Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 318:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 14 juli 2008 - 12:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag vill lägga in aktivitet på min Harmony 1000 som gör att förstärkaren startas på Optical 1 och startat tven på PC. Hur gör man det? Fick det bara för 1 timme sedan, så har inte listat ut allt ännu :)

Om du börjar med att installera programmet på PC'n och skapar ett konto så ger sig nog resten ;)

Postad 14 juli 2008 - 13:21

Unregistered1d715568
  • Unregistered1d715568
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ja nu har jag kommit lite längre. Men när jag ska välja vilken ljudingång min Harman Kardon ska starta på vill jag att det ska vara Optical 1. Men det verkar inte finnas, tycker det är jätte skumt.

Postad 14 juli 2008 - 13:26

Unregistered1d715568
  • Unregistered1d715568
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Löste sig :)

Postad 22 juli 2008 - 15:40

majls
  • majls
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Sådära, tog och beställde en Harmony One från webhallen nyss då jag fick rabatt på den där. Ska bli gott och slänga bort alla kontroller och enbart köra med en. Var hemma hos päronen för några veckor sedan och farsan hade tydligen en 555a så ja, kunde han koda den hyfsat borde la man själv inte ha några problem med One :)

Postad 22 juli 2008 - 22:35

Jouchims
  • Jouchims
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Den är något svag. Det tycker jag.
Men jag har lättlärda fingrar :-) Jag hittar numera på kontrollen utan att titta.
Jag tror 885 och 985 är svårare att lära sig utantill då alla knapparna är likadana och helt släta.
Sen föredrar jag 785an före "ONE" då den sistnämnda saknar färgknapparna (röd, gul, grön, blå). Dessa knappar är standard på många av mina originalfjärrisar. Vill inte programmera lcd-knapparna i de fall det inte behövs...

Efter mycket om och men. Har läst igenom allt från sida 50 och jag tror att jag bestämmt mig för en harmony one. Funderar dock på det här med de fyra färgknapparna? Har både en samsung 40"M87 och en bd-1500 med färgknappar, kan man lösa det på något sätt?

En annan fråga är ju hur man gör om man vill kalibrera tv:n eller recivern, är det lättast att plocka fram orginalfjärren eller kan man verkligen få harmony one att kunna göra allt detta?

min setup är inte så avancerad än, har onkyos606 utöver det jag skrev förut och använder den som bildväxlaren, har bara en hdmi till tv och den kommer från förstärkaren, resten går ju in till stärkaren direkt, men det är väl det vanligaste och det ska väl ändå inte vara något problem?

Såfort jag fått svar på det här så ska jag beställa alterntivt gå in och köpa den direkt.

Postad 23 juli 2008 - 07:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Efter mycket om och men. Har läst igenom allt från sida 50 och jag tror att jag bestämmt mig för en harmony one. Funderar dock på det här med de fyra färgknapparna? Har både en samsung 40"M87 och en bd-1500 med färgknappar, kan man lösa det på något sätt?

En annan fråga är ju hur man gör om man vill kalibrera tv:n eller recivern, är det lättast att plocka fram orginalfjärren eller kan man verkligen få harmony one att kunna göra allt detta?

min setup är inte så avancerad än, har onkyos606 utöver det jag skrev förut och använder den som bildväxlaren, har bara en hdmi till tv och den kommer från förstärkaren, resten går ju in till stärkaren direkt, men det är väl det vanligaste och det ska väl ändå inte vara något problem?

Såfort jag fått svar på det här så ska jag beställa alterntivt gå in och köpa den direkt.

Färgknapparna finns på LCD-skärmen.
På LCD-skärmen finns även alla specialkommandon om man väljer Enhet (tex TV). Du behöver alltså aldrig orginalfjärren. Dock föredrar jag själv ibland orginalfjärren om jag ska konfigurera om något på tex TV'n eftersom det går lite snabbare än att bläddra i många olika fönster och leta efter rätt kommando.
Man kan förstås själv programmera hur många fönster med kommandon och vilka kommandon man vill ha på skärmen, men efter att ha haft min One i 3 månader så har jag precis börjat testa sådana saker. Det är lite överkurs och de första veckorna tycker jag att man har fullt upp med finjusteringar av sina aktiveteter, favoritikoner för TV-kanaler mm.

Postad 23 juli 2008 - 09:04

Jouchims
  • Jouchims
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Färgknapparna finns på LCD-skärmen.
På LCD-skärmen finns även alla specialkommandon om man väljer Enhet (tex TV). Du behöver alltså aldrig orginalfjärren. Dock föredrar jag själv ibland orginalfjärren om jag ska konfigurera om något på tex TV'n eftersom det går lite snabbare än att bläddra i många olika fönster och leta efter rätt kommando.
Man kan förstås själv programmera hur många fönster med kommandon och vilka kommandon man vill ha på skärmen, men efter att ha haft min One i 3 månader så har jag precis börjat testa sådana saker. Det är lite överkurs och de första veckorna tycker jag att man har fullt upp med finjusteringar av sina aktiveteter, favoritikoner för TV-kanaler mm.

Men det här låter ju jättebra. Kommer ju självklart ha kvar kontrollerna, lägger ner dem i lådan eller nått men det kommer ju kännas riktigt skönt att slippa ha tre stycken att fippla med när man bara ska titta på film. Ställa in inställningarna på tv och recivern har jag bara gjort en gång och har inte lust att fippla med det igen. Jo jag har förstått att det kommer krävas lite tid men det är väl något man kan sitta och pyssla med när det är dåligt väder och då man inte jobbar, eller på kvällen. Hur är det om man får tillökning i familjen. Tex av en projektor? Måste man börja om från noll igen då eller är det bara att lägga till i aktiviteterna?
Nu kör jag ju min dator på tvn också, har ingen äkta htpc men använder den som det iaf. dvi-hdmi och sen en coxdig till stärkaren, det går väl bra att konfa den till att slå på tv på rätt hdmi port, starta recivern och ta upp ljud från rätt port? sätta på datorn tror jag inte jag kan få kontrollen att göra utan det måste man nog göra manuellt, nästa dator jag köper kommer helt klart vara en äkta htpc.

Postad 23 juli 2008 - 09:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Men det här låter ju jättebra. Kommer ju självklart ha kvar kontrollerna, lägger ner dem i lådan eller nått men det kommer ju kännas riktigt skönt att slippa ha tre stycken att fippla med när man bara ska titta på film. Ställa in inställningarna på tv och recivern har jag bara gjort en gång och har inte lust att fippla med det igen. Jo jag har förstått att det kommer krävas lite tid men det är väl något man kan sitta och pyssla med när det är dåligt väder och då man inte jobbar, eller på kvällen. Hur är det om man får tillökning i familjen. Tex av en projektor? Måste man börja om från noll igen då eller är det bara att lägga till i aktiviteterna?
Nu kör jag ju min dator på tvn också, har ingen äkta htpc men använder den som det iaf. dvi-hdmi och sen en coxdig till stärkaren, det går väl bra att konfa den till att slå på tv på rätt hdmi port, starta recivern och ta upp ljud från rätt port? sätta på datorn tror jag inte jag kan få kontrollen att göra utan det måste man nog göra manuellt, nästa dator jag köper kommer helt klart vara en äkta htpc.

Man kan lägga till nya enheter och aktiviteter när som helst och den kan göra vad du än vill så länge som apparaten den ska styra har en IR-port. Dvs har datorn detta och en fjärrkontroll så kan den styra denna också (det finns ju en Windows-fjärr med ett IR-öga som ansluts via USB).

Postad 23 juli 2008 - 19:16

majls
  • majls
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Hum, så tekniskt sett kan man köpa en USB IR adapte, plugga in i PS3an och styra?

Postad 24 juli 2008 - 06:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hum, så tekniskt sett kan man köpa en USB IR adapte, plugga in i PS3an och styra?

PS3ans fjärr anväder Blutooth så det går inte eftersom det inte går att programmera Harmonyn mot den. Det var till en dator med Windows som detta går på. Åtminstone med Vista, förmodligen också XP.

Postad 24 juli 2008 - 08:46

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Jo med en ir dongle borde det funka om man använder PS2 i fjärren då den skickar kryss, fyrkant mm mm men det är någon i PS3 forumet som har provat lite och det verkar inte funka super men kolla där.

Postad 24 juli 2008 - 14:00

grekfan
  • grekfan
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har skummat genom tråden men har inte hittat det jag letar efter. Har precis inhandlat en Logitech Harmony 785 och vill gärna kunna styra min HTPC med den. Till detta behöver jag då en IR mottagare, och fyfan vad jag har letat. Clas Ohlson hade den enda som skulle funka med den fungerade inte med Vista som jag tyvärr måste använda, så vet ni hur jag ska lösa detta?

Snälla, svara, vill så gärna lösa detta!

Mvh,
Christoffer

Postad 24 juli 2008 - 14:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har skummat genom tråden men har inte hittat det jag letar efter. Har precis inhandlat en Logitech Harmony 785 och vill gärna kunna styra min HTPC med den. Till detta behöver jag då en IR mottagare, och fyfan vad jag har letat. Clas Ohlson hade den enda som skulle funka med den fungerade inte med Vista som jag tyvärr måste använda, så vet ni hur jag ska lösa detta?

Mvh,
Christoffer

Med min Vista medie-PC följde det med en fjärr och en USB-IR-dongel. Denna måste ju gå att köpa separat, fast det verkar knasigt att behöva köpa en fjärr som man inte ska använda... :unsure:

Postad 24 juli 2008 - 14:59

Unregistered04435374
  • Unregistered04435374
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Mvh,
Christoffer

Med min Vista medie-PC följde det med en fjärr och en USB-IR-dongel. Denna måste ju gå att köpa separat, fast det verkar knasigt att behöva köpa en fjärr som man inte ska använda... :unsure:

Säkert detta paket som agpath menar: http://www.dustinhom...5010077819.aspx

Du får både fjärr och Vista/XP kompatibel mottagare. Fjärren går att köpa löst, men inte mottagaren. Ett alternativ kanske kan vara att köpa det här ganska billiga paketet och sälja/ge bort fjärren?

Postad 24 juli 2008 - 19:38

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
På alla mina el-prylar har jag satt fjärrswitchar från Clas Ohlson och dessa styrs med radiofjärr.
Denna superfjärr har ingen sådan funktion va ?

Postad 24 juli 2008 - 19:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

På alla mina el-prylar har jag satt fjärrswitchar från Clas Ohlson och dessa styrs med radiofjärr.
Denna superfjärr har ingen sådan funktion va ?

Vilken "denna"? Det finns ett par Harmony som har radiokontroll, ja. Dock inte One.

Postad 24 juli 2008 - 22:41

majls
  • majls
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Sådära, då har man testat sin Harmony One i några timmar och jag håller verkligen med om att ordet som beskriver denna lilla dosa är "mycket". Tar mycket tid att få allt som man själv vill men det är ju bara för att det just finns så mycket man kan göra. Då jag tycker att Logitechs interface för själva programmering är helt okay saknar jag dock vissa småfunktioner i det.

Själv har jag ingen avancerad setup hemma, en LCD TV, en Reciever, två spelkonsoller och tvut på datorn men att ändå kunna lägga bort tre kontroller för att styra allt med Harmony One är helt underbart! Perfekt att man kan ställa in enhet för enhet också då vi alla vet hur roligt det är att byta källa på en Samsung TV ;) Nu är det så enkelt att bara trycka på knapparna PS3, X360 eller PC så kommer man dit på ett kick.

Sen att man själv kan lägga till egna ikoner med mera gör ju att fjärren blir lite fräckare sådära :)

https://www.minhembi...c_id=240209.jpg

Postad 29 juli 2008 - 21:19

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Tjena!
Har precis börjat få upp ögonen för de här producterna och har läst en del här nu, men har en ganska basic fråga:
Är det någon funktionsskillnad på kontrollerna? Klarar 525 samma saker som som One eller 885? Skulle vara snällt om någon kunde skriva lite kort om skillnaderna eller länka till ett bra inlägg (tråden är så jäkla lång...).

Tack!

Postad 01 augusti 2008 - 09:57

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Ringde supporten istället och de bekräftade mina aningar.
Alla fjärrarna är likadana. Skillnaden är bara tuchdisplayen och laddningsdockan på One.
Så det blev en 525.

Postad 01 augusti 2008 - 13:46

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Ringde supporten istället och de bekräftade mina aningar.
Alla fjärrarna är likadana. Skillnaden är bara tuchdisplayen och laddningsdockan på One.
Så det blev en 525.

Det finns väll radio-sändare i One, som inte finns i 525an?

Postad 03 augusti 2008 - 15:04

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej där!

Köpte precis en Harmony One, då många verkade gilla den! Efter en kväll av konfigurerande var jag redo att hiva in den i betongväggen i källaren. Allt verkade funka förutom att inga kommandon verkade komma in i fjärren!!! Jag kunde inte se några felmeddelanden nånstans, som sista åtgärd stängde jag av min brandvägg Norton internet security, fatta inte hur den kunde sabba en USB koppling!?, men nu funkade det med några förhoppningsvis mindre problem:

Har problem att skicka endel ingångsval till min projektor, Epson TW700.

Varken HDMI eller Scart fungerar, inte ens om jag försöker "lära" den med min orginal kontroll.
Nån som fått det att funka?

Jag har följande till projen:
DVD till S-video -funkar
Wii till componet -funkar
Boxer Digitalbox till Scart funkar ej
Popcorn Hour till HDMI, funkar ej

Nån kommentar? Svar? Annars får jag väl ringa supporten på måndag. Jag gör säkert nått knäppt :lol:

Postad 06 augusti 2008 - 20:13

Lorio
  • Lorio
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ja nu har jag kommit lite längre. Men när jag ska välja vilken ljudingång min Harman Kardon ska starta på vill jag att det ska vara Optical 1. Men det verkar inte finnas, tycker det är jätte skumt.

Hej, om du har löst detta så får du gärna dela med dig hur du gick till väga.

Jag har en centrum receiver med två optiska ingångar. En används till tvixen och den andra till digitalboxen.
Använder en Harmony 785.

På min orginalfjärr så väljer jag DVD som input på receivern men sen finns det också en särskild input-knapp där jag väljer vilken källa ljudet kommer ifrån och där finns det optical1, optical2, coaxial osv.
Någon som vet hur man går tillväga för att bestämma att kollar man på tv så ska det vara optical1 och med tvixen optical2 under dvd-mode?

Om jag får detta att funka så kommer jag skutta högt!

Postad 06 augusti 2008 - 22:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det finns väll radio-sändare i One, som inte finns i 525an?

Nej, det är 985 som har radiosändare.

Postad 07 augusti 2008 - 00:45

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Varken HDMI eller Scart fungerar, inte ens om jag försöker "lära" den med min orginal kontroll.

OK, så här gjorde jag till slut:
Jag klarade inte av att lära den HDMI eller SCART knappen från min orginal fjärr, varken i analyserande eller i raw mode. Läste på logitecs eget forum om ett liknade fall och då var tipset att lära fjärren i raw, men med nytt namn. Av någon anledning funka det inte att skriva över ett befintligt kommando. Och samma med mig

Nu är jag en glad Harmony One användare :P

Postad 07 augusti 2008 - 05:21

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Nej, det är 985 som har radiosändare.

OK, var inte helt säker. Ville bara klargöra att alla fjärrorna inte var likadana som han sa.

Postad 07 augusti 2008 - 12:17

kultingen
  • kultingen
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hade tänkt att köpa mig en 555 till TVn, dvdn, stereon och pinnacle showcenter men blev sedan fundersam om det kanske är värt att klämma till lite extra och köpa en dyrare variant som kanske 785? Vad är det man får för de extra pengarna egentligen?

Postad 07 augusti 2008 - 12:39

Franky
  • Franky
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Hade tänkt att köpa mig en 555 till TVn, dvdn, stereon och pinnacle showcenter men blev sedan fundersam om det kanske är värt att klämma till lite extra och köpa en dyrare variant som kanske 785? Vad är det man får för de extra pengarna egentligen?

Som jag har förstått det... Inte mycket. I princip bara färgskärm.

Postad 07 augusti 2008 - 13:13

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Har en fundering som jag inte har lyckats få till på min 525.
Går det att ta med en enhet i en aktivitet utan att den startar eller avslutas?
Ex: Jag vill starta min Tvix (utan att byta aktivitet och utan att den byter portar mm) när jag kör TV och box. Plus att den fattar att den sedan är påslagen.

Om det redan finns svarat kan ni väl lägga upp en länk, har inte hittat något...

Postad 08 augusti 2008 - 06:43

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Jag inhandlade en Harmony One häromdagen. Har inte hunnit konfigurera den än, men noterade direkt att om man lutar den fram och tillbaka är det något som låter i den, nästan som om det ligger en liten lös sak i den (dock rätt svagt).
Är det likadant med era?

Postad 08 augusti 2008 - 07:44

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Kan det inte vara den grejen som känner av att du tar fjärren så den lyser upp?? min 525 gör så men jag har inte tänkt på om den låter något.

Postad 08 augusti 2008 - 11:50

nipra
  • nipra
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är ute efter en all-in-one kontroll och funderar på någon Harmony. Vilken anses vara lättast att konfigurera osv? Dvs, vilken är mest användarvänlig?

Nästan desperat behov nu sedan doggyn käka upp fjärren till systemet. :P

Edit: Slog till på en 555 utan att fundera allt för länge. Klokt/oklokt?

Redigerat av nipra, 08 augusti 2008 - 13:14.

Postad 08 augusti 2008 - 14:02

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Kan det inte vara den grejen som känner av att du tar fjärren så den lyser upp?? min 525 gör så men jag har inte tänkt på om den låter något.

Jo, det är den som låter i 525an.

Postad 08 augusti 2008 - 15:46

nipra
  • nipra
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har nu börjat knappa lite på min 555 men får inte till den gentemot systemet att ändra typ av ljud (typ, att den skall lira 2.0, lira samma ljud på alla, pro logic osv osv). I övrigt så var det ju rätt smidigt att få till allting som jag har.

Kan vara värt att säga att jag har Sony DAV-Z860W.

Redigerat av nipra, 08 augusti 2008 - 15:52.

Postad 08 augusti 2008 - 22:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Är ute efter en all-in-one kontroll och funderar på någon Harmony. Vilken anses vara lättast att konfigurera osv? Dvs, vilken är mest användarvänlig?

Nästan desperat behov nu sedan doggyn käka upp fjärren till systemet. :rolleyes:

Edit: Slog till på en 555 utan att fundera allt för länge. Klokt/oklokt?

Det är samma konfig-program oavsett modell.

Postad 09 augusti 2008 - 01:49

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Stör mig lite på en sak med min Harmony One.
Jag har lagt in min Receiver, en Marantz DV-6001, som jag alltid styr ljudet via. Problemet är att det går väldigt långsamt om jag trycker ner och håller inne volymknappen på min Harmony One. Volymen stegas på ett steg i taget i långsam takt. Ännu värre är att den fortsätter en stund efter jag släppt knappen. Håller jag istället in volymknappen på original-fjärkontrollen, ändras volymen mycket smabbt (och slutar så fort jag släpper knappen.)
Jag har tesat att ändra fördröjningstiderna i konfigureringprogrammet (ända ner till 0 ms), men det hjälper inte.

Nån som har samma problem?

Samma sak gäller förövrigt även om jag ändrar kanaler på digitalboxen (Humax CXC-2000PVR).

Postad 09 augusti 2008 - 01:55

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
för att fjärren ska reagera rätt, använd felsökningen på logitechs hemsida.

sedan måste man lära sig att harmonyn minns alla tryckningar, och skickar sedan kommandona allteftesom... det vänjer man sig vid efter en liten stund...

Postad 09 augusti 2008 - 11:04

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis inhandlat en Harmony One och ska snart sätta mig ned och börja konfigurera den. Har dvd, tvix, digitalbox, receiver etc bakom luckor i tv-bänken (av ek). Funderar på att beställa en Logitech RF Extender men tänkte höra här om det behövs eller ej? Är The One tillräckligt stark att jag kanske inte behöver en sådan? Vad innebär Z-wave? Stödjer The One detta?

Postad 09 augusti 2008 - 14:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej!

Har precis inhandlat en Harmony One och ska snart sätta mig ned och börja konfigurera den. Har dvd, tvix, digitalbox, receiver etc bakom luckor i tv-bänken (av ek). Funderar på att beställa en Logitech RF Extender men tänkte höra här om det behövs eller ej? Är The One tillräckligt stark att jag kanske inte behöver en sådan? Vad innebär Z-wave? Stödjer The One detta?

One har ju inte RF så vad ska du med en RF extender till? :)

Redigerat av agpath, 09 augusti 2008 - 14:38.

Postad 09 augusti 2008 - 20:55

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

One har ju inte RF så vad ska du med en RF extender till? :)

Jag menade IR-link, typ en sådan där mojäng som tar emot signaler och sprider dem vidare via trådar till de olika enheterna. Precis vad jag vill ha som har mina grejor bakom en tjock trälucka. Jag antar att min Harmony One således inte kan användas tillsammans med Harmony RF Wireless Extender då eftersom den inte har stöd för RF?

Postad 10 augusti 2008 - 15:37

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Stör mig lite på en sak med min Harmony One.
Jag har lagt in min Receiver, en Marantz DV-6001, som jag alltid styr ljudet via. Problemet är att det går väldigt långsamt om jag trycker ner och håller inne volymknappen på min Harmony One. Volymen stegas på ett steg i taget i långsam takt. Ännu värre är att den fortsätter en stund efter jag släppt knappen. Håller jag istället in volymknappen på original-fjärkontrollen, ändras volymen mycket smabbt (och slutar så fort jag släpper knappen.)
Jag har tesat att ändra fördröjningstiderna i konfigureringprogrammet (ända ner till 0 ms), men det hjälper inte.

Nån som har samma problem?

Samma sak gäller förövrigt även om jag ändrar kanaler på digitalboxen (Humax CXC-2000PVR).

Jag har precis samma problem med min Marantz SR5002, och det är rätt frustrerande. Det verkar dock vara ett generellt problem att kontrollen har svårt att snabbt skicka signalerna. Finns en tråd om detta här: http://forums.logite.../...ding&page=1

/Stefan

Postad 10 augusti 2008 - 17:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag menade IR-link, typ en sådan där mojäng som tar emot signaler och sprider dem vidare via trådar till de olika enheterna. Precis vad jag vill ha som har mina grejor bakom en tjock trälucka. Jag antar att min Harmony One således inte kan användas tillsammans med Harmony RF Wireless Extender då eftersom den inte har stöd för RF?

Nix, som det står så stöder den bara 895 och 1000.

Postad 10 augusti 2008 - 18:29

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jag har precis samma problem med min Marantz SR5002, och det är rätt frustrerande. Det verkar dock vara ett generellt problem att kontrollen har svårt att snabbt skicka signalerna. Finns en tråd om detta här: http://forums.logite.../...ding&page=1

/Stefan

Stefan,

Jag lyckades lösa detta genom att ändra till värdet 0 eller 1 under
Enheter->Felsökning->Enhet svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland

Efter ändringen märker jag inte längre av problemet alls. Hoppas detta hjälper dig också

Postad 10 augusti 2008 - 20:28

Unregistered8376ac40
  • Unregistered8376ac40
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Efter den senaste uppdateringen av harmony one så funkade den jätte dåligt. Alla kommandon på alla enheter vart tre dubbla och i bland fyr dubbla. Innan uppdateringen funkade den perfekt. Har provat att sänka värdet till 0 då funkar fjärren men knapparna är jätte känsliga så jag får bara dutta på dom så att det inte skall bli dubbelt.
någon annan som upplevt detta problem?
Supporten öppnar inte förens på måndag.
Får se vad dom säger då.

Postad 10 augusti 2008 - 20:35

VonPulver
  • VonPulver
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Efter den senaste uppdateringen av harmony one så funkade den jätte dåligt. Alla kommandon på alla enheter vart tre dubbla och i bland fyr dubbla. Innan uppdateringen funkade den perfekt. Har provat att sänka värdet till 0 då funkar fjärren men knapparna är jätte känsliga så jag får bara dutta på dom så att det inte skall bli dubbelt.
någon annan som upplevt detta problem?
Supporten öppnar inte förens på måndag.
Får se vad dom säger då.

Även jag har fått problem, har aldrig haft ett dubbeklick på 1½ år med min 885, uppdaterade ikväll och nu är den helt hopplös =(
På 10 klick är 1 normalt, resten är dubbel... Förbaskat.

Postad 10 augusti 2008 - 20:52

Unregistered8376ac40
  • Unregistered8376ac40
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Pratade precis med en kompis som har en ny harmony one som han har lagt in alla enheter på och lagt upp aktiviteter på i dag. Han har inga problem alls. Frågan är om man skall radera alla enheter och aktiviteter och börja om från början för att slippa alla dubbel slag?
Får väll hoppas att man slipper det.

Postad 11 augusti 2008 - 08:08

mrtuppen
  • mrtuppen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Även jag har fått problem, har aldrig haft ett dubbeklick på 1½ år med min 885, uppdaterade ikväll och nu är den helt hopplös =(
På 10 klick är 1 normalt, resten är dubbel... Förbaskat.

Jag har också fått problem med dubbelklick sedan uppdateringen till senaste firmware, har inte hänt förut, har en One.

Postad 11 augusti 2008 - 09:52

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Köpte min Harmony One i lördags och har kört senaste versionen direkt. Om ni talar om dubbelklick på pekskärmen så får jag hålla med. Lite svårt att få till singelklick. Man måste verkligen klicka snabbt, dvs fingertoppen får inte stanna många millisekunder på pekskärmen. I övrigt fungerar fjärrkontrollen strålande tillsammans med en IR-förlängare från Kjell & Company. Har inte mycket att klaga på men naturligtvis finns det önskemål om ytterligare möjligheter och funktioner. Glad att jag i sista stund avstyrde ett köp av Harmony 1000 till fördel för One.

Postad 11 augusti 2008 - 10:42

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Vet någon om Harmony One har stöd på XTZ's fjärrkontroll?

Postad 11 augusti 2008 - 15:37

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Köpte min Harmony One i lördags och har kört senaste versionen direkt. Om ni talar om dubbelklick på pekskärmen så får jag hålla med. Lite svårt att få till singelklick. Man måste verkligen klicka snabbt, dvs fingertoppen får inte stanna många millisekunder på pekskärmen. I övrigt fungerar fjärrkontrollen strålande tillsammans med en IR-förlängare från Kjell & Company. Har inte mycket att klaga på men naturligtvis finns det önskemål om ytterligare möjligheter och funktioner. Glad att jag i sista stund avstyrde ett köp av Harmony 1000 till fördel för One.

Vilken IR-förlängare från kjell använder du?

Postad 11 augusti 2008 - 15:52

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Vilken IR-förlängare från kjell använder du?

Den heter kort å gott "IR bender" (art.nr. 66060). Du finner den på http://www.kjell.com/ under

[Ljud & Underhållning->Trådlös AV-överföring->IR-link]

Funkar klockrent!

Redigerat av Kapten Zoom, 11 augusti 2008 - 15:53.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.