Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
2163 svar till detta ämne
Postad 09 November 2005 - 18:28
wireland
-
wireland
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag måste iallafall erkänna att efter att ha mixtrat med inställningarna på bilden så har den blivit betydligt bättre.
jag saknar dock någon som kan lägga upp service inställningarna på en fullt fungerande sammy så man kan jämföra vad som skiljer sig mellan maskinerna. Snälla någon ta detta som ditt kall och gör mig lycklig (ta bara kort med digitalcameran) det vore kanon....
jag har oxå fått förklarat för mig att den blå lampan ska blinka med långa intervaller men inte som ett discotek för då tyder det på fel på teven..... (om detta stämmer vet jag ej)
kan oxå informera er alla med taskig sammy att det är väldigt lite fel på just sammy. om man jämför med andra plasma märken och tydligen så är hämtservicen en av dom bättre suporten som finns. (detta har sagts till mig av Strax i Örebro och dom servar alla märken) sen får ni bedömma själva...... själv har jag lite invänndingar mot just servisen på strax men det är väll en annan femma.....
Ett råd från mig är att ni går in i service menyn och skriver upp serienummret innan ni skickar in sammyn på service, så ni inte får tillbaka samma kort en gång till (lätt att bli lurad och tro att det funkar bättre) men vet ju inte.... det är ju lätt att säga att man bytt main board fast man inte gör det
/wireland
Postad 09 November 2005 - 19:06
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Jag måste iallafall erkänna att efter att ha mixtrat med inställningarna på bilden så har den blivit betydligt bättre.
jag saknar dock någon som kan lägga upp service inställningarna på en fullt fungerande sammy så man kan jämföra vad som skiljer sig mellan maskinerna. Snälla någon ta detta som ditt kall och gör mig lycklig (ta bara kort med digitalcameran) det vore kanon....
jag har oxå fått förklarat för mig att den blå lampan ska blinka med långa intervaller men inte som ett discotek för då tyder det på fel på teven..... (om detta stämmer vet jag ej)
kan oxå informera er alla med taskig sammy att det är väldigt lite fel på just sammy. om man jämför med andra plasma märken och tydligen så är hämtservicen en av dom bättre suporten som finns. (detta har sagts till mig av Strax i Örebro och dom servar alla märken) sen får ni bedömma själva...... själv har jag lite invänndingar mot just servisen på strax men det är väll en annan femma.....
Ett råd från mig är att ni går in i service menyn och skriver upp serienummret innan ni skickar in sammyn på service, så ni inte får tillbaka samma kort en gång till (lätt att bli lurad och tro att det funkar bättre) men vet ju inte.... det är ju lätt att säga att man bytt main board fast man inte gör det
/wireland
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe, vad strax säger ska du nog ta med en nypa salt, dom hade min tv inne på service och konstaterade ett kort: -"bilden är ok" och sket i att kolla på resten av mina problem med texttv som hänger sig, kass bild vid mörka scener, högt surrande osv.. När jag ringde tillbaks och frågade vad för tekniker dom hade som inte ens brydde sig om att kolla felbeskrivningen blev jag i princip utskälld och tillsagd att jag minsann får vända mig till samsung om jag har några problem.. Strax är troligen ett av de minst proffsiga företag jag haft att göra med och en av anledningarna till att jag inte skickat in tv:n igen...
Postad 09 November 2005 - 19:15
wireland
-
wireland
-
Rookie
-
7 inlägg
/wireland
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe, vad strax säger ska du nog ta med en nypa salt, dom hade min tv inne på service och konstaterade ett kort: -"bilden är ok" och sket i att kolla på resten av mina problem med texttv som hänger sig, kass bild vid mörka scener, högt surrande osv.. När jag ringde tillbaks och frågade vad för tekniker dom hade som inte ens brydde sig om att kolla felbeskrivningen blev jag i princip utskälld och tillsagd att jag minsann får vända mig till samsung om jag har några problem.. Strax är troligen ett av de minst proffsiga företag jag haft att göra med och en av anledningarna till att jag inte skickat in tv:n igen...
<{POST_SNAPBACK}>
Jaha ja det låter som vi lider av samma problem, det var ju inte fel på min tv heller och dom var ju snabba att skicka tillbaka den men dom erkännde senare att dom missat alla fel som jag meddelat om så det var bara att lämmna tillbaka den i gen. då lyckades dom tappa bort den så den var borta i en vecka utan att någon visste var den var. tråkigt är det för det är så mycket pengar det handlar om. /wireland
Postad 09 November 2005 - 19:45
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
woho!! det verkar som om jag äntligen får pengarna tillbaka för min skärm!! Direkt när dom kommer så blir det en xde506 och sen får det bära eller brista för jag orkar inte mer. Det har gått 6v sen jag lämnade in min tv och jag räknar kallt med minst 1-2v till innan pengarna finns på mitt konto.
Redigerat av lando, 09 November 2005 - 19:45.
Postad 09 November 2005 - 20:31
miwa60
-
miwa60
-
Användare
-
-
109 inlägg
Vill någon som har perfekt bild på sin Samsung vara snäll och delge era inställningar i servicemenyn?
Postad 09 November 2005 - 20:45
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Vilka inställningar vill ni ha? Finns ju mängder verkar det som... och är de ingångsberoende med, dvs känner av ingången som användes när maskinen stängdes av sist? Jag har kameran hemma nu och kan fota av mina, men som sagt - de lär inte heala juni/juli/måndagsexemplar utan är bara de värdena som funkar hos mig...
Postad 09 November 2005 - 21:20
miwa60
-
miwa60
-
Användare
-
-
109 inlägg
Vilka inställningar vill ni ha? Finns ju mängder verkar det som... och är de ingångsberoende med, dvs känner av ingången som användes när maskinen stängdes av sist? Jag har kameran hemma nu och kan fota av mina, men som sagt - de lär inte heala juni/juli/måndagsexemplar utan är bara de värdena som funkar hos mig...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är intresserad av Scart från Digitalboxen och HDMI från DVD
Postad 09 November 2005 - 23:05
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Lando: Var köpte du den nu igen? har oxå fått förklarat för mig att den blå lampan ska blinka med långa intervaller men inte som ett discotek för då tyder det på fel på teven..... (om detta stämmer vet jag ej)
Va? Ska? Om det stämmer så finner jag det helt oacepptabelt. Störnings faktor nummer 1, hoppas det inte stämmer!!! //Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 09 November 2005 - 23:08.
Postad 09 November 2005 - 23:06
D.Man
-
D.Man
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Hehe, om min tv vill ha uppmärksamhet som har den nu fått det.
Jovars har jag ett ir-öga på laptopen men den har varit förtäckt. Blinkar ändå, även när datorn är av. Kan inte påstå att jag är e rookie gällande elektronik men vid detta fall så har jag ingen aning vad/varför den blinkar.
För några månader sen så hade jag en servicetekniker i luren, han sa att om lampan blinkar så indikerar den att något är fel. Visst tänkte jag, kan stämma...men efter att min andra s5hx blinkar likaväl så tror jag inte att det har något med teknikerns argument att göra. Tror att det är en störning, men frågan är bara vad? EU-moppar? Bor vid en trafikerad väg mitt i centrala stan.
Edit: Danhill: Har kontakt med servicefirmans vd så det borde ju vara en hög man. Han har sedan kontakt med någon chef på en samsungfabrik. Sen har jag mailat till Samsungs nordiska tv-chef, utan resultat. Drar iväg ett till mail till honom, likabra att göra det.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Du.....det är ju hopplöst att ens försöka gissa sig till varför din lampa blinkar när man inte vet vid vilken frekvens den reagerar. Den informationen borde du kunna få från samsung. Fattar inte hur dom tänker. Om du har haft samma symptom på 2 plasmor och dom har inget problem när de testar samma skärm hos sig så borde dom ju fatta att det kan vara nåt som stör din skärm. Följden av detta borde då bli att man tar reda på frekvensen den arbetar inom och sen kan de ju utifrån denna information tipsa om produkter som eventuellt kan störa. Fast vem blir förvånad????? Service och support tillhör väl inte den delen i dessa typer av företag som inger det största förtroendet längre. Förmodligen så finns det nån här som vet det vanligaste frekvensomfånget för fjärrkontroller. Jag vet inte tyvärr.
Postad 09 November 2005 - 23:16
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Hehe, om min tv vill ha uppmärksamhet som har den nu fått det.
Jovars har jag ett ir-öga på laptopen men den har varit förtäckt. Blinkar ändå, även när datorn är av. Kan inte påstå att jag är e rookie gällande elektronik men vid detta fall så har jag ingen aning vad/varför den blinkar.
För några månader sen så hade jag en servicetekniker i luren, han sa att om lampan blinkar så indikerar den att något är fel. Visst tänkte jag, kan stämma...men efter att min andra s5hx blinkar likaväl så tror jag inte att det har något med teknikerns argument att göra. Tror att det är en störning, men frågan är bara vad? EU-moppar? Bor vid en trafikerad väg mitt i centrala stan.
Edit: Danhill: Har kontakt med servicefirmans vd så det borde ju vara en hög man. Han har sedan kontakt med någon chef på en samsungfabrik. Sen har jag mailat till Samsungs nordiska tv-chef, utan resultat. Drar iväg ett till mail till honom, likabra att göra det.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Det första Cental Service frågade när jag ringde om min Samsung var om lampan blinkade!! Japp som ett discotek. Ring dem och kolla, de verkar ha hyffsad koll. http://www.centralservice.se/
Är fortfarade supernöjd med min Pana37a
// Cinema
<{POST_SNAPBACK}>
Thanx! First thing in the morning!
Postad 09 November 2005 - 23:27
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
"ska blinka"? Rappakalja  Eller okej, förlåt; *då* har jag ett fel på min Samsung för den blinkar inte det minsta... tror noj jag låter bli att lämna in den dock ;-)
Postad 10 November 2005 - 00:43
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Lando: Var köpte du den nu igen?
har oxå fått förklarat för mig att den blå lampan ska blinka med långa intervaller men inte som ett discotek för då tyder det på fel på teven..... (om detta stämmer vet jag ej)
Va? Ska? Om det stämmer så finner jag det helt oacepptabelt. Störnings faktor nummer 1, hoppas det inte stämmer!!!
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte min på JMEdata i Helsingborg, det verkar vara väldigt omständigt att göra en utbetalning ivarjefall, samsung DOA:ade min skärm förr förra veckan och denna veckan godkände dom kreditering. När det sker en utbetalning kan väl i stort sett bara gud svara på  Med tanke på samsungs hastighet så ska jag väl vara nöjd om det sker innan 2006.
Postad 10 November 2005 - 01:18
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Jo, utbetalningar gör dom allt än kvickt.
Kul för dig att du lyckats häva köpet då. En 506 låter inte helt fel!
//Lorryquai
Postad 10 November 2005 - 07:10
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Wireland: Då måste du ha blitt lurad, lampan ska inte blinka annat än när du använder fjärren eller slår igång tv:n.
Denna modell är då en riktigt sorglig historia.. och vad Strax säger litar jag inte ett sk-t på tyvärr, för det första så har man hört så mycket sk-t om dem och så är det ju Örebro vi snackar om oxå  .
Postad 10 November 2005 - 08:07
Noble
-
Noble
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Min lampa blinkar inte. bara vid fjärr kontroll tryckning.
Vore konstigt om den skulle blinka vid långa intervaller..usch. inget jag sett i alla fall.. kollade på Pestenstid i går som är drygt 6 timmar lång i sträck.. inget blinkande av lampan under den tiden i alla fall.
Postad 10 November 2005 - 09:25
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Säger inget gott om Powermill heller för den delen  (de har min tv). Man ringer dem o frågar status på reparation och när jag kan tänkas få den. "Vi får inte tag på teknikern just nu men vi ringer upp så fort vi kan" säger de... Ja o här går jag o väntar !
.....
Ringde demi 09:00 imorse och ringde dem igen 14:30. "Har fortfarande inte fått tag på någon tekniker som kan svara på dina frågor, vi ringer upp dig så fort vi vet någonting".
Redigerat av Motin, 10 November 2005 - 15:09.
Postad 10 November 2005 - 14:35
morcrist
-
morcrist
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Faan Lorry och Motin hoopas verkligen att eran mardröm tar slut snart!
Postad 10 November 2005 - 14:58
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Jo det hoppas jag också och nu har jag fått in lite hopp och ljus för min del angående detta. Har pratat en stund med min leverantör och hör jag inget från Powermill imorgon (de lovade ringa upp mig så fort de pratat med en tekniker om status på min tv) så kommer köpet att hävas, löfte från min leverantör. Då kan de ta hur lång tid på sig som helst att laga tv:n, jag bryr mig inte. Jag köper då en NY Tv av annat märke samt modell.
Bara att hoppas på att Powermill fortsätter på den banan de gjort tills imorgon eftemiddag = KATCHING, HÄVT KÖP.
 Nightmare = INDEED. Har ju nyligen köpt diverse boxar o filmer o spelar rätt mycket konsol.. Inget av det har man kunnat njuta av under dessa 6 veckor. Blir inte mycket gjort på en 19" LCD *sucka*
/Motin
Redigerat av Motin, 10 November 2005 - 15:10.
Postad 10 November 2005 - 19:03
Villur
-
Villur
-
Rookie
-
6 inlägg
Har läst den här tråden med stort intresse och är nu hyfsat nöjd ägare till en Samsung s5h.
Har dock lite probs med inställningarna i servicemenyn. Är det någon som är supernöjd med sin plasma som skulle kunna lägga ut deras inställningar i fullo. De inst som intresserar mig mest är Peaking/LTI. Har pillat bort mig en del där...
Förutom svagt surr (fanns på ALLA högupplösta plasmor jag kollade på) så är jag nöjd, men det verkar vara uppenbara produktions-, kvalitets- och kontrollproblem med denna modell med tanke på tråden. Synd, för det är bra när det funkar och det inte pillas för mycket
Ni som är missnöjda: ge er aldrig, gå ihop och skicka in ett protestbrev tillsammans istället. Klart Samsung ska ta ansvar och värna om sitt namn!
Postad 10 November 2005 - 19:31
stefan-s
-
stefan-s
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Hur är det nu, klarar den HD-TV genom componentingången?
Tänkte mest på Xbox 360.
/Stefan
Postad 10 November 2005 - 21:10
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Hur är det nu, klarar den HD-TV genom componentingången?
Tänkte mest på Xbox 360.
/Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
mjopp sist jag kollade så ska det funka
Postad 10 November 2005 - 21:52
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Efter sju veckor och tre dagar på service så har dom nu konstaterat att det inte finns något "fel" på min plasma. Nu skickas den hem igen. Ok, bara att acceptera det helt enkelt. Ringde upp NON och berättade detta för dom. Sa då även att jag tänker filma tv:n så fort den kommer hem och skicka materialet till dom direkt där efter. Frågade även personen i luren(vettigaste på non's support hittills) om jag kunde häva köpet om jag kan bevisa att lampan blinkar. Då sa hon att det inte gick då man måste ha tre fulla service rapporte, jag har en(tidigare s5hx:en). Så nu ska jag bevisa att lampan blinkar(måtte den göra det annars!!!!) samt försöka övertala NON om att jag vill ej ha en sissta tredje tv, då risken finns att den reagerar likadant som dom två övriga, onödiga utgifter för dom bara med andra ord.
Jaja, ser detta som en framgång trotts allt. Fighten fortsätter.... att man ska drabbas av detta för att man har KÖPT något, helt otroligt.
(man måste ha humor i livet annars e det surt)
//Lorryquai
Postad 10 November 2005 - 23:27
Unregisterede4bc69dc
-
Unregisterede4bc69dc
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Lorry - Jag förstår att du inte är alltför nöjd med NoN. Pissig service på ditt ärende. Minst sagt.
Jag har även haft problemet med den blinkande lampan från dag 1. Nu är det lite då och då, den första månaden var det betydligt oftare. Men annars så är jag nöjd med bilden, tyckte att bilden (svärtan) blev betydligt bättre efter att jag ändrade inställningar i servicemenyn. Kommer inte ihåg vem det var som hade haft sin på service, han la iaf ut lite ändringar de hade gjort i hans servicemeny. Har dock kommit fram till att jag måste göra något åt min blinkande lampa innan det går alltför lång tid.
Anser ni att man skall man vända sig direkt till Samsung om man skall påpeka problemet med lampan och text-teven, eller bör jag kontakta Hembiobutiken istället? Samsung kanske reagerar lite annorlunda som en butik ringer dem. Dvs om hbb inte hänvisar mig direkt till dem.
Postad 10 November 2005 - 23:32
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nu har jag lagt ut lite nya bilder; några med Samsung HD-950 som källa (HDMI, uppskalat till 720p) och några på servicemenyn. Det är ngt vajsing med minhembios galleri verkar det som, för de ynka få bilder jag fick upp nu tog 3-4 försök var och hamnade i tre olika album... Resten orkar jag inte meckla vidare med, väntar tills det funkar bättre. Är det ngt specifikt i servicemenyn ni söker så PMa eller post:a så jag vet vad jag ska fota. Det är ju en evig megamassa undersidor där verkar det... Kameran jag använde är rätt okej, men det är ändå stor skillnad på den avfotade tvskärmen och the real thing; ta den världsberömda gnuttan salt...
Postad 10 November 2005 - 23:48
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Jo, man blir allt trött på allt elände, men långt där borta ser jag mina pengar åter.
Om du ska lyckas få en blinkfri-tv så får du byta till ett helt annat märke. Jag har om sagt haft två stycken och båda reagerar likadant(blinkar). Det enda vettiga sättet är att ringa hem en tekniker via samsungsupporten, då verkstäder inte hittar något fel eftersom lampan inte blinkar hos dom.
Alternativt filma felet och skicka resultatet till HBB. Om HBB hänvisar tvn till service så får du gärna hänvisa till mig då jag vet att service inte kan utreda tvn.
//Lorryquai
Postad 11 November 2005 - 00:59
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Jo, utbetalningar gör dom allt än kvickt.
Kul för dig att du lyckats häva köpet då. En 506 låter inte helt fel!
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har som sagt inga högre förväntningar på nån i ledet som mina pengar ska vandra, men jag har ivarjefall kollat runt efter en affär som har XDE506 (lättare sagt än gjort) men jag hittade en lokal handlare som ska få in den runt den 25:e Nov.  Den kommer kosta lite mer, men det kan det vara värt om jag ska gå igenom samma visa igen  Hädanefter kommer alla mina inköp att enbart ske i butiker där man bryr sig om sina kunder även efter köp och inte bara före.
Postad 11 November 2005 - 07:25
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Börjar undra om det var menat att jag ska ha en 42 Plasma... Först detta förbaskade strul som gjort att man knappt sett tv:n. Sen när man ska kika på en ersättare så finns det inga att få tag på .. slutsålt överallt  . Har ju ingen lust att sitta där med nyinköpta Xbox360 med en 19" LCD direkt... PV500:an är det 4-6 veckors leverans på och LG PXR5 ca 2-3 veckor, ja om man har tur. S-tan !
Postad 11 November 2005 - 10:22
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Nu har jag lagt ut lite nya bilder; några med Samsung HD-950 som källa (HDMI, uppskalat till 720p) och några på servicemenyn. Det är ngt vajsing med minhembios galleri verkar det som, för de ynka få bilder jag fick upp nu tog 3-4 försök var och hamnade i tre olika album... Resten orkar jag inte meckla vidare med, väntar tills det funkar bättre. Är det ngt specifikt i servicemenyn ni söker så PMa eller post:a så jag vet vad jag ska fota. Det är ju en evig megamassa undersidor där verkar det... Kameran jag använde är rätt okej, men det är ändå stor skillnad på den avfotade tvskärmen och the real thing; ta den världsberömda gnuttan salt...
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar!, ska jämföra med min när jag kommer hem från jobb, men tyckte det såg bra ut iaf! Servicemenyinställningarna i din tv verkar skilja lite, Cb5_high & Cr5_High-värdena är lite annorlunda. Andra "servicemenyer" som är intressanta är White Balance (3) och Picture Gain Adjust (under 4, SVP-EX) Ta gärna nån bild med nån mörk scen oxså! Btw, kom ihåg att skriva vilken ingång tv:n står på när du är i servicemenyn, eftersom det är olika inställningar på TV,EXT1,EXT2,Component,PC & HDMI.
Redigerat av Leven, 11 November 2005 - 10:28.
Postad 12 November 2005 - 18:37
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Fler (HDMI)-inställningar i galleriet och några mörka scener. Märk dock att de blir avsevärt sämre på bild än irl - och att de ser dubbelexponerade ut beror på att mitt vardagsrum speglar sig i TVskärmen när jag tar kort  Man behöver inte titta så noga på dessa foton för att se några dalitavlor, en matta och en knäböjande Filmtok med digitalkamera i högsta hugg =)
EDIT: Finns det verkligen inga bra hemmabiopaket som *inte* inkluderar en DVDspelare? Jag har f-y-r-a i skrivande stund, tokvägrar att pröjsa för en till ;-)
Redigerat av Filmtoken, 12 November 2005 - 20:07.
Postad 13 November 2005 - 01:21
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Fler (HDMI)-inställningar i galleriet och några mörka scener. Märk dock att de blir avsevärt sämre på bild än irl - och att de ser dubbelexponerade ut beror på att mitt vardagsrum speglar sig i TVskärmen när jag tar kort Man behöver inte titta så noga på dessa foton för att se några dalitavlor, en matta och en knäböjande Filmtok med digitalkamera i högsta hugg =)
EDIT: Finns det verkligen inga bra hemmabiopaket som *inte* inkluderar en DVDspelare? Jag har f-y-r-a i skrivande stund, tokvägrar att pröjsa för en till ;-)
<{POST_SNAPBACK}>
hmm, din tv är helt i annan klass än min iaf.. vilka olika dvd-spelare har du testat, du nämnde i bilderna att det skiljde mkt? Den där 'Gråskalor en masse'-bilden ska jag testa på min med, kan inte tänka mig att den hanterar den snyggt.. du verkar ha en nyare servicemeny iaf, den där samsung-loggan har inte jag på min  vilket datum och version har du? (står på första bilden när man går in i servicemenyn). mkt tack för bilden iaf!
Postad 13 November 2005 - 10:14
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Finns det verkligen inga bra hemmabiopaket som *inte* inkluderar en DVDspelare? Jag har f-y-r-a i skrivande stund, tokvägrar att pröjsa för en till ;-)
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns det fler som undrar! *Räcker upp en hand*
Postad 13 November 2005 - 16:08
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Min gamla spelare Pioneer DV-350 gav väldigt fin bild via Scart-RGB för det mesta, men mörkare/svarta scener grottade lätt ihop sig. Anade då att det berodde på att skivorna det var tydligast på var backupper (har fått för mig att just mörka partier är de som tar mest stryk vid sånt), men samma scener/skivor är kalas med den nya Samsung HD-950. Det är också DVD-spelarens screensaver som syns på bilderna, inte servicemenyns ;-)
Köpte tidningen HemmaBio idag där sex 42" plasmor recenseras. Två fick snäppet högre än Sammyn, men de var också 15 lappar dyrare, så  Vete sjutton om man orkar skriva in den här, men om intresse finnes kan jag fota av den?
Förresten - hur bra DVDspelaren Samsung HD-950 än är, så stör den min analoga TVmottagninge  Kanske bara för att kontakten sitter i samma grenkontakt som TVn, men när den är inkopplad (även bara i standbyläge) blir det lite småsnöigt på 1an, 2an, 3an och 4am. :s Någon tanke?
Postad 13 November 2005 - 23:59
tonpaa
-
tonpaa
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Min gamla spelare Pioneer DV-350 gav väldigt fin bild via Scart-RGB för det mesta, men mörkare/svarta scener grottade lätt ihop sig. Anade då att det berodde på att skivorna det var tydligast på var backupper (har fått för mig att just mörka partier är de som tar mest stryk vid sånt), men samma scener/skivor är kalas med den nya Samsung HD-950. Det är också DVD-spelarens screensaver som syns på bilderna, inte servicemenyns ;-)
Köpte tidningen HemmaBio idag där sex 42" plasmor recenseras. Två fick snäppet högre än Sammyn, men de var också 15 lappar dyrare, så Vete sjutton om man orkar skriva in den här, men om intresse finnes kan jag fota av den? 
Förresten - hur bra DVDspelaren Samsung HD-950 än är, så stör den min analoga TVmottagninge Kanske bara för att kontakten sitter i samma grenkontakt som TVn, men när den är inkopplad (även bara i standbyläge) blir det lite småsnöigt på 1an, 2an, 3an och 4am. :s Någon tanke?
<{POST_SNAPBACK}>
har du jord framdraget till grejerna?
Postad 14 November 2005 - 00:02
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Köpte tidningen HemmaBio idag där sex 42" plasmor recenseras. Två fick snäppet högre än Sammyn, men de var också 15 lappar dyrare, så Vete sjutton om man orkar skriva in den här, men om intresse finnes kan jag fota av den? 
Förresten - hur bra DVDspelaren Samsung HD-950 än är, så stör den min analoga TVmottagninge Kanske bara för att kontakten sitter i samma grenkontakt som TVn, men när den är inkopplad (även bara i standbyläge) blir det lite småsnöigt på 1an, 2an, 3an och 4am. :s Någon tanke?
<{POST_SNAPBACK}>
har du jord framdraget till grejerna?
<{POST_SNAPBACK}>
ibland kan det vara så enkelt att det räcker att vända på kontakten
Postad 14 November 2005 - 01:43
Filmtoken
-
Filmtoken
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Med risk att förlöjligas av alla och allas släktingar på en och samma gång:
"J-jord?" *kliar sig i håret och försöker minnas fysiklektionerna*
Jag har två grenkontakter fullproppade med kontakter; that's all I know  TV, video, DVD, XBOX och några lampor  När jag kör XBOXen är det sunkbild på alla TVkanaler (men vem tittar på TV när XBOXen är igång?) och när DVDspalre är ansluten är det små vita störningskorn på 1 2 3 o 4. Inte över hela bilden utan snarare en liten rad vita korn som hoppar uppifrån vänster till nedre högra hörnet diagonalt om och om igen. Försvinner direkt när jag drar ur kontakten till DVDn.
Ni fattar jag är hi-tech-wizard eller!? ;-)
*tröstar sig med att han är gudabenådat duktig på helt andra saker*
Postad 14 November 2005 - 07:37
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Kör du bägge grenkontakterna på samma eluttag ? Har du nån scartsplitter ? Prova o kör dvdspelaren i ett annat eluttag o se om det hjälper o kör du scart så prova byt splitter eller kör utan !
Jord/skyddsjord:
Om det blir ett fel i en apparat som är skyddsjordad och kopplad till ett jordat uttag, leds strömmen bort genom skyddsjorden. Proppen går oftast, som man brukar säga. Mer korrekt är att en säkring löser ut!
Redigerat av Motin, 14 November 2005 - 09:37.
Postad 14 November 2005 - 15:58
Aik1891
-
Aik1891
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hmm...
Blåa lampan har även spelat mig ett spratt och blinkat till och från.
Har undersökt vad som kan skicka signaler och kom fram till att IR sändaren i mina bärbara datorer skickar någon typ av signal även när dem var avstängda.
Har nu inaktiverat IR i båda mina bärbara datorer och den Blåa lampan har slutat att blinka.
Blinkar självklart när man trycker på fjärren men inte annars.
Bilden är för övrigt bra men man märker en tydlig skillnad mellan olika tv kanalers kvalité och olika program. Kör UPC digital box med scart till EXT 1.
DVD bilden är helt underbar...
Kan kanske hjälpa någon som har problem med blinkande lampor
Postad 15 November 2005 - 14:41
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Snabb update på vad som händer min tv:
Samsungs reparationsställe Powermill har inte ens fixat reservdelar till min tv ännu !!! 7 VECKOR och inte ens reserdelar fixat !! BRA VA ?
Samsung säger också att de har en policy som säger att efter en viss tid så får ja en ny tv eller så hävs köpet. Tycker de att 7 veckor är en ok tid att få vänta ?? För jag fick inte veta hur länge det måste gå innan det inträffar..
Gissa om man är glad ? Ruggigt ruggigt dåligt !
Redigerat av Motin, 15 November 2005 - 14:42.
Postad 15 November 2005 - 15:33
morcrist
-
morcrist
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Vilka idioter
Postad 15 November 2005 - 15:40
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Vilka idioter 
<{POST_SNAPBACK}>
Nu var du nästan snäll, det var milt sagt ! Sämre skitbolag har jag nog aldrig stött på.
Postad 15 November 2005 - 16:17
Unregistered99322caa
-
Unregistered99322caa
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Tydligen är den här modellen rätt populär pga det omedelbara intrycket i förhållande till pris.
Jag vet sådana inte så avlägset i omgivningen som köpt en sådan här för flera tusenlappar mer än jag gjorde och är nöjda. Att jag själv inte drog jämt med min och returnerade betyder inte att någon annan inte kan ha full behållning. Det är bara att fortsätta glädjas om man gör det idag
Postad 15 November 2005 - 16:21
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
uh vilket nerköp ! Kan inte säga något annat när jag blir behandlad på det här viset
Postad 15 November 2005 - 16:49
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Nu kom nackskottet från service centret. Jag ska betala ca 1500kr för att få hem den. Då de inte hittar något fel på tvn så täcker inte garantin hemfrakten  Lever på en tajt budget så nu ställs englandresan in
Pratade även med NON, var så trött på alla vanliga telefonfjantar så jag bad om att få bli kopplad till chefen direkt istället. Hon sa inget vettigt hon heller utan sa att jag måste betala summan för att få hem tvn, frågade även om jag skulle få tillbaka pengarna om jag kan bevisa att lampan blinkar. Svaret var då, ja, om en back-up service(en till service) kan bevisa felet. Om inte så åker jag på en till summa på 1500kr. Så enligt dom så skiter dom fullständigt i om jag själv har filmat tv när den blinkar.
Med andra ord så är jag sjukt lack på allt som har med denna tv att göra. Tänker ringa samsung imorgon och "beställa" hem en tekniker så att han kan se med egna ögon att lampan blinkar. Om det nu skulle vara så att det är laptopens ir-sändare som "stör" så är det samsungs påtagande oavsett bärbar eller stationär dator! Bara för att man har en laptop så ska det inte vara en nackdel.
Behöver bara lite hjälp från er grabbar, har nämligen skickat samsungs garantibok med tvn och kan ej komma åt deras support tele-nummer. Kan någon snabbt haffa upp det åt mig, vore tacksam för det.
JAG HATAR SAMSUNG!
//Lorryquai
Postad 15 November 2005 - 17:05
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Nu kom nackskottet från service centret. Jag ska betala ca 1500kr för att få hem den. Då de inte hittar något fel på tvn så täcker inte garantin hemfrakten Lever på en tajt budget så nu ställs englandresan in
Pratade även med NON, var så trött på alla vanliga telefonfjantar så jag bad om att få bli kopplad till chefen direkt istället. Hon sa inget vettigt hon heller utan sa att jag måste betala summan för att få hem tvn, frågade även om jag skulle få tillbaka pengarna om jag kan bevisa att lampan blinkar. Svaret var då, ja, om en back-up service(en till service) kan bevisa felet. Om inte så åker jag på en till summa på 1500kr. Så enligt dom så skiter dom fullständigt i om jag själv har filmat tv när den blinkar.
Med andra ord så är jag sjukt lack på allt som har med denna tv att göra. Tänker ringa samsung imorgon och "beställa" hem en tekniker så att han kan se med egna ögon att lampan blinkar. Om det nu skulle vara så att det är laptopens ir-sändare som "stör" så är det samsungs påtagande oavsett bärbar eller stationär dator! Bara för att man har en laptop så ska det inte vara en nackdel.
Behöver bara lite hjälp från er grabbar, har nämligen skickat samsungs garantibok med tvn och kan ej komma åt deras support tele-nummer. Kan någon snabbt haffa upp det åt mig, vore tacksam för det.
JAG HATAR SAMSUNG!
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Om du spelar in felet och har ett vittne som kan intyga inspelningen så är det bara att ringa ARN. Du har haft den inlämnad 2 ggr va? Använd dig av konsumentköplagen. Iom att den är yngre än 6 månader så gäller ju prinicpen om ursprungsfel. Kolla med juristerna på konsumentverket vad de anser. Du får antagligen rätt, om du bara kan spela in felet. Mvh Micke
Postad 15 November 2005 - 17:11
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Nej, detta är försata gången tv 2 är inlämnad. Tv 1 led även den av blinkande lampa fenomenet. Den fick jag utbytt mot den som är på service nu.
Ska fixa telenr till ARN. Men först vill jag prata med samsung, ingen som har nummret till deras support?
//Lorryquai
Postad 15 November 2005 - 17:25
Unregistered0aeda065
-
Unregistered0aeda065
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
samsung electronics nordic AB upplans väsby 08-59096600 www.samsung.se
Postad 15 November 2005 - 17:28
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Hittade det nummret och har pratat med supporten. Min plan med att få hem en tekniker går i stup då samsung har lagt ner på-platsen service
Samsung är bara skit!
//Lorryquai
Postad 15 November 2005 - 18:03
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Hittade det nummret och har pratat med supporten. Min plan med att få hem en tekniker går i stup då samsung har lagt ner på-platsen service
Samsung är bara skit!
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Men har du köpt den med på-platsen-garanti? Isf är det inte din huvudvärk. Spela in, ring kovs jurister och sedan ARN så blir du av med problemet tror jag.
Postad 15 November 2005 - 20:07
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Du har dina rättigher som konsument att luta dig mot. Jag säger som de andra ring Konsumentombudet och kontakta ARN för att få kött på benen om hur du ska fortsätta gå tillväga. Jag är på god väg att ta samma resa då jag får löfte från Samsung om att de ska ringa mig o ge mig besked om tv:n men inget händer. Då ringer ja o kollar vad som händer .. ja då väntas det på reservdelar !!! Jag skulle också kunna sitta på arslet i ca 7 veckor o inte göra något åt våra servrar på jobbet.. och sen till sist beställa reservdelar och fixa det efter ja ... när jag har lust helt enkelt. MEN då skulle jag banne mig förlora jobbet !
Bryr sig Samsung ? Nej inte ett skit. Lider med dig Lorry, våra fall är bevis för att Samsung inte är värt ett korvöre.  !!!
Redigerat av Motin, 15 November 2005 - 20:09.
Postad 16 November 2005 - 11:30
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Enligt min återförsäljare så ska min TV vara på väg tillbaka inom de närmsta dagarna.. Yeah right I believe it when I see it, hade sett fram emot att få byta märke och modell helt.  E det samma skit så kommer jag behålla den ett par veckor för ja vägrar att lira nya XBOX 360 på 19" LCD .. Sen skickar jag tillbaka den, först får den gå genom rutan o sen får Samsung tillbaka den Grrrr.
17 dagar kvar tills release man får tänka på det som iaf är positivt !
/Motin
Redigerat av Motin, 16 November 2005 - 11:30.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|