Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 September 2012 - 17:08

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Den är:

1: ful som stryk !
2: för tjock
3: för liten bild
4: har inte dom ingångar och fungtioner jag behöver
5: knappast "okey" bild, utan antagligen sjukt kass bild...!

Så, den går fet bort ;)

Postad 18 September 2012 - 17:12

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Du ser, nu vart du kräsen :) Den har ju både fjärrkontroll, träattiraljer och scart-ingång :)?
Det står iofs att fjärr och scartingång ingår, undrar om man kan välja bort det "tillvalet"? :)

Redigerat av Unregistered95265801, 18 September 2012 - 17:13.

Postad 18 September 2012 - 17:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Köp min Philips för 7K då :D

Postad 18 September 2012 - 17:31

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 1
Jädra gnällspik! :P :D

hursom så skulle jag INTE köpa en TV från Siba då jag är helt övertygad om att dom är rätt nära en konkurs... ;)

Postad 18 September 2012 - 17:34

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

hursom så skulle jag INTE köpa en TV från Siba då jag är helt övertygad om att dom är rätt nära en konkurs... ;)

Jupp de kommer garanterat följa Expert som nu även de (likt onoff) är påväg ner i avgrunden.

Postad 18 September 2012 - 17:37

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
"Perfektionisternas kung"

:angry: :huh: :unsure: :blush: :D :lol: :lol: :lol:

Postad 18 September 2012 - 18:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
:D

Postad 18 September 2012 - 18:46

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Vem tar den?
http://www.hifimagas...?annonsID=59508

Jag! Tack för tipset. Jag håller dig personligen ansvarig om den inte kommer fram som den ska ;)

Postad 18 September 2012 - 18:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jag! Tack för tipset. Jag håller dig personligen ansvarig om den inte kommer fram som den ska ;)

Lite för bra deal för att låta bli va ;)
Nemen se på fan bagarjävel, vem hade rätt ang att den skulle vara borta snabbt som vinden jo JAAAG ;) :P :D

Postad 18 September 2012 - 18:56

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Lite för bra deal för att låta bli va ;)
Nemen se på fan bagarjävel, vem hade rätt ang att den skulle vara borta snabbt som vinden jo JAAAG ;) :P :D

Absolut bra pris,så jag slog till trots att jag har köpstopp. David är inte den enda som ska flytta och behöver "snåla" :P

Postad 18 September 2012 - 19:06

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Mmm, e väll så :(

men fan, hopplöst att hitta TV som verkar vettig och som finns att få tag på UTAN att behöva åka till Haparanda eller möta upp någon vid dörren kl 12 på dagen då man jobbar....

Fan då, hur fan ska man bära sig åt då, om man ska köpa en fucking jävla TV... ?! :wacko:

HBB hade samma TV som jag kikade på:
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=173150

1000kr med i pris dock...
Men vi får se.

Kan man boka tid för när dom ska komma förbi ?

Redigerat av DVD-ai, 18 September 2012 - 19:09.

Postad 18 September 2012 - 21:15

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=9bZkp7q19f0

Asiater är för roliga :D

Postad 18 September 2012 - 21:27

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
David:

http://www.aftonblad...icle15463579.ab

Kan ju vara värt att chilla till helgen och kolla in om dom har någon bra deal på en sån där teeevää. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 18 September 2012 - 21:28.

Postad 18 September 2012 - 21:31

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Hur stor skillnad tror ni det är mellan en "vanlig" bokhylla och en "öhman diffusor"? Vet inte om jag orkar krångla med diffusorn och det kanske räcker med en bokhylla istället

Postad 18 September 2012 - 21:54

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Hur stor skillnad tror ni det är mellan en "vanlig" bokhylla och en "öhman diffusor"? Vet inte om jag orkar krångla med diffusorn och det kanske räcker med en bokhylla istället

Skillnad är det nog alltid, böckerna i bokhyllan är ju inte matematiskt placerade (frekvensomfånget omöjligt att säga)...
Beror ju på vad du vill komma åt.
http://www.youtube.c...be_gdata_player

Redigerat av Unregistered95265801, 18 September 2012 - 22:00.

Postad 19 September 2012 - 06:24

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Det går nog att ställa böckerna lite mer diffuserande än i filmen dock. ;)

Postad 19 September 2012 - 10:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Nu har jag varit inne på HBB butiken i Stockholm och tjötat med deras trevliga personal.
Bra intryck helt klart ! :)

Jag råkade även köpa en sådan Panasonic Plasma som först var intressant.

Jag kollade på vad Expert har och skulle kunna Rea ut och kom fram till att vad jag sökte det fanns inte riktigt...
Så jag slopade den ideen.
Dessutom hade jag inget som kunde hjälpa mig i helgen med att få hem en TV så...

Aja, nu är alltså TV-beställd och bara att vänta på att få ett leverans sms med info om när dom tänker dyka upp.
Kommer nog att dröja till på måndag-tisdag med tanke på att TV-n kommer i lager på torsdag eller fredag.

Hmmm, då var det bara Ikea kvar för att inhandla det sista nödvändiga till rummet.
Övrigt ska byggas ihopp själv eller med hjälp då basabsorbent och diffusor inte finns att köpa av den modell jag tänkt mig :)

Postad 19 September 2012 - 11:22

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Har inte IKEA fått hem sina tv-apparater än?

Postad 19 September 2012 - 11:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jo det har dom nog, såg dom förra veckan då jag var där.

Ikea och "euronics" eller hur det nu stavas, är det som gör TV'n ihopp...
Inget jag är sugen på !

Postad 19 September 2012 - 16:00

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Vilken tv syftar du på David, ST?

Verkar ju lite farligt att tipsa om annonser här i tråden, men vågar mig på ett till men denna gräver lite djupare i plånboken.
Du får enbart köpa om du lovar en provlyssning till mig ;)
http://www.blocket.s...646426.htm?ma=1
Postad bild

Postad 19 September 2012 - 17:23

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Det går nog att ställa böckerna lite mer diffuserande än i filmen dock. ;)

Det går det absolut göra, det var inte det jag ville peka på utan att det är nog svårt att få en bokhylla att ersätta en korrekt byggd diffusor. Sen kanske det gott duger med en bokhylla beroende på vad man vill uppnå.

Redigerat av Unregistered95265801, 19 September 2012 - 17:24.

Postad 19 September 2012 - 18:22

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Det går det absolut göra, det var inte det jag ville peka på utan att det är nog svårt att få en bokhylla att ersätta en korrekt byggd diffusor. Sen kanske det gott duger med en bokhylla beroende på vad man vill uppnå.

Jo, självfallet blir det bättre men frågan är om det blir så stor skillnad. Ska fundera på det lite mer.

Postad 19 September 2012 - 18:27

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Jo, självfallet blir det bättre men frågan är om det blir så stor skillnad. Ska fundera på det lite mer.

Testa med bokhylla om du har någon stående, räcker det den ger så är det ju bara klockrent då du slipper allt snickrande och pillande.

Postad 19 September 2012 - 19:14

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Vilken tv syftar du på David, ST?

Verkar ju lite farligt att tipsa om annonser här i tråden, men vågar mig på ett till men denna gräver lite djupare i plånboken.
Du får enbart köpa om du lovar en provlyssning till mig ;)
http://www.blocket.s...646426.htm?ma=1

Dom låter fint.
Priset är ju helt ok med tanke på vad dom kostar som nYa.

Postad 19 September 2012 - 21:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Då blev det SM-final i år igen. :)

Postad 20 September 2012 - 06:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Fan då... då sitter man hemma med feber och så stört ont i halsen att jag aldrig varit med om något liknande....
Är så svullen att det är svårt att både äta och till och med dricka !
Känns som att någon kör in en kniv i halsen varje gång man sväljer... :(

Väldigt olägligt så jag skulle täcka en annan på jobbet som skulle vara ledig idag och imorgon, väldigt olägligt....

Och de är fan att de ska göra så ont i halsen, andas, äta, dricka, skratta, nysa... ja allt känns som värsta terror'n....
Så vafan ska man göra nu då ?! :wacko:

Det är ju inte så att man kan trösta sig själv med något gott, för det är ju det jobbigaste som finns just nu att behöva äta något...

Edit: Och ljudet låter skit !
i och försig inte konstigt då rummet är nästan helt tomt...
Men nu är det basen framförallt som låter bajs med modulerna placerade på golvet, jag måste helt klart köra med någon lite mer speciell placering för att få ordning på detta.
Och antagligen så mycket basabsorbent jag i huvudtaget kan få plats med !

rummet är ju 485x410 och 250 högt

Postad 20 September 2012 - 08:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Du skulle nog behöva göra en riktig besiktning David.. Eller fundera på om du gör något fel..
Tycker du är sjuk jämt ? :huh:

Postad 20 September 2012 - 11:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja jag vette fan vad som är fel....

innan i denna vinter så var jag inte sjuk någonsin, sedan dess har jag haft väldigt lätt för att bli sjuk :(

Jag borde nog kolla upp detta.

Redigerat av DVD-ai, 20 September 2012 - 16:28.

Postad 20 September 2012 - 16:19

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
:P

Redigerat av Unregistered89a7be48, 20 September 2012 - 18:57.

Postad 20 September 2012 - 19:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja jag vette fan vad som är fel....

innan i denna vinter så var jag inte sjuk någonsin, sedan dess har jag haft väldigt lätt för att bli sjuk :(

Jag borde nog kolla upp detta.

Man skall vara fet och go och inte röra på sig allt för mycket så håller man sig frisk, jag är ta mig fan nästan aldrig sjuk.
Men när jag väl blir det så kvider jag som en baby, då är det fanimig inte roligt för min sambo :)

Postad 20 September 2012 - 20:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Haha, ne jag har testat på det där, nu gäller det att ha så hög redighet som möjligt, och då ska vikten sitta på helt andra ställen ;)

Redighet's projektet går just nu väldigt bra, förutom att jag inte tränat på snart 2 veckor då jag haft för mycket annat att ta hand om, Men det går bra nu !
Och jag satsar på att avancera ordentligt under vintern nu :)
Har redan, nästan kommit ikapp på det mesta av det jag tappade under sommaren 2011, men är ordentligt förbi på andra områden, så allt som allt så är jag helt klart på spår igen :)
mellan sommaren 2011 till i våras så hade jag helt klart en stor svacka i träningen, allt gick dåligt och jag hade dåligt med lust och energi...
Men nu är jag sjukt taggad igen ! :D

Tränar även mycket sinnen just nu, något som jag ägnat mig åt tidigare men haft ett litet uppehåll på, miljö perception träning och multi fokus :P

Alltså, träna upp hur bra man uppfattar saker och ting i ens omgivning och hur bra man kan koncentrera sig på en eller flera saker samtidigt isolerat från varandra.
Jag tycker det är väldigt roligt, och däribland så är hörseln väldigt rolig att träna, att lära sig att höra saker man först inte trodde var möjligt, som att höra ljudmiljön.
Alltså i ett rum kunna börja skaffa sig en bild av rummets utseende i grova drag enbart med hjälp av hörseln, något som blinda ofta lär sig att göra med tiden.
Och något som jag vill kunna göra, och till viss del kan jag redan nu mycket tydligt höra parallella ytor, kala områden på väggar, mindre möbler osv..
Bara genom att spela upp något ljud i rummet och lyssna hur rummet upplevs :)

t.ex. så störs jag mycket av parallella och kala ytor i främre halvan av rummet, det blir liksom ett område som "hörs", Jag hör att där är det ett område där ljudet inte låter som det borde, och jag upplever det som just ett område där ljudet kommer fördröjt..
Så inga parallella ytor får finnas nakna någonstans egentligen, men framförallt inte i främre delen av rummet, det måste på något där som dämpar den effekten.
Och med parallella ytor menar jag då inte rumsmåtten för dom uppfattar jag bara som just rummets väggar, utan nu snackar vi typ två hyllor med några dm mellanrum eller något sådant.

Jag tycker det är spännande att träna upp olika förmågor som man har, men som dom flesta aldrig ens ägnar en tanke åt...

En av dom coolaste grejerna är ju den blinda filuren som kan navigera sig runt, och till och med cykla med hjälp av, Sonar !
Han ger ifrån sig transientsnabba små klickljud i perfekt följd och han har tränat upp sin hörsel så pass att han alltså kan kartlägga miljön så otroligt bra att han kan cykla och göra typ allt som alla vi andra !
Helt otroligt hur långt man kan utveckla det om man verkligen ger sin in på det.!
Han kan höra alla föremål som är större än typ en kaffekopp, helt otroligt... :D

Eller hur urbefolkning kan uppfatta saker som händer runt ikring dom på ett sätt som får oss i västvärden att framstå som helt isolerade i oss själva, utan tillgång till vare sig syn eller hörsel !
Jag tycker detta är en mycket intressant ämne, och jag har som mål att inte vara en västvärd-bo utan optimalt fungerande hörsel och syn... ;)
Så jag har ett långtgående projekt på att lära mig bort med det och börja se och höra det som verkligen finns där, och inte det jag väljer att se och höra.

Edit: Precis kollat på 4 avsnitt av Planet Earth, jäkla bra serie !
För dom som inte sett den så rekommenderar jag den verkligen :)

Postad 20 September 2012 - 20:47

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Gå på gymet, spring i skogen, drick mycket öl.

Hälsa och lycka!

Postad 20 September 2012 - 20:50

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jepp ! :D

Helt klart bra grejor det, är såååå otroligt sugen på att röra på mig just nu, min kropp bara skriker efter att få lyfta skrot och ut och springa och balansera på en stubbe och, ja allt sådant...
Men fan värken i skallen säger bara Noooo just nu... :(
nu har jag inte tränat på snart 2 veckor, och det känns !
Börjar att bli redigt rastlös, så fort den här skiten släpper så kommer jag att explodera som en överfylld heliumballong i himmelen :lol:

Postad 20 September 2012 - 20:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag är ute i skogen och går och springer som en tok... Behövs med allt öldrickande :D
Ska börja gymet igen när pappaledigheten är slut, jösses så man längtar till jobbet kan jag lova...

Var hemma med ungar är för fruntimmer alltså :)

Postad 20 September 2012 - 21:17

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:P

Ja jag har fått smaka på det jag med, inte för att jag är förälder, men jag träffade en tjej med två ungar på 1,5 och 3är.
Det tar på krafterna... och jag har insett att jag inte vill ha barn än på ett bra tag i alla fall, nyttigt var det helt klart att få uppleva lite "liv med småbarn inblandat".
Och det gav mig en hel del förståelse och insikt i vad det krävs och betyder i fråga om uppoffringar, något som jag inte är intresserad av att offra än i alla fall.
Men rätt som det är så sitter man väll där och inget hellre vill likt förbenat... det är väll någon förprogrammerad klocka antar jag... :P

Postad 20 September 2012 - 21:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
7, 6 och 1 .... * gäsp * .... Kvartsamtal klockan 8 i morgon bitti...

Postad 20 September 2012 - 21:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja då finns det att stå i förstår jag ;)

1år är väldigt krävande, sover han/ hon bra i alla fall eller är det ligga hos mamma och passa varenda natt och vrida på sig i oro
Har förstått att i den åldern så är det inte tal om att få sova på nätterna, även kompisar med ungar i den åldern verkar ha den åsikten, och jag upplevde det med 1,5 åringen.
Det var lite jobbigt dom 2-3 gångerna i veckan faktiskt... :unsure:
Kan inte fatta det 7 dagar/ veckan ! :ph34r:

Postad 20 September 2012 - 21:32

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 1
Man är lite småsliten haha... men det som inte dödar härdar eller vad man brukar säga :)

Som sagt, ska bli gött att börja jobba igen iaf. Så får kärringa ta hand om det hon ställt till med ;)

Postad 20 September 2012 - 21:39

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Hehe, ja och du var naturligtvis inte delaktig då... ? ;)

Som man ligger får man, jahhh... ungar ! :D

Jag höll på att få ett svimningsanfall på tunnelbanan en gång, när en tjej jag träffade smsade mig och lät meddela att hon var gravid sedan 3-4månader, och att det tydligen verkade vara tvillingar.
Och hon tänkte behålla dom!
Jag viste inte vart jag skulle ta vägen... något av det värsta jag varit med om, allt bara blev helt stilla och öde och jag tappade helt fattningen. Det var liksom som att hela världen bara rasade samman där ocdh då, vänder upp och ner på en sekund och fotfäste, vad är det liksom...?!
Men sedan fick jag reda på att dom inte var mina, utan att hon tydligen hade träffat någon annan som hon legat med och det hade då blivit som det blev...
Men Fy Fan, jag blev allt arg och ledsen, men efter den paniken så var det nästan skönt att det "bara" var så att hon varit otrogen...
Chitt, vicken grej... :wacko:

Redigerat av DVD-ai, 20 September 2012 - 21:42.

Postad 20 September 2012 - 21:48

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Testa med bokhylla om du har någon stående, räcker det den ger så är det ju bara klockrent då du slipper allt snickrande och pillande.

Har redan en bokhylla bakom och jag är nöjd med ljudet inom de begränsningar som rummet har. Kör nog på det istället, det får duga. :)

Postad 20 September 2012 - 22:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jag har kommit fram till att jag antagligen måste komma längre ut från bakväggen än vad jag tidigare antagit, för att inte basen ska låta dåligt.

Så jag kommer antagligen att hamna på ca 70-80cm från bakväggen, då är det ju mindre petnoga med diffusering.
Kanske man skulle satsa på en bokhylla bakom kanske ?

men då måste man ju köpa en jävla massa böcker och fylla den med... det är så jobbigt :wacko:

Hmmm, det blir nog en diffusor av något slag i stället, det känns som ett vettigare alternativ faktiskt...
Slipper man hålla på och knöla med böcker och prylar att fylla hyllor med, och mindre jobbiga prylar att ha ivägen när man ska städa också !

Redigerat av DVD-ai, 20 September 2012 - 22:15.

Postad 20 September 2012 - 22:37

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Nu sitter jag 70-80cm ut och det låter helt skapligt !
Tack vare fönster på ena kortväggen som jag hamnar vid, så att jag får bort massa hemska resonanser just i lyssningsposition.
Detta, fast med modulerna placerade som ett V och arbetandes med både bredden och höjden på rummet samt en diffusering bakom huvudet, det har potential att bli riktigt bra :)

MEN jag är övertygad om att jag INTE kommer kunna få lika bra bas som hemma hos morsan...
Så bra bas har jag inte upplevs någonstans annars tror jag...
Renheten från "utstick" är väll Hmmpz närmast med, men lägg därtill ett bättre djup också och skön närvaro i infra-området.
Hmmm Ja om jag får till det så bra i basen igen i något rum så ska jag vara evigt lycklig !

Så jag är redan inställd på att basen kommer att bli sämre, det viste jag ju från första början... :)
Att i kommande boende blir det svårt att överträffa det.
Men övriga parametrar ska nog gå att få till bättre dock, och med marginal :P
Och inte minst mer trivsamt och trevligt ska det bli :)

det kommer att bli super bra detta, och när mina nya toppar är på plats så blir det åka av !

Jag kommer för övrigt att få ca 2,9m från högtalare till lyssningsplats har jag kommit fram till att det blir.
med nuvarande placering ca 0,7m ut från bakväggen.
Det borde ge tillräckligt för att det ska fungera problemfritt med dom större toppsystemet från Ino.
Sedan med basabsorption i så stor mängd det går bakom soffan och i ena bakre hörnet, så borde det kanske gå att flytta bak soffan något i efterhand sedan :)

Postad 21 September 2012 - 15:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Gaah, det är ju mycket man vill och behöver.
Råkade klicka på elgigantens helgbrev i inkorgen, är inte detta ruskigt prisvärt?
  • Intel Core i7-3770 processor/3.4 GHz
  • Nvidia GT 630 graphics/2048 MB dedikerat
  • 12 GB RAM & 2000 GB hårddisk
För 5990kr

http://www.elgigante...95-dt-sjleq-011

Postad 21 September 2012 - 16:23

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Detta är oxå grymt billigt
WD Elements Extern Hårddisk 1TB USB 3.0 599:- http://www.elgigante...isk-1tb-usb-3-0

Postad 21 September 2012 - 16:24

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Gaah, det är ju mycket man vill och behöver.
Råkade klicka på elgigantens helgbrev i inkorgen, är inte detta ruskigt prisvärt?

• Intel Core i7-3770 processor/3.4 GHz
  • Nvidia GT 630 graphics/2048 MB dedikerat
  • 12 GB RAM & 2000 GB hårddisk
För 5990kr

http://www.elgigante...95-dt-sjleq-011

Med tanke på att ordinarie är 9500 så ja det är bra, men köp till en Ssd disk annars är det ovärt

Postad 21 September 2012 - 16:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Än är inte diskarna nere på samma priser som innan olyckorna nere i asien, tror att jag gav 799kr för min 2tb strax innan.

Vill ju egentligen ha en liten tyst rackare, och misstänker att denna inte är vidare tyst iaf inte vad jag skulle kalla tyst.
Men verkar vara jäkligt mycket för pengarna. Kliar lite... inte mycket, men lite :)

Postad 21 September 2012 - 21:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
SKÅL assbreaths !! :D

Postad 21 September 2012 - 22:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Trodde att det var fart i den här tråden..
Trodde tydligen fel... <_<

Postad 21 September 2012 - 23:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Chhhhkål på dig bagar jävel !!!!!! :D

Jag sitter och lyssnar på behringer monitorerna som spöar skiten ur dina värdelösa snobb börkar !

Moaahahha !

Föresten har jag nu beslutat mig för att jag ska köpa ett par sådana behringer i stället.
Dom låter så sjukt bra med en liten modd och 102Hz delning att det är oförskämt!
;)

Postad 21 September 2012 - 23:39

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Eller inte :P

Men det är häftigt hur bra ljudceneri dom kan bygga upp och väääldigt bred sweetspott.
Man kan sitta bra off axis och ändå ha en tydlig bild av hela ljudceneriet utan att det rasar... Vet inte om det bara är han som har tur med rummet ?!
Men ljudceneriet är faktiskt helt ofattbart bra för vad det är för högtalare... :o

Riktigt kul att det finns så prisvärda toppar att köpa, 4000-5000kr med slutsteg integrerat, bara hänga på delning och moduler så har man något som för priset är antagligen omöjligt att övertrumfa !

I fullrange och icke moddade så låter dom ganska risigt i hela undre röst registret och ner.
Men med dämpmaterial i lådorna och delade mot moduler så blir dom riktigt bra :)

Alltid kul när man snubblar över sådanna prisvärda allternativ :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.