper streamat. Ser ut som jag kommer fortsätta med fysiskt format (skiva) ett tag till då.

Men kommer säkert hyra ett par filmer på iTunes.

Redigerat av castortroy33, 08 August 2018 - 16:40.

Postad 08 August 2018 - 16:51

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

Självklart är det olika förutsättningar, men om man ska tro på ThatGuyInLa​ på https://forums.macru...mos-truehd.2129 så låter DD+ Atmos nog så bra:

"I was, for one, surprised. I was totally convinced I would hear vast differences in sound quality. My end results were that, yes, Atmos does sound much wider, deeper, and more involved, than non Atmos. However, TrueHd versus DD5.1+ Atmos, was indistinguishable."

tror nog han inte hör skillnaden eller så har han inte anläggning för att höra skillnaden, det är en stor skillnad på kvalitén på ljudet, sen att "Mp3 Atmos" som jag kallar det (pga bitraten) har "atmos" effekten vs bara TrueHD är ju en helt annan sak.

Postad 08 August 2018 - 16:59

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

MEN, de kan ju vara så att de nyligen ökat bitraten, då är det en helt annan femma ju så klart, men tills dess innan någon bekräftar det, så hittills vad jag hört, så är det en för stor skillnad för att ens vara i samma bollplan som en fysisk skiva.

Postad 08 August 2018 - 17:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det låter lovande, fortsättning följer då :rolleyes:

Postad 08 August 2018 - 18:34

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

tror nog han inte hör skillnaden eller så har han inte anläggning för att höra skillnaden, det är en stor skillnad på kvalitén på ljudet, sen att "Mp3 Atmos" som jag kallar det (pga bitraten) har "atmos" effekten vs bara TrueHD är ju en helt annan sak.

Självklart är det en enda användares synpunkt, men han verkar ha koll på vad han gör:

"I have really nice home audio gear. I won't go in to detail but it's GOOD stuff. I've also taken great care of my ears over the years. I never listen to amplified concert music without ear protection and I don't blow my ears out in my car. Which also has an insane audio system in it."

"I did an A/B of Bladerunner 2049 Blu-ray TrueHD Atmos versus Vudu DD5.1+ Atmos AND iTunes DD5.1 Now, this took some work. As all three required drastically different volume settings for my home theater. Each file was processed with different baselines. (it seems) After metering all three and ensuring I had the same db for all presentations, I gave it a critical listen. (the opening)"

https://forums.macru...truehd.2129712/

Postad 08 August 2018 - 20:29

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

Självklart är det en enda användares synpunkt, men han verkar ha koll på vad han gör:

"I have really nice home audio gear. I won't go in to detail but it's GOOD stuff. I've also taken great care of my ears over the years. I never listen to amplified concert music without ear protection and I don't blow my ears out in my car. Which also has an insane audio system in it."

"I did an A/B of Bladerunner 2049 Blu-ray TrueHD Atmos versus Vudu DD5.1+ Atmos AND iTunes DD5.1 Now, this took some work. As all three required drastically different volume settings for my home theater. Each file was processed with different baselines. (it seems) After metering all three and ensuring I had the same db for all presentations, I gave it a critical listen. (the opening)"

https://forums.macru...truehd.2129712/

Om det är samma bitrate på iTunes idag som det varit tidigare och i samma klass som Netflix, då hävdar jag att han inte kan höra en skillnad som är tydlig, när man ska jämföra 2 olika bitrates ska man göra det "instant" alltså direkt efter varandra (max 10 sekunder på varje och max 1-2 sekunder mellan samma klipp), om man har sådan möjlighet att göra det, och då lovar jag dig att det ÄR skillnad på True HD 4-5mbit/s vs Netflix/iTunes "mp3 kvalle DD+" som ska ligga runt 192-256kbit/s, alltså 20 ggr lägre bitrate. Hör man inte det, så gör man inte på rätt sätt när man jämför eller har dålig anläggning eller hör dåligt...

lite som att hävda att de inte är skillnad på dvd o bluray, sätter man 2 bra fullhd tv bredvid varandra ser alla skillnad, kör man med 2 st 768p tv bredvid varandra och kör dvd vs bluray är skillnad lite mindre osv osv... som sagt så beror de på vilka tv:s man använder(för ljud blir de vilka högtalare o receiver man har), men kollar man på dvd i ett rum och 2 minuter senare sätter på bluray då kanske en del knappt ser nån skillnad, och ännu värre om man gör samma på en 768p tv, då kanske hälften inte ser skillnad, och med ljud så minns man mindre eller mer fel än med bild... man måste jämföra omgående efter vartannat.. speciellt med ljud.

jag tror själv inte jag hade märkt om min sambo ändrade ljudspår från True hd till vanlig dd innan vi satte igång en film även om jag sett den filmen innan flera ggr med just true hd, man har svårt att minnas ljud en stund efter...

Men oavsett detta, så vore de intressant o veta om just iTunes har höjt bitraten nyligen ? de måste ju först kkollas, och till vilken i så fall....... Den andra diskussionen om TrueHD vs mp3 är inget att ens diskutera.

Redigerat av hundrakg, 08 August 2018 - 20:43.

Postad 09 August 2018 - 21:09

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

När jag "surfade runt" i iTunes nyss så noterade jag att "Ready Player One" var taggad med Dolby Atmos. Eftersom det är en film jag tänkt se hur som helst och den dessutom har fått bra betyg för sitt Atmos-ljud så köpte jag den lite snabbt (169:-). Och minsann så skiftade receivern över till Atmos när jag började spela upp den.

Klockan är för mycket för att kunna bedöma ljudet seriöst, men jag kan i alla fall konstatera befintlighet :D

Postad 09 August 2018 - 21:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Suicide Squad / Transformers: The Last Night har även de Dolby atmos logga nu och skickar så även det.!  Det är flera filmer som har loggan nu..

Redigerat av mcmike, 09 August 2018 - 21:33.

Postad 09 August 2018 - 21:50

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0
Verkar som att Atmos är på över lag. Testade It o den är också i Atmos numera.

Postad 09 August 2018 - 21:50

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Ja. Atmos fungerar.

Körde Mad Max ifrån itunes och ljudet är bra. Tycker att det är bra surround; men saknas rejält i tryck och dynamik mot UHD skivans Atmos för samma film.

Måste höja ett par snäpp på volymratten. Men vill man ha absolut bästa så är det uhd skiva som gäller. Tycker även bilden är bättre på UHD med. Men ljudet är rejält bättre i alla fall på denna utgåva på skiva. Men kan förstås vara annorlunda med andra filmerMen ändå grymt bra ljud och bild för att vara streamat.

Postad 09 August 2018 - 21:59

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0
Skönt att Atmos funkar även om du kör ut 1080p för oss som har gammal projektor. Var lite orolig att den kombon ej skulle tillåtas 😄

Det bör vara skillnad på ljudet mot skiva även om Apple om jag förstått det rätt gått från 384 Kbit DD till låta ljudet vara upp till 768 Kbit DD+. Vet inte vart jag läst det men jag har gjort det i alla fall!

Postad 09 August 2018 - 22:45

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Skall bli intressant när det även fungerar på Netflix :-)

Postad 10 August 2018 - 06:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Verkar som att Atmos är på över lag. Testade It o den är också i Atmos numera.

Alla fungerar inte som har loggan, men det är ju trots allt bara en beta version. Det glöms lätt i denna tråd  :rolleyes:

Redigerat av mcmike, 10 August 2018 - 06:47.

Postad 10 August 2018 - 12:35

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
De flesta av filmerna har Atmos som fungerar, testar att köra från UHD blu-ray samt iTunes filmer för att höra skillnader, kan inte säga att jag direkt hör ngn skillnad!
Även laddat ner en hel del okomprimerat material som jag streamar via iTunes med Atmos.
Grymt nöjd äntligen är väntan över

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.