Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2012 - 15:57

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Haha, har nu läst igenom hela tråden, tog ett tag, men det var det värt, mycket rolig läsning :D

En fråga, om man ska bygga en sluten låda och det skulle var, säg ett hål på 1mm i diameter i den, är den lådan helt kass då?

Redigerat av doglas2009, 07 October 2012 - 15:58.

Postad 07 October 2012 - 15:59

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Nej, det skulle inte vara någon fara. Så små hål går ju lätt att täta.

Postad 07 October 2012 - 16:01

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Nej, det skulle inte vara någon fara. Så små hål går ju lätt att täta.

Okej, men om det är ett så litet hål i lådan, skulle man märka det på ljudet då? Typ att det blir helt baslöst eller något?

Postad 07 October 2012 - 16:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Okej, men om det är ett så litet hål i lådan, skulle man märka det på ljudet då? Typ att det blir helt baslöst eller något?

Nej. Det blir inte baslöst. Det finns tom dom som rekommenderar att det ska vara ett minimalt hål i lådan för att det ska vara ett konstant lufttryck i lådan eftersom det varierar med årstiderna.
Om man limmar lådan, och sen drar alla skarvar med silikon eller liknande invändigt, samt kör med en bra tätningslist typ Hifikits eller liknande mellan element och låda, då blir det helt tätt. :)

Postad 07 October 2012 - 16:12

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Nej, helt baslöst blir det inte. Men det blir ju en basreflexlåda helt plötsligt. Det går ju att köra en simulering på det om man orkar.

Postad 07 October 2012 - 16:14

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Nej. Det blir inte baslöst. Det finns tom dom som rekommenderar att det ska vara ett minimalt hål i lådan för att det ska vara ett konstant lufttryck i lådan eftersom det varierar med årstiderna.
Om man limmar lådan, och sen drar alla skarvar med silikon eller liknande invändigt, samt kör med en bra tätningslist typ Hifikits eller liknande mellan element och låda, då blir det helt tätt. :)

Okej :)
Men jag har inte kunnat lägga silikon vid baffeln, jag hoppas det blir tätt ändå!

Nej, helt baslöst blir det inte. Men det blir ju en basreflexlåda helt plötsligt. Det går ju att köra en simulering på det om man orkar.

En basreflexlåda med en 1mm port :huh:

Postad 07 October 2012 - 16:15

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Ja och den lär överstyra ganska lätt.

Postad 07 October 2012 - 16:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Nu larvar sej bara Komorok. Om lådan skulle vara 100% tät, sånär på ett hål på 1 mm, så skulle det inte märkas alls.
Elementet pumpar ju ganska mycket luft, och ett 1 mm hål klarar inte av att släppa ut och suga in speciellt mycket luft så snabbt. ;)

Postad 07 October 2012 - 16:20

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Nu larvar sej bara Komorok. Om lådan skulle vara 100% tät, sånär på ett hål på 1 mm, så skulle det inte märkas alls.
Elementet pumpar ju ganska mycket luft, och ett 1 mm hål klarar inte av att släppa ut och suga in speciellt mycket luft så snabbt. ;)

Peew :) Misstänker att dom inte har blivit 100% täta :ph34r:

En sista fråga, sen ska jag inte tjata mer i den här tråden.

Att beställa en tätningslist från hifikit är näst intill inte ett alternativ. Går det verkligen inte lösa på något annat sätt? Att köpa någon list från ett byggvaruhus eller att använda det tätningsgegget jag har använt till att täta lådan med eller något?

Postad 07 October 2012 - 16:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Peew :) Misstänker att dom inte har blivit 100% täta :ph34r:

Fast så får det inte vara. Dom ska vara 100% täta. Om du känner att dom inte är det får du göra om och göra rätt.
Exemplet gäller en 100% tät med ett borrat enmillimetershål. Om du känner att "dom nog inte är täta" är dom kanske bara 95% täta, och det är ren katastrof.
Då förlorar du hur mycket som helst.

Ett element som är monterat i en sluten låda ska fjädra tillbaks om du trycker in konen.
Du trycker in konen i fem-tio sekunder och sen släpper. Om det fjädrar ut direkt är lådan tät.
Om elementet åker ut sakta har du läckor. Dom MÅSTE åtgärdas.

Postad 07 October 2012 - 16:23

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
En snabb simulering säger att det blir fyra dB skillnad i output vid 50Hz med en 12"are jag har lite data på.

Någon annan som ids stimulera det där hålet?

Postad 07 October 2012 - 16:25

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Varför kan du inte täta baffeln förresten !!? :huh:

En snabb simulering säger att det blir fyra dB skillnad i output vid 50Hz med en 12"are jag har lite data på.

Någon annan som ids stimulera det där hålet?

Men du kan väl inte simulera en basreflexlåda med en enmillimetersport som är 38 mm lång ?
Klart att det blir knas i simuleringarna då..

Postad 07 October 2012 - 16:26

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Tätningspistolen var för stor för att få plats där elementet ska sitta. Men jag dränkte utsidan i lim, som jag nu har slipat ner. Så jag tror det är tätt :)

Postad 07 October 2012 - 16:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Det kan vissla och "kvittra" kanske friskt från ett sådant hål...
Har själv upplevs det både en och två gånger, så se till att inte ha några sådana hål!
Om du inte har det hålet riktat mot väggen och typ MASSOR med dämpmaterial dikt an mot så att det får äta upp allt oljud, det låter fan så irriterande...

Lättast är att bara bygga en tät låda och inte bry sig om att borra hål och skit då MDF'en ju INTE är tät utan andas !
Med andra ord är "problemet" icke existerande...
Det kommer alltså att finnas små springor runt elementets sarg/ korg och terminaler m.m. och det räcker för att problemet ska vara 0 !
Men om man ser till att sätta silikon på ALLT och inte lämna något orört in i minsta detalj, ja då är det en helt annan sak :)
Fast det ska man inte göra för det är bara onödigt :)

Postad 07 October 2012 - 16:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tätningspistolen var för stor för att få plats där elementet ska sitta. Men jag dränkte utsidan i lim, som jag nu har slipat ner. Så jag tror det är tätt :)

Du har väl händer med fingrar...?
Kläm ut silikon på fingret, kör in näven, och dra fingret i skarven ? :huh:

Annars finns det ju silikon på småtub också.
Onödigt att chansa.

Postad 07 October 2012 - 16:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Men du kan väl inte simulera en basreflexlåda med en enmillimetersport som är 38 mm lång ?

Men det är ju just vad det är...
Om det är ett perfekt borrat hål så är det en port ;)
Alla öppningar med en längd som är relativt stor i förhållande till hålets diameter får en resonansfrekvens !
Faktiskt...

Edit: sedan at tden i detta fallet kommer att överstyra redan vid typ "ingen ljudnivå alls" är ju anna annan sak... och att det i första hand kom mer att vara visslande och kvittrande jobbiga ljud som gör en galen!
Prestandaförlusten är i förhållande till det helt försumbar anser jag...

Varför inte bara bygga en "tät" låda av MDF och skita i att vara tätnings fetechist med silikon och skit mellan element och skruvar?
Då låter man MDF'en andas helt natyrligt och problemet existerar inte med tryckdifferenser mellan låda och utanför, inte med den tidskonstant vi pratar om här... ;)

Redigerat av DVD-ai, 07 October 2012 - 16:33.

Postad 07 October 2012 - 16:31

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Vad är det som blir knas? Klart att det känns lite skevt, men jag litar mer på basta! än din eller min intuition. Jag tror inte vi är tillräckligt duktiga på detta :( .

Postad 07 October 2012 - 16:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 1

Lättast är att bara bygga en tät låda och inte bry sig om att borra hål och skit då MDF'en ju INTE är tät utan andas !

Om man har omålade lådor ja, vilket dom flesta inte har. ;)
Jag lovar att det inte andas ett skit genom mina tre lager 2K grundfärg och fem lager lösningsmedelbaserade topplack.. ;)

Vad är det som blir knas? Klart att det känns lite skevt, men jag litar mer på basta! än din eller min intuition. Jag tror inte vi är tillräckligt duktiga på detta :( .

Testade att simulera det. Det blir ju en basreflexkurva. En sluten låda lär väl inte få en basreflexkurva om den är 100% tät, fast med ett borrat enmillimetershål !!? :huh:
Verkar skumt.. Tror att det blir knas i programmet..

Startar du eller jag en tråd om det på faktiskt ? ;)

Postad 07 October 2012 - 16:36

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Jag lovar att det inte andas ett skit genom mina tre lager 2K grundfärg och fem lager lösningsmedelbaserade topplack.. ;)

Testade att simulera det. Det blir ju en basreflexkurva. En sluten låda lär väl inte få en basreflexkurva om den är 100% tät, fast med ett borrat enmillimetershål !!? :huh:

I min värld är en port en port oavsett storlek. Det blir ett resonant system.

Starta en tråd du. Jag kanske joinar dig där.

Postad 07 October 2012 - 16:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Mellan element och MDF så andas det och mellan terminal och mdf m.m.

och det lilla räcker Garanterat !
Så pass otät är MDF'en när vi talar om dom tidskonstanter som vi gör här :)
Så om man inte tätar med en silikonfog utanpå/(mellan korgen och lådan och bara använder tätningslist, så existerar inte problemet :)
Då kommer det att finnas tillräckligt med möjlighet för trycket att utjämnas, det kommer inte att vara några problem ! :)

MDF fungerar fint att använda som tryckutjämnare, vi har gjort en del experiment med detta tidigare när jag studerade.

Postad 07 October 2012 - 16:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Men man lackar ju efter uppfräsning av hål ? Det kommer ju att bli lack även under element ?
Mina terminaler läcker definitivt INGENTING.
Att Hifikits tätningslist läcker verkar osannolikt. Jag kör dessutom två varv. Ett varv utanför skruvhålen, och ett innanför.

Postad 07 October 2012 - 16:44

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
http://www.faktiskt....1080&highlight=

Då får vi se om någon ids förklara :-) .

Postad 07 October 2012 - 17:14

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Men man lackar ju efter uppfräsning av hål ? Det kommer ju att bli lack även under element ?
Mina terminaler läcker definitivt INGENTING.
Att Hifikits tätningslist läcker verkar osannolikt. Jag kör dessutom två varv. Ett varv utanför skruvhålen, och ett innanför.

tätar du skruvhålen med ? det räcker annars :)

Edit: inte ens många färger är så pass täta att tryck med den tidskonstanten som vi talar om här, skulle kunna hålla i en låda av MDF...
Och mellan lådan och dina terminalen så är det antagligen inte 100% tätt, minst lilla öppen MDF mot terminalen kommerr att fungera som tryckutjämning under lång tid. :)

Redigerat av DVD-ai, 07 October 2012 - 17:17.

Postad 07 October 2012 - 17:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Mina terminaler läcker inte en milliliter luft på 100 år David. Det kan du vara säker på. ;)

Postad 07 October 2012 - 17:53

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ok, är dom och genomföringen gjorda i massiv metall, glas, gummi eller en hård plast/ teflån med slutna celler ??
det är nära nog det enda som inte läcker igenom någon luft Tommy ;)

Frågan är alltid under viken och med tid så läcker det mesta mer eller mindre...
Och om du har metall mot MDF någonstans där så kan du räkna med att det kommer att finnas en tryckutjämnings potential där.
Om du däremot har tätar genomföringen där mellan med silikon så att det inte finns någon MDF mot metallen någonstans så är det betydligt tätare.
Då kan det vara svårare, men absolut inte 100% tätt, det är svårt att få utan att ha rätt material från början till det.
Men målet är ju inte 100% tätt under all oändlighet när man bygger en högtalare, så varför har det som mål ? :)

Färgen andas den med, under lång tid så kom mer den inte att kunna ses som 100% tät, även om den kortsiktigt är tät :)
Även om denan tid nu är betydligt mycket längre än för icke målad MDF !

Det är skillnad på "tät" och tryck tät under lång tidskonstant, det är svårt att uppnå om man inte bygger en tryckbehållare ämnad för just det.
Det är vad jag menar, att om du är orolig för förändringar som äger rum under månader så kan du vara lugn... även antagligen sådant som äger rum inom en timme ska inte vara några problem!
eller för den delen några få sekunder ;)

Jag hävdar fortfarande att du inte behöver oroa dig för något sådant som stigande respektive sjunkande tryck i lådan, det räcker med någon timme så har du garanterat fått trycket utjämnat i en normal MDF låda.
Oftast så handlar det snarast om några sekunder för denna tryckutjämning att äga rum, men har man tätat som en dåre så kan man räkna med mera ! :)

Ett enkelt test. (Var försiktiga alla som läser detta! man kan absolut skada högtalaren om man gör fel!!!)

lägg högtalaren med konen upp, lägg sedan en tyngd/Tryck på konen och se hur lång tid det tar innan du märker att den börjar att ge med sig ;)
Och när du sedan tryckt in konen en bit, släpp konen och se hur den sakta kommer att röra sig ut igen.
Detta kan ta olika lång tid beroende på hur tät lådan är, men en låda i MDF oavsett lack på lådan kommer att ge med sig är jag övertygad om.
Det klan dock ta irriterande lång tid om du lackat många lager och dessutom tätat precis allt med silikon till förbannelse !

Lätt att testa, så kör hårt ! :)

Redigerat av DVD-ai, 07 October 2012 - 18:01.

Postad 07 October 2012 - 18:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag har gängat in mina terminaler direkt i MDFen med lite lim för att det skulle bita extra.. ;)
Dom är lödda inuti. ;)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bilte.jpg   20.44K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Bakerman, 07 October 2012 - 18:04.

Postad 07 October 2012 - 18:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Okey, då är dom med 100% säkerhet inte gastäta under längre tid ;)
100% säker är jag !

men dom är med 100% säkerhet täta nog för sitt ändamål ! :)
Och det är ju det viktiga :P
Tätare än många andra lösningar som också är täta nog :)

Postad 07 October 2012 - 18:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Okey, då är dom med 100% säkerhet inte gastäta under längre tid ;)
100% säker är jag !

men dom är med 100% säkerhet täta nog för sitt ändamål ! :)
Och det är ju det viktiga :P
Tätare än många andra lösningar som också är täta nog :)

Men du, 100% täta är dom nog inte.... eller säkert inte 100% iaf. Det är jag 100% säker på... :D

Postad 07 October 2012 - 18:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jepp, du har 100% rätt ! :)

Postad 07 October 2012 - 19:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Fick ett mail från Fynda.se häromdagen.
Dom genomförde en poll över vad folk ville se att dom körde en drive på.
Jag fick detta nyss...

Detta ville de flesta ha rabatt på...

Det var väldigt roligt att se en så stor respons på förra veckans nyhetsmail! Självklart var det mycket spridda skurar på vad ni önskade, men helt klart var att 2 saker var mycket mer populärt än allt annat där de mest efterfrågade produkterna var mer än dubbelt så många som ville ha än de näst mest efterfrågade... Det allra flest önskade sig var en ny subwoofer och de allra flesta ville ha en som inte var för dyr. Så, som utlovat, så kommer här ett specialerbjudande som borde passa många, med 3 väldigt prisvärda subwoofrar i 3 olika prisklasser, hoppas det passar! =)

Nästa vecka ska vi försöka sy ihop ett nytt erbjudande baserat på era önskemål...

Proson Rumble R-8

Postad 07 October 2012 - 19:51

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Jag fick detta nyss...

Det var väldigt roligt att se en så stor respons på förra veckans nyhetsmail! Självklart var det mycket spridda skurar på vad ni önskade, men helt klart var att 2 saker var mycket mer populärt än allt annat där de mest efterfrågade produkterna var mer än dubbelt så många som ville ha än de näst mest efterfrågade... Det allra flest önskade sig var en ny subwoofer och de allra flesta ville ha en som inte var för dyr. Så, som utlovat, så kommer här ett specialerbjudande som borde passa många, med 3 väldigt prisvärda subwoofrar i 3 olika prisklasser, hoppas det passar! =)

Nästa vecka ska vi försöka sy ihop ett nytt erbjudande baserat på era önskemål...

Proson Rumble R-8

Varför mobbar ni just Proson Rumble R-8 av alla budgetsubbar? :D

Postad 07 October 2012 - 19:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ni som handlat på dx.com, hur lång tid brukar leveranserna ta?

Postad 07 October 2012 - 19:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Varför mobbar ni just Proson Rumble R-8 av alla budgetsubbar? :D

För att det är det sämsta som finns att köpa i hela världen, och att folk påstår att dom blåser ut rutor med den.. ;)

Postad 07 October 2012 - 19:55

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

För att det är det sämsta som finns att köpa i hela världen, och att folk påstår att dom blåser ut rutor med den.. ;)

:lol: :lol: :lol:

Postad 07 October 2012 - 20:12

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

https://www.prisjakt...on' alt=';)' />

Postad 07 October 2012 - 21:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Den är fan bättre. :lol: :lol: :lol:

Postad 08 October 2012 - 03:05

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Jag fick detta nyss...

Proson Rumble R-8

Hahaha!!! Perfekt, som du har väntat på en sådan här drive!! Släng skrotet du har och shoppa dig blå :P

Postad 08 October 2012 - 06:32

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Den är fan bättre. :lol: :lol: :lol:

Ne nu tycker jag faktiskt att ni är lite väl vrånga...
Sååå dålig är den faktiskt inte...

Den kan ju sätta hela hus i gungning och spela minst 125dB @ 15Hz och allt detta för 1000kr!
Bara för att den har plastfaner och gjord i en pappkartång som ni klagar eller ?
Fan är det inte ändå fungtionen som är viktigast ?! ;)

Postad 08 October 2012 - 19:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 2
Dallan, välj ett konto du ska ha kvar, kontakta mig vilket där är. Eller så stänger jag av allihopa.

Postad 08 October 2012 - 21:48

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Det har med en liten port med d = 1mm och l = 22mm är lite intressant tycker jag.
För om man simulerar i basta så blir det mycket riktigt så som du säger komorok, att man tappar 3-4 dB i output medan om man simulerar i bassboxpro så får man en gain på 2-3 dB vid 30-60 Hz (typ)..
Mycket intressant.

Postad 08 October 2012 - 21:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Har du följt tråden på faktiskt kniffarn ? :)

Postad 09 October 2012 - 06:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Palle: :D

Hörryuh !

Dig får man inte tag i, nehe då... :P
har du bytt nummer ? eller undviker du mig ?
Jag som trodde vi hade något fint tillsammans brallan.. :(

Postad 09 October 2012 - 08:28

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Hörredudu!

Jag hade lagt undan teflonen igår kväll. Men nu jädrar kan du hoppa upp och sätta dig på att du har svar! :)

Postad 09 October 2012 - 08:48

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
Niklas F: Du har ett PM liggandes sedan 2 dagar tillbaka ;)

Postad 09 October 2012 - 09:04

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Nu jefvlar ska han kränga basmoduler!

Vad blir det istället?

Postad 09 October 2012 - 09:07

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
Jag ska bygga DIY-subbar denna gång, tänkte hålla det lite hemligt en stund till ;)

Lägger upp lite info när det är på gång, ska bara sälja SVS:en först.

Postad 09 October 2012 - 09:09

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Spännande :)

Postad 09 October 2012 - 12:08

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Hörredudu!

Jag hade lagt undan teflonen igår kväll. Men nu jädrar kan du hoppa upp och sätta dig på att du har svar! :)

Jehhp! ;)

Spännande :)

MEN DU !!!

Hur går det med dina lådor då ?! :)

Postad 09 October 2012 - 12:59

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Snacka om att det har varit struligt med att få hem min TV....
Först så blir det restat, och sedan försenat, sedan har dom fel telenummer helt plötsligt (ett helt annat än det nummer jag angav) när dom ska leverera så att dom inte fick tag i mig.
helt jävla fucking otroligt och fraktbolagen lever verkligen kvar på stenåldern...
kör inte på helger, bara mellan kl 10:00-15:00 och dom kan INTE boka någon tid utan "dyker bara upp" rätt som det är...
Nu har dom skrivit på körningen "en önskan" om att dyka upp efter kl14:00, något som dom inte kunde lova skulle stämma...
det beror på hur det går för budet under dagen med övriga körningar....

Jag är måttligt imponerad, men förhoppningsvis så får jag TV-n imorgon då, jag får lov att gå tidigare från jobbet och möta upp dom.
OM dom nu kommer efter kl14:00.
Skulle fan inte bli förvånad om någon idiot ringer kl 12:00 och står utanför min dörr...

Suck, irriterad jag blir på sådant här, HATAR att förlita mig på budfirmor, dom är helt värdelösa får jag bekräftat för mig varje gång jag är i kontakt med dom... :blink:

Postad 09 October 2012 - 13:01

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Hur går det med dina lådor då ?! :)

Rätt bra faktiskt! Ytterst lite målning kvar och sen slår jag i elementen etc.

Sen kan jag äääntligen börja plocka i ordning allt och faktiskt få börja lyssna.

Känns bra :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.