Tänk om du får grannarnas blommor att svaja så som i videon du länkade till. Då blir det störningsjouren direkt, sen är det bara att leta nytt boende.
Förlåt David, kunde inte hålla mig.![]()
![]()
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 25 September 2012 - 19:24
Postad 25 September 2012 - 19:44
Jag sitter med piPs i lillrummet och lyssnar på musik ikväll. Det är sådana här gånger jag verkligen inser hur bortskämd jag är med frånvaro av distorsion i vardagsrummet. piPs distar något fruktansvärt mycket vid minsta volympådrag imho. Men spelar man på fisvolym så fungerar de ju bra förstås. Jo, jag gillar mina piPs också
.
Går det med ord att beskriva hur man upplever sådan dist?
Jag tror att jag är väldigt dålig på att uppfatta dist eftersom jag inte vet hur det låter när det smyger sig på.
Det vore roligt att "lära sig" att höra dist.
Låter ju lite udda att man vill lära sig när högtalare låter dåligt dock, typ. men ja, ni vet.. lixåm.
Postad 25 September 2012 - 19:58
Nu är jag inte lika kunnig på alla Ino som finns i sortimentet, vad är skillnaden på bs60 och Profundus X-2.Hmm, men de räcker ju med att skriva bs60, du ska väll köra dom som bs60 antar jag
Vill ha mycket djupbas till film och har uppfattning att bs60 + X-2 skulle passa bra ihop eller finns det andra mer rekommenderade alternativ i liknande pris.?.
Postad 25 September 2012 - 20:10
Det blir lite djupare bas med profX-2, men som bs60 kan du spela lite starkare och har fyra strålningskällor i basen. Men bs60 kan lätt bli profX-4 och då börjar det bli värt att köra med aktiv delning istället.
Postad 25 September 2012 - 20:12
Nu är jag inte lika kunnig på alla Ino som finns i sortimentet, vad är skillnaden på bs60 och Profundus X-2.
Vill ha mycket djupbas till film och har uppfattning att bs60 + X-2 skulle passa bra ihop eller finns det andra mer rekommenderade alternativ i liknande pris.?.
Man kan säja att bs60 är samma som X-2. Fast bs60 spelar ihop med frontarna.
Dom delas av högre uppåt, men frontarna delas inte av vid 80Hz neråt, som man gör traditionellt.
Det kräver en speciell box.
Bs60 är basstöd och inte rena subwoofrar.
Micke skriver visst fortare än mej.
Redigerat av Bakerman, 25 September 2012 - 20:12.
Postad 25 September 2012 - 20:14
Hmmm... finns det någon köpbar och godkänd strömbrytare som i av-läge skyddar mot blixtnedslag?
Postad 25 September 2012 - 20:15
Han hör grejer som vi vanliga dödliga inte gör...
Postad 25 September 2012 - 20:20
Men... hrrm...
finns det någon köpbar och godkänd strömbrytare som i av-läge skyddar mot blixtnedslag?
Fan jag önskar nästan att jag inte hade världens bästa högtalare. Då skulle ajg köpa detta direkt utan att tveka:
http://hifimagasinet...?annonsID=60090
Postad 25 September 2012 - 20:44
DVD-ai... skit i XPR-5. Det är en direkt order. Om du inte lyder ska du straffas med distorsion.
Ajdå....
då bör jag passa mig...
Postad 25 September 2012 - 21:12
RobNB: Det är skillnad på hur pi60+bs60 jobbar ihop över ett stort frekvensområde och pi60+profX-2 spelar varsitt frekvensområde delade med ett aktivt delningsfilter.
Det blir lite djupare bas med profX-2, men som bs60 kan du spela lite starkare och har fyra strålningskällor i basen. Men bs60 kan lätt bli profX-4 och då börjar det bli värt att köra med aktiv delning istället.
Blev ju inte lättare nu ju. Jag som trodde att jag hittade rätt haha.Man kan säja att bs60 är samma som X-2. Fast bs60 spelar ihop med frontarna.
Dom delas av högre uppåt, men frontarna delas inte av vid 80Hz neråt, som man gör traditionellt.
Det kräver en speciell box.
Bs60 är basstöd och inte rena subwoofrar.
Micke skriver visst fortare än mej.
Jag vet att en provlysning hos IÖ är ett måste och den ska bokas till 2013.
Skulle vara kul om man kunde hitta någon som bor i närheten av "helst" Gislaved (småland) eller Göteborg, Jönköping, Värnamo. Sugen på att lyssna redan nuuuu.
Prio 1 är film och få till det lilla extra i basområdet (djupbasen) som jag så eländigt jagar och söker...
Vill få till den där sköna tryckvågen som känns i hela kroppen
Ganska irriterande, men man hoppas att man hittar det man söker haha...
Postad 25 September 2012 - 22:47
Prio 1 är film och få till det lilla extra i basområdet (djupbasen) som jag så eländigt jagar och söker...
Vill få till den där sköna tryckvågen som känns i hela kroppende är kärleeeek
Ganska irriterande, men man hoppas att man hittar det man söker haha...
Gissar att du har sett vad jag har för bassystem och vad Komorok bygger.
Det är den enda vägen.
Lycka till.
Postad 25 September 2012 - 22:54
Gissar att du har sett vad jag har för bassystem och vad Komorok bygger.
Det är den enda vägen.
Lycka till.
Nu är du väl ändå lite väl hård?
Jag tycker inte att varken Niklas SVS'er eller Tobias Y-4 bör skämmas för sig!
Men man vänjer sig fort och mycket vill ha mer...
Postad 25 September 2012 - 23:23
En ny "bas-tripp" bör göras snart igen förövrigt. Det var ju så jäkla trevligt sist.
Det har ju hänt en del saker i norrlandsregionerna nu också. Det är nämligen så att vissa,ibland, förvirrade farbröder i Täby-trakten kanske var lite väl stressad till sitt plan när denne besökte Kramfors sist, så alla inställningar var inte riktigt som dom skulle. Man skulle till och med kunna sträcka sig till att säga att dom var rätt långt ifrån vad dom skulle.
Men vid närmare eftertanke så kanske det är lika bra att vänta lite med besök där uppe. Det kan ju hända att det kommer att hända ytterligare positiva saker för infrastrukturen i Kramfors...
Postad 25 September 2012 - 23:38
När jag köpte min egna infra-tillsats var det två motstånd, eller något, som behövdes monteras och lödas. Jag gissar att det var detta som saknades.
Redigerat av spuj, 25 September 2012 - 23:38.
Postad 26 September 2012 - 06:09
Du förnekade det bestämt! Då vi var över...
Kul att brorsan fåt tummen ur och satsar på dom lägre oktaven
Modulerna är kvar eller blev det nya sådana med ?
Annars så tycker JAG att skillnaden är mindre markant mellan lågavstämning och riktiga slutna.
Man får så mycket ner mot 10Hz ändå!
Dock så kommer jag antagligen att köra slutet nästa gång, jag ska försöka att motivera mig själv till det i nästa och förhoppningsvis större boende.
Som det ser ut nu så är det liksom ingen ide, det är hus som gäller för mig om jag ska ha fetare bassystem än i dagslägen
Har brorsan testat att köra med subsonic filtret påslaget med, och kört alla dom rullar och musik då modulerna vanligtvis fladdrade hej vilt på hög ljudnivå ?
Vad händer nu?
Och innan du hinner skriva svaret så: Ja vist är det underbart med kapaciteten på rätt ställe och elektroniskt kontrollerad konrörelse under Fb !
Det är såhär som portade moduler ska vara, allt annat junk (för högt avstämda portade lådor) är hopplöst ur det avsendet...
SVS'n är ett fall där det fungerar ganska bra, den har tämligen låg avstämning och jag antar någon sorts subsonic krets eller så, för den arbetar ganska kontrollerat under Fb.
Men hur som, en ny tripp måste såklart göras snart
Men något besök hos mig blir inte akuellt för en jag har basabsorbent på plats !
Jag har en hel del spökerier i botten jag...
Jag tänkte höra med en viss Findus om han har tid och lust i veckan, att komma över på en god stout, Pizza, basrummel och lite disstortion
Så att han kan åka hem och än mer uppskatta ljudet hemma sedan
Haha, ne men jag är i akut behov av basabsorbent och jag tänker bygga så mycket av den varan som får plats i förhållande till hur mycket som behövs !
För jag har både en strax under 35Hz och en något över 40Hz som båda är problematiska!
Dessutom problem runt 85Hz som verkar bli sämre med modulerna på än med iP i fullrange... :S
Så jag måste testa ett cr80s med den traditionella 78Hz delningen
Men hur som, det måste även komma in mer bredbandig absorbtion i rummet, mycket mer !
Jag hoppas på att soffan ska vara behjälplig på den punkten, med extra fyllning i dessutom så borde den bli än effektivare.
Men mer behövs med 99% säkerhet
Jag funderar på att ta bort benen på sängen och bygga en låda på 105x210 och ca 40cm hög, denna kan bli användbar
Hehe, ja det är mycket planer i skallen just nu, på hur man ska kunna förbättra ljudet!
Och jag är fylld av iver att sätta igång
Men ett problem är att jag inte har tillgång till något bra ställe till arbeta på
Så det blir nog att beställa alla bitar färdigsågade!
Blir ganska dyrt, vad tar dom vanligtvis 40kr/ snitt ?! : S
Postad 26 September 2012 - 06:19
Så det blir nog att beställa alla bitar färdigsågade!
Blir ganska dyrt, vad tar dom vanligtvis 40kr/ snitt ?! : S
Kolla med ett snickeri. Jag tog kontakt med ett lokalt snickeri och killen ville väl ha betalt för en timmes jobb max. Då handlade det om kapning av 40m2 16mm MDF samt lite hålborrning i vissa av skivorna. Dom hade maskiner som kapade 3st STORA MDF-skivor åt gången.
Postad 26 September 2012 - 06:58
Hmm, ja det skulle ju kunna vara något det, vi får se !Kolla med ett snickeri. Jag tog kontakt med ett lokalt snickeri och killen ville väl ha betalt för en timmes jobb max. Då handlade det om kapning av 40m2 16mm MDF samt lite hålborrning i vissa av skivorna. Dom hade maskiner som kapade 3st STORA MDF-skivor åt gången.
det blir nog att bygga i just 16mm MDF för min del
fetare lär inte behövas antar jag, det blir ju med lite flaggstag i för att styva upp oavsett.
Postad 26 September 2012 - 10:03
10st 16mm skivor på 2440x1220mm kommer det att gå åt.
och det blir ganska många snitt, men det går inte att komma undan !
Det blir basabsorbent under sängen ca 105x210cm och 40cm hög (ca 770liter)
Bakom soffan blir det 60x80x330cm (ca 1400liter)
Och i ena hörnet 165x80x40cm (ca 450liter)
Totalt: 2600 liter absorbent, det är vad som max går att åtstakomma !
det är vad jag har räknat på, och det får plats på 10st skivor och spillbitarna blir perfekta som stag till dom olika lådorna !
Så varenda bit borde komma till användning om jag räknat rätt
Redigerat av DVD-ai, 26 September 2012 - 10:13.
Postad 26 September 2012 - 10:13
Postad 26 September 2012 - 10:14
men man får väll söka lite !
Postad 26 September 2012 - 10:53
Hehe, jag förstod nästan att du skulle bli glad över att ha rätt (för en gångs skullBrallan: Ja vad ska jag säga...
Du förnekade det bestämt! Då vi var över...Hahaha
Kul att brorsan fåt tummen ur och satsar på dom lägre oktaven
Modulerna är kvar eller blev det nya sådana med ?
Annars så tycker JAG att skillnaden är mindre markant mellan lågavstämning och riktiga slutna.
Man får så mycket ner mot 10Hz ändå!
Dock så kommer jag antagligen att köra slutet nästa gång, jag ska försöka att motivera mig själv till det i nästa och förhoppningsvis större boende.
Som det ser ut nu så är det liksom ingen ide, det är hus som gäller för mig om jag ska ha fetare bassystem än i dagslägen
Har brorsan testat att köra med subsonic filtret påslaget med, och kört alla dom rullar och musik då modulerna vanligtvis fladdrade hej vilt på hög ljudnivå ?
Vad händer nu?
Och innan du hinner skriva svaret så: Ja vist är det underbart med kapaciteten på rätt ställe och elektroniskt kontrollerad konrörelse under Fb !
Det är såhär som portade moduler ska vara, allt annat junk (för högt avstämda portade lådor) är hopplöst ur det avsendet...
Det är även, som du säger, lite lustigt att man genom att sänka f3 på basarna får mer headroom. Känns lite bakvänt men det funkar faktiskt.
Postad 26 September 2012 - 11:02
Visste inte att det varit flera som påpekat det, skrev bara för vore tråkigt om du inte kunde utnyttja sakerna du köper.
som sagt, de e lungan !
Postad 26 September 2012 - 11:03
Dom saknades inte, Ingvar hade lött fast dom själv. Men han hade missat en lödpunkt. Det var tur. För när Ingvar hade skruvat och ställt in allting när han var på besök i Kramfors så ville man inte vara där och skruva någonting själv, för det lät verkligen skitbra. Men när vi stoppade in infratillsatsen och det inte funkade så testade vi bara att ändra fasen, då blev det verkligen en WOW!-upplevelse. Vi stod bägge och funderade på vad som hände.Ujuj nu blev jag riktigt sugen att få lyssna på det där systemet, någon gång lär jag försöka smuggla in mig själv på en bas-träff
När jag köpte min egna infra-tillsats var det två motstånd, eller något, som behövdes monteras och lödas. Jag gissar att det var detta som saknades.
Senare när vi fick fart på infratillsatsen så föll verkligen allt på plats.
Postad 26 September 2012 - 11:08
Hehe, jag förstod nästan att du skulle bli glad över att ha rätt (för en gångs skull
![]()
). Den missen som Ingvar hade gjort var att det spelade ur fas. Så det saknades rejält med kropp och pondus, speciellt i midbasen. Men nu är det tillbaka.
Men jag måste ändå stå på mig och säga att jag faktiskt föredrog ljudet efter Ingvars kalibrering, trots fasfel, än den du gjorde tidigare. Det var lite väl mycket "imponatorbas" med din inställning. Funkar ok till rock och elektro men mina kära kontrabasar blev lite väl tjocka. Men nu låter allt guld!
Det är även, som du säger, lite lustigt att man genom att sänka f3 på basarna får mer headroom. Känns lite bakvänt men det funkar faktiskt.
Haha, ja det har ju bara visat sig nu några gånger på rad att jag har haft rätt vartefter, där man tidigare sagt att jag haft fel...
Så jag har naturligtvis inte anledning att vara mallig
Fast när jag säger saker så är det för att jag tycker så, och sedan är det som vanligt upp till var och en att bedömma hur vida dom tycker det stämmer med deras uppfattning om saken.
Att jag har rätt i det jag säger är dock för mig själv en 100% självklarhet då det ju är exakt vad jag tycker just då, helt enkelt subjektivt tyckande
Men... den inställningen gjordes ju innan ni fick modulerna på plats där dom står nu och innan i32s hamnade på sin rätta plats, så mycket hände antagligen där emellen, sådant som i alldra högsta grad påverkar just midbasområdet
Så kan man ju inte jämföra
Det kan sägas att hemma hos morsan så fanns det inte en tendens till tjockhet oavsett, och kontrabas lät hur rent och naturligt mysigt som helst !
Annat är det hos mig nu... nu hör man knappt vad som spelas på kontrabasen...
men de ska de såklart bli ändring på
det kommr att krävas en del för att få ordning på detta...
Men det SKA gå att få det tillräckligt bra i alla fall !
Redigerat av DVD-ai, 26 September 2012 - 11:13.
Postad 26 September 2012 - 11:11
Då har du inte speciellt mkt erfarenhet av grannar och olika lägenheter. Vissa lägenheter är så dåligt ljudisolerande att man med lätthet hör låg samtalston hos grannen. Sen så kan många störa sig på småljud som pip mitt på dagen, så du ska inte ta ut något i förskott.Det va då ett väldans chat från alla håll om detta med grannarna...
inget speciefikt riktat till dig !
men de börjar bli lite löjligt och irriterande samtidigt...
Det ska nog fan gå bra då jag inte är en 24/7 högspelare som dessutom är noga med att inte spela hög musik efter ca kl 19.00, inte vid andra tillfällen än typ fest och liknande.
Men då informerar man ju grannar och sådant i förväg oavsett, det är ju vanligt vett !
Det är en stor anledning varför jag bor kvar som jag bor nu, att jag har det bra med grannarna.
Redigerat av MKarlsson74, 26 September 2012 - 11:13.
Postad 26 September 2012 - 11:15
Redigerat av DVD-ai, 26 September 2012 - 11:16.
Postad 26 September 2012 - 11:16
Du lär dig av erfarenheten av större system. Så testa om något år, så lär du märka det.Går det med ord att beskriva hur man upplever sådan dist?
Jag tror att jag är väldigt dålig på att uppfatta dist eftersom jag inte vet hur det låter när det smyger sig på.
Det vore roligt att "lära sig" att höra dist.
Låter ju lite udda att man vill lära sig när högtalare låter dåligt dock, typ. men ja, ni vet.. lixåm.
Så var det för mig, där jag inte hade något problem med pip hos iö första gången jag var där, men något år senare efter vant mig vid i32s/y-4 så lät det inte speciellt roligt när jag lyssna igen hos iö på pip
En rapport igen om 6 månader tackMen nu är det inte så i denna lägenheten därav jag kan skriva som jag gör.
Postad 26 September 2012 - 11:29
Det vart marginell skillnad med flytten av modulerna på just den punkten, det tjocka var där både innan och efter flytten. Scenen blev dock väldigt mycket trevligare efter den nya placeringen. Men skitsamma. Det var kul och häftigt att du hörde att det saknades något på grund utav fasfel.Haha, ja det har ju bara visat sig nu några gånger på rad att jag har haft rätt vartefter, där man tidigare sagt att jag haft fel...
Så jag har naturligtvis inte anledning att vara mallig
Fast när jag säger saker så är det för att jag tycker så, och sedan är det som vanligt upp till var och en att bedömma hur vida dom tycker det stämmer med deras uppfattning om saken.
Att jag har rätt i det jag säger är dock för mig själv en 100% självklarhet då det ju är exakt vad jag tycker just då, helt enkelt subjektivt tyckande
Men... den inställningen gjordes ju innan ni fick modulerna på plats där dom står nu och innan i32s hamnade på sin rätta plats, så mycket hände antagligen där emellen, sådant som i alldra högsta grad påverkar just midbasområdet
Så kan man ju inte jämföra
Postad 26 September 2012 - 13:07
En rapport igen om 6 månader tack
en rapport om vad ?
Jag har ju redan sagt att det inte verkar vara lyhört, det kommer inte att vara mer lyhört om 6månader.
och jag har sagt att jag INTE är dum i huvudet och spelar för högt jämt och vid dumma tider osv...
det lär ju inte heller ändra sig efter 6månader, jag förstår inte vad du fiskar efter ärligt talat ?
Postad 26 September 2012 - 16:46
För den delen så har man ju rätt till vissa saker i lägenhet...
ÄVEN lite högre volym...
Jag har hus och kan spela hur högt jag bara vill men det finns en som sätter STOP för det
Min kära
Hennes kommentar brukar vara "men kan du inte ta på dig hörlurar"
Jag älskar film i hög volYm och särskilt om det är bra ljud och/eller effekter i den, annars kan det väl kvitta ju.
Sen fattar man ju om man har hög volym hela eller till och med halva dagen, men det har man ju inte för det orkar man ju inte. Tittade bla. Sagan Om Ringen i somras och det kändes att 3timmar men hög volym var tillräckligt.
Sen började man tappa suget och samma sak gäller ju när man lYssnar på musik...
Svårt att fatta ibland men man blir trött utav att lyssna på höga volymer och måste vila.
De e inta alla som tänker på det, särskilt dom unga
Postad 26 September 2012 - 16:50
+1
En ny "bas-tripp" bör göras snart igen förövrigt. Det var ju så jäkla trevligt sist.
Det har ju hänt en del saker i norrlandsregionerna nu också. Det är nämligen så att vissa,ibland, förvirrade farbröder i Täby-trakten kanske var lite väl stressad till sitt plan när denne besökte Kramfors sist, så alla inställningar var inte riktigt som dom skulle. Man skulle till och med kunna sträcka sig till att säga att dom var rätt långt ifrån vad dom skulle.Men nu har denna lilla fadäs uppdagats tack vare att samma, ibland, förvirrade farbror hade glömt att löda fast alla lödpunkter i en infratillsats. Så två negativa saker förvandlades till något positivt till slut.
Nu jädrar spelar det på som aldrig förr, det är faktiskt nästan natt och dag skillnad i basområdet. Det David sa om att det saknades något stämde förövrigt till 100%, trots att jag dementerade det
. Är det nåt du kan så är det bas David.
Men vid närmare eftertanke så kanske det är lika bra att vänta lite med besök där uppe. Det kan ju hända att det kommer att hända ytterligare positiva saker för infrastrukturen i Kramfors...
Så jäkla trist att ni bor i lappmarkerna bara, och att ni ger upp så tidigt
Postad 26 September 2012 - 16:52
Sen fattar man ju om man har hög volym hela eller till och med halva dagen, men det har man ju inte för det orkar man ju inte. Tittade bla. Sagan Om Ringen i somras och det kändes att 3timmar men hög volym var tillräckligt.
Sen började man tappa suget och samma sak gäller ju när man lYssnar på musik...
Svårt att fatta ibland men man blir trött utav att lyssna på höga volymer och måste vila.
De e inta alla som tänker på det, särskilt dom unga
Översättning: Det distar hos RobNB.
Redigerat av spuj, 26 September 2012 - 16:53.
Postad 26 September 2012 - 18:46
Men det är bara ren fakta.
Haft lite problem i våras (förkylning i örat haha)
Trodde nästan en stund att jag skulle få leva med 20% hörsel på höger öra. Jobbiga drygt 6månader va det
Många besök hos öron specialisten i Jönköping, där passade man på att läsa lite om örat osv.
Ganska intressant.
Postad 26 September 2012 - 19:58
Han bor ju så jäkla centralt i Sverige man kan komma. Mitt i landet för böfvelen. Det är du som envisas med att bo långt därifrån.Så jäkla trist att ni bor i lappmarkerna bara, och att ni ger upp så tidigt
Du var inte lika sugen på den där 05:30 wirren dagen efter. Vid närmare eftertanke så var du rätt tyst dagen efter.
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 26 September 2012 - 20:01.
Postad 27 September 2012 - 01:05
Inte verkar säger du. Men vad händer om person X, som i början inte säger något börjar klaga? Eller att en ny person flyttar in och är mer känslig?en rapport om vad ?
Jag har ju redan sagt att det inte verkar vara lyhört, det kommer inte att vara mer lyhört om 6månader.
och jag har sagt att jag INTE är dum i huvudet och spelar för högt jämt och vid dumma tider osv...
det lär ju inte heller ändra sig efter 6månader, jag förstår inte vad du fiskar efter ärligt talat ?
Postad 27 September 2012 - 06:02
Då kan jag passa på att tipsa om en liten skrift om varför "studiokvalitet" (24 bit/192 kHz) inte är nödvändigt i konsumentledet. Där står det även en del om örat som jag tyckte var matnyttigt. Tyvärr ligger fokus på mellanregister och diskant så hur andra delar än örat påverkas av ljud är helt utelämnat.... där passade man på att läsa lite om örat osv.
Ganska intressant.
http://people.xiph.o...neil-young.html
Postad 27 September 2012 - 06:21
Inte verkar säger du. Men vad händer om person X, som i början inte säger något börjar klaga? Eller att en ny person flyttar in och är mer känslig?
men det basserar jag inte på vad grannarna hör, för det kan ju inte jag veta
Utan på vad jag hör av grannarna och att jag har ett dagis rakt under mig, och öppnar jag fönstret så är det ett jäkla liv vid vissa tider, men inne i lägenheten så är det i stort sätt helt knäpptyst !
Och att när grannen höll på och släpade på en stor hylla i trapphuset och det dunsade och höll på, så hördes det knappt alls fast att det var ett jäkla oväsen i trapphuset.
men klart, att 120dB basdunk det kommer ju at höras, men det gäller ju alltid oavsett lägenhet...
Så man får, så som jag gjort hittils i dom 13år jag bott i lägenhet, använda skallen och inte spela som en tok vid dumma tider på dygnet osv... :
Det kommer att gå bra!
Säger jag med undermeningen att jag inte är den som bara tänker på mig själv och inte heller har problem med sympatin
Postad 27 September 2012 - 08:36
Tydligen så fick Polisen ett samtal om ett högljudd bråk i en lägenhet från en orolig granne nu i veckan (vet ej var).
Polisen gjorde det rätta och besökte adressen.
Det visade sig att personen som bodde på den angivna adressen inte visste någonting om något bråk och inte häller har personen hört något som kunde tyda på det.
Det visade sig att personen tittade på en Cowboy Film.
Hahahahaha
Jag såg allt framför mig, så himla klockrent.
Är det någon som känner sig skYldig
Redigerat av RobNB, 27 September 2012 - 08:36.
Postad 27 September 2012 - 08:55
Där har vi den skyldige haha
Pratade dina 120db att det skulle sitta fint i vissa filmer då man vill känna den härliga trycvågen.
Då sa en att han hört de här på nyheterna nyligen.
Jag jobbar som cnc operatör.Planlaser och rörelser skärning mm.
Postad 27 September 2012 - 17:11
Väldigt skönt med travers när man håller på att bosa med såna här tunga grejor!
DSC_0481.jpg 1.71MB
5 Antal nerladdningarOch här är dom på plats iaf, 3 "starka" män gick det åt innan de var på plats, ca 220cm höga och runt 80 kg tunga!
DSC_0483rot-90.jpg 1.2MB
5 Antal nerladdningarmen nu vart de infra kapacitet iaf! vart lite mer dämpning än planerat så jag lär ha bra drag ända ner till 15hz, sen slipper jag den elaka pukeln vid 30 hz som fanns förut.
hade dock inte tid att ställa in ljudet i dag så det får bli på lördag, då kommer lite mättningar också!
Postad 27 September 2012 - 17:20
Postad 27 September 2012 - 18:33
Ja nu har det gått framåt i projektet, det tog ca 20 timmar att förlänga dem men det var det värt.
Väldigt skönt med travers när man håller på att bosa med såna här tunga grejor!DSC_0481.jpg 1.71MB 5 Antal nerladdningar
Och här är dom på plats iaf, 3 "starka" män gick det åt innan de var på plats, ca 220cm höga och runt 80 kg tunga!DSC_0483rot-90.jpg 1.2MB 5 Antal nerladdningar
men nu vart de infra kapacitet iaf! vart lite mer dämpning än planerat så jag lär ha bra drag ända ner till 15hz, sen slipper jag den elaka pukeln vid 30 hz som fanns förut.
hade dock inte tid att ställa in ljudet i dag så det får bli på lördag, då kommer lite mättningar också!
Vafen är ni klena eller, en björnkram och så tar man en sån själv busenkelt
Skall bli skoj att se mätningarna och om det blev till det bättre sen när du lyssnat in dig.
Postad 27 September 2012 - 19:42
Postad 27 September 2012 - 20:51
väldigt skönt är det
tränat har man gjort med så kroppen känner sig nöjd, härligt !
Jag funderar på om jag på söndag ska försöka få¨hem material till mina dämppanelen, så att dom kan byggas ihop snart, det kommer gör m ycket för helheten att slippa dom hemska ACO skivorna på hög!
Efter det så kommer rummet att lyfta mycket !
Men jag vet ej än vilket tyg jag vill ha på panelerna...
Jag tänkte först att jag skulle ha något svart, men jag är inte övertgad om det nu mera... Utan det lutar åt något ljusare tyg än svart, men jag har liksom svårt att komma på vad riktigt.
Vitt tyg skulle passa jätte bra !
Så det blir nog så
Detta är ingen biorum ändå och ingen projje finns eller kommer att skaffas, så sådana saker behöver jag inte heller ta hänsyn till
Just nu så mår jag bara jäkla bra och njuter av att ÄNTLIGEN ha ett eget boende, det är inte för en nu som det känns som att man kan börja njuta på riktigt.
nu när nästan allt det där tråkiga som bara måste göras ( Urrgghhh...
Jag måste ta tag i en snickare, någon som kan hjälpa mig med mina basabsorbenter, för jag inser att jag inte har lust att göra det själv, att bygga stora lådor är så trist... och jag har inte tillgång till rätt grejer för sådana aktiviteter längre..
Så om det är någon som vet om någon som kan tänka sig att såga till (och eventuellt på plats hjälpa till med monteringen, så att jag kan göra annat) mot lämplig ersättning så vore det grymt !
jag ska höra mig för, eventuellt har jag en bekant som kan hjälpa mig, jag hoppas på det i alla fall
Redigerat av DVD-ai, 27 September 2012 - 20:52.
Postad 28 September 2012 - 07:51
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
209 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?