* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910
(Digitalboxar)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1960-9
(Digitalboxar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1903
(Digitalboxar)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1963
(Digitalboxar)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1003
(Digitalboxar)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 20 January 2012 - 12:17
För nya kunder kan Telia naturligtvis komponera vilka paket
som helst, men då kanske vi väljer någon annan leverantör.
Det går ju inte att göra under bindningstiden.
Pryzze
Postad 20 January 2012 - 13:30
Det står säkert något skrivet i stil medEtt bundet avtal borde väl var bundet för båda parterna.
För nya kunder kan Telia naturligtvis komponera vilka paket
som helst, men då kanske vi väljer någon annan leverantör.
Det går ju inte att göra under bindningstiden.
Pryzze
"Om leverantören gör ändringar i utbud eller pris under avtalstiden har kunden rätt att bryta avtalet"
Ta en titt i avtalet du/ni har med Telia.
Postad 20 January 2012 - 13:35
Pga flytt så har jag fått bytt leverantör av tv från CD till er Telia. Nu undrar jag (ingen hos er kan tydligen svara)
När kommer det fler HD kanaler och när kommer de att ingå i ert stora paket?
När det gäller HD kanaler är CD ett föredömme: kanalerna ingår utan extra kostnad i deras familjepaket(motsvarande ert stora).
Ni tar extra pröjs för ett få antal HD kanaler där de ingår i CD:s familjepaket!! Det slutade CD med efter ett år och förstod att man skulle inte behöva betala extra för något sådant. Ni har ju inte ens TV4 HD ??
Hoppas att ni förstått att ni blivit omkörda för länge sedan av de flesta leverantörerna och ni fortfarande står kvar på stationen och vet inte vilket spår ni ska växla in på!!!
Trodde efter era reklamkampanjer att ni skulle ligga i framkant gällande teknik inte vara utvecklingens bromskloss!!
Med hopp om en snabb replik
Mvh Falukorv
Postad 20 January 2012 - 15:32
Det står säkert något skrivet i stil med
"Om leverantören gör ändringar i utbud eller pris under avtalstiden har kunden rätt att bryta avtalet"
Ta en titt i avtalet du/ni har med Telia.
Ur Telias allmäna villkor:
15 Uppsägning
15.1 Kunden har, med undantag för vad som sägs i punkt 15.5 nedan, rätt att säga upp Avtalet till upphörande med tre (3) månaders uppsägningstid.
15.2 Om Telia ändrat villkor eller i övrigt ändrat Tjänsten och ändringen är till nackdel för Kunden, får Kunden säga upp Avtalet med verkan från ändringens ikraftträdande, om uppsägningen görs inom trettio (30) dagar efter det att Kunden informerats om förändringen.
Ur Telias särskilda villkor för Digital-TV:
5.6 Telia har rätt att ändra utbudet av TV-kanaler och interaktiva
tjänster inom Tjänsten. Sådan ändring skall meddelas Kunden minst en
månad i förväg. Sker ändring på grund av omständighet utanför Telias
kontroll får kortare varsel förekomma, alternativt kan meddelande
lämnas i efterhand. Telia får vidare även under gällande bindningstid
ändra utbudet av TV-kanaler på grund av avtal med leverantör av TVkanaler
och interaktiva tjänster eller på grund av omständighet utanför
Telias kontroll.
Hur skall man tolka det? Någon jurist här?
Postad 20 January 2012 - 15:42
Jag försökte bara vara lite ironisk där men det verkar ni inte ha fattat så beklagar det. Orsaken att man tog bort kanalen trodde jag ni redan visste, det står på hemsidan och jag har skrivit om det förut.
ESPN Classic och ESPN America utgick ur kanalpaket Stor i Telia Digital-tv 31 december 2011. Anledningen är att när ESPN tappade rättigheterna till NHL i höstas sjönk intresset för kanalerna kraftigt hos våra tv-kunder. ESPN Classic och ESPN America har automatiskt tagits bort från alla kanalpaket där Stor ingår.
NHL-rättigheterna köptes i oktober av Viasat, som drog i gång direkt och sänder matcher från NHL. För dig som har Telia Digital-tv och vill följa NHL hänvisar vi till kanalpaket Viasat Sport, Viasat Premium eller Viasat Guld.
Det var dock några kunder som gärna ville ha kvar kanalen och sa att de kunde betala extra för att ha kvar kanalen så det har tjatats en del på det och då bestämde man att igår att vi lägger upp den i ett eget kanalpaket.
Det är alltid ett avvägande av att ha kvar kanaler i kanalpaketet som passar så många kunder som möjligt och nu tog man bort ESPN då undersökningar visar att det var väldigt få kunder som tittade på ESPN.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Marcus,
Bra att ni gör undersökningar på hur många kunder som tittar på era kanaler. Om ni nu hade för få tittare på tex ESPN för att fortsätta erbjuda den i ordinarie programpaket, så kan man ju inte undgå att undra hur tittarfrekvensen är på tex outdoor channel och FUEL-TV? För mig är det ett mysterium att hitta dom i ert utbud. Tittar verkligen någon på dessa kanaler?
Mvh
Gizz
Postad 20 January 2012 - 15:51
Precis, ger mig sjutton på att det är något annat än för få tittare som ligger bakom beslutet. Outdoor och Fuel-TV är ett mysterium även för mig varför de finns alls i utbudet.Marcus,
Bra att ni gör undersökningar på hur många kunder som tittar på era kanaler. Om ni nu hade för få tittare på tex ESPN för att fortsätta erbjuda den i ordinarie programpaket, så kan man ju inte undgå att undra hur tittarfrekvensen är på tex outdoor channel och FUEL-TV? För mig är det ett mysterium att hitta dom i ert utbud. Tittar verkligen någon på dessa kanaler?
Mvh
Gizz
Postad 20 January 2012 - 17:05
Marcus,
Mvh
Gizz
Det är nog inte konstigare än att ESPN-kanalerna kostar mer för Telia än vad det ger. När NHL var kvar fick det antagligen fler att byta upp sig till stora kanalpaketet än nu. Förmodligen är Fuel TV och Outdoor channel betydligt billigare än ESPN, och då får de ligga kvar som utfyllnad trots att de antagligen har färre tittare.Precis, ger mig sjutton på att det är något annat än för få tittare som ligger bakom beslutet. Outdoor och Fuel-TV är ett mysterium även för mig varför de finns alls i utbudet.
Postad 20 January 2012 - 17:35
Vad menar du? Det framgår ju klart och tydligt bland nyheterna på hemsidan att det tillkommer fler HD-kanaler hösten 2011... ;-)Marcus Johansson:
Pga flytt så har jag fått bytt leverantör av tv från CD till er Telia. Nu undrar jag (ingen hos er kan tydligen svara)
När kommer det fler HD kanaler och när kommer de att ingå i ert stora paket?
När det gäller HD kanaler är CD ett föredömme: kanalerna ingår utan extra kostnad i deras familjepaket(motsvarande ert stora).
Ni tar extra pröjs för ett få antal HD kanaler där de ingår i CD:s familjepaket!! Det slutade CD med efter ett år och förstod att man skulle inte behöva betala extra för något sådant. Ni har ju inte ens TV4 HD ??
Hoppas att ni förstått att ni blivit omkörda för länge sedan av de flesta leverantörerna och ni fortfarande står kvar på stationen och vet inte vilket spår ni ska växla in på!!!
Trodde efter era reklamkampanjer att ni skulle ligga i framkant gällande teknik inte vara utvecklingens bromskloss!!
Med hopp om en snabb replik
Mvh Falukorv
Telia verkar helt enkelt inte lyckas få till några avtal, så vad vi som kunder har önskemål om har nog mindre betydelse just nu. Det är väl knappast någon som tror att Outdoor channel HD var förstavalet för Telia när de till slut lanserade ett HD-paket, utan det var helt enkelt en av få kanaler man klarade av att förhandla sig till.
HD-kanalerna kommer nog inte ingå i de vanliga paketen inom överskådlig framtid. Det finns ganska många kunder som sitter på xDSL för långt från telestationen och aldrig kommer kunna titta på HD. Man måste då separera dessa paket så att ingen får bättre än någon annan utan att betala extra för det, eftersom det skulle ses som hemskt orättvist här i Sverige... ;-)
Postad 20 January 2012 - 18:50
Ur Telias allmäna villkor:
15 Uppsägning
15.1 Kunden har, med undantag för vad som sägs i punkt 15.5 nedan, rätt att säga upp Avtalet till upphörande med tre (3) månaders uppsägningstid.
15.2 Om Telia ändrat villkor eller i övrigt ändrat Tjänsten och ändringen är till nackdel för Kunden, får Kunden säga upp Avtalet med verkan från ändringens ikraftträdande, om uppsägningen görs inom trettio (30) dagar efter det att Kunden informerats om förändringen.
Ur Telias särskilda villkor för Digital-TV:
5.6 Telia har rätt att ändra utbudet av TV-kanaler och interaktiva
tjänster inom Tjänsten. Sådan ändring skall meddelas Kunden minst en
månad i förväg. Sker ändring på grund av omständighet utanför Telias
kontroll får kortare varsel förekomma, alternativt kan meddelande
lämnas i efterhand. Telia får vidare även under gällande bindningstid
ändra utbudet av TV-kanaler på grund av avtal med leverantör av TVkanaler
och interaktiva tjänster eller på grund av omständighet utanför
Telias kontroll.
Hur skall man tolka det? Någon jurist här?
Vad står det i punkt 15.5?
Postad 21 January 2012 - 10:53
Redigerat av Masser, 21 January 2012 - 10:54.
Postad 21 January 2012 - 12:55
Även fel format på TV4 Uppland. Har varit så i flera dagar under nyhetsmorgon. Varför är det så svårt att få rätt format?
Japp, hoptryckt bild (svarta kanter till höger och vänster) i Uppsala.
Det har strulat med formatet på TV4 ganska många gånger den senaste tiden. Typ varannan förmiddag har det varit fel senaste veckan. Skärpning, Telia!
Nog måste det gå att bygga ett tekniskt system som kontrollerar att rätt bild visas i rutan på lite olika testplatser i Sverige, och inte hålla på och förlita sig på att användarna ska rapportera in när det är fel?
Redigerat av elofu17, 21 January 2012 - 12:57.
Postad 21 January 2012 - 12:57
Postad 21 January 2012 - 16:19
Inget ljud just nu på VIASAT Fotboll HD (Göteborg, fiber).
EK
Samma här, sjukt irriterande. Bor också i Gbg (fiber), bara här tro?
Postad 21 January 2012 - 16:23
Samma här, sjukt irriterande. Bor också i Gbg (fiber), bara här tro?
Tydligen känt fel enligt Telias chat...bara att vänta.
Postad 21 January 2012 - 16:39
Postad 21 January 2012 - 18:11
EK
Postad 21 January 2012 - 18:20
Postad 21 January 2012 - 19:51
EK
Postad 21 January 2012 - 20:14
Omstart hjälpte för att få bild igen.....Omstart hjälpte för att få ljud igen... på alla kanaler utom VS Fotboll HD... hoppas det är fixat till Spurs match imorgon.
EK
@Telia
Är nästa steg att stänga ner videobutiken? Har inte hyrt på ett par månader och fick en obehaglig överraskning när jag tänkte hyra en film i kväll. Nu har man alltså höjt priset från redan dyra 39:- till 45/49:- resp 59:-(!) för HD-film. Fy f-n säger jag bara. Det blev PB som fick leverera istället för ocker-Telia och i fortsättningen den lokala videobutiken där jag får 4 filmer DVD/BD för 150:- och får ha dem i 7 dagar. Det blir inget mer hyrt av Telia
Postad 21 January 2012 - 20:35
Ok, själv har jag ljud på alla kanaler men ingen bild (Fiber, Örebro) Testar att starta om....
Breskrev det felet i #18743
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 21 January 2012 - 20:45
Det alltså varken Telia som gör fel eller TV4 som gör fel. Den utrustning som ser till att bilden kommer in med multicast i Telias nät är det fel i programvaran i. Det är tillverkaren av programvaran i den som måste fixa det. Vi felanmälde ju att TV3 hade samma problem i somras och det är inte åtgärdat TV3 ännu så vi får ju se hur lång tid detta tar.
Det är bara kunder som har "pilalrbox" som märker av detta, tråkigt nog har de flesta alltid 16:9 så det märker inte av detta fel.
Antagligen blir det fel när det har varit ett 4:3 program och sen vägrar den hoppa tillbaka fast bildformatet ändras
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 21 January 2012 - 22:08
Postad 21 January 2012 - 22:21
I det här specifika fallet finns det ju faktiskt en oerhört enkel lösning, nämligen att lansera TV4 HD, men precis som utökningen av HD-paketet förmodar jag att den dyker upp först "under hösten".Rörande TV4 så skrev jag om det i #18727
Det alltså varken Telia som gör fel eller TV4 som gör fel. Den utrustning som ser till att bilden kommer in med multicast i Telias nät är det fel i programvaran i. Det är tillverkaren av programvaran i den som måste fixa det. Vi felanmälde ju att TV3 hade samma problem i somras och det är inte åtgärdat TV3 ännu så vi får ju se hur lång tid detta tar.
Det är bara kunder som har "pilalrbox" som märker av detta, tråkigt nog har de flesta alltid 16:9 så det märker inte av detta fel.
Antagligen blir det fel när det har varit ett 4:3 program och sen vägrar den hoppa tillbaka fast bildformatet ändras
Markus Johansson
Telia Kundservice
Smått fantastiskt att det fortfarande alltså inte finns utrustning/mjukvara som hanterar sånt här felfritt. Vill minnas att jag och andra fick mothugg när vi tyckte att IPTV kanske inte var en riktig mogen teknik än... Men visst, Telia har bara hållit på med digital-TV i sex år, och lite barnsjukdomar får man ju räkna med.
Nog med sarkasm. Jag är glad att du finns här för att svara på frågor och ta emot synpunkter. Jag kunde dock aldrig tro att jag skulle längta tillbaka till tiden när jag bodde i ett ComHem-hus...
Postad 21 January 2012 - 22:40
Nu kanske jag missförstod något här, men om det är fel i Telias utrustning, hur kan det då inte vara ert problem?
Ja, jag tror du missförstod vad han sa. Vad han sa var att problemet inte beror på att Telia gjort något fel utan beror på någon bugg i någon utrustning de köpt från tredje part. När de får en fix för det från leverantören av utrustningen verkar dock skrivet i stjärnorna.
Redigerat av twintin, 21 January 2012 - 22:57.
Postad 22 January 2012 - 00:37
Redigerat av BennyBetong, 22 January 2012 - 01:04.
Postad 22 January 2012 - 10:12
Ingick inte Tv11 i kanalpaketet LAGOM tidigare?
Nej, den har inte varit med i det paketet
Postad 22 January 2012 - 13:29
Även på TV4 Hälsingland. Men glöm inte vad Markus sa, efter ett programIdag är det rätt format på TV4 i Uppsala.
i 4:3 så verkar utrustningen ha svårt att komma tillbaks till 16:9. Så
problemet är nog tyvärr inte över!
Postad 23 January 2012 - 12:12
Även på TV4 Hälsingland. Men glöm inte vad Markus sa, efter ett program
i 4:3 så verkar utrustningen ha svårt att komma tillbaks till 16:9. Så
problemet är nog tyvärr inte över!
Nu har vi dock försökt oss på att tvinga kanalen att det alltid är 16:9 på TV4. Så har ni 4:3 bild efter detta på kanalen får ni gärna säga till.
Detta innebär alltså att program som är i 4:3 kommer att sändas i 16:9 format istället. Detta känns bättre tills de lyckas lösa problemet tycker vi.
Det vill säga klaga in på att 4:3 program blir utdragna till 16:9 så länge, det är helt enkelt så nu.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 23 January 2012 - 12:40
http://www.telia.se/...eromtv/nyheter/
Postad 23 January 2012 - 14:30
Markus varför svarar du inte på inlägg #18804 ???
https://www.minhembi...dpost&p=3489649
Du är inte den enda som tjatat om det i 4 år snart.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 23 January 2012 - 14:31.
Postad 23 January 2012 - 14:45
Äntligen!SVTplay är tillbaka som tjänst hos Telia i form av den något reducerade varianten SVTr
Postad 23 January 2012 - 15:54
SVTplay är tillbaka som tjänst hos Telia i form av den något reducerade varianten SVTr
Måste testas när man kommer hem!
Postad 23 January 2012 - 16:54
SVTplay är tillbaka som tjänst hos Telia i form av den något reducerade varianten SVTr
Bra! Demand tjänsterna är viktiga! Skulle vara bra om man kunde köpa till TV4 premium med skidskytte utan reklam. Någon chans till att detta skulle kunna bli möjligt?
Redigerat av dicke, 23 January 2012 - 16:55.
Postad 23 January 2012 - 19:39
Markus varför svarar du inte på inlägg #18804 ???
https://www.minhembi...dpost&p=3489649
Troligen för att han svarat på frågan 43 gånger innan i den här tråden. Han har inte mer information än den officiella så kan inte svara på när/var/hur paketen kommer utökas, minskas eller göras om. För tillfället får du 3 kanaler för 19 kronor.
Postad 23 January 2012 - 20:37
Jag ringde i november och ville säga upp ett kanalpaket. Bindningstiden gick ut i december, därför ringde jag en månad i förväg. Trots vidare försök per telefon hände ingenting.
Idag när jag ringde en tredje gång träffade jag äntligen på en kompetent kille på supporten som fixade det på nolltid.
Han justerade tillbaks fakturan till datumet bindningstiden gick ut och jag fick 3 filmer för besväret. Inte mycket kanske, men en snygg gest
Postad 23 January 2012 - 20:48
Är det samma fel som fortfarande finns kvar? Om man stoppar en och samma inspelning mer än två gånger och dessutom har hoppat över reklam (dvs inte snabb spolat utan hoppat framåt).
Jag har verkligen försökt få boxen att inte starta om där man senast tittade men inte lyckats alls så det är lite svårt att fixa. Men jag hoppas att det fixas i framtiden då man tittat över formatet för inspelningar på hårddisken.
Jag kan upprepa felet varje gång genom att växla mellan två olika inspelningar (dvs stoppa mer än en gång) om jag har använt hopp funktionen.
@Telia Kundservice
Jag har hittat ytterligare ett sätt att upprepa det här felet. Om man börjar titta på en inspelning som fortfarande pågår och använder hopp funktionen vid reklam och sedan stannar så kommer uppspelningen att starta om ifrån början igen och inte där man sist stannade.
Redigerat av Unregistered29650, 23 January 2012 - 20:50.
Postad 23 January 2012 - 20:50
Trevligt - tog ett halvår?
Postad 23 January 2012 - 23:13
Inte en jättegrej, men under "nyhetsfliken" i digitalboxen, där man även hittar väder.
De nyheterna är, hos mig iaf, jättegamla.. vad beror detta på? Har det hängt sig, eller skall man byta till något bättre?
Eller skall det tas bort..något är fel i alla fall, vänligen kolla detta och återkoppla.
Postad 24 January 2012 - 00:31
Man får ju mest läsa om problem och dålig kritik på forum. Jag vill ge Telia en eloge för hjälpen jag fick idag.
Jag ringde i november och ville säga upp ett kanalpaket. Bindningstiden gick ut i december, därför ringde jag en månad i förväg. Trots vidare försök per telefon hände ingenting.
Idag när jag ringde en tredje gång träffade jag äntligen på en kompetent kille på supporten som fixade det på nolltid.
Han justerade tillbaks fakturan till datumet bindningstiden gick ut och jag fick 3 filmer för besväret. Inte mycket kanske, men en snygg gest
Ser inte riktigt "det positiva" i detta? Du ringde i November för att få hjälp, men fick ingen. Två månader senare ringer du en sista gång och äntligen får du tag på en 3:e person som hjälpte dig.
DET ska inte behövas ringas flera gånger till kundtjänst för att få hjälp med samma ärende. (tycker jag iaf
Så vad var positivt?
Postad 24 January 2012 - 01:23
Ser inte riktigt "det positiva" i detta? Du ringde i November för att få hjälp, men fick ingen. Två månader senare ringer du en sista gång och äntligen får du tag på en 3:e person som hjälpte dig.
DET ska inte behövas ringas flera gånger till kundtjänst för att få hjälp med samma ärende. (tycker jag iaf)
Så vad var positivt?Att du fick hjälp efter 2 månader, eller att du till slut fick tag på en 3.e person som hjälpte dig.
Att Telia har vissa personer i sin support som inte är lämpade för sitt jobb är beklagligt, det håller jag med om.
Det jag tyckte var positivt var att personen jag äntligen fick tag på var kompetent och trevlig. Trots att det inte fanns några loggar att jag hade ringt tidigare och avslutat mitt abonnemang (mycket konstigt) så ifrågasatta han inte det jag sa.
Egentligen hade jag inget att gå på, förutom mitt ord, eftersom de jag tidigare pratat med inte hade fört logbok, men han trodde på mig (vilket var sant) att jag sagt upp mitt abonnemang i november.
Visst ska man kunna lita på en support när man ringer och är överens om en sak, när det falerar 2 ggr blir man lite less.
Det jag tyckte var bra support var som sagt tidigare, han ifrågasatte inte att jag hade ringt och sagt upp avtalet i november. Eftersom det inte fanns nån log om det hade jag kunnat ljugit om det.
Jag fick fakturan justerad så jag betalar inte mer än jag ska, plus att att jag fick 3 filmer i kompensation.
Kanske jag är naiv, men jag tyckte det var en fin gest
Postad 24 January 2012 - 08:51
Att Telia har vissa personer i sin support som inte är lämpade för sitt jobb är beklagligt, det håller jag med om.
Det jag tyckte var positivt var att personen jag äntligen fick tag på var kompetent och trevlig. Trots att det inte fanns några loggar att jag hade ringt tidigare och avslutat mitt abonnemang (mycket konstigt) så ifrågasatta han inte det jag sa.
Egentligen hade jag inget att gå på, förutom mitt ord, eftersom de jag tidigare pratat med inte hade fört logbok, men han trodde på mig (vilket var sant) att jag sagt upp mitt abonnemang i november.
Visst ska man kunna lita på en support när man ringer och är överens om en sak, när det falerar 2 ggr blir man lite less.
Det jag tyckte var bra support var som sagt tidigare, han ifrågasatte inte att jag hade ringt och sagt upp avtalet i november. Eftersom det inte fanns nån log om det hade jag kunnat ljugit om det.
Jag fick fakturan justerad så jag betalar inte mer än jag ska, plus att att jag fick 3 filmer i kompensation.
Kanske jag är naiv, men jag tyckte det var en fin gest
På Telia kundtjänst, som på alla andra arbetsplatser, finns det anställda som är duktiga, dåliga samt medelmåttor (de flesta), allt enligt Gauss normalfördelningskurva.
Därav följer att man har störst chans att träffa på medelmåttor.
Hur som helst, fråga alltid efter för- och efternamn på den du talar med och anteckna detta. Dessutom aktuell tidpunkt. Alltid.
Redigerat av Unregistered33b3a508, 24 January 2012 - 09:07.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Bing (1)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Telia IP-TV in i HTPC?
10 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler