Kör via en vgakabel som är skarvad (inte optimalt, jag vet).
Går det inte att köra pixelmappat på det viset?
Måste jag ha annan kabel eller går det inte alls på PTAE700?
Tacksam för svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *
Startad av
Unregistered20a698a5
, Aug 03 2004 18:38
1881 svar till detta ämne
16 relaterade trådar
Postad 16 November 2007 - 14:30
Har kopplat en dator nu till min PTAE700 och kör 1280*768, även testat med 1280*720.
Kör via en vgakabel som är skarvad (inte optimalt, jag vet). Går det inte att köra pixelmappat på det viset? Måste jag ha annan kabel eller går det inte alls på PTAE700? Tacksam för svar! Postad 26 January 2008 - 13:10
Hej, jag har ett problem med projjen. Ofta syns det en massa vågräta "streck" i bilden i nederkant. Det uppkommer i rörliga scener och på både brända och originalskivor. Spelaren är Panasonic DMR EH65 med Hama-HDMI till projjen(som har gått ca 300h). Någon som har liknande problem eller vet vad det är för fel??
Mvh Magnus Postad 28 January 2008 - 12:01
Köpte en Begangnad PT AE 700.
Lampan har gått ca 1900 timmar. Vad kan man förvänta sig att den klarar?, står ju enligt specifikation att den ska kunna köras i 5000timmar Stämmer det verkligen? Postad 28 January 2008 - 12:49
Min första lampa höll 641h, nästa höll nästan 1000h. Hur länge de håller verkar helt slumpartat. Postad 28 January 2008 - 12:54
Tyvärr omöjligt att säga hur länge lampan håller. Enligt tidigare inlägg har lampan för en del bara hållit i några hundra timmar medan andra klarat sig över 3000 timmar. Min har gått 2522 timmar utan problem och använder projektorn nästan dagligen för TV och filmtittande, men har en lampa i reserv då man aldrig vet när lampan kan gå sönder om man har otur...
Postad 28 January 2008 - 13:36
ok o_O roligt..
Aja bara köra så länge det går ska själv bara köra i Eco mode. det kanske förlänger livslängden. Jag hör av mig när lampan e slut -_- Postad 28 January 2008 - 13:40
så här skriver de på dustinhome
Garanti 3 månader eller 2000 h (i high läge) / 3000 h (i low läge) Samt en ny lampa kostar 3500kr, inte så farligt -_- Postad 28 January 2008 - 13:42
Jag körde bara eco Postad 28 January 2008 - 14:54
Garantin hade gått ut men jag gjorde en reklamation då det var specat att lampan skulle hålla cirka 5000h. Butiken (MicroStore i gbg) vägrade och ärendet hamnade till slut hos ARN, som "dömde" till min fördel och då fick jag pengarna tillbaks. När den nya lampan gick sönder gjorde jag än en gång en reklamation, butiken vägrade, och under tiden ärendet behandlades hos ARN så gick MicroStore i konkurs och återuppstod med samma namn, samma lokal, samma personal, men med ny bakomliggande firma, och därmed gick ärendet vidare till Panasonic som gav mig en ny projektor som iofs även den har lite strul, och de har sagt att de ska byta även denna men inget har hänt på ett bra tag nu Postad 28 January 2008 - 15:57
ok. dåligt =(
blir ju nästan lite skakis nu .. Aja det får bära eller brista helt enkelt, den som jag har verkar funkar bra, tidigare ägaren hade inte haft några som helst problem med den, samt den har alltid stått på low mode. får se om den klarar sig till 3000timmar =) Postad 05 April 2008 - 22:44
Någon som vet om PT-AE700E funkar med blu-ray? Jag tänker på om den klarar 1080p24 utan judder/hackande? Vet att projjen är 720p, men den skalar väl om? Eller kan man ställa en blu-ray-spelare på 720p24? Hursomhelst är det hackandet jag undrar om?
Redigerat av Weinlund, 07 April 2008 - 21:40. Postad 08 April 2008 - 20:46
Min lampa "poffade" efter ca 900 timmar... Sitter nu och funderar på om jag ska köpa en ny lampa eller kanske lägga ut 10 000 på en ny projektor istället. Lutar isf mot en Panasonic PT-AX200 då jag kör i vardagsrum med vita väggar och tak samt halvkassa möjligheter till mörkläggning. Denna projje ska ju funka bra i dessa förhållanden vad jag läst mig till. Eller finns det något annat, bättre alternativ som ni kan rekommendera.
Hur stor är skilnaden på bilden på PT-AX200 gentemot min gamla 700...? Om jag kommer fram till att byta lampa så funderar jag på om det är enkelt att fixa själv eller om man måste lämna in den och vad kan man räkna med att det kostar isf. //Mr. Beslutsångest! Postad 08 April 2008 - 22:37
När köpte du din 700? Om det är mindre än 3 år sen tycker jag du borde reklamera den.
Lampbyte är så vitt jag förstått relativt enkelt på den. Postad 09 April 2008 - 17:33 Det är drygt två år sedan, men inte tre ännu... Menar du att jag kan reklamera ända upp till tre år även på lampan? Jag ringde InWharehouse och dom sa att det gått för lång tid. Ska man försöka direkt på Panasonic kankse? Postad 09 April 2008 - 19:12
Självklart kan du det, den är specad till att hålla 5000 eller 2000h, beroende på om du kör eco eller inte. Garantin har inte med saken att göra alls. Och det är till inWarehouse du ska göra en reklamation isf, säger de något annat har de fel. Postad 24 April 2008 - 20:04
Jag vet inte om denna fråga har varit på tapeten tidigare i denna tråd och jag hoppas ni har förståelse för att jag inte orkar läsa hela tråden först.
Hur som helst så undrar jag om flera har problem med att projektorns olika projecerade färger inte ligger rakt på varandra. T.ex om man öppnar menyn med fjärren så att man kan se en knivskarp text, går fram till duken och tittar noga så ligger de olika färglagerna inte rakt på varandra i vertikalled. När en bokstav skall vara vit och bakgrunden blå så blir det i stället olika färgskiftningar på alla horisontella ytor. Det är inte det lättaste att förklara med ord så jag har bifogat en bild på 2 st identiska bokstäver varav den vänstra är korrekt projecerad och den högra är vad min projektor projecerar. Kan man justera detta på något sätt? /Heron Bifogad fil(er)Postad 25 April 2008 - 05:56
I stort sett så lider alla 3-lcd projektorer av detta (mer eller mindre), det går tyvärr inte att justera bort
På vissa projjar har man börjat införa möjlighet att justera detta (vissa Sony, JVC) och man kan ju hoppas på att det blir vanligare med den möjligheten på billigare projjar med tiden... elis Postad 25 April 2008 - 06:57
Tack för ett snabbt svar. Det var ju tråkigt att det inte går att justera bort detta.
/Heron Postad 28 April 2008 - 13:23
Min stackars a-700 har snurrat på i nästan 6000 timmar nu... ska kanske stoppa i den nya lampan jag har liggande nu....
grym projje... Postad 21 May 2008 - 10:32
Halloj.
Tänkte bara meddela att lampan funkar fortfarande efter 2200 timmar. Men det är en viss rosa nyans i vänstra sidan utav bilden..(syns bara om det är vit bakgrund) Har detta att göra med att lampan håller på o gå ? eller är det generella LCD proj problem? /M Postad 21 May 2008 - 12:59
Om du har tur är det bara damm på panelerna, rosaskiftningen brukar då vara lite ojämn, tänk typ moln
I så fall, öppna upp projjen och blås rent kring panelerna Om rosaskiftningen är av mera jämn karaktär beror det troligen på dåligt alignade paneler och är inget att göra åt elis Postad 19 June 2008 - 08:58
Fem minuter efter Rysslands 1-0 tackade lampan för sig med ett *poff*. 671 glada timmar, enbart i low mode fick jag ut... Vad gör man nu då, lägger 3000:- på en ny lampa eller 10000 på en AX200?
Postad 27 June 2008 - 02:00
Funkar det bra att visa vanlig tv via scart från digitalbox på denna projektor runt 100"..
Digitalboxen har inte hdmi. Postad 27 June 2008 - 05:21
PriceJapan har bra priser på lampor. För en ET-LAE700 vill de ha 189 € (1795-1800SEK), vilket är ett bra pris och de är bra att ha att göra med. Jag beställde en lampa till min PT AE-900 förra veckan och betalade 191€, men missade att banken skall ha sina pengar för att flytta pengarna från mig till PriceJapans bank i Tyskland och de fick bara 181.75€ in på kontot. Efter tio minuters mejlkonversation för att reda ut vad som hänt så skickade de lampan och DHL hämtade upp lampan hos dem (eller deras lager) en timma senare utan några mer kostnader för mig än det jag redan betalat.
Postad 27 June 2008 - 07:24
Javisst, så kör jag, dock blir det ju betydligt bättre om du skaffar digitaltv med HD. Postad 02 July 2008 - 11:12
Min lampa har tickat på i drygt 4000h och funkar fortfarande, måste säga att det var över min förväntan.
Postad 02 July 2008 - 11:16
Om du har reklamationstid kvar så kan du reklamera den. Postad 03 July 2008 - 12:32
Min lampa höll över 3000h innan jag sålde den , å så vitt ja vet går den fortfarande
Postad 03 July 2008 - 12:39
Min första höll 641h (fick pengarna tillbaks för lampbytet efter att ärendet varit hos ARN), min andra höll cirka 1000h (reklamerade igen, men under tiden reklamationen handlades konkade microstore och vägrade efter återuppståndelsen att hjälpa mig. Iofs precis som innan, de vägrade då med, undvik dom), fick en ny PT-AX100-projektor (av Panasonic) som hade missfärgningar i bilden, fick en ny PT-AX200-projektor (av Panasonic)som hade en stor "plump" mitt i bilden, har nyligen fått en fungerande PT-AX200 (av Panasonic). Får se hur länge den håller.
Skräpprodukter imho. Panasonic har varit hjälpsamma men sjuuuuukt långsamma. Det tog nästan ett år att få problemet åtgärdat. Redigerat av Unregisteredc6f44378, 03 July 2008 - 12:40. Postad 12 August 2008 - 13:18
Nja, det är över tre år sedan jag köpte projen. Postad 01 October 2008 - 21:51
Har kanske möjlighet att få köpa en AE-700e för ett bra pris. Hur står sig en sådan här projektor mot en modern "budget" projektor? Ta te.x. Epson EMP-TW700 eller Optoma HD65?
Redigerat av jaQoB, 01 October 2008 - 21:52. Postad 28 October 2008 - 17:28
Är det någon som fått sin AE700 att fungera med en Logitech Harmony fjärr?
Själv har jag en 785 fjärr där den har svårt att klara ingångarna ordentligt när den ska switcha mellan hdmi/pc tex. Postad 28 October 2008 - 19:46
Jag har en Harmony One och den har faktiskt också den problem att switcha direkt till olika ingångar. Dom tur är finns Hjälp knappen på Harmony One, så det blir att trycka på den ett par gånger. Postad 28 October 2008 - 19:52
Jo finns help här med, en det var inte därför jag köpte en multifjärr
Snackade med supporten som inte fixade det heller på logitech så dom skulle skicka det vidare till sin secondlinesupport... Postad 28 October 2008 - 22:11
Fint, om du kommer fram till något skriv gärna ett par rader här
Postad 29 October 2008 - 08:30
Funkar fint med min Harmony 525. Första gången jag satte upp allt gjorde det dock inte det. Supporten i kanada fixade lite specialkoder och uppdaterade min fjärr åt mig. Sjukt bra support, de måste gått back på mitt köp redan där liksom
Postad 29 October 2008 - 21:17
Kan du inte ge oss dom där specialkoderna? Postad 01 December 2008 - 23:34
Jaha. Så sade min projje poff och sedan blev det svart. Kan knappast vara annat än lampan. 2005 timmar är väl lite i underkant, men dessvärre har jag inte sparat till en ny projje (ny lampa blir det knappast). Utan projje. Arrrgggghhh!
Postad 02 December 2008 - 08:01
Hur gammal? Har du kört eco mode? Postad 02 December 2008 - 09:12
Jag köpte den, om jag minns rätt, i februari 2005. Lampan har stått i Low kanske 95% av tiden. Bortsett från kostnaden att köpa en ny projektor är jag inte så upprörd. Den har tjänat mig väl och det är dags för något bättre. Det hade dock varit trevligt om jag hunnit köpt en ny innan den lade av.
Postad 02 January 2009 - 23:09
Hmmm 390 timmar... "skiten" är byggd i maj 2005 och körd 99% i eco mode .. tyckte nu när vi skulle kolla på en film att det var sämre "tryck" i bilden.. 5 min kvar av filmen, poff....
Kollar nu att en lampa kostar 3200 pix ink. frakt... känner att 3200 kr för 400 timmar är jävligt illa... Har hela källaren ombyggd till ett bio-rum .. ( www.thx.nu )men nu vetefasen hur jag kommer att göra.. och pengar växer som sagt inte inte i min plånbok.. Missnöjd ägare! Mvh H.A.C. Postad 21 January 2009 - 21:43
Uppdatering. Min Lampa har levererat 5750h för tillfället. Projektorn började klaga vid 4700h ungefär att det var dax att byta och den stängde av sig själv 5 minuter efter man satt på den, så jag trodde den gjort sitt.
Men jag nollade mätaren bara utan att byta lampa och efter det har den inte klagat igen. Postad 22 January 2009 - 10:05
Min klagade inte innan det sade poff. Lite sämre tryck i ljuset den sista tiden bara. Att den lade av för att sedan kunna omstartas hände aldrig. Kan dock säga att min nya projje (Epson TW 3800) är sjukt mycket bättre. Det har onekligen hänt massor.
Postad 06 February 2009 - 18:31
Uppdatering om min projje med bara 392 h och kass lampa...
Ringt och klagat som fasen med panasonic, hade en lång utläggning om varför detta inte borde hända m.m... Fick sist som svar att dom bjuder på en service, dvs kollar lite varför den har gått sönder. Sagt och gjort, projjen som är 4 år gammal hämtades av DHL och den åkte till England, tänkte att det här tar ett tag, dom öppnar kollar och ser en trasig lampa och skriver nått tråkigt brev om att den har gått sönder och dom inte vet varför... Men idag så ringer tjejen och säger att DHL varit här med projjen.. undrar om hon ska öppna den? .. nää, jag tar det när jag kommer hem. Med en grogg i näven öppnar jag lådan.. läser Customer Service Report: Projector Details: Warranty: IW: In-Warranty serienr och modellnr m.m.m. Reported Fault: The unit has been set to Eco mode but stoped working after 392hr. RK Diagnosed Fault Level 1: Optical Diagnosed fault Level 2: Lamp Diagnosed Fault Result: Parts Failure Faulty Part#: Lang=English, Pic=Normal, F/W=1.07 och nu till den sista raden som fick mej att hoppa högt!! Repair Comments: Replaced Lamp singerat och daterat 050209 Srang ner till bion och plugga in strömkabeln ifrån taket... BILD!!!!!!! Verkar som det finns en BioGud!! Så en projje med 4 år på nacken (org kvitto medskickat) och 392 timmar resulterad i en ny lampa av Panasonic. Tackar så mycket PANASONIC!! Mvh Mycket glad HAC! Postad 06 February 2009 - 21:30
392 timmar på fyra år, inte många filmer va
Men bra att du fick den fixad. Min har just knäckt 2000h sen 2004, so far, so good... Redigerat av mikaels, 06 February 2009 - 21:31. Postad 17 March 2009 - 23:39
nån som har ett prisförslag för en AE-700 med 1500 drifttimmar i eco + en ramspänd 16:9 duk c:a 95"? En bekant skall sälja sin nämligen.
kan 6000:- vara ett skäligt pris? En ersättningslampa kostar väl runt 3-5 tusen idag verkar det som efter lite research. Postad 19 March 2009 - 18:21
Ingen åsikt? jag får la kolla blocket för att få mig en uppfattning då...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |