EK
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910
(Digitalboxar)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1960-9
(Digitalboxar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1903
(Digitalboxar)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1963
(Digitalboxar)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1003
(Digitalboxar)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 27 December 2011 - 21:32
EK
Postad 27 December 2011 - 21:52
Nån mer än jag som har problem med digital TV idag? (bor i Örebro)?
....
Bor i Kumla (fiber) och får samma felmeddelande när jag bootar boxen, dock får jag aldrig bild utan det är bara svart. Text-TV funkar men ingen vanlig sändning.
Postad 27 December 2011 - 23:05
VIASAT Fotboll HD, här verkar kommentator ljudet vara väldigt lågt. Publik och övriga ljud är normala. På övriga VIASAT Sport HD kanaler är det inga problem.
EK
Det är likadant över satellit så det är nog Viasat som "krånglar" (har alltid vart så, vilken anledning vet jag ej).
Finns det något sätt att stånga av strömmen mellan box och TV med VIP 1903? (Använder HDMI) Lär väl inte dra massor av ström men känns ändå onödigt.
Postad 28 December 2011 - 00:03
Inga problem för min del (Sörbyängen). Tänker dock inte prova att starta om boxen...Nån mer än jag som har problem med digital TV idag? (bor i Örebro)?
Om man startar om boxarna så får man på första pricken could not download software, och efter att alla prickar passerats får man information om att någon multicastström ej finns samt en nedräknare. Några ggr har omstarten efter nedräkningen lyckats och boxarna går igång men då har de bara fungerat i mellan 2-13 minuter innan bilden och ljudet fryser på samtliga boxar samtidigt.
Någon annan som har samma fel?
Har provat att starta om all utrustning flera ggr utan resultat. Tom provat starta om fiber convertern, men då slutade också Internet fungera i några minuter.
Internet fungerar i alla fall , så det måste vara något fel hos Telia när det gäller just digital-tv tjänsten.
Postad 28 December 2011 - 06:00
Dock skulle det vara intressant att veta från Markus, vad det var för konstigt fel på digitalTV'n större delen av kvällen igår? (gäller i Örebro)
Postad 28 December 2011 - 18:39
Jag har bredband via fiber av Bornet 100/100 så förstås är jag inte intresserad av använda ADSL från Telia för internet.
Dock köra jag Telia Digital TV vilket gör att jag även då har ADSL 2mbit för detta ändamål. Allt fine så långt, problemet för mig är... Jag har via t.ex min iPhone som är kopplade till Wifi (Bornet) trådlöst via min Airport Extreme där kan jag styra Dune HD, Pioneer Förstärkaren och BluRay samt min Samsung TV via Remote Apps. Men Telia boxen.. NOP! Då måste jag ändra på telefonen så den går på Telias wifinät sedan så kan jag öppna Zappa i iPhonen och styra boxen, vill jag sedan ändra ljud på förstärkaren så får jag gå in i inställningar ändra wifi osv osv.. riktigt irriterande som ni förstår!
All min internet kommunikation går således via Bornet Fiber - Airport Extreme trådad till en switch och även Wifi 802.11n kommunikation för alla trådlösa enheter.
Finns det ngt sätt att få Telia boxen att gå via min Switch så den också får ett IP som känns igen av mitt Apple Wifi nät ?
Postad 28 December 2011 - 18:59
De tycker man ska göra i följande ordning när de inte såg något fel i vår uppkoppling och säger att de uppdaterat sändningen till oss.
Felet kan vara mellan box och TV. Testa annan kabel där. Felet kan också vara mellan din bredbandsswitch Inteno och digital-tvboxen. Koppla en annan nätverkskabel hela vägen från din switch till digitalboxen. Detta innebär att du ska koppla ur eventuell trådlös anslutning mellan switch och digitalboxen.
Om mjukvaran i boxen inte är uppdaterad eller något hakat upp sig kan detta ge fel. Prova en reset på boxen. Gör så här:
- Ta fram din identifikationskod och kontrollkod
- Dra strömmen ur boxen och starta om.
- Tryck på Info då prickarna börjar synas. Du ska få upp en blå tv-ruta med olika val.
- Välj System och sedan Factory Reset. Gå sedan till Exit och välj Reboot without saving changes eller så drar du bara strömmen ur boxen och startar om den..
- Nu startar boxen om och du får slå in din identifikationskod och kontrollkod igen.
Vid fel i bredbandswitchen kan det också bli störningar. Prova att starta om den.
Jag har hittills gjort följande:
Dragit ur strömsladden (brukar oftast hjälpa alla andra gånger boxen strular)
Dragit ur fibern och switch och provat med en annan hdmi-kabel samt provat olika nätverkskablar, t.o.m. direkt från inkommande fiber.
Får väl börja leta efter inloggningsinfon och köra den proceduren också.
Finns det något annat jag kan göra eller är det boxen som är slut ?
Det är inte så illa att Telia mörkar att de snålat in på bandbredden för att ge plats åt annat ?
Tacksam för svar på vad jag kan göra mer.
Mvh J
Postad 29 December 2011 - 02:37
Så var det dags igen med problem med telia-boxen en 3 år gammmal VIP 1910-9, det har börjat lagga för ett tag sedan så min fråga är vad jag kan göra för att rätta till det på egen hand, Telias support är ju som alla vet inte så mycket att hänga i julgranen.
De tycker man ska göra i följande ordning när de inte såg något fel i vår uppkoppling och säger att de uppdaterat sändningen till oss.
Felet kan vara mellan box och TV. Testa annan kabel där. Felet kan också vara mellan din bredbandsswitch Inteno och digital-tvboxen. Koppla en annan nätverkskabel hela vägen från din switch till digitalboxen. Detta innebär att du ska koppla ur eventuell trådlös anslutning mellan switch och digitalboxen.
Om mjukvaran i boxen inte är uppdaterad eller något hakat upp sig kan detta ge fel. Prova en reset på boxen. Gör så här:
- Ta fram din identifikationskod och kontrollkod
- Dra strömmen ur boxen och starta om.
- Tryck på Info då prickarna börjar synas. Du ska få upp en blå tv-ruta med olika val.
- Välj System och sedan Factory Reset. Gå sedan till Exit och välj Reboot without saving changes eller så drar du bara strömmen ur boxen och startar om den..
- Nu startar boxen om och du får slå in din identifikationskod och kontrollkod igen.
Vid fel i bredbandswitchen kan det också bli störningar. Prova att starta om den.
Jag har hittills gjort följande:
Dragit ur strömsladden (brukar oftast hjälpa alla andra gånger boxen strular)
Dragit ur fibern och switch och provat med en annan hdmi-kabel samt provat olika nätverkskablar, t.o.m. direkt från inkommande fiber.
Får väl börja leta efter inloggningsinfon och köra den proceduren också.
Finns det något annat jag kan göra eller är det boxen som är slut ?
Det är inte så illa att Telia mörkar att de snålat in på bandbredden för att ge plats åt annat ?
Tacksam för svar på vad jag kan göra mer.
Mvh J
Precis gått igenom allt det där utan någon effekt. Mest irriterande att sitta 45 minuter i telefonkö, sedan få prata med en kille som inte lyckas hitta felet utan skulle ta det vidare till någon annan systemavdelning och återkomma. När han inte återkom som utlovat ringde jag upp igen, och får då veta att det inte finns någon som helst anteckning om att jag har gjort en felanmälan.
Får dra hela processen igen, och frågar då om jag kan få något ärendenummer denna gång. Men det gick inte, allt loggas på mitt anläggningsnummer sa dom. Jo... Om dom nu loggar något alls...
Jaja, efter en jul i princip utan TV som kom det idag till sist ut en supportkille som behövde ungefär 5 sekunder på sig att diagnosticera felet.
Det "kvittrar" om Intenon. Detta är tydligen tecknet på att den håller på att dö.
Ny beställd, och kommer väl efter nyår någon gång.
Så lyssna på din box om den har något missljud för sig.
Postad 29 December 2011 - 15:51
Finns det ngt sätt att få Telia boxen att gå via min Switch så den också får ett IP som känns igen av mitt Apple Wifi nät ?
Kort svar: Nej.
Det är olika nätverk och din iPhone måste vara på samma för att kunna styra boxen. Säger sig självt. Sedan _kanske_ man kan brygga nätverken på något sätt, genom att koppla samman routrarna, men det har jag inte något förslag om hur man gör.
Postad 29 December 2011 - 16:28
Postad 29 December 2011 - 23:46
på listan över inspelade program.
Riktigt irriterande och vad skall man göra?
//Pryzze
Postad 30 December 2011 - 19:17
Inspelade program som man har raderat kommer tillbaks på listan över inspelade program. Riktigt irriterande och vad skall man göra?
Testa hårddisk kontroll i system inställningar.
Postad 30 December 2011 - 22:22
Testa hårddisk kontroll i system inställningar.
Hmm. Tack för tipset! Nu blev jag ännu mer förvirrad. Efter jag hade
kört testen kom alla inspelningar tillbaks som jag hade raderat idag.
Postad 30 December 2011 - 22:39
Hmm. Tack för tipset! Nu blev jag ännu mer förvirrad. Efter jag hade kört testen kom alla inspelningar tillbaks som jag hade raderat idag.
Men nu kanske de går att radera permanent?
Postad 01 January 2012 - 13:34
Inatt spelade jag in matchen i ishockey mot Ryssland o tänkte titta på den idag.
När jag startar boxen så kan jag inte välja inspelningar under meny varför jag startar om boxen.
Nu kan jag välja inspelningar och gör så men upptäcker då att alla mina inspelningar är borta, hade spelat in 15-20 filmer plus en del annat som jag tänkte titta på vid senare tillfälle. Dessutom ligger matchen kvar under planerade inspelningar.
Jag kan också se att det på HD:n ligger 64GB inspelat material, vilket det gjorde innan inspelningarna försvann, så det verkar som om inspelningarna kan finnas kvar.
Ringer kundtjänst och de försöker med en del saker men inget hjälper.
Förklaringen jag får är att det nog är fel på min HD och då har TELIA inget ansvar eftersom digitalboxen är min.
Frågar också om man kan bli kompenserad på något sätt men inte.
Innan jag formaterar HD:n undrar jag om det finns något man kan göra då det som sagt ser ut som om det ligger kvar något på HD:n men det går inte att få fram det.
Jag tycker detta är SKANDAL för det första och att sedan dessutom TELIA avsäger sig allt ansvar saknar jag ord för.
Ett tips till alla med inspelat material.
Titta snabbt som attan för det kan försvinna när som helst.
Jag fick dessutom bekräftat av kundtjänsten att jag inte är den förste som råkat ut för detta. Jag frågade då vad Telia har gjort för att fixa problemet men fick då veta att det är Motorolas box alltså är det Motorola som måste göra något, återigen inte Telias fel.
En superarg/irriterad GannTrader
Redigerat av GannTrader, 01 January 2012 - 13:37.
Postad 01 January 2012 - 14:22
Jag kan också se att det på HD:n ligger 64GB inspelat material, vilket det gjorde innan inspelningarna försvann, så det verkar som om inspelningarna kan finnas kvar.
Funderar på om du inte skulle ta och läsa inläggen precis innan ditt.
Du kanske också fixar tillbaks inspelningarna genom att köra en TEST av hårddisken.
Redigerat av lassehin, 01 January 2012 - 15:19.
Postad 01 January 2012 - 14:52
Har kört test men det gav inget resultat.Du kanske också fixar tillbaks inspelningarna genom att köra en TEST av hårddisken.
/GannTrader
Postad 01 January 2012 - 16:07
Har kört test men det gav inget resultat.
/GannTrader
Hänt mig med, men var bara att rycka strömmen och sedan var allting som det skulle igen.
Postad 01 January 2012 - 16:56
Postad 01 January 2012 - 17:08
Har startat om boxen ett flertal gånger utan resultat tyvärr.men var bara att rycka strömmen och sedan var allting som det skulle igen.
/GannTrader
Postad 01 January 2012 - 18:04
Postad 01 January 2012 - 19:02
Är det fler som råkat ut för detta som har en lösning på det hela eller ska man behöva välja mellan internet och tv ?
Sitter med 10/100 och fiber, kan det vara switchen och inte den 3 år gamla VIP 1910-9 som är slut ?
Tacksam för svar
Postad 01 January 2012 - 19:30
Redigerat av twintin, 01 January 2012 - 19:31.
Postad 01 January 2012 - 21:12
Japp, 100 ner, 10 upp.
Jo, misstänkte detta
Postad 01 January 2012 - 22:41
Funderar på om du inte skulle ta och läsa inläggen precis innan ditt.
Du kanske också fixar tillbaks inspelningarna genom att köra en TEST av hårddisken.
Ja för mig var det tvärt-om, mina raderade porgram poppade upp igen.
Trar att det kan ha varit i samband med omstart av burken?
. . .och det var långt tillbaks i tiden
Nu verkar det funka igen - men, men vi får se.,
Fattar inte att så många bara accepterar alla fel ???
//Pryzze
Postad 02 January 2012 - 11:36
Redigerat av KurreKanon, 02 January 2012 - 11:39.
Postad 02 January 2012 - 13:56
Fick dock idén om att man kanske kunde byta hårddisk om den inte kommer igång, på motsvarande vis som man gör med sin dator?
Postad 02 January 2012 - 15:50
Har kört den där "klassikern" som involverar "factory reset" och "remove software" men formatera har jag inte gjort. Då raderar man väl allt innehåll och jag har inte helt gett upp om att få liv i den.
Fick dock idén om att man kanske kunde byta hårddisk om den inte kommer igång, på motsvarande vis som man gör med sin dator?
Ring Telias kundtjänst. Be att få den utbytt. Lyckas det inte ring igen. Då kommer du till en annan kundtjänstare.
Nobben? Ring igen. Även där finns det folk med olika inställning och befogenheter.
Lycka till.
.
Postad 02 January 2012 - 16:45
Har en inspelningsbar Motorolabox som är precis över 2 år gammal och där hårddisken just tycks ha pajat. Minns inte vad modellen heter men den har 320gb hårddisk och det är inte den som säljs nu (1963). Boxen funkar för att se tv men jag får upp ett meddelande att jag inte har en inspelningsbar box när man försöker nyttja någon hårddiskfunktion. Om hårddisken är paj, kan man byta bara hårddisk eftersom boxen fortfarande fungerar för att se tv? Som man gör på en dator om hårddisken kraschat.
Det måste ju gå på något vis, det är ju en vanlig Western Digital 2,5" disk som sitter i.
Postad 02 January 2012 - 18:49
Postad 02 January 2012 - 20:11
Postad 02 January 2012 - 20:16
Nu kan jag välja inspelningar och gör så men upptäcker då att alla mina inspelningar är borta, hade spelat in 15-20 filmer plus en del annat som jag tänkte titta på vid senare tillfälle. Dessutom ligger matchen kvar under planerade inspelningar.
Ringer kundtjänst och de försöker med en del saker men inget hjälper.
Det är alltså inte så många inspelningar du har på hårddisken eller menar du att det är 64 GB ledigt?
Förklaringen jag får är att det nog är fel på min HD och då har TELIA inget ansvar eftersom digitalboxen är min.
Frågar också om man kan bli kompenserad på något sätt men inte.
Jag känner inte till något företag som t.ex. ersätter dig för att det du lagrat på en hårddisk i din dator försvinner när hårddisken går sönder. Det finns nog ganska många jämförelser man kan göra, t.ex. är det Telias ansvar att du har en trasig TV?
Jag fick dessutom bekräftat av kundtjänsten att jag inte är den förste som råkat ut för detta. Jag frågade då vad Telia har gjort för att fixa problemet men fick då veta att det är Motorolas box alltså är det Motorola som måste göra något, återigen inte Telias fel.
Har vi någonsin förnekat att hårddiskar kan gå sönder? Kan någon tillverkare garantera att utrustningen inte går sönder? Telia bryter inte mot någon lag eller praxis inom elektronikbranschen så kan du utveckla varför det är Telias ansvar att utrustning du äger inte fungerar?
Innan jag formaterar HD:n undrar jag om det finns något man kan göra då det som sagt ser ut som om det ligger kvar något på HD:n men det går inte att få fram det.
Då jag har utrustning för att kunna titta på innehållet på hårddisken så kan du få skicka in den till mig så kan vi dessutom försöka reda ut vad som är fel med den med. Kontakta mig via PM så kan du få information om vart du ska skicka den.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 02 January 2012 - 20:17.
Postad 02 January 2012 - 20:23
Har en inspelningsbar Motorolabox som är precis över 2 år gammal och där hårddisken just tycks ha pajat. Minns inte vad modellen heter men den har 320gb hårddisk och det är inte den som säljs nu (1963).[/sup] [sup]Boxen funkar för att se tv men jag får upp ett meddelande att jag inte har en inspelningsbar box när man försöker nyttja någon hårddiskfunktion. Om hårddisken är paj, kan man byta bara hårddisk eftersom boxen fortfarande fungerar för att se tv? Som man gör på en dator om hårddisken kraschat.
Telia har bara och har alltid bara haft en enda inspelningsbar box som är godkänd och den heter Motorola VIP 1963 så det måste nog vara en sådan du har.
Som jag skrivit förut i den här tråden finns det personer som har sagt till mig att de har stoppat i andra hårddiskar men jag som representant från Telia kan ju naturligtvis inte säga hur man gör om det nu skulle gå på något sätt.
Det finns ett formatera hårddisk altenativ i systeminställningarna så man kan prova formatera hårddisken helt enkelt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 02 January 2012 - 20:36
Ja för mig var det tvärt-om, mina raderade porgram poppade upp igen.
Trar att det kan ha varit i samband med omstart av burken?
. . .och det var långt tillbaks i tiden
Nu verkar det funka igen - men, men vi får se.,
Det finns ett litet problem som har funnits förut och den är inte så konstigt om man tänker lite. Det går inte att radera material som man just nu tittar på. Då lyckas bara boxen ta bort informationen om materialet men när man startar om boxen så scannar den hårddisken och hittar materialet igen. Så var det inte det problemet du hade och fortfarande har så kan du höra av dig så kan jag titta på din box med.
Man tittar på att det ska komma ett felmeddelande om man raderar det programmet man tittar på men det är svårt att lösa med det SDK som Motorola har i dagsläget.
Fattar inte att så många bara accepterar alla fel ???
Alla har inte något fel helt enkelt. Det är det som gör felen svåra att analysera och åtgärda när de bara händer sporadiskt för väldigt få kunder.
Det är ett avvägande man måste göra hela tiden för att kunna lösa problem som bara en kund har. Det skulle inte vara omöjligt att man loggade allt från alla kundernas boxar men det skulle nog bryta mot PUL och kunderna skulle känna sig kolosalt övervakade, dessutom skulle det bli stora mängder data att hålla reda på.
Finns det intresse av er här att på frivillig basis förse oss med loggar på de fel ni upplever kanske jag kan få några programerare att implementera en loggningsfunktion som man kan slå på ifall man vill?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 02 January 2012 - 21:13
Om hårddisken lägger av efter garantitidens utgång så öppnar jag boxen själv och byter hd. Går det så går det. Annars köper jag en likadan igen av Telia för utan möjligheten att kunna pausa i direktsändning verkar för mig numera totalt främmande!
Redigerat av Bosse-i-skogen, 02 January 2012 - 21:16.
Postad 02 January 2012 - 22:50
"Jag känner inte till något företag som t.ex. ersätter dig för att det du lagrat på en hårddisk i din dator försvinner när hårddisken går sönder. Det finns nog ganska många jämförelser man kan göra, t.ex. är det Telias ansvar att du har en trasig TV?"
Jämförelsen haltar något även om du har rätt i att Telia inte kan stå till svars längre än garanti tiden.
Men, i en dator liksom i en PVR är HDD:n en svag punkt så det vore rimligt att försöka implementera en möjlighet att byta disken själv vid ett haveri vilket man gör i en dator. Kanske är det redan möjligt i så fall skulle en beskrivning kunna vara på sin plats.
Postad 02 January 2012 - 22:57
Idag hackar det rätt mycket. Normalt sett brukar det inte hacka alls, men nu har jag småfrysningar ca två ggr per 10 minuter. Kollar just nu på Love Actually på TV3. Bilden fryser och ljudet försvinner i typ 2 sekunder, sen hoppar det igång igen.
vip1963, fiber, Uppsala.
ingen timeshift, ingen annan inspelning igång.
Postad 02 January 2012 - 23:03
Nej det är 64GB inspelat material, var väl 15-20 program/filmer.Det är alltså inte så många inspelningar du har på hårddisken eller menar du att det är 64 GB ledigt?
Problemet är väl inte att den är sönder utan det har försvunnit en massa inspelningar ur menyn, att den var sönder var förklaringen jag fick av Er. Har nu ikväll spelat in igen utan problem och det borde väl inte gå om HDn var sönder?Har vi någonsin förnekat att hårddiskar kan gå sönder? Kan någon tillverkare garantera att utrustningen inte går sönder? Telia bryter inte mot någon lag eller praxis inom elektronikbranschen så kan du utveckla varför det är Telias ansvar att utrustning du äger inte fungerar?
/GannTrader
Postad 02 January 2012 - 23:04
Idag hackar det rätt mycket. Normalt sett brukar det inte hacka alls, men nu har jag småfrysningar ca två ggr per 10 minuter. Kollar just nu på Love Actually på TV3. Bilden fryser och ljudet försvinner i typ 2 sekunder, sen hoppar det igång igen.
vip1963, fiber, Uppsala.
ingen timeshift, ingen annan inspelning igång.
Om du slår på timeshift och sen tittar i temeshiftat läge några sekunder efter, försvinner problemen då?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 03 January 2012 - 07:40
i mitt fall pajade den inom ett år från leverans.
Det känns som att det är för många haverier som det pratas om här,
om det hade varit datorer vi köpt skulle vi klassat produkten som felkonstruerad.
Hårddiskar är hållbara, mina snurrar år ut och år in i mina datorer, varför inte i Telias boxar ?
Postad 03 January 2012 - 08:24
Hårddiskar är hållbara, mina snurrar år ut och år in i mina datorer, varför inte i Telias boxar ?
Det där kan inte hålla med om. Snarare... Frågan är inte OM hårddisken går sönder, Utan NÄR.
Postad 03 January 2012 - 08:42
Struntprat! Visst, hårddiskar håller inte i all evighet men de håller länge och de havererar oroväckande ofta i Motorolaboxen.Det där kan inte hålla med om. Snarare... Frågan är inte OM hårddisken går sönder, Utan NÄR.
Postad 03 January 2012 - 09:17
Som många andra här har jag förlorat material efter en hårddiskkrasch,
i mitt fall pajade den inom ett år från leverans.
Det känns som att det är för många haverier som det pratas om här,
om det hade varit datorer vi köpt skulle vi klassat produkten som felkonstruerad.
Visst är det surt när en HDD kraschar!
Men det finns ju garanti också så det är väl bara att få en ny?
Postad 03 January 2012 - 09:31
Ojoj, tänk vad många gånger jag föreslagit det till Canal Digital.Finns det intresse av er här att på frivillig basis förse oss med loggar på de fel ni upplever kanske jag kan få några programerare att implementera en loggningsfunktion som man kan slå på ifall man vill?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Cred tlll dig Markus, en helt annan kontakt med verkligheten än dina motsvarande hos CD.
Nej, där har du fel. Som sagts, frågan är inte om utan när. Sannolikheten för att en hårddiska ska krascha en viss dag är relativt konstant, dvs sannolikheten att den ska krascha idag är lika som igår. Sannolikheten att en disk har kraschat, den ökar med tiden.Hårddiskar är hållbara, mina snurrar år ut och år in i mina datorer, varför inte i Telias boxar ?
Största faran för en disk, enligt googles rapport, är temperaturvariationer. Att den ökar snabbt i temp, kanske temperaturgradienter i disken, är en större fara än en ständigt varm disk.
Postad 03 January 2012 - 09:51
Ring Telias kundtjänst. Be att få den utbytt. Lyckas det inte ring igen. Då kommer du till en annan kundtjänstare.
Nobben? Ring igen. Även där finns det folk med olika inställning och befogenheter.
Lycka till.
.
Då hårddisken lade av efter 2 år och en knapp vecka (jo, faktiskt var det så...) så finns väl ingen möjlighet att få den utbytt av Telia?
Telia har bara och har alltid bara haft en enda inspelningsbar box som är godkänd och den heter Motorola VIP 1963 så det måste nog vara en sådan du har.
Som jag skrivit förut i den här tråden finns det personer som har sagt till mig att de har stoppat i andra hårddiskar men jag som representant från Telia kan ju naturligtvis inte säga hur man gör om det nu skulle gå på något sätt.
Det finns ett formatera hårddisk altenativ i systeminställningarna så man kan prova formatera hårddisken helt enkelt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
OK, beklagar min vimsighet.
Men då tycks det ju i alla fall inte finnas någon teknisk begränsning.
Ja, man kan formatera men problemet är ju att då försvinner allt... Fast det är nog bara att inse att det är mitt enda hopp.
Det måste ju gå på något vis, det är ju en vanlig Western Digital 2,5" disk som sitter i.
OK, tack, då borde det inte vara så svårt och man borde kunna få in lite bättre kapacitet också
Postad 03 January 2012 - 11:39
Finns det intresse av er här att på frivillig basis förse oss med loggar på de fel ni upplever kanske jag kan få några programerare att implementera en loggningsfunktion som man kan slå på ifall man vill?
Självklart! Allt som underlättar för oss att buggrapportera är bra, och allt som underlättar för utvecklarna att få en korrekt buggrapport är bra.
Om du slår på timeshift och sen tittar i timeshiftat läge några sekunder efter, försvinner problemen då?
Jag hann tyvärr inte prova detta, men ska försöka komma ihåg det nästa gång det hackar mycket.
PS. Idag hackar det inte.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Telia IP-TV in i HTPC?
34 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?